35 v + odottajat, vol 5

Eipä täällä kauheasti ole vielä kirjoiteltavaa. Työt alkoi loman jälkeen, heinäkuun oon töissä ja sit vähän taas lomalla. Kamala väsy ja lihasjomotus vaivaa iltaisin, onneksi sentään yöt ovat nyt helpottuneet ku oon saanut nukuttua ilman unettomia hetkiä.

Ultra pitäisi varata ja verikokeissa käydä.

WP 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: marja76
Turvotus ihan jäätävä sormissa ja naamassa, kun silmänsä sai auki tuolta sängyn pohjalta! Helle tehnyt ilmeisesti tepposet:( Maha on pinkeenä ja häpyluuta särkee...no joskopa tästä helpottais. Uimaan en ole uskaltanut nyt mennä, mutta taidan uhmata suppareita ja painua järveen:)

Marja ja maha-asukki 27+2
 
No johan tänne tuli elämää :D

Tsemppiä HK:lle ja Marjalle turvotuksen kanssa. HK, et itse asiassa ole mua kuin pari viikkoa edellä. Omalta osaltani kyllä lasken, että viisi viikkoa tässä vielä on kärvisteltävää jäljellä... mun aikaisemmat vauvat on kumpikin syntyneet lasketun ajan jälkeen, eli eiköhän tälläkin kertaa käy niin :( Mieskin kyllä totesi tänään, ettei häntäkään yhtään haittaisi jos vaavi päättäisikin tulla muutaman päivän etuajassa.

Itse olisin menossa uimaan jos uimaranta olisi kohtuu etäisyydellä. Mutta sinne on noin 6 km matkaa, ja kun meillä ei ole autoa niin jotenkin ottaa vastaan lähteä sinne pyöräilemään : / Maauimala löytyy lähempääkin, mutta viimeksi kun siellä kävimme oli väkeä niin hirveästi, ettei kauheasti inspaa mennä sinne taistelemaan...
 
Mulla tuli eilen mitta täyteen ja pulahdin lasten kanssa mökillä järveen. Vesi oli +26, joten kyllä tarkeni ja supistuksia ei tullut. Oli pakko ajaa mökille eilen, kun täällä on viileempi nukkua. Ilmalämpöpumpun alla istuin päivän ja kuuntelin ukkosta:) Puoliltapäivin tarttee kuopus hakea leiriltä, missä on ekaa kertaa ollut. Perjantai iltana soitti, mutta eilen ei neidistä kuulunut mitään, joten ilmeisesti hauskaa on ollut:)
 
Kuulostaa ihanalta Marja sun uintireissus =) Tänne tuli tänään viileä ilma, oli korkeimmillaan 18 astetta, eli on ollut tosi ihanaa. Mitä en olisi ikinä uskonut sanovani, mä kun tykkään kunnon kesästä ;)

Nyt vaan alkoi pelottaa huomenna virallisesti alkava loma: mulla on tytöt 4.5 v ja 2 v 9 kk yksin huollettavana koko ensi viikon. Ja ainakin tänään mulla oli ajoittain tosi heikko olo, eli mitäs sitten jos se iskee kun olen tyttöjen kanssa yksinään ja en voi kuin maata sohvalla :O Onneksi tiistaina tulee esikoisen entinen tarhakaveri äiteineen ja pikkusiskoineen kylään niin on edes joku toinen aikuinen paikalla. Ja mies tekee onneksi 3 päivää töitä kotoa (ma, ke ja pe), eli jos oikein huonosti käy niin hän saa sitten pelastaa tilanteen... mutta voi olla, ettei ensi viikolla kyllä tehdä kovinkaan paljon mitään kivaa kovinkaan kaukana kotoa : / Vaikka kaipa nuo kaksi ovat ihan iloisia lähileikkipuistoissakin jne...

