35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Hei, löyykö tämän palstan lukijoiden jokosta ketään varttuneemmalla iällä äidiksi tulevaa. Olisi kivaa vaihtaa kuulumisia teidän kanssa. Itse täytän jo 37-v ja ekaa kertaa raskaana. Tällä hetkellä rv 13+3.
 
:wave: täällä ykis 38-v ja toista lasta odotetaan. Ekan kerran raskaaksi 35-v. Onnea sinulle "alkutaipaleelle", täällä sitä porskutellaan jo loppusuoraa kohti =) .

Elikäs minulla 3-v vauhtimimmi ennestään, uuden tulokkaan sukupuolta ei tiedossa.

viivin ja kaveri 34+5
 
Hei vaan,

loppusuoralla ollaan täälläkin. LA tulevana lauantaina. Olen 39 v.(marraskuussa jo 40, huh!) ja odotan toista. Ensimmäinen ja vielä ainokainen ehtii n 1 v ja 10 kk ikään, joten kyllä varmaan tulee haipakkaa kahden pienokaisen kanssa. Mutta hyvä niin.

Toinen poika taitaa olla tulossa.

Onnellista odotusta! :)
Kaneli07
 
Hei Vaaka-70!

Täällä minä lokakuussa 39 täyttävä ja ensimmäistä odotan.
Olen kirjoitellut "kesäkuussa lapsettomuuspuolen plussaajat" pinossa. Tämä meidän pienokainen sai alkunsa 2. ivf hoidosta.
Nyt on menossa 17+5.

Ihan mielelläni vaihdan myös kanssasi kuulumisia :)

 
Heissan vaaka-70!

Tätä olenkin jo odottanut, kun ei ole osannut oikein vielä mihinkään poppooseen liityä mukaan. Kiva että meitä löytyy muitakin.

Hassua kun kyselit varttuneempia, kun en itse vielä miellä itseäni varttuneeksi..mutta kyllä siltä tietysti vähän joskus tuntuu, kun näitä
palstoja lueskelee.

Meillä meneillään ehkä 17+jotain, voi olla 18:stakin.
Eivät ole osanneet vielä päättää sitä la-aikaa. Tai no, lukee meillä neuvolakortissa 25.2, mutta sitten lisänä vielä 1.3 tai 5.3 tai 13.3. Ota siinä sitten selvää mikä niistä. =)

Olen 37v. ( -70 syntynyt ) ja ekaa odotellaan.
 
Hei kaikille :wave:

Mukavaa, että meitä yli 35-vuotiaita odottajia löytyy, välillä tuntuu, että kaikki ovat kaksikymppisiä =)

Olen samaa vuosimallia kuin vaaka-70 ja toista lastani odotan, rv 30+2. Esikoisemme on 2½v =)
 
Mä olen kanssa tätä varhaiskeski-ikäistä odottajasakkia, vaikka eipä sitä kamalasti tule ajateltua että on jo niin vanha ;)
Esikoinen on reilut 3 vuotta, keskimmäinen vajaa 2 vuotta ja kolmosta odotetaan syntyväksi parin kkn sisällä. Itse olen vuosimallia ´71 ja nyt jännitetään kerkiinkö vielä kolmannen kerran äidiksi ennen kun täytän 36 B)
 
Täällä myös vm -71 toista kertaa äidiksi tuleva. Esikko on kylläkin jo 11v. Nyt siis menossa 18+4.
Tuntuuko teistä mitenkään oudolle jos menette neuvolaan ja siellä teitä onkin vastassa itseänne reilusti nuorempi "neuvolantäti". Itseäni tämä jotenkin vieroksutti - jotenkin sitä odottaa että vastapuolella olisi sitä elämänkokemusta enemmän kuin itsellä ;) Tämä asia siis tullut vastaan näin vanhemmalla iällä raskaana ollessa...
 
