35 v + odottajat, vol 6

:heart::heart:# 35 v + odottajat, vol 6 #:heart::heart:

Sunnuntai 11.12.2011

lily-rose..............36v........9 tulossa........5.5.la.......?
Eemas................39v........3 tulossa......26.5.la.......TAYS
Barbamama35......36v........3 tulossa......23.6.la.......TYKS
äiskä-73.............38v.........4 tulossa........?.la..........PHKS
Keskeneräinen.....38v.........3 tulossa.......5.7.la........MKS
Isobella..............38v.........2 tulossa.....19.7.la........TAYS
puskajussi..........39v.........5 tulossa.....25.7.la........?

Viimeksi muokattu:
Heissan iihanaiset odottajat!

Mitenkäs teillä on sunnuntai lähtenyt käyntiin?

täällä on koko aamun ollut etova olo ja väsyttää....|O
ei kyllä yhtään huvittas huomenna töihin mennä plääh :(
sitten kun nää nuorimmaisetkin on kinastellu aamun :|
no kyllä se tästä taas käynnistyy :xmas:

Mukavaa päivää kaikille :wave:

Hauska nähdä että lista kasvaa!:)

Harrastan näin sunnuntaiaamun kunniaksi syöpöttelyä, suklaata + pähkinöitä. Minua vainoaa nimenomaan iltapahoinvoini, joten jos herkkuja aikoo syödä niin aika on aamu kymmenen. Toivoisin että pahoinvointi hiukan hellittäisi jouluun mennessä, että pääsisi nauttimaan konvehdeista asianmukaiseen aikaan.

Vastauksena kysymykseen, käyn äitipolilla seurannassa lähinnä koska minulla on etenkin odottajaksi vahva lääkitys. Toivotaan vain että tuo lääkitys estää samanlaisen rysähdyksen kuin mikä tuli edellisen synnytyksen jälkeen.

Tiistaina on neuvola ja se on sikäli hyvä juttu, että verenpaineeni - joka on aina ollut matala, myös edellisissä raskauksissa - oli äitipolilla aivan huikea. Nuori hoitaja totesi että se johtuu varmaan jännityksestä, mutta en kyllä NIIN paljoa jännittänyt. En ole aiheeseen perehtynyt joten en oikein tiedä, mitä ongelmaa korkea verenpaine näin pienillä viikoilla voi aiheuttaa.

Hyvää sunnuntaita & voimia uuteen viikkoon!:wave:

t: Keskeneräinen + Kuopus 10+3

Heeeiii!!

Määkin haluun tänne :wave: Oon kirjotellu toistaseksi vaan tuolla Heinäkuisten "salakerhossa";) Ehkä nyt vois siirtyy tänne julkisellekin puolelle..
Kivasti näyttäs porukka siirtyvän tuolta kuumeilupuolelta tänne. Yllätyin varsinkin Äiskän nopeesta tulosta. Ihanasti sun pitkä kierto muuttuikin plussaksi:
Onnea kaikille muillekin!

Tajusin tuosta Eemaksen tekstistä, että meilläkin on rippijuhlat ensi kesänä. Ja konfirmaatio sopivasti heinäkuun puolessa välissä. Kääk!
Mulla on kaikki yhtä lukuunottamatta menneet pari viikkoa yli lasketun ajan, niin ehkä saadaan viettää rippijuhlat ihan rauhassa ensin.
Niin, tässä siis meiän rimpsu;
Puskajussi-39v-5.tulossa-la 25.7
Muut ipanat ovat tämän riparilaisen lisäksi 12, 7 ja 1,2 vuotiaat

Oireista täällä on ollut niin vähäoireista, että usko raskauteen on ollut välillä melkeen nollassa. Silloin plussauksen aikoihin oli joitain selviä merkkejä raskauteen, mutta vasta nyt viime päivinä on ollut jonkin asteista pahoinvointia. Rinnat eivät ole olleet arat ollenkaan, tosin imetän vielä ja uskon sen vaikuttavan asiaan.
Väsymys on ollut ajoittain tosi rankkaa ja nyt joulua valmistellessa ei oo ehtiny päikkäreillekään. Lisäksi käsien puutuminen ja kipuilu herättää öisin, ilmeisesti rannekanavan oireyhtymä vaivaa. Kaippa se on otettava yhteys lääkäriin, ennenkuin olo on sietämätön
Jano on ollut kova ja sen myötä vessajuoksua on riittänyt. Lisäksi kasvoihin pulpahtaa kipeitä finnejä aika-ajoin.