Siobhan ja Plutte 35+4 (toisessa ketjussa oli gallupia sen suhteen, koska luulee vauvansa syntyvän. Mä veikkaisin sen menevän 7.8. asti, ja siihen on tänään tasan 5 viikkoa aikaa =) )
 
Täällä ollaan vielä kokonaisena! Huomenna tulee täyteen rv 39. Raskaus on sujunut tosi hyvin koko ajan, mutta näköjään sitä pitää aina lopussa tulla jotain päänvaivaa. Ruikutin itselleni ylimääräisen ultran sen perusteella, että viime raskaudessa oli vauvan kasvussa pientä häikkää ja istukan epäiltiin rappeutuneen ennen aikojaan. Tällä kertaa vauva oli kasvanut koko ajan hienosti, mutta kas kummaa, nyt tässä ylimääräisessä ultrassa huomattiin, ettei viimeiseen kuukauteen ole painoa tullut ollenkaan niin kuin pitäisi. Vauva on pikkiriikkinen ja uhkaa jäädä jopa alle 2,5 kiloiseksi, vaikka vatsa on suuri ja itse näytän lähinnä norsulta. Vauva on lähtöasemissa pää kiinnittyneenä, mutta paikat olivat kiinni vielä ainakin viime viikolla. Yli lasketun ajan ei paljoa odoteta, joten todennäköisesti ensi viikolla syntyy :) Toiset painiskelee sen huolen kanssa, että vauva kasvaa liian isoksi ja minä sen kanssa, että vauva ei kasva! Pienen kanssa on vaan niin paljon hankalampaa alku. Koralli miten sinulla on vauva nyt kasvanut?

Siobhan tsemppiä lasten kanssa kotona! Mulla sama juttu, mutta laitoin pojan urheilukouluun ja puistoissa viihtyy tosi hyvin varsinkin, jos vaan on kavereita. Mitä enemmän ohjelmaa, sen paremmin menee, kun äiti ei kauheesti jaksa kotona leikittää eikä varsinkaan leikkiä lattialla.

Mä kävin uimassa vielä viime viikolla, mutta nyt en uskalla enää mennä bakteerien pelossa, jos vaikka olisi ne paikat auenneet. Nauttikaa kesästä ja toivotaan ettei tule liian kovia helteitä, kun tekee olon niin tukalaksi.
 
Tsemppiä Helville. Hyvä, että sait tuon ylimääräisen ultran, että on tiedossa etukäteen vauvan koko. Toivottavasti kasvaisi vähän isommaksi, kuin se 2,5kg.

Meillä vauveli on kasvanu siellä alakäyrällä koko ajan. Jos menee laskettuun aikaan, niin on arviolta 2,7-2,8kg syntyessään. Tällä hetkellä on varmaan jotain 1,9kg, jos kasvaa sitä tahtia miten tähän asti. Ens ti on seuraava poliaika.

Eilen säikähdin kun näkyi silmissä sahalaitakuvioita puolen tunnin ajan. Mittasin paniikissa verenpaineita ja olihan ne korkeimmillaan 150/90. Laskivat kumminkin, kun rauhotuin. Mulla on tänään itapäivällä neuvola, joten päätin odottaa siihen. Pakkaan sairaalakassin nyt kyl valmiiks, jos tulis vaikka käsky lähteä polille. Toivottavasti ei ole alkavaa raskausmyrkytystä.

Koralli & Tähkäpää 35+0
 
Mä olen ihan kypsä... Olisin niin halunnut synnyttää, mutta nyt näyttää siltä, että sektioon menee tämäkin. Paikat on kiinni edelleen vaikka supistelee koko ajan. Ja jos ei jotain ala tapahtua seuraavien päivien aikana, on edessä sektio sen vuoksi, että mulla on perätilan takia sektio alla ja leikkaushaava on toiselta puolelta heikko eikä siksi käynnistetä. Eikä siis odotetakaan vauvan koon takia ja nyt myös sen takia, että lapsivettä on enää vähän eli tämä pitää kohta saada maailmaan. Eli taitaapa jäädä synnyttäminen minun osaltani koskaan kokematta, jos ei jotain ihmettä lähipäivinä tapahdu. Tärkeintä on tietenkin vauvan terveys. Seuraan jo ihan vainoharhaisena liikkeitä... onneksi on hyvin liikkuvainen vauva. Toivon, että kasvaisi tuonne Korallin mainitsemiin mittoihin 2,7-2,8 kiloiseksi. Itse olen tosi turvonnut, varsinkin jalat. Eli jännät paikat alkaa olla täällä... nyt meni tämä ihan omaan napaan tuijottamiseen.
 
hk
Moi,

Meille syntyi 6 päivä poikavauva ja just kotiuduttiin sairaalasta. Noin päällisin puolin kaikki meni hyvin, mutta mulla ei ole ollenkaan muistikuvaa synnytyspäivästä tai sen tapahtumista. Eli kait se oli ihan helppo, tai sit toisaalta vaikea, kun toi muisti poistaa tilanteen kokonaan.