:wave: :wave:
38vuotias viidettä odottava äiti täällä!la 21.2 ja omat synttärit tuossa likellä,että saa nähdä kerkiänkö ennen vauvan tuloa 39 vuotiaaksi =)
Esikon sain 20vuotiaana,joka nyt 18v eli olen tässä äitiydessä tällänen maratoonari ilmeisesti. =)
 
Mahtuuko yli 40v. mukaan. Tai olen jo 45v. jos rehellisiä ollaan. Neljäs lapsi tulossa, la marraskuun alussa. Kaksi aikuista lasta ja yksi kohta 6 v. poika.
Tuosta neuvolantädistä, itselläni on samaa ikäluokkaa oleva neuvolatäti mutta kesällä lääkärin kesälomatuuraaja oli minua huomattavasti nuorempi, alle 30v varmaan, ja tuntui oudolta kun hän teititteli... Ihan meinasi jotenkin nolottaa.
Jännät paikat mulla on tässä kun viime viikolla selvisi sairaalassa että mulla on paikat jo aika kypsät ja sormelle auki, nyt pitää olla sitten tosi varovainen, ei saa nostella eikä kantaa eikä muutenkaan rasittaa itseään, lepäillä paljon. Ainakin siihen asti kun 35 rv on täynnä, eli vielä viikon verran. Silloin olis keuhkot tarpeeksi kypsät lääkärin mukaan että vois syntyäkin. En haluaisi tietenkään vielä viikon päästä syntyvän, ainakin kolme viikkoa olisi mun toiveissa pitää tätä mahaa kasassa, olisi vähän isompi. Mutta eihän se taida minun mielipiteitäni katsoa...
No valitus sikseen, hyvää vointia vaan kaikille!
 
Täällä myös 40v. äiti, jos mukaan mahtuu. Meillä kolme lasta, pojat -92 ja -94 ja tyttö -99. Neljäs toivottavasti tulossa huhtikuussa, nyt viikkoja 10+1. Eilen kävin vuotojen vuoksi äippäpolilla, missä kaikki kuitenkin oli kunnossa. Vuodon syy ei selvinnyt. Nyt kuitenkin olen viikon saikulla ja pitää kuulemma ottaa levon kannalta. Kaikkia fyysisiä suorituksia pitää välttää. Nyt siis ehdin hyvin täällä koneella istua kun lapset on koulussa. Keskenmeno minulla oli toukokuussa, joten siksikin täällä kovin varovaisella mielellä vielä ollaan.

Aurinkoista päivää kaikille, täällä ainakin paistaa!
 
Todella ihana, kun olette vastanneet, kiitos kaikille ja lisääkin tänne mahtuu. Minullakin oli olo tätä palstaa lukiessa, että useimmat odottajat ovat parikymppisiä ja yritin turhaa etsiskellä oman ikäisiä odottajia. Tuolta äidit sivuiltahan löytyy 30-40v, mutta he on jo eri tilanteessa, kun lapsi on syntynyt. Itse en ole koskaan aikaisemmin kokeillut tällaista nettikirjoittelua mutta nyt tää tuntuu tosi mukavalle, kun on yhteinen asia. Kertokaa vielä rakkaat odottajat, että miten teillä on raskaus sujunut, onko ollut pahoinvointia ja eroja edellisiin odotuksiin verrattuna. Pömppöli ja Puella, tervetuloa mukaan, ei yläikä rasismia täällä. Strömsölle, myönnän, varttuneempia sana oli huono valinta, mutta en ehtinyt sitä miettiä, kun hetken mielijohteesta oman viestini tänne kirjoitin. Jatketaanhan kirjoittelua =)
 
Minusta on vain mukavaa, että joukossa on myös yli 40v odottajia, antaa kivasti toivoa siitä, ettei itsekään ole liian myöhässä =) Ersä tuttavani 43v sai juuri vauvan.

Itse en olisi ollut valmis äidiksi 20v tai siis ehkä henkisesti olisin ollut, mutta onneksi en silloin vielä lapsia hankkinut. Halusin ensin opiskella, mennä naimisiin jne. Olen vähän tällainen konservatiivinen :ashamed:
Olen työskennellyt myös koko työikäni lasten parissa, joten sekin varmaan siirsi omien lasten hankintaa.

Esikoisen sain siis 34v tai täytin sinä vuonna kyllä sitten jo 35v. Silloin koin kyllä tallaisen virtuaaliystävyyden netissä todella tärkeäksi sai tukea muilta samassa tilanteessa olevilta ja voin sanoa, että jäin koukkuun nettiin ;)

Vaaka-70 kyseli miten raskaus on sujunut. Kiitos ihan hyvin. Alkuun oli sellaista etovaa oloa rv.lle 9, ihan koko päivän. Muuten on olo ollut hyvä, mutta iskias on alkanut vaivata, jos vähänkin on pitempään jaloilla, käy kävelyllä jne. Nyt on myös nukkumaan mennessä vaikea löytää asentoa, kun vauvan peppu ilmeisesti punkee tuossa rintojen alla, tätä ei edellsiessä odotuksessa ollutkaan, poika tosin oli koko ajan perätilassa.

