Voi miten ihanan kuuliaisia pinolaisia olettekaan, kun heti kehotukseni jälkeen olette kirjoitelleet vaikka mitä mielenkiintoista
Prilli sinulle lämpimät onnittelut ekoista 'puksutuksista' :heart:
Kyselit tuosta kestoilusta. Ajattele, että kun minun ensimmäinen syntyi, synnärillä opetettiin vielä taittelemaan harsoliina vaipaksi :/ Silloin oli ihan kauhistus että kotona oli odottamassa muovivaipat. Kyllähän ne olikin aika kauheita, tiivistä muovia, ei hengittänyt mistään kohdasta, jos ei itse jättänyt rakosia (niistä tietysti pääsi sitten muutkin tavarat ulos
) Kun tuo kuopus syntyi, oli vanhin tyttö ihan suutuksissa, kun en halunnut kestoilla tai käyttää kantoliinaa. Sen verran olen laiska, että otan nytkin käyttöön kertavaipat :ashamed:
säihke tervetuloa kotiin :flower:
Onpas hienoa, että käyvät teillä ihan kotona poistattamassa tikit. Helsingissä kävin synnärillä ja täällä Hämeessä neuvolassa noin 5-6 päivää sektiosta. Nuo tikit onkin paljon mukavammat kuin hakaset. Ennen ollut aina tikit, mutta nyt nuorimmaisesta laittoivat hakaset, enkä moisten poistoa haluaisi enää kokea. Pitääkin muistaa mainita asiasta synnytystapatarkastuksessa. Jos sais merkinnän papereihin; Tälle rouvalle EI hakasia, kiitos.
Kisse minäkin pidän puolestasi peukkuja ettei raskausdiabetes uusiudu :flower:
Vai että kaikenlaisia villejä unia
Bonbon ja
mimuli =)
Niitä riittääkin aina raskaana ollessa. Minulla kovin yleistyvät etenkin eroottiset unet :ashamed:
Akkamänty monet kirjoittelivatkin sinulle, että kyllä siellä synnärillä tulee tehtyä muutakin kuin podettua kipuja. Minullakin on usein ollut mukana esim neuletöitä ja vauvakirjaa, samallalailla kuin
TeSuLahilla ristikoita.
Kissekin kirjoitti ihan oikein, että alussa on niin täynnä adrenaliinia, ettei millään pystyisi nukkumaan. Minun suurin ongelma on aina ollut se, etten pysty olemaan erossa vastasyntyneestäni. Ei ole halunnut edes silmiä ummistaa, ettei menisi hetkikään hukkaan.
Siitäkin haluaisin puhua etukäteen siellä synnytystapajutussa. Viimeksi en saanut pikkuista mukaan heräämöön, vaan näin hänet vasta parin tunnin kuluttua. Hienoa oli se, että pieni ja isänsä saivat olla sen aikaa ihan kahdestaaan :heart: Mutta minulla oli ihan fyysisiä kipuja kun jouduin olemaan yksin
Hienoa
Ninu että sait oikein kunnon yöunet. Ihmeen tärkeiksi tulee nuo unet kun on raskaana
TeSuLah hyvä että niistä tukisukista on apua :flower: Pysäyttääkö ne kohjujen pahenemisen vai lievittävätkö ainoastaan kipuja?
Oli ihanaa lukea miten nyt olet saavuttanut sen mistä olet haavaillut. Sinun kirjoituksista paistaa läpi hyvin onnellisen äidin mielenlaatu. Lapsesi ovat hyvin onnekkaita kun saivat äidikseen juuri sinut :heart: Ehkä siinä mielessä kaikki menikin loppujen lopuksi niin kuin piti. Mutta en tietenkään tarkoita että oli hyvä että jouduitte kokemaan niin monen vuoden odottamisen ja yrittämisen.
Tuohon lisämaito-juttuun oma kokemukseni; Kuopuksen synnyttyä imetin häntä heti kun vain sain viereeni eli noin pari tuntia leikkauksesta. Ensimmäisen puolentoista vuorokauden aikana imetin noin parin tunnin välein, eli aina kun hän osoitti haluavansa imeä. Rinnalla hän oli tunnista kahteen kerrallaan. Sen jälkeen kävin hakemassa tilkan lisämaitoa hoitajilta ja syötin sen pikkuiselle. Toisena päivänä nousikin sitten oma maitoni ja imetyksessä ei ollut mitään ongelmia. Tuon lisämaidon hain sen vuoksi, että pikkuiseni oli reilunkin imemisen jälkeen selvästi nälkäinen. Tälläinen tapa sopi meille kahdelle tuolloin, saa nähdä kuinka seuraavan kanssa käy =)
Kyllä oli kipupumppu jonkin aikaa käytössä,
Rouva Pikkumyy, viimeksi leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen kipulääkkeet muutaman päivän. Viimeksi meni tosiaan siellä heräämössä pari tuntia ja siinä ajassa palasi tunto jalkoihin ja kävinkin jo vähän ajan päästä ekaa kertaa suihkussa. Minulla kun tuo jälkivuoto on aina jotain järkyttävää ja pitkäkestoista, niin joutuu käymään suihkussa koko ajan. Kotonakin kävin monta viikkoa 2-3 krt päivässä suihkussa ja sitten otin vielä ilmakylpyjä haavalle. Ei siinä sitten imettämisen lisäksi paljoa muuta ehtinyt
Viimeksi vuoto kesti n 6-7 viikkoa ja viikon päästä alkoi taas säännölliset menkat
Pikkuista pidin tosiaan heti vierihoidossa, niinkuin olet muutkin vauvelit hoitanut.
Maanantaina syntyi viimeksi tyttönen ja keskiviikkona lähdin kotiin. Joku se kirjoittikin osuvasti ettei siellä laitoksella ole ollenkaan sellaista rauhaa kuin kotona. Kovin sain tapella että kotiin pääsin, yhdessä vaiheessa jopa uhkailivat etteivät päästä lastani mukaan jos kotiin lähden
Siinä taas yksi asia jonka aion ottaa esille siellä tarkastuksessa.
Huh, huh kun nousi muistoja mieleen...... :ashamed:
Älkää kaikista paasaksistani välittäkö.
Ja muistakaa että jokainen reagoi näihin asioihin omalla tavallaan, eikä ole oikeaa tai väärää. Ainostaan jokaiselle omanlaista =)
Nevi ja Vilttitossu rv 21+4