Mut nyt yritetään saada koti toimimaan ja jos vaan sais ittensäkin kuntoon.-
 
  • Tykkää
Reactions: marja76
Onnittelut pienestä pojasta hk! :heart: Onpas jännä, että synnytystä et muista, mut jospa se palautuis ajan kanssa mieleen. Mukavaa vauva-arkea sinne!

Helville tsempitykset. Harmi, jos et haluamaasi alatiesynnytystä pääse kokemaan, mut pääasiahan se on, että kaikki menisi muuten hyvin. Sektio on ihan yhtä hyvä tapa synnyttää kuin alatiekin. Toivottavasti teilläkin vauveli olisi pienestä koosta huolimatta mahdollisimman terve.

Itse jännitän tuota pienuutta kans, varsinki ku meillä ei ole oikein tietoa mistä johtuisi. Luin kyllä jostain että raskausdiabetes voi joskus vaikuttaa myös niin, että vauva on pieni. Samoin äidin korkeat verenpaineet. Ja mullahan on kumpaakin, joten jospa nuo olis syynä. Mielessä pyörii kromosomivirheet, mutta eipä se auta tässä vaiheessa muu kuin odottaa.

Mä kävin tosiaan neuvolassa ja paineet oli siellä 142/96... :headwall: Terkka ei pistänyt mua polille, normisti olis kuulemma laittanu ku hänen rajansa 140/90 ylittyivät. Mutta näki kortista, että polilla mulla on mitattu korkeampiakin lukemia (mm. 150/107) eikä siellä silti ole puututtu asiaan, ja kun mulla kotimittaukset on kumminkin vielä ihan ok. Oon kyl huomannu, että kotonaki paineet on vähä noussu, alapaine on nyt 80-85 välillä, ku aiemmin oli aina 70-80 välillä. Terkka sanoikin, että jos kotona nousee alapaineet siihen 90-tasoon, niin sit pitää ottaa yhteys.

No ens tiistaina on seuraava poliaika, joten saa nähdä mitä siellä sanotaan. Sielläki tulee varmaan nyt korkeat arvot paineissa, joten saapi jännittää otetaanko mut osastolle tarkkailuun vai ei..näin jo painajaista asiasta, että mut väkisin oltiin ottamassa osastolle. Mä en tosiaan haluais sinne, mut tietty vauvan parasta pitää ajatella. Mä vaan kammoan sairaaloita.. :(
 
huh hellettä! Onnea vauvaantuneille :) Paripäivää mökkielämää takana lasten kanssa. Kyllä vaan on kiva kun on viileämpää...taas tänne kodin kuumuuteen tuli raahauduttua. Supistuksia tullut muutamanapvänä kovempia ja nyt oikein ottaa kohdunsuulle ja enemmän vasemmalle nivuseen. Keskiviikkona olisi kontrolli ja toivon, ettei tarvitse aikaisemmin käydä ,koska makaamaan en halua sairaalaan.
Käytiin lasten ja miehen kans rompepäivillä juuri ja kyllä selkä huutaa apua, kun vähän kauemmin käveli. Huomenna pitäs olla jotain pihatalkoita meillä ,mutta onneks voi olla katselijana vieressä.

Unet ovat olleet tosi pätkittäisiä. Päikkärit saa kyllä nukkua jokapvä.
Sokerit on nyt kaikkina päivinä ollut yli sallitun (paastot), joten kyllä taitaa niin keskiviikkona käydä, että insuliinit aloitetaan :( No jos neitokainen ei sit kasvais ihan niin huimaa vauhtia...
Mulla viime neitokainen paino 3150g vaikka oli RD. Tosin ruokavaliohoitoinen ja istukka ei enään toiminut, niin käynnitivät 37rv. Mietin nyt vaan, että missäköhän vaiheessa meinaavat käynnistellä ja ottavatkohan lapsivesipunktioo lopussa hapetusarvojen tarkastamista varten?

