35v+ odottajat, vol 2

Rouva Pikkumyy: Tuulimunassa HCG käyttäytyy ihan samalla lailla kuin normaalissa raskaudessa jonnekin viikolle 10 saakka, eli siitä ei ole apua....Näin useasta lähteestä selvitin kun kävin tuota samaa kamppailua. Ja samaa sanoivat lääkäritkin. HCG on poikkeava vain keskenmenossa (laskee...) ja rypäleraskaudessa (suhteettoman korkea)... Ja kun sen määrä normaalissakin raskaudessa vaihtelee todella paljon, ei siihen pitoisuuteen kyllä voi diagnoosia nojata ainakaan tuulimunaepäilyssä.

Anteeksi nyt muuten kun tuppaan jatkuvasti vääriin ketjuihin, mutta Rouva PikkuMyyn kohtalo koskettaa aika kovasti, ja siksi tänne jumiudun....
 
Hienoa hapamperi ja kirppiina, että käytte täällä jakamassa kokemuksianne :heart:
Rouva Pikkumyy on sellainen persoona, että hänen kokemansa koskettaa monia.

Voimia, voimia sinulle Rouva Pikkumyy :hug: Mikä hurja myllerrys varmaan sinun sisälläsi onkaan käynnissä.


Juu, kyllä pitää yhtyä akkamännyn kommenttiin äiti-66sta; todellinen voimapesä =) Muistathan kuitenkin ottaa rauhallisesti ja antaa itsellesi aikaa toipua synnytyksestä :heart:
Varmaan jossain vaiheessa saadaan ihailla pikku miestänne :whistle:
Mitäs vanhemmat lapset ovat mieltä, kun vauva on nyt 'ihan oikeasti 'olemassa?



Nevi ja Vilttitossu rv 22+4
 
On pakko kysyä, josko osaisitte vastata. Minulla on tänään jomottanut koko päivän kylkilihaksia. Jomotus ei ole kovaa, mutta sellaista puuduttavaa kokoaikaista jomotusta tuolta kylkilihasten sisältäpäin. Panadol ei auta. Kipu on aivan erilaista kun on ollut jumpalla pitkästä aikaa ja lihakset tulevat kipeiksi. Se on myös erilaista, kun kovan ja suhteellisen pitkäkestoisen rasituksen jälkeen on vähän vaikea hengittää (minulla on rasitusastma), mutta silloinkaan eivät kylkilihakset tunnu kipeiltä. Eli onko nyt niin, että kohtu kun kasvaa ja raivaa sisäosista tilaa, kudokset ja lihakset venyvät (?) ja aiheuttavat tuota jomotusta. Samanlaista kipua (hiukan kovempana) on tuntunut muutamina öinä viime aikoina, kun olen ollut jossakin asennossa, jota nyt en muista, mutta kun olen vaihtanut asentoa, kipu on poistunut. Nyt tuo samainen kipu on jomottanut koko päivän. Onko muilla tuntunut vastaavaa koskaan?

Entäpä teillä, joilla on sokeri ollut korkealla, onko teillä ollut kovaa väsymystä?

Tällaista iltapalakyselyä tässä harrastelen....
 
Onnittelu äiti-66 sinulle pienestä pojasta!
Olipa kiva lukea synnytyksestäsi - noin helposti se voi käydä, vaikka ikääkin olisi. Mulla on aikaisemmat synnytykset olleet helppoja ja muistan, kun neuvolan terkka viimeksikin sanoi, että ei saa tuudittautua, että kaikki menisi aina samanlailla. Mutta mulla kyllä on mennyt ihan saman kaavan mukaan. Tässä ihan palaa mielessään jo synnytykseen, vaikka siihen on vielä kovin paljon aikaa.

Akkis: kyselit tuosta kivusta. Mulla on niin kauan aikaa, etten oikein tahdo muistaa, mutta luulisin, että kasvava kohtu aiheuttaa jos jonkinlaista kipuilua ja hyvä, jos asentoa vaihtamalla menee ohi. Itselläni on ollut raskausaikana aika ahdasta, kun kohtu on kasvanut ja kaikki elimet kuitenkin täytyis sinne mahtua. Vasta on venynyt äärimmilleen ja joskus mikään asento ei ole tuntunut hyvältä.

