35v+ odottajat, vol 2

Kiva kun kävit ilmoittautumassa äiti-66 :wave:
Minä jo ajattelinkin, ettei kai kukaan pinolaisistamme lähde noin vain ilmoittamatta vauvanhakureissulle :D Oletko nyt saanut kaikki tehtyä mitä suunnittelit ennen synnytystä? Onhan kassi pakattuna?

No johan oli labrareissu prilli :/ Hienoa, että osaat suhtautua noin kevyesti asiaan =) Minullakin tuli esikon synnytyksestä inhat pukamat. Vuosia kiusasivat, mutta hävisivät sitten itsekseen.

Kovin jo väsyttää. Taidan istahtaa tuohon telkun eteen vähän neulomaan ja sitten unten maille. Aloitin neulomaan 2v tytölle punaista neulehupparia kengurutaskulla. Jos ehdin taidan neuloa samalla langalla jotain pikkuisellekin.

Kauniita unia!

Rouva Pikkumyy sinua 'näkyy' täällä usein vain ihan aamuyöstä. Joten toivotan sinulle Hyvää Huomenta jo nyt :D



Nevi ja Vilttitossu rv 22+0
 



ELOKUU 2008
Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009






TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt poika 12.08.2008 :heart:







Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
Juu, huomenia nevi ja kaikki muut;=)))


Minulla ihan ihmeellinen rytmi nyt alkuraskauden aikaan, menen nukkumaan 21-22 välillä herään pissahätään noin 4:n aikaan. käyn pisulla ja takaisin sänkyyn ja sitten en saa unta mitiskelen vaan kaikkea kivaa ja nousenkin ylös ja tänne kirjoittamaan jotakin;=))

Sitten lähden töihin, nyt taas pyörällä, kuten eilenkin sen 14km mennen tullen varovaisesti kuljen! =)


Töissä jaksan aamupvn hyvin iltapvllä suunnilleen nukun ja huimaa hirmusti, siis töissä;=)-:=/huimaus ei ole niin kivaa, mutta kun kuuluu minulla asiaan niin en valita,ihanan asian pitää sisällään! :heart:

Tulen kotiin töistä ja teen ruuan ja menen taas nukkumaan, nukun noin tunnin päikkärit, herään ja olen virkeä noin tunnin ajan ja sitten taas ihan väsy |O :xmas: mutta sekin kuuluu alkuraskauteen, koska silloin keltarauhasta niin paljon, gyneni sanoi, että tätä aikaa voi verrata "nukutuksessa" olevaan, sitä keltarauhasta voisi käyttää nukutuksissa. Niin voimakkaa väsymyksen se aiheuttaa. Muutoin minulla kaikki hyvin, ei ole kipuja, tuntemuksia kohdun kohdalla , sen muokkautumisesta on ja rinnat turpoo. No on aamulla, eli nyt vähän "huono" olo kun nälkä. :p Puuroa nassuun ja menoksi taas!

Tänään pääsen jo 11:00, 7-11 työaika ja sama perjantaina, pääsee aikaisemmin päikkäreille! :D Minä meinaan väkisin paljastua töissä ja vielä pitäisi pysyä salaisena asia 5vkoa, saa nähdä kuinka käy?

Perjantaina se varhaiultra ja näen kullannuppumme! :heart:

Ihanaa pvää kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

 
Heips, kaikille tasapuolisesti!! :wave: Jospas minäkin vihdoin tietoni tuonne listaan, vaikka en ole juurikaan kerennyt tänne viime aikoina. :ashamed: Kiirettä pitää lomien jälkeen. B)

mantana.....40v.....toinen(T/-04)....LA 6.2.2009......KHKS



P.s.Profiilissa ultrakuva rv.14+6 :heart: Raskausdiabetes vaivaa, joten kasvua seurataan tarkasti ja sokeriseurantaa. Vielä en joutunut insuliinille. =)
 
Kiva, nähdä sinut mantana täällä taas!! :heart: :D

Ihana teidän pieni toivonne masussasi!! :heart: Paljon Onnea edelleen raskauteesi! :flower: Huih, kuinka nopsaan on mennyt 15vkoa, justiin sinä plussasit! :heart:

heissan taas! :wave:

Minä ja Pirpana :heart:
 
