35v+ odottajat, vol 2

Kiitokset kiitoksista Rouva Pikkumyy :flower:
Minulla myös jo 4. sektio tulossa. Kyselin jo, kun odotin tuota nelosta, olisiko voinut synnyttää alakautta, mutta sitä ei kuulemma edes harkita. Ajattelin silloin, että kun edellisestä leikkauksesta oli jo kuitenkin 10 vuotta, mutta ei siis tosiaan ainakaan täällä Hämeessä edes harkittu. Samoin on neuvoksi annettu, että jos synnytys lähtee aikasemmin käynnistymään, pitää mennä vauhdilla paikalle, jotta ehtivät leikata.
Jopas sinulla oli eilen kiireinen päivä töissä :/ Etpä ole kyllä tänäkään aamuna laiskotellut ;)

Hienoja neuvola-kuulumisia janttu672 =)
Taitaa minullakin olla tuo sokerirasitus edessä :x

Kauhean ahkeraksi en sitten lopulta tänään heittäytynyt. Onneksi tälleen kotiäitinä on oma pomonsa, niin ei saa kovin hurjia haukkumisia tekemättömistä töistä ;) Kunnon palkkaus voisi tosin motivoida näissä kotihommissakin.
Löytyykö täältä muita kotiäitejä? Ainakin monta ahkeraa työihmistä ja opiskelijaa on joukossamme (tähän sellainen 'hatunnosto'-hymiö olisi sopiva)

Kuinkas lonkkasi jakselee äiti-66? Toivottavasti jo paranemaan päin.



Nevi ja Vilttitossu rv 20+0
 



ELOKUU 2008
säihke....37v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008

MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS

JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS

TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009

HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v

HUHTIKUU 2009
Rouva Pikkumyy....neljäs/ensimmäinen yhteinen....la 08.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009





TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:

KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:

HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:






Menetyksen kokenut;

:hug: diddlina :hug:

 
HEISSAN :wave: :wave:

NEVI:Olitpas tehny hianon uuden listan!! :) Kiitokset siitä! :flower:
Syys-ja lokakuu näyttäkin olevan tyhjää täynnä!!
Sullakin on upea joululahja tiedossa kun laskettu aika noin joulun alla.Ja varmaan leikkaavat sut hyvis ajois ennen aattoa?? :xmas:
Kiitokset lonkkakysymyksestä! :LOL: Kipiää ottaa niin pirusti jokku tietyt liikkeet. :'(
Yöllä ja aamulla oikeen kuuntelin kun nivelet oikeen krutisoo (pohojalaanen sana =) ) kun kylkeä vaihtaa.
Ja yöllä hokasin jotta nyt on sitten kipeytynyt myös toi häpyluun seutu oikeen kunnolla,kun aivastin niin tulipa silloon se havainto tehtyä.. :LOL:
Aamulla lähdin esikon kera kauppaan niin en meinannu saada nostettua vasenta jalkaa auton kyyttiin... :p Mutta en oo vieläkään "täynnä" näistä pirullisista vaivoista niin paljon että olisin jo halukas synnyttämään.En haluais mistään hinnasta luopua tästä mahasta :/

Pinnasänkyä olen tuas alkanu laittamaan valmiiksi.Tuuletin patjat ja pinniksen reunasuojan tuolla tuulessa.Pussilakanan kun vielä laitan niin ompas sekin sitten valmiina.
Vaunut on vielä systerin luona.On ollut siellä lainalla.Saivat viime kesänä ekan lapsenlapsensa.

Vai kiharat tietää poikaa... :whistle: No meillä se sitten pitää kutinsa koska poika meille on tulossa.Eka kerta kun kysyttiin sukupuoli.Ja sekin sitä varten kun toi lapsivesipunktio näyttää 100% tuloksen.

Meillä menee nyt sitten tasaisesti noi lasten sukupuolet.
Nyt toivoisin ruskeita silmiä niin olis nekin sitten tasan.Mitätön asia sinänsä mutta kuitenkin... :whistle:

Nyt sen pussilakanan kimppuun...Pentukurssikin olis klo 18.Makkarajäljen tekoa olis siellä tiedos tällä kertaa...Tarttee varmaan ottaa esikko mukaan jos itte ei lonkan takia kaikkeen pysty... :LOL:

Niin,mähän olen kotiäitinä kun toi työmaa eli tuotantolaitos on tuossa viereisellä tontilla.
Oon kans samaa mieltä jotta vois

tätä lastensa hoitoa vähän paremmin palkata.
Mutta itte oon kyllä niin onnellinen jotta mulla tähän on mahdollisuus.Enkä edes kaipaa ulkopuolelle töihin.
Mulla on aikuiskontaktia just niin paljon kuin haluan.Ei tunnu jotta seinät kaatuu päälle. :)

Äiti-66 RV 37+5
 
Menipä äsken kaikki testi bittiavaruuteen, mutta uusiks vaan, vaikka en kaikkea enää muistakaan, mitä kirjoitin.
Kiitos Nevi hienosta taulukosta, tuosta on kiva katsoa, milloin kukin synnyttää. Ja kiitos kokemuksistasi raskauksistasi eriikäisenä. Itsekin kuvittelen, ja toivon, että kaikki menisi vanhaa samaa rataa, vaikka nyt huomattavasti vanhempi olen, mutta eiköhän nyt tällaista tätiä jo tarkemmin tutkita.

Rouva Pikkumyy:
kiitos tuosta vatsantoiminta vinkistä ja en ole kiiveille allerginen. Pidänkin niistä ja täytyy kokeilla. Muistan, kuinka aikoinaan tuo ummetus oli todellinen riesa. Meillä tuntuu, että mies ei aina uskalla riemuita tästä vauvasta niin, kun pelkää, että tulee taas keskenmeno ja minä joudun kärsimään. On mukavaa, kun hän ajattelee minua niin kovasti. Hän on aina pitänyt lapsista tosi paljon ja hoitanut kaikkia lapsiamme kyllä ainakin yhtä paljon kuin minä.

