35 v +odottajat, vol 4

Tulinpa minäkin pitkästä aikaa ilmoittautumaan :ashamed:

Meille syntyi 27.5 tyttö, painoa oli huikeat 4280g ja 51 cm :heart: Viikolla 40+6

Pikku neiti nyt 5 vkoa vanha ja kiltti tapaus. :D Nukkuu yöt parilla syötöllä ja itsekkin saa levätä kunnolla.

Raskautta en jäänyt kaipamaan..olin niin turvonnut ja vaivainen loppussa, että tuntui ikuisuudelta odottaa vauvan syntymää. |O Vielä kun se meni sitten lopuksi yli melkein viikolla. Synnytys sujui hyvin. 7, 5h kokonaiskesto ja ponnistusvaihe 7 min. :whistle: Kätilökin tuumasi että synnyttäminen on sinun lajisi :D

Kirjoittelen tuolla vauvapuolella toukokuun tuhisijoissa pääsääntöisesti. Jaksamisia kaikille odottajille ja onnittelut Äiti-kengulle :flower:

Aurora ja Minea 5vkoa :wave:
 
Aiti-Kengulle hurjan paljon onnea täältäkin! :heart: :heart: :heart:

Vilhelmiina, hauska sattuma, että meillä on siten samanlaiset housut. Täytyykin pitää silmät auki ja tarkkailla, näkyykö samanlaisiin housuihin pukeutunutta naista. Älä sitten ihmettele, jos kaupungilla liikkuessasi joku tulee nykäisemään hihasta ja kysyy, kirjoitteletko KaksPlussan sivuilla. Minä se vain olen :LOL: :LOL:
Sulla onkin se ultra jo tosiaan tänään. Muistin, että se olisi ollut vasta ensi viikolla, samalla viikolla mun kanssa. Tultehan sitten kertomaan kuulumisia! Aiotteko muuten kysyä, kumpaa sukupuolta tuleva pikkuinen on?

Ääh, mulla on ollut kummallisia vatsakipuja aina veskissä käydesäs ja nyt soitin neuvolaan. Terkkari epäili, että saattaisi olla VTI. Ei siis auta muu kuin käydä pissimässä purkkiin taas vaihteeksi.

Lähden viikonlopun viettoon jo tänään, joten olen nettipimennossa maanantaihin asti. Jos minusta ei ennen sitä kuulu mitään, niin oikein mukavaa viikonvaihdetta kaikille!
 
Ja minäkin ilmoittaudun.Meille syntyi 30.5.2009 poika, 3720g ja 49cm rv 39+0. Synnytys oli todella helppo ja nopea,ei tullut mitään nirhaumia,oisin vaikka ollut samantien valmis maratonille. Arki neljän lapsen kanssa on melkoisen kiirettä,mutta ihanaa :heart:
Minä en kyllä raskausajasta kaipaa muuta kuin pieniä potkuja masusta,oli todella rankka raskaus kaikinpuolin.
Mutta nyt pikku mies tahtoo tissiä :wave:
Tari ja Leevi 5 viikkoa ja kolmen kopla
 
Onnea Aurora ja Tari toukokuisista lapsosista! Minä en teidän kanssanne olekaan täällä kirjoitellut, mutta ihana kuulla "tuloksista" kuitenkin :heart: Mukavia vauvapäiviä teille!

Heinäkuun helteet hellittivät sitten heti alkuunsa.. täällä tänään +14 astetta. Hrrr. Ja juuri nyt kuuluu satavan, mistähän sekin tuli. Viileneepä ilma vähäsen :whistle: .

Oma vointi ollut vallan OK, suonenvedot ovat jokaöisiksi tulleet mutta paksuilla sukilla yritän niitä torjua. Esikoinen (1v3kk) tekee poskihampaita, ja sen kiukun kanssa olen tässä aivan unohtanut omat raskausvaivat.. Sokerirasituksessa kävin, tulokset saan maanantaina neuvolakäynnillä. Samalla tsekataan hemppa, sokerikokeen ottaja kommentoi vertani laihan näköiseksi. Jokohan minä kirjoitin tämän tänne, tuli deja vu -olo?