Vauvakuume on tarttuvaa!
Tai sitten se on "ikäkysymys".
Työkaverin kanssa vuosi sitten vakuuteltiin, että molemmilla kaikki lapset on jo tehty ja hyvä näin. No tänään samainen kaveri myönsi, että kyllä heilläkin on vielä yhdestä lapsesta puhuttu ja aikovat yrittää raskautua. Mä luulin että se pitää mua ihan hulluna kun tähän rulianssiin vielä alan, mutta olikin kovasti ymmärtäväinen.
Onneks en ookaan ainoo hullu :kieh:

Tänään kävin sitten sokerin uusintaotossa, vielä 5 tuubia lisää. Ja nyt se on vähäksi aikaa ohi. Siis jos arvoissa ei ole huomauttamista. Verta imettiin siksi niin paljon, kun osallistun RD-tutkimukseen. Samalla otettiin muitakin testejä.

Illan jatkoja iltavireille ja huomenia aamuvirkuille.

Prilli ja sisu 13
 
Huomenet ja ihanat päivän jatkot kaikille heräsin eka kerran 3 min ennen kellon soittoa jippii, osasin nukkua! :D

Nyt pian taas töihin, pyörällä menen vielä tänään, huomenna onkin se varhaisultra! :heart:

terveisin Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 7+1 :heart:
 
Torstaita naiset :wave:

Olin eilisen neuvolareissun jälkeen niin poikki, etten jaksanut edes tähän koneen ääreen istahtaa. Neuvola ei ollut rasittava vaan matkat sinne ja takaisin. Lähdin aamulla vähän liian myöhään ja luulin jo matkalla että pitää hypätä taksin kyytiin tai soittaa, että myöhästyn. Ehdin kuitenkin ja olin paikalla 3 min liian aikaisin :whistle:
Kotiinpäin olin ensin ajatellut mennä kyydillä, mutta kun piti käydä kaupalla ja sääkin oli kaunis, päätin kävellä kotiin. Oli sitten turhankin lämmintä ja puolivälissä pitikin huilata ja juoda kaupasta otettu pillimehu. Voi miten huonoksi onkaan kuntoni mennyt :ashamed:

Neuvolassa oli kaikki ihan hyvin. Sijainen oli, mutta ihan mukavan tuntuinen nuori nainen. Paino on vielä laskusuunnassa, mutta ei varmaan enää pitkään. Verenpaine 116/71 eli oikein hyvä, vaikka hoitaja mittasiksin sen melkein heti kun ehdin juoksultani istahtaa. Hb:tä ei mitattu, on minulla aina niin hyvä. Vaikka minua väsyttääkin kovasti, en usko että sillä olisi mitään tekemistä veriarvojen kanssa. Taitaa olla kyseessä tauti nimeltä laiskamato :whistle: Kohdunkorkeutta ei meinannut mitata, sanoi että se mitataan yleensä vasta kun viikkoja alkaa olla 30 ja yli. Suostui kuitenkin, kun sanoin että kyllä meillä on aina näitä aikoja se tarkistettu. Mitaksi tuli 22cm eli yläkäyrillä mennään. Vertasin neljään edelliseen raskauteen ja nyt olikin mitta suurimmillaan. Sydän jympsytti tuttua 150 vauhtia :heart: Tyttö 2v oli mukana ja kertoikin sitten illalla kotona kaikille sisaruksilleen miten vauvan sydän sanoi viuh viuh neuvolatätin luona :D Sitten piti vielä painaa korva jokaisen rinnalla ja kuunnella miten sydämmet löivät.
Sain näytepurkin mukaan täytettäväksi ja vietäväksi labraan. U-prot oli yhdellä plussalla, mitä sitten tarkoittaakin, ei ole ennen moista ollut. Hoitaja epäili että olen vain juonut liian vähän, nykyään kun hikoilenkin niin kovasti. Aika vähille onkin jäänyt juomiset viime aikoina. Lähinnä vain syömisten yhteyteen, eli noin 3-4 krt päivässä.

Omaa napaa vielä vähän; Aamuyöstä kävi valtava myllerrys tuolla mahassa. Pari tuntia, noin klo 4-6, järjesteli pikkuinen yksiötään ilmeisesti oikein urakalla :D Tunsin kaikenmaailman potkuja, muksautuksia ja vääntöjä paikoissa joissa ei olekaan ennen tuntunut mitään. Nyt odottelenkin mielenkiinnolla mihin asentoon pikkuinen onkaan päätynyt. Koko aamun on ollut ihan hiljaista. Taitaa olla ihan uuvuksissa 'muutostaan' :D Olisikohan kääntynyt pää alaspäin?