Rva Pikkumyy: jäin miettimään tuota asiaasi, kun luin noita kertomuksia, joissa ei sikiotä ole heti näkynyt ja viikot ovatkin väärin arvioitu kuukautisista. Mua silloin vuosi sitten juoksutettiin kyllä pari kolme ylimääräistä kertaa ultrassa, kun silloinen gyne sanoi, että joskus vaan sykettä ei saada näkyviin ja viikon päästä se voikin näkyä. Mulla tosin silloin oli se sikiö siellä. Mutta uskon, että sinut kyllä ultrataan tarkasti ja maanantaina tiedät enemmän. Minusta oli silloin tosi rankkaa tuo aika, kun epätietoisuudessa piti niin kauan elää.

Vasta vaan vaivaa täällä. Ummetus on vaivannut pitkään, mutta tänään olikin vatsa vaihteeksi löysällä. Ruoka maittaa mulle tosi hyvin. Jollen syö parin tunnin välein alan voimaan pahoin ja palella. Siksipä vatsaa koristaakin nyt ylimääräinen vararavintokerros. Eilen miehen kanssa syömässä, mun piti ottaa alkupalakin, jotta sain nälän taltutettua. Voimakkaat hajut saa edelleenkin voimaan pahoin, mutta oksentele en kuitenkaan.

Tuo Rouva Pikkumyyn tapaus sai kyllä minutkin ajattelemaan, että ensi viikon ultrassa ei varmaan enää näy sykettä, kun takana on kaksi perättäistä keskeytynyttä keskenmenoa juuri näillä viikoilla. Yritän vain tämän viikon selvitä pääni kanssa ja varaudun pahimpaan. Pelkään, että sama viime talvinen toistuu, jolloin Lumi-Marja, Rva Pikkymyy ja minä plussasimme peräjälkeen ja sitten kaikkien kolmen raskaudet keskeytyivät. Oireet kuitenkin ovat aika vahvoja nyt, joten toivon kuitenkin parasta - mitäpä muuta voi.

Kaikille kuitenkin rentouttavaa sunnuntaipäivää,
 
Heippa mimuli!! :hug: :flower: Ja tietenkin muutkin! :flower:

Aika on masentavaa kyllä tämä odotus, kun kaikki oireet ovat yökkäilin aamulla, hajut tekevät pahaa eritoten rasvan haju, lampaiden haju! :x Kävelylenkillä on nimittäin lampaita aitauksessaan..Rinnat on kipeät, edelleen alavatsariipellyksi..en ole pystynyt oikein syömään mikään ei maistu, jano on kova ja juonkin edelleen matala RR kiusaa.Eilen ja tänään olemme paljon miehen kanssa itkeneet/halineet/olleet lähellä toisiamme! :heart:

En vaan voi ymmärtää tälläistä raskautta-olla raskaana ja kaikkinen pahoinvointineen, mutta tärkein puuttuu-sikiö-, pieni Pirpanamme! :heart: :ashamed:

Olen valmistautunut, että Pirpanaa kaikesta huolimatta ei ole, niin on "helpompaa"?? Helppoa tämä kyllä ei ole! Välillä tuntuu, että pää sekoaa, mutta se on vain tunne, ei se sekoa!! :heart: :headwall:

Tästä selvitään kuten muistakin elämän aiheuttamista kolhuista!!