Neuvola-aikaa en ole vielä tilannut, mutta kai pitäisi, jotta saisi aikaa vähän valitakin. Haluaisin aamuajan, jottei tarvitse töissä herättää turhia epäilyjä. Taidan sanoa, että menen hammaslääkärille, kun menen siihen ekaan ultraan.

Säihke: toivotaan, että pääset sinne tiistaihin saakka ja sektio voidaan sitten suunnitellusti tehdä.

Prilli: tervetuloa minunkin puolesta.

terkkusin mimuli ja Taimi 4+6
 
Heipsan kaikille!


Pikapikaa tässä poikkeilen ja tervehdin teitä.

Äiti-66: Voi harmi tuota sinun lonkkakipuasi....

Olin tänään työkuvioiden vuoksi koko päivän koulutuksessa ja teki psyykelle TODELLA HUNAJATA saada ajatukset kunnolla irti tästä raskauskehästä ja jutella tuttujen ihmisten kanssa!!! Tuntuu kuin tämä päivä olisi ollut lomapäivä tämän kesän lomasta :D Ihanaa, kun ensi viikolla pääsee kunnolla töihin, koska siellä ei ehdi murehtimaan omia juttuja.
Tosin, kun tulin kotiin ja lämmitin kasvisvuokaa, vuoka maistui jotenkin aivan ihmeelliseltä, todella pilaantuneelta eli siis äärettömän pahalta ja nythän tietenkin "vähän" murehdin, josko söinkin (pari maistipalaa) jotakin raskaudelle vaarallista. Voi pyhä jysäys, kuka vaihtaisi meikäläisen aivot!!! Kun aina pitää hätäillä jostakin! Hyvä, etten jo soittanut myrkytystietokeskukseen tai peräti lähtenyt lääkäriin. Mieheni puhui minulle järjenääntä (taas kerran) ja olenkin lähdössä kävelylle, jotta saisin ajatukset pois tuosta ruuasta. Mutta että muutenhan tämä päivä olisikin ollut täydellinen ja sitten piti tuota ruokaa väkipakolla tunkea suuhunsa.... :(


Vielä toinenkin ongelma minulla on: olen niin tyhmä ja noviisi, etten ole varma, miltä vauvan potkut tuntuvat. Että ne mahan kuplittelut ja aivan kuin vatsan sisällä olevien lihasten pienet "vääntelyt" tai kipristelyt (eivät tunnu miltään vatsanpuruilta, eivät todellakaan) sekä pienet pompahdukset (siis vatsan sisällä olevien lihasten), ovatko ne nyt sitten vauvan potkuja....... Harmittaa tietenkin kovasti, koska olisi ihana tietää varmuudella, mutta todellakin olen niin tyhmä, etten tiedä. Voi tätä ensimmäisen raskauden epävarmuutta!!!!

Mutta, nyt siis hilppasen kävelylle, juosta tuskin uskallan, mutta ainakin kävelen niin reippaasti kuin kykenen. Heipsan leidit!

-akkis-
 
Käsidesiä voi käyttää ja ainakin itse käytin sitä tosi tosi paljon töissä edellisessä raskaudessa....täällä on kanssa kävelylenkit otettu mukaan ohjelmistoon ja eilisen jälkeen, kun kävelin ripeästi niin kyllä selkeästi huomasi, että alkoi taas kerran supistelemaan....eli viime raskaudessa jouduin lopettelemaan liikkumisen, kun supisteli niin pahasti.

Tänään sain onneksi nukkua jopa 8.30 ja en muista koska näin olisi ollut viimeksi, mutta heräsin varmaan 2 tunnin välein koko yön, mutta onneksi sain nukuttua pienet päikkärit. Mulla on nyt jotenkin vetämätön olo koko ajan ja tunnen huonoa omaatuntoa jos en koko ajan touhua jotain...pitäisi olla itselleen armollisempi ja istua sohvannurkassa vaikka lukemassa lehtiä :D ja kerätä voimia marraskuussa alkavaan koitokseen, kun on kaksi pikkuista hoidettavana.

Olen selvittänyt jo terveydenhoitajan käynnillä mistä saa apua jos mummut katoaa kuvioista, kun vauva syntyy, koska vedin itseni täysin piippuun edellisellä kerralla, kun syntyi lapset vuoden ja kahden kuukauden ikäerolla...meillä oli kakkonen niin allerginen, että huusi koko ajan, heräsi yöllä 10-20 kertaa 9kk ikään asti, kun sitten vasta selvisi, että on pahasti allerginen melkein kaikelle mahdolliselle...olin täysin loppu ja menetin täysin elämäniloni ja varmaan samalla oli myös masennusta....kakkosella oli myös 6 viikon koliikki ja alkoi huutamaan melkein aina klo 18 ja itki sinne 22 asti.

Kaikista parasta oli, kun anoppi katosi täysin kuvioista vaikka asuu noin 1km päässä ja kehtasi sanoa, kun poika oli melkein kaksi vuotta, että hänestä tuntuu ettei poika ole ollut edes allerginen :/
Kysyinkin häneltä, että olitko valvomassa yhtäkään yötä itkevän vauvan kanssa...

Nyt kyllä ilmoitti pari viikkoa sitten ettei ole käytettävissä talvella, kun tarvitsee niin paljon omaa aikaa ettei kerkiä auttaa, mutta ei ole koskaan kyllä muutekaan auttanut missään eikä koskaan varsinkaan lastenhoidossa, mutta kumma kyllä tyttären perhe saa kaiken avun ja jatkuvasti käy siellä vaikka hän asuu 10km päässä....

Viisas äitiysneuvolan terveydenhoitaja sanoikin viime käynnillä, että katkaise täysin välisi häneen, kun käyttäytyy noin törkeästi ja välinpitämättömästi.....näin meinaan myös tehdä 20 vuoden kokemuksen jälkeen.....

