35v+ odottajat, vol 2





ELOKUU 2008
säihke....37v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Rouva Pikkumyy....neljäs/ensimmäinen yhteinen....la 08.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

Lumi-Marja....36v....kuudes/toinen yhteinen....la 10.04.2009 SEKS






TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:






Menetyksen kokenut;

:hug: diddlina :hug:

 
Iltaa naiset :wave:

Meillä on nt-ultra, Ninu, viikoilla 11-12. Minulla sattui niin hassusti, että kun menin rv 11+6 sain melkein haukut kun tulin liian varhaisilla viikoilla (itse siis kutsuivat silloin) Menin uudestaan viikkoa myöhemmin ja silloin 'saivat' tarvittavat arvot.

Hienosti, Minnihiiri68, löysitte miehen kanssa nimen pikkuiselle. Tuosta(kin) asiasta kun voi saada aikamoisia riitoja aikasekseen.

Bonbonilla vauhti päällä :D Mukavaa kun on lomalla puuhaa ja tekemistä. Tervetuloa vaan takaisin kunhan lomat on vietetty.

No jopas sinulla on matalalla paineet Rouva Pikkumyy. Minä olen aina luullut että minulla on matalat arvot, mutta ei kylläkään mitään noin alhaista. En oikein osaa mitään neuvoa.

Hienot arvot TeSuLah sokerirasituksesta :flower: Kuulostaa ihan hyvältä, että ovat poistaneet sen colan maun. Vaikka olenkin Pepsin suurkuluttaja, on tuo cola kyllä ihan jotain muuta.

Meillä pikkuinen vieläkin vähän lämpöinen, mutta taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä. Sen verran taisi olla nyt illalla lämmöt nousussa, että hieman palelsi, sillä sanoi saunaan päästyään; 'Oih, ihanaa. Lämmin.'

Viikonlopuksi varattu tapetointia, listojen laittoa ja siivoustakin. Toivottavasti menee aika nopeaan maanantaita odotellessa =)



Nevi ja Vilttitossu rv 20+3
 
Lumi-Marjalle tervetuloa tänne - kyllä olen iloinen puolestasi.

Akkamänty: joo tämä väsymys on kyllä totaalinen ja töissä iltapäivällä varsinkin tekisi mieli nukkua. Minäkin olen pohtinut tuota raskaudesta kertomista pomolleni, mutta haluan nyt ehkä kuitenkin päästä yli sen kahdeksan viikon. Vaikka tuskin asialla olisi mitään merkitystä, vaikka jo kertoisinkin, siis tarkoitan, että olisivat vaan iloisia, eikä mua sen takia esim. työtehtävien kanssa syrjittäisi. Muuten minustakin sinun kirjoituksestasi loisti nyt iloisuus ja usko tulevaan. Minullekin tuo työ on henkireikä tässä raskaudessa, muuten miettisin päivät keskenmenoa ja kaikkea, mikä voi mennä vikaan. Töissä muut jutut pitää kiireisenä.

Rouva Pikkumyy: hyvä, kun kerroit tuosta raskaudestasi pomollesi, jottei tosiaan joudu nostelemaan ja voit rauhaisin mielin keskittyä odotukseen. Toivotaan, että verenpaineesi normalisoituu. Tuo on ikävä vaiva. Mulla oli ekassa raskaudessa toisin päin, eli liian korkea alapaine. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin, mitä nyt vain helteellä oli raskasta.

Ninu: minunkin pitäisi varata se eka neuvola varmaan, mutta jotenkin olen sitä lykännyt, kun ajattelen, jos jotakin sattuu... Mutta ensi viikolla tilaan. Mulla on muuten ensi viikolla jo se eka ultra. Se on siis yksityinen, kun täällä meillä ei kuulu kun kaksi ultraa neuvolan puolesta. Mutta istukka- tai lapsivesitutkimuksen saan halutessani.

Nimistä sen verran, että tytölle on jo nimi olemassa, ainakin etunimi, mutta pojalle on aina ollut vaikeampaa keksiä nimeä. Meillä on myös suvussa kulkeneita nimiä, mutta myös omaperäisiä, muttei kuitenkaan liian ja lapset ovat itse ihan nimistään tykänneet.

Nyt kyllä väsy painaa, vaikka päikkärit olympialaisten avajaisten aikaan nukuinkin. Täällä oli tullut paljon tekstiä ja kaikkea tärkeää en varmaan kommentoinut, mutta silmät alkaa harittaa nyt pahasti, joten hyviä öitä vaan kaikille!
 
Huomenta päivää kaikille tasapuolisesti

Nimiasiaa oli kyselty - pojalle meillä on ollut kokoajan koko nimi valmiina ja kun edelliset ovat tyttöjä, niin on jäänyt vielä käyttämättä. Jos tulee tyttö niin sitten täytyy laittaa mietintämyssy taas päähän. Jotenkin harmittaisi jättää hyvin keksitty ja pitkään vaalittu poikanimi käyttämättä.