Niin ja eilen poksuttiin...28rv :)

Marja ja maha-asukki 28+1
 
Paljon onnea HK:lle pikkupojasta! :flower: Toivottavasti se muisti palautuu jossain vaiheessa ettei jää traumaa...:hug:

Helvi, mun yksi työkaveri sai kuukausi-pari sitten kanssa tosi pienikokoisen vauvan, sekään ei ilmeisesti kasvanut juurikaan viimeisinä viikkoinaan. Taisi olla syntyessään juuri ja juuri 2.5 kg. Mutta terve poika se oli, ja on kuulemma kasvanut sitten sitäkin nopeammin synnyttyään. Eli ei tuon täydy välttämättä mitään tarkoittaa... toivotaan parasta sunkin osalta!

Mun lomaviikosta tuli just niin painajaismainen kuin mitä pelkäsinkin. Nukuin huonosti su-ma välisen yön, ja olin kuolemanväsynyt maanantaina. Ma iltapäivänä kuopus sai kuumetta, ja ti aamuna hän ei päässyt ylös sängystä kun mahaan sattui niin pahasti. Lähdettiin sitten sairaalaan pikapikaa, ensin lähiakuuttiin, jossa meni pari tuntia - epäilivät ummetusta, mutta kun peräruiske ei poistanut kipua niin lähettivät meidät sitten ihan sairaalan akuuttivastaanotollekin, jossa meni sitten 7 tuntia. Lopputulos oli, että neiti voi paljon paremmin sairaalasta lähtiessämme, ja ummetusta epäilivät silloinkin vielä. Onneksi ei ollut umpisuolentulehdus. Keskiviikko meni sitten itse sairaalalla, mulla on ollut noita huonovointisuus ja heikotuskohtauksia kohtuu usein muttei joka päivä. Ajattelin että se lääkäri taas toteaa, että kilpparilääkitys on ok (minkä se tekikin, mutta perusteli lausuntonsa paremmin kuin aikaisemmin näkemäni lääkäri, eli vihdoinkin uskonkin sitä), mutta sitten hän rupesi epäilemään, että tämä olisi sydänperäistä ja lähetti mut ekg:hen. Mä kun olin laskenut pääseväni sairaalalta 20 minuutissa :p Mies toi sitten kuopuksen mulle sinne, hän kun teki vielä töitä ja oli vain ystävällisyyttään hoitanut häntä parisen tuntia mun sairaalareissun aikana (esikoinen sai menna parhaan kaverinsa kanssa uimaan). 2.5 tuntia mulla siellä sitten meni... ja iltapäivällä vielä neuvola. Ehdin olla 15 min kotona näiden kahden välillä, sillä välin kuopuksella tuli ripulit ensin pottaan ja sitten housuun, eli mies raukka joutui taas lapsenvahdiksi : / Onneksi en sitten edes miettinyt torstaina eläintarhaan lähtöä, mitä olin aikaisemmin suunnitellut, olin ihan poikki näiden kahden sairaalapäivän jälkeen. Eli aamupäivä meni kotosalla tosi rauhallisissa merkeissä (mitä nyt tytöt nahistelivat koko ajan keskenään), iltapäivällä sain ruhoni rahdattua lähipuistoon ja kahluualtaalle. Tänään oli sitten onneksi parempi olo, tapasimme esikoisen vanhan tarhakaverin siskoineen ja äiteineen, oli ihan kivaa, aikuinen seura aina piristää =)

Siobhan ja Plutte 36+2
 
Siobhanin lomaviikko ei kuulostanu kauheen hyvältä. Toivottavasti loppuviikko meni vähän paremmin.

Marja: harmi ettei sokerit ole pysynyt kuosissa.

Mikäs on Helvin tilanne?

Mulla oli tänään kasvukontrolli polilla. Verenpaineita eivät mitanneet, ku niin jännitin. Laittoivat muistiin mun kotimittaukset. Kyllä helpotti.