Kisse ja Hipsu 24+5 :heart:
 
Minäkin katselin, äiti-66, että syys-lokakuulle ja maaliskuulle pitäisi saada ehdottomasti uusia pinolaisia. Pitäähän sitä olla jonkinlainen tasa-arvo näissäkin asioissa :D
Onpa mukavaa lukea tekstiäsi kun viljelet noita murresanoja. Minullakin viäntyy kieli välillä savvoon, vaikken siellä olekaan asunut moneen vuoteen. Synnyin kyllä Savonlinnassa, mutta jo kaksivuotiaana muutimme Ruotsiin. Takaisin synnyinkaupunkiin palattiin kun olin 11v, mutta sieltä lähdin mieheni kanssa pääkaupunkiseudulle jo alle parikymppisenä.
Voi tuota lonkkaasi :( Minä kun niin toivoin että olisi jo rauhoittunut.

Minäkin mimuli arvelin, että olisi jo tämän ikäistä pidetty vähän tarkemmin silmällä tuolla neuvolassa. Vielä mitä, olen ollut neuvolassa vasta kaksi kertaa ja seuraava käynti on rv 24 :/ Ensimmäisen kolmanneksen lääkäritarkistusta ei ollut ollenkaan. Liekö sitten näitä tärkeitä säästöjä vai luullaanko me yli 40 turhaan olevamme riskiodottajia :eek:

Kovin kuulostaa tutuilta nuo sinun kuvaukset akkamänty =) Erittäin todennäköisesti tunnet vauvasi pienen pieniä liikkeitä. Hyvä testi; Et ole aikasemmin tuntenut vastaavaa. Silloin on todennäköisempää että tuntemukset ovat vauvasi aiheuttamia kuin yhtäkkiä ilmestyneitä ihan uuden tuntuisia suoliongelmia :D
Onnea vain ekoista liikkeistä :flower:

Kisse No jopas on sinulla siunaantunut anoppi :/
Minun anoppi on ihan mukava, etenkin kun asuu n 300 km päässä ;)
On aina suhtautunut minuun kivasti, mutta ei ole mikään mummi-tyyppi. Ei ole esim koskaan hoitanut yhtäkään lapsistamme.
En yhtään ihmettele, että olet ollut noin tiukoilla edellisen lapsesi kanssa. Pieni vauva+ koliikki+allergioita on kuluttava yhdistelmä kenelle tahansa. Hienoa että olet jo nyt ottanut selvää mahdollisista avuista. Mites esikoisesi? Onko hänelläkin allergioita? Tai teillä vanhemmilla?

Nyt lähden tuota pienintä vesipetoa hakemaan saunasta :wave:



Nevi ja Vilttitossu rv 20+0
 
Iltaa!

Lapset nukkuvat ja mies maalaa autokatosta. Enkä näköjään keksi muuta tekemistä kuin notkua tietokoneella. Voisin tehdä vaikka tooosi pahasti venähtänyttä lopputyötäni, mutta mitä vielä. Lupasin itselleni, että valmistun ennen kuin kolmonen syntyy. Taitaa tulla tiistaihin mennessä vähän kiire :LOL:

kisse, tosi hurjalta kuulostaa sinulla tuo alkutaival lapsen kanssa. En ihmettele, että väsyit. Itsekin olin kakkosen kohdalla välillä tosi pihalla väsymyksen vuoksi. Meillä yövalvomiset tosin alkoivat vasta vuoden iässä. Poika alkoi heräilemään tunnin puolentoista välein joka yö, eikä tahtonut nukahtaa uudestaan. Aamuisin töihin mennessä en aina uskaltanut itse lähteä autonrattiin väsymyksen vuoksi. Syy selvisi noin 1,5 iässä, jolloin pojalla todettiin lastenreuma. Vaikka saatiin lääkkeet , tehtiin muutamia nivelten puhdistusleikkauksia ja jalkatuet öiksi, jäi vanha vaihde päälle. Jätkä heräili monta kertaa yössä 3,5 vuotiaaksi asti. Edelleen herää 5 vuotiaana harva se yö kerran tai pari, mutta onneksi nukahtaa samantien uudestaan.

Olenkin lohduttanut itseäni, että olisi lottovoitto, jos tulisi kaksi samanlaista peräkkäin :D Esikoinen kun on vauvasta asti nukkunut kuin tukki yönsä.

Käsidesistä sen verran, että tämä minun mahani asukas on todellakin kasvanut alkumetrinsä käsidesin voimalla. Meillä kun oli täällä Nokialla loppuvuodesta liikkeellä pientä vesiperäistä vatsatautia :D Ikinä eläissäni en ollut voinut kuvitella sellaista käsidesin kulutusta, meilläkin oli varmaan kymmenen pulloa ympäri kämppää. Käsidesit ja norovirukset ovat mahalleni tuttuja juttuja.

Minäkin muuten kuvittelin, että tässä iässä saisi jotain erityishuomiota neuvolassa, mutta kävikin juuri toisinpäin. Todettiin, että kaksi hyvin mennyttä raskautta takana, kokenut odottaja, eli ei tarvitse käydä niin usein neuvolassa. Osaan kuulemma itse reagoida jos jotain reagoimisen arvoista on.

äiti-66, minäkin petasin pinnasängyn valmiiksi tänään. En tiedä mikä minuun meni. Aiemmin olen tehnyt tuon vasta kun ollaan vauvan kanssa tultu laitokselta kotiin. Minun ei pitänyt muutenkaan hankkia oikeastaan mitään valmiiksi ennen kuin jotain kotiintuotavaa on, mutta kummasti meillä nyt vaan kaikki alkaa olla kasassa.

Menen tutkimaan tulisiko telkkarista jotain - vaikka tuskin tulee. Onneksi olympialaiset alkavat pian. Urheiluhullu kun olen, niin se on minulle taivas :LOL:

Säihke + pikkupossu 38+0
 
Keskiviikkoa :wave:

No, mikäs meitä nyt vaivaa? Oltiin pudottu jo kakkossivulle. Eihän sellainen käy laatuunsa ;)

Aamulla kun heräilin, paisteli ulkona kauniisti aurinko :) , mutta mittari näyttikin sitten
alle 8 astetta :( Ei taida ehtiä kypsyä meidän tomaatit, jos säät jatkuvat näin viileinä.