Tänään on miehen serkun häät. Koko viime viikon kiersin kaupoissa etsimässä juhlapaitaa, mutta ei löytynyt mieleistä. Ei oo helppoo. Normaalistikin saan etsiä "isojentyttöjen" vaatteista ja nyt kun vatsa iltaa kohti vielä pullistuu, niin sais olla vähän kasvunvaraa. Ja mielellään sais hämätä vatsan seutua, kun ei oo tarkoitus julkistaa raskautta toisten suurena juhlapäivänä. Mutta kun ne xxl-vaatteet on niin kamalia kaapuja! En löytäny mistään kivaa + naisellista + juhlavaa + kohtuu hintaista paitaa joka ei näyttäis päällä värjätyltä jätesäkiltä.
Niinpä sitten vietin eilisen päivän kotona ompelukoneen ääressä. Ompelin 60-luvun läpikuultavasta retrokankaasta ohuen puseron, jonka alle riittää pikku toppi. Ihan kiva tuli, vaikka itse sanonkin. Samaan syssyyn korjasin tytön mekkoa ja lyhensin miehen uudet suorathousut.

Sisko arvas toissa päivänä, miks oon kotona vaikka lomat on jo loppu. Ja työkaverit soitteli perään, kun en oo palannu sorvin ääreen. En sitten viitsinyt valehdellakaan, vaikka eka ultra on vasta parin viikon päästä ja olisin mielellään odottanut siihen asti. Kotona olen koska töissä altistuisin liian suurelle myrkkymäärälle, eli äippäloma alkaa heti. Tuotantopäällikölle jouduin kertomaan heti positiivisen testin jälkeen ja oli kovasti yllättynyt, mutta sai sentään onniteltua. Meillä ei töissä ole montakaan naista ja oli pomo varmaan ajatellu, että meillä on jo kaikilla lapsiluku täynnä nuorimmatkin kun jo lähestytään neljääkymmentä :saint:

Tulipas tätä tekstiä ja omaa napaa...sori

Nyt täytyy ryhtyä vaatteiden silitysmaratoniin. Häät alkaa 15.00
Kiva päästä ihmisten ilmoille.

Ihanaa lauantaipäivää kaikille!
 
prilli mukavaa hääjuhlaa teille:)

TeSuLah, hyvät oli sokeriarvot, mahtavaa :flower: Mulla tuo vielä edessä. Täällä neuvolassa on tapana tehdä lähete ekaan rasitukseen ja 8 viikon tuntumassa ja toinen sit 26 viikon paikkeilla.

nimistä ollut juttua, meillä taitaa olla kummankin nimi hukassa. Ei ole edes uskaltanut ajatella niin pitkälle. Tytölle hekä olisi jotain ja pojalle se, mikä viimeksi jäi käyttämättä kun tyttö syntyi, mutta en tiedä sitten, tuleeko kumpaakaan ehdotelmaa käytettyä. Mut vielä ei todellakaan ole uskallettu kevättä ajatella.

Olen yrittänyt tätäkin pinoa lukea läpi, mutta vielä on paljon luettavaa edessä ja olen oikeastaan ihan pihalla tapahtumista. Mutta eiköhän jossain vaiheessa ole tullut luetuksi.

Rouva Pikkumyy sullakin on matalat paineet. Mulla on ihan samaa luokkaa. Yläpaine lähes aina alle 100 ja alapaine 50-60 välissä. Aamusella ja nopeaa ylösnoustessa huimaa ja joskus kauppareissullakin on kurja olo, kun alkaa päässä vipata. Muksuna koulun aamunavauksessa juhlasalissa seistessä pökerryin eräämmät kerrat.

Miehen synttärikakku odottaa kuorrutusta, joten pitänee se mennä tekemään. Mansikat omasta maasta, paljon ei tänävuonna tullut, mutta syöntiin asti. Aurinkokin meinaa vähän pastella, taitaa tulla ainakin osittain aurinkoinen päivä, mutta vaikka satais, niin nyt ei sekään tunnu haittaavan. Olo on vain jotenkin niin mukava.

Lumi-Marja ja Pikkukulta 5+1
 
Heissan taas! :D

Kiva, kun Lumi-Marja nyt pinossa! :D :hug: Onnea kovasti raskauteesi! :flower: Onnittelut miehellesi syntymäpvn johdosta

TeSuLah: En huomannut onnitella sinua eilen hyvistä sokerirasitustesteistä, Onnea! :flower:

Kivoja hääkekkereitä prillille! :flower:

Nevi: Toivottavsti pikkuisenne pian jo paranee! :flower:
Samoin TeSuLahin tytär, jos vielä on kipeänä! :flower:

Oma olo: Aamulla ok herättyä aika kauan, mutta kaupoille lähtiessämme alkoi pyörrytys kesken kaiken..no kyllä siihen tottuu, täytyy vaan olla varovainen! :heart:

Ostin ihanan uuden ulkoilupuvun Umbroon, syksyn mallistoa, ruskeat housut takissa myös ruskean lisäksi vaaleanpunaista! :heart: Olipa kiva löytö, oli tarjouksessa 69 euroa.