Lämpimästi tervetuloa mantana =) Sinullakin on jo kivasti viikkoja kasassa. Rakenneultrakin kohta lähestyy. Aiotteko sukupuolta kysyä? Milläs mielellä tyttösi on tulevasta vauvasta?

Onnittelut Rouva Pikkumyy nukkumisesta =) Sinua varmaan jo kovin jännittää huominen. 'Onneksi' pikku Pirpanasi on aiheuttanut sinulle jo niin selviä oireita, ettei tarvitse niin kovin ainakaan huonoja uutisia jännätä :D

Nyt sitten taas keittiön kaappien kimppuun. Siinä onkin tekemistä, että saa parikymmentä vuotta vanhat kaapit näyttämään, jos ei nyt uusilta, niin ainakin puhtailta :/ Edellinen asukas vielä laittanut joka hyllyn reunaan 'somat' muovipitsit. On muuten aika tehokasta liimaa käyttänyt :headwall:



Nevi ja Vilttitossu rv 22+2
 
Heips, Rouva Pikkumyy ja nevi! :wave: :wave:

Väsymystä on täälläkin ja tavallaan välillä ylimääräistä energiaakin... ;) Vaihtelevaa siis tämä odotuksen alkuviikot olleet.

Meillä tyttö odottaa innolla vauvaa ja kyselee kaikenlaista. Filmiä ollaan katseltu paljon ultrasta ja sieltä se vaavi vilkutteli isollesiskolle! :heart: Selvästi jännittääkin mitä vauva tuo tullessaan, mutta onneksi alkoi kerhot ja sai muuta ajateltavaa väliin. Reipastunut on selvästi meidän tuleva isosisko! =) :heart:

Sukupuolta ei aiota kysyä ja 40v riskiseulastakin selvittiin eli HUHHUH!! =) Odotamme rauhassa ja mitään suurempaa ei tarvitse edes hankkia, kun kaikki tallessa tytön vauva-ajalta! ;)

Nyt lähden hakemaan kerholaista!! :wave:
 
1 kk neuvolassa käyty:
pituus 53cm, paino 4660g ja pää 39.2cm
Hyvin kuulemma kasvaa ja on jäntevä tyttö.
Imetän tyttöä, mutta välillä epävarmuus iskee tuleeko tisseistä tarpeeksi maitoa, annan sitten nan:ia pullosta, ei tyttö sitä kyllä paljoa syö korkeintaan 40 ml kerrallaan. Tavallisesti syöminen tyssää jo 10 ml kohdalla.

Nyt nukkuu vaunuissa ulkona itkuhälyttimen kera kun nukahti vaunuihin kotimatkalla neuvolasta.

Vatsaansa tyttö itkee välillä ja kova on pieremään mikä sitten helpottaa.

Äiti on vähän väsynyt kun iskä lähtee aamulla ennen yhtätoista töihin, hoitaa kyllä tyttöä jos hän on silloin hereillä. ja sitten iskä tulee kotiin yhdentoista jälkeen illalla ja hoitaa tyttöä jos tyttö sattuu valvomaan. On tosi pitkä päivä täällä kahdestaan vauvan kanssa kun minkäänlaista rytmiä ei vielä oikein ole. Kotitöitä aina välissä yritän tehdä jos jaksan, toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän.

Täällä käyn aina lukemassa näitä juttuja mutta harvoin kerkeän tai jaksan alkaa mitään kirjoittelemaan.

Päivän jatkoja kaikille :)

anjamarita ja Sara huomenna 1kk
 
kävin jo tuolla vanhalla palstalla "huutelemassa", kunnes huomasinkin teidän siirtyneen tänne. Olin mukana keskusteluissa kesän aikana, mutta tuolloin raskaus päättyi (jo neljänne kerran) keskenmenoon. Nyt yllätyksekseni olen taas onnellisesti (lue paniikissa) raskaana ja tarkkailen koko ajan tätä oireettomuuttani ja pelkään pahinta. Pakko siis päästä purkamaan tuntoja tänne keskuuteenne. 4+2 taitaa olla viikkoja kasassa..tai jotain sinne päin.
 
Täällä on käyty toinen lääkärinla tänään ja kaikki tuntui olevan ihan ok, mutta itselläni on eilisestä alkaen alkanut kipeät supistelut emättimessä, mutta onneksi ei ole yhtään kohdunsuu auki.

