35 v + odottajat, vol 5

Moi!

37-vuotias neljättä odottava Pohjois-Savolainen ilmoittautuu.=)
Olen välillä kirjoittanut myös marraskuun ja neljättä odottavissa.
Minulla La on 11.11.
Meillä on kolme poikaa 9-v, 7-v, ja 5-v. Olen nähnyt enneunen, jonka mukaan tämä neljäs on myös poika.

Ikäkriisi Vaivaako muilla välillä oma ikä? Minua on nyt ruvennut vaivaamaan. Varmaan siksi, kun tuttavissa muut odottajat ovat minua reilut 10-v nuorempia.

Tänään käytiin lakkasuolla. Lapsista oli kivaa syödä lakkoja. On kyllä mustikatkin maistuneet. Ollaan saatu niitä onneksi pakkaseenkin ja ensiviikolla jatketaan.

Mukavaa odotusta kaikille!

Trallaa huomenna alkaa viikko 24 =)
 
Toivotaan Koralli parasta huomenna, eli että vauva kasvaa :heart:

Tervetuloa Trallaa! Mua ei ikäkriisi raskauden suhteen vaivaa, olin 32 kun sain ekan lapseni ja nyt siis 37 kun kolmatta odotan. Mun mielestä, ja mun tuttavapiirissä tämä on ihan normaali ikä saada lapsia, jokunen vanha koulukaveri teki lapsensa parikymppisenä, mutta heidän elämänsä meni niin eri lailla kuin omani, että tuskin on enää mitään yhteyttä ko. henkilöihin. Uran suhteen ikäkriisikysymys onkin sitten ihan toinen... :p
 
Trallaalle tervetuloa joukkoon ja Korallille tsemppiä tämänpäivän kontrolliin. Muistan kanssa edellisestä raskaudesta, kuinka jännitin istukka kontrollia, kun pelkäsin jos se kauhean nopeasti lopettaa toimimasta, mutta sittenhän ne päättivätkin käynnistää synnytyksen silloin 37 rv..tosin meillä neiti oli jo sen yli 3kg, joten teillä on pienempi tulossa.
Ikäkriisiä joo vähän pukannut varsinkin tässä raskausaikana. Ensiviikolla tulee 35v mittariin ja niin toisethan lastenteon alottaa tässä kohti vasta, mutta mä jotenkin ajattelen, että esikoinen täyttää 18v ja mä alotin tän rumban alusta. Vähän mietitytti muiden reagtiot myös, mutta suurinosa on kyllä ollut innoissaan asiasta. Varsinkin muut lapset, jotka vauvaa on pitkään perheeseen halunnut. Eilenkin tytär soitti, että hänellä on kauhee ikävä ja haluaa nähdä mun mahan. ( Olen tosiaan mökillä 3 nuorimmaisen kanssa ja kaverin) Sitten anto ukaasin, että jos en ole kotona tiettyyn kellonaikaan, niin nähdään vasta sunnuntaina.
Oma olotila on ollut suht.hyvä mutta ilkeät päänsärkyt ovat ilmeisesti tulleet jäädäkseen:(
 
Polilla oli kaikki hyvin ja neidin kasvu taas hyvin alakäyrällä, painoarvio oli nyt 2410g. Liekö joku mittausvirhe tuo viimekertainen putoaminen käyrien alle. Olen niin helpottunut. =) Käytiin miehen kanssa syömässäkin Amarillossa tuon polikäynnin jälkeen, kummaltakin putosi kivi sydämeltä niin sanotusti ja piti vähän juhlistaa sitä. Toki kontrollit jatkuvat, nyt viikon välein polilla, mutta ainakin tällä hetkellä on kaikki oikein mallikkaasti. :heart:

Mulla ei ikäkriisiä ole. Kaverit on saaneet lapsensa suht samanikäisinä, no ehkä tämän kolmannen pari kolme vuotta nuorempana, mutta ei sen suurempaa ikäeroa.