Ihanaa päivää vaan kaikille! Täällä ei sada , mutta on pilvistä. Koko perhe taas koossa ns "lapsivkloppu" nyt :heart:


Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

 
Leppoisaa lauantaita :wave:

Vihdoin löytyi siivousvire ja sitten saikin kaikki pölykoirat ja eläväiset kyytiä :D
Nyt talo hohtaa ja kiiltää ja mielikin on kuin keventynyt. Keittiö tosin, remontissa kun on, ei ehkä ihan läpäisis puhtaustarkastusta. Mutta mahtuupa sinne nyt tasoille muutakin kuin vasaroita ja muttereita.

Pikkuinen jakselee jo hyvin, oikeastaan tänään on ollut jo ihan terve :heart: Taisi olla vain noita parin päivän selittämättömiä kuumeita, mitä pienillä muksuilla joskus on. Kovin innoissaan leikkii taas suosikkileluillaan eli pienillä muovikoirillaan. Koiria taitaa olla n 15 kpl ja neiti osaa kaikki nimeltään =)

Ymmärrän prilli paitaturhautumisesi täysin. Itsekään en ole niitä ihan hoikimpia :whistle: ja sitten vielä en siedä päälläni tiukkoja vaatteita. Paljoa ei sitten jää vaihtoehtoja kuin kaikenmaailman säkit ja kaavut :(
Olenkin kuullut, että joissakin työpaikoissa joutuu aloittamaan äitiysloman heti raskauden alussa, mutta taitaa tuollaiset työt olla aika harvinaisia?
Mukavia häitä :) (vaikka taidatte jo olla paikan päällä)

Täältäkin onnittelut miehellesi Lumi-Marja :flower: (saat ihan itse päättää välitätkö vieraiden naisten onnitteluita ;) )
Muistanko oikein, että teillä oli miehesi kanssa aika mukavia ideoita juhlapäivinä lahjaksi? Parin viikon kuluttua viettää minun mies vuosia ja sitten meillä olisi vielä edellisenä päivänä 21v hääpäivä. Kaikenlaisia mukavia ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

Hyvistä ja onnistuneista vaateostoksista kannattaa aina onnitella, joten; Onnea Rouva Pikkumyy :flower: :D

Aamupäivä oli vähän pilvinen, mutta nyt aurinko hehkuu ja lämmöt nousee kohisten. Mies ja nuorimmainen touhuavat tuolla vatukkapensaassa koriensa kanssa. Taidankin mennä vaihtamaan vuoroa, niin pääsee kulta kokoamaan kuivauskaappia keittiöön.



Nevi ja Vilttitossu rv 20+4
 
nevi oikein muistat. Kyllähän noi meidän lahjat on vähän omintakeisia :D Pariviikkoa sitten juhlistettiin 2v hääpäivää eväsretkellä tuonne paikalliselle järvelle tai lähinnä rannalle. Siellä on rakennettuna grillikatos ja paistelimme siellä makkaraa. Miehellä ollut työtä 24/7, niin ei mitään sen ihmeempää olla tehty. Nyt annoin hälle lahjaksi autonvahauksen ja imuroin, puunasin ja kiillotin oman auton sekä taksin. Tänään paikallisilla markkinoille mukaan jäi vielä uuden auton omaavalle ukkokullalle paita, jossa logopainatus. Oli mieleen. Mut parasta oli, kun testiin tuli kunnon plussa. Ikinä en ole noin vahvaa saanut, mikä tänään vielä piti kaapista kastella. Tuota lahjaa on enää paha mennä pistään paremmaksi. Mies oli yön ajossa ja hänen aamunaan siinä klo 11 maissa odotti mansikkakakku, kahvi ja plussatesti pöydällä :D Olihan tuo raskaus jo tietona, mutta kaiken epävarmuuden keskellä komea plussa clearbluessa kruunasi kaiken. Paranemista vain teidän pikkuiselle:hug:

TeSuLah, jokos teillä lentsu menny pois? Meillä se alkaa nostaa päätään ja olenkin tässä niiskuttanut muutaman päivän, kurkkukin kävi tänään kipeeksi ja on aivan kummallinen. Mies niiskuttaa ja yksi lapsista. Yhdestä lentsusta kun selviää, niin toista pukkaa. Mut tuo kurkku on todella kurja. Tulee aivan mieleen sun kertomukset kurkkukivusta. Nieleminen sattuu ja puhuminenkin välillä vaikeaa, kun ääni meinaa kadota.

