35 v +odottajat, vol 4

Ä-K: Tsemii ja voimia nyt niiden suppareiden kanssa.... Perässä tullaan tuossa muutaman viikon kuluttua.

Harmittaa siskon puolesta tuo keskenmeno, kun ei oo siskolle helppoo lapsen saaminen. Onneksi heillä on jo yksi aivan ihana 3.5v poika, oikea tädin silmäterä ja serkun rakas... :D Pidetään peukkuja että tärppäis uudestaan mahdollisimman nopeasti...

akkamänty: kun noita sulkuja käyttää niin luin jostain että jos suluissa olevan sanan viimeinen kirjain on ä niin se heittää tuon silmää iskevän hymiön tuonne... Kannattaa laittaa viimeisen sanan ja sulun väliin välilyönti niin ei tuu noita inhottavia...

Ja tuosta 40+ ikäisenä lapsen hankkimisesta/saamisesta: Onhan se ihana että meitä on monenikäisiä odottajia mutta omalta osaltani olen ajatellut asian niin etten 40+ikäisenä enää jaksa hoitaa pientä. Mulla on onneksi ollut hyvä onni siinä että vaikka elämänkumppani on vaihtunut, niin molemmat ovat olleet miehiä joiden kanssa lapsen saaminen on tuntunut alusta asti hyvältä vaihtoehdolta. Tosin nyt ötzkin odotuksen aikana on tullut hieman pelkoja mukaan miehen suvussa esiintyvän vahvasti perinnöllisen sydänsairauden takia mutta se otetaan mikä annetaan... Hyvin tuntuu Ötzki masussa jakselevan...

Huomenna olis sitten taas yksi etappi saavutettu kun alkaa rv31... Alkaa synnytys hiljalleen jo jännittämään kun edellisestä on yli 8v

Olkkis ja Ötzki 29+6
 
Huh hellettä... pitkästä aikaa täälläkin päivittelen, eli pian on puoliväli saavutettu, rakenneultra olisi puolentoista viikon päästä, vielä en liikkeitä ole tuntenut, mutta eiköhän ne sieltä ala tuntua vähitellen rantapallon kasvaessa...

Kuiskaten 19+0
 
Huomenta

Kuiskaten ei varmastikkaan enää kauaa mene,kun tunnet liikkeet =)

Ai niin Akkamänty kiva,kun käyt täällä.Kyllä minäkin vielä lueskelen ja välillä kommentoin 35+ kuumeilijoissa.Mihin en välttämäti enää jatkossa tule kuulumaan :whistle:

Eiliset supistukset illasta loppuivat.Toista poskionteloa jomottaa hieman.Olo on todella hehkee :D
Nyt juomaan kuppi kuumaa ja nauttimaan aamupalasta pienten vielä nukkuessa =)

Jaksuja kaikille tasapuolisesti :hug:

ä-kengu 38+3 :heart:
 
Nyt alkaa riittää tää helle... Nilkat ihan kuin elefantin jalat, nestettä tulee hikenä ulos enemmän kuin ehtii kurkusta kaataa alas... Onneksi ei oo mitään muuta ainakaan vielä.

Toivottavasti nää helteet nyt hieman asettuis niin jaksais olla ja hoitaa asioitakin... Tosin ei hirmusti tarvii enää hoitaa, mutta jotain pientä säädettävää olis, ennen kuin sitten saa taas olla.

Ä-K: Sullekin jaksuja, niin kuin itse kullekin meille!

Olkkis ja Ötzki 30+0
 
siis mistä tää kaamee väsymys tulee :eek: Kuumetta ei ole,mutta panadolin jouduin ottaan.
Kaupassa tuli lyllerrettyä ja hiki virtas.Supistelee taas kiitettävästi.
Pakkaaminen autottomana on kamalaa.Osa tavaroista tarvii varastoida väliaikaisesti.Kaikkia ei saada tiistaina otettua mukaan.
Kämppä on jätesäkkien ja laatikoitten vallassa :(
Niin ja huolettaa,etten kerkee kaikkia hommia saamaan valmiiks,jos lähtö tuleekin ennen tiistaita.(huom kärvistelen täällä vielä pitkälle heinäkuuhun)
jaahas pienemmät kaipaa syötävää :wave:

Olkkis täällä on toinen elefantti jalkainen :hug:
 
Täällä myös nilkat turvoksissa, tänäaamuna myös sormet :wave: jälkimmäinen kyllä saattaa johtua eilen syömästäni sipsipitoisesta illallisesta :ashamed: .. verenpaineet alhaalla ja niin armoton helle, että suolaista tekee mieli koko ajan. Itsehän siitä kärsin!

