35 v + odottajat, vol 5

Ette te Koralli ole enää harkinneet lapsivesipunktiota tms? Vai voiko sitä noilla viikoilla enää edes tehdä, ehkä ei? Nyt en ole asiantuntija, mutta noita perinnöllisiä sairauksiahan on muitakin kuin tuo downs... ja kaikki ei varmaankaan näy edes lapsivesikokeessa, jos kyseessä on jotain muuta kuin kromosomimuutos. Tsemppiä joka tapauksessa teille ja toivottavasti jotain ensi viikolla selviää :hug:

Meillä on kuopus toipumassa vesirokosta. Taitaapa päästä huomenna tarhaankin. Oli niin iloinen illalla kun kysyin, haluaisiko hän mennä sinne, nyökytteli onnessaan :heart: Ihanaa kun hän viihtyy!

Masuvauva puolestaan potkii, välillä aika kipeästikin nykyään :p Saas nähdä miten on loppuraskaudesta, tässä kun on vielä 13 viikkoa aikaa jäljellä (odottaen että tämä, niinkuin siskonsakin, menee vähän yli ajan). Ja selkäkivut vaivaa myöskin, joskaan ei onneksi vielä ihan koko ajan. Mutta ylöspääseminen esim selältä (lattialta joogan loppurentoutuksen jälkeen eilen) oli tosi vaikeaa kun sattui niin sairaasti, ja parvekkeen tuolista ylösnouseminen samoin on tosi tuskaa (istun jalat kaiteella ylhäällä, ja niitä ei meinaa saada alas millään). Eli sinivalaskautta kohden mennään hirveää vauhtia :p

Siobhan ja Plutte 27+5
 
Siobhan: kiitos tsempeistä. juu, onhan niitä muitakin kuin down, ajattelin vain, kun se on yleisin niin siihen kai olis sit suurin todennäköisyys. Sit esim ne 13 ja 18 trisomiat, niin ne luulis kyl näkyvän ultrassa, kun niissä on niin paljo kaikenlaista. Terve down taas hyvinkin läpäisee ultraseulonnat. Mut onhan niitä tosiaan harvinaisempiakin mahdollisuuksia.

Mun kävi kans mieles, että ehdottavatkohan ne mulle punktiota. Se varmaan selviää tiistain ultrauksessa. Kyllä tässä vaiheessakin punktion voi tehdä, jos halutaan tietää mitä on odotettavissa. Mut en sit tiiä, siinä on se riski kumminkin että jotain menee vikaa. Voihan ne kromosomit tutkia sit syntymänkin jälkeen. Toisaalta punktion tietojen kans osais sit valmistautua syntymän jälkeiseen aikaan paremmin, ku tietäs mitä on odotettavissa. Pitää miettiä miehen kans, jos se suostuu puhumaan asiasta. : / meillä mies tuntuu nyt menettäneen tavanomaisen optimistisuutensa eikä haluis keskustella eikä ajatella asiaa. Annan sille vähän aikaa, onhan täs viikko kumminkin aikaa pohtia.

Niin ja onhan täs edelleen kai kaikkein todennäköisintä kuitenkin, että vauva onkin ihan terve.


Koralli ja Tähkäpää 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mäkin tuun mukaan, kun tuolla +35-vuotiaiden kuumeilupinossakin majailin. Eli plussasin 17.4 ja jouluvauvaa meillekin toivotaan. La on 21.12 omien laskujeni ja vau.fi laskurin mukaan. En ole vielä neuvolassa käynyt, mutta varhaisultrassa kyllä :heart: Siellä sydän villisti sykki ja pieni majaili ihan oikeassa paikassa :)

En hirveesti ehtinyt pinoa lukea. Korallilla ainakin jännät paikat. Toivottavasti Tähkäpää siellä hyvin voi. Oliko teillä np-ultra ihan normaali? Niskaturvotukset sun muut?!

Niin ja 36-vuotias olen. Ehdin kyllä täyttää 37 ennen vauvan syntymää. Kaksi ihanaa tyttöä meillä ennestään on, -09 ja -06 syntyneet. Todennäköisesti synnytän akselilla Tays/VAS.