Samanlaiset 'pienet vesiperäiset vatsataudit' on koettu täälläkin säihke :x Kesällä 04 oli järkyttävät rankkasateet (meillä esim nosti puron veden niin korkealle, että puinen kaarisilta lähti paikaltaan) Silloin sekoittui johtoveteen kaikenlaista ylimääräistä ja keiteltiin vesiä pitkät tovit.

anjamaritan kuulumisia odottelen kovasti. Hänellä on kyllä varmaan sekä kädet että mieli nyt ihan muissa asioissa kuin netissä :whistle:


Aurinkoista päivää kaikille :flower:



Nevi ja Vilttitossu rv 20+1
 
Onpas tullut paljon tekstiä viime päivinä ;)

Mulla on nyt ensimmäinen lomapäivä, lopultakin se kauan odotettu kesäloma alkoi B)

Kohta pitäisi lähteä neuvolaan, tänään täytellään ne kelan paperit, joten lomareissun jälkeen pääsen sitten varmaan hypistelemään niitä äitiyspakkauksen tavaroita :saint:

Me ollaan siis maanantaina lähdössä Kreikkaan kahdeksi viikoksi, kyllä tätä lomaa onkin jo odotettu :heart: Onneksi tuo masu on vielä melko pieni, niin jaksaa ehkä vähän paremmin siellä etelän helteessä :LOL:

Nyt täytyy varmaan lähteä suihkuun, naperolla on menossa ihan oma jumppatuokio tuolla masussa, kun tuntuu ihan jatkuvaa muksimista :D
 
Ai niin, galluppiin piti vastata: me asutaan omakotitalossa, jonka mies on itse rakentanut noin 5 vuotta sitten, neliöitä on vajaat 200. Yläkerrassa 3 makuuhuonetta, aula, kylppäri ja vaatehuone, alakerrassa keittiö, ruokailutila, iso olohuone, kirjasto, khh ja sauna sekä wc. Uutta taloa ollaan just aloitettu rakentamaan, sen on arkkitehti piirtänyt meille, neliöitä tulee reilut 240 kolmeen kerrokseen. Uusi talo on kivitalo, joten se valmistuu vähän hitaammin kuin puutalo, kun muuraus vie sen oman aikansa, mutta hyvää kannattaa odottaa :)
 
Heipsan taas!


Nevi: Listasi on selkeä, kiitos siitä.
Olisi tietenkin kiva kuulla myös noiden jo synnyttäneiden ensikuukausien kokemuksia. Toisaalta, piisaa useampi lapsisessa perheessä varmasti muutakin tekemistä..... mutta jos siis ehditte ja jaksatte.

Kisse: Hyvä, jos sinulla on mahdollisuus raskaassa vauva-arjessa saada kunnallista apua! Minua nimittäin välillä sapettaa tuo kunnallinen avustustoiminta, kun 76-vuotiaalle äidilleni yritettiin saada kotiapua talvella, kun ei päässyt kävelemään. Millaista apua sinulle tarjottiin, jos tilanne pääsee todella raskaaksi?

Säihke: No jo sinulla oli hurja odotuksen aloitus. Itse seurailin Nokian vesikriisiä Tampereen puolelta ja kuuntelin parin Nokialla asuvan työkaverin arkielämän selostuksia. Mieletöntä se on ollut, varsinkin vanhuksilla ja lapsiperheissä. Nyt kaiketi voitte jo elää normaalia elämää, ei ainakaan Aamulehdessä ole pitkään aikaan uutisoitu ongelmista siellä päin?

Mitenkäs äiti-66:n lonkkasärky tänään?

Nevin galluppiin jälleen kerran mukaan neiti-negatiivisuutta, koska muutimme keskeneräiseen hirsitaloon huhtikuussa ja melkein samantien tein positiivisen testin ja muutaman päivän päästä alkoikin pahoinvointi, joten koti on kyllä vieläkin sellainen sekalainen ja paikkapaikoin rakennuspölyinen, kun en ole kauhea kodinhengetär kyennyt olemaan. Miehen osa on tehdä rakennushommia, minun siivous ja järjestely ja minä olen ollut näihin päiviin asti pikkuisen paitsiossa roolistani. Nyt tuntuisi, että eiköhän elämä voittaisi ja pääsisin kotihommiinkin. Pihanlaitto jää ensi kesään. Metsän, viljelyspeltojen ja hevoslaidunniittyjen keskellä asutaan, matkaa cityyn Tre:lle n.25 km. Meillä kotieläimenä vain pikkutirriäinen chihukoira, tosin pihalla juoksee säännöllisesti kettu, joskus peura ja hirvi sekä rusakoita.

Kävin tänään työmaalla. Työnluonteesta johtuen meidän alan ihmiset käyvät kyllä varsinaista työtä edeltävällä viikolla töissä paikkoja ja asioita järjestelemässä, joten ihan vain hermolevon vuoksi en töissä tänään ollut. Tosin hermolevolta se taas tuntui ja taidan olla aika rasittava työkaveri ensi viikolla, kun olen niin onnesta soikeana, että saan ajatuksiini muutakin ajateltavaa kuin oma napani.... Ehdin jo yhdelle työkaverille hehkuttaa tämän kesän "ihanan" koleaa säätä ja kyseinen ihminen taas pitää kovasti lämpimistä keleistä :kieh:

Nyt lähden parturiin, vähän väriä silppastaan hiuksiin, mutta ei lyhennystä, jotta hiukset saa kätevästi väsyneenä tai kiireessä ponnarille. Hei taas!

