35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Hei pitkästä aikaa.
Viimeviikolla olin ultrassa. vauva oli onneksi kääntynyt raivotarjontaan ja kaikki oli hyvin. jos hän syntyy ajallaan niin kokoarvio on 4100 g (esikoinen painoi 4240g). tällä hetkellä paino 1500g. sukupuolta ei valitettavasti nähty, kun jalka oli edessä, mutta vilkas kaveri joka tapauksessa.. Viimeinen ultra viikolla 36, eli saa nähdä säilyykö jännitys sukupuolesta loppuun saakka..
Rv 30+1
 
Hei pitkästä aikaa kaikille !

Oli ihan pakko alkaa kyseleen tällasta juttua kun mulla on nyt jo alkanut tiputteleen maitoa ... onko tämä normaalia ja mites teillä muilla ?!? Siis nyt rv 24 + 1. Edellisistä ei ole tullut mitään ennen kuin synnytyksen jälkeen (tosin viimisestä synnytyksestä tulee jo 20 v. :)

 
Löysin tämän keskustelun vasta tänään! Olen rv 31+1 ja teen tänään etätöitä kotona. Odotan jo kovasti äitiysloman alkua, vielä 4 viikkoa!! Oletteko muut jääneet aiemmin kotiin? Olisin täysin valmis ja ainakin nuo työmatkat ruuhkassa haluisin pois. Turvavyökin painaa ikävästi. Ikää minulla 37v. ja kolmas lapsi tulossa. Ultran mukaan olisi tyttö, mutta sen näkee sitten...la 29.4. ;)
 
Hei kaikille!! Ja Tervetuloa uusille mukaan myös, meitähän tänne mahtuu :)

Marza 70: Taidetaampas olla ennestään netti tuttavia ;) paljon onnea teille tulokkaasta!!!

ON: Meitsi on ihan sekaisin noiden viikkojen kans, johtuu varmaan siitä kun tää huushollin pyöritys vie kaiken ajan ja tarmon.. Nyt niitä pitäisi kaiken järjen mukaan olla 24+2. No kunhan sinnepäin..hih...

Onko muilla ollut selän kans ongelmia???? Minulla on tuo ristiselkä ollut kuopuksen syntymästä lähtien kipeä ja nyt sitten meni noin kk sitten toinen pakara jumiin...iik...se on mielettömän kipeä ja sainkin aikaa fysioterapiaan jossa katsellaan mitä sille vois tehdä kun mitään kipupiikkejä ei nyt sit saa. Toivottavasti jotain helpotusta löytyis.

 
Hei! Neuvolassa käyty.
Paino noussut raskauden alusta 1 kg.
HB 133
RR vähän koholla
Pissa ok.

Minulla ti ja ke päivinä kauheasti rytmihäiriöitä, se oli sellaista että sydän löi noin 10 kertaa normaalisti ja sitten jätti yhden lyönnin väliin. Tämä on kuulemma normaalia näin raskauden aikana kun verimäärä lisääntyy. Vaikka on kuinka normaalia niin kyllä säikäytti kun ei tuntunut loppuvan ollenkaan. Nyt olo ok.

anjamarita ja Sara 19+2
 
heissan!!

Minäkin sain sitten tietoa että mun työnantaja ei suostu maksaa mulle kolmen kk palkkaa joten työtuomio istuimeen asia sit menee. No alkuun haen normaalisti kelalta äippärahaa ja jos liitto oikeessa niin "hamassa" tulevaisuudessa saan ehkä sen työnantajan osuuden. Maanantaina meinaan viiä kelaan laput ja eipä siinä tida ihmeellisyyksiä olla sillä edellinen äippä rahaa pysyy kuitenkin samana. Tänään kävin varaa vauva vakuutuksen tapiolasta, meillä siellä kaikki vakuutukset joten en viitsi kysellä saako muualta millä hintaa.Omavastuu 48 euroa ja kokonais maksu liki 350 ekee.
Tänään kävin myös kampaajalla kaunistautuu ja on taas eri pirtsakka olo kun muutin tyystin tyyliä, näin jos pärjäis tuonne huhtikuun lopulle jolloin kävis seuraavan kerran, ennättää kyllä kasvaa malli ulos mutta eipä tuo nyt niin kamalasti haittaa kun kotona tässä suurimmaksi aikaa kuitenkin oleilen.
Masullaan olokin on alkanut jo vaikeutua ja nukkuminen onnistaa enää kyljellään, se taas aiheuttaa sen että pakarat puutuu öisin ja kääntyilemaan joutuu ainakin Miljoona kertaa.
Ei sitä kyllä muista mitä ihania vaivoja sitä raskaana ollessa tulee....
Muuten ihan ok tässä menee, kun ei mieti tuota perhanan selkä kipuilua.
 