Pikkumiehellä alkoi sitten viime yönä nuha ja pariin kertaan itki yön aikana, mutta onneksi ruoka on maistunut hyvin.....mies sitten heräsi klo 04.15 kts. keihäskarsintoja ja lähti töihin 05.35...fanaattinen urheiluhullu kun on :D

Mies kertoi työnantajalleen eilen, että meille on tulossa neljäs marraskuussa niin tämä siihen, että voi ei, koska meinaat oikein töitä tehdä, kun olet aina pois.....mieheni ei ole koskaan sairauslomalla ja muuten pois töistä.....ainoastaan käyttänyt lakisääteiset perhevapaat....mies sanoi, että pirun vaikeeta on jättää 1v.2kk yksin kotiin, kun äiti on sairaalassa ja samoin meillähän on vielä 8v. ja 7v. koululaiset....ääliö äijä vaikka ei uskoisi, että hänellä itsellään on 6 lasta.....

Sokereita täytyy alkaa mittailemaan huomisesta alkaen ja 6 päivää jatkuu mittailut ARGH!

Kisse ja Hipsukka 27+0 :heart:
 
Minäkin käyn pikaisesti "ilmoittautumassa" täällä. Kesä meni täysin nettipimennossa ja nyt olen parin viimeisen viikon aikana kyllä käynyt pikaisesti lukemassa kuulumisianne, mutta en sitten ole ehtinyt itse kirjoittelemaan :ashamed:. Kiva huomata, että täällä on keskustelu käynyt näin vilkkaana.

Raskaus on sujunut mukavasti, maha on tähän asti pysynyt aika hyvin piilossa, mutta iltaisin kyllä täytyy housujen nappia jo avata. Ja reilu viikko takaperin aloin vihdoin tuntemaan masusta sellaisia hentoja muksautuksia, eilen sitten ensimmäisen kerran liikkeet tuntuivat ihan mahan päältäkin :). Parin viimeisen viikon aikana olen myös alkanut kertoa vähitellen raskaudesta tutuille. Vähän olen ollut muutamien kohdalla havaitsevinani yllättyneitä ilmeitä, mutta kovasti on kuitenkin onnittelujakin tullut. Omille vanhemmilleni en ole vielä tästä kolmannesta kertonut, ehkä osittain siksi, että tiedän heidän tulevan asiaa avoimesti päivittelemään. Mutta taatusti kyllä ovat tulevat isovanhemmatkin vain iloisia, kunhan saavat hetken asiaa sulatella.

Ensi viikon rakenneultraa odottelen ja jännitänkin. Kunpa vain kaikki olisi kohdallaan.

Onnittelut anjamarita ja säihke pienokaisistanne ja tsemppiä sinulle äiti-66 viimemetreille. Niin ja maijamette, tervetuloa taas mukaan, toivottavasti saat tällä kertaa jatkaa joukossamme kunnes saat pienokaisen syliisi (ja toki vielä sen jälkeenkin).

nokko rv 18+2
 
Kiva maijamette kun löysit uuden listamme =)
Hurjasti onnea ja tarroja+liimoja kilokaupalla alkutaipaleelle :flower:
Ilmoittele tietoja listaa varten, kunhan saat selville missä menet. Jokohan menee laskettu aika toukokuulle?

mantana hienoa kuulla että selvisitte riskiseulasta :flower: Jokainen hyvin sujunut tutkimus ja etappi helpottaa oloa kummasti =)

Voi kun teidän tyttö on jo kasvanut anjamarita =) Hienot lukemat niin painossa kuin pituudessakin. Varmaan tuo hieno kasvu, ja se ettei Saralle kovin paljoa lisämaito maistu, osoittaa sen että hän saa sinulta hyvin maitoa.
Eipä ihme jos sinua väsyttää, kun noin pitkiä päiviä olet itseksesi pikkuisen kanssa. Mites viikonloput, onko miehelläsi silloin enemmän aikaa olla teidän kanssa?

Kisselle tsemppiä mittailujen kanssa :hug: Miten se suoritetaan? Onko montakin kertaa päivässä?
No jopas on pomo miehelläsi. Enpä tahtoisi olla hänen lastensa äiti :/

Älä nokko kovin paljoa jännitä ultraa. Se että raskautesi on sujunut noin hienosti ja jo liikkeitäkin tuntuu, on tosi hyvä merkki. Vai jännitätkö sukupuolta ;) Tuolla listassa ei lukenutkaan kumpiako sinulla on edelliset.