Mut nyt on vauvan kasvu sit taittunu ja pudonnu alakäyrän alapuolelle. :( Tähän astihan on menty tarkasti alakäyrällä. Tänään 35+6 ja painoarvio oli 1949g kun olis minimissään pitänyt olla jotain 2,1 kg. 10pv päästä uus kontrolli ja liikkeitä pitää nyt seurata ja herkästi yhteys synnärille, jos hermostuttaa. Istukan virtaukset oli kyl tosi hyvät ja vauva liikku hyvin. Mut huolettaa mua silti. Lääkäri meinas, että pitänee ehkä käynnistää tämä synnytys ennen laskettua aikaa, mut olis hyvä olla ne 37vkoa täynnä. Ei sit kumminkaan osannu sanoa, onko se käynnistys tuolloin 10pv päästä, kaipa se riippuu sen päivän mitoista, onko kasvu pysähtyny kokonaan tmv. Sanoi, että luontokin monesti osaa hoitaa tällaiset tapaukset ja synnytys käynnistyy itsestään etuajassa. Alle 2,5 -kiloinen vauva kyllä syntymässä siis näillä näkymin.

No sisätutkimuksessa oli paikat pehmeät, kiinni ja 3cm, joten mitään ei juuri ole tapahtunu, mut ei kuulemma merkkaa mitään vaan voi silti käynnistyä nopsaan itsestäänkin.

Mietityttää miksei vauva kasva kunnolla. Kertookohan nuo virtaukset kaikesta, vai voiko istukassa silti olla jotain toimintahäiriöitä?

Koralli & Tähkäpää 35+6
 
hk
Helvi Meidän esikoinen kehittyi samalla tavalla hitaasti ja paino ei noussut. Mulla oli vikaa noissa virtauksissa. Kun vauva sitten syntyi 38+0 painoa oli 2430g eli kaikkiaan keskosrajan alapuolelle mentiin. Tämän jälkeen hänellä todettiin kaksi reikää sydämmessä. Noita reikiä ei voi nähdä noissa äitin ultrissa, joten meillä tuon pienipainoisuuden siis aiheutti tuo sydänvika.

Noi virtaukset yleensä kertovat tuon toiminnan, raskausmyrkytys on toinen mikä tuon istukan toimintaa heikentää.... ainakin siitä meillä puhuttiin tuon kaksosraskauden yhteydessä.

Nyt jo lähes viikko tuon pienen kanssa opeteltu elämään ja ihan kivasti on lähtenyt liikkeelle. tosiaan tuo synnytyspäivä on vielä pieniä muistikuvia vaille lähes unohtumattomissa. Vedet meni aamulla 4 aikaan ja vähän vaille viisi olin sitten synnärillä. Vauva syntyi 13.58. Ei tuosta kauheita traumoja voi jäädä sen verran nopsakkaan on ite kuntoon tullut, toisaalta varmaakin on aika rennosti synnyttänyt, kun ei edes nirhaumia ole tullut saati muuta vaivaa jäänyt. ponnistuvaihe oli kestänyt 15 min, joten ei sekään niin valtavan pitkä ole ollut. kai sitä on ollut tosi väsynyt kun vieläkin tuntuu uni vaivaavan, samoin stressi siitä miten kotona pärjätään mun poissa ollessa.

mut nyt pitää mennä kun tissit ovat sitä mieltä että pieni tarttee evästä.

hk ja pikku mies 6 vrk
 
Meillä neidin painoarvio sunnuntaina kun rv 28+3 oli jo 1,6kg...Kauhea jötkäle siis tulossa. Huomenna olis äitiyspoli jälleen ja insuliinit kyllä varmaan alkavat, kun kaikki sokeriarvot päin pyllyä ja neiti kasvaa tommoista vauhtia.
Korallille: Jotkut lapset ovat vaan pienikokoisia, mutta yleensä enteilee, että jotain on tulossa, jos vauva ei kasva. Sillon yleensä kyllä käynnistävät, koska istukka voi lakata toimimasta. Mulla viime raskaudessa neidin painoarvio 33+jotain oli 1,8kg ja kun 37+0 käynnistettiin niin painoi kumminkin sen 3150g, vaikka istukka oli siinä kohti jo pahasti kalkkeutunut. Huomasivat sen tossa 35+ jotain. Eivät enään uskaltaneet odottaa, koska pelkäsivät että toiminta loppuu koska tahansa.
 
Tervehdys, olen seuraillut taustalla tätäkin palstaa jo jonkin aikaa, enemmän tuolla syyskuisissa pyörinyt :)

Onnittelut hk:lle!

