35+ Lapsettomat

Hemuliini77 Mulla aloitettiin Primaspan ihan tuon korkean hemoglobiini takia, mulla Hb 157.
Mitään hyytymistekijöitä ei ole tutkittu.
Normaalistihan Primaspan otetaan aamulla, mutta punktiopäivänä poikkeuksellisesti vasta illalla juuri tuon verenvuotoriskin takia.
Jos hoidot nyt onnistuvat ja tulen raskaaksi, Primaspan-lääkitys jatkuu kuulemma rv 12 asti.
Sintu kiitos vastauksesta. Minullakin on tuo Hb siis samaa luokkaa. Toivotaan, että Sinulla tärppää ja Primaspan pitää kyytiläisen mukana!! Meistä ei ainakaan olisi hiihtäjiä tullut näillä Hb arvoilla :)

Tsemppiä kaikille päivään!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Hormoniagressio!!

Aleksa2, mikäs olo siellä on? En millään malttaisi odottaa, ja vaikka kuinka ajattelee, että relaa, niin vaikeaa on! Meinaat siis testata jo torstaina? Oletteko kertoneet miehen lapselle tästä projektista?
Ja olisi se kiva, että pian saisi sen plussan, kun ei kumpikaan nuorene, ja isää tarvitaan pulkaamäkeen vielä kauan!

fiia 69, millä sait laittamaan kaksi alkiota? Ilmeisesti ei eka hoito menossa?

Toivotaan plussaa nyt Ihan Tosissaan!!!
 
Ellenni Meillä on menossa kolmas IVF ja mulle on aina laitettu kaksi alkiota vaikka ikääkin jo on. Olemme hoidossa Oulun väestöliitossa. Ei siihen erityistä syytä varmaan ole...kysyivät montako laitetaan,niin ajattelin et jos jollain lailla tukisivat toisiaan. Tiedä sitten onko sillä merkitystä...mullahan olisi jo syli täynnä:)
 
Ellenni Meillä on menossa kolmas IVF ja mulle on aina laitettu kaksi alkiota vaikka ikääkin jo on. Olemme hoidossa Oulun väestöliitossa. Ei siihen erityistä syytä varmaan ole...kysyivät montako laitetaan,niin ajattelin et jos jollain lailla tukisivat toisiaan. Tiedä sitten onko sillä merkitystä...mullahan olisi jo syli täynnä:)
Me olemme myös hoidoissa Oulun Väestöliitossa. Meille sattu sellanen ikävä takapakki, että meitä tähän asti hoitanu lääkäri on nyt lomalla, jotenka huomisen punktiossa ja perjantain siirrossa on eri lääkäri.
Lääkäri on sama, jonka hoidoissa olemme olleet jo OYS:in puolella, siitä huolimatta harmittaa suuresti tuo lääkärin vaihtuminen ja juuri tärkeimmällä hetkellä hoitoja (punktio ja siirto)...
 
fiia 69, Hali ja Paljon Tsemppiä!!

Ja Sintu74, luota vain siihen, että tämä sijainen osaa homman ihan varmaan yhtä hyvin kuin se vakinainenkin. Ties vaikka paremminkin! Ja loppupeleissä se on kai aivan sama kuka siellä jalkopäässä häärää, pääasia, että se tyyppi siinä pääpuolessa pysyy samana!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Suuronnittelut plussasta, heidari!!!!! :flower:

Sintu74, käyhän kertomassa miten hoidoissa meni. Pidetään sulle peukkuja! Ja jaksamista toivotellaan.

Moto76, kävitkö tänään lääkärissä?

fiia69, sä etenet hoidoissa mua kolme päivää edellä! Piinailukaveri siis. ;)

).( Alkionsiirto tehtiin maanantaina, ja kaksi kyytiläistä otettiin matkaan. Kaksi ukkelia pistettiin pakkaseen. Tästä hoidosta tuli siis yksi alkio enemmän kuin viimeksi. Jostain syystä nuo siipan simpat olivat äityneet laiskottelemaan, joten tällä kertaa olivat tehneet ICSI:n. No, samapa tuo millä konstilla tulosta tulee jos on tullakseen.
Nyt ei kyllä oo mitenkään luottavainen mieliala onnistumisen suhteen. Se saattaa olla osittain itsesuojelua pettymyksien varalta, ja osittain kisaväsymystä. Jotenkin on helpompaa olla kaiken keskipisteenä; tutkittavana, tökittävänä ja ronkittavana. Sitten kun kaikki hoidot on takanapäin ja on vain odoteltava lopputulosta, kas, ei olekaan muuta kuin aikaa ajatella synkkiä ajatuksia. Kaipa tää on sittenkin parempaa tää pessimismi kuin se että koko ajan tarkkailee itsessään kuviteltuja raskausoireita. Joten siirryn tästä hiukkasen takavasemmalle, vaikken palstaa toki jätäkään. :(
 