Eka odotus sujui kyllä tois hyvin, ilman mitään suurempia vaikeuksia. Silloin etovaolo alkoi aina iltapäivisin ja jatkui oppikirjojen mukaan rv.lle 12, mutta oksennella ei silloinkaan tarvinut. Esikoisen synnytin suunnitelulla sectiolla perätilan vuoksi. Nyt kyllä jännittää/pelottaa, sillä mahdollisesti edessä on alatiesynnytys :whistle: Toivottavasti ei kuitenkaan kiireelliseen- tai hätäsectioon joudu.

Eroja ekaan raskauteen on se, että nyt voin juoda kahvia, eikä kala tee pahaa. Ekassa raskaudessa oli ihan varma poikaolo ja poika syntyi, nyt ei ole mitään oloa ainakaan niin vahvana. Vatsa on nyt rv 30+3 samankokoinen kuin esikoisesta ja painoa pikkuisen enmmän kun lähdin esikoista synnyttään, huh, tosin lähtöpaino oli nyt pari kiloa ennemmän. Esikoiselta vatsa näkyi vasta rv 22 jälkeen ja nyt jo rv 13.
 
Johan meitä on alkanut tipahdella jo tänne monta =)

Tosi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Vaaka-70

En siitä varttuneesta kovasti itseeni ottanut ja onhan se tottakin :LOL:

Puella

Meillä näköjään muutakin yhteistä, ettei olla parikymppisiä..
Mulla oli eka vuoto joskus viikolla 6 ja nyt sitten tämä pahempi
versio alkoi viikolla 13 ? viisi ja puoliviikkoa sitten. Hematooma löytyi.

Vuoto vielä jatkuu,tosin ihan niukkana. Kolme viikkoa olin saikulla ja tänään oli kolmas työpäivä saikun jälkeen.
Mulla oli keväällä helmikuussa keskenmeno, joka kaavittiin sitten lopulta toukokuun alussa.
Muakin pelottaa ihan hurjasti, miten tämä menee, vaikka jo lähellä puoltaväliä olenkin.

Muita vaivoja..
Tänään aamulla huomasin että ien on turvoksissa. Hampilääkäri sanoi että raskauden aiheuttama juttu.
Kotona vaan vielä hampaiden pesun yhteydessä pitäisi vielä hammaslangalla käydä hampaiden raot läpi.


 
Täällä myöskin odottaja vuosimallia -70. Minulla on 7 v ja 4 v lapset, kolmannen la tammikuussa. Tällä hetkellä vointi on hyvä. Pahoinvointia kesti vk 17 asti. Mukava päästä vaihtamaan ajatuksia myös oman ikäisten kanssa. :wave:
 
Mää kans, mää kans :wave: :wave:
Siis tänne kuulun :D
-70 syntynyt vaaka myös eli parin viikon sisään tulee 37 täyteen
B)
Mies on mua vuotta vanhempi vaaka =)
Nyt alkaa 18. viikko ja muuten on mennyt hyvin, väsymystä lukuunottamatta... ja joo, toi iskias vaivaa täälläkin jo nyt.. ei vielä onneks kovin pahasti, mut "istumatyötä" kun teen, niin nopeiden nousujen kanssa saa olla varovainen, meinaa lähteä vasen jalka alta välillä... sitä se ikä ja raskaus teettää :LOL:

Toista lasta sikäli odotetaan, että menetimme esikoisemme viime maaliskuussa, rv 28+0 istukan ennenaikaisen irtoamisen vuoksi. Juhannuksena oli laskettu aika. Olimme 3 tuntia sairaalassa käyrillä ja mulle tehtiin hätäsektio vauvan sydänäänten romahdettua, hiukan liian myöhään.. poikamme menehtyi hapenpuutteeseen. Heikko pulssi oli syntyessään, mutta pieni menehtyi elvytyksestä huolimatta.