äiti-66 sinulla onkin laskettuaika tänään :heart: Kuinka voit? Oletko vielä huolissasi liikkeistä? Ei siellä ahtaassa yksiössä taida kyllä enää olla kovinkaan paljoa tilaa melskata :D Kohta varmaan jo 'koputtelee ovelle' ;)

Mukavaa iltaa teille kaikille.



Nevi ja Vilttitossu rv 22+2
 
NEVI: viikonloppuisin ei ole miehellä koskaan vapaata ja työpaikka on tuntia pidempään auki pe ja la iltaisin eli tulee vielä myöhempään kotiin. Usein la iltana/yönä töiden jälkeen menee kavereita tapaamaan ja tulee vasta joskus neljän-viiden aikaan aamulla. nukkuu sitten 5 tuntia ja lähtee taas 12 tunniksi töihin. odottelen tässä että kesälomat loppuu ja miehellä olisi sitten kun kaikki ovat palanneet lomilta edes jokunen arki vapaa. viimeksi hän pitänut kokpv vapaan juhannuksen aikaan. sellaisin puolipv vapaita viikolla aina joskus.

että tässä romaanin poikasta :ashamed:

anjamarita taasen
 
Iltaa tänne ja omasta puolestani tervetuloa uudetkin mukaan! :) Maijamette kirjoitti rvviikkonsa ja yhtäkkiä tuntui, kuin olisi ollut eilinen, kun samoissa lukemissa menin. Ja nyt ajattelin, että onneksi en tiennyt siinä vaiheessa, kuinka hermona tulen koko ajan olemaan.... Silloin sitä vain ajatteli, että minäkin nyt sitten kuulun "joukkoon", vaikka tähän asti olen kokenut olevani ulkopuolinen kuin mies tässä asiassa. Ärsyttävää, kun ei pysty lainkaan rentoutumaan, koko ajan pelko läsnä... eikä voi yhtään tuulettaa tai revitellä "takki auki" : jippii,olen raskaana. Tänään olen ollut jotenkin erityisen väsynyt heti aamuneljästä asti, heräsin nimittäin silloin nälkään (kun en refluksini vuoksi uskalla iltaisin kuuden jälkeen juuri mitään syödä) enkä sitten enää saanutkaan unta, samoin kävi eilenaamulla. Tähän asti työpäivät eivät ole tuntuneet raskailta, mutta tänään olin työpäivän jälkeen melko raato ja otinkin 1,5 tunnin alkuiltaunet. Ei tuo väsymyskään haittaa vaan tämä syömisen ongelma rassaa, kun ei tunnu oikein joka päivä saavan tarpeeksi energiaa, nyt kun työssä sitä kuluu enemmän kuin kesällä vapaalla ollessa. No, onneksi äsken oli päiväunien jälkeen kova nälkä ja kello ei ollut vielä paljon yli kuutta, niin söin kunnon kinkkujuustoleipiä vihannesten kanssa useita eikä ainakaan vielä ole paha olo, kiitos siitä....

Ja vielä on pakko vuodattaa omia juttuja, kun on pitkästä aikaa jotenkin tylsän itkuinenkin olo... Tänään turhautti töissä, kun juttelin erään työkaverini kanssa ja tuntui, että hän ei ymmärtänyt ajatusmaailmaani lainkaan. Sinänsä ei ole ihme, ettei suhtautumistani joku ymmärrä, mutta se tyyli, millä hän asian ilmaisi, sai minut tuntemaan itseni epävarmaksi ja huonoksikin: minkä hitossa minä sille voin, etten voi olla varmempi ja puhu avoimemmin odotuksestani. Jos voisin, tekisin sen, nyt vaan yritän kestää selväjärkisenä vielä tulevat viikot ja todellakin odotan hetkeä, jolloin uskallan ihan oikeasti ajatella, että tänne on tulossa uusi persoona ja että voin päästää onneni valloilleen. Tuli vaan sellainen tunne, että minunkin pitäisi hössöttää vaaleanpunaisia vauvajuttuja ja revitellä ulospäin kuin sambakarnevaaleissa..... En ole ollenkaan varma, olenko ylipäänsäkään sellainen ihminen eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa, ainakaan omasta mielestäni!

No, se siitä voivottelusta.....eiköhän viikonlopun lepo tee tehtävänsä ja parin päivän päästä olen jo kuosissa ajatusteni kanssa.

