35 v +odottajat, vol 4

Heippa,

olin tuolla +35 odottajissa 3 kierron ajan ja edellisestä tärppäs, LA ois laskelmieni mukaan 1.2.2010. Neuvola-ajan varasin tänään kesäkuun loppuun.... niin ja entuudestaan meillä 4 lasta,iältään n.3v-12v. Olen hieman alaikäinen pinoonne,toivottavasti se ei haittaa :) (vm.-76)

Viikkoja täl hetkellä vasta vaivaiset 5+1 :wave:
 
Petite: Olin itsekin "alaikäinen" kun tähän ketjuun rupesin kirjoittamaan joten ei muuta kuin TERVETULOA MUKAAN!

Äiti-Kengu: Nyt on anopin tapaaminen ohi etkä kyllä usko miten ihanan kevyt ja hyvä fiilis jäi. Päästiin asioista puhumaan vasta ihan lopussa mutta pääasia oli että puhuttiin ja kaikki on nyt kunnossa. Kerroin jopa anopille tuleeko hänestä prinsessan vai prinssin mumma. Tuntui jotenkin tärkeältä tuo että sain kertoa. Lopuksi sitten itkettiin ja halittiin kaikki. Sain jopa selityksen sille miksi en ollut tervetullut sinne appiukon hautajaisiin ja ihan ymmärrettävä ja hyvä syy se sitten olikin. :D Lopulta sanoin (ja tarkoitan sitä myös) että hän on syksyllä todella tervetullut meille vauvaa katsomaan aina kun täällä päin liikkuu ja usein liikkuukin kun tekee työmatkoja tänne päin lähes kuukausittain.

Erittäin helpottuneet ja iloiset

Olkkis ja Ötzki Masupallero 26+2
 
Äiti-Kengu: Nyt täytyy vaan opetella unohtamaan menneet ja yrittää elää tätä päivää. Tää muutti kuitenkin asioita jonkin verran parempaan vaikkei asiat koskaan olekaan huonosti olleetkaan. Jos ihan suoraan sanon niin itse omassa päässäni tein asioista heti paljon pahempia kuin olivatkaan. :D Nyt täytyy sanoa että oppia ikä kaikki... Nyt kun muistais vielä mitä tänään tapahtu niin olisin loistotyytyväinen. :D

O&Ö
 
Huomenta kaikille =)

Yö meni onneksi hyvin.Illasta nauroin kippurassa tuon elokuussa 4 täyttävän puheita.Isän peitellessä tyttö puhuu synnytyksestä tyyliin :äiti synnyttää vauvan pimpula reiästä spruits :D Se oliskin hienoa,jos sen sais vaan pierastua maailmaan.Tässä tosiaan yks osa tytön ja isän välisestä keskustelusta.

Tulen kertoilemaan neuvola kuulumiset päivällä.

voidaan kaikki hyvin ja paksusti =)

ä-kengu 34+6
 
Kiitos paljon, että mukavaan porukkaanne mahdun :hug:
Kovasti toivon, että tämä pieni pysyy matkassa mukana, ihan kummallista kun ei ole vielä sen suurempia oireitakaan, ne ensimmäiset hävisivät ja odottelen,että alkaako pahoinvointi vai ei. Voisi kyllä jättää väliin tän raskauden. Ja vipo vauveli tulossa, sitten lapsiluku ehdottomasti täynnä joten aika haikeita fiiliksiä koen myöskin.

Paljon onnea kaikille odotukseen, ihanaa kun täällä on niin eri vaiheissa olevia odottajia :heart: :wave:
 
Miksihän olen tänään ollut normaalia väsyneempi? Lieköhän jotain stressiä purkautunut kun väsyttää ihan mielettömästi vaikka viime yön nukuin tosi hyvin ja lisäksi nukuin vielä 3h päiväunet. En tajua mitä tää on... Onneksi ötzki on ollut tänään oma itsensä niin ettei tarvitse siitä murehtia.