Ärsyttävää kun itikat ovat pureskelleet nuo turvonneet nilkat aivan valtaville paukamille (olen allerginen). Kutittaa ja nahkan alla neste velloo, yäks. No mutta kesä on vaan kerran vuodessa, muutaman kuukauden päästä näitäkin taas haikaillaan. Onneksi huomenna ei aivan näin kuuma pitäisi olla, olemme menossa pojan isomummon luo eli muutama tunti autossaistumista luvassa.

Äiti-Kengulle voimia väsymyksen keskelle ja Olkkikselle myös, helpottakoon helle! Kohta varmaan Kuiskatenkin tosiaan alkaa liikkeitä tuntemaan, minulla ne alkoivat jokapäiväisenä tuntua vasta puolivälin jälkeen etuseinäistukan takaa. Esikoisen liikkeet tunsin kokoaikaisesti jo rv 15+ alkaen!

Nyt ehkä (sipsi-)iltapalalle, sitten tuulettimen alle pötkölleen unta odottamaan
~Tiila 23+5
 
Hitto tämän turvotuksen kanssa... Ei meinaa päästä edes kävelemään kun oikea nilkka on älyttömästi turvonnut. En oikein tiedä mitä tekis kun ei kohoasento ja juominen oikein auta... Tai sitten en vaan ehdi juomaan tarpeeksi...

Ensi viikonloppuna olisi sitten aika tehdä se kauan odotettu vierailu anoppilaan. Automatka kestää kolmisen tuntia ja kyselenkin nyt että onko kellään mitään vinkkiä mahdollisimman kivuttomaan automatkaan? Eli onko muuta mahdollisuutta välttää turvotus kuin pysähdellä pari kertaa ja juoda ihan hillittömästi? Autossa on onneksi ilmastointi niin sen puoleen ei tuu liian tukalaa oloa mutta tuo turvotus hieman pelottaa... Onneks on järvi lähellä ja sinne pääsee sitten kahlaamaan jos ei muuten turvotus laske... :D

O&Ö
 
Moro Äiti-Kengu! Toivottavasti et joudu kärsimään enää turvotuksista niin kuin mä vaan saat nyytin pian syliisi. Toivottavasti joku pääsee puolestasi ilmoittamaan jos nettipimentosi aikana nyyttisi syliin saat.

Olkkis ja Ötzki 30+1
 
Jaksamista Äiti-Kengulle :hug: :hug: :hug:

Mulla tänään eka neuvolakäynti,jännittää ihan hirveesti vaikka tietääkin mitä siellä tehdään. Ne tsiljoona kyselylomaketta riepoo jo nyt... etenkin jos joudun ottamaan kuopuksen mukaan,ni kysyn kyllä voisko täyttää kotona..

 
Hei kaikki!

Olimme mökillä viettämässä pidennettyä viikonloppua, joten olin nettipimennossa. Nyt pääsee taas surffailemaan :)

Tiia, löysin Stockan mammavaateosastolta kivat kangashousut, jotka olivat kantistarjouksessa vain 18 euroa! KappAhlista ostin yhden tunikan. Nyt, kun on lämmintä, olenkin pitänyt legginsejä ja tunikoita, ja voi miten ihanaa, kun tavalliset housut eivät ole kiristämässä masua!

Rakenneultra olisi sitten ensi viikolla, jännää! Vilhelmiina, eikös sullakin ole se ultra ensi viikolla? Osuukohan meidän ultrat ihan samalle päivälle (mulla torstaina)?

Mitenkäs Petiten eka neuvolakäynti sujui?

Jännityksellä täälläkin odotellaan Äiti-Kengun seuraavia kuulumisia. Jokohan sieltä on synnytyskertomus luvassa...

