35v+ odottajat, vol 2

Hyvää Huomenta :wave:

Aurinko paistaa, ei tuule, ei sada. Viileää tosin, mutta erinomainen päivä poimia vadelmia.

Hienoa, että olit noin tarkkanäköinen Miina70 Siinä olisi meillä tämän vuoden odottajilla ollut 'pidättelemistä' :D Synnärillä oltais viime hetkillä kätilölle selitetty; Ei vielä, ei vielä, listassa lukee että vasta vuonna 2009 :LOL:
Vai alkoi teillä jo tänään koulu :eek: Meillä ensi viikon maanantaina. Taitaa tulla meille sitten taas tänä vuonna pari lauantai-koulupäivää. Ei ole kyllä kivaa sekään.
Kaunis teidän pikkuisen nimi :flower:

Lepäile vaan rauhassa Rouva Pikkumyy :) Niin kovin tuttua on tuo alkuraskauden väsymys.
Niin se luontoäiti järjestää pienokaisellesi hyvät lähtökohdat kasvuun :heart:

Ihanan pyöreä maha sinulla säihke Kävin vakoilemassa olisiko vielä viimeisten viikkojen kokoa näkyvillä :whistle:
Muistanko oikein, että tämä on ensimmäinen sektiosi? Tuo klo 7 paikalla on tietysti kurja, mutta toisaalta on hyvä että pääsee ns heti aamusta tosihommiin. Toivottavasti väliin ei tule montaa hätäleikkausta, jottet joudu odottamaan kovin pitkään.

Minua niin hymyilytti täällä, akkamänty, kun kuvittelin sinulle sellaista tandemkantoliinaa. Oikealla hauveli ja vasemmalla vauveli :D Tai jos tulisi tukalaa; toinen edessä ja toinen selän puolella.
Kun nyt niitä autotalleja siellä valitset, ota meillekin sellainen sopiva. Kauheesti ei sais viedä tilaa, kun sille ei ole mitään paikkaa. Mutta muista että tila-auton lisäksi sinne ois hyvä saada mahtumaan minun tulevaisuuden autonikin. Kiitos ;)
Voi että kun joudut painimaan tuon tautisi kanssa :( Tsemppiä täältä :flower:

Sitten vastausta omaan kyselyyni.
Meillä oli aikoinaan, siis 20v sitten valmiina nimi ensimmäiselle lapselle. Silloin luulin ihan tosissani, että olin keksinyt nimen ihan itse. Myöhemmin huomasin, että onhan noita Oona :heart: -nimisiä muitakin =) Pojan nimeä ei edes mietitty, kun miehen suvussa kaikki tekivät tyttöjä. Sitten kun meidän kakkonen, poika, syntyi, olikin aikamoinen miettiminen nimen kanssa. Hänestä tuli sitten Samu :heart: Kolmas, tyttö, oli taas helpompi (minustakin tyttöjen nimiä on helpompi keksiä). Silloin ajateltiin että esikoinen saa pitää ihan 'oman' alkukirjaimen nimessään ja pikkusisarukset saavat saman. Joten tytöstä tuli Saana :heart: Kun tämä kuopus syntyi, jatkoi hän perinnettä ja hän sai nimekseen Sanni :heart: Tulevalle pikkuisellekin on jo S-alkuinen nimi odottamassa, sekä tytön että pojan. Muiden toiset nimet seuraavat alkukirjain-kaavaa; E, A, E, A Mutta todennäköisesti tämä hännänhuippumme saa toiseksi nimekseen O-alkuisen nimen. Hän sitten symbolisesti sulkee ympyrän.

Vielä viimeiseksi kysymys muille keskivaiheessa oleville. Sori, tämä on sitten vähän 'haiseva' aihe :ashamed: Oletteko huomanneet aineenvaihdunnan kiihtyneen? Ei siis tuo normaali pissallä käyminen, vaan isompi hätä. Kerroinkin tuossa jo aikasemmin että kärsin öisin, nyt myös välillä päivisin huonosta olosta. Viikon verran on myös vatsa toiminut ihan liiankin hyvin, noin 3-5 krt päivä :/ Muistelen jostain lukeneeni, että tässä vaiheessa kilpisrauhasen toiminta kiihtyy. Voikohan näillä oireilla olla mitään yhteyttä toisiinsa? Vai olenkohan ihan hakuteillä?

Nyt salaatin tekoon ja sitten niitä vadelmia poimimaan.