-akkis-

 
Sara syntyi 25.7. klo 20.39 Rv 40+3 Paino 4275g ja pituus 50 cm. Hän syntyi keisarileikkauksella ja sai 9 pistettä. Tytöllä on kaikki ok mutta minulle tuli vatsan rasvakudokseen hematooma joka sitten tulehtui ja vasta tänään pääsimme kotiin, olin i.v. antibiootilla yli viikon sairaalassa. crp oli vikko sitten maanantaina 220 ja nyt 60, vielä 10 pv kuuri kahta antibioottia suunkautta.
Kirjoittelen myöhemmin lisää nyt vähän tutustumaan tähän vauva arkeen kotona.

anjamarita ja Sara 12 vrk
 
Paljon onnea Anjamaritalle ja pikkuiselle :wave: Toivotaan että tulehdus on nyt taaksejäänyttä aikaa ja voit nauttia täysin siemauksin vauva-arjesta.

Tänään oli siis neuvola ja vauvalla kaikki hyvin. Painoa oli tullut 700g/vko :ashamed:, RR 121/72 ja hemoglobiini oli jopa noussut rautatablettien popsimisen seurauksena ja on nyt 120.

Sf-mitta oli 22,5 cm ja vaavin syke 158 ja liikkeet ++.

Sain sitten ne kelan paperit, luulin että ne täytellään yhdessä siellä neuvolassa, mutta ei ainakaan meillä :( Ja sitä paitsi mulla on koko kesän ollut sijainen, kun varsinainen neuvolatäti on lomalla ja se sijainen ei tiennyt yhtään mitään noista isyysvapaista :headwall: Mulla on vähän epäselvyyksiä noiden isyysvapaiden kanssa, mutta täytyy sitten varmaan mennä sinne kelalle kysymään neuvoa, eiköhän se siitä selviä :)

Argh, minä en saa sitten syödä siellä Kreikassa fetaa tai tsatsikia. Ja tietysti molemmat on mun lemppareita :kieh: Onneksi tuota fetaa saa kuitenkin syödä kuumennettuna, Kreikasta onneksi saa tosia hyvää uunifetaa, nam :) Kuinkahan monta kiloa tulee lisää sen parin lomaviikon aikana, tuskin maltan odottaa että pääsen maistelemaan kaikkia kreikkalaisia herkkuja :saint:
 
Moro!!

ONNIA AIVAN MAHDOTTOMASTI ANJAMARITALLE JA PERHEELLE TYTÖN TYLLERÖSTÄ!! :flower: :flower: :flower:
Toivotaan että saat pian selätettyä tulehduksen kokonaan ja pääset täysillä nauttimaan vauvasta!! :)

AKKIS:Eiköhän tää lonkkakipu tästä pikkuhiljaa.. :whistle: Vai kävääsit kampaajalla?Tuliko hyvä?Ja onnittelut vauvan liikkeistä! :flower:

NEVI:Jep,pitää aina välis nakella noita murresanoja joukkohon!! :LOL:

SÄIHKE:Voi kun sulla on enää vähä aamuja kun saat pikkuusen kainaloosi.
Kuinka meinaat saara nukuttua vikan yön ennen sektioita?Mä oisin jännityksestä kankeena!! :whistle:

Neuvolas kävääsin aamupäivällä.Lähtöpaino oli 55 kiloo ja nyt puntari näytti 68.1.Aikalailla sama määrä kiloja tuloo kuin noissa muiskin raskauksis.HB oli jo 131 joten raudat heitän nyt toistaiseksi romukoppaan.SF-mitta oli nyt noussut 34 cm.Päähän ei saanut enää otetta.

Nyt lähren koiran kans vähä mettähän käveleskelemään.

Äiti-66
 
ONNEA, ANJAMARITA!!! :hug: :flower:
Toivottavasti tulehduksesi menee pikaisesti ohi!


Äiti-66:
Tummennusta hiuksiin ja vähän punaisia raitoja, nyt menee taas muutaman viikon. Aika samaa mallia ja väriä olen pitänyt pitkään, raitojen väri vain vähän vaihtelee vaaleasta punaiseen.

Että kävelemään pystyt.....?

Olet, äiti-66, sirpakan kokoinen naisimmeinen, mitä lähtöpainostasi voin päätellä.

Jännittävät paikat ovat Säihkeellä!!


Mukavaa Kreikanmatkaa Minnihiirelle!
Mieheni ehdottii syyslomalla lähtöä jonnekin Keski-Eurooppaan, esim. Pariisiin, mutta en uskalla ottaa mitään riskiä ja lähteä koneeseen. Olen lentopelkoinen ja stressaisin itseni "hiiteen", kun jännittäisin lentoa ja sen vaikutuksia raskauteen, aivan sama, mitä muut sanoisivat (ettei noin lyhyt lentohaittaa jne.). Automatkalle jonnekin Suomeen voisinkin hyvin lähteä, se varmasti piristäisi.

Eipä tällä erää muuta :)

-akkis-
 
Heips!
Kylläpä tämä pino on nykyään aktiivinen, hienoa!

Tervetuloa uusille mukaan ja onnea kaikille juuri plussanneille. Anjamaritalle tuhannesti onnea prinsessan syntymän johdosta.

Kun meidän vauvan ikää on kyselty, olen vastannut kaikille että viisi viikkoa mutta hänhän onkin jo seitsemän viikkoa vanha. Aika on taas hurahtanut, tuntuu että odotusajasta on ikuisuus. Jälkitarkastuskin on jo suoritettu, paino tippunut jo 10 kg. Jälkitarkastuksessa kysyivät vieläko tulen äitiysneuvolan puolelle, vastasin että haluaisin kyllä mutta aika näyttää. Pitää tuo mies vielä puhua ympäri!

Vauvaelämää; Enää ei tarvi miettiä riittääkö rintamaito vai ei. Vauvalla noussut yli kilon paino kolmessa viikossa joten maitoa tulee hyvin. Välillä kun on tuntunut ettei maitoa tule, olen juonut kotikaljaa, pilsneriä tai mammateetä.