Tämän päiväisestä punktiosta saaliina 8 munasolua. Olen todella tyytyväinen, koska kahdessa aiemmassa hoidossa saatu vain 4. Toivottavasti tällä kertaa määrä ei korvaa laatua.
Myöskin mieheni antama näyte oli paljon parempi kuin aiemmmin. Juomisen ja tupakoinnin vähentäminen on varmasti auttanut asiaa, sekä vitamiinilisän popsiminen.
Minulla on oikein hyvä tunne tämän kertaisesta hoidosta kaikin puolin... tällä kertaa on otettu niin paljon asioita huomioon hoitojen suhteen ja nimenomaan endometrioosin ja korkean hemoglobiinin kannalta.
Punktiokin oli melko kivuton tällä kertaa, joten siihenkin kokemukseen olen erittäin tyytyväinen.
Luottavaisin mielin huomiseen ja perjantaihin. Uskon siihen, että pääsemme perjantaina siirtoon. =)

Tsemppiä kaikille muille tällä hetkellä vastaavassa tilanteessa oleville :heart:
 
Terve Ellenni, en mä taida huomenna testata vielä kuitenkaan. Ylihuomenna olis sekä se pahan onnen pp11 että menkkojen kalenterinmukainen alkamisaika, joten taidan piinata vielä ylihuomisaamuun. Viimeksikin vuoto alkoi vasta päivällä. Meni vähän sisu kaulaan, kun sit pitää luopua tästä toivosta, kun sen testin tekee.

Vähän liikaa olen lukenut juttuja kahdella rupualkiolla alkuun saaduista raskauksista, taas tulee pudottua korkealta.

Miehen tytär on 25. Siltä on pari vuotta sitten tiedusteltu mitä mieltä se olis, jos me saatais lapsia, joten sen verran se tietää, että suunniteltu on. Isänsä ei ole sille mitään maininnut siitä, ettei voi saada enää omia biologisia lapsia (siis että lahjasiittiöillä mennään), varmaan siksi, ettei tytär ahdistuisi omasta alkuperästään - kukaanhan ei tiedä, onko mies koskaan voinutkaan saada lapsia, ja yksi lääkäri sille kerran tölväisikin, että "mitä todennäköisimmin sinun lapsesi ei ole sinun". Mä koen tän ikävänä kilpajuoksuna myös tän tyttären kanssa. Olis kiva saada lapsia ennen sitä.

Mies tuossa juuri naureskeli (puhuttiin rahan tärväämisestä näihin hoitoihin, kun yksityisellä ollaan ja tonneja palaa), että jos meitä hoidettaisiin julkisella, se olisi jo eläkkeellä kuudennen yrityksen kohdalla... (Sekin vissiin tajuaa että tässä menee pitkään, jos onnistuu ylipäätään ikinä, vaikka yrittääkin tuossa esittää kamalan toiveikasta).
 
Viimeksi muokattu:
Lääkärillä oltiin taas kerran tänään ja endo oli vain kasvanut ja ilmeisesti on vaurioittanut lopullisesti toisen munatorven... Nyt sitten odotan peruutuspaikkaa leikkaukseen. Eli soitto saattaa tulla koska tahansa ja päivän varoitusajalla. Olen ihan pyörällä päästäni, kun 1,5 kk ja kaikki ihan sekaisin sisälläni... Nyt täytyy toivoa, että puhelin soisi ja pääsisin äkkiä leikkaukseen, lääkäri sanoi kyllä että kesän aikana. Toivottavasti ei endo ehdi enempää tuhoa tekemään ennen operaatiota ja toivottavasti siiten pääsisimme ivf:ään. Eli siis toivoa vielä on, vaikka olo ei ole ihan sen oloinen...
Nyt niin väsy olo, että taidan mennä nukkumaan, pitää huomenna lukea taas kunnolla teidän muiden kuulumiset :)
 