Äiti-Kengu: Erehdyin käymään heinäkuisten ketjussa jossa mainitsit että sun pitäis aloittaa rautakuuri mutta että sulla on raudanimeytymisvaikeuksia. Kokeiles Fexin-nimistä rautavalmistetta. On poretabletti eli valmiina nestemäistä ja mulla ainakin imeytyy paljon paremmin kuin tabletista. Huomasin sen omasta olostani jo muutaman päivän käytön jälkeen.

Olkkis ja Ötzki 26+3
 
Ä-K: Onneksi ei oo enää mitään pakollisia herätyksiä aamusta vaan saa nukkua jos nukuttaa. Mua vaan rupes kauhistuttamaan viikonlopun reissu. Suuntaansa 600km ja mikäli isäntää yhtään tunnen niin mahdollisimman vähillä pysähdyksillä mennään, ainakin sunnuntaina kun kotiin tullaan kaksisteen.

Mä muuten nautin jo etukäteen ensi viikosta kun viikonlopun reissulta mun rakas esikoistyttäreni jää maalle mummin ja vaarin luo ja tulee varmaan vasta juhannusviikolla kotiin jos nyt yhtään ymmärsin oikein. En enää edes tiedä moneskohan kesä tää on kun neiti näin kesän aluksi siellä on mutta on se kivaa kun isovanhemmat jaksaa ottaa vielä neitiä luokseen. Siellä on niin erilaista kuin kotona ja näin saan minäkin mieheni kanssa vielä kahden keskistä aikaa ennen kuin ötzki syntyy.

O&Ö
 
Meillä sattuu ja tapahtuu. Lenni 2 v leikki siskojen kanssa pinasängyssä ja kappas vaan poika tuli ja mätkähti siitä alas. Tulos käsi murtunut ei pahasti mutta kumminkin kipsi 3 vk kädessä 90 asteen kipsaus siis kainaloon saakka :| Poika oli todella reipas ei pahemmin itkennyt ja antoi laittaa kipsinkin todella hienosti. Tuolla se sängyssään nyt tuhisee :heart: tyytyväisenä unosillaan.

Mutta tälläistä tällä kertaa ja huomenna lisää.

Spooky ja Aino 29+1
 
SpookyMama: PIKAISTA PARANEMISTA Lennille! Tapaturmat on aina ikäviä. Onneksi lapsilla yleensä vammat paranee nopeasti. Toivotaan vain ettei nyt kolmeen viikkoon tule ihan hirmulämpimiä kelejä niin ei kipsin alta ala poikasi kättä kutisemaan.

Nyt muihin hommiin... Ötzki ei taas yhtään tykkää kun tässä koneella istun.

Olkkis ja Ötzki 26+4
 
Hei vaan kaikille! Olen ollut muutaman viikon reissussa, joten en ole päässyt palstailemaan. Mutta nyt istun taas tukevasti työpöytäni ääressä ja pääsin lukemaan kuulumisianne.

Tänne ei raskauden suhteen kuulu mitään kummosta, olo on täysin "normaali". Välillä jopa huolestuttavankin normaali... no, onneksi alkuviikosta on taas neuvola, niin selviää, onko masuasukilla kaikki kunnossa.

Täällä oli puhetta sokerirasituksesta. Mulle neuvolassa suositeltiin sitä, kun BMI on 26. Täällä se tehdään viikoilla 26-28.

SpookyMama, tosi kurjia tuollaiset tapaturmat. Pikaista paranemista Lennille!

Mitäs Vilhelmiinalle kuuluu?
 
SpookyMama Lennille paranemisia.Oma olosi taitaa olla hyvä?

Pajunen hienoa,että sulla odotus sujuu ilman vaivoja.Nauti ihmeessä tuosta olotilasta.

Olkkis toivottavasti selviät tuosta pitkästä ajomatkasta hyvin.Pyydä ihmeessä sit useempia pysähdyksiä ettei tule huonoa oloa.