Meidän neiti on kummallinen, hän kun ei nuku!! Päivät saattavat mennä 20 minuutin päiväunilla. Aivan uskomatonta valvomista noin pieneltä, sitten väsyksissä itkee. Olenkin yrittänyt selittää hänelle että pikkuvauvoilla on tapana nukkua melkein koko päivän mutta ei tunnu tottelevan =)

Eilen vauva sai rotarokotteen. Nyt pitää viikon ajan käyttää käsidesiä jotta emme itse sairastu siihen tautiin. On muuten sikakallis rokote, 158 euroa!!

Öisin vauva tissuttelee kahden-kolmen tunnin välein. Nyt on pari yötä mennyt niin että me nukahdamme molemmat kesken syötön, eli vauva nukkuu tissi suussa. Kätevää =) . Onneksi mulla on tuo mies niin aktiivinen hoitamaan vauvaa niin en itse pääse väsymään. Mulla on mahdollisuus nukkua päiväunet jos yöunet ovat jääneet vähiksi. Ja kyllä vauvan hymy korvaa kaiken tämän valvomisen. Ihana hampaaton hymy!

Kyllä äitiys on ihanaa tässä iässä. Itse suhtaudun kaikkeen ihan eritavalla kuin silloin nuorena tyttönä. Vauvan pienet itkut eivät stressaa yhtään ja muutenkin nautin tästä täysin rinnoin (kirjaimellisesti, heh!).

käsky kävi, pitää mennä imettämään!

miina70 + amanda 7 vkoa
 
Onnea Anjamaritalle prinsessasta! :heart:

Olipas tullut taas paljon tekstiä. Hyvä niin!

Akkis, kyllä ne ekat liikkeet on just niitä ilmakuplia tai poreilua ja sitten pian alkaakin tuntumaan pieniä nykäyksiä, potkuja ja lyöntejä. ;)

Muhun iski flunssa oikein kunnolla taas kerran, pikkuneidille tuli ensin kova nuha ja isompikin niiskuttanu jo jonkin aikaa. Tätä tämä on taas, alkaa kyllästyttää nämä taudit. Ei ole pitkä kun olin flunssassa ja kovassa nielutulehduksessa. :eek: :(

Vauva on kovasti aktiivinen ja kunnon potkuja tuntuu ja jännästi molemmilla puolilla.

Minnihiirelle mukavaa reissua! Ei niitä kelan papereita yleensä täytellä neuvolassa ja isyyspapruja täytellään vasta kun vauva syntynyt, eli takautuvasti haetaan. Isysvapaata saa ottaa 18 pv ja siihen lasketaan lauantaitkin. Isäkuukausi tarkoittaa sitä, että jos isä pitää viimeiset 12 pv vapaata vanhempainrahakauden lopussa, saa pitää vielä 12 pv vapaata.
Työnantajalle pitää ilmoittaa hyvissä ajoin vapaan pitämisestä. Äidille ei silloin makseta mitään, kun isä pitää vanhempainrahakauden lopussa vapaata ja sitä sanotaan isäkuukaudeksi. Isyysvapaan sen 18 pv, voi aloittaa heti vauvan syntymästä vaikka, kuten meillä isäntä yleensä pitäny. Sen voi pitää myös jaksoissa. Ei ne kovin hankalia ole noi jutut, nyt jo kolmatta kertaa meillä näitä asioita. ;) Jos isä ei pidä vapaata vanhempainrahakauden lopussa, äiti saa silloin normaalisti vanhempainrahaa.

Miina70 odotan jo yö- ja päiväimetyksiä innoissani, yleensä olen imettänyt vauvojani yötä päivää, kahden- kolmen tunnin välein. Toivottavasti sujuu helposti, kuten aiemminkin. Nukun yleensä syötönvälit ja vauvat yleensä nukkuneet myös yösyötöillä, yleensä vauvalle tulee jonkinmoisen rytmi vasta parin kuukauden jälkeen, sitä ennen ei juuri välitä, onko yö vai päivä, kun syö ja nukkuu. Yöllä kun imettää, maidon heruminen pysyy hyvänä. Olen imettänyt molempia edellisiä lapsiani yli 1 v ikään. Meillä lapset kyllä olleet rytmikkäitä alusta asti. Tissi suussa nukuttu myös. Kun vielä tekee mahdollisimman helpoksi ittelle yösyötöt, ettei tartte juuri nousta ylös sängystä, saa untakin ihan mukavasti, jos vauvalla ei vaivoja ja muuten valvota. Ihanaa vauva-aikaa teille!

Mulla ollu normaalit neuvola- ja lääkärikäynnit yleensä raskausaikoina ja ekan sain 36-vuotiaana. Käyrillä ja ultrissa oon kyllä ollu useammin, jos tarvetta. Meidän neuvolassakin ekalla kerralla pääsin jo ultraan, kun siirryttiin keskustan neuvolaan. Muuten normikäynnit, 3 krt lääkärillä ja useita käyntejä neuvolassa, alussa kerran kuussa ja sitten loppua kohti tihenee.

Mukavaa illanjatkoa teille! :heart:
 
Voi miten ihanaa oli kuulla anjamaritasta ja pikkuisesta :heart:
Toivottavasti paranet pian :flower:

Mukavaa lomanalkua Minnihiiri68 Täytyy myöntää, että olen täällä aivan vihreänä kateudesta. Viimeisimmästä lomamatkasta ulkomaille on jo useita vuosia :(
Uutta taloa rakennatte? Ja vielä isompaa...onkos odotettavissa haaveita perheen kasvamisesta tämän tulevan seuraksi? Minä mokoma utelias :ashamed:
Hienot neuvolakuulumiset :flower:

äiti-66 sinullakin neuvolassa kaikki hyvin. Vähän enää päiviä jäljellä =)

Oikeassa olet Miina70 kyllä ne vauva-ajan ensimmäiset viikot hurahtavat niin nopeasti, että pitää ihan välillä istahtaa nauttimaan, ettei kaikki mene sumussa ohi.
Se, että vauvat nukkuvat koko ajan, taitaa olla vauva-aiheisista tarinoista suurinta
puppua :D Kaksi ekaa viikkoa voi ollakin sellaista ihanaa tuhina-aikaa, mutta sen jälkeen valvovat vauvat jo melko paljon. Tietysti poikkeuksiakin on suuntaan ja toiseen.