Mimuli: Kyllä uskon, että Taimi voi aivan hyvin. :heart: Sitä kovasti toivon!! :saint:


Heippa taas kaikille! :wave: :heart:

Rva Pikkumyy :wave:
 
Nyt kun takanani on melko hermoheikko viikonloppu (olen ollut todella itkuinen ja äärettömän väsynyt), kaikenpäälle iski kysymys ja pelko: onko synnytyssalissa mukana "vain" kätilö" ja lääkäri kutsutaan paikalle vain hätätapauksessa? En halua mitenkään aliarvioida kätilöiden ammattitaitoa, en todellakaan, koska en tiedä kyseisestä maailmasta yhtään mitään, siksipä kai nyt tällainen kauhunsekainen pelko hyppäsikin ajatuksiini: eikö teoriassa ammattitaitoisin henkilö eli lääkäri olekaan synnytyksessä paikalla? En tiedä kätilöiden ja alaan erikoistuneiden lääkäreiden käytännön kokemuksen määrästä, voihan olla, että kätilö on synnytyksissä enempi se ruohonjuuritason ihminen, mutta täytyyhän lääkärilläkin rutkasti kokemusta olla, jos hänet hätätilanteissa kutsutaan paikalle? Selventäkääpä pelokkaalle asiaa... Toki kysyn asiaa myös pelkopolille mennessäni, mutta kun tämä viikonloppu on ollut henkisesti sen verran "syvältä", joten jos saisi synnyttäneiltä esitietoa asiasta jo aiemmin.
 
Jaahas, sainkin tuonne synnytys-osastolle laittamaani viestiin jo muutaman vastauksen. Ei kai tässä auta huolehtia, varsinkaan kun ei tiedä synnytyksestä itse mitään. Mutta tämä viikonloppu on henkisesti ja fyysisestikin ollut täysi katastrofi: itkettää melkein joka välissä, väsymys vaivaa enemmän kuin koskaan raskauden aikana, liekö syynä takana oleva työviikko, refluksi tuntuu kipeänä ja eräänlaisena kuristavana tunteena ruokatorvessa (siis aivan kuin ruokatorven limakalvoja kuristettaisiin tai pinsetillä kipeästi nypittäisiin), kun yritin energianpuutteeseeni syödä, meinasin oksentaa. Kylkilihakset eivät ole vielä tänään vaivanneet, että sitä riesaa ei sentään tarvitse tänään tuntea, muuten tämä viikonloppu onkin itselläni ollut ihan p¤%&#:stä.... Onneksi huomenna on työpäivä. Ainoa huono puoli on siinä, että kun työkaverit purkavat työkokemuksiaan kesken työpäivän, en kauhean empaattinen jaksa olla, huomasin sen torstaina ja perjantaina, kun tunsin itseni yliväsyneeksi. En jaksa muodostaa maailmaa syleileviä ongelmia työasioista, kun oma elämäni on tällä mallilla. Toki hoidan työni, pikkutarkastikin vielä, mutta en vie niitä henkilökohtaiselle tunnetasolle, koska se on jo niin h-tin täynnä tätä odotusta, henkinen kapasiteetti ei enää vedä muuta.

Tällainen vali-vali -viesti, pahoittelut......
 



MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

mantana....40v....toinen (t-04)....la 06.02.2009 KHKS

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Lis69....39v....toinen (p-07)....la 07.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

maijamette....38v....toinen (t-04)....la 29.04.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:

ELOKUU 2008
säihke ....kolmas(t-01, p-03).... :heart: syntynyt poika 12.08.2008 :heart:

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...syntynyt poika 20.08.2008 :heart:





Menetyksen kokeneet;

:hug: diddlina :hug:

:hug: Lumi-Marja :hug:

:hug: Rouva Pikkumyy :hug:
 
akkamänty minäkin luulisin että tuo kylkikipusi voisi johtua raskaudesta. Kuulostaa tutulta, mutta minulla ollut samantyyppistä vasta myöhemmässä vaiheessa. Mehän ollaan kaikki niin erirakenteisia, että se varmaan vaikuttaa erilaisiin tuntemuksiin...

...tuohon tuli supparitauko, sori.
Ja toisaalta minulla on jo niin moneen kertaan kaikki venynyt, siirtynyt ja puristunut ties mihin paikkoihin, että ehkä minulla on pahimpia tuntemuksia vasta loppumetreillä :D
Jäin miettimään kun kerroit synkästä mielialastasi, että olisiko se jotenkin liitoksissa raskauden tähän vaiheeseen. Olen nimittäin itsekin ollut pari viime viikkoa huomattavasti synkempi, itkuisempi ja jotenkin 'masentuneempi' kuin yleensä. Mitään varsinaista syytä ei edes näille tunteille ole. Mehän kuljetaan melko samoissa viikoissa, joten ehkä se on jotain tälläistä 'juuri puolivälin ylittänyttä'-alakuloisuutta.