Täällä nivustaipeet kipeet ja kävely on :$ Huomaa,että nyt ollaan asetuttu melkein lähtö asemiin.
Nyt tarvinnee mennä laittaan lapsukaisille ruokaa :wave:

Voidaan hyvin ja paksusti :D

Ä-kengu ja pikku-kengu 35 POKS :heart:
 
Huomenta,

täällä pahoinvointi on alkanu nostaa päätään, vielä jatkuvan öllötyksen tasolla mutta eiköhän se siitä ylly. Olikos teillä muilla alussa oksentelua? Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi voimakasta ja olin pari viikkoa silloin saikullakin. Nyt olen hoitovapaalla vielä reilun kuukauden,toivottavasti ehtis mennä ohi töihin palatessa :whistle:

Sokerirasituksista oli ollut puhetta... mä olen joutunu käymään kolmessa raskaudessani, koska olen saanut isoja vauvoja. Viime raskaudessa oli kyl jo BMI:kin lievästi koholla,samoin nyt. :ashamed: Se ei kyl mitään kivaa ole,mutta toki tarpeen.

Äiti-Kengulla ei montaa viikkoa enää oliskaan nyytinhakuun, kovasti jaksamista loppuajan vaivoihin :wave:
 
Petite: Mulla ei oo ollut varsinaista pahoinvointia kummassakaan raskaudessa, esikossa ei edes tehnyt pahaa. Tässä raskaudessa oli alussa sellaisia kuvotuskohtauksia kun esim äkkiseltään avasi jääkaapin oven. Nyt onneksi on mennyt jo ohitse mutta nyt sitten taas on iskenyt hillitön väsy. Alkuraskaudesta tuttu juttu, mutta silloin ei läheskään niin pahana kuin nyt. En oikein ymmärrä mikä mua nyt väsyttää... Keskiraskaudenhan pitäis olla energistä aikaa. :D

Pajunen: Mä kävin sokerirasituksessa jo viime viikolla kun oli rv 25+5. Mulla oli vielä perjantainakin huono olo vaikka söin kunnolla. En tiedä miksi. Paastosokeriarvo oli ainakin normaali joten en ymmärrä. Onneksi ensi maanantaina on neuvola ja lääkäri joten se helpottaa...

Olkkis ja Ötzki 26+4
 
Petite: kuten Olkkiksella, mullakaan ei ole ollut varsinaista pahoinvointia. Sellaista lievää kuvotusta oli etenkin iltaisin siinä viikkojen 7-9 aikana, mutta sen kanssa pärjäsi ihan hyvin. Muutaman kerran ryntäsin vessaan, kun olin varma, että oksennus tulee, mutta eipä sitä kyllä tullut.

Olkkis: kumma juttu, että huono olo kesti noin kauan sokerirasituksen jälkeen. Oliko se litku muuten ihan hirveän makuista, ja kuinkas paljon sitä piti juoda?

Mun täytyy kiikuttaa huomenna virtsanäyte labraan, kun edellisessä oli jotain häikkää. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisin jonkun kuurin saanut, mutta neuvolan terkkari oli sitä mieltä, että kontrolli kannattaa kuitenkin katsoa. Joskus nuorempana kärsin virtsatieinfktioista tosi usein, toivottavasti vaiva ei nyt raskauden aikana ala uudelleen.
 
Petite mä olen ainoosti oksentanut ekat 16 viikkoo,kun toista odotin.Muista on ollut lievää kuvotusta ja kolmosesta kuvotus oli 24/7 tosi pitkään.Tästä oli lievänä,kunhan muisti syödä väh 2h välein jotain.Väillä oli kyllä lyhkäsemmälläkin välillä laitettava jotain pientä suuhunsa.

Pajunen toivottavasti huominen näyte on puhdas.

Jaahas kaippa meen sohvalle makoileen.Pienemmät tekevät palapelejä nätisti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pajunen:
Olkkis: kumma juttu, että huono olo kesti noin kauan sokerirasituksen jälkeen. Oliko se litku muuten ihan hirveän makuista, ja kuinkas paljon sitä piti juoda?