Kuiskaten, minäkään en ole vielä tuntenut liikkeitä, kovasti niitä olen kyllä koittanut kuullostella. Eiköhän niitä pikku hiljaa pitäisi alkaa tuntua.

Nyt takaisin töiden kimppuun. Kivaa maanantaita kaikille!
 
Huh hellettä!! Meillä tehdään taloremonttia ja tänään on pihamaalla ollut työmiehiä kaivamassa salaojia. Mä säälittelin niitä kun joutuvat tällasessa helteessä rehkimään, niin yks vaan totes lakonisesti että "kylläpähän tarkenee". Heh!

Äiti-Kengulle paljon hyviä toivotuksia matkaan!

Heh, Pajunen, mä olen ostanut samat Stockan mammahousut! Ja viikonloppuna kävin loman alkamisen kunniaksi ostelemassa yläosia. Kappahlista minäkin löysin kivoja tunikoita, ja sitten ostin XL-osaston trikootoppeja, jotka on mukavan pitkiä ja "venyy ja paukkuu" vatsan päältä tarpeen mukaan. ;) Kiva olla lomalla kun voi pukeutua miten huvittaa, mutta nyt jo mietin elokuista töihinpaluuta ison mahani kanssa, ja jos silloin vielä pukkaa tällaista hellettä, niin mitäs sitä sitten laittaa päälle? Noi varsinaiset äitiystopit on mun makuun usein liian "kukkaishörhöjä", ja sitten niissä on usein hurjan avonainen kaula-aukko - ehdoton nou-nou meikäläisen töissä.

Mulla on rakenneultra itse asiassa jo tällä viikolla, torstaina. Jännittää todella paljon! Ei oo mitään syytä olettaa että mikään olis pielessä, viimeks tänään aamulla neuvolassa sydänäänet kuului hienosti ja tunnustellen kaikki oli kunnossa, mutta jännittäähän tuo silti, ei voi mitään. Mulla on verenpaine vähän noussut ja hb laskenut, mutta ovat kuulemma ihan normaalin rajoissa, kun on ollut tota oksenteluakin (vielä viime viikollakin useana aamuna, voitteko kuvitella, vkolla 18!). Onnea matkaan Pajunen ultraan, vaihdetaan sitten ensi viikolla niitä kuulumisia!

Minä en myöskään oo vielä tuntenut vauvan liikkeitä. :( Toivottavasti niitä alkaa tuntua pian.

Jaksamista helteeseen kaikille mammoille! :wave:
 
Heips,

asutteko länsiseudulla,kun helteestä puhutte? Täällä idässä on ollut suorastaan viileää,hrrrh :D
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Ihmettelin vain kun joudun useampaan tarkkailuun, sokereiden,vauvan suuren koon ja rh-tekijän vuoksi,lisäksi seurataan piileviä virtsatietulehduksia,kun niitäkin ollut. Lomakkeita ei tarvinnukaan täytellä ja th oli oikein mukava ja ystävällinen =)

Sydänääniä ei edes yritetty saada esille, niistä vähän huolissani mutta pitää nyt odottaa np-ultraan asti. Aika pitääkin varata huomenna jo! Mulla on koti-doppler,mutta ei sillä vielä saa ääniä kuuluviin. Nauratti th:n verenpaineen mittaus, laite oli ku suoraan 50-luvulta stetoskooppeineen ja mekaanisine tauluineen, ei siis edes niitä 80-luvun vaan selkeesti vanhempi. Hihittelinkin mielessäni,että kuunnellaankohan täällä sydänääniä sitten sellasella vuohensarvitorvella :D

oikein mukavaa viikonalkua kaikille mammoille :wave:
 
netti toimii vielä,joten.
vilhelmiina toivotaan,että pian tunnet liikkeet ja kyllä torstain ultra menee hyvin.

Petite no jopas on terkalla ajanmukaiset laitteet :whistle: Niin tuo alku on sitä odottelua,että kongreettisesti tiedostaa olevansa raskaana.