Voi ei, TeSuLah-parka. Taasko jouduit taudin kynsiin :hug:
Tällä kertaa ei sitten kyllä hyväksytä mitään monen viikon pitkittynyttä sairastumista. Sana vaan niin me naiset täältä lähetämme hurjia taudinkarkoittajia kimppuusi :D
Samanlainen imetystapa kuin sinullakin on ollut, on sopinut minullekin. Olisiko nimi 'vauvantahtisesti'? Meillä kuopuksella jäi esim kokonaan kokeilematta tutit ja tuttipullot, kun sai tissistä tarpeellisen imemisen. Minä en tosin imettänyt kuin 1/2 vuotta ja sen jälkeen siirryttiinkin suoraan nokkamukiin. Alle puolivuotiaana käytettiin tarvittaessa hörpytintä. Saapa nähdä kuinka tällä kertaa käy ;) Sen verran olen näistä lapsista oppinut vuosien varrella, ettei koskaan kannata sanoa; aina, ei ikinä, ainoa tapa, ei tulisi kuuloonkaan jne

Miina-70 Kaunis nimi oli ilmestynyt tekstisi loppuun =) Tarkoittaako se että olette jo valinneet/antaneet nimen tytöllenne?

Nimiasia olisikin mukava seuraavaksi gallupiksi :attn:
Kuka teillä valitsee/on valinnut nimet? Onko nimillä jokin 'syy'? Suvussa kulkeva esim.
Perinteinen vaiko uniikki? Mukavaa olisi myös kuulla mitä nimiä teidän perheissä jo on, jos joku haluaa kertoa siis ( taas minä utelen :ashamed: )

Kello on jo paljon ja kuopus kaipaa illan viimeiset huomiot. Tulen huomenna vastaamaan kyselyyn.
Kauniita unia naiset =)


Nevi ja Vilttitossu rv 20+1
 
anjamarita, oikein paljon onnea pienen prinsessan johdosta! :heart:

akkamänty, kyllä meillä pikkuhiljaa alkaa varmaan olemaan valtakunnan puhtain vesijohtoverkko täällä :D Sitten kun hommat alkoivat selviämään, kävi ilmi, että asumme ns. "puhtaalla puolella". Mutta ei se paljon lohduttanut, kun lasten päiväkoti oli rajan toisella puolella. Lapset sairastuivat aivan samantien ja minä sitten perässä. No, asiaa ei normaalisti enää muistakaan, mutta silloin oli välillä huumori koetuksella.

Viisi aamua jäljellä ja kuudentena sairaalaan. Toisaalta kyllä maanantai varmaan menee ihan kivasti, kun on esikoisen eka koulupäivä. En usko, että minäkään kovasti unta saan sektiota edeltävänä yönä, sairaalassakin täytyy olla jo klo 7. Mutta kunhan nyt tuonne asti päästään, niin hyvä. Kotosalla ei jaksaisi olla yhtään. Ajattelin, että jos huomenna veisi lapset käymään Vammalassa Herra Hakkaraisen talossa. Jotenkin päivät kuluvat mukavammin, kun ei ole vaan tässä kotosalla ihmettelemässä. Jos tämä mahatyyppi haluaisi olla alusta asti oikein ikävää sorttia, hän lähtisi syntymään sunnuntain ja maanantain välisenä yönä :kieh: Silloin historiallinen eka koulupv jäisi kokonaan mummun ja papan hoidettavaksi.

Ei sinullakaan äiti-66 enää kovin pitkään mene siihen, kun pääset vauvanhakumatkalle!

Onko muut muuten samaa mieltä, että pojille on hankalampi löytää nimeä? Olemme aivan hukassa tämän tulevan kanssa, kun edellisenkin nimeäminen oli työn ja tuskan takana. Tytölle olisi ollut koko nimi valmiina. Tuota esikoisen keksimää pikkupossua kun ei taida pappi hyväksyä...

Säihke + pikkupossu 38+1
 
Huomenta kaikille!

Arki alkoi. Nuorisolla ensimmäinen koulupäivä. Oikein harmittaa heidän puolesta, täällä on ollut niin surkea kesä säiden suhteen, ei ole ollut montaa aurinkoista päivää. Miehenikin aloitti työnsä loman jälkeen eli nyt päivisin kotona olemme vain minä ja vauva.

Minä olen niin onnellinen kun olen voinut imettää tätä vauvaa. Vanhemmista lapsista mulla ei riittänyt maito kuin ainoastaan muutaman viikon. Kai minä itse olen paljon rennompi ja pirteämpi nyt tämän vauvan kanssa. Kunpa maitoa riittäisi vielä muutaman kuukauden.

Meidän vauva sai nimekseen Amanda Maaria. Minä ehdotin tuota nimeä miehelleni ja muutaman viikon ympäripuhumisen jälkeen nimi kelpasi! Kun odotin näitä vanhempia lapsia niin mulla tais jo silloin olla tuo nimi mielessä, siis jos olisi tullut tyttövauva. Maaria on minun toinen nimeni, muutoin nimeen ei liity mitään perinteitä. Mutta mulle hän on vielä vauva tai joku muu lässytysnimi, en osaa kutsua vielä häntä nimellä. Tässä siis nimigalluppiin vastaus.

Mulla taas olisi ollut poikavauvalle vaikka kuinka paljon hienoja nimiä. Koko raskausajan kirjoittelin lapulle ylös kun kuulin jonku kivan, erilaisen nimen. ystäväni työskentelee lasten parissa ja hänkin laittoi aina mulle tekstarin jos tuli joku kiva nimi vastaan. Kun tämä meidän tyttövauva syntyi ja aloin katsomaan sitä nimilistaa niin yllätyksekseni huomasin että siinä ei ollut kuin kaksi tytön nimeä ja 20 pojan nimeä =)

Anskuuuu!! Mitäs teidän vauvaelämään kuuluu??