Nevi ja Vilttitossu rv 20+2
 




ELOKUU 2008
säihke....37v....kolmas (t-01, p-03)....la 19.08.2008

Äiti-66....41v....neljäs (t-98, p-00, t-05)...la.21.08.2008


MARRASKUU 2008
sarppa70....37v....ensimmäinen....la 01.11.2008

Kisse....37v....neljäs (t-00, p-01, p-07)....la 20.11.2008 TAYS

TeSuLah....41 v....kolmas (p-03, t-06)....la 25.11.2008 SeKS

Czarina....40v....ensimmäinen....la 26.11.2008....poika tulossa TAYS

minnihiiri68.... 39v.... ensimmäinen.... la 28.11.2008....tyttö tulossa PS


JOULUKUU 2008
leeloo....36v....ensimmäinen....la 2.12.2008 KÄT

nevi....40v....viides (t-89, p-92, t-95, t-06+lainat-93)....la 23.12.2008 K-HKS

akkamänty....40v....ensimmäinen....la 26 tai 27.12.2008 TAYS


TAMMIKUU 2009
janttu672....35v....ensimmäinen....la 02.01.2009

tuttelitar....39v....kuudes (p-97, t-98, p-05, p-06, t-07)....la 13.01.2009

nokko....36v....kolmas....la 20.1.2009

lilli70....38v....ensimmäinen....la 21.01.2009


HELMIKUU 2009
bonbon....36v....toinen (t-07)....la 06.02.2009

riitu68....40v....toinen (p-06)....la 16.02.2009

nimiko....36v....ensimmäinen....la 17.02.2009

prilli....37v....kolmas (-01, -02)....la 25.02.2009 VAS

Seranzu....37v....kolmas (p-94, t-97)....la 27.02.2009 HYS

päivänkakkara67....41v


HUHTIKUU 2009
Rouva Pikkumyy....neljäs/ensimmäinen yhteinen....la 08.04.2009

mimuli....neljäs....la 08.04.2009

Ninu....39v....la 08.04.2009

Lumi-Marja....36v....kuudes/toinen yhteinen....la 10.04.2009 SEKS






TOUKOKUU 2008
vappuvauvan äiti....toinen.... :heart: syntynyt tyttö 04.05.2008 :heart:


KESÄKUU 2008
Miina70....kolmas (p-94, p-96).... :heart: syntynyt tyttö 17.06.2008 :heart:

ansku71....kolmas (p-01, p-06).... :heart: syntynyt poika 18.06.2008 :heart:


HEINÄKUU 2008
anjamarita....ensimmäinen.... :heart: syntynyt tyttö 25.07.2008 :heart:






Menetyksen kokenut;

:hug: diddlina :hug:

 
Helou :wave:

AKKIS:Vai jotta autotallikaupoolle oot aamusta lähtenyt?? :) Noh,löytyikös sopivaa?
Kyllä ne raidat ja väri aina kummasti piristää.Mulla on aurinko "nuallu" tukan niin jotta näyttäis kuin olis kans raitoja pää täynnä.Aika helppo tää kun saa vaan harjata hiukset ponnarile.Mulla on varmaan ainakin viimeiset 10 vuatta ollut lyhyt tukka.Joku puol toista vuotta aloin ukon innoittamana kasvattaa hiuksia.Eka ei ollu otsatukkaa mutta kyllästyin ja leikkoitin ottatukan.Sopii huomattavasti paremmin mulle.
Joo,tää pienikokoisuus on niinku sukuvika.Lapset on ilmettyjä korioita meikälääsestä tän koon suhteen.Ja esikko kuulemma näöltään ja valitettavasti myös luonteeltaan. :/

NIMIG:Meillä on jokaisella lapsella suvusta kakkosnimi.Esikolla Serafia (mun mummin äidiltä),
Poijalla on isänsä toinen nimi toisena nimenään (Juhani) ja juniorilla mun toinen nimi (Johanna).
Siis TOOOSSSII vaikeeta ollu meillä keksiä pojalle nimi.Ja nyt kun ois poika tulollaan niin taas sama vaikeus.Toiseksi nimeksi tuloo mun isän nimi joka on ollut kuolleena jo 26 vee.
Vähän samoin kuin AKKIKSELLAKIN on meilläkin suvun nimiä käytössä.

Eileen kävin illalla tunnin verran mettäs ja keräsin samalla litran verran mustikoota.Nam!
Tänään alkoi isoommilla koulukin.
Illalla mennään sirkukseen koko porukka.Saas ny nähdä pystynkö kahta tuntia istumaan kovalla tualilla.On onneksi väliaika mutta silti.. :whistle:

Hain tänään siskoolta vaunut ja pesin pehmusteet.jotenkin veto pois... :|
Imuriakin tarttis vähän eestaas kuljetella kun koirasta lähtöö pentukarvaa ja mua het ällöttää kun on karvoja.
Jahka juniori herää päikyiltä niin sitte räjäytän masiinan käyntihin. :LOL:

MIIN70:Ootkos koittanut kapaloa tuohon kun vauva nukkuu lyhkäisiä pätkiä?
Siis vaan jos sulta löytyy villapeitto tai fleese ja siihen kun pyöräytät tiiviisti niin on kyllä aika hyvä keino.
Mun mummi vainaa aikoinaan siskoolle antoi tälläisen vinkin ja toimi takuu varmasti.

Kyllä mäkin toivon jotta saisin imettää pitkälle.Junioria täysimetin 6 kuukautta ja oli se vaan niin helppoa.Ja jotenkin se on mun miälestä sellainen äitin&lapsen välinen oma juttu mihin muut ei pysty sekaantumaan.. :heart: Vähän vaikeeta osata selittää mutta siinä on sitä JOTAIN:: :heart: :heart:

Pystyisköhän sitä juomaan kupin kaffia jos siitä sais vähän potkua tähän loppu päivään..

Äiti-66 ja tasan 38 RV
 
Kaunis nimi tosiaan Miinan tyttärellä! Olisikohan niitä pojan nimiä kaupan siellä... :D

Meillä molempien lasten etunimet alkavat L -kirjaimella ja toiset nimet E:llä (Erika ja Erik). Molempien nimikirjaimet ovat sitten kokonaisuudessan LEO. Hetken aikaa leikittelin ajatuksella, että tehdään tästä tulevasta etunimeltään Leo, mutta ei se nyt kuitenkaan oikein iske. Taidetaan joutua tuosta L-kirjaimesta luopumaan. Nimet eivät kummallakaan ole mitenkään suvusta vaan ihan mieheni ja minun pähkäilyn tulosta. Haluan että nimet löytyvät kalenterista - joko suomen- tai ruotsinkielisestä. Nyt koko nimiasiaa ei ole kovin paljon mietitty, mutta viime päivinä se on tullut kohtuullisen usein mieleeni. Tai lähinnä sen mahdottomuus...