Rouva Pikkumyy, tunne on sama, on mukava nähdä sinut täällä. Taas mennään yhtämatkaa, nyt vain vielä lähemmin la:t kuin viimeksi. Täytyy sanoa, että sulla on todella hyvä maku tuulipukujen suhteen, mulla on nimittäin samanlainen, ellei umbrolla ole samaa väriä sitten montaa mallia:) Olen kyllä tykännyt. Hintakin oli samaa luokkaa. Entinen saman merkkinen oli ja on vieläkin, mutta takki kirkkaan punainen ja housut tummansiniset. Ne housut vain nousi mulla niin ylös (jäi suureksi, kun painosta on nyt pois -11kg), että teki mieli ostaa uusi puku ja tulihan vähän vaihtelua väriinkin.

Välitin miehelle synttärionnittelut ja hän oli ihan otettu, kun täällä häntä muistetaan. Hän lähettää terveisiä kaikille ja sanoi, että täytyy kaikkien pitää huolta masuista, siellä kasvaa unelmat todeksi :D Risti itsensä Lumimieheksi, kun minä kerran Lumi-Marja :LOL:

Omaan oloon kuuluu nuhan ja kurkkukivun lisäksi väsymystä ja pissalla laukkaamista. Vaihtelevasti nippailuja mahassa, mutta eipä juurikaan muuta. Väsyn kyllä tavallista nopeammin ja hengästyn helposti kävellessä, rytmihäiriöitä ei vielä ole ollut tavallista enempää, astma voi hyvin, atopia alkanut kukkia enemmän, pahaa oloa ei ole, ellei maha ole aivan tyhjä. Viluttaa oikeastaan koko ajan.

Nyt kyllä menen nukkumaan, väsy painaa silmät kiinni. Mies taa yön ajossa. Ajattelin kattoo jonkun elokuvan, mutta en kyllä jaksa.

Hyviä vointeja, Lumi-Marja ja Pikkukulta (vieläkin "virallista" tekonimeä vailla)

 
Harmaa, muttei sentään sateinen, sunnuntai-aamupäivä täällä.

Säihke ja äiti-66 tilannekatsausta kaipaan kummaltakin, jos vain ehditte käydä muutaman sanan näppäilemässä.

Minnihiiri68 Ihanaa lomamatkaa sinulle =)

Lumi-Marja tuo makkaranpaistoretki voisikin olla minunkin miehen mieleen. Voisi käydä vaikka katsastamassa läheisen suolenkin ja herkutella siellä laavulla. Kiitokset vinkistä =)
Minusta tuo 'Pikkukultakin' on aika veikeä työnimi :heart:

Vieläkö sinulla TeSuLah vaivaa lima kurkussa? Muistelen että vielä jonkin aikaa sitten kirjoittelit, ettei se ollut lähtenyt pois parannuttuasi. Minulla vain jatkuu ja jatkuu. Aamulla saa niistää nokkaa ja sitten pitkin päivää tuntuu kuin valuisi kurkuun tavaraa tuolta onkaloista. Vaikeuttaa välillä ihan hengitystä :( Minulla ei ole mitään allergioita, enkä muista että edellisissä raskauksissa olisi tukkoisuusongelmat vaivanneet kuin alkukuukausina.

Aamulla minulla oli mielenkiintoinen 'keskustelu' 2v tytön kanssa. Hän on nykyään kovin kiinnostunut kaula-aukoistani ja etenkin sisällöstä. Hän tietää jo mikä on tissi ja mitkä liivit. Tänään sitten ajattelin käyttää tilanteen hyväksi ja kertoa miten vauva tulee sitten olemaan äidin sylissä ja juo tissista maitoa. Muutenkin juttelen hänelle tuollaisia pieniä asioita silloin tällöin, niin ei tulisi kaikki sitten ihan yllätyksenä. Arvatkaapas mitä tyttönen teki? No, haki kaikki 15 pikkukoiraa ja sulloi ne puseroni kaula-aukosta 'juomaan vauvamaitoa', kuten neiti ilmaisi asian :D Sitten tulikin pieni oppitunti koirista ja niiden emoista ;)

Viikon pyykit (eli Himalajaan verrattavissa oleva vuori) odottelee tuossa vieressä. Saisikohan ne ennen päiväunia laitettua paikoilleen :whistle:



Nevi ja Vilttitossu rv 20+5
 
Huh, kohta alkaa pakkaus olla loppusuoralla, tämä on aina yhtä tuskaa, vaikka mulla onkin listattuna mitä kaikkea pitää muistaa ottaa mukaan :)

Huomenna lähtee siis kone jo aamukuuden aikaan kohti Kreikkaa, jee! Onpa kyllä mukava lähteä, kun ei nämä Suomen kelitkään paljon helli ;)

Onnellista odotusta kaikille seuraavien parin viikon ajalle, mulla on edessä nettipimento :wave: Tuleekohan vieroitusoireita? Kyllä mä pääsisin kännykällä nettiin, mutta viime kesäloman ajalta sain aikaiseksi lähes 400 euron puhelinlaskun nettisurffailujen takia, joten taidan tänä vuonna hiukan rajoittaa tuota netin käyttöä... En viitsi kokeilla, onko mun uudella pomolla hyvä huumorintaju :)
 