Anjamaritan kuulumisia oli kiva lukea. Voitko soittaa jollekulle tutulle pitkien päiviesi aikana vai tuntuuko siltä, että nyt on niin väsynyt, ettei saa itsestään oikein muuta irti kuin välttämättömimmän ja silloin se lähin eli oma mies olisi kaikkein ihanin yhdessä jakamaan hetkiä kanssasi?

Jännitän äiti-66:n puolesta.... Huh, jonkinlainen synnytyspaniikkikin taas iski......

Kisse kertoi sokerimittauksistaan, tsemppiä vaan. Itsekin joudun tässä pikapuolin sokerirasitustestiin, kuulemma ikäni puolesta kuulun raskausdiabeteksen riskiryhmään. Ihanko tosi, teki mieleni neuvolassa sanoa, mielestäni kuulun ikäni puolesta "kaikkiin" riskiryhmiin....

mantana: Hienoa, että riskiseulatuloksesi oli tuollainen! Olenkin vähän "kateellinen", koska itse tunnen lisäepävarmuutta juuri tuon seulahälytyksen vuoksi.... Olen kuitenkin päässyt sen yli niin, etten aktiivisesti ajattele seulatulosta, eli olen oppinut kantamaan ratkaisustani vastuun: tuli mitä tuli.


Nokko: Voimia rakenneultran odotukseen! Itse olin todella hermona, mitä siellä sanotaan, joten tiedän tunteesi.

Asiasta aivan toiseen eli mitenkäs on, seuraatteko olympialaisia ja jos, niin kuinka tiiviisti?

Yritänpä tästä saada itseni hetkeksi pihalle. Olo vaan on jotenkin niin itkuinen ja masentunutkin, mutta eipä tuo ulkoilma ole koskaan henkistä oloa pahentanut, joten yritän tsempata itseni metsään tai menen vaikkapa vain sitten tuohon kuistille istumaan ja iltatuulia haistelemaan. Mutta on tämä ärsyttävä olo....

Tuli vielä mieleen Rouva Pikkumyy, joka aina niin aurinkoisesti tervehtii aamutuimaan :) Ollapa tuolla tuulella....

-akkis-
 
Hei,
ensinnäkin Rouva Pikkumyy, et varmaan malta odottaa tuota ultraa. Tulehan sitten kertomaan, montako vauvaa masussasi kasvaa.

Mantana: kiva kuulla, että riskiraskausseulan voi läväistä vielä tälläkin iällä. Jostakin laskurista kokeilin, johon laitettiin ikä, vauvan koko, niskaturvotusmitta ja taisi olla jotakin muuta vielä ja normaaleilla arvoilla taisi yli nelikymppinenkin saada hyvät tulokset (siis ihan heittelen niihin lukuja, jotka tiesin normaaleiksi). Jotenkin ajattelin, että ikäni laittaa mut suoraan riskikastiin. Olen muuten tainnut käydä kaikista lapsistani riskiraskausseulan, eikä ole hälyyttänyt, mutta olin silloin tosin nuorempi.

Akkamänty: ymmärrän tunteitasi ja tilannettasi. Uskon, että itseäni tulee tämän raskauden ajan jäytämään erilaiset pelot, vaikka yritänkin ajatella positiivisesti. Vuoristorataa tulee seuraavat kuukaudet varmaan olemaan. Elän juuri kohta sitä riskiaikaa, jolloin edelliset raskaudet ovat keskeytyneet. Varmaan tällä neutraalilla asenteellani yritän suojella itseääni, jos jotakin pahaa tapahtuisi. Ekasta odotuksestani, vaikka olinkin suhteellisen nuori, luin kaikki tiedon, mikä voi mennä mönkään ja ajattelin, että sitten synnytyksessäkin tietäisin, jos jotain tapahtuu, mitä tehdään. Tieto joskus lisää tuskaa, mutta minua se jotenkin vahvisti. Ja jotenkin olen aina varustautunut pahimpaan. Nyt olen aikeissa hankkia doplerin, jos sinne saakka pääsen.

Väsymys painaa täälläkin päälle, iltaisin on siis nukuttava ja siinähän se päivä menee sitten nopeasti, eikä kotona saa mitään tehtyä. Ruuansulatuselimistö valittaa milloin mistäkin ja ummetus on riesana. No niin kauan kun noita oireita on, asiat on kait hyvin, ainakin näin alussa. Odotan muuten kovasti sitä ensi loppuviikon ultraa, joka sitten kertoo, päästiinkö tällä kertaa kasi viikolle.