Pienikokoisuudesta...meidän kuopuksen pienikokoisuuden syy selvisi vasta synnytyksen jälkeen: kalvokiinnitteinen napanuora, joka heikensi ravinnonsaantia koko raskauden ajan. Poika oli ja on terve mutta vieläkin aika kirppu ikäisekseen :)

Mulla la vasta 21.9 muuta olo on jo kuin viimeisen kuukauden aikana...unettomuus vaivaa pahasti, paineen tunne on kamala, supistelee kipeästi jopa levossa ollessa. Saikulle olen joutunut jo muutama viikko sitten ja nyt siis lähinnä oleilen kotona ja yritän ottaa rauhallisesti. Mielialat ja vireystila heittelee kyllä melkoisesti! Kuopuksen kohdalla jouduin vuodelepoon kolmeksi kuukaudeksi joten siihen verrattuna tämä on mennyt tosi hyvin :)

Ikää mulla on 38, lapset 07/99, 06/01 ja 02/05, LA siis 21.9 ja OYS

myy73 ja möykky 30+0 *POKS*
 
Tsemppiä Korallille noiden vauvankasvuhuolien kanssa :hug: Toivotaan kuitenkin parasta, ja että painoarvio on väärässä.

Mun lomanlaatu on tällä viikolla parantunut kummasti, mies jäi kanssa lomalle ja kuopuksen kummitäti miehineen tuli kylään =) Ja kuopuksen parannuttua on myös tyttöjen väliset riidat vähentyneet huomattavasti, eli eiköhän tämä tästä.

Aloin tänään laittamaan vähän paikkoja kuntoon uutta tulokasta varten. Eli sain pienimmät vauvanvaatteet (56 cm) pois säilytyslaatikosta ja tein niille kuopuksen vaatekaappiin tilaa, ja hain vaununkopan kellarista ja pesin sen. Eli nyt on ainakin mitä laittaa pienelle päälle, ja missä kuljettaa hänet kotiin, jos hän vaikka suvaitsisi tulla... tulee kyllä ihan varmasti vasta lasketun ajan jälkeen :p

Tervetuloa keskustelemaan Myy! Aika hiljaista täällä tuppaa olemaan : /

Siobhan ja Plutte 37+1
 
Eilen POKS 29rv!

Insuliinit aloitettiin siis keskiviikkona. Pistelen iltasin pitkävaikutteista!
6 tuntia tuli eilen oltua mustikkametsällä ja nyt oli vajaa 15 litraa mustikkaa pakastimessa ja paikat niin kipeenä oudokseltaan, kun mitään ei ole tehnyt:)

Eilisin sitten keskustelin työnantajan kanssa sekä edellisiltana. Mulla meni maku nyt niin, ettei tosikaan :(
Sain keskiviikkona äitiyspolilta luvan palata töihin. Tänään on viimenen sairaslomapvä. Mä ilmotin hyvää hyvyyttäni työnantajalle keskivikkona, että sairaslomani ei jatku, mutta listalla ei ole minulle työvuoroja, niin mihinkä työvuoroon tulen?
He ilmottivat, että minun pitäisi hakea sairaslomaa toiselta lääkäriltä samasta syystä, koska sijainen oli jo hankittu ja eivät ole palkanmaksuvelvollisia, jos jään samasta syystä saikulle. Siihen en suostunut. Sanoin, että haluan tulla töihin. He meinasivat, että olisin hakenut neuvolasta saikun...No eilen viides puhelu oli sitten se, että pomo ilmoitti, että on tilannut mulle työterveyteen ajan tälle aamulle ja kertonut sinne lähtökohtia...mitähän ne mahtaa olla? No liittoon soitan kun aukasevat 8.30...Nyt meni niin maku että!!!!!!!!!! ja klo 9.00 sitten lääkäriin...katotaan mitä sanovat, jos kysyvät miksi siellä olen?
 
Onnea hk pojasta!

Siobhanin loma kuulostaa kyllä aika huonolta :(

Helvin ja Korallin vauvat uhkaa jädä pieniksi :( Toivottavasti ottavat vielä jonkin kasvuspurtin!