Ilmoittaudun uutena joukkoon. Olen 37-vuotias ja odotan kolmatta lasta (toivottavasti vielä). Jäin kiinni veritestissä ja jotenkin NKL:lla pääni saatiin kääntymään istukkanäytteen oottoon. Näytteen otosta on nyt pari päivää ja mulla on MIELETÖN stressi keskenmenon suhteen. Te joilla on otettu näyte, onko ollut mitään tuntemuksia sen jälkeen vatsassa. Vuotoa ei ole, mutta samanlainen olo kuin ennenkään ei ole. Meneen tänään kuunteluttamaan tutulla kätilöllä sydänäänet, pelko on suuri.
 
Heipsan mammat yli 35 v.!! Olen kahden lapsen äiti, ikää 36 v. (kohta jo 37...) ja kolmatta odotan ihan alkumetreillä. Itse asiassa tänään testasin plussaa (LA marraskuun alussa, jos kaikki menee hyvin). Eka neuvola on huhtikuun alussa ja tunnelmat aika jänskät. Perheemme muut lapset ovat iältään 9 v. ja 3 v.
 
moro, uudetkin :wave: hirmusesti uutta väkeä ja vaikka mitä jutskia käsillä. anskulla ikäviä kahnauksia työnantajan kanssa, toivottavasti homma seleviää :|

helinä, ei valitettavasti kokemusta tilanteestasi. toivottavasti - ja eiköhän - kaikki suju mallikkaasti :)

maanantaina oli neuvola, kaikki oli hienosti :) vauvan syke ajoi sataaviittäkymppiä. oma painoni on lopulta kääntynyt nousuun, sitä olikin tullut sitten 650 g viikossa jo tovin :D no, pääasia, että suunta on nyt oikea (lähtöpaino n. 45 kg) . kahden viikon päästä ultra, se on seuraava jännäyskohta.

irtis (35 vee) 17+6
 
Huomenta, hengissä ollaan ja äitiyspakkausta odotellaan. Itse hakemus oli saapunut kelalle jo 8.2. ja päätöskin tuli jo 1,5vko sitten. Tilaus oli näemmä tehty 22.2. ehkä jo viikonloppuna pääsis hypistelemään ja pesemään vaatteita.
Eilinen kolposkopia oli plus miinus nolla eli hyvä, että muutokset ovat niin vähäisiä, ettei tarvi tehdä mitään. Toisaalta, jos tilanne aina pysyy samana mä käyn lopun ikäni kolposkopiassa 6kk välein, plääh. Kohdunkaula oli onneksi vielä kiinni vaikka nykyään varsinkin käveleminen aiheuttaa jo yhden kilometrin jälkeen niin hirveät supistukset, että on pakko pysähtyä. Ne ei tosin suuntaudu alaspäin vaan lähinnä tuntuu kuin vaavi olisi just tasan poikittain ja yrittäis punkea kylkiluiden alta ulos. Liitoskivut on olleet viimeviikkoina niin järkyttävät, että varsinkin sänkyyn pääsy iltaisin ja aamulla ylös nouseminen vaatii akrobatiaa ja pyörimistä.
Kaikki on siis niinkuin pitääkin.

kriisi + typsy 27+4
 
Aurinkoista päivää kaikille! B)

Tervetuloa uusille odottajille!!! :flower: :hug:
Pitäkäähän te pinoa pystyssä, mää kun vetäydyn täältä takavasemmalle.... ;)

Meille syntyi 19.2. rv. 37+6 suunnitellulla sektiolla prinssi, jolla mittaa 50cm ja painoa 3600g ja pipo oli 37cm :heart:

Tänään olisi ollut LA, mutta meillä onkin vietetty jo kohta pari viikkoa vauva-arkea kotona :D aika ihquu on, ei voi muuta sanoa! :heart:

Voikaahan kaikki hyvin ja silitelkää masujanne ;)

Hexodus ja poitsu 15 vrk :heart:
 