Ainut juttu iän suhteen on se, että muistelen että pidin omaa äitiäni aina aika vanhana verrattuna kavereiden vanhempiin ja minut saadessaan äiti oli 34-vuotias (olin perheen iltatähti, veljeni ovat minua 7 ja 10 v vanhempia). Ja minä taas olen saanut lapset 30,35 ja nyt 38-vuotiaana, joten vanhempihan minä nyt olen mitä oma äitini minut saadessaan. Toisaalta onhan synnyttäjien keski-ikä nykyään paljon korkeampi luullakseni, joten ehkäpä lapseni eivät minua niin kovin vanhana kumminkaan pidä, muihin verrattuina siis (aina kai ne omat vanhemmat kumminkin ovat kalkkiksia lasten mielessä jossain vaiheessa :D).

Koralli & Tähkäpää 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: marja76
Meillä lapset ovat ihania mulle kun ovat ylpeitä siitä kun äiti on vielä nuori verrattuna kavereiden vanhempiin. Oltiin pojalle ottamassa tatuointia, niin sanoivat että vanhemman pitää olla mukana ja poika siihen tokas, että äitihän on tossa vieressä...Katso mua pitkään ja oli vaan, että oho...luulin sun kaveriks.. Samoin pojan muutamat kaverit, jotka ei mua ole tunnistaneet, niin luulevat, että olen pojan sisko. No mutta meillä suvussa on kaikki tehneet lapset aikaisin. Äiti ja isä oli 17v, kun saivat ensimmäisen ja 30v kun viimeisen. Minä olin 17v ja siskoni juuri täyttänyt 18v, kun sai ekan. Äidin sisko oli 16v ja mummuni (äitin äiti) 19v. Jotenkin hassua oli, kun sain ensimmäisen niin minun mummoni oli 58 vuotias..
Niin ja Onnea Koralli hyvistä uutisista :)
 
Korallia onnittelinkin jo toisessa ketjussa!

Munkin äiti oli 34 mut saadessaan, mutta mä olin hänen esikoisensa, eli mun veli on nuorempi. Ja pidin kyllä aina mun vanhempia tosi vanhoina... mutta kuvittelin, että asiaan olisi voinut auttaa se, josko he olisivat saaneet edes ensimmäisen lapsensa nuorempana. Eli olin mielestäni tosi nuori kun sain oman esikoiseni 32 vuotiaana :D Mutta ilmeisesti se ei sitten asiaan auta, eli täytyy vaan asennoitua olemaan vanha äiti ;) (ja juu, mun mies on mua 9 vuotta vanhempi, täytti juuri 46, eli isä ainakin on tosi kalkkis :p )

Siobhan ja Plutte 38+2
 
Ihania uutisia Korallilla :)

Mua vaivaa ikä siinä mielessä, että tunnen välistä olevani jo liian vanha tähän touhuun...siis olemaan raskaana. Voihan tämä olla sattumaakin, mutta niin monenlaista kremppaa on nyt ollut verrattuna aiempiin odotusaikoihin...huoh. Oksentelua oli rajuna pitkään, anemia iski, sokerit heittää, verenpainetta pukkaa, selkä ei jaksa, jalat turpoaa...voi itku! Ja oiskohan hormonimyrskytkin hurjempia nyt kuin aiemmissa, hurjia ne ainakin on...naama kukkii, hiukset lähtee, märisyttää ja raivostuttaa vuoronperään, ja ootan vaan että tämä olis ohi. En oo koskaan mitenkään hehkeimmilläni ollu raskausaikoina niinkuin jotkut, mutta kyllä tätä on jotain ihan eri luokkaa surkeudessaan kuin aiemmat :p

myy ja möykky 31+3
 
Mukavia uutisia sinulla Koralli73!

Äitini sai minut samanikäisenä, kun minä nyt tämän meidän (ehkä) viimeisen vauvan. Nuorena ylä-asteella olevana hävetti vanhempien ikä. Murrosiästä, kun pääsi tultiin äidin kanssa hyvin juttuun ja oltiin läheisiä. Äitini kuoli kolmisen vuotta sitten.

Siobhan42 Minun mies on minua 7-vuotta vanhempi, eli 44-v.=)

Raskaus on sujunut hyvin. Ei eroa aikaisemmista kolmesta raskaudestani.
Tätä ennen oleva raskaus oli vaikea, kamala päänsärky koko ajan. Neuvolassa huomattiin viikolla 16,että vauva on kuollut ja synnytys käynnistettiin. Tämä tapahtui hyvin pian äitini kuoleman jälkeen. Nyt olen tätä keskenmenoa ja synnytystä käynyt läpi. Asia jäi minulta silloin käsittelemättä, koska Äitini kuoleman suru oli vahvana. Olen asiaa käynyt läpi ihan yksin ( ja mieheni kanssa), en ole neuvolassa asiasta puhunut.

Eilen oli todella kiva päivä. Olin lasten kanssa kaupungilla. Käytiin aamupalalla kahvilassa. Shoppailtiin vaatteita ja lelukaupasta lapset saivat valita mieluisat lelut. Käytiin toki syömässä rossossa.Pojat olisivat halunneet ostaa vauvalle leluja ja vaatteita. En vielä suostunut, sitten lähempänä.
Torilta ostettiin herkullisia vadelmia. Meidän mielestä villivadelmat on silti paremman makuisia.

Ihanan aurinkoinen sää.

Trallaa
 
Vihdoin täällä uutisia kertomassa!
Meille syntyi 12.7. pikkuinen tyttö. Painoa oli 2815 g ja pituutta huimat 44 cm. En ole koskaan kuullut täysiaikaisesta vauvasta, joka on vain 44 cm pitkä =) Mutta tyttö on täysin terve ja hyvävoimainen. Mulla oli viimeisin painoarvio muistsaakseni rv 39 2,5 kg.
Koralli Varmasti teilläkin kaikki hyvin, kun ultrat kuitenkin kunnossa.

Tyttö syntyi loppujen lopuksi sektiolla enkä päässyt synnytystä yrittämään. Hyvä näin, kun mulla ensimmäisen sektion (tehtiin perätilan takia) haava oli niin ohut, että se ei ehkä olisi kestänyt synnytystä. Sektio oli paljon positiivisempi kokemus kuin ensimmäisellä kerralla ja olen toipunut hyvin. Imetys on vielä hiukan kivuliasta, mutta sujuu paremmin kuin ekalla kerralla. Silloin kyllä imetin yli 9 kk, mutta alku oli tosi hankalaa.

Tipunen nukkuu hyvin päivät, mutta yöllä sitten herää mellastamaan. Taitaa olla tuttu juttu monille... Toivottavasti rytmi löytyy pian ennen kuin vanhemmat ovat ihan poikki. Itse sain vielä pienen kesäflunssankin. Täytyy toivoa, ettei tartu vauvaan.

Tervetuloa uusille ja hyvää kesän jatkoa kaikille!
 
Hei kaikille

Täällä yksi 37-vuotias esikoisen odottaja. En tunne itseäni vanhaksi, päinvastoin, vaikka tottahan se on, että ikää on jo kertynyt ja ensisynnyttäjäksi olen vanha. Kuitenkin fiilis on tällä hetkellä kiva kaikinpuolin. Joskus ottaa aikansa, että löytyy sopiva ihminen kohdalle ja vauva on tullakseen.

Muistan, että itsestä oli kiva kun oli nuori äiti (sai minut 21-vuotiaana). Noo, näillä mennään kuitenkin eteenpäin ja ehkä on muita juttuja, josta lapsi sitten tykkää. Ja onhan synnyttäjien keski-ikä noussut koko ajan.

Onnea Helvi-10 :flower:

Täällä mennään nyt viikoilla 14+4 ja odotellaan masun kasvua. Jotain on tapahtunut, mutta kyllä tää aika pientä vielä on. Ja neuvolaan on vielä aikaa kolme viikkoa, sydänäänet olisi kiva päästä kuulemaan jotta tietää että kaikki on hyvin.
 
Täällä ensimmäistä lastaan odottava 37v.
Vaikeuksien kautta vihdoin raskaana, 3. IVF-hoito tuotti tulosta.
Olihan se melkoinen ilon aihe, kun elämäni ensimmäisen kerran sain raskaustestillä plussatuloksen 29.6. Raskaus on kyllä vielä niin alussa, että mitä vain voi vielä tapahtua...

Minulla on tulevana maanantaina 25.7 varhaisultra, jolloin nähdään mitä sieltä massusta löytyy. :)

Sintu74 & masukki 7+3
 
Paljon onnea Helville!

Toivotaan Trallaalle parempaa raskautta tällä kertaa. Tosi raskaalta kuulostaa noi sun kolmen vuoden takaiset kokemukset :hug:

Tervetuloa Katapultti ja Sintu! Paljon tarrasukkia molemmille!

Meikäläinen heräsi taas klo 6 aamulla, tai siis silloin nousin ylös, hereillä olin ollut jo varmaan puoli tuntia ainakin sitä ennen. Oli niin sairaan kuuma. No, aamupäivän aikana sain sentään jotain tehtyä, ja lounaan jälkeen painelin 3.5 tunnin päiväunille.... mies onneksi vei tytöt puistoon leikkimään :heart: Ja nyt on ilma taas muuttunut, onneksi tuota kauheaa painostavaa, tuuletonta ja kuumankostean pilvistä ei kestänyt kuin iltapäivään. Tuuli auttaa kummasti.

Siobhan ja Plutte 38+3 (miksi nää viikot menevät niin sairaan hitaasti taas?)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave:

Voi vitsit, Siobhan, sun viikot tuntuu ihan hurjilta ja siltikö aika kuluu yhä vaan hitaasti?!?! Kun musta tuntuu etten jaksa enää odottaa ja mun tilanne on vasta tämä :p

myy ja möykky 31+4
 
Onne Helvi!! :heart: Jospa meillekin olisi syntymässä siis samaa kokoluokkaa oleva neiti. =)

Tervetuloa mukaan kaikki uudet! :wave:

Mulla on kans vähä semmoinen olo, että raskaus etenee hitaasti. Aluksi se eteni hitaasti, ku murehti tuleeko alkuraskauden keskenmeno (mulla kun oli alla niitä monta). Sit alko viikot lentää ja nyt taas kun oikein odottaa, että koska synnytys käynnistyy, niin taas tuntuu päivät matelevan. Mulla tuo 37rv raja teki sen, että nyt jo malttamattomana odottelen synnytystä, vaikka faktahan on, että tässä voi mennä vielä viikkoja. Huoh, odottavan aika on pitkä. :x

Koralli & Tähkäpää 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille!

Oli kauhean kuuma yö. En saanut kunnolla nukuttua ja nyt on olo sen mukainen. Särkee reisiä ja pakaroita ja liikkuminen aiheuttaa supistuksia. Ne ei tosin satu, mutta ei tunnu mukavaltakaan.

Meinasin tänään marjametsään, mutta en jaksa ja on niin kuumakin. Onneksi kuitenkin tuulee. Yleensä tykkään kovasti tällaisista kuumista päivistä, mutta tänään on näköjään valituspäivä.;)

Rannalle on päästävä ja veteen..

Kauhea tuo Norjan tapahtuma.

Trallaa 24+2
 
Myy, mulla meni aika ihan kohtuunopeaan tuossa keväällä, kun olin vielä töissä ja tekemistä riitti, vähän niinkuin Korallikin kirjoitti. Mutta nyt lomalla toisaalta ottaa päähän loman kuluminen, toisaalta aika menee tosi hitaasti. Ja juu, kun tietää että enää parisen viikkoa (tai no, kolme ja puoli enintään) jäljellä niin jokainen päivä tuntuu viikon pituiselta... :p Tämä mun vauva ei kyllä tule päivääkään etuajassa, mikä on tietty siinä mielessä ihan kiva että voin huoletta kutsua meille vielä vieraita ensi viikon ke-pe:ksi, en joudu sinä aikana synnärille kuitenkaan lähtemään. Ja kivaa kun tulee seuraa, aika kuluu taas vähän nopeammin ;)
 
Hei vaan! Voisin kai itteni tännekin ängetä mukaan. Olen tuolla helmikuisissa, mut tosi laiskasti sinne kirjoitellu, että jospa tänne sit ahkerammin. Ikää mulla nyt 37(38 kun vauva syntyy). Lapsia pari ennestään, poika -04 ja tyttö -07. Lapsiluvun piti olla jo ehdottoman täynnä kahden jälkeen. Ovat ivf-lapsia ja minulla ei pitänyt olla suurempia mahiksia tulla raskaaksi ilman hoitoja. Ollaan oltu 13v ilman ehkäisyä, joten sekin kertoo tilannetta ja oltiin tuudittauduttu täysin siihen, ettei meille tule spontaanisti lapsia, mutta kuis kävi. Lähestulkoon mun painajainen. No, harmittaa nyt sanoa näin koska täällä on sellaisiakin, joille raskaus on ollut vaikea, mutta sanonpa kuitenkin, että sokissa olin ja pahasti. Siis, jos lähes 110% varma, ettei lapsia enää tule ja halua ja yhtäkkiä huomaatkin olevas raskaana niin kyl hätkäyttää vähän. Mutta tähänkin olen sopeutunut jo pikkuhiljaa ja itseasiassa alkaa jo tuntua ajatuksena ihan kivalle :) Melkein kaikki vauvaravarat olen myynyt, mutta saahan niitä huutiksesta ja kirppareilta. Raskaus on vasta alussa ja eka nla on viikon päästä. Kahden viikon päästä on np-ultra. Olo on aika kamala, äklöttää koko ajan ja hajut etoo, mahaa painaa ja nälättää koko ajan, mut samanlaista oli aikasemmissakin raskauksissa. Lapsille en ole kertonut vielä, odotan tuon ultran eka ja sit kerron. Onneks eivät tajua vaikka maha on jo aika pömppö. Muilta vaan aika hankalaa peitellä tätä kumpua ja meniskin nyt pari viikkoa äkkiä. Pari kaveria tietää ja mun sisko ja äiti. Että tällasta tänne. Rv nyt 9+0 =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Mamma! Aika hiljaista täälläkin tuppaa olemaan... mitä nyt itse häiriköin aikani kuluksi ;) Nyt näin loppuraskaudessa alkaa myös olla nukkumisvaikeuksia, heräsin tänäaamunakin ennen klo 5:ttä |O Mutta jännää että luonto voi noin yllättää, kuitenkin. Onnea raskauteen ja toivottavasti se vielä muuttuu iloksi!
 
No nyt käyty äitiiyspolilla ja kuulumiset ei olleet kauhea kivat:(
Ensinnäkin neidin painoarvio huimat 2,5kg ja siis viikkoja nyt 30+6...Istui tukevasti pyllymaassa...mahanympärys näytti rv 35+6 eli todella makrosomiselta.
Ulkosuu auki ja pehmeä. Kanavaa 2 cm.
Istukka ruvennut kalkkeutumaan. Epäilivät myös että alkamassa olisi raskausmyrkytys ja olisivat ottaneet osastolle, mutta en halunnut jäädä. Soittavat perään jos verikokeissa jotain ilmenee. Paineet ovat kohonneet. Alapaine oli 90 alimmillaan. Turvotus ++ ja painoa tullut 2 viikossa 4 kg:(
Ja sitten sain ateriainsuliinin vielä lisäksi...Huh, Huh!!!
 
Huomenta! Kirjoittelinkin tänne jo pari viikkoa sitten, mutta viesti olikin hävinnyt bittiavaruuteen, joten ei ku uutta kehiin.

4. lasta odottan (tytöt 12 ja 9v. ja poika pian 7v.) ja ikää karttunut 37-v. Lähipiiri on jo lapset tehnyt ja takaisin työelämään palannut. Kaipailisinkin niin meili/tekstarikavereita kuin live. Asustellaan Itä-Helsingissä remontin keskellä, joka ei ota loppuakseen vaikka pitikin jo olla loppu. MUR! Nyt järjestellään tavaroita varastoon ja minne sattuu, jotta saadaan toinen kerroksista kuntoon vauvan tuloa varten. Toisen kerroksen ollessa työmaana.

Oma vointi on ollut hyvä helteitä lukuunottamatta. Jalat turpoaa ja olo vetämätön. Tottahan toki kesästä tuli lämpöisin 23 vuoteen, kun olen raskaana :D En muuta odottanutkaan.

Äippäloma alkaa reilun kk päästä, mutta yksityisyrittäjänä ei vaikuta juurikaan elämääni. Töitä tehtävä silloin tällöin silti ja tavallaan kiva niin.

Viime metreillä on muutamia kirjoittelijoita, ainakin Siobhan ja Koralli, joten ei kuin tsemppiä teille! Ja onnittelut Helmille.

Marja76 voi kuinka ikäviä uutisia! Onko mitä jatkosuunnitelmia? Istukan kalkeutumisen ja raskausmyrkytyksen takia esikoisen synnytyskäynnistettiin la:na, mutta kumpikin syy olisi kuulemma yksisteenkin riittänyt. Käsitin, että usein kulkevat käsikädessä. Sulla toki viikkoja aivan "liian vähän", mutta puhuivatko mitään kortisoonilla keuhkojen kypsyttelystä tms. ennakoivasta toiminnasta vielä? Tsemppiä!

Maarit ja Niksu 28+6
 
Olen saanut kortisoonit jo 24+ viikoilla ennenaikaisten supistusten takia, joten sen suhteen ei ole kuulemma hätiä. Mulla toi RD aiheuttaa todennäkösesti näitä lisäongelmia. Viime raskaus käynnistettiin 37 rv juuri istukan kalkkeutumisen johdosta. 2 raskaudessa on raskausmyrkytyksen takia käynnistetty, 38rv ja 37rv. En sen suhteen ole kauhean huolissani...ja kontrollit mulla on ollut 2 vkon välein ja nyt seuraavasta kerrasta rupee olemaan 1 viikon välein. Tosin ukaasi tuli, että jos voinnissa tulee pienikin notkahdus, niin heti päivystykseen...
Jännittää vaan että mikä jättiläinen meille on tulossa:) Nuorimmainen lapsi painoi kumminkin "vaan 3150g" 37rv, kun syntyi ja nyt olis jo niinkun 2,5kg painoarvio ja laskettuun 9vkoa:(
 
Tervetuloa Maarit! :wave:

Marja76: voi että, harmi, että tuli tuollaista jobinpostia. Ikävää, jos joudut osastolle makoilemaan ja kurjaa jos saat taas raskausmyrkytyksen. Toivottavasti saisi vauveli vähän lisäaikaa vielä, vaikka oletkin kumminkin jo kolmosella alkavilla viikoilla, niin sehän on jo ihan hyvä, varsinkin kun kortisoniakin olet jo saanut. Tsempit!

Mulla on nuo häpyluukivut taas pahentunu, vauvan pääkö siellä painaa. Ei onneks koko aikaa, mutta ku se kipu tulee, niin on kyl aika tuskainen olo. Muun muassa viime yö meni sen takia ihan penkin alle, kun ei löytyny oikein kivutonta nukkuma-asentoa.

Tänään neuvola ja huomenna taas polille kasvukontrolliin.

Ja viikkoja tänään jo 38+1, loppusuora häämöttää! =)
 

Yhteistyössä