Niisku 8+1
 
Minä myös taidan kuulua tänne. Ikää 36v. Lapsi on biologisesti neljäs. Mutta perheeseen kuuluu myös miehen aiemmasta liitosta oleva tytär. LA 12.7.2011. Lapset siis: 14v,5v ja 3v. Miehen tytär 12v. RV 30+2 menossa muistaakseni :D!
 
Koralli :hug: Hyvät on mahdollisuudet, että kaikki on kuitenkin hyvin. Ei sun ainakaan 13 ja 18 trisomiaa tarvitse pelätä. Mulle sanottiin, että niistä kyllä näkyy merkkejä ultrassa. Downista ei välttämättä näy, jos ei ole lisäksi esim. sydänsairautta. Pidän täällä peukkuja pystyssä, että olisi vain pienipäinen vauva. Tule sitten kertomaan uutiset tiistain jälkeen.

Jambo Joko sulla on uutisia?

Niisku ja Sarah tervetuloa!

Mulla on vauva sisätutkimuksen perusteella ymmärtänyt kääntää päänsä alas! Että ehkä tässä pitäisi ruveta pikkuhiljaa miettimään, että miten se kaveri joskus saadaan tuolta ulos... Olen ihan ensisynnyttäjän asemassa, kun ekan kanssa jouduin suunniteltuun sektioon. Mutta hienoa, jos tällä kertaa pääsee synnyttämään. Nyt alkaa pian jännät viikot, kun viimeksikin kaikki meni suht ok ihan loppua lukuun ottamatta. Mulla ei esikoinen kasvanut loppuviikoilla ja olikin sitten tosi pieni syntyessään. En oikein tiedä vielä, pääsenkö tarkempaan ultraseurantaan sen vuoksi tällä kertaa, kun muuten kaikki on ollut kunnossa. Nyt meneillään rv 32.
 
Tervetuloa Niisku ja Sarah!

Ja toivottavasti Helvillä kaikki menee hyvin!

Tulin vain kääntymään, omaan napaan ei kuulu uutta, mitä se nyt paisuu päivä päivältä. Olin tänään joogassa ja satuin näkemään itseni peilistä, ja kaamealta näyttää, sinivalaalta jo nyt vaikka aikaa on melkein 3 kk vielä jäljellä : / Kotona tää masu näyttää ihan kivaltakin, kun oikeasta kulmasta (ylhäältäpäin) katsso ;)

Siobhan ja Plutte 28+4
 
Tervetuloa :wave: Niisku ja Sarah!

Korallille tsemppiä, toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin!

ON: masuasukki on majoittunut tiukasti yksiöönsä eikä osoita mitään merkkejä että tulisi joskus ulos :mad: hermot alkaa loppua :kieh:, en vielä koskaan ole ollut näin "pitkälle" raskaana... Edelliset kun älysivät tulla jo viikolla 38. Hieman myös arveluttaa miten isoksi tämä on ehtinyt jo kasvaa, en ole mikään supersynnyttäjä vaan edelliset on kestäneet ja kestäneet ja lopulta juuri ja juuri mahtuneet ulos... :mad: Olo on muutenkin kuin valaalla, maha on koko ajan tiellä, väsyttää eikä mitään saa tehtyä kunnolla. Kaikkea S:llä alkavaa jo yritetty eikä mikään tehoa :mad: Lisäksi tuntuu että kaikki kyselee koko ajan eikö se vieläkään tule ja kommentoi mahan kokoa... "Joo, mulla näitä kiloja on jälleen kerran kertynyt... joo, on iso masu kun vauva sais jo tulla.. ei, ei se nyt tänäänkään taida syntyä..." :headwall: ...Jotta häätövinkkejä vastaanotetaan :stick:

Jambo ja toukkis 39+2
 
Siobhan Alkaa kanssa olla sinivalasolo. Nyt mittarissa +12 kg mutta lopputulos tulee lähentelemään 20 kiloa pelkään... Mies kehtasi tarkastella mua takaapäin vähän siitä kulmasta, että onpas tuo persmuskin levinnyt. Vetäisin paidan pois ja totesin, että hei katos näitä, nää oon kasvaneet samassa suhteessa... :LOL:

Jambo Tsemppiä! Eiköhän se sieltä nyt jo kohta puoliin tule pois! Ja onnea matkaan, kun h-hetki koittaa.
 