Rouva Pikkumyy Huomiseen paljon lämpimiä ajatuksia ja virtuaalitukia mukaan :flower:

Yritä pysyä positiivisena mimuli =) Sinulla on jo takana yksi hieno ultrakäynti :heart:

TeSuLah hiljaiseloa olet viettänyt. Kaikki hyvin?


Nevi ja Vilttitossu rv 22+5
 
Nevi: Ok, hyvä kuulla, että jollakin muullakin on vastaavaa, lohduttaa, etten ole ainoa lähes tyhjästä kyynelehtivä nelikymppinen maanpäällä :) Tosin ei tietenkään ole mukavaa, että sellaiselta tuntuu. Tämä viikonloppu oli itselleni täysi järkytys, koska edellisenä viikonloppuna huitelin kaupungilla ja kävin molempina päivinä vesijuoksemassa sekä siivoilinkin kotosalla enkä tuntenyt minkäänlaista väsymystä, mutta nyt lähinnä vain nukuin tai istuin ja tuntui, ettei voimia ole mihinkään. Tänään illalla käytiin miehen kanssa kävelyllä ja saunassa, tuntuisi, että yliväsynyt itkuinen olo alkaisi helpottaa. Haaveilenkin, josko huomenna pääsisin vesijuoksuun töiden jälkeen....

Oliko supistuksesi kipeä ja tuleeko niitä usein? Itselläni ei mielestäni ole supistellut vielä kertaakaan, tosin enpä kyllä edes tiedä, miltä ne tuntuvat :D Uskon kuitenkin, että kun sellainen tulee (esim. maha menee kivikovaksi), ymmärrän, mistä on kyse.

Aivan, samoissa päivissä kokolailla mennään :) eli minulla 22+2, ainakin itse pidän kiinni siitä, että viikot vaihtuvat perjantaisin, ja niin pidetään neuvolassakin.

Rva Pikkumyy: Kovasti pidän peukkuja pystyssä, että ongelmasi selviäisi, ja toivottavasti tietenkin myös toivottuun suuntaan. Kun asiat selviävät kunnolla, pystyy myös jatkamaan elämää paremmin eteenpäin. Voimia ja tsemppiä kovasti!



Josko kohta yrittäisi laittautua untenmaille. Eilenillalla jouduin jäämään taas muutamaksi alkutunniksi nojatuoliin nukkumaan, refluksi sattui niin kovasti ruokatorveen. Nyt ei enää tunnu pahalta, joten haaveilen heti alusta alkaen omasta pedistä.... Öitä kaikille!
 
Hei vaan pitkästä aikaa,
ihan kauhistuttaa ajatus, että minä olen meistä seuraava, joka on listalla synnyttävistä :whistle:
Tuntuu itsestä, että siihen on vielä aikaa, vaikka viikonloppuna paukkuikin jo viimeinen kymmen käyntiin (toivottavasti, ylihän voi aina mennä toki).
Olen ollut kovassa flunssassa viikon verran. Nyt tuntuu jo paremmalta, olen saanut nukuttuakin nuhalta ja yskä jäi lähes olemattomaksi, vaikka yleensä saan hirvittävän yskän flunssan perään. Hyvä niin, kun ei oikein voi mitään lääkettäkään yskään ottaa.
Uutta asuntoa on laitettu, eilen tein sellaisen tempauksen, että kaivoin kaikki 56 cm vauvanvaatteet ja pesin ne. Sanoin miehelleni, että kai se pitää vähän varautua, kun ei sitä koskaan tiedä... Tällä viikolla haen vaunut ja varmaan myös pinnasängyn. Siinähän ne sitten ovat. Muuten varmaan selvitään, vaikka tulisi äkkilähtö pikaisestikin.
Vaan kaikki tuntuu olevan hyvin omassa kropassani. Harjoitussuppareita on päivittäin, ei kivuliaita, mutta tuntuu kyllä. Toisinaan niitä on useita päivässä joskus vain muutama. Hengenahdistus on koveneva päivittäin, ei taida keuhkoilla olla enää juurikaan tilaa kuten normaalisti. Ja muutenkin tuntuu, että kroppa on jonkun muun hallussa, kun olen niin kömpelö ja avuton että...