Toivottavasti loppuviikosta toimii netti.tänään iltapäivästä muutetaan.
Lähtöä ei vielä ole tullut,vaikkakin hilkulla eilenkin taas oli.
Huomenna mulla on äpoli ja toivottavasti jään sille reissulle
;)

Kaikille kovasti jaksuja :hug:

Kiitokset kun olette "hengessä" mukana.Peukkuja saa pitää edelleen.Kyllä mää jollain teille väliaika tietoo saan.eihän teitä jännityksessä voi pitää :D


ä-kengu 38+5
 
Ä-K: :hug: Jäädään tässä innolla odottelemaan miten kengun käy... No ei sulla kuitenkaan enää hirmumontaa viikkoo voi mennä että nyytti on sylissä.

Omaa napaa kirjoittelen myöhemmin. Pitää lähtee kaupoille kun serkku vie autolla. Ei tarvii itse ajella. :D

Olkkis ja Ötzki 30+2
 
Heissan kaikki uudet 35+ odottajat ja muutama vanha tuttu viime vuoden odottajista!

Sain todella pitkästä aikaa - öö... olisiko noin puoli vuotta - päähäni käydä kääntymässä täällä palstalla ja ilokseni huomasin, että ainakin akkis ja anjamarita vanhoista tutuista vaikuttaa täällä edelleen.

Tässä vähän meidän kuulumisia, koska on aivan toivoton savotta alkaa käymään läpi muitten kuulumisia ja kommentoida niitä B). Hannes on nyt reilut 10 kuukautta vanha valloittava vauhtiveikko. Vienyt aivan kaikkien sydämet vanhemmat sisarukset mukaan lukien. Poika kävelee kauheata kyytiä tuen varassa, mutta ei uskalla vielä yrittää ilman tukea. Yöt nukutaan ihan yhteen putkeen heräämättä, josta vanha äiti on todella kiitollinen. Itse palasin töihin heti vanhempainvapaan jälkeen ja mieheni on nyt hoitovapaalla. Hattua hänelle nostan siitä, että jäi kaikkien kolmen kanssa näin kesäksi kotiin. Päivähoitopaikkaa on haettu ensi vuoden alusta, Hannes on silloin 1v 5 kk.

Oikein hyvää jatkoa kaikille ja enköhän poikkea toisenkin kerran.
Säihke
 
Hei vaan kaikille !
Olen ollut laiskalla tuulella ja käynyt vaan lukemassa palstaa :ashamed:
Ottaa koville nää lämpöset päivät vaikkei pitäs valittaa..
Tänäin kävin neuvolassa, sf-mitta 27 cm. verenpaine 115/75, sykkeet 141, painoa tullut 5,5 kiloa kaikenkaikkiaaan. Hirveästi masu kasvanut kuukaudessa ! Enää pari työpäivää ja sitten lomalle ja töihin en enää menekkän pitkään aikaan !

Hyviä vointeja kaikille !

T: aurinko73 27+6
 
Heipsan kaikille!

Äiti-kengu laittoi viestiä, että on tällä hetkellä synnyttämässä!!! Oli saanut epiduraalin, joka tuntui auttavan, mutta eihän tässä enää pitkään mene, kun hänellä on pikkukulta kainalossa :heart:
 
Edellinen viesti Äiti-Kengulta oli tullut aiemmin illalla, en huomannut sitä heti, mutta aivan hetki sitten tuli viesti, että tyttö tuli klo 19.48!!!!! ONNEA vielä tätäkin kautta!!!! :heart: :heart: :heart: :flower: :hug:
 
.

ONNEA ÄITI-KENGU JA NEITI-KENGU
:flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:
~ ~ ~ Ihanaa, ihanaa, ihanaa !!!

 
Ihanaa... Äiti-Kengulle kovasti onniteluita pienestä! Ötzkiltä onnenpotkuja pienen prinsessan alkutaipaleelle tuntuu satelevan nyt ihan jatkuvalla syötöllä... :D

Katselin muuten tuota listaa ja aktiivisimmista mammoista enää SpookyMamalla olis la ennen mua... Mihin tää aika katoilee? :D


Olkkis ja Ötzki 30+4
 
Onnea paljon Äiti-Kengulle! :heart: nyt on vaivat helpottaneet :)

Täällä edelleen taistellaan pahoinvoinnin kanssa, ei tunnu helpottavan sitten millään. Parin viikon päästä alkas työt,joten toivoisin kyllä siihen mennessä lientyvän...

Petite ja mimmi 9+2
 

Yhteistyössä