Pitänee painua kohta unille, kun tuosta iensärkyisestä pienestä ei tiedä mihin aikaan aamu huomenna alkaa. Onkin nukkunut tähän asti 2kk iästä alkaen ensin 8h, sitten 10h ja nyt jo monta kuukautta 12h öitä, että kai niiden joskus pitää sitten katkeillakin..

Hyvää vointia odottajille
ja ihanaa arkea Äiti-Kengulle :flower: toivottavasti kaikki hyvin!

~Tiila + Kauno 24+4 (kai)
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Siihen on vielä täällä matkaa ja olo taas epätoivoinen tän yökötyksen kanssa. Kaipa se joskus helpottaa mutta nyt tuntuu kyl menevän koko kesä ihan piloille pahoinvoinnin vuoksi. Onneksi ensi kesänä on jo nyytti kainalossa. :heart:

Petite ja mimmi 9+5
 
Aurora ja Tari onnea :flower:

Täällä arki hieman sekavissa tunnelmissa,mutta...
Tyttö 3390g ja 50,5 cm pitkä.
Synnytys oli kiitos epiduraalin siedettävä,vaikka ponnistus vaihe 13 min ilman mitään.Aukenin lopun niin äkkiä,että meinas mieskin jäädä paitsi.Onneksi kerkesi.
Aamusta tosiaan sain alakautta tapletin,kolmeks tuntia kapungille.Tippalaitettiin ja katottiin tilanne,lapsvedet meni ja samalla kalvot puhkaistiin klo 14,Epiduraali laitettiin ja tippaa nostettiin tasaisin väliajoin.Istukka odotutti itteensä 52 min.
Kotiuduimme pe aamusta,torstaina oli limaa ja verensokeri raja-arvossa.
Maito nousi eilen ja oli kivuliaampi kuin itse synnytys.Jälkisupisteluista ei pahemmin haittaa.
Tissitakiainen syö ja nukkuu.On hurmannut perheen pienimmät täysin,vielä ei ainakaan ole mustasukkaisuutta ilmassa.

Petite kovasti jaksuja sulle alkupahoinvointiin
:hug:

Muillekkin mukavaa odotusta ja iloista mieltä =)

ä-kengu ja tyttö-kengu 4 päivää :heart:
 
Onneksi olkoon Äiti-Kengulle vielä kerran täältä...

Tää viikonloppu on ollut yhtä hulinaa. Oltiin nyt sitten vihdoinkin anoppilassa ja väkee oli kuin pipoo... Pää on vieläkin ihan pyörällä. Tuli ainakin hyvin syötyä ja nautittua elämästä, toivottavasti huomenna ei neuvolantäti ihan pyörry kun puntarille meen... :D Ötzki tykkäs reissusta, oli ihan "kiltisti" eli ilmoitteli itsestään muttei häirinnyt yöunia tms... :D

Nyt omaan sänkyyn... Olikin sitä jo ikävä vaikkei oltukaan poissa kuin yksi yö

Olkkis ja Ötzki 31+0
 
Mukavaa että Kenguperhe on kotiutunut :flower: Ihanaa!

Olkkiksella kivan kuuloinen viikonloppu, hienoa! Mites neuvolassa?


Minulla oli neuvolassa tänään sijainen, sai HURJAN sf-mitan - noussut 8cm neljässä viikossa, juu-ei en usko että rintalastaa painelemalla kohdunpohjaa löytyy.. Hemoglobiini se vaan laskee lisäraudasta huolimatta, eli Kräuterblutsaftin aloitan (se ainoastaan tepsi esikoista odottaessa hb-arvoihin). Muuten kaikki ihan OK. Sokerirasituksenkin tulokset hyvät. Painoa on tullut alkutilanteesta lisää 3,5 kg, aika paljon vähemmän kuin esikoisesta. Ihan hyvä näin. Sain ultra-ajan mm- kohdunsuun tilanteen tarkistamiseksi ensi viikolle, en sellaista osannut odottaakaan.