Näin, minä taas jatka, vielä 5 viikkoa töitä ennen äippälomaani.

Ja kaikille vauvan saaneille paljon onnea. Sekä myös menetyksen kokeneille paljon voimia ja haleja!!!

Sarppa ja tiitiäinen 30 + 2
 
Akkamänty ja nevi, kiitoksia paljon! :flower: :flower:

Kyllä minua jännittää, soitin jopa, että muistanko edes sitä aikaa mihin aikaan pitää mennä? No tarkistuksella selvisi, että muistin oikein! :saint:

Olen kyllä luopunut Pirpana ajatuksesta, vaikken tiedä milloin ovuloin , niin harvoin se ovulointi viikkoa heittää kai?

No tulen ilmoittelemaan itsestäni, kun sieltä kotiudun.

Ystäväni migreenikin löysi minut aamuyöstä, yhden Panadolin olen nyt ottanut , jospa selviäisin sairaalareissusta sillä ja jatkoa sitten järeimmillä lääkkeillä, jo se siihen menee.


Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Uutta viikkoa taas :wave:

Jotenkin tämä aika menee niin hurjaa vauhtia, mutta toisaalta niin hitaasti.
Koulut tuntuvat kestäneen jo kauan, keittiöremppa vielä kauemmin ja kesäkin on jotenkin vain muisto. Vai olikohan sitä ollenkaan :eek:
Viikonloppuna piti miehen kanssa ihan ottaa pientä taukoa. Lumi-Marjan vinkin mukaan vein kullan järven rantaan laavulle nuotiohetkelle :heart: nuorimmainen otettiin mukaan, mutta isommat jäivät kotiin. Sattui tosi kaunis ja tyyni ilta. Tyttö heitteli kiviä ja keppejä veteen ja me miehen kanssa juteltiin menneestä 21 vuodesta ja vähän tulevastakin.
Eilenkin päätettiin pitää vähän taukoa kotihommiin ja käytiin kiertelemässä kirpputoreja. Yleensä minä otan nuorimmaisen kierrokselle ja mies 'saa rauhassa' rempata, ajaa nurmikkoa tai tehdä jotain muuta ihan välttämätöntä hommaa. Nyt oli ihan mukavaa etsiskellä yhdessä tulevalle vauvalle talvivarusteita. Löydettiinkin ihana Benettonin 56 cm neuleasu =)

On tämä raskaus tosiaan välillä aikamoista vuoristorataa akkamänty Ja etenkin jos ensimmäistä kertaa kaiken kokee. Vaikka minusta kyllä tuntuu, että joka raskaudessa on aina jotain uutta tai erilaista.
Ihan niinkuin vauvatkin. Kun on useamman saanut, sitä tunnistaa heissä joitain piirteitä, ilmeitä tai tapoja jo ihan alkumetreillä. Mutta sitten on niin monia juttuja joista ihmettelee, että mistäs tuo nyt tuli. Se minusta onkin niin ihanaa tässä uudessa tulokkaassa. Vaikka tietääkin jo että tyttö siltä tulee, ei tiedä KUKA :heart: Tuo nuorimmainenkin oli niin tuttu, kun hän syntyi, mutta silti aivan tuntematon.
Ohoh... nyt meni kyllä ihan jaaritteluksi... :ashamed:
Supistuksista kyselit. Minulla on niitä joka raskaudessa tullut jo aikaisin. Jos kävelee liian nopeaan tai on jalkeilla liian pitkään, 'ottaa mahasta kiinni'. Ei kivuliasta, mutta epämiellyttävän tuntuista. Sitten on sellaisia supistuksia joita vain tulee, vaikka esim vain istuisi tässä koneella. Ne on vähän inhottavampia, jotenkin kokonaisvaltaisempia. Pitää ihan keskittyä hengittämään mukana. Niitäkin alkaa tulla jo päivittäin useampia.
Eipä noista ole koskaan ollut haittaa, ei ole yksikään lapsista syntynyt ennenaikaisesti. Ehkä se on tuo, kun minut on niin moneen kertaan leikattu, että ruumis valmistautuu aina uudessa raskaudessa harjoitussupituksilla. Luontoäiti varmistaa, että jos tällä kertaa sitten :LOL:

Kiva kuulla sinustakin sarppa70 :wave:
Ja hyvä kuulla, että flunssasi alkaa olla jo ohi.

Rouva Pikkumyy ajatuksissa olet :heart:



Nevi ja Vilttitossu rv 22+6
 
Ei tässä sen kummempaa, mutta supparit lisääntyneet, toivottavasti eivät kuitenkaan avaa mitään vielä. Yleensä menny raskaudet yli, eikä sitten lopussa supistele kunnolla, kun pitäisi. :ashamed:

Akkamänty, sulla on ehkä hieman raskausajan masennuksen tapaista, se ensimmäisenä tuli mieleeni, kun sulla on tuntemukset niin voimakkaita. Ehkä kannattaisi jutella lääkärin tai muun kanssa asiasta, että voisit myös oikein nauttia raskaudesta, eikä tarttisi murehtia niin paljon, kaikki menee omalla painollaan, tottakai sitä jokainen mietimme tulevaa synnytystä ja muuta, mutta ei kannata liikaa murehtia. Useimmin synnytykset onneksi sujuvat hyvin. :heart: Jaksuja ja voimia sulle! Monenlaisia kipuja voi tuntua raskauden aikana, kun elimistö joutuu lujille ja sisäelimiä alkaa painaa vauva enemmän ja enemmän. Kohtu venyy äärimmilleen ym. mutta kyllä ne siitä joskus helpottavat.

Ehkä kannattaisi pyytää sairaslomaa töistä, jos liian raskasta alkaa olla ja väsymys ym. vaivaa. Mulla ainakin väsyttänyt kun hb ja verenpainen matalalla. Nyt vasta alkanut helpottaa ja ei ole ollut pitkään aikaan huimaustakaan.

Mulla vaivaa nuo suonikohjukivut välillä kovastikin. Odotan nyt torstain lääkärineuvolaa. Vauva potkii ja muksii kovasti masussa ja liikkeet voimakkaita jo. Kovasti tuntuu touhuavan ja jatkuvasti liikkeessä. Pääsen onneksi ultraankin to, meillä on lääkärineuvoloissa yleensä myös ultraus.

Rouva Pikkumyylle pidän peukkuja ja toivottelen jaksamisia, jospa siellä olisikin kuitenkin vaavi. Toivon sitä sydämestäni. :heart: :hug:

Onnittelut pikkupojasta äiti-66

Nyt pyykkien pariin! Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille!
:heart: TeSuLah ja Pikkukolmonen rv 26+6 :heart: :wave:
 
Isosti onnea äiti-66!

Me valmistaudutaan tästä pikkuhiljaa ekaan neuvolakeikkaamme. Mitään painavaa ei saisi kantaa, hmm mitenköhän kuvittelevat minun tekevän tuon reissun ilman turvakaukaloa... :D

Palaan myöhemmin lukemaan, mitä tänne on kirjoiteltu.

Päivitin profiilin kuvan meidän pikkujätkästä.

Säihke ja poika
 
Sain tänään äityspakkauksen. Tykkäsin vaatteista, kivan värisiä. Nyt saa laittaa pois edellisistä pakkauksista tulleita kuluneempia. Kestovaippailua voisi kans kokeilla. Kokeilin tytöllä päiväkäytössä ja menetteli. Käytän kyllä enemmän kertiksiä.
 