Marjalla ihan päinvastainen tilanne. Ja aikamoista kohtelua olet saanut pomoltasi. On se kumma, kun ilman syytä pakottavat saikulle. Ja onko tuo laillistakaan, että sijainen on jo palkattu? Vai pitikö sun saikun vielä jatkua? Sittenhän se voi olla eri tilanne. Ja pomo sitten itse menee tilaamaan SULLE lääkärin. On kyllä outoa toimintaa. Kannattaa liitosta kyllä kysellä eikä ihan purematta niellä moista. Toivottavasti asiat selviää :)

Omaan napaan ei kummoista kuulu. Nyt elellään kai sitä seesteistä keskiraskautta :) Ei kauheesti mikään vaivaa, paitsi närästys, ja maha ei vielä kovasti ole tiellä ja painava. 10.8 ois rakenne-uä, jota kyllä odotan kovasti. Itsestä tuntuu, että kovin alussa vielä ollaan ja yks päivä toppuuttelin miestäkin kun kertoi jollekin puhelimessa mun raskaudesta. Mies siihen totesi, että kai sitä nyt jo saa sanoa, kun melkein puolivälissä kuitenkin kohta! Itsekin sitten aloin miettiä, että ei kai tässä niin alussa sitten ollakaan :) Vaikka kun noita teidän viikkoja katselee, niin omat tutuu pienen pieniltä. Liikkeitä olen tuntenut jo noin viikon verran kunnolla päivittäin. Nyt muutamana pävänä jo useamman kerran päivässä.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Niisku 17+2
 
Niisku, aika menee nopeasti =) Vastahan tässä plussattiin...

Mulla on tämän viikonlopun sellainen pitkäaikais-ekg. 48 tuntia täytyy nämä sensorit rinnassa olla ja tuota vehjettä kanniskella. Ja suihkussa ei saa käydä :O Huomenna on miehen synttärit ja meinasin viedä hänet illalla ulos syömään, mutta kiva mennä sinne ilman, että on käynyt suihkussa... onneksi pahimmat helteet ovat ohi. Ja saas nähdä mitä löytävät, josko mitään, mun sydämestä. Oli nimittäin just sellainen kauhea olo taas tänään melkein koko päivän, heikotti, oksetti ja ainoa, mikä auttoi, oli nokoset, jos nekään (vieläkin on vähän oksu olo, vaikka mitään ei kyllä ole tullut ylös). Mulle on tehty tällainen pitkäaikais-ekg puolitoista vuotta sitten kanssa, ja silloin saatiin selville, että mun lepopulssi yöllä tippuu 28:aan. Tuskin näin raskausaikana. Mutta tuota ei sitten pidetty mitenkään kauhean vakavana vaivana...

Siobhan ja Plutte 37+2
 
Mun äitiyslomasijaisen piti alottaa 2.8, kun mulla alkaa äitiysloma. Olivat sen palkanneet aikaisemmin jo. Mun saikkujen pituudet oli 1 ja 2 vkon mittaiset, joten tiedossa oli, että todennäköisesti tulen töihin takaisin, koska saikkua ei kirjoitettu loppuajaksi. En nyt jaksa kirjottaa loppujuttuja mitä kaikkee eilen tapahtui työnantajan kanssa. Mutta toisesta ketjusta voitte käydä lukemassa ne. Syyskuun odottajissa ainakin on ja toisia sikiöseulonnassa kiinni jääneitä...Sanon vaan, että HUH, HUH!
 
Tsemppiä Marjalle työnantajan kanssa!

Mä pääsin siitä ekg-vehkeestä onneksi tänään jo eroon, vein sairaalalle jonnekin vastaanottoon jossa ne ei tienneet asiasta mitään. Nyt sitten jännityksellä odotetaan tuomiota... tuskin tämä raskaudesta johtuu, mutta ehkäpä tämä on pahentanut jotain ennaltaollutta sairautta tms.

Ryydyttää, mies ottaa päähän ja elämä potkii siihen samaiseen :( Ja koko kesäloman kotona viettäminen ryydyttää vielä enemmän, mutta minkäs teet. Ei mua mikään firma millään enää mihinkään suostu kuljettamaan, vaikka hyvin voisin lähteä, ei tuo tuolta mihinkään ulos tule ennen aikojaan, päinvastoin, varmaan saadaan odottaa reilusti yli viikon yliaikaa.

Siobhan ja Plutte 37+4
 

Yhteistyössä