Semmonen tausta täällä ja nyt odotellaankin sitten entistä jännittyneemmin mielin. Toistaiseksi mennyt hyvin, ei mitään ylimääräisiä paniikkeja ole vielä ainakaan päässyt tulemaan. Realisteja olimme kyllä viimeksikin, että kaikki on mahdollista, mutta nyt se on tietysti vielä enemmän mielessä. Koitan ottaa rennosti ja nyt alkaa jo liikkeetkin tuntumaan, niin sekin tietty rauhottaa... ainakin aina kun ne tuntuu..
Pari ultraa on takana ja kahden viikon päästä rakenneultra - jännittää jo.... sen tekee synnytyslääkäri ja kaipa siinä tutkitaan tarkemmin jo tota istukkaa ja sen toimintaa.

Niin joo, siis mä kans ilmoittaudun mukaan poppooseen, jos mahdun :whistle: Oon kyllä ollu ihan kauheen laiska kirjottelemaan, kun päivät on töissä, niin illat meneekin sitten lojuessa.. kaikki jutut käyn kyllä päivittäin aina lukemassa, mut sit kirjottelu tuppaa jäämään vähemmälle.. mut ehkä se tästä, viimeistään sit äippälomalla on aikaa raapustella :LOL:

Mukavaa iltaa ja viikonjatkoa meille kaikille junnuille ja Onnea ap:lle ja muille juhlapäiviään viettäville nuorille vaaoille ;)

Toivotteleee Hexodus ja masutyyppi 17+0
 
Täällä uusi ilmoittautuja!

Kiva löytää muita samanikäisiä odottajia!
Minä odotan esikoista ja olen myös vaaka ja vuosimallia -69!

Koputan jo puuta ennenkuin sanon, että kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Ei ole tarvinnut yökköillä ja muutenkin kivut ja vaivat vähäisiä. Mitä nyt väsymys on aikamoista.

Tulen siis olemaan 38 vuotias kun pikkuisen olisi tarkoitus tulla maailmaan. Sitä vain ei aikaisemmin muka ollut "aikaa" lapselle ja halusi tehdä "uraa". Hieman sitä miettii, miten tämä elämä muuttuu kun "kolmas pyörä" liittyy poppooseemme. 10 vuotta kun ollaan kaksistaan miehen kanssa totuttu touhuilemaan omiaan.

Olen siis tyypillinen vaaka, kiikunkaakun aina asioiden suhteen... :LOL: ja siksi olenkin onnellinen, että vauva ilmoitti itsestään niin pikaisesti sen jälkeen kun päätettiin, että nyt tai ei koskaan... :LOL: :LOL: Ei siis ehtinyt paljoa miettiä ja pohtia tyyliin: mitä jos kun... ja hyvä näin =)

Täällä menossa rv 18 ja omasta mielestäni liikkeitä jo tuntuu. Sellaisia muljahduksia! Ensi viikolla rakenneultra.

Kirjoittelen lisää kun ehdin. Kiva kuulla muiden kokemuksia. En tunne muita samanikäisiä esikoistaan odottavia ja joskus tuntuu, että näiden omien kokemuksien (osittain epätodellisten tunteiden) kanssa on hieman yksin...

Hyviä vointeja kaikille ja palaillaan!
 
Joo minäkin mukaan ! täytän lokakuussa 37v. Minun ensimmäinen on 15v.
hänellä on autismi ja epilepsia.Hän on kuntoutuksessa ja koulussa jyväskylässä
hän ei puhu. :ashamed: Hävettää kertoa poika on sijaisperheessä.Pojan isän kanssa erosimme ja oli mulle yksin raskasta hoitaa. :'( Mutta yhteyttä pidetään
puolin ja toisin.Nyt odotan toista la 1.2.2008 eli laskujen mukaan 21+3.
aamu pahoinvointia ei ollut.eniten ne oli illalla ennen nukkumaan menoa.
Jotenkin väsyneen ja nuutuneen oloinen olen ollut.Rinnat ja eteenkin nännin-
päät ollut todella arat ja kutittavat julmetusti olen kyllä rasvaillut.Masussa
pientä muljatelua on tuntunut.On mulla vähän tuota vararavintoa :( Mutta on tämä niin ihanaa aikaa kun todella tuntee potkut :heart: =)
Joo minunkin puolesta kaikille vaaoille Onnea :flower: :flower: !
Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja palataan :wave: :wave:
 
Hei ystävät !
laaditaan mekin tänne oma laskettu-aika lista kuin esim.helmikuulle on tehty
minusta se olis kiva. =) eikö olisikin?Eli jokainen laittaa ylös lasketun-ajan ym.
Eli mä Äippä70 1.2.2008 1 lapsi Ksks ja silleen.
 