Säihke + pikkupossu 38+2
 
Anjamaritalle onnittelut täältäkin.

Rva Pikkumyyn tavoin mua vaivaa nyt kova väsymys ja illat töiden jälkeen menee nukkuessa. Nyt nousin välillä ylös, mutta tuo sohva vetää puoleensa. Onneksi kohta on viikonloppu!

Kehtaanko toivotella jo hyviä öitä ja kauniita unia - mimuli ja Taimi 5+1
 
Nyt hetkeksi tännekkin! :heart:

Nukuin eilen ja tänään pikapäikkärit 15min, tuntuu, etten millään pysy hereillä muutoin! |O
Tänään kävin mittauttamassa myös verenpaineeni kun "pääni on tuntunut niin oudolta" ja istuessakin pyörryttää/huimaa....juu viaka löytyi paineista: Ensimittaus 96/64 :heart: , toinen mittaus 92/61 :heart: , eli todella matalat, työkavereille juttelin tuloksista he heti neuvomassa: Nyt siun pitää syödä suolaa, juoda kahvia ja syödä salmiakkia ja lakritsia. Johon , etten nyt oikein haluaisi, ei kahvia tee mieli, kuin kork kupillinen-1,5 kuppia pvssä, välillä eiyhtään kupilista/tee/vesi maistuu! :p
Jos tulee nälkä/alkaa pahoinvoinnin tunne/ auttaa kun saapi syötyä. Töissä välillä vaikeaa, kun ei pääse suyömään jos asiakkaita paljon tai aikaa menee luultua enemmän.Vesipullo aina mukana , se on hyvä apu! :heart: Rinnat ovat kipeät ja alavatsalla kohdunmuutostuntemuksia päivittäin. Kiva asia, ettei ainakaan vielä ole ollut migreeniä! :flower: Olo on onnellinen! :heart:

Eilen kerroin työpaikalla pomolle, että olen raskaana ja muistutin, että on vaitiolovelvollinen asian suhteen! :D ..Kun en halua riskeerata: Sovimme, etten tee yksin tehtäviä nostoja / siirtoja ollenkaan ja en myöskään iltavuoroja, koska niiden aikana vielä suurempi "riski" että nostoja tulee! Hän oli niin onnellinen Raskaudestani: Onnitteli lämpimästi! :heart:
Helpottaa oloa kun hän tietää, miten asiat ovat täällä suunnassa! :saint:

Säihkeelle: Onnea vauvanhakumatkalle 6:n vrkn päähän! :heart:

akkamänty: Toivottavasti tuli hyvät autotallikaupat tehtyä! Minua myös hymyilytti, että koirankantoliina! :heart: :D

TeSuLah: Sinulle paljon paranemistuulia! :hug: :flower:

Nevi: Kiitos, pitää muistaa levätä, kun keho niin viestittää! :heart:

Nimistä: Isoäitini nimi oli Taimi! :heart:

Tulevalle pienelle emme kauheasti ole nimiä miettineet, TurunSanomia tulee vkloppuisin luettua, jos sieltä ihana mieleinen nimi löytyisi, mutta Suomalaista nimeä varmaan mietimme vauvalle, kun sen aika tulee, siis miettimisen aika! :heart:

Jotenkin pikkuisen väsy taas, joten palaillaan myöhemmin asiaan! :heart: :saint:

Terveisin Rva Pikkumyy ja Pirpana

 
Minäkin rummutan kapalon puolesta, niinkuin äiti-66 Meillä ainakin aina pikkuisina tykänneet kovasti ja rauhoittuneet hienosti. Tosin meillä ei ole koskaan ollut koliikki- tai erityisen huonounistavauvaa.

TeSuLah kävin nopeasti jo aamupäivällä korjaamassa virheeni vuosilukujen kanssa.
Olin laittanut myös meille tänä vuonna synnyttäville vuodeksi 2009 :ashamed:

Meidän 2v on kuumeessa :( Iltapäivällä alkoi silmät lurpsahtamaan kiinni ja oli ihan kuuma. Halusi vain pötkötellä sohvalla ja kuunnella lastenlauluja. Pitkästä aikaa sain minäkin häntä oikein kunnolla helliä ja silitellä. Kun silittelin hiuksia pois hänen kasvoiltaan, hän sanoi; Sanni on nätti :heart: On kyllä välillä niin mukavia nuo pienten juttelut. Eräänä iltana hän huomasi pienen naarmun jalassaan ja totesi; 'Jälki on jalassa.' Ja hetken päästä perään; 'Jalassa on jälkiruoka' :D Muutenkin alkaa jo kovin tulla sanoille oikeita päätteitä, esim hän luettelee kaikkia tuttujaan; 'Äiti on kiva, isi on kiva, Oona on kiva. Kaikki on kivoja!'



Nevi ja Vilttitossu rv 20+2
 
Kiitos Rouva Pikkumyy flunssa jo helpottamassa. :heart: Ihanaa odotusaikaa sulle! =)

Nevi ok, hyvä kun meillä tarkkasilmäisiä mammoja. ;) En millään jaksaisi odottaa että pääsisin synnyttämään vasta v. 2009 ;) Kuukaudet kuluu hitaasti mutta kuluu kuitenkin.