Pikaisesti omaa napaa:

Mä kävin tänään siellä Oulussa perinnöllisyyspolilla. Oli silleen huojentava käynti, että nyt saatiin vauvalle symmetriset mitat. Pieni tuo vauva on, 10 pv jäljessä kasvusta, mutta pää oli nyt symmetrisen pieni muun kropan kanssa. Eli sitä päänmittaa ei nyt tarvii enää murehtia. Saatto kuulemma johtua vauvan asennoista edellisillä kerroilla, nyt oli oikein päin, eli siis pää alaspäin, joten lukemat oli kuulemma luotettavat. Punktiota eivät suositelleet, koska mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt. Nk. soft markereita downia ajatellen ei myöskään ilmennyt. Mutta varmaahan ei voi sanoa ennen kuin vauva syntyy, mutta eihän se koskaan ole kenelläkään sataprosenttisen varmaa. Mutta mä olen nyt tyytyväinen tähän. Kävin sit ultran jälkeen heti kaupassa ostelemassa ihania pikkuisia tyttövauvan vaatteita. :heart:

Sen verran sanoivat, että seurataan varmuudeksi tuota kasvua, että jatkaa kasvua omalla käyrällään, kun kerran mulle jo ovat huolta aiheuttaneet näillä epäilyillä. Mutta kasvunseurantaultrat voi tehdä täällä meillä sairaalassa, lähettävät papereita tulemaan ja saan soitella seuraavaa aikaa tänne äitipolille.

Huojentava käynti siis kaiken kaikkiaan. =)

Koralli & Tähkäpää 27+6
 
Kivankuuloisia uutisia, Koralli73 :heart:

Omaan kasvavaan napaan kuuluu hyvää, raskausviikkoja 17 ja kovasti odotellaan rakenneultraan pääsyä. Raskaus on sujunut hyvin, vähän tuppaa supistamaan jos kovasti riehuu (=siivoaa, myllää puutarhassa huonossa asennossa), mutta muuten olo ok.

Tsemppiä loppusuoralla oleville! Itsekin toivoisi, että olisi jo lokakuu ja oma nyytti sylissä...
 
Hyviä uutisia Korallilla! :heart:

Itsellä on ilmeisesti flunssaa pukkaamassa päälle kun verenpaine on taas (ilmeisesti) ihan maissa. Pääsin sentään iltapäivällä joogaan, mutta kyllä oli rankkaa! Ja se oli siis tosi helppo tunti, jos en olisi raskaana ja vielä tuota huonoa oloa olisin nyt valittanut liian lössöä tuntia :ashamed: Tosi rasittavaa, muutenkin väsyttää aivan sairaasti vaikka saankin nukuttua ihan hyvin, vähän vaan herään liian aikaisin aina joinain aamuina... mutta tänäänkin koisasin 8:30 asti. Mutta silti ei mitään saa aikaiseksi, onneksi on nää arkirutiinit, muuten tästä ei tulis mitään. Kuutisen viikkoa taitaa vielä olla töitä jäljellä, joskin viimeinen viikko pitäisi ainakin olla helppo, jollei pari viimeistä. Ja huomenna on löysä päivä kun olen kotona vesirokkoisen esikoisen kanssa, joskin joudun ottamaan hänet työpaikalle kokoukseen mukaan : /

Siobhan ja Plutte 29+4
 
Ihania uutisia Koralli!!! Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti!!! :)

Meillle syntyi melkein nelikiloinen :heart:tytteli:heart: Vauva kääntyi kaikesta huolimatta "väärin päin" joten päädyttiin sittenkin sektioon. Nyt kotona ihmettelemässä pikkuista nyyttiä :rolleyes:

Jambo ja tytteli-toukkis 5vrk
 
  • Tykkää
Reactions: marja76
Paljon onnea Jambolle! :flower: Ihanaa! :heart:

Ihan uteliaisuuttani kysyn kuitenkin (kun en jaksa selailla taaksepäin enkä muista, että olisit kauheasti kommentoinut vauvan asentoa) että onko sulla jossain vaiheessa todettu kuitenkin, että vaavi olisi ollut pää alaspäin? Eli missä vaiheessa hän on kääntynyt väärin päin? Toivottavasti olet toipunut sektiosta hyvin!