Minnihiiri: Hyvää ja toivottavasti aurinkoista matkaa sinne auringon lämpöön! :flower:

Nevi: Kiitokset hyvän ulkoilupuvun löytymisen Onnitteluista! :flower:

Lumi-Marja: Kiva sattuma samaan aikaan kuljetaan raskautta ja nyt samanlaisissa ulkoilupuvuissa, vielä en kyllä ihan käytä sitä, kun tarkenen vähemmilläkin vaatteilla. Tosin viluttaa välillä! :D Ostin kokoa 40 sen puvun takki menee jonkun aikaa, kun masu kasvaakin, mutta housut ovat väljemmät , vaikka samaa kokoa ovatkin! :D

Lumi-Miehen kiitoksista, kiitokset! :D

tein aamulla karviaismarjamehua mehumaijalla, ja kävin kävelemässäkin lenkin! :D Hengästyttää kyllä helpommin nykyään. Alavatsanippailuja vähän välillä ja rintoja turvottaa, rasvan haju tekee pahaa! Sekä fairyn haju ja hajusteet toiset muutoinkin..Mitä kuuluu mimulille?? Ja Ninulle? ym pinolaisille?

Mimulille*: Onnea ultraan, sinullan on se jo tällä vklla! :heart: :flower: Koska Lumi-Marja olet menossa, vai oletko menossa varhaisultraan? Minulla se on sitten 22.8.2008 :heart:

Nyt selailen vähän pinoja, moikka kaikille!

Rva Pikkumyy ja Pirpana 5+4
 
Nostelemassa =)

Taidatte olla suurin osa nauttimassa aurinkoisesta säästä?

Vai karviaisista mehua teet Rouva Pikkumyy laitatko muuta joukkoon, vaiko ihan 'raakana'? Minä olen aina vähän ihmetellyt mitä noista karviaisista tehdä. Me ollaan vaan ihan naposteltu suoraan pensaasta.

Löytyykö pinostamme muuten käsityöihmisiä? Kuka tykkää virkata, vaiko mieluummin neuloa? Entäs ompelukoneen hurauttajia? Jotenkin lähestyvä syksy saa minut taas hypistelemään noita lankakeriä kaupoissa. Nuorena äitinä ompelin aika paljon, mutta nykyään rajoittuu ihan vain verhojen lyhennyksiin, tyynynpäällisten ompeluun jne. Mutta virkkaus ja neulominen ovat seuranneet mukana harrastuksena jo lapsuudesta lähtien. Muutama vuosi sitten innostuin myös koukkuamaan. Muutamia tyynyjä, laukun ja kassin rattaisiin tein. Oli kyllä tosi kivaa. Pitäisiköhän koukutakin pikkuiselle vaunuihin pehmoinen peitto :heart:



Nevi ja Vilttitossu rv 20+5
 
Heissan taas! :flower:

Juu tein nyt ihan pelkästään karviaisista sen mehun ja tuli maukasta, nami,nami,mehumaijalliseen marjoja laitoin kilon sokeria. Saa niistä jotain hyytelöäkin tehtyä, mutta en osaa/välitäkkään hyytelöstä. Juuri sain kuulla saan työkavreiltani niin paljon omenia kuin vain haluan,ompa ihana asia, meillä kun mehulinkokin saa myös tuoretta mehua tehtyä ja mehumaijalla myös, tosin ei omenat viel'ä kypsiä taitane olla??

Niin ja minun käsityöharrastuksista: Osaan "helpohkoja" käsitöitä neuloa, virkata en kovin hyvin osaa, tai en ole juuri virkannut aikoihin!Nyt innostus taas käsitöihin kasvaa! Villasukkia kudon aina syksyisin niin isoja / pieniäkin! :heart: Nyt vauvan nutun huppu odottaa kutomista, muutoin nuttu on valmis, siihen tulee sellainen hiippahuppu, :heart: On niin ihana kutoa jotain pienen pientä!Jos joku näkee netissälinkkejä joihinkin vauvan neuleisiin , saapi laittaa tarjolle pinoon, ihan mitä vain töppösiä/vanttuita/nuttuja ja housuja. :heart: Myös ompelukoneella tehtäviä pienen pieniä juttuja on kiva ommella! :heart:

Meilläkaikki lapset tänään ja touhua riittija lepoakin tosin! :heart:

Säihke:Mukavaa sektiopäivää tiistaille!Onnittelut jo etukäteen pienen tuhisijan syliin saamisen vuoksi!!