Meidän 2v kans juttelee kivoja. Näytti naarmua jalassaan ja sanoi että kitta aapii, tarkoitti kissan raapineen pihalla. Naapurin pikkukissa käy välillä meitä katsomassa ja on aika villi, saakin olla varovainen. Kirjaimia puuttuu, mutta oikeita lauseitakin tulee kyllä jo. Ykskin aamu tokaisi, kun oltiin aamupalalla: Ei oo ittää täällä. Tarkoitti, ei ole iskää täällä. Oli vielä nukkumassa iskä. Kiva seurata puheen kehitystä. Ymmärtää kyllä hyvin käskyjä ja on innokas auttamaan monenlaisessa pikku puuhassa.

Pitää vielä kertoa, kun isompi sanoi mulle näin: Äiti, jos sä nyt saat poikavauvan, niin mä voin sitten aikuisena muistella omaa lapsuuttani. :D

Nyt hyvää yötä teille! :heart:
 
Huomenta. Kävi samoin kuin tiistaina, kun tiesin etukäteen, että on työpäivä (meillä on tänään kuuden tunnin suunnittelupäivä) eli heräsin ihan virkeäna aamuvarhain, tänään viideltä ja nyt tässä teetä ryystän. Töissä pitää olla vasta yhdeksältä.

-
Autotalli tuli hankittua, mieheni pystyttää sen tuttavansa kanssa lokakuun alussa, syyskuussa tehdään perustukset. Kyllä siellä Nevillekin olisi vaihtoehtoja ollut ja tänä syksynä valmista olisi tullut. Sellainen puinen (kun talokin on) kaksipaikkainen + kylmä varastotila eli perinteinen ratkaisu.

Täällä muuten sataa aika tömäkästi. On todella mahtava katsoa märkää metsää, syvän vihreä ja raikkaan näköinen, melkein kuin sademetsän keskellä olisi. Taas täytyy myöntää, että kylläpä nautin tällaisista melankolisista keleistä nyt, kun olen raskaana, anteeksi vaan kaikille, sillä tiedän, että moni toivoisi aurinkoisen sään jatkuvan. Jos en olisi raskaana, manailisin sadetta hiukan, sillä yleensä kevät-kesän ja syksyn poljen pyörällä lähes kaikkialle ja onhan se pyöräily mukavampaa kuivalla kelillä. Mikäpä olisi tänäkin aamuna ollut polkea rauhassa töihin (täältä menee n. tunti, n. 50-55 min), kun kerran näin aikaisin heräsin. Mutta tässä elämäntilanteessa tuntuu kuitenkin melkoisen rauhoittavalta katsella sateen sylissä lepattelevia (tuulee hiukan) puiden lehtiä, ihan kuin itsekin olisi jotenkin turvassa tuolla hiljakseen uinuvan luonnon keskellä. Onko vähän runollista......... no, antaapi mennä, siltä minusta nyt tuntuu.

Nevi ja TeSulah: Oli kiva lukea kaksivuotiaittenne jutustelusta. Toivottavasti pienokaisesi paranisi nopsasti, Nevi. Täytyisikö taas manata flunssapeikko pois näin virtuaalisesti :)

TeSulah: Hyvä, jos sinun flunssasi ei ole enää niin paha.

Rva Pikkumyy ja mimuli: Tsemppiä väsymykseen. Onneksi nukkuminen on paras lääke siihen, tosin nukkumaan ei aina pääse, esim. töissä. Rva PM: hyvä, kun mittautit verenpaineesi, tuo(kin) vaiva on vähän kurja, kun kunnon lääkettä ei ole, mutta nyt siis reilusti esim. lakritsia syömään.

Rva Pikkumyy: Oli varmasti hyvä veto kertoa pomollesi raskaudestasi, töissä ei sitten tarvitse "luimistella" ja olla vähän vaivaantuneen oloinen tilanteissa, joita haluaisi raskauden vuoksi vältellä. Samaa ajattelin huhtikuun lopussa, kun kerron melkein heti plussan saatuani pomolleni odotuksestani, koska jouduin laboratorio- ja lääkärikäyntien (kilpirauhanen, työterveys, gynekologi) vuoksi rukkaamaan työaikataulujani ja tottakai esimies on tarkkana siitä, miksi työntekijä ole töissä vaikka pitäisi. Esimieheni reagoi ihan samalla tavoin kuin sinunkin pomosi, Rva PikkuMyy, eli oli oikein iloinen ja onnellinen asiasta ja erittäin reilusti on suhtautunut poissaoloihini. Kumpi esimies sinulla on, mies vai nainen? Minulla on mies ja kun kerroin raskaudestani, hän vähän mietti ja kysyen pohti, millaisia tuntemuksia tuossa vaiheessa naisella on, enkä osannut sanoa kun ensimmäistä kertaa eläissäni tietoisesti olen raskaana ja totesinkin nauraen, että yhtä paljon minä asiasta tiedän kuin miehet, hän jopa enemmän, jolla on viisi lasta , etten minä voi kauheasti "stantardioireista" tietää..... :D


Äiti66: Miten sirkusreissu sujui, oliko ongelmia lonkan kanssa? Siellä alkoivat koulut jo nyt eli teillä on sitten viikon syysloma. Meilläpäin on tänä vuonna vajaa viikko syyslomaa. Siitä on joka vuosi ainaista vääntöä, mm. lehtien palstoilla, osa perheistä haluaisi viikon loman (lapset saavat kunnolla levähtää), osa ei, koska on vaikea järjestää lapsille hoitoa. Molemmat syyt ovat erittäin ymmärrettäviä.