Heippa teille kaikille ! :flower:

TYKS:stä kotiuduttu ensimmäisen avaustabletin kanssa , suun kautta otetun.
Eli diagnoosi pysyi samana tuulimunaraskaus, sikiöpussi vastasi kokoa rv 5 ja tänään olisi ollut jo rv 7+5, eli ihan alusta asti ollut se ns tuulimuna.

Keskiviikkona saan aloittaa kotona kello 5:00 tyhjennyksen cytoteceilla , 2 tbl kerrallaan kohdun suulle ja niitä kolmen tunnin välein kertaa 3. eli iltapvllä alkaa vuoto luultavammin.

Jälkitarkastus on TYKS:ssä 3n viikon kuluttua! Lääkärit 3 kpl olivat todella empaattisia ja ihania! :heart:

Ja lopuksi gynen noin minun ikäiseni naisen sanat: Sitten vaan heti uutta yritystä, kun vuoto loppuu! :heart: Se lämmitti, hän ei kokenut, että olisin liian vanha synnyttämään vielä......Niin eli katse tulevaisuudessa jo! :saint:


Teille kaikille toivon oikein mukavaa odotusta tässä pinossa, ja että kaikki kaikilla sujuisi oikein hyvin ja kullannuppunne saisitte syliin laskettuna aikana! :heart: :flower:

Taaksepoistuva..Rva Pikkumyy :heart: :wave:

kiitos kaikille ihanille pinolaisille! :heart: :flower:

Palajan taas jossain vaiheessa pinoon, toivottavasti! :heart:
 
Voi pentele!!!! Olin kirjoittanut jo pitkät pätkät, kun painoin vahingossa jotakin nappia ja kaikki häipyi taivaantuuliin. Nyt on ryhdyttävä vielä tekemään hiukan töitä, joten kirjoitan joko myöhemmin tänään tai huomenna. Rva Pikkumyylle kuitenkin haluan sanoa, että toivottavasti "tapaamme" näissä merkeissä pian!!!
 
No niin, Kreikan matka on nyt ohi ja paluu arkeen koittaa :D

Matka meni todella mukavasti, onneksi ei ollut mitään ongelmia. Sen kyllä huomasin, että en kestänyt aurinkoa samaan malliin kuin aikaisemmin, joten rannalla makoilu jäi huomattavasti vähemmälle kuin normaalisti. Ja lisäksi minä hikoilin reissun aikana varmasti yli kymmenen litraa, jo parin metrin kävelyn jälkeen olin ihan hiestä märkänä :LOL:

Masu päätti sitten ottaa matkan aikana oikein kunnon kasvuspurtin :D Nyt ei todellakaan ole enää kenelläkkään epäselvää, että olenko raskaana
:) Vertasin tuossa just ennen lomaa otettua masukuvaa tänä aamuna nappaamaani kuvaan ja ero on valtava. Niinhän sitä sanotaan, että auringossa kaikki kasvaa paremmin, nähtävästi se sanonta pätee myös meikäläisen masuun :LOL:


Kohta pitäisi lähteä neuvolaan, pikkasen kauhistuttaa kuinka paljon paino on noussut loman aikana ja mitä terkkari siihen sanoo :saint: Eipä siellä reissussa tullut hirveästi herkuteltua, mutta kotivaaka näytti 4 kiloa enemmän kuin ennen reissua :headwall: Toivottavasti ainakin osa siitä on turvotusta, aamulla oli sormet ja jalat aika turvoksissa, mutta kyllä se siitä laskee parin teekupin voimalla :)

Sain muuten varmasti reisussa yliannostuksen appelsiinimehua, light cokista ja tonicia
:D Vettäkään ei jaksanut juoda niin paljon kuin tarvitsi nestettä päivän aikana, joten sitten tuli juotua noita limppareita ja mehuja lisäksi
vähän liikaakin. Yök, nyt ei tosiaan tee yhtään mieli mitään muuta kuin vichyä...