Onnea pikkuprinssin äidille! Mulla odotus ihan alkutaipaleella - LA olisi marraskuun alussa (6.11. ainakin raskauskiekon mukaan). Eka neuvola on 1.4. (aprillipäivä muuten!) ja sitä odottelen jo innolla... Eilen täyttelin neuvolan kaavakkeita, jotka tulivat postitse. Tuntuu ihan hassulta olla taas (?) tässä tilanteessa ja tämän ikäisenä (täytän kohta 37 v. ja mies on 39 v.). Raskaus oli yllätys, vaikka ei todellakaan mikään ei-toivottu asia. Oma jaksaminen vähän mietityttää - jo tytön raskausaikana (neiti on nyt 3v.) mulla oli kamala iskiasvaiva ja myös närästys oli ihan hirvittävää. Nyt olen päättänyt syödä erittäin terveellisesti, etten keräisi itseeni turhaan ylimääräisiä kiloja - ja jospa närästyskin olisi lievempää, kun mietin vähän tarkemmin omaa ruokavaliotani. Aiemmissa raskauksissa olen vaan "antanut mennä" - ajatellut varmaan, että kun kiloja kuitenkin tulee niin tulkoon (tyhmää, myönnän). Molemmissa raskauksissa keräsinkin sitten itseeni melkein 20 kg!!! Tosin kilot ovat lähteneetkin mulla molemmilla kerroilla helposti ja melkein heti.
Miten olette kertoneet raskaudesta, siis missä vaiheessa? Minä olen kertonut yhdelle työkaverille (miehen lisäksi tietysti) heti testin tehtyäni kun olin ihan sekaisin... Muuten ajattelen pitää asian sisälläni ainakin niin kauan kuin raskaus alkaa näkyä. Ehkä kerron töissä kesäkuun alussa... Olen toukokuun kaksi vikaa viikkoa lomalla. Missä vaiheessa 3. raskaus mahtaa alkaa näkymään? Nyt jo tuntuu, että rinnat ovat suuremmat ja rintaliivit tuntuvat hiukan liian pieniltä.
 
Onnittelut Hexodus pienen prinssin johdosta :flower:

Kiva kun joukkoomme on taas tullut uusia odottajia, tervetuloa.

Katariina -71, minä kerroin vasta eka ultran jälkeen tärkeimille ihmisille ja vähitellen myös muille. Mulla ainakin näkyy jo todella selvästi ja on tullut jopa epäilyjä kaksosista, tosin on jo viides raskaus ja kuopus täytti just 2 vuotta.

Fenix ja masukki 24+2
 
täälläkin yksi "vanhempi" odottaja. olen 35 v ja toista lasta odottelen, edellisestä raskaudesta tosin on jo 13 vuotta aikaa. laskettu aika näin alustavasti on 9.11 , raskaus on täysi yllätys, en ajatellut enään tekeväni lisää lapsia vaan odotin jo teinin lentämistä pesästä ja vapautta tehdä mitä haluaa, mutta elämä on ihmeellistä, nyt kun sitten olen raskaana, en haluakkaan mitään muuta niin paljon kun tätä vauvaa, vapauden menetys ei tunnu missään =)

olen kertonut raskaudesta vanhemmilleni ja parhaalle ystävälleni, sekä pomolle, sillä olen hoitoalalla. ja on olemassa lääkkeitä ja sairauksia, joiden kanssa raskaana oleva ei saa olla tekemisissä.
 
Heissan!!!

Tervetuloa uudet joukkoon mukaan!!
Ja onnea Hexodus pienestä nyytistä!!!

Mitäs tänne... Hm..perjantaina olisi tuo seuraava neuvola ja sitä tässä kuumeisena odotan jotta saan pyytää sen lähetteen sinne KAKS:lle jotta pääsen tarkempaan sokeri seurantaan.Kun ei kertakaikkiaan näköjään pysty näitä itse seuraamaan niin sitten kun joutuu sokerit ilmoittaa kahden viikon välein on enemmän motivaatiota alkaa syödäkin oikein. Tai ainakin toivon niin...

Täällä on selän kans kamppailtu oikein tosissaan, nyt kylläkin helpottanut hieman kun sain fysikaalisesta venyttely ohjeet sekä pakaralihaksille että myös lantiopohja lihaksille harjoitus ohjelman. Jospa se tällä nyt menis tuonne kesäkuulle ihan ok.
 
Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS tyttö syntyi 12.2 onnea
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS Poika syntyi 19.2 onnea
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
*kuukunen....29.4......3.lapsi
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*ansku71...16.06...3.lapsi...
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys
*miina70...13.6...1lapsi...