Esikoisen nukutustaistelut jatkuvat, hoh hoijakkaa.. jospa nuo poskihampaat tulisivat pian ja jospa, jospa sen jälkeen palattaisiin aiempaan, rentoon nukahtamistapaan. Toivon totisesti!


~Tiila 24+6.
 
Moi Tiila ja muut!

Neuvolassa kaikki hyvin. Verenpaine oli ok ja hemppakin noussut 112-->122 jonka kyllä olossa huomaa. Ötzki viihtyy toistaiseksi masussa poikittain ja pieni hieman säikäyttikin kun ei meinannut sydänäänet löytyä. Paitsi että noi asiat oli hyvin, niin mua riemastutti myös se että painonnousu oli pysynyt kurissa paremmin kuin hyvin. Yhdelläkään viikolla ei keskimääräinen painonnousu ole ylittänyt 500g ja kokonaispaino on noussut nyt 8kg tai nyt on se sama paino mikä oli kun tein plussa. Sen jälkeen paino putos melkein tuon 8kg kun oli niin paljon turvotusta. Jotenkin sitä kai sai opetusen ekasta raskaudesta jolloin painoa tuli kaikkineen lähes 30kg.

Noiden perusjuttujen lisäksi sain tänään lähetteen koko/synnytystapa-arvioon ja kätilön kanssa keskusteluun. Tuo kätilön kanssa keskusteleminen on siksi että koen esikoisen syntymän peruja aikamoista luottamuspulaa synnytyslääkäreitä kohtaan. Toivottavasti tässä nyt kaikki sujuu hyvin ja Kättärin aika tulee nopeasti niin että saadaan asiat taas eteenpäin.

Olkkis ja Ötzki 31+1
 
Älkää nyt kirjoittelemista lakatko =)
Mulle auttoi tänne kirjoittelu paljon kiitos teille :flower:
Vauva on kiltti :heart: saanut viikossa melkein takas syntymäpainonsa.
Mieheltäni tiedustellessa lapsilukua ei kuulemma ole vielä täynnä :whistle: No asiaan palaan kunhan tästäkin nyt ensin toivun.En ota kantaa suuntaan tai toiseen.

Olkkis toivottavasti saat tuolla käynillä tarvitsemaas tukea ja helpotusta luottamuspulaan.

Jakselkaahan hyvin ja paksusti =) :hug:

Mites petiten pahoinvoinnit?

ä-kengu ja tyttö-kengu 8 päivää :heart:
 
Ä-K: Kiva että vielä täällä olet meidän ilona... :D

Pelkopoli- sekä synnytystapa- ja kokoarvioon
tulikin ajat tosi nopeasti. Maanantaina neuvolasta laitettiin lähete niin tiistaina oli jo ajat postitse kotona. Pelkopolille pääsen jo viikon päästä ja tuo koko- ja synnytystapa-arviokin on rv36+1 eli 10.8. En vain malttais odottaa tuonne elokuuhun asti... Haluis nähdä jo Ötzkin kun ei oo huhtikuun lopun jälkeen nähty

Lapsiluvusta: Meille ei kuulemma tule toista yhteistä jos miehen sanaan on uskomista... En tiedä miksei haluu, mutta tää asia ei oo meillä vielä pitkään aikaan ajankohtaista. Aion kuitenkin kysellä asiaa uudestaan kunhan Ötzki on syntynyt ja vauva-ajasta on jo hieman aikaa. Tää asia vain on pyörinyt muuten mielessä kun mies on ainoa lapsi eikä ole koskaan saanut kokea mitä on elää siskon tai veljen kanssa. Onhan toki meillä Olkkis mutta ikäero on niin iso ettei oikein ole hirmusti seuraa toisistaan...