Nyt kyllä alkaa taas nukuttaa, että suuntana on sohva tai sänky. Jotain pientä on syötävä, että vatsakin jaksaa nukkua.
Mimuli ja Taimi 7+1
 
Huomenia kaikille!


Mimuli: Niin en taida malttaa odottaa ultraa yö meni näin:
Aika monta hyppäsi yli niitä laskiessani.
Ja kovasti sinulle edelleen Onnea, että huhtikuussa saatte Taimi vauvan syliinne asti, uskon niin käyvänkin, koska olet niin raskaana oleva ja siinä suhteessa asiat oikein hyvin ja Taimilla oli vahva syke!!


Akkamänty: Ikävä sinun refluksitautisi, varmaan kovastikurkkua kirveltää!Toivottavasti helpottaa joskus!
Ihanaa vauvan odotusta sinullekkin toivon, kyllä sinä vielä uskallat heittäytyä odotuksen hurmaan!


Nokolle Onnea rakenneultraan, kyllä se varmaan jännittää, mutta kyllä silti kaikki hyvin menee, niin toivon!


Kisselle Onnea sokerinseurantaan!


äiti66 voimia synnytykseen, tai taidatkin olla jo synnyttänyt??


Anjamarita: sinulla vähän rankkaa yksin pienen vauvan kanssa ja kantaa melekein kokonaan vastuu yksin!
Kukkia perjantaipvn iloksi sinulle!

Nevi: Oikeassa olet jännittää!


Nyt niin huono olo, että äkkiä puuron syöntiin!

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 7+2



url=http://lilypie.com]
[/url]
 
Hei kaikille!
Ja tervetuloa uusille.

Lykkäsin pikkumiehen elämänsä ensimmäisille unille ulos terassille. Katsotaan nyt kauanko siellä viihtyy. Kun ollaan kävelyllä käyty vaunujen kanssa on ainakin nukkunut kovin tyytyväisenä. Muutenkin ihanan rauhallista. Tyttö meni koulusta suoraan isovanhemmilleen, poika vietiin tänään tarhaan, koska heillä on siellä omat olympialaiset ja mies on töissä. Muuten nämä päivät ovatkin olleet aikamoista härdelliä. Taitaa meillä jäädä taas isyyslomat vähille. No, jos tuon miehen saisin muutamia päiviä silloin tällöin kotosalla pidettyä, niin hyvä olisi. Kyllähän minä sen tajuan, että kun lukukausi alkaa ja kurssit käynnistyvät, niin on se syytä kurssinvetäjänkin olla paikalla :)

Poika on yllättävän kiltti, en ole tottunut noin kiltteihin vauvoihin :D Öisin tosin uni maittaa 2-3 tunnin pätkissä, joten tuota väliä saisi äidin mielestä hieman pidentää...

Nyt vaan koko perheeseen on iskenyt räkätauti vauvaa lukuunottamatta. En olisi ollenkaan kaivannut sitä tähän vaiheeseen, kun noitten öitten jäljiltä on muutenkin vähän väsynyt eikä pään täydeltä räkää juurikaan oloa piristä.

Taidan mennä hetkeksi aikaa itsekin pitkäkseni, kun siihen kerran on mahdollisuus.

Säihke ja poika, taitaapi olla 10 vrk nyt
 
Missä vaiheessa teille ilmestyi raskausoireita vai ilmestyikö lainkaan? Itse olen aivan tajuttoman väsynyt, mutta muuten ei ole merkkiäkään raskaudesta (mitä nyt tuo positiivinen testi ja kuukautisten poisjääminen ;) Tuntuu niin oudolta, kun rinnoissakaan ei ole mitään eroa entiseen, vaikka niissä tapahtuvista muutoksista aina puhutaan.
 
MoiMoi

Maijamette- Mulla alkoi tällä kertaa oireet jo ennen kuin tein testin, eli rv oli vasta 4 tai 5. Alkoi nääs närästään. Närästys oli edellisessä raskaudessa ihan hervotonta, mutta onneksi loppui heti kun tyttö syntyi. Eli näin alussa taitaa olla hormonihommia ja sitten myöhemmin vauvan painoa. Esikosta rinnat tuli tosi kipeiks jo heti alkuviikoilla, nyt ovat olleet piukeet ja vaan vähän arat jostain ehkä 8 viikosta asti. Tää laatoitusherkkyys on ollu myös suunnilleen 8 vkosta asti ja aina vaan jatkuu... ehkä jo hitusen lievempänä, sillä illat ei mee enää täysin petipotilaana.