Muuten, hyvä vinkki tuo kapalo!!! Laitan senkin muistini lokeroihin, josko tuota tietoa joskus tarvitsisi....... Ei sillä, että itse :kieh: , ihan vain, jos joku tuttu puhuisi kyseisestä ongelmasta ...... Selvästikin ajatusmaailmassani on alkanut tapahtua löystymistä eli vähän jo mietin tulevaa, tai paremminkin uskallan miettiä tulevaa. Löysin muuten eilen sikamageet (vaikka itse sanonkin) äitiysfarkut HennesMaukasta!!! Sopivat kuin nenä päähän meikun vartalolle, housuja on muutenkin aina niin vaikea löytää, ainakin minusta tuntuu siltä, mutta refleksiologin jälkeen (hoidatin refluksivaivaani ja tänä aamuna olo on erittäin bueno, yökin sujui loistavasti eli aika matalalla tyynyllä sain nukuttua eikä yhtään puklauttelu- tai palantunnetta ollut) päätin ihan vain ohimennessä poiketa kaupassa eikä mennyt montaakaan "sekuntia", kun housut oli sovitettu ja olin kassalla. Tällaisesta vaateshoppailusta minä pidän: nopeasti valmista, mieluisaa ja hyvää tavaraa! Hyvää siis ainakin vartalolleni, laadusta ei nyt ole niin väliksi.

Nimigalluppia on ollut mielenkiintoista lukea! Säihkeellä oli veikeä idea noissa nimissä :)

Nyt lähden suihkuun ja taidanpa laittaa hiukan hiuksianikin ensimmäisen virallisen työpäivän kunniaksi! Useimmiten työaamuina suihkun jälkeen jätän hiukset vain märkänä auki tai sitaisen ne samantein ponnarille tahi nutturalle, mutta josko tänä aamuna vähän panostaisi :)

Mukavata päivää kaikille!

-akkis-
 
Huomenia!

Voi kun olis väsyttänyt tänä aamuna mutta pakko oli nousta laittamaan noita isompia kouluun. Vaavikin tässä lupaavasti haukottelee, jospa pääsisin päiväunille...

Kapalo on kokeiltu tuon vaavin nukkumisen suhteen. Jos hänellä on sellainen päivä ettei ole nukkunut paljoakaan niin illasta hän alkaa itkemään koska on ihan yliväsynyt. Silloin nukutan hänet väkisin, laitan kapaloon ja heijaan hänet uneen. Olisin varmasti tuon nukkumisen kanssa ihan hermona ellei vanhin lapsistani olisi ollut ihan samanlainen, eli tuttua on.

Onneksi minä saan olla rauhassa nämä alennusmyynnit. Housuja ei kannata katsoa koska laihdun tästä kuitenkin vielä ja kaikki paidatTtakit puristaa rintojen kohdalta eli eipä tarvi tuolla vaatekauppoissa kuljeskella. Ennemmin kyllä pidän pienet rintani kuin tällaiset hinkit =), karmeaa kun ei saa nappeja kiinni paidoista. Enää en haaveilekaan silikooneista, hah!!!!

Ihana tuo Säihkeen pikkupossu-nimi.

Mukavaa päivää teille!

Nyt sinne päikkäreille...

miina70


 
Perjantaita :wave:

Vettä satelee, joten aivan sopiva siivouspäivä. Motivaatio hieman kadoksissa, joten tulin kurkkaamaan löytyisiköhän se täältä :whistle:

Kyllä vaan TeSuLah, on nuo parivuotiaat aivan ihania =) Minä myönnän ihan suoraan, että olen ihan rakastunut tuohon meidän pikkuiseen :heart: Ei taida kulua päivääkään meidän perheessä, etteikö joku kehuisi miten mukava hän on. Isommissa lapsissa on paljastunut niin ihania ja huolehtivia luonteenpiirteitä kuopuksen tulon jälkeen.
Tällä hetkellä on kysymykset IN. Joka asia, tavara, tapahtuma kiinnostaa ja kaikesta pitää kysellä monta asiaa :D

Mukavaa lukea akkamänty kirjoituksiasi. Selvästi välittyy, että mielesi on rauhoittunut. Työsi on varmaan sinulle tärkeä ja nautit siitä. Onpa hienoa, että saat tehdä sellaista työstä josta saat noin paljon nautintoa =)

Minullakin on usein niin, Miina70, ettei jokin lapsiin liittyvä asia huolestuta niin, koska sen on jo käynyt läpi vanhemman lapsen kanssa. Esim tämä meidän 2v on perheen ulkopuolisten seurassa todella ujo, mutta niin oli esikoinenkin. Enkä ota paineita että olisin itse jotenkin epäonnistunut hänen kasvatuksessaan, koska esim 13v tyttö on extrasosiaalinen. Monissa näytelmissä on mukana ollut ja haaveileekin näyttelijän ammatista. Poika 16v ei voisi koskaan kuvitellakaan esiintyvänsä julkisesti ihan omasta halustaan.

Viikonloppu vielä, sitten rakenneultraan. Vihdoin ja viimein.



Nevi ja Vilttitossu rv 20+3
 
Perjantaita!

nevi, unohdin vastata, kun jossain vaiheessa kysyit, että onko tämä ensimmäinen sektioni. Kyllä on. Molemmat synnytykseni ovat olleet helpohkoja alatiesynnytyksiä, ja sellaista lähdin nytkin hakemaan. Ainoa ongelma on ollut se, kun poika syntyi napanuora aika tiukasti kaulan ympärillä.