Lääkärillä oltiin taas kerran tänään ja endo oli vain kasvanut ja ilmeisesti on vaurioittanut lopullisesti toisen munatorven... Nyt sitten odotan peruutuspaikkaa leikkaukseen. Eli soitto saattaa tulla koska tahansa ja päivän varoitusajalla. Olen ihan pyörällä päästäni, kun 1,5 kk ja kaikki ihan sekaisin sisälläni... Nyt täytyy toivoa, että puhelin soisi ja pääsisin äkkiä leikkaukseen, lääkäri sanoi kyllä että kesän aikana. Toivottavasti ei endo ehdi enempää tuhoa tekemään ennen operaatiota ja toivottavasti siiten pääsisimme ivf:ään. Eli siis toivoa vielä on, vaikka olo ei ole ihan sen oloinen...
Nyt niin väsy olo, että taidan mennä nukkumaan, pitää huomenna lukea taas kunnolla teidän muiden kuulumiset :)
Yhdelläkin munasarjalla voi saada ihmeitä aikaan. Minultakin vasen poistettu kokonaan munatorvineen, oikeata operoitu ja munatorvi poistettu. Endometrioosi oikeassa munasarjassa kooltaan tällä hetkellä 4 x 4,5 cm. Kun löytyy sopivat lääkkeet ja annostus on kohillaan, syntyy follikkeleita.
Kohtalotoverinasi pidän kovasti peukkuja leikkauksen onnistumiselle ja tuleville hoidoille. Toivoa on niin kauan kuin munasarjassa on vähänkään toimintaa. Tsemppiä! =)
 
Aleksa2, aikamoinen tilanne sun miehellekin. Ei se miehillekään helppoa ole, jos ei meillekään.
Menikö se luovuttaja linjalla "samannäköinen, pituus/silmienväri jne"?

Mäkin juuri tänään juttelin yhden miehen lapsen kanssa lapsen saamisesta, sillä olisi Kamala hinku saada mies ja perhe.. Olisi tosiaan kiva lisääntyä itse ensin! Miehellä on kolme lasta, joista yhdelle olen sanonut missä mennään, muille vain "ollaanhan me ajateltu asiaa". Sittenhän kuulevat, kun on jotain kuulemista.

Mä en uskalla kanskaan tehdä testiä vielä. Jos sunnuntaina, tai sitten vasta maanantaina...
Ja jos se on positiivinen, niin sitten pitääkin ruveta toivomaan, että jaksaisi siellä koko 9kk, eikä tulisi ennen helmikuuta pois! Kriisistä kriisiin kuljen kevein askelin...

Moto76, ihan samaa mieltä kuin Sintu74, yhdelläkin muniksella on lapsia tehty tähän maailmaan ennenkin!!
 
Marjaana, onnea kyytiläisistä! Ja kaksi kaveria saitte vielä pakkaseenkin, hienoa! Koita vaan pitää positiivinen mieli, ei tiedä vaikka se auttaisi!

Moto, toivottavasti se soitto tulee nopeasti! Ei ole kivaa odottaa, jos joutuu pelkäämään, että tilanne vaan huononee ajan myötä.

Aleksa2 ja Ellenni, voimia viimeisiin piinapäiviin. Minä testasin pp10, koska silloin oli tarkoitus lähteä ulos juhlimaan. Ajattelin, että jos tulee nega niin voin hyvin mielin lähteä.

Sintu, loistavaa! 8 munasolua! Onneksi olkoon! Toivon tosissaan, että kaikki tai suurin osa hedelmöittyy ja jakautuu. Olet syystäkin tyytyväinen.

ON: minulla ei mitään tuntemuksia. Eikä ole alussakaan ollut. Rinnat eivät ole arat, minkäänlaisia mielialanmuutoksia ei näy, ei väsytä ym. ym. Alkaa vähän huolestuttaa, että mahtaakohan kaikki olla hyvin :ashamed:. Raskaustestin tein viimeksi maanantaina ja kirkuvan punainen oli testiviiva. Toivottavasti alkio ei ole kiinnittynyt väärään paikkaan. Nyt meillä on menossa rv 5+2. Meillä varhais-varhaisultra on ensi tiistaina eli 6+1. joka päivä tuntuu piinaavan pitkältä...
 
Ennen siirtoa - oli täysin epävarmaa, tuleeko sitä - näin unen, että siirto päästään tekemään, ja se päästiin.

Viime yönä näin unen, että menkat alkoivat. Aamulla Lugemössön väri oli tummunut, ja tein saman tien testin, joka näytti puhdasta, kirkasta negaa.

Tässä vielä odottelen vuodon voimistumista ja mietin, missä vaiheessa tällä kerralla jätän Luget pois, kun olen vähän väsynyt tuohon niitten aiheuttamaan oloon.

Mä tunnen olevani tässäkin suhteessa jotenkin viallinen, kun menkat Lugeista huolimatta alkaa enkä ikinä pääse ilman niitä edes testiin asti. Ens kerralla tietysti suunnittelen testaavani jo pp9:nä, jolloin vuoto alkaa tietysti päivää ennen.

Niin että Ellennille ja kaikille muille teille tsemppareille ja hengessä mukana eläneille lämmin kiitos tukemisesta, ja parempaa onnea teille.
 