Ensimmäinen neuvola on ensi viikolla. Siitä se sitten lähtee:)
Emme ole kertoneet vauvasta vielä lapsille, vain yksi ystäväni tietää, kun olimme sopineet treffit sushibaariin ja olin plussannut juuri samana aamuna. Hän arvasi heti, kun sanoin etten voi syödä raakaa kalaa..
Äiti kävi kylässä ja ykskaks sanoi, että teidän koira näyttäis ennustavan vauvaa taloon. Sopersin naama punaisena, että höpöttelet vaan. Mutta sitten sanoi, että kun koira makaa nenä ovensuuhun päin, niin on vauva tulossa. Melkein teki mieli paljastaa uutinen, mutta säästän ilmoituksen jouluun.
Tein talon sijaan piparijunan, missä jokaiselle lapselle on nimikoitu vaunu. Ja viimeisenä on viides vaunu "X".. Katsotaan milloin joku lapsista tai vieraista huomaa vihjeen ;)

Kiva lukea myös pidemmällä olevien kuulumisia. Puoliväli tuntuu todella kaukaiselta, vaikka todellisuudessa on vain hujaus, kun ollaan keväässä. Päivät menevät ihan hirmuista vauhtia.
lily-rose tiedätkö jo kumpi teille on tulossa?

Mukavaa sunnuntaita!

Puskajussi ja Villahousu:heart: 7+4

Viimeksi muokattu:
Puskajussi Odottelin pienellä kauhulla, mille rippileirille lapseni pääsee. Oli nimittäin olemassa pienen pieni riski, että konfirmaatiopäivä olisi ollut viikon kuluttua lasketusta ajasta. Onneksi hän pääsi myöhemmälle leirille, vaikka onkin alkuvuodesta syntynyt. Varasin jo pitopalvelun ja juhlatilan rippijuhliin, sillä juhlien aikaan vauva ollee n. 1kk ja silloin en aio stressata itseäni vieraiden syöttämisellä ym.

Itse en voi herkkuja syödä. Raskausviikot 5-13 olin todella huonovointinen eikä mikään makea mennyt kurkusta alas. Nyt, kun jotain pientä makoisaa voisi maistella olon puolesta, niin jäin kiinni sokerirasituksessa, mikä taas estää nyt makeiden maistelun...Ehkä sitten kesäkuussa saan syödä jädeä ja haukata vähän suklaalevyn reunaa :LOL:

Vaikka kahdelle vanhimmalle lapselleni ja tälle vauvalle tulee suuri ikäero, olen iloinnut siitä, että saan ainakin nukkua päikkäreitä vauvan kanssa. Teinit kyllä pärjää ja he parhaimmassa tapauksessa tekevät jopa ruuan koko porukalle. On tässäkin siis etunsa...Teinit muuten ehdottivat vauvan nimeksi seuraavaa : Seppo Kari Tapio. Nimi ei todellakaan kelpaa minulle ja teinit tietävät sen. He ottivat Salkkareista Seppo-nimen (inhoan Salkkareita) ja Kari Tapio ei todellakaan ollut suosikkiartistini...

Ihanaa sunnuntaita!

T: Eemas 16+1

Heissan puskajussi tervetuloa remmiin mukaan :)
just taisin eilen miettii että missähän puskajussi on.....

täällä kanssa ei oikee muuta oireita ku etoo ja väsyttää |O
kauhulla ootan huomen aamua ja töihin heräämistä : /

Ihanaa tosiaan, kun meitä on täällä jo näin monta. Hauskaa jatkaa juttua tällä puolen. =)

Keskeneräinen: Hienoa, että pääset näkemään pikkuisen useasti! Millainen suhtautuminen äitipolilla oli? Sitä taisit hieman pelätä etukäteen.