Täällä tulee vettä aivan mahdottomasti. Sopiva siivouspäivä siis. Ja tänään on vielä esikoisella iltapäiväkerhoon tutustuminen. Otin hänelle paikan kerhoon 10 pv/kk. Pojallakin tulee olemaan jonkinverran tarhapäiviä kuukaudessa, koska melko varmasti minä joudun jonkinverran tekemään töitä tässä jo syksylläkin. Tulee budjetit, ensi vuoden toimintasuunnitelmat ym. Vauvan kanssa vielä onnistuu noitten miettiminen, mutta heikommin jos koko kööri on kasassa. Sitä paitsi tuntuu, että tuo 5v pitäisi nyt jo saada välillä purkamaan energiaansa tarhakavereitten kanssa :kieh:

Säihke + pikkupossu 38+3
 
Pikapäikkärit tuli taas, äiti olis voinut nukkua kauemminkin.

Nevi; meillä on muuten samanlaisia eroja vanhemmissa lapsissa. Vanhin lapsista 14v on ylisosiaalinen ja nuorempi 12v älyttömän ujo ja itse rauhallisuus. Vanhempi on ollut ihan kauhea puhumaan vauvasta alkaen, vieläkin saa kuunnella kokoajan sen lakkaamatonta puhumista. Nuorempi oppi puhumaan vasta neljä vuotiaana. Muistan sellaisenkin että joskus oltiin jossain lasten konsertissa. Nuorempi istui minun sylissä selkä soittajiin päin ja pää painettuna minun rintaan ettei vain kukaan häntä katso, ujostutti niin kamalasti. Samaan aikaan vanhempi lapsista oli rämpyttämässä yhden soittajan kitaraa =) . Ja tämä vanhempi oli juuri se tapaus joka ei nukkunut vauvana. Saa nähdä tuleeko tytöstä samanlainen ikiliikkuja/taukoamaton puhuja. Jännä kuinka sisarukset voivat olla kuin eri puusta veistetyt.

Säihkeellä loppumetrit, ihanaa!

miina 70
 
:LOL: voitteko kuvitella, minä yhä edelleen sanon tuota meidän tyttöä pojaksi. Vanhemmat lapset ovat poikia joten mulla automaatisti tulee lässytettyä että mitä äidin pikku ukko, tai äidin pikku poika. Mitähän traumoja vauvalle tulee...

Kaikista parasta on kun mies oli pesemässä vauvan pyllyä niin huusin hänelle että pese häneltä samalla etutassut. Meillä kun on kaksi koiraa :LOL:

oijoi, olenkohan yliväsynyt :LOL:
 
Miina70 useamman lapsen äidillä on oikeus sekoittaa lapset keskenään =) Ja miksei eläimiinkin, on tämä välillä sellaista sirkusta :D
Ja etenkin juuri synnyttäneenä on ihan ohjekirjojenkin mukaista olla pää välillä ihan tukossa.
Muistan kun aikoinaan nuorena äitinä kauhistelin miten anoppi huuteli poikiaan väärillä nimillä. Nyt vuosia ja useampia lapsia myöhemmin huomaan että toimin itse ihan samoin :ashamed: Isommat lapset huomauttelevat; 'Äiti, taas sinä sanoit väärän nimen'.

Oletko säihke saanut mielestäsi tarpeeksi tietoja leikkauksesta? Jännittääkö kovasti?



Nevi ja Vilttitossu rv 20+3
 
Olipa mukava kuulla, Rva Pikkumyy, että uutisesi sai noin mukavan vastaanoton pomoltasi. Itse ajattelin venyttää kertomista siihen asti, että eka ultra on kunnialla käyty läpi.

Kohta pääsenkin (vielä tänään) varaamaan ultra-aikaa, sillä täällä meillä (ehkä kaikkialla?) ultra on kuulemma heti, kun 10 vk tullut täyteen. Tämän kuulin äsken, kun varasin ekan neuvola-ajan syyskuun toiselle viikolle.

Oli muuten hauska soittaa ja varata itelle aikaa, kun 3. lapsi kävi juuri viimeisen neuvolakäyntinsä viime keväänä... että nyt taas mulle aika, kiitos ;) Kuulin myös, että jos olisin 40 v, saisin automaattisesti ajan istukkabiopsiaan, mutta näin 39-vuotiaana vielä ei tuu mitään ekstraa. Onko se sitten hyvä juttu, mene ja tiedä. Täytän kuitekin 40 vielä ennen vuodenvaihdetta...

Valoa sadepäivään!

 
Olipas ikävä vesisade tuossa aamupäivällä, nyt se onneksi jo lakkasi :) Vaikka eipä meikäläistä näin lomalaisena tuollainen pieni sade masenna, on niin ihanaa kun saa vain olla ja rentoutua kotona ;)

Kävin tänään viemässä henk.koht. äitiysrahapaperit kelaan ja nyt sitten vaan odotellaan, että koska äitityspakkaus tupsahtaa postiin :saint: Jos hyvin käy, niin se pakkaus on siellä odottamassa kun reilun parin viikon päästä tullaan etelästä :heart: Soittelin meidän palkkikseen ja sain kuulla hyviä uutisia, saan 3 kuukauden ajalta täyden palkan tai siis kela maksaa sen äitiysrahan ja työnantaja maksaa palkan ja äitiysrahan erotuksen. Minä luulin että en saa ollenkaan palkkaa äitiysloman aikana, joten tämä oli kyllä iloinen yllätys.