VOI EI ALEKSA2!!!
Voihan nakki! Koita nyt tsempata siellä!
Miksi tämä on niin vaikeaa meille joillekin? Ja kaikki narkkarit ja alkkikset saa kakaroita kaikki sossun luukut ja asematunnelit täyteen?!!?
Elämä ei ole reilua! MOT.
 
Aleksa2 :( Pettymystä pettymyksen perään,miten me aina vaan jaksetaan,kyllä me ollaan ihan erikoisia ja ihania naisia, rohkeita ja voimakkaita...:heart:
Omaa napaa:::: milloinkohan voisin jo testin tehä...jos liian aikaisin,niin pettymys ja epävarmuus on niin riistävää.....Aurinkoa ja valoa ihanat naiset:heart:
 
VOI EI ALEKSA2!!!
Voihan nakki! Koita nyt tsempata siellä!
Miksi tämä on niin vaikeaa meille joillekin? Ja kaikki narkkarit ja alkkikset saa kakaroita kaikki sossun luukut ja asematunnelit täyteen?!!?
Elämä ei ole reilua! MOT.
Aleksalle2 tsemppiä, lohdutuksen sanat ovat niin vähäiset.

Olen matkan varrella huomannut, että minusta on tullut "äiti-rasisti". Näen ympärilläni vain raskaana olevia ja pikkulapsien äitejä. Joskus jopa ääneen ihmettelen, mitä TUOLLA on muka enemmän annettavaa kuin minulle. Luin tänään fb:stä erään tuttavani kommentin. Hänen vaimonsa kotimaassa köyhälle nuorelle äidille oli syntynyt KOLMOSET luomuna (tarina kertoo). Olivat vieneet lapsille vanhoja vaatteita ja kerjänneet kaupoista vaippoja ja äidinmaitokorviketta. Hatunnosto heille, mutta ensimmäinen ajatukseni oli taas, miksi ne kolmoset ei tulleet vaikka minun "osoitteeseen"!!Köyhällä etelä-amerikkalaisella on ehkä enemmän annettavaa... en tiedä. Puhumattakaan tietysti päihdeäideistä....

Ei auta kuin piristyä ja jatkaa toivomista ja yrittämistä!!:headwall:

Tsemppiä ja jaksamista Kaikille!!
 
Heidarille onne plussasta:flower:

Meille lääkäri sanoi että todennäköisin syy keskenmenoihin on minun korkea ikä (tänä vuonna jo 40v). Sain kuitenkin lähetteen kromosomi, hyytymis tekijä, keliakia ja kilpirauhas kokeisiin. Mieheltä tutkitaan kromosomit.
Raskaita nämä keskenmenot, mutta lääkärin mukaan meilläkin on vielä hyvät mahdollisuudet saada lapsi vaikka takana on jo neljä keskenmenoa (lääkärin mukaan kaksi, koska kaksi kertaa päästy varhaisultraan asti).
Hyviä voimia kaikille piinailijoille ja plussaa++
 
oulun vl siiretty aina 2 alkiota
1 ivf 6 ja 4 soluset, 3 luokkaa
2ivf 2-soluinen 1luokkaa ja 4-soluinen 3luokkaa(eilen)
oisko sitt ettei ole yksikään top alkio niin laittavat 2 ku melkeen 100% ettei tule raskaaksi,sekun siirtävät.....
 
Tervehdys kaikille, piipahdin kurkkaamaan kuulumisianne - ihania plussauutisia ja varsinkin aivan mahtavaa, kun ylläripylläreitä on osunut pitkänmatkalaisillekin! Kirjoittelin tänne toissatalvena, kun takana oli pari vuotta yritystä ja 3 peräkkäistä keskenmenoa. Km:t ottivat tosi koville enkä oikein uskaltanut elätellä toiveita onnistumisesta ja ikäkin (40+) pelotti. Meillä oli jo suunniteltuna aikataulu yksityiselle ivf:iin, mutta oli päätetty yrittää vielä 1 kierto luomuna ja siitähän tuli tärppi, josta meillä on nyt pieni poika 8 kk. Eli päästiin sittenkin maaliin asti vaikka "parasta ennen" - päiväys on ohitettu aikaa sitten.

Oikein paljon tsemppiä ja kovia plussatuulia kaikille - muistakaa pitää huolta itsestänne!

jipsis
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Ellenni, täällä pidän peukkuja sinulle testipäivään. Tule sitten kertomaan uutiset! :) Toivottavasti se plussa pärähtää oireettomuudesta huolimatta, minullakaan ei niitä ollut.

Fiia, jaksamisia piinailuun! :wave:

Jipsis, suuret onnittelut pienestä elämänlahjasta! Antaa toivoa minullekin siitä, että moien keskemenojenkin jälkeen voi onnistua :heart:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti kesäkelit alkavat taas pian. :)
 

Yhteistyössä