Tänään oli eka ultra. Eilen illalla ei meinannu uni tulla, kun mietin asioita. Mm. että jos tulee kaksoset niin ehkä jotenkin selvitään, mutta jos kolmoset niin liemessä ollaan... :LOL:
No onneksi oli vaan yksi kaikinpuolin normaalin näköinen pikkuinen. :heart:

Lapsillekin jo kerrottiin. 7-vuotias on vuoden jo pyytäny pikku-veljeä, eikä oo luvattu, niin ei sit meinannu uskoa todeksi. Eskarilainen ei sen kummemmin noteerannu, sano vaan että sithän meillä on kolme baby bornia, kun äitikin saa oman.

Tänään aattelin yrittää saunomista, monen viikon tauon jälkeen. Lapset epäili, että vauvalle tulee liian kuuma ja hiki, mutta jos kuitenkin kokeilis =) Täytyy vaan ottaa varovasti, kun mulle tulee herkästi saunassa huono olo muutenki, saati sitten nyt.

Hauskaa alkanutta viikonloppua kaikille!

Prilli ja sisu 13+2
 
Heissan!

Juuri ennen ultraan lähtöäni , minua alkoi yhtäkkiä itkettämään hirmusti! :'( Laitoin miehelle viestin, että pelottaa jos Pirpanalla ei olekkaan kaikki hyvin!!!!

Mies vastasi: Älä hermostu, kyllä kaikki on hyvin!

menin ultraan ja sanoin gynelleni minua jännittää kauheasti, niin jännitti häntäkin!
Niin.....Tyhjä iso sikiöpussi löytyi!! Ei ollut Pirpanaa, eli tuulimunaraskaus ja minulla on edelleen oireita joita gyne ihmetteli kohdunkasvutuntemuksia ja rinnat turpeena. :snotty:

No ei voi mitään , tämä on tässä! :ashamed:

maanantaina menen TYKSiin vielä otetaan tarkka ultra , tarjoavat minulle kaavintaa, en halua sitä vaan lääkkeet kotiin ja kotona tyhjennyksen haluan, ei ole sikiötäkään , kivut kestän buranan voimalla. :ashamed: Olen niin surullinen, mutta en voi kuin alistua kohtalooni! :ashamed:

Gynen ja vastaanottovirkailijan suosituksesta päätimme edelleen jatkaa yritystä sitten vuodon loputtua, josko kolmas kerta sen onnen toismme syliimme asti!

20 % kaikista raskauksista kuulemma on näitä tuulimunaraskauksia, tuntuu kauhean isolle määrälle???

Ikävä on Pirpnaa, joka ei kasvanut enempää! :heart: :ashamed:

Minut siis voi jälleen poistaa listalta.

Toivottavsti tapaamme vielä paremmissa merkeissä! :heart:

Hyvää raskautta kaikille, taakse poistuva rva Pikkumyy ja Pirpana(mitä ei ollutkaan) :ashamed:
 
Voi Rouva Pikkumyy :hug:
Miten kovin olenkaan teidän puolestanne pahoillani :(
Ihan varmasti tänne vielä palaat :heart: En voisi kuvitellakaan, etteikö teille vielä omaa pientä nyyttiä suotais :)

Kovin veti nyt sanattomaksi...



Nevi
 
Rouva Pikkumyy! Nimimerkkisi jäi minulle jostain syystä niin mielen päälle tuolta "sikiöseulat ketjusta". Tätä +35 ketjua olen silloin tällöin lueskellut (kuulunhan jo itsekin tähän ikähaarukkaan). On ollut niin mukava lukea iloisia kirjoituksiasi ja nyt en sitten tahtonut millään uskoa silmiäni, kun luin ultrakuulumisiasi :'( Voimia sinulle ja miehellesi kovasti tämän vastoinkäymisen edessä :hug:

Toivottavasti et tykkää huonoa, jos jo nyt tässä vaiheessa toivottelisin pikaista tärppionnea uudelle yritykselle. Usko vain kovasti haaveisiisi - haaveilla kun on paha taipumus joskus totetutua. Näin on joku viisas joskus sanonut.

Helmiina
 

Yhteistyössä