Nimigalluppiin: meille ei tule vauvalle nimiä suvun kautta, vaikka varmasti olisi molempien suvuissa hyviä nimiehdotuksia. Me päätettiin vauvan nimi melkein heti kun saatiin ultrassa tietää että tyttö on tulossa. Minä rastitin ensin almanakkaan omat suosikkinimet, jonka jälkeen mies rastitti niistä omat suosikit. Meillä taisi olla 8 kpl yhteisiä suosikkeja, sen jälkeen me pistetytettiin molempien suosikkinimet asteikolla 1-8 ja sieltä parhaiden joukosta löytyi sitten meidän naperolle nimi :) Päivä päivältä se valittu nimi tuntuu aina vaan paremmalta :heart:

Onko teillä muuten kaikilla sama sukunimi miehen kanssa ja jos ei, niin kumpi sukunimi lapselle tulee? Meillä on toistaiseksi eri sukunimet, ollaan menossa naimisiin luultavasti vielä ennen vauvan syntymää tai sitten ristiäisten yhteydessä. Vauvalle tulee isän sukunimi (ainakin hyvin todennäköisesti), mutta minä olen vieläkin vähän kahden vaiheilla, että otanko miehen nimen vain en... Mulla on aika harvinainen ja suojeltu sukunimi, enkä millään haluaisi siitä luopua, mutta jos lapselle tulee miehen sukunimi, niin ehkä olisi mukavampi että meillä kaikilla olisi sama sukunimi. No, onneksi tässä on vielä aikaa miettiä :LOL: Sitä paitsi aina kun meillä tulee riitaa miehen kanssa, niin uhkaan että vauvalle tulee mun sukunimi :saint:

Nevikö se kyseli, että onko suunnitelmissa enemmänkin perheenlisäystä kun rakennetaan suurempaa taloa? Kyllähän me vähän ollaan mietitty, että olisi kiva jos lapsella olisi pikkusisko tai -veli, mutta tässä vaiheessa ei kyllä osaa sanoa, mitä myöhemmin tapahtuuu... Yritetään nyt ensin selvitä tästä ensimmäisestä raskaudesta ja synnytyksestä kunnialla :LOL:

Pyykkikoneessa pyörii viimeinen koneellinen pyykkiä ennen matkaa, toivottavasti olen muistanut hankkia kaiken tarpeellisen, ettei tarvitse enää sunnuntaina rynnätä kaupoille sen takia :) Mietin tuossa just äsken, että löytyisköhän sieltä reissusta kivoja vauvanvaatteita :saint: Vähän erilaiset tuliaiset on mielessä tänä vuonna kuin aikaisemmin...
 
Herranjestas kun on tullut juttua tänne meidän pinoon, kun en oo vähään aikaan koneella ollut!
Hyvä vaan =)

Onnittelut anjamaritalle tytöstä :flower:

Ja myös akkikselle loistavista ultra kuulumisista :flower:

Mä oon vaan lomaillut ja reissannut. Eilen illalla kotiuduin ja taas huomenna pitää uudestaan lähteä reissuun tai eihän mikään pakko olisi ;)
Olin pari päivää kaverin luona toisella puolella suomea käymässä. Kivaa oli.
Monen vuoden tauon jälkeen kipusin hevosen selkään ja oli mahtavaa!
Jostakin selkärangasta ne kaikki käskyt ja ohjeet tuli ratsastukseen niinkuin ei mitään taukoa olisi ollutkaan =) Toki en uskaltanut "täysiä revitellä"...
Vaan kun koitti seuraava päivä.... Sisäreidet kivan kivun kourissa ja tuntui kuin olisi koko ajan ollut kevyessä haara-asennossa :LOL:

Nyt pitäis lähtee ostaan jotain kudetta päälle kaverin häihin ja ei kiinnosta, ei yhtään :p

Palailen taas joskus kun tää reissaaminen loppuu...

Hyviä vointeja kaikille!
 
anjamaritalle onnea tytöstä :flower: olisi ollut mukava synnyttää perätila vauvana noinkin iso vauva HUH HUH! Toivottavasti haavasi paranee mahdollisimman pian...itselläni haava tulehtui ja jouduin syömään kaksi AB. kuuria ja hoitelin muutenkin haavaa, kun vuoteli kellertävää visvaa koko ajan....kuukauden päästä leikkauksesta oli jo parempi ja täysin terve.....

Kyselitte avuista, kun kysyin neuvolassa jo ennakkoon jos väsyn, mutta kunnallista apua ei näytä saavan missään vaikka kuuluu samalla lailla myös lapsiperheille lakisääteisesti, kun vanhuksille, mutta monella kunnalla ei ole resursseja antaa sitä....eli tämä apu tulee RAY avustamasta hankkeesta ja auttavat lapsiperheitä jos tarvetta on....en usko, että mitään ongelmia on jos vauva on terve eikä kärsi allergioista tai koliikista, mutta auta armias jos jotain ilmenee niin tämä mamma väsyy jo pelkästä ajatuksesta :D

Meillä ei ole miehen kanssa mitään allergioita eikä ole esikoisellakaan eikä ole myös meidän pikkumiehellä, mutta keskimmäinen oli heidänkin edestään allerginen ja neuvolasta vain vähäteltiin asiaa ja eipä auttanut, että neuvolassa oli lapseton vanhapiika terkka joka oli jäämässä eläkkeelle parin vuoden sisällä...työ ei oikein enää kiinnostanut eikä osannut asettua lapsiperheen asemaan, kun itsellä ei ollut ketään ollut koskaan kuvioissa.....nyt pojalla ei ole mitään ja on täysin terve kohta ekaluokkalainen :heart:

Kisse ja Hipsu 25+1
 
Heippa kaikille :wave: Jokohan sitä tänne uskaltaisi, kun clearabluekin näytti niin kovin ihanan plussan :heart: Elikkäs, riviä olis tässä:

Lumi-Marja....36v...kuudes/toinen yhteinen....la 10.4.2009 SeKs

Aivan uskomatonta on ollut tämä alku, mutta eiköhän sitä jo tohdi uskoa, että totta tämä on. Lääkäri maanantaina, neuvola keskiviikkona. Siksi näin äkkiä tartutaan asiaan, kun anenkefalia oli edellisella pienellä enkeli-pojallamme. Lääkärin piti olla käynti hoitojen alkamiselle, mutta siitä tulikin nyt jotain muuta.