Meikkis olis ihan valmis kanssa synnytykseen, vaan 10 viikkoa tätä jatkuvaa potkimista joka puolelle on vielä jäljellä : / Ja verenpaineet on edelleen alalukemissa, eli olo on aikas heikko :(

Siobhan ja Plutte 30+0
 
Onnea Jambo! :heart: Ihana uutinen, hienoa että kaikki meni hyvin sektion kanssa ja olette päässeet kotiin nauttimaan vauvantuoksuisesta arjesta! =)

Siobhanille jaksuja! Miten sulla aiemmat synnytykset ovat käynnistyneet, millä rv:illa? Mulla nuo kaksi syntyivät 41+2 ja 40+1 ja toiveissa on, että tämä kolmaskin tulisi ees tuossa lasketun ajan tienoilla. Muistan että tuo rv 42 odottelu oli aika tuskaista jo lopussa : / Harmi, että sulla nuo verenpaineet on niin alhaalla, ei sulla auta mikään salmiakin syönti?

Mulle paukahti sit taas radi-diagnoosi. Osasin sitä odottaakin, ku se tuli kakkostaki odottaessa. Lievänä taas, meni yks luku 0.1 rajan yli, mutta yli kumminkin. Toivottavasti yhdistävät nuo radin takia äitipolikäynnit niiden vauvan kokoseurantojen kanssa, ettei tarvii yhtenään äitipolilla rampata.

Mä rupesin lopulta laittamaan vähän pesää valmiiksi ja täytin lipaston laatikot pikkuisilla tyttövauvan vaatteilla. Vauvan kotiintulovaatteet sairaalasta ajattelin kyl varalta ottaa aika neutraalit, jos sattuiski että tyttöennustus on pielessä. ;) Tai sit pakkaan varolta kahdet kotiintulovaatteet mukaan.

Muuten menee odotus ihan kivasti. Yöt on huonoja, mut niin ne nyt on ollut jo kauan. Turvotusta on jaloissa, tukisukat onneksi on auttaneet vähän. Onneksi mitään suonenvetoja ei ole jaloissa ollut, ainakaan vielä. Painonnousuki on ollut maltillista, mikä on hyvä kun sitä alkupainoa mulla oli jo entuudestaan liikaa.

Ei malttais odottaa vauvelin tuloa. Toisaalta tässä on ihana kesä edessä sitä ennen, joten eiköhän tässä vielä hetken malta ootella.

Koralli & Tähkäpää 29+0
 
Koralli, mä lasken sen varaan että tämä tulee lasketun ajan jälkeen. Eli esikoinen syntyi virallisesti rv 41+1, tosin puoli yksi yöllä, eli ehkä sen voi vielä laskea 41+0:ksi =) Kuopus syntyi rv 40+4. Jos tämä edes ymmärtäisi tulla laskettuna päivänä niin hyvä, ja siihen on tänään siis tasan 10 viikkoa aikaa : /

Ei sen puolen, ihana viettää vielä kesä tällä vähän pienemmällä kokoonpanolla. Ehtii siitä vauvasta huolehtia vielä syksylläkin. Varsinkin kun en tosiaankaan halua viettää kesää sairaalassa millään keskososastolla...

Salmiakkia voisi itse asiassa tehdä mielikin, ekaa kertaa elämässä :O Yleensä en siitä välitä. Mutta sitä on täältä Ruotsista vähän vaikea löytää, Suomi-kauppoja kun on aikas harvassa :(

Toivottavasti rd:n kanssa menee sulla kuitenkin hyvin, kuulosti siltä että sulla on siitä aikaisempaa kokemusta?
 
Kiitos onnitteluista :) Sektiosta toipuminen vie kieltämättä enemmän voimia kuin normaalista synnytyksestä, mutta olen yllättynyt siitä miten hyvin tämän kanssa kuitenkin pystyy hoivailemaan vauvaa, ja muutenkin olo on yllättävän siedettävä :) (odotin jotain ihan järkyttävää kipua ja tuskaa)

Siobhan; vauva oli piiiitkään ensin poikittain, sitten ajateltiin että kääntyi n. 1kk sitten pää alaspäin, mutta öinen myllerrys masussa oli melkoinen ihan loppuun asti. Tn. vauva ollut enimmäkseen peppu alaspäin viimeiset viikot vaikkei sitä heti olisi päältä uskonutkaan. Kun asia huomattiin oli vauva jo niin "tiukasti" pepullaan ettei kääntö enää ollut mahdollista.

Voihan harmi tuota Korallin diagnoosia, onneksi enää viimeinen neljännes tallella!!!