Mukavat illanjatkot kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana 5+4 :heart:
 
Onnittelut taas uusille plussaajille! Tervetuloa joukkoon :flower:

Täällä ollaan - edelleen yhdessä paketissa ihan niinkuin pitääkin. Jonkun verran ovat supistelut lisääntyneet. Toissa yönä heräsin pariin otteeseen kipeisiin supistuksiin, mutta se oli onneksi sitten siinä. Viime yön nukuin taas tosi hyvin. Olen nyt pari päivää ollut ihan hissuksiin tässä kotosalla (mitä nyt eilen meillä juoksi vieraita ihan urakalla) ja yrittänyt laittaa ensi viikkoa valmiiksi kotiosastolle. Pessyt kaikki mahdolliset vaatteet, laittanut esikoiselle vähän kouluvaatteita valmiiksi, nimikoinut pojan vaatteita tarhaa varten, vaihtanut lakanat jne jne. Ihan kuin olisin kovinkin korvaamaton tässä arjen pyörittämisessä :LOL:

Huominen eka koulupäivä jännittää ainakin toistaiseksi enemmän kuin tiistai ja leikkaus. Tosin se sitten tuntuu jännittävän kaikkia muita ihan urakalla. Äitini poikkesi pikapikaa tänään, ja hän oli kuin tulisilla hiilillä asian kanssa. Ärsyttävää, jos minä en jännitä, niin miksi muut sitten...

Säihke + pikkupossu 38+5
 
Päivää!

Tänään alkoi meidän ekalla vauvalla koulu ja tokalla vauvalla eskari. Vähän on äiskällä haikee olo; Missä välissä ne kasvoi noin isoiksi?
Kohta pitäis lähtee jo niitä hakemaan kotiin ja mitään en saanu tehdyksi. Tai kävin sentään kävelylenkillä, saavutus sinänsä, mutta pyykit ja tiskit ei vedä puoleensa. Täytynee ryhdistäytyä ennen kuin mies tulee töistä. Enhän kehtaa laittaa sitä ruoanlaittoon tai muihinkaan hommiin jos ite oon vaan laiskotellu. :D
Miehellä oli kyllä aika vauhdikkaat hääjuhlat... Luulen että aika nöyrästi ja omatoimisesti tekee kotitöitä muutaman päivän. Lauantaiyöllä sapetti niin saamaristi. Aattelin, että jos kuolee alkoholimyrkytykseen, niin kuittaapahan samalla puolet meidän veloista. En saanut sitä edes kylkiasentoon käännettyä, kun aina kampesi toiseen suuntaan. Olohuoneenlattialla siis. Kun pääsi sinne asti vessan lattialta. Nyt ei enää kyrsi IHAN niin paljon.

Karviaismarjoista;
Lapsuudessa meidän koulussa (maalla) pinaattilättyjen kanssa oli aina älyttömän hyvää hilloa. Karviaisista oli puristettu pelkkä sisältö ja tehty siitä hillo. Koulussa sanottiin sitä sammakonkuduksi. Ja se oli herkkua. En ole kokeillu koskaan tehdä, kun ei oo kerrostalossa pahemmin puskia.

Käsitöitä teen niin paljon kuin ehdin. Ja kaikkea mahdollista lasitöistä virkkaukseen. Työnikin on käsityöpainotteinen ja työn puolesta joudun tekemään mm. puutöitä ja jonkin verran metallihommia. Nyt siis jään töistä tauolle, toivottavasti jää vähän enemmän aikaa tehdä keskeneräisiä aloitelmia valmiiksi. Muutaman vuoden kävin tilkkukillassakin mukana, mutta irtisanoin itseni juuri keväällä siitä porukasta. Sivutolkulla on kyllä kaikenlaisia suunnitelmia ja luonnoksia, jotka luultavasti saavat odottaa eläkkeeseen asti.

Mutta nytpä lähden hakamaan vauvoja kotiin.
Ihanan raikasta maanantaita kaikille!
 
Hyvää alkanutta viikkoa!! :wave:

On ollu olevinaan niin kiiruita jottei oo tännekään ehtiny mitään naputtelemaan!

SÄIHKE:Sulle hyvää matkaa synnärille :wave: :wave: Voi, huomenna näet jo pikkuisesi!! :heart:

NEVI:On noi pienet niin mainioita suustaan!! :) Itte aina ajattelen noitten omieni juttuja että kun ne muistais läpi elämänsä.Mulla on joka tenavalle oma vihkonsa mihin oon niiden hyviä lausuntojaan kirjoittanu muistiin.Ja sullahan onkin se rakenne?Mahtaa sua jännittää??