Mullakin oli iltapahoinvointia. Se oli tosi inhottavaa. Ei tehnyt mieli nukkumaan, kun varsinkin makuuasennossa tuli heti närästystä ja oksetusta. :x Onneksi se on jo helpottanut. Nyt on alkanut jopa suklaa maistumaan mikä oksetti alkuun. Se ei välttämättä ole niin hyvä juttu... Täytyy yrittää hillitä, ettei kiloja kerry hirmuisesti.

Kovin nopeasti nämä viikot tosiaan etenevät. Elämä pitää kiireisenä niin viikot tuntuvat kiitävän. Varsinkin nämä joulukuun viikot tuntuvat katoavan jonnekin. Jouluun on vajaa 2 viikkoa ja hirmuisesti olisi vielä tekemistä. Äkkiä se puoliväli siis varmaan häämöttää täälläkin. Joulun jälkeen olisi lääkärineuvola ja sitten saakin jo odottaa rakenneultraa =)

Barbbis 12+1

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!:)

Juu, siellä äitipolilla oli aika hauska juttu: oli sama lääkäri, jolla olin käynyt kesän ja syksyn aikana yksityisesti! Kävin hänen luonaan myös varhaisultrassa, eli hän oli ultrannut tämän saman pikkuisen vain reilu kolme viikkoa aikaisemmin ja ilmeisesti muisti heti kun sanoi että hyvin on kasvanut...=) Toivon vain että olisi aina sama lääkäri mutta se voi olla liikaa toivottu.

Minä odotan huomista neuvolaa ja verenpaineen mittausta - olisikin vinhaa jos saan kinkunsyöntikiellon liian suolan takia.

Terveiset! t: Keskeneräinen + Kuopus10+4

Maanantai 12.12.2011

Heissan!
Nyt ois työt suoritettu suosiolla tänään...
gynekin soitteli tänään ja haluaa ultrata minut jo 19.12 , eli paljon
ennenmin kun eka neuvolan lähetteellä oleva ultra on, sano että
toden näkköisesti oon ovuloinut joskus 21-23.11, elikkä menkoista
laskettuna heittoa saattaa olla kolmekin viikkoa ellei neljä.....
no onneks ens.maanantaina sit tilanne selkenee mitenpäin on =)

Mukavaa maanantaita kaikille :wave:

Äiskä- Hyvä kun saat selvyyttä jo ensi viikolla, miten pitkällä oot

:x <- kuvastaa oloa tällä hetkellä..
Oon jo tunnin mutustellut aamiaisleipiä alas. Hiljaa hyvä tulee..

Kävin kattoo mun edellistä odotuspinoa, niin sielläkin näytti pahoinvointi alkaneen näihin aikoihin. En tiiä, kumpi on pahempi tyhjä vatsa vai aterian jälkeen. Huoh!

Onko teillä ilmaantunut jotain himoja? Täällä tekee mieli olutta ihan hirveesti.. Kauppareissulla unohdan kuitenkin ostaa.
Vesi kielellä kattelin jotain mainoslehtistä, missä oli bissekoritarjous.
Normioloissa en edes juo kaljaa:whistle:

Tuosta riparista vielä, meillä poika menee harrasteriparille, niin sinne piti tehdä varaus jo keväällä (eikä silti päästy enää toivomallemme leirille). Leiri on vielä toisella paikkakunnalla ja konfirmaatiokin siellä, että täytyy reissatakin vähän.
No näillä mennään. Itekin aion kyllä turvautua pitopalveluun, juhlat pidämme aika suurella todennäköisyydellä kuitenkin kotona.

Joulu on jo ensi viikolla, hurjaa. Voi kun saataisiin lunta ja vähän valoa tähän pimeyteen:xmas:
No nyt on Lucian päivä, illalla pitänee käydä katsomassa paikallisia juhlallisuuksia ja valokulkuetta. Huomenna meillä on ystävien kesken ruokatreffit ja kauneimmat joululaulut siihen päälle :saint:

Nyt nämä lähtee happihypylle. Josko olo tästä kohenisi edes vähän..