Tsemppiä ja jaksuja!!!

Jambo ja tytteli-toukkis
 
Jambo Iso onnitteluhalaus tytön johdosta! :flower::hug: Kyllä siitä sektiosta selviää, on vaan ne alkupäivät aika vaikeita. Mutta hetkittäin sitä ei edes huomaa. Toivottavasti pieni nyytti antaa sun myös nukkua.

Koralli Voi kun hienoa, että sieltä perinnöllisyyspolilta tuli hyviä uutisia. Toivottavasti nyt uskallat nauttia raskaudesta ja tulevasta vauvasta. Mutta mikä on radi?

Marja76 Tervetuloa. Sulla on komea pesue jo entuudestaan.

ON: Täällä ei mitään hälyyttävää, joten eiköhän kaikki ole hyvin. Nyt mittarissa 33 + jotain. Olen vaan viimeisen viikon kärsinyt flunssasta ja allergiasta yhtä aikaa ja se tekee olon aika ikäväksi. Mutta kun kuumetta ei ole ollut ja töitä on liikaa, niin en ole kotiinkaan jäänyt. On vaan kurja olo, kun ei voi ottaa lääkkeitäkään. Meillä ei olla vielä yhtään valmistauduttu vauvan tuloon. Mun kiireestä ja väsymyksestä kertoo ehkä se, että äitiyspakkaus on odottanut avaamattomana sopivaa hetkeä jo hyvän aikaa... esikoisen kanssa revin sen auki ihan heti kun sain. Otin pakkauksen tälläkin kertaa, kun olin lahjoittanut talvivaatteet pois ja ne on siinä pakkauksessa aika hyvät.
 
Bongasin toisesta ketjusta Kurkkunaamion saaneen reilu viikko sitten perheenlisäystä, pieni poika oli syntynyt. Onnea vielä tännekin kovasti! :heart:

Helvi: radi siis raskausdiabetes. Toivottavasti sun flunssas hellittäisi pian!

Marja: tervetuloa, komea katras sulla jo kasassa! :wave:

Siobhan: ai niin, unohdin, että asustelet Ruotsin puolella, juu salmiakkia ei varmaan niin sieltä löydykään. Toivottavasti pärjäilet tuon verenpaineen kanssa. Ja juu, mulla oli lievänä radi toisessakin raskaudessa. En tarvinnu insuliineja silloin, ihan ruokavaliolla hoitu ja poitsu syntyi pikkuisena (3,3kg). Mulla on sukurasitetta tuosta kakkostyypin diabeteksestä (isovanhemmat, vanhemmat)+ylipainoa itsellä, joten ei sinällään ihmetytä tämä. Toivottavasti nytkin hoituis ruokavaliolla.

Kyllähän väsyttää taas. Nukuin yhteensä 9 t viime yönä, mutta senkin neljässä pätkässä. On niin katkonaisia nämä yöt, että tympii. Ja kun tietää, ettei vauvankaan kanssa saa nukutuksi paljoa, niin olis kiva nyt kerätä unta pankkiin niin sanotusti, vaan ei onnistu. Heräilen kyljen kääntöön, ku sattuu, väliin puutuu kädet, aamuyöstä piti käydä vessassa. No, tämmöstähän se on. Onneks elokuu jo häämöttää nurkan takana. =)

Koralli & Neiti Tähkäpää 29+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla nyt tämä iltatähtönen on sitten aiheuttanut kaikki ylimääräset sydämentykytykset :( Ensin jäimme kiinni niskapoimuseulassa niskaturvotuksella joka oli 4,8mm. Riskiluku tuli 1:5. IStukkabiopsiassa saimme terveen tytön kromosomit ja rakenneultrassa kaikki on paremmin kun hyvin :) Sitten narahdin sokereista jo 14 vkolla. Ensin katseltiin sokereita kotona 2 vkoa ja sitten lähetettä äitiyspolille. Tablettilääkitys aloitettiin 2 vkoa sitten ja siitä johtuvien sivuvaikutusten vuoksi, ensi tiistaina aloitetaan insuliini. Neitokainen oli jo 20 vkolla iso kokoinen. Synnytys käynnistetään 2-3vkoa etuajassa, mikä on tiedossa jo nyt. Viimeraskaudesta Rd meni ruokavaliolla, mutta istukka ei enään toiminut, niin synnytys käynnistettiin 37 vkolla ja neitokainen painoi 3150g.