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*anjamarita...24.07...1.lapsi...NKL
*Lumi-Marja......enkelivauva

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*Irtosora...13.8...ensimmäinen...NKL
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)
*Säihke...20.8...kolmas...TAYS


Syyskuu -08
*OnniMaija...19.09...4.lapsi...SATKS

lokakuu -08
*marza1970...10.10...2.lapsi

marraskuu -08
*mymmeli72....09.11...2.lapsi...LS
*katariina71....6.11.....3.lapsi

laskettu aika ei tiedossa
*kesälapsi67
*ninni ja syystaimi
*helinä71....3.lapsi
*siranna....1.lapsi


:flower: enkelivauvat
*rva pikkumyy
*lumi-Marja
*mimuli



 
Meilläkin tämä 3. raskaus oli täydellinen yllätys ja itse olen välillä jopa vähän epätoivoinenkin oman jaksamiseni suhteen... Kolmas lapsi on taas täydellistä kaiken uudelleen aloittamista (tyttö meillä on nyt vähän yli 3 v. ja poika 9 v.) enkä aina oikein tiedä, miten suhtautua tähän yllätysraskauteen. Välillä tuntuu ihanalta ja välillä pelottaa ihan hirveästi. Ehkä nämä kaikki tuntemukset muutenkin kuuluvat alkuraskauteen. Ihan täysin onnellisena en kuitenkaan osaa tätä vauvaa odottaa ja minulla on siitä syyllinen ja paha olo. Onko kenelläkään muilla tällaisia ajatuksia (ja saisiko niistä ylipäänsä puhua ääneen?).
 
Hei mammoille, täällä 3 vauva tulossa kesäkuun lopussa. Ed.lapset 15 ja 10v. Katariinalle terkut että epäröintiä oli minullakin vaikka vauva tehtin varsin suunnitelmallisesti jos niin voi sanoa.
Kun tuosta alkuraskaudesta selvisi ja näki ultran niin alkoi jo tuntua mukavalta ajatukselta ja nyt jo toivoo vaan että saisi tuon pikkuisen syliin.

Joku kyseli koska töissä on kerrottu raskaudesta, minä kerroin aika alkuvaiheessa ja siihen on suhtauduttu hyvin ja huonosti. Välillä olen jo poispyyhitty tulevaisuudesta kun jään äippälomalle ja välillä tarvitaan muilta osastoilta apua kun toi yksi on tollaisessa tilassa. Onneksi oma pääni on kestänyt kaikenlaisen kohtelun ja suodattanut peestä olevat lausumiset pois.
 
Jane70, milloin on vauvasi LA? En löytänyt sitä päivityslistasta...
Mulla on eka neuvola reilun kahden viikon päästä - toivottavasti sydänäänet kuuluisivat jo silloin! Olemme tosiaan miehen kanssa pohtineet paljonkin jaksamisasioita, meillä kun isovanhemmatkin ovat jo iäkkäitä eli emme saa keneltäkään hoitoapua. Mutta ainakin tämä vauva on todellakin "halunnut" tulla perheeseemme ja uskon, että raskausajan myötä ajatus alkaa tuntua päivä päivältä luonnollisemmalta. Olimme jo tottuneet pääsemään vähän helpommalla ja nyt alkaa taas vauva-aika yövalvomisineen... Vaikka toisaalta aika on 3-vuotiaan neitimmekin kohdalla mennyt todella nopeasti.
 
Huomenta kaikille!

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellu tähän ketjuun, silloin tällöin käynyt kyllä lueskelemassa teidän muiden juttuja. Nyt täytyi omaakin tarinaa laittaa, kun meitä "yllättyneitä" tuntuu olevan täällä useampi =)

Meillä siis 3. lapsi tulossa, enempi vähempi yllättäen. Kolmatta oli kyllä ajateltu, mutta ei toistaiseksi varsinaisesti yritetty. Koska raskautumiseni ei ole ollut kovin helppoa, oli todellinen yllätys, kun joulukuussa tajusin olevani raskaana. Ja juuri kun olin vastannut myöntävästi uuteen haasteelliseen työtarjoukseen. Mutta kun palaset loksahtivat kohdalleen, niin enhän mitään toivo enempää kuin että tämä raskaus päättyisi onnellisesti. Esikoinen aloittaa ensi syksynä koulun, joten siinäkin mielessä tämä osui hyvään saumaan. Saan olla kotosalla, kun koulutaival alkaa. Esikoinen siis täyttää pian 7 ja kakkonen on nyt 4, itse olen vuosimallia 71.

Mukaavaa päivää kaikille!
 
Katarina, La:ni on 5.7 mutta minulle tehdään suunniteltu sektio joka osuu juhannuksen jälkeiseen viikkoon varmaankin. Mamaloman aloitan kesäkuun 1pvä joten sinne on vielä monta kiloa.
Olen varmaan tippunut listalta kun tuntui että täällä oli niin hiljaista pitkään...
Gallupina kyselisin nyt mistä päin immeiset oikein ootte? Me asustelemme pk-seudulla ja Kättärille menen vauvaa "hakemaan".
Olin juuri sokerirasituksessa ja olikin vähän yökkö homma mutta onneksi sain makailla toisen tunnin.
 

Yhteistyössä