Mun täytyy kiikuttaa huomenna virtsanäyte labraan, kun edellisessä oli jotain häikkää. Ei kuitenkaan niin paljoa, että olisin jonkun kuurin saanut, mutta neuvolan terkkari oli sitä mieltä, että kontrolli kannattaa kuitenkin katsoa. Joskus nuorempana kärsin virtsatieinfktioista tosi usein, toivottavasti vaiva ei nyt raskauden aikana ala uudelleen.
Sokerivettä piti juoda 300ml. Ei ollut kovin hyvää ( ylimakeeta oli, en kysynyt sekoitussuhdetta ), se colajuoman makuinen vanha versio oli parempaa vaikkei sekään hyvää ollut mutta sitä ei kuulemma ole enää saatavilla. Pienenä vinkkinä muuten sokerirasitukseen menijöille annettakoon että kannattaa ottaa joko lukemista tai sanaristikoita mukaan... Menee aika paljon nopeammin kuin ilman tekemistä. Mulla suurin osa ajasta tais mennä puhelimessa höpöttelyyn... :D

Mulla on noiden virtsatieinfektioiden kanssa sama juttu kuin sulla pajunen sillä erotuksella että mulla on ne neuvolan virtsanäytteet korvattu labran kestolähetteellä ja käyn labrassa aina viikkoa ennen neuvolaa jättämässä näytteen. Näin saan heti oikean lääkityksen jos virtsatieinfektio iskee. Mullakin on ollut koko ikäni alttius saada muita herkemmin virtsatieinfektio, siksi seuraavat noin. Saa nähdä mitä lääkäri ensi maanantaina sanoo kun sinne menen. Hieman jännittää

Saa nähdä miten Ötzki huomenna innostuu riehumaan... Meillä olis edessä huomenna 6-8h automatka Pohjanmaalle jossa on isän sisarusten ja sen puolen serkusten tapaaminen. Hieman hirvittää lähteä noin kauas mutten kehtaa jäädä pois kun oma isä on tapaamisen suurella vaivalla järjestänyt. Jos joku muu olis sen järkännyt niin olisin sen ilomielin jättänyt väliin, nyt ei kehdannut. Onneksi ei itse tarvitse ajaa...

O&Ö


 
Olkkis toivottavasti reissunne onnistuu hyvin.

Täällä kärsitään edelleen nivustaipeiden kolotuksesta,ummetuksesta ja väsymyksestä.Tulikohan jo kaikki valitukset :ashamed: Jotenkin tuntuu,että aika on pysähtynyt.Pelottaa jo ens viikon äpoli käynti,jos ei lääkäri kuuntele mua yhtään.Ei tää olotila tästä enää kohene vaan päinvastoin.Synnytyskunto on aivan olematon ja nyt vielä kun tuo hemppakin laski niin rajusti.Pelottaa siis vauvan puolesta ja hieman myös itseni.
Kaikki muut murheet tähän vielä :'(
Lopputulos on kaikesta huolimati paljon paljon iloa tuova ja sitä tässä jo odotan että saa hoivata :heart:
Päänuppi vaan alkaa jo tosissaan väsyä :ashamed:

Sateista on taas täällä.Siittä huolimati kaikille hyviä vointeja ja iloista mieltä =)

ä-kengu 35+1(ultran mukaan 36)
 
Olkkikselle tsemppiä reissuun, toivottavasti matka taittuu kuitenkin mukavasti!

Äiti-Kengulle myös tsemppiä ja voimia! Aika saisi nyt lentää siivillä, että saisit sen pikkuisen pian syliisi ja pääsisit samalla ikävistä vaivoista eroon.

Onko teillä kellään kokemusta koti-dopplerista? Olen yleensä hyvin rationalistinen, en lainkaan mikään hössöttäjä, mutta nyt on pikkuhiljaa alkanut tuntua siltä, että pitäisikö tuollainen laite hankkia? Sillä voisi sitten kuunnella masuasukin sydänääniä, kun kovasti huolestuttaa, mitä sinne masuun kuuluu. Ennen raskautta olisin pitänyt tuollaista ihan hirveänä hömppänä ja rahastuksena, mutta nyt olen kyllä tullut toisiin aatoksiin... Kun minkään sortin oireita ei ole, eikä masukaan ole kasvanut (tai sitten sitä ei huomaa olemassa olevien vararenkaiden alta). Huolestuttaa.
 

Yhteistyössä