Anjamarita, ihana pieni tyttö teillä :)

Säihke, onnittelut pikkuprinssistä :heart:

Äiti-66, onnittelut pikkuprinssistä :heart: Olipas sulla melkoinen synnytys :LOL: Enpä panisi yhtään pahakseni, jos oma synnytys kävisi yhtä nopeasti ja helposti. Tai siis enhän minä tiedä oliko se synnytys helppo, mutta kuvauksesi perusteella tuli sellainen kuva :D

Kaikki vauvan jo saaneet muistakaahan tulla kertomaan kuulumisia meillä vielä odottaville :) Olisi mukava kuulla miten arki on vauvan kanssa lähtenyt käyntiin.

Tosiaan seuraavia vauvauutisia saadaankin sitten odotella vielä kolmisen kuukautta, ennen marraskuuta ei ole kenelläkään laskettua aikaa, vai katsoinko tuota listaa ihan väärin.

Maijamette, onnittelut ja tervetuloa mukaan :wave:

Lumi-Marja ja Rouva Pikkumyy, kyllä vetää niin sanattomaksi teidän vastoinkäymiset :hug: Juuri teille olisin niin suonut onnellisen raskauden ja odotuksen :hug: :hug: Todella paljon voimia ja tsemppiä, toivottavasti ette vielä menetä uskoanne siihen, että se onni sieltä osuu vielä teidänkin kohdallenne :heart:

Hurjasti oli tullut tekstiä mun loman aikana, lueskelin kaikki kyllä läpi, mutta en millään jaksa muistaa oliko siellä jotain mihin olisi pitänyt kommentoida. Toivottavasti multa ei ainakaan mennyt mikään vauvauutinen ohi silmien :D
 
Tiistaita :wave:

Kovin on harmaata täällä päin Hämettä. Luulin että aurinkoa lupasivat :( No, eipä ainakaan sada. Tänään pitäisi saada vähän pihahommia tehtyä. Kaikki on jäänyt tuon keittiörempan takia ihan retuperälle tuolla ulkona.

maijamette lisäsin sinut listaamme :)
Ihanaa kun pinomme kasvaa ja voi hyvin. Monta suloista vauvaakin jo 'meillä' on =)

Niin totisen ja suloisen näköinen nappisilmä sinulla säihke :heart:
Kyllähän nuo neuvot juuri synnyttäneille, ja etenkin leikkauksen läpikäyneille, on välillä aika utopistisia :/ Harvalla nykyajan äidillä on sitä ylellisyyttä, että olisi apuvoimia 24/7 apuna.

TeSuLah voi kun harmittaa puolestasi nuo kipusi :( Voimia sinne :hug:

Paljon lämpimiä ajatuksia sinulle Rouva Pikkumyy , + miehellesi, tuleville päiville :hug:
Minäkin toivon, että tapaamme täällä puolella piakkoin =)

Tervetuloa kotiin Minnihiiri68 =)
Hienoa, että reissu meni hyvin ja voit 'paksusti' :D
Vieläkö sinulla on lomaa jäljellä, vai palaatko samantien työn ääreen?


Meidän neuvolan seinällä oli tiedote jossa luki, että K-HKS:ssä on ollut lievä MRS-epidemia. Nyt elokuun alussa ilmeisesti. Sen vuoksi siellä ei ole enää vauvalaa, vaan kaikki vauvat ovat jatkuvasti vierihoidossa ja hoitaja tulee tarvittaessa äidin ja vauvan luokse.
Sinänsä ei paljoa vaikutusta juuri minulle, mutta mietin vaan ihan käytännön juttuja. Olen esim vienyt vauvan aina hoitoon suihkujen ajaksi. Tuleeko hoitaja nyt seisomaan vahtiin huoneeseeni, kunnes saan käytyä pesulla? Voiko heillä olla edes aikaa sellaiseen?

Tulkaapa sekä säihke että Minnihiiri68 kertomaan sitten neuvolakuulumisia.

Monien muittenkin kuulumisia kaivataan :attn:
Käykääpä te kiireisemmät vaikka vaan laittamassa puumerkkinne, että tiedetään kaiken olevan kunnossa. Ja jos ei ole, valituksillekin tarjotaan 'olkapäätä' ;)



Nevi ja Vilttitossu rv 23+0
 

Yhteistyössä