AKKIS:Sä olet vissiin tänään palannut töihin?Sirkukses meni ihan jees,kun oli se 20 minuutin väliaika niin pääsi jaloittelemaan.Mulla on myös H&M:ltä ostetut farkut juniorin odotuaaikana.Ja sitt mulla on muitakin äippävaatteita sieltä.Ne sopii jotenkin mun vartalolle. =)

KÄSITÖITÄ on kova tekemään.Oon peräti virkannut meidän sänkyyn sängynpeitonkin.
Kastemekon kudoin juniorin odotusaikana.Siinä oli olevinaan kova homma kun piti melko ohkaisilla puikoilla kutoa.Mutta on se kyllä kaunis!!Ompahan noille omille lapsenlapsille sitten valmiina jos vaan kelpaa....
Ompelukoneella en oikeen ikinä oo hirviästi tykänny ommella.Nyt keväällä ostin kyll peräti cittarista ittelleni ihan sellaasen peruskoneen.
Tälle tulevalle vauvalle oon kutonu vauvanpeiton ja villapuvun sukkien kera.Oon joka ipanalle kutonu ton villapuvun vaikka ei olis ollu tarvetta.Ja viime viikoll kudoin mun siskoon likan tulevalle vauvalle myös villapeiton.

Lauantaina tuli amupäiväll sellaanen tunne jotta vauva sais jo vaikka mun puolesta syntyä.
Äkkiää meni tunne kyll pois.Apua,en sittenkään haluu vielä luopua mahasta :heart:
Jotenkin sitä vaan kestää nää lonkkakivut sun muut vaivat kun tietää tämän olevan viimeinen kerta elämäs.Oon sanonutkin jotta tää menöö vähintäänkin eräpäivään asti.
Ja kun mun tarttis päästä lauantaina sinne koiranäyttelyihinkin ja sunnuntaina piretään poijalle 8-vee sukulais-synttärit.Kaverisynttärit pitäis sitte ens viikoll pitää....

Nyt otan imurin käteen ja ennen sitä saa juniori mennä päikkäreille.Illalla olis pentukurssikin viimeisen kerran.En kyllä varmaan mene jos vettä sataa kaatamalla.

Äiti-66 RV 38+4
 
Huomasin äsken tän pinon ja taidan ikäni 39v. puolesta olla täällä enemmän kotonani.Täällä pikkukakkosta varoen odotellaan sillä toukokuussa oli km ja nytkin vasta viikkoja 5+6 elikkäs la jotain 7.4 paikkeilla.Tuolla ulkona nukkuu poitsu 02/07 ja kun vettä tulee kuin aisaa niin hyvin kai tuo nukuttaa |O .
Torstaina ois ultra, meen yksityiselle kun edellinen oli mennyt kesken juuri näihin aikoihin.Nyt on kyllä jo sellaiset kivat kuvotukset mitkä oli esikoistakin odottaessa että saattaahan tää tottakin olla mutta haluan varmistaa.
Pitää sitten kirjoitella lisää kun saa varmistusta...
Nyt taidan ottaa pienet torkut, nukuttaakin koko ajan :flower:

Lis69, pikkuveikka 1v6kk ja masuasukki 5+6
 
Rouva Pikkumyy, mulla on neuvola keskiviikkona ja sieltä saan lähetteen varhaisultraan. Menen julkiselle puolelle, kun se "reitti" mulle nyt suodaan useine ultrineen ja tarkastuksineen. Muuten olisinkin jo varannut yksityiseltä.

Loppusuoralla olijoille paljon onnea matkaan :wave:

Mulla on hiipinyt pelot mielessä etusijalle kaiken onnen keskellä :ashamed: Ruskeata tuhrua on nyt tullut muutaman päivän ja se ei tunnu ainakaan mieltä rauhoittavalta. Tulee mieleen kaikki kohdun ulkoisesta tullimunaan, vaikeaan sairauteen pikkuisella tai keskenmenon alku. Voipi olla vaaratontakin, mutta minkäs teet, kun pelot vaivaa. Painajaisessakin tuli pitkästä aikaa mieleen viime talvinen ultra, jossa todettiin, ettei pienellä ole päätä ja totta kai unessa se kaikki oli vieläkin karseampaa. Mielikuvitus lisäsi kaikkea mahdotontakin koko juttuun, heräsin hiestä märkänä ja en saanut enää kolmen jälkeen nukuttua.

Tänään oli lääkäri. Lääkäri olikin eri, mitä piti. Kyselin vitamiineista, vastauksena oli syö tai jätä syömättä, ihan sama. Vuodosta sain vastaukseski, vaarallista tai ei. Jotenkin tuli mieleen se eniron mainos :headwall: Olikohan se tuhru vaarallista vai mitä se oli, pitikö syödä vitamiinea ja mitä ne oli, suosittelisko lepoa vai miten se oli.....argh :headwall: Mut se tuli selville, et jos tuhrua, niin ei seksiä eikä painavien nosteluja. Oli vaaratonta tai ei niin sama ohje. Miten täällä nyt sitten olet nostelematta :eek: Nuorimmainen painaa noin 13 kg, ja kipuaa syiin tuon tuosta ja pitää nostella ja leikkiä, kauppakassit painaa tähän porukkaan tonnin, maatyöt päälle. Mut pakko rajottaa. Lenkkeilyäkään ei suositellut, ennen kuin tuhru loppuu, jos loppuu.

