35+ Lapsettomat

Heip vaan kaikille. Viesti täysin ON, mutta kun ei voi kellekään muulle kertoa, paitsi tietysti miehelle, taisin tehdän haalean plussan... oviksesta aikaa noin 10-11 päivää mutta tässä linkki viestiketjuun, jossa kuva.. http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1954881-plussa-vai-ei/ haaleahan se on... kummallisinta on, että söin clomeja puoli vuotta, mutta ilmeisesti sitä on sitten varastoitunut, koska luomusti en ovuloi... mitä mieltä olette?

Viimeksi muokattu:
Porina, haamulta näyttää. Sitten odotellaan vahvistumista! :)

Veikkauspalkintona voisi olla kyllä joo se plussa. Eikö totta. Pikkarisuojatkin oli hyvä idea, mutta niiden pitäis sitten olla niitä kestosuojia ilman liimapintaa. Kun ne lugethan irrottaa sen liimapinnan sinne housuihin.

Polkka, kivat ja osuvat nuo hymiöt tuossa listassa.
Äyks, järkytyiin kun huomasin itseni ja 4.ivf. Siis onko tottakaan. Veteraanihan tässä jo ollaan.

Hui myy, mitä ihmeen kalanahmijoita siellä on?

Porina, kyllä se minustakin plussalta näyttäisi. Toivottavasti vahvistuu!

Jos palkintona on plussa, pitää se ehdottomasti jakaa kaikille, sekä veikkauksen kohteelle, aktiivisille ja reippaille veikkaajille sekä hiljaisille taustanaisille!

Ihan selvät merkit sulla Myy. Aikas huvittavat himot sulla.
Porina, kyl se haamu plussalta näyttää. Nyt vaan toivotaan ihan hirveesti, et se vahvistuu tuosta.

Kyl mua ihan hirvittää noi teidän hoitojen määrät. Kuinka te jaksatte ja kuinka teidän rahat riittää? Tai, no...kylhän sitä jaksaa mitä vaan kun oikein paljon jotain haluaa...

Eka en muistanut, että 2 oli suunnitelmissa, eli 8,5,3..

Oon Hoppiksen kanssa samaa mieltä, kaikille veikkaajille iso +!!

Onnea Porinalle! :flower:

Heidari niinpä.. ei ne rahat tahdokkaan riittää, mutta kun tinkii kaikesta muusta totaalisesti, ei lomamatkoja, ei lehtitilauksia ei ylimääräisiä vaatteita jne.. Mut se on just se kun oikein haluaa eikä osaa luovuttaakkaan.

Porina tulehan kertomaan miten jatkotestauksessa käy! Tosi lupaavalta vaikuttaa. Plussista puheen ollen, mitäköhän Hiiripöllölle ja Soinnulle kuuluu..? Tovottavasti kaikki on hyvin.

Ja hei hei hei, mites se oli - eikös Eka-bingon pitäisi jo ratketa..?

Niiskunen, jokos kohta testailet?

Kyssäri Toivikselle: etkös sinä ollut NKL:lla hoidossa..? Sulla on mielestäni ollut noita PASseja ilman suurempia taukoja, eli tekeekö ne lääkkeettömän PASsin ilman välikiertoa? Varmaan ainakin heti tuoresiirron jälkeen on siellä välikierto, mutta ei varmaan sitten enää..?

Tulin vaan nopsaa kommentoimaan, että näin kevään tullen tuntuu, että mun vauvakuume vaan pahenee.. on tää niin jostain.. eikä auta, että meen lapsimessuille viikonloppuna, mikä on täynnä odottajia ja pieniä vauvoja, mutta sisullahan meen!

Olen henkilökohtaisesti valaistunut nyt soijan vaaroista. Allergioiden takia välttelen nyt soijaa muutenkin, mutta löysin mielenkiintoisia juttuja soijan haitoista esim. hedelmällisyyteen. Soijaahan tungetaan nykyään joka paikkaan, varsinkin suklaaseen, kekseihin, valmisruokiin.. Itse aion yrittää olla täysin ilman soijaa 3kk ja katsoa vaikuttaako kroppaan mitenkään.

Polkka: joo, tuoresiirron jälkeen on yksi välikierto, sitten saa passit putkeen. Km:n jälkeen oli kaksi välikiertoa, eli kun km oli joulukuussa niin nyt eka pas oli helmikuun lopussa, toka siirto 1.4. ja kolmas toivottavasti sitten toukokuun alussa. Tässä oli nyt joku ehto kun IVF labra on kiinni sen pääsiäisen jälkeisen viikon, eli jos menkat olis alkanut ke niin olisi mennyt seuraavaan kiertoon. Mut kyl ne eilen alkoi sillai kunnolla ja kirkkain silmin aion väittää ettei siitä ole epäilystäkään. Ihan kuin se ovulaatio muutenkaan tulis ihan päivälleen, mut katotaan nyt sitten koska tulee.

TRRRRPRRRRRRRRRRRRRRRTRTRTRTRRRRRRRRRRRRRRR (rummun pärinää)

Oikea veikkausrivi on......

8, 2, 3

Palkintona voittajille Niiskunen ja Sharlin
seuraavan kierroksen plussatakuu!
ONNEA VOITTAJILLE
(katsos Sharlin kun se toinen luku on siirrettyjen alkioiden määrä eikä voi olla 5. sinä olit varmaan laittanut sen selvinneiden alkioiden kokonaismääräksi, eikö niin?)

Ekis, ihan mieletön rivi!!!! Onnea! Saako udella vielä laadusta? No, ei se nyt ihan kökköä voi olla kuitenkaan, koska ei huonoja laiteta pakkaseen. Oliko siirto eilen vai tänään?

Toivis kiitti tiedonannosta. Näin muistelinkin sun joskus kertoneen. Hyvä tietää.

Ekis hyvältä kuulostaa! Mullahan ei tullut täysin valioita yhtään, tuli vaan hyvää keskitasoa.

Päivitän listaa.

*Muoksista jälkikäteen* Poistin alkioiden sekavaksi menneet "arvosanat"; top-hyvä-keskiverto-rupuset - se asteikko riittää mulle. :)

Viimeksi muokattu:
JES JES WOUH HOO!!!!!!! Meitsi saa plussan!! Joo, näköjään en osannut laittaa lukuja oikein en sit millään, mut hyvä, et Ekis ymmärsit, en tosiaan tarkoittanut, että 5 siirretään, vaan 5 selviää. Mulla on nyt ollut hyvät fiilarit teidän hoidon suhteen, jotenkin ajattelin aiemmin, että tässä kierrossa on lääkitys kohdallaan ja olen nyt varma, että joku näistä solusista kiinnittyy.

Onneks meillä ne 4 pakkasessa olevaa ovat luokkaa 1-2, jotakin toivoa antaa.

En ymmärrä kuinka pitkäksi menee kierto, kun menkat reilusti yli viikon myöhässä.. Iho on koko ajan rasvainen niinkuin ennen menkkoja, olo turvonnut, mut ne ei vaan tuu. Ei mulla aiemmin oo näin pahasti mennyt sekaisin, mutta mulla oli niitä hirveitä kuumia aaltoja, jotka onneks nyt on loppuneet.

Sharlin mun mielestä sun tilanne kuulostaa erittäin toiveikkaalta nyt! Vielä kun saisit ne hanat auki... Jos olet varma että et ole raskaana, niin kokeile minun "dieettiäni": paljon kahvia, lyhyitä yöunia. Mulla tällainen täsmäcocktail teki tästä kierrosta superlyhyen, jotenkin siis ehkä nopeutti elintoimintoja. :D (Vakavasti ottaen, tuo kofeiini voi siis jotenkin vaikuttaakin... Tokikaan sillä ei pidä kierron kaikissa vaiheissa läträämän.)

Ai niin, kp 1-2 sitten vielä 3 - 4 lasia skumppaa ja tupakka. Tää on niinku se dieetin viimeistely.

Tyylipuhdas nega, eikä edes yllättänyt, saati itkettänyt. Lunastan Ekan bingovoiton sitten seuraavalla kierroksella.
Nyt sit vuorossa polyypin poisto, jos semmoinen kohdussa majailee, seuraava kierto menee ketuiksi reissun takia, eli palajamme ehkä syksyllä polin kesätauon jälkeen, ehkä.
Kaiken tämän pettymyksen kruunaa jo viikon jatkuneet kuumat aallot ja tämänaamuinen niskajumi, joka vaati relaksantit, jotta kärsin edes sängystä nousta.
Eli tästä sit vaan leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksia.

Ihanaa kesän odotusta ja onnea hoitoihin kaikille!

Voih, Niiskunen! Olipa tympeä ivf-aloitus. Siis ihan vastaava kuin mulla, niinpä niin. Otan kovasti osaa. :(

Kuten Sharlin taannoin totesi, jostain se toivon tunne sitten vaan kummallisesti kuitenkin aina ryömii takaisin, ja uskon (tiedän), että näin käy vielä sullekin. Siellä ne kaksi pakastepalleroa odottavat....

Niiskunen:(. Onpas sulla nyt monia kurjuuksia lisänä sen pahimman kaverina. Toivottavasti saat levättyä kesän hyvin ja kropan sellaiseen valmiustilaan että seuraavasta onnistuu sen plussan lunastus sitten heti ekana syksyllä. Halit.

Sharlin, kiva että jollakin on näiden meidän hoitojen suhteen "hyvä fiilis". :) Mutta kyllä nuo teidänkin neljä hyvälaatuista solua kuulostavat siltä että joku niistä voisi hyvinkin olla se loppuun asti sinnittelevä voittaja.
Ethän muuten vain varmasti ole raskaana? Vai aloititko jo jotkut tropit kun menkat ryppyilevät?

Polkan kuurista panostaisin itse mielelläni näin lauantai-iltana skumppaan. Ehkä huomenna puolikas lasillinen punkkua kiinnittymisen auttamiseen:whistle:. Pitää katsos myös saada ne stressitasotkin laskemaan kun pelottaa että ketkä pääsevät sotkemaan tämän maan asioita.

Kofeiini muuten on sellainen aines jonka ensimmäistä kertaa jätin viime piinailussa kokonaan pois. Liekö pikatärppi tullut sen ansiosta? Luin että kofeiini voi vaikuttaa todella merkittävästi keskenmenon riskiin.

Miltäs Polkka teidän siirtojen ajankohta näyttää?

Iltalukemista teille, joita labrojen tiheisiin sumuverhoihin kätkeytyneet salaisuudet kiinnostavat: (vähän vanha tosin)
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11518/URN_NBN_fi_jyu-2006591.pdf?sequence=1

Jep, kofeiinin kanssa on varmasti hyvä olla tarkkana, jos raskautta kaipailee. Itse olen pelannut vähän sen mukaan, mikä vaihe on milloinkin. Solusten kasvattelun aikaan jätin kahvin ja mustan teen käytännössä kokonaan pois. Alkion siirron jälkeen olen yrittänyt pitää samaa linjaa tai korkeintaan nauttinut kupillisen päivässä. PASseja edeltävinä ekoina kiertopäivinä en sitten ole jaksanut välittää asiasta. Ja tässä kierrossa vielä tavallistakin vähemmän, yhtään mistään. Vitskutkin on jääneet napsimatta. Hömppää, hömpää, hömppää. Olen aika varma, että ne "alkiotkin" on oikeasti pelkkiä ilmakuplia mun tapauksessa.

Ekis kyllä (kuplan) siirto onnistuu ennen pääsiäistä. Munakoneeni pullautti pääsiäisen kunniaksi viikossa (niinpä, outoa) uuden, täysikokoisen muniksen ja pari vähän pienempää päälle. Munan laatu on kyllä varmasti sitä sun tätä - onhan se kofeiinin vaikutuksen alaisena kypsytelty (vrt. Spiders on Dew). :)

Eka aika hauska yhteensattuma, että juuri tänä aamuna päätin ihan muuten vaan, että lopetan kahvin juonnin ja siirryn vihreään teehen. Onhan siinäkin kofeiinia, mutta jotakin korviketta pitää kuitenkin olla ainakin alkuun, että välttyy päänsäryltä. Itse en juo kahvia kuin 2 kuppia päivässä, aamulla ja iltapäivällä, mutta jos joisin ne peräkkäin samaan putkeen, voisin tosi huonosti. Olen jotenkin herkkä.
Ja tein sen apteekin raskaustestin, luulisin että se on kuitenkin ihan luotettava. Mulla on ollut myös sellaista palan tunnetta kurkussa aika pitkään, en tiedä onko närästystä vai allergiaa, kilppariarvotkin katsottiin, mutta nyt onneks pari päivää on mennyt, ettei sitä oo. Se on aika ärsyttävä tunne. Täytyy varmaan ensi viikolla ottaa yhteyttä Viroon, että pitäisikö jotain tehdä kierron suhteen vai odottelenko vaan. Muita lääkkeitä ei siis käytössä paitsi allergialääkkeistä 4-kertainen annos/päivä..
Niiskunen :hug:
Polkka uusi kuva! :)

Voi miten surullisia viestejä tällä oli, iso lohtuhalaus negan testanneille :hug:

Niin Sointuna käyn täällä kurkkimassa, vähän skitsofreeninen olo, Sointu vai Soili. No, onneksi ovat vain nikkejä =)

Ekavekara ja Myy ainakin piinailevat parhaillaan, valtavasti onnea matkaan. Onnea myös muille piinailoijoille, hoitoja aloittaville, punktioon meneville. Sori, olen pudonnut vaiheistanne, kun olen taustaillut. Ja plussan jälkeen putosin todella taustalle, kun en osaa mennä odottajiin, ainakaan vielä.

Perjantaina nähtiin syke, ja ainakin toistaiseksi vielä odotamme jouluvauvaa :xmas: Viikkoja vasta vähän, ultratessa 6+0, nyt 6+2. Lääkäri sanoi, että noilla ultranäkyvillä on noin 10 % keskenmenonriski, vielä. Tilasin terapiaultran parin viikon päähän, jos silloin kaikki on vielä hyvin, niin riski putoaa 5 %:iin. Piina jatkuu vielä.

Kofeiinista, siitä on täällä juteltu. Itse join yhden cappuccinon per päivä, mutta kun tämä kierto alkoi siirryin kofeiinittomaan capuun, nyt en juo enää sitäkään. Toinen poikkeus oli tässä kierrossa, että laihdutin 4 kiloa parissa kuukaudessa ennen kierron alkua. Olin, ja olen yhä edelleen, VHH-kuurilla. Olen vaan lisännyt vähän hiilareita. Vielä olisin halunnut pari kiloa pois, mutta en uskalla pudottaa, keskityn vain siihen, että painoa ei tule lisää näin raskauden alkuvaiheessa. Samoja vitamiineja olen syönyt jo pari vuotta. Oltiin viime syksy täysin ilman alkoholia, uutena vuotena juotiin vähän ja sen jälkeen ei enää ennen hoitoja, kierto alkoi maaliskuun alussa. Ehkä oli liiankin tiukkaa, mutta kun kyseessä oli The Vika Hoito.

Kiitos kaikille vielä onnitteluista! Toivon tähän pinoon monta kevätylläriä :heart::heart::heart::wave:

Viimeksi muokattu:
huomenet arvon naiset
ekis aivan mahtava toi sun bingobongotulos! ja jos vielä loistoyksilöt kyydissä niin nyt ei voi mikään mennä pieleen. wautsi!
polkka hieno juttu et aikataulut natsaa ja ehditte siirtoon, onnea kovasti, pääsiäinenhän lienee vuoden parasta munimisaikaa ja tuolloin laatu lienee parasta mahdollista. kanat pistää parastaan, ettei kukko hermostu. :)
niiskunen tsempit uuteen nousuun.
soilille ihanaa odotusaikaa, oli varmaan huikaisevaa kuulla sydänmen tykytykset.

Täällä piinistellään. Tuosta kofeiinista.. En ole kyllä niin vahva että olisin sen pois jättänyt, nytkin tämä aamu alkaa kahvilla. TOivottavasti ei nyt sit kaadu tähän. Toisaalta uskon kyllä siihen, että elämäntavoilla on marginaalinen merkitys loppujen lopuksi kun kaikki alkkikset, narkkarit ja laitapuolen kulkijat lisääntyy kun kanit ja kehitysmaissa joissa ravinto on nollassa niin väestö sen kun lisääntyy.. oli kahvia tahi ei. LÄäkäriltäkin kysyin että mitä kaikkea vitamiineja pitäisi syödä ja miten pitäisi elää et SE KERTA tapahtuisi, niin totesi että terveelliset elämäntavat on aina hyvästä, mutta tosiaan ihmiset lisääntyy tai ei lisäänny oli heillä sitten minkälaiset elämäntavat tahansa..

Tosiaan piinistely mennyt täällä ihan joutuisasti, on niin paljon keväpuuhaa ja ohjelmaa koko ajan. Ainoat ongelmat ovat nämä hemmetin sivuvaikutukset näistä lääkkeistä, jotka ovat edellistä kertaa voimakkaammat.. : / Kortisonin takia en saa nukuttua, tällä viikolla oli siirron jälkeen 5 päivänä suuuuri annos (nyt taas palattu 2* päivässä rytmiin) ja jäi unet ihan minimiin ja sydän vaan hakkasi.. yöks. Ja luget on NIIN ällöjä kun ne valuu joka paikkaan ja mulla saa aikaan sen et maha ja selkä on tulessa 90% ajasta ja tekee mieli vaan syödä ja syödä ja syödä.. käytännössä syön aamusta iltaan. Lihon lugekuurin aikana varmaan monta kiloa(tosin vaakalle ei uskalla mennä) ja viimeksi oikein päätin et nyt elän terveellisesti vhh linjaa ja silleen.. just joo. I hate hormons! No mitäpäs sitä ei tekisi että ei sitä nyyttiä saisi..

VIelä viikko olisi jänskättävää.. mietin että ehkä to voisin uskaltautua testaamaan niin saisin ennen pääsiäistä tiedon että voiko olla varovaisen onnellinen vai rypeä pohjamudissa. Sisko saa lapsen näinä päivinä joten jos negaa näyttää niin aivan loistava pääsiäinen on tulossa(NOT) kun tätä tulokasta pitää mennä katsomaan 1000 km matka.
Nyt jos tämä ei ole se lottovoittokierros niin sit siirtyy meidän hommat pitkälle syksyyn. En vaan jaksa näitä hormooneja ja tätä stressiä ja kun pitää taas aloittaa nollasta kun mitään ei pakkaseen koskaan jää.. Varasin toukokuun loppuun reissun lämpimään mulle ja 7-vuotiaalleni ihmeelle, kun oli ihan mielettömän halpa reissu. Mennään kahdestaan vaan köllöttelemään altaalle ja rannalle ja lueskelen kirjoja ja pikkuihminen saa uiskennella. Sitä tarvitaan nyt!

Mut tulipas pitkä postaus.. Mä oon niin saamaton ja paljon puuhaa kotona pihalla ja sisällä koko ajan näin keväällä että en ehdi usein kirjoitella mut sit näköjään onkin asiaa senkin edestä.. :D

Aurinkoista vaalipäivää kaikille! Käykää hoitamassa kansalaisvelvollisuutenne jotta saadaan tämän maan asiat hieman paremmalle tolalle, kaikkien ihmisten asemat paremmaksi, eriyisesti lasten ja vanhusten sekä tökkivä terveydenhuolto kuntoon! :) (t. nim. nykyinen valtapolitiikka ja tuloerojen kasvu sucks!)

Kofeiini on näemmä jotenkin tapetilla.
Hieno oli se hämähäkin kofeiiniseitti! En hetkeäkään epäile etteikö kofeiini olisi myrkyllisempää kuin mitä arvataan.

Halusin muutenkin vähentää/ lopettaa sen käytön (syy ei ollut pelkästään hoidossa) ja olen sen seurauksena voinut mielestäni paremmin.

Sattumalta osui illalla lukulehdeksi vielä käteen vanha Tiede lehti jossa erään artikkelin yhteydessä lyhyt maininta kofeiinista: "Vuonna 2005 huomattiin, että uskomme tavallista todennäköisemmin kiistanalaisiin väitteisiin, jos olemme nauttineet parikymmentä minuuttia ennen niiden kuulemista kofeiinipitoisia juomia". !!!:attn: Voisi tuon perusteella kuvitella, että kofeiinipitoisten juomien kulutuksen lisäämiselle olisi lähes pakottava poliittinen tarve! Eli energiajuomilla kyllästettyjä lapsia vain heti kouluikäisestä lähtien!

Sointuva soili, mukavaa että olet jäänyt notkumaan tänne niin sanottuna "poppariäitinä". Niitä on muitakin täällä plussanneita, jotka eivät vielä uskalla katkaista napanuoraa ;) tai muuten vain tuntevat olonsa kodikkaammaksi täällä.

Sharlin, valkoinenkin tee on aikas nannaa ja vähäkofeiininen. Kerro sitten mitä Virossa tuumaavat. Jännää!

Polkka, putosin täysin kärryiltä koskien "munakonetta". Onko sulla ekstraovulaatioita tullut =)

myy, näinpä täälläkin keinotekoinen keltarauhasmyrsky nälättää. Mignoneita ja mämmiä katoaa kitaan jatkuvana virtana. :x Yleensä en ole niin makean perään.

Oma olo on jotenkin tylsän odottava. Selvästi kuitenkin mieltä rauhoittaa se tieto että pakkasessa on kamaa, vaikka ne meillä ovat heikosti selvinneet. Viime kierroksessa juuri se uudelleen aloitttamisen uhka tuntui ikävältä.
Dpo 5 menossa , joten hieman myyn jälkeen voisin testailla minäkin, joskus viikonloppuna sitten varmaan. Toistaiseksi odotellaan vielä pregnyl-rintojen laskeutumista arkeen. Ikävä kyllä punktiosta ja siirrosta asti on ollut vähän sellaisia nippailuja ja kipuja jotka eivät alkioiden kannalta ole välttämättä hyväksi. Viime pikatärpissä ei ollut mitään kipuja ja paikat oli rauhalliset.

Yhteistyössä