O&Ö

 
Olkkis, jospa mies vielä muuttaa mielensä kun Ö hurmaa hänet... :heart:

Pino tosiaan hiljentynyt,mutta taitaa kaikki lomailla vielä.. mulla jatkus työt tasan viikon päästä. Ajatus ei oo erityisen hemaiseva,mutta menen nyt kokeilemaan kuitenkin,josko onnistus. Kuukauden työputken päästä olis vielä 3 viikon loma,jos sinne onnistus sinnittelemään. uskoisin että sitten oma vointikin jo parempi. Edelleen siis pahoinvointi riesana,tosin onneksi välillä parempia päiviä seassa. Uutena tullu kuvioihin yön valvoskelu ja päivällä sit nuokkuminen... :headwall:

Mitenkäs pikku-Kengu nukkuu, ja syö? laitahan Ä-K joskus kuvanen pikkusesta :heart:
Ens viikolla olis jo nt-ultra, tällä viikolla kävin lääkärineuvolan ja sydänäänetkin saatiin kuuluville. 170 oli tahti. :)

Hyvää vointia kaikille, moni onkin jo ihan loppumetreillä... :wave:

Petite ja mimmi 10+5
 
Olkkis kyllä miehes vielä voi muuttaa mieltään =)

Petite voimia sulle pahoinvointiin ja kiva,että sydänäänet kuulu.
Tyttö on kiltti :heart: syö ja nukkuu.Välillä on niitä päiviä,että viihtynee rinnalla usein,mutta...
Yöt nukkuu vieressä ja vaihtelevasti imettelen joskus 2h välein ja toisinaan sit pitempi väli.
Olotila hieman nuupunut,kun meillä ei enää päikkäreitä nukuta.Tarvinnee tosiaan jossain vaiheessa laittaa kuvaa.Kovin montaa kuvaa ei vielä ole tullut otettuakaan :ashamed:

Kovasti teille jaksuja kaikille :hug:

ä-kengu ja tyttö kengu 9 päivää
 
Katsotaan nyt niitä lisälapsia sitten kun Ötzki on saatu tähän maailmaan ja alun shokista selvitty... Ja sitten tää perinnöllinen sydänsairaus pitää selvittää tai sitten olla selvittämättä kun sen sairauden saa selville ainoastaan geenitestillä. Otamme siis asian kerrallaan niin hyvä tulee.

Olkkis ja Ötzki 31+5
 
Heippa kaikille!
Jospa minäkin varovaisesti tulisin kuikuilemaan teidän pinoonne tuolta +35 kuumeilijoista ;)
Täällä muutama vanha tuttukin näyttäisi olevan joten sielä pinossa olin pikkukakkosen haaveilija eli kuka sit minut muistaneekin ;)
Ikää kohta 39v, tyttökaartimme syntyneet -92,-94 ja -07 ja jos kaikki menee hyvin niin tämä "pikkukakkonen" syntyisi maaliskuussa :)
Täällä vielä suht oireettomana, pientä nippailua ja vihlontaa alavatsal ja rinnoissa. Oireita siis vielä odotellessa ;)

Aurora Onnittelut koko perheelle prinsessasta :flower: :heart:

Pepite toivottavasti pahoinvointisi pian helpottaa, jaksuja :hug:

Vointeja teille kaikille :hug:
äiti vm70 ja "pikkukakkonen" 5+2 :heart:
 
Moikka vaan ja tervetuloa mukaan äiti vm70! Kiva saada tähänkin ketjuun uutta verta ettei tää nyt vallan kuole kun porukka siirtyy tuonne vauvautuneiden puolelle... Minkä ikäinen esikoinen sulla on äiti vm70?

Itsellä olis vielä 8vkoa aikaa kärvistellä. Toivottavasti ei yhtään sen enempää. Olo ei oo tuskainen mutta muuten mietityttää tää Ötzkin oleminen tuolla masussa kun on linnoittautunut vallan poikittain. Ensi torstaina olis se käynti siellä pelkopolilla... Saa nähdä miten menee ja mitä siellä tapahtuu.