Puskis ja Villahousu:heart: 7+6

Täällä pahoinvointi on onneksi jo ohitse. Mullakin alkoi joskus 7 viikon paikkeilla ja loppui rv 11. Himot ovat vaihtuneet moneen kertaan jo näilläkin viikoilla. Pahoinvoinnin aikaan teki mieli kaikkea suolaista. Join litratolkulla kivennäisvettä. Himoitsin myös hiilihydraatteja mikä oli vähän outoa karppauksen jälkeen. Ahmin pastaa ja etenkin ruisleipää ja maksamakkaraa. Kun pahoinvointi loppui alkoi uudet himot. Nyt lipitän colaa ja ahmin juustoa. =)

Neuvolaterveisiä: Verenpaine oli laskenut, ei ilmeisesti ole sitten hälyttävä. Terkkari sanoi että hänestä kaikki on ok. Sydänääniä ei meinannut kuunnella - oli kuulemma huono laite - mutta kun sanoin että ajattelin että kuunneltaisiin niin kuunneltiin. Ja siellä hän oli! Terveydenhoitaja sanoi että pelasti hänenkin päivänsä.=) Nyt kohti viikon päässä olevaa lääkärineuvolaa, sitten 23.12. ultra ja neuvolaura sekä polikäynnit jatkuvat molemmat taas tammikuussa. Taidan odottaa työkseni!

Himoja, suolainen on minullekin maistunut, himoitsen itse asiassa perunalastuja, en kehdannut ostaa niitä ennen verenpaineen tarkistusta. Mutta taidanpa nyt---- Ehkä vielä varhaista sanoa mutta pahoinvointi on parina päivänä alkanut vähän myöhemmin ja olen natustanut muutaman suklaapalankin. Päivällä kyllä kuvottaa, pakko syödä tosi usein. Hapankorput ovat in. Ehkäpä jouluna täälläkin jo herkutellaan.

Keskeneräinen + Kuopus 10+5

Heissan iihanaiset odottajat!

Täällä ainakin vielä tuo pahaolo ihan kiitettävästi päällä :x
äsken tein pari ruis lämppäriä jotta nälkä ja pahaolo helpottais,
no nälkä lähti mutta pahaolo ei... Ja himoista ei vielä tietookaan : /

Hyvä keskeneräinen että terkka kuiten kuunteli ne äänet ja
laitekin toimi, mäkin ootan kovasti sitä että saa kuulla sydän äänet,
jotenki sit tuntuu että siellä joku on :)

Mitenkäs oottekos tällä hetkellä töissä? onko työsi mielestäsi
kevyttä vai raskasta? miten vaikuttaa raskauteesi?

Täällä käydään päivä työssä ja mielestäni normaalisti ihan jees,
vaikka välillä fyysisesti raskasta, mutta nyt on parina päivänä
tuntunt ettei millään jaksas loppupäivää ja aika väsähtänyt sekä
etova olo varsinkin näin illemmasta kun rauhottuu...
pääsis nää ekat 3kk suosiolla niin eiköhän sitten viimestään jo
hiukan helpota ennen loppu laskentaa, meinasin siitäkin jutella
gynenkaa sit maanantaina.

Mukavaa tiistaita :wave:

Tiistai 13.12.2011

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!
Mäkin ilmoittautuisin mukaan. Mulla kolmas muksu tulossa ja ilman miestä sitä odottelen. Isommat muksut 12v poika ja 10v tyttö. Rv 24 juuri alkoi ja rakenneultrassa kaikki oli ok ja selvästi poika mahassa köllötteli :)
Ihan innoissaan täällä odotellaan muksua :)

Riina72, 39v, 3 tulossa, la 2.4, TYKS

Tervetuloa Riina72:flower:
Ensi viikon ti aamulla r-ultra enkä malttamattomana jaksais millään odottaa sinne asti:headwall:

Mulla ainakin pitää paikkansa sanonta,odottavan aika on pitkä,se on nimittäin ihan hirmu pitkä:)

Tervetuloa Riina minunkin puolestani!:)

Lily-rose, olen minäkin muutaman kerran hokenut tuota "odottavan aika on TOOOOSI pitkä"... Onhan tuo rakenneultra niin iso etappi etten ihmettele ettei sitä jakasisi odottaa.:popcorn:

Äiskä, minä en ole työelämässä ja tällä hetkellä se ei harmita yhtään - tekemistä on muutenkin ja jos loppuu, aina voi opiskella. Kyllä minä välillä mietin miten te työssäkäyvät jaksatte kun olo on välillä mitä on...