Nyt vain toivon, että tällä kertaa päästään alkua pidemmälle ja mikä parasta, loppuun asti kunnialla. Epätodellisen onnellinen olo :heart:

Lumi-Marja ja pikkuinen 5+0 (pikkuinen vielä "virallista" tekonimeä vailla)
 
Tervetuloa Lumi-Marja tänne puolelle,eli odottajien pinoon! :heart: :flower:

Miina70:Kyllä nauratti sinun tokaisusi miehellesi: "Muista pestä myös etutassut"

:LOL: ja ei kai se vauva traumoja saa pojittelustakaan! :heart:

Allergioista: Minulla ei allergiaa, miehellä pähkinä ja siitepölyallergia, mikä ollut erityisen pahana tänäkesänä! :headwall:

Ninu: Juu mukavaa, että pomo ymmärtää tilanteen, kun vältän mahdollisia"supistuksia" ympelkoja nostojen suhteen. Minulla oli km raskaudessa kipuja heti alusta alkaen, mutta luulin, että ne olivat ns kasvukipuja. Tähän mennessä tässä raskaudessaei ole sellaisia pahoja kipujaainakaan vielä ollut! :heart:

Minnihiiri: Ihanaa lomamatkaa ja ihania tuliaisia myös pienelle ihmeellenne mukaan! :heart:

Täällä kaupungin puolesta ostopalveluna npultra rv 12 yksityisellä lääkäriasemalla, mutta minä ilm kuulun siinä vaiheessa jo TYKS:n seurannan piiriin! Juuri tuon edesmenneen keskenmenoni takia. Sen jälkeen ultra rv 15 ja rv 18-20ainakin.

Akkis minulla nainen esimiehenä, tämä on vielä jopa sijainen, mutta hänellä on ymmärrystä asian suhteen ja omaa 5v lapsen, oma pomonikin kun palaa lomalta jakuulee raskaudestani on nainen(lapseton, minusta vähän vanhempi)on varmasti onnellinen raskaudestani, niin oli km raskaudessanikin! Tosin tämä raskaus tulee hänelle yllätyksenä, ei hän tiennyt, että annoimme uuden mahdollisuuden raskauteen vielä! :heart:

Kaikille, joille en kommentoinut varsinaisesti myös mukavaa iltaa! :heart: :flower:

Minulla vähän "huono/outo" olo, eilen mittautin verenpaineen oli matalimmillaan 91/61 :heart: Eli minua huimaakoko ajan tai pyörryttää, en tiedäkumpi on parempi sana! Tietääkö joku onko näin matalasta paineesta haittaa, minulle/pienelle!? :heart:
Kurjaolo tästä tulee kyllä. Muutoin kaikki ihan hyvin täällä suunnassa.Lakritsia kai saanee syödä nyt raskaana? Se ilm saattaa nostaa vähän painetta?


Jos vkloppuna jaksaisi lisää kirjoitella! :heart:

Rva Pikkumyy ja Pirpana :heart:

 
Kävin aamulla sokerirasituksessa ja sain hyvin juotua sen makean litkun, kolan makua siihen ei enää laiteta, koska ei imeydy niin hyvin sitten. Join siis glukoosia ja vettä, tais olla glukoosi sitä hedelmäsokeria?

Arvot seuraavat: 1 h:n jälkeen 7,7 (raja 10) 2 h:n jälkeen 5,4 (8) paastoarvoa en jostain syystä saanut ja sitä ihmettelin, ei vaan näkynyt nlassa. Täytyy kysellä ma-aamuna.

Kun olin juonut sen makean litkun, vauva alkoi kovasti potkimaan. Rauhoittui sitten hetken päästä. Luin Vauva-lehdestä, että tyttövauvat tykkäävät enemmän juoda makeaa lapsivettä, kuin poikavauvat, tytöthän ovatkin aikamoisia herkkusuita yleensä. Mulle ei makea oikein ole maistunut. Raskauden aikaisiin makuihin vauva tottuu jo kohdussa.

Rouva Pikkumyy mulla ollu verenpaine 110/72 jo pidemmän aikaa ja aluksi huimasi, mutta nyt ei enää, en tiedä onko sitten noussut. Olen syönyt vähän silliä ja perunaa ja huomasin että sekin auttanut, tänään söin vähän lakua, ei vaan oikein maistu nyt. Ei sitäkään liian suolaisuuden takia kannata liikaa syödä. Voi sitten olla loppuaikana turvotusta. :ashamed: Mulla ei ole kylläkään ja painokin vasta normaalissa.
Lepoa vaan enemmän, toivottavasti pian helpottaa huimaus sullakin. :hug:

Mulla 28.8. 2. lääkärineuvola, sitä tässä nyt sitten odottelen.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 

Yhteistyössä