Olkkis ja Ötzki 31+6
 
Tervetuloa Äitivm.70, muistankin siut toiselta puolen ja on kyllä aivan ihanaa,että pääsit tänne puolelle :) Tänään ollut vähän parempi päivä ja heti sitä herää toiveet,että joko tää yökötys alkas riittää... onhan tätä jo kestettykin. Mulla muuten uusi läppäri käytössä ja jostain syystä tää ei anna laittaa hymiöitä ollenkaan,joten tulee tylsää tekstiä.

Kuiskaten, ihana profiili pienestä!!! kävitkö yksityisellä 4d:ssä vai onko teillä kunnan puolesta? Mulla on nyt niin tyttöolo,että ihme jos poika tulee. kovasti haluisin jo tietää,mutta vielä pitää malttaa...

Petite ja mimmi 10+6
 
Heipä hei kaikille,

pikainen viesti vain täältä päin tällä kertaa. Mä oon NIIN lomalla - ja remonttikiireiden keskellä, etten kauheesti ehdi koneella nykyään käydä. Meillä oli rakenneultra viime viikolla, kaikki on kunnossa ja vauvalla mittaa ihan mukavasti! :O Poikavaihtoehtoa meille kovasti ehdoteltiin, yhdessäkin kuvassa näkyy niin selkeästi jalkojen välissä pikku "uloke", että kaipa sieltä sitten sen merkkinen tulee. :)

Lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille! Voi että en malta odottaa kun oma pikku nyytti on kainalossa! Mukavia odotteluja ja kesän jatkoja kaikille!

Vilhelmiina73 ja Möykky (äh, täytyy keksiä parempi työnimi, kyllä se alkaa jo olla jotain muuta kuin "pelkkä möykky"...)
21 + 0
 
Huomenta!
Kiitos Pepite ja olkkis :hug:
olkkis tää työnimi on harhaanjohtava :ashamed: Meille toivonmukaan tulossa 4 lapsukainen. Meillä siis esikko kohta 17v, seuraava 15v ja 2v eli pikkukakkonen tulee siit et ollaan alusta asti puhuttu et hankitaan pikkuneidille vielä kaveri, isot likat kun jo noin isoja :ashamed:

Jee, tääl alko loma, 2vkoa tosin mut silti B) Viikko tuli käytettyy jo keskimmäisen rippijuhlia valmistellessa kesäkuun puolel ja viikko jäi syksyyn et on tää aika pätkälomaa :ashamed: parempi sekin kuin ei mitään ;) Loppuviikost lähetään Tampereel, isot likat pääsee shoppailee ja särkkikseen ja me miehen ja pikkuneidin kans katsellaan ja kierrrellään kaunista Tamperetta ja pispalanharjuja ym. läpi, nautitaan lomasta kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin kävellä :D Alkuviikko menee kotosalla, esikko menossa huomenna ja keskiviikkona taas mansikkapellolle hommiin niin jospa sekin tuon pari päivää sielt sais "vapaata"

Välillä mä sorrun miettimään et mahtaako tuol ketään olla mukana kun oireita niin vähän mut eipä tässä viikkojakaan ole kasassa montaa ;) Täl viikol ajattelin soittaa sitä ekaa neuvola-aikaa kun kuitenkin saa sumplia sitä työvuorojen takii et mikä aika vapaana ja miten taas ite pääsee, jos vaik sinne reilun 3vkon päähän sen sais :)

Nyt mentävä aamukaffelle, sämpylätaikina onkin jo kohoomassa, pääsen senkin kohta leipomaan :)
Oikein ihanaa odotusta kaikille :heart: ja nautitaan tästä lyhyestä mutta "vähälumisesta" kesästä :D Täällä meinaa mittari ei vielä ainakaan mikään lupaava, 12astetta näyttäis olevan ulkona ja mulla ihan sairaan kylmä vaik tääs sisäl sentään 20 hyrrrr.......
Äiti vm70 ja "pikkukakkonen"5+4
 

Yhteistyössä