Viime raskaudessa tuhrua oli 6-10 viikolla ja sitten 12-14 viikolla, mut pikkuinen olikin hyvin sairas. Onkohan tämä taas enne todellakin jostain joka ei olek ohdallaan. Ei sais etukäteen pelätä ja murehtia, mutta minkäs teet. Sitä vaan pelkää, että tästä tulee seitsemäs enkeli :ashamed:

Anteeksi tämä pahan olon vuodatus, mutta nyt tuntuu todella kurjalta ja mieli maassa. Tunnevuoristoradan pohjalla mennään.

Lumi-Marja ja Pikkukulta 5+3
 
Hei! neville tiedoksi, mulla on edelleen limaa kurkussa, kun alkoi tämä uusi nuha. Pikkuneidilläkin ollu taas pian 2 vkoa nuhaa. :snotty:

Lenssu ei näytä helpottavan vieläkään ja uusii vaan Lumi-Marja. Onko tuo paastoarvo nyt sitten huolestumisen arvoinen? Siis 5.2 ja terkkari sanoi että raja on 5.3, eli lähellä mennään. :eek: Paino nyt vasta normaalissa alkupainossa.

Hammaslääkärissä kävin tänään, kun ientulehdus pahana. Sanoi vaan ettei mitään hätää, raskaushormonien aiheuttamaa verenvuotoa ikenistä, ei hammaskiveä tai muuta ollut.
Mulla yleensä tuo vaiva raskausaikana. :ashamed:

 
Lumi-Marjalle :hug: ja toivotaan että raskaus edistyy vuodosta huolimatta normaalisti. Meidänkin nuorimmainen painaa 13-14 kg, mutta ei kovin paljon tartte nostella. Kävelee onneksi kaupoissa tai muualla, kauppakärryyn pitää nostaa, mutta kotona en kauheasti nostele. Esikoinen painaa 22 kg, en ole aikoihin nostellu, enkä jaksaisikaan.

Tervetuloa mukaan Lis69! :heart:
 
No niin,nyt on imuroitu!!

Tervetuloa uusille!!

LUMIMARJA:Toivon sydämmestäni jotta tuhru olis täysin vaaratonta!! :heart:
Olenkin seurannut talvella jo sinun kirjoituksia ja itku tuli linssiin silloin kun kerroit viimeisestä enkelistänne! :'( Etkös sinä synnyttänyt hänet Seinäjoella?Vai muistanko aivan väärin?Samaan sairaalaan olen menossa itse synnyttämään.
Oletkos sinäkin maatalousalalla?? :) Meillä on myös tuotantoeläimiä.
Noista vitamiineista kun olit lekurilta kysynyt niin mun oma gyne jo esikkoa odottaessani kehoitti syömään foolihappoa.Maintsi vielä jotta olisi hyvä syödä jo heti kun alkaa yrittämään lasta.Mä oon syönyt reseptilääkettä nimeltään FOLVITE jokaisessa raskaudessa.
Toivottavasti saat mielesi rauhoittumaan vaikka tiedän sen olevan vaikeaa. :hug:

NEVI:Jokos tuut ilmoittelemaan pian rakenne kuulumisia??

Taidan päräyttää päiväkaffit!

Äiti-66
 
Tsemppiä Säihke huomiselle :hug:
Täällä aloitti keskimmäinen ekanluokan pienen kyyneeleen kera, mutta loppupäivä olikin sujunut hyvin. Päätä on särkenyt koko päivän ja taitaa olla ukkosta ilmassa.....
Huomenna pääsen sitten ultraan missä kts. istukan paikkaa ja aion kyllä kysellä sukupuolen perään jos sattuu näkymään...kyllä täällä ollaan sen verran uteliaita :wave:

Tervetuloa kaikki uudet mukaan joukkoon =)

Kisse ja Hipsu 25+4 :heart:
 
äiti-66 juu, onhan tämäkin seutu nykyisin Seinäjokea:) Maillä ei ole tuotantoeläimiä, mutta viljelystä kylläkin. Puinnit taitaa tänä vuonna siityä ja hirvittä, joutuuko tuo kaura ollenkaan, kun on tuollaista viheriää niittyä erelleen koko pelto. Ruis on paremmassa mallissa. Foolihappoa minäkin olen syöny, reseptillä en ole sitä havaannu pyytää. Pistämpä mieleen. Seinäjoellahan minä nämä kaikki olen synnyttäny yhtä lukuunottamatta, kun asuin hetken aikaa Keski-Suomessa.

TeSuLah, kiitos kauniista ajatuksista :hug:

Tuhru muuttui sitten verisemmäksi. Vielä ei siteeseen asti, mutta ei kauas jää. Sellaista menkkamaista vuotoa :'( Mahaa juilii, kuumottaa, jomottaa...ei lupaavalta tunnu. Tässäkö tämäkin sitten oli. Vähän vaikea enää uskoa, että kaikki olisi hyvin.

Lumi-Marja ja Pikkukulta (ehkä vielä mukana)
 

Yhteistyössä