Onpa mukavaa kun tänne on saatu näinkin paljon porukkaa. Minä voin myös sanoa, että tuntui neuvolassa hassulta kun siellä oli lähes puolet nuorempi "täti" vastassa. Jotenkin tuntuu siltä, että luottaisi enemmän jos olisi vanhempi, vaikka varmaanhan tuo asiansa osaa hyvin ja onhan tieto ainakin tuoretta. :) Viime viikolla kun kävin, niin tuntui vaan siltä ettei oikeen ottanut tosissaan kun tuhruvuodosta valitin. Sanoi vaan että kyllä luonto hoitaa asian. Tottahan sekin on, mutta kun tietää että minullakin km taustalla, niin olisi ehkä voinut asian jotenkin muutenkin ilmaista. No sitten kun kunnon vuoto alkoi ja itku kurkussa sinne soitin, niin vasta sitten sain ajan ultraan. Mutta nyt kaikki hyvin, vähän vielä tuhruttaa, toivotaan parasta.

Äippä, minunkin mielestä se lista voisi olla ihan hyvä juttu.
Puella 22.4.2008 4.lapsi ja OYS
 
Olen 39 v. ja odotan kolmatta, la 21.3.08- eli rv. 14+6, perheessä tytöt vm- 98 ja -02, synnytyspaikka tulee olemaan NKL kuten aiemmissakin raskauksissa. Ihan hyvin olen voinut, alussa väsytti ja tuli huono olo jos ruokailutauot venyivät liian pitkiksi. Oletteko käyneet noissa seulontatutkimuksissa? Ainakin täällä Helsingissä lapsivesipunktioon pääsee kunnallisesti vasta 40 v. täyttäneet, itse kävin yksityisesti ekan kolmanneksen seulassa jossa mitattiin niskaturvotusta ja otettiin veriseerumiseula.
Meitähän on aika paljon täällä, hieno juttu, on se odotus erilaista nyt kuin nuorempana. Kivaa päivänjatkoa kaikille!
 
Hexodukselle ja Äippä-70:lle :hug:

Lapsen menetys ja sairaus ovat todella raskaita asioita, joita voi myötäelää, mutta ei voi väittää ymmärtävänä ellei ole itse kokenut ja toivottavsti ei tarvitse kokeakaan. Voimia teille. Ystäväni synnytti lapsensa kuolleena, raskaus oli edennyt ihan loppuun saakkaa, todella rankkaa ja surullista, panee kyllä miettimään asioita, kun itsekin on raskaana :(

Mutta onneksi teillä molemmilla on ollut voimia yrittää uudelleen, paljon onnea odotukseenne =)

eulis:

:wave:
Meillä noihin seulontatutkimuksiin Kysille olis päässyt, jos oliisn jo alkuvuodesta täyttänyt 37v, mutta täysin vasta raskautumisen jälkeen, joten en kuulemma 36v kuulunut riksiryhmään :|

Yksityisellä kävin 4d-ultrassa np- ja rakenneultran itse kustantamina, koska kunta ei niitä meille tarjoa. Tuon veriseerumin kunta olis tarjonnut, mutta siihen en osallistunut, kun sillä on taipumus antaa vääriä hälytyksiä, en halunnut turhaa huolta.

Miellä siis menossa rv 30+4. Pitäs pikkihiljaa alkaa pesemään avuvan vaatteita. otin tuo äitiyspakkauskenkin, kun se oli niin ihana ja parempi kuin esikoisella 2005. Kyllähän sitä välillä miettii miten sitä jaksaa kahden kanssa, vauvan ja uhmaikäisen, meillä kun tuo poika ei enää meinaa nukkua edes päiväunia; no yöllä nukkuukin sen 12 tuntia, meinaa vaan välillä tulla meidän viereen ja sängyssä on muutenkin ahdasta. Itsellä on nyt ollut hankala nukkua, kun vauvan peppu aivan selvästi painaa rintakehää, mikään asento ei ole hyvä :( Esikoiselta ei tällaista ollut.

Niin tässä minunkin laksettuaika siihen listaan.

Meirami, 2.12.2007, KYS, 2. lapsi.
 

Yhteistyössä