Eikä olisi pitänyt sanoa puolta sanaa siitä, että pahoinvointi on muka helpottamassa - päädyin oksentamaan eilen ja olo oli aamullakin erittäin epämääräinen.

Terveiset listalaisille! Keskeneräinen + Kuopus 10+6

Niin ja olen myöskin kotona ja oikeen muuhun ei aika tunnu ees riittävän.
Firman papereita hoitelen kotoa käsin.Mutta omalla alalla en ole ollut sitten esikoisen.
Haaveilen opiskelusta,kunhan tämä ylläri saadaan isommaksi.Ihan toista alaa-kätilöksi haaveilen kovasti,miksiköhän kummassa:whistle:

Keskiviikko 14.12.2011

Riina72...............39v........3 tulossa........2.4.la.......TYKS

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Riina72 =) lisäilin sut listaa...

Juu kyllä tää aika rankalta välillä tuntuu töissäkäynti kodinhoito ja nyt
sit jännittää vielä kun oon raskaana että kuinka sitä jaksaa, sitten
kun tuo mieskin on nuissa reissu hommissa...
mulla se gyne ultra ens.ma ja seuraava ultra sitten 12.1.12.
että niitä odotellen täällä...

P.S- Jos joku haluaa ruveta päivittelemään tota listaa :) niin sopis mulle mainiosti, kun välillä on kyllä aika sippi eikä jaksas oikee keskittyy muuhun kun saa työn ja kodin hoidettuu : / Kiitos etukäteen :D

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Riina72 Ollaan saman ikäisiä =) Ehditkö täyttämään 40v. ennen vauvan syntymää? Itse juhlin 6 pvää ennen laskettua aikaa 40v-synttäreitä. Toisaalta olisi ihan kiva saada vauva synttärilahjaksi :whistle:

Töissä käyn ja päivätöitä teen. Nyt, kun pahoinvointi on lähes kaikonnut, olen jaksanut tehdä töitä ihan ok. Työni ei ole fyysistä, joten siinä mielessä pääsen helpolla. Vähän toisaalta jo mietityttää se, jaksanko istua pitkiä päivä toimistolla/autossa, kun viikkoja tulee lisää.

t. Eemas 16+4

Heippa!
Eemas: en ehdi täyttää 40 ennen vauvan syntymää, mulla on synttärit syyskuussa. Esikoinen syntyi aikanaan neljä päivää ennen mun synttäripäivää ja oli kyllä ihana synttärilahja :)
Kuopus on syntynyt maaliskuun 12. pvä. Saas nähdä kuinka lähelle sitä päivää tämä syntyy. Mulla esikoinen syntyi 11 päivää yliaikaisena ja kuopus 4 viikkoa etuajassa, joten ei yhtään tiedä koska tämä vesseli syntyy.

Mä en ole ollut töissä yli puoleentoista kuukauteen. Mulla on ollut supisteluja vähän liikaakin ja siksi saikulla. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin. Nyt saikku jatkuu ainakin 8.1 asti. Olen kotihoidossa lähihoitajana töissä ja se on niin liikkuvaa työtä, että on parempi pysytellä kotona :) Ja isommat muksut ovat tietty iloisia kun äiti on kotona :)

Heipat kaikille! Mukaan yli 35v odottajiin ilmottautuu jose-fiina, juurikin 36 vuotta täyttänyt yhden lapsen äiti. Eilen on tehty positiivinen testi, joten alkumetreillä tässä vasta mennään. Laskettu aika olis laskureiden mukaan noin 17.8.2012. Ja toinen olis siis tulossa. Hui kamalata, on tämä taas niin jännää :)

Neuvolaan pitäis varmaan soitella vaikka huomenissa. Me asutaan tällaisella ihan pikkuisella paikkakunnalla, joten ongelma on se että nuo terveydenhuollon jutut on lomalla sitten ihan huolella tuon joulunajan ja hyvin pitkälle joulun jälkeenkin. Saas nyt nähdä, että käynkö tässä vielä ultrassa ennen tuota neuvolaa. Pitänee miettiä. Nt-ultraa mietin myös tuonne yksityisen puolelle. Huih, niin paljon mietittävää.. :)

Yhteistyössä