Nevi rustannu noin hienon listan, tosi kätevää katsoa tuosta teidän kaikkien lasketut ajat, ei tarvitse alkaa selaamaan montaa sivua taaksepäin jos haluaisi tietää sen. Noissa vuosiluvuissa vain taitaa olla pikkuinen virhe vai onko =) . Mulla on ajantaju mennyt niin totaalisesti että minun piti kaivaa ihan kalenteri esiin että eletäänkö nyt vuotta 2008 vai vuotta 2009, ja senjälkeen mietin onko mulla edes oikea kalenteri :LOL:

Mukavaa päivää teille!

miina70
 
Huomenta! Ollaan miehen kanssa lähdössä kohta autotallihankinnoille. Naurattaa, nimittäin kesän aikana meidän pikku chihulle on tullut tavaksi pyrkiä syliini, kun istun tietokoneen ääressä. Jos en ota sitä syliin, se vinkuu, kitisee ja haukkuu, yleensä vielä suhteellisen pitkään, ennenkuin joko minä luovutan ja nappaan sen polvilleni tai se luovuttaa ja menee nojatuoliin makoilemaan. Muutenhan se voisi sylissä ollakin, mutta kirjoittaminen on hankalaa. Että tällainen sylivauva meillä näköjään jo valmiiksi on. Kantoliinoja koirille... :kieh: Ja toinen kierros sylikerjintää alkoi juuri nyt....

Miina70:[/b] Oli mukava lukea kuulumisiasi, varsinkin, että imetys on lähtenyt noin hyvin käyntiin ja painoa tulee hurjaa vauhtia :)
Tyttärelläsi on kaunis nimi. Itse pidän erityisesti tuosta Maaria nimestä. Täytyypä laittaa muistin pieniin sopukoihin.... :)

Nevi: Kysyit nimistä. No, minähän en tunnetusti mieti tulevia, mutta viime päivinä mieleeni on väkisin pukannut ajatus, todella väenväkisin tunkenut tajuntaani useamman kerran, että jos tässä hyvin käy, haluaisin pojan nimeen 20-vuotta sitten kuolleen isäni etunimen ja mieheni isän etunimen, ne voisivat olla toisina niminä, etunimestä ei hajuakaan. Tytölle haluaisin joksikin nimeksi äitini vanhanaikaisen Lydia-nimen, ehkäpä jopa etunimeksi, ja joksikin nimeksi myös mieheni äidin nimen. Tässä on niin supervahvana ajatuksena omien vanhempien kunnioitus, se, mitä he ovat kanssamme läpikäyneet eikä aina oikein ole tuntunut siltä, että osaisin vieläkään tarpeeksi arvostaa sitä. Että näin. Minähän en etukäteen asioita mieti, "en"... :D
Miehelleni en ole halunnut vielä nimiasioista puhua, koska tässä on vielä runsaasti aikaa. Hänellä voi olla oma vahva mielipiteensä, josta minulla ei ole vielä mitään hajua, joten senkin vuoksi nimikeskustelu saa jäädä sitten, kun/jos sellainen on tosiasia, koska se voi mennä jopa riidaksi ja se vie voimia. Minulla on niin vahva tahto noiden vanhempien nimien sovittamisesta kuvioon.

TeSuLah: Onpa flunssasi tylsää....... Manaillaan se poistuvaksi, nopeasti pois!

Nevi: Kuulostaa hauskalta tuo kuopuksesi juominen, että jo puolivuotiaana nokkamukiin, vau! Oli varmasti suloisen koomisen näköistä, kun pieni juo mukista kuin isommatkin pojat/tytöt :)

Sunnuntaina, maanantaina ja tiistaina ei ollut enää pahaa oloa, mutta melkoisen kovaa närästystä. No, närästys tuntuu jo linnunlaululta pahanolon ja oksentelun jälkeen, joten se ei haittaa, mutta eilen aamusta lähtien refluksitautini on ollut melkoisen hurjana, meinasin puklautella eilen useampaankin otteeseen ja se palantunne tuolla ruokatorvessa, että tulisiko ylös vai eikö tulisi, se tuntuu ärsyttävälle. Tosin, tuo refluksitunnehan on AIVAN ERI kuin pahaolo, myös se ruokapalan tunne ruokatorvessa tuntuu erilaiselta kuin kuvotuksen ruokapala, mutta omalla tavalla erittäin kurja tunne myöskin. Eilen illalla jäin nukkumaan olohuoneemme nojatuoliin, jottei tarvitsisi mennä veskiin puklauttelemaan/oksentamaan ja neljän tunnin unien jälkeen tuntui siltä, että nyt uskaltaa mennä sänkyynkin, tosin sielläkin odotti neljän paksuhkon tyynyn pino. Eli kyllä tämä refluksitautini on ainakin tällä hetkellä pahempi kuin ennen raskautta. Mutta parempi näin kuin kuvotus ja oksentelu.

Ja nyt autotalliostoksille, heissan!

-akkis-
 
Kiitos nevi ja akkis muakin kyllästyttää jatkuva niiskuttaminen. Jotenkin kauhean herkästi nyt saan näitä rakätauteja. :eek: Jospa tämä tästä taas kohta helpottais.

Pikkuneitikin herätteli tänäaamuna klo 6. Aamukahvin jälkeen olo kuitenkin suht pirteä, olohuoneen sohvalla makoilin hetken.

Yhdessä miehen kanssa keksittiin nimet sekä tytölle, että pojalle, molempien toisina niminä on isovanhempien nimiä. Esikoispojallamme on miehen suvussa kulkenut miehen nimi, joka yleensä annettu esikoispojalle. Nyt annamme tulevalle mun puolelta nimen.

Kahdella muulla lapsella on etunimenä nykyaikainen suosittu nimi ja yritimme keksiä heidän nimiinsä sointuvan nimen ja kyllä se löytyi, Esikoiselle oli nimi, jos poika, jo heti naimisiinmennessämme ja hän syntyi 8-vuotishääpäivämme seuraavana päivänä ja sai nimensä, kun oli poika. :heart:
 

Yhteistyössä