Onnittelut pienestä
pojasta hk! :heart: Onpas jännä, että synnytystä et muista, mut jospa se palautuis ajan kanssa mieleen. Mukavaa vauva-arkea sinne!
Helville tsempitykset. Harmi, jos et haluamaasi alatiesynnytystä pääse kokemaan, mut pääasiahan se on, että kaikki menisi muuten hyvin. Sektio on ihan yhtä hyvä tapa synnyttää kuin alatiekin. Toivottavasti teilläkin vauveli olisi pienestä koosta huolimatta mahdollisimman terve.
Itse jännitän tuota pienuutta kans, varsinki ku meillä ei ole oikein tietoa mistä johtuisi. Luin kyllä jostain että raskausdiabetes voi joskus vaikuttaa myös niin, että vauva on pieni. Samoin äidin korkeat verenpaineet. Ja mullahan on kumpaakin, joten jospa nuo olis syynä. Mielessä pyörii kromosomivirheet, mutta eipä se auta tässä vaiheessa muu kuin odottaa.
Mä kävin tosiaan neuvolassa ja paineet oli siellä 142/96... :headwall: Terkka ei pistänyt mua polille, normisti olis kuulemma laittanu ku hänen rajansa 140/90 ylittyivät. Mutta näki kortista, että polilla mulla on mitattu korkeampiakin lukemia (mm. 150/107) eikä siellä silti ole puututtu asiaan, ja kun mulla kotimittaukset on kumminkin vielä ihan ok. Oon kyl huomannu, että kotonaki paineet on vähä noussu, alapaine on nyt 80-85 välillä, ku aiemmin oli aina 70-80 välillä. Terkka sanoikin, että jos kotona nousee alapaineet siihen 90-tasoon, niin sit pitää ottaa yhteys.
No ens tiistaina on seuraava poliaika, joten saa nähdä mitä siellä sanotaan. Sielläki tulee varmaan nyt korkeat arvot paineissa, joten saapi jännittää otetaanko mut osastolle tarkkailuun vai ei..näin jo painajaista asiasta, että mut väkisin oltiin ottamassa osastolle. Mä en tosiaan haluais sinne, mut tietty vauvan parasta pitää ajatella. Mä vaan kammoan sairaaloita..