Marja ja maha-asukki 22+2
 
Tervetuloa Marja76 ja Iimukka! Ihanaa, että Marjan vaavi kuitenkin oli terve säikähdyksestä huolimatta!

Tsemppiä Helville väsymykseen! Täällä on vähän samanlaiset tuntemukset, töissä tuntuu hommia riittävän vaikka luulin alunperin, että tämä olisi aika rauhallinen kevät (no, niinhän se olis ollutkin ellen olis itse ottanut vaikka mitä lisähomma... aikaisemmin sitä jaksoin mutta nyt en jaksais tehdä edes sitä "pakollista"). Vaaville onneksi ei paljoa hankintoja tarvita, ostin pääsiäisenä tyynyn ja Manducan kantorepun, ja nyt puuttuu vain tyynyliinat tuosta tyynystä. Eli pitäisi jaksaa jossain vaiheessa ostaa kankaat ja saada aikaiseksi ommeltua. Viisi viikkoa taitaa vielä olla aikaa lomaan, joskin kolme viikoista on lyhyitä, onneksi.

Onnea Kurkkunaamiolle jos satut tänne tulemaan vielä käymään! Kiitos Koralli tiedosta :)

Siobhan ja Plutte 30+4
 
Jahas, kirjoittelempa taas itseni perään :) Tänään oli taas neuvolakäynti, ihan hyvältä näyttää. Kätilö yritti kokeilla missä asennossa vaavi mahassa majailee, ensin luuli, että oikealta kyljeltä löytyi jalka, mutta tuli loppujen lopuksi siihen lopputulokseen, että pää tuolla mun oikean kylkiluun alla oli. Ainakin joku isohko kova osa. Eli neuvolakorttiin merkattiin että vaavi on poikittain. On sillä tässä vielä monta viikkoa aikaa kääntyä =) Hemoglobiini mulla oli noussut 107:stä 120:een :O Eli on nyt korkeammalla kuin ihan ekalla neuvolakäynnillä (silloin taisi olla n 117). Muuten ei mitään ihmeitä, mutta menen ensi viikolla lääkäriin keskustelemaan mun kilpirauhaslääkityksestä, mulla kun on sellainen olo, että se on vähän yläkantissa... sydän nimittäin hakkaa välillä aivan tajutonta vauhtia ja verenpaine tuntuu tosi alhaiselta. Mutta jos terveen vauvan saamisen edellytyksenä on tämä kilpparilääkitysannos niin ilomielin nää vaivat kestän.

Siobhan ja Plutte 30+5
 
Tervetuloa Iimukka! :wave:

Siobhanilla hyvänkuuloisia neuvolakuulumisia. Toivotaan, että kilpirauhaslääkityskin saatais sulla kohdilleen.

Mulla ei ole aavistustakaan miten päin vauva mulla majailee. Johtuu varmaan ylipainostakin. Sit toiseks tää vauva ei juuri potkiskele,enemmänkin vaan semmosta myllerrystä ja möyrimistä niin hankala jotenkin hahmottaa, että miten päin siellä möyrii. Viimeks oli neuvolassa rt:ssa, toivottavasti pysyttelee siinä jatkossakin. No ensi viikolla on äitipoli, niin siellä varmaan taas selviää tuo asento.

Jalat on mulla ruvennu krenklaamaan. Suonikohjuja on tässä raskaudessa tullu lisää vaikka kuinka, kamalan näköiset jalat mulla : / Instru ei myy enää tukisukkia mittojen mukaan, joten tilasin netistä,mut en tiedä osasinko oikein kokoa valita. Lisäks on noita markettien tukisukkia, kaipa nekin on parempi ku ei mitään. Pitänee äitipolilla näyttää jalkoja lääkärille ja kysyä mitä mieltä se on. Ei kärsi istua tai seisoa paikallaan pitkiä aikoja. Jalat alkaa vetää suonta tai särkeä tai pistelevät/puutuvat. Toivottavasti nyt elokuuhun asti pärjäisin näiden jalkojen kanssa.

2 päivää töitä jäljellä ja sitten alkaa kesäloma ennen äitiyslomaa. :p =)

Koralli & neiti Tähkäpää 30+1
 

Yhteistyössä