35+ Lapsettomat

Polkka pahoittelut :hug: Eikun uutta munista koukkuun..

Ekalle ja Myylle hyvää satoa, pääsiäinen lähestyy, nyt pitäisi tulla paljon hyvänlaatuisia munia!

Juu itse en huomannut eroa pitkällä ja lyhyellä kaavalla mielenterveyden kannalta, paitsi, että pitkät kaavat tuntuivat sananmukaisesti pidemmiltä ajallisesti..

En tiennytkään olevani allerginen ihminen. Mulla pamahti testeissä voimakkaasti mm. herne, pähkinät, pujo, soija, mansikka, sinappi.. Outoa kun en ole huomannut mitään, paitsi allergista nuhaa keväällä ja syksyllä. Ehkä ne sit on mun outojen kohtausten takana. En tiedä onko voinut olla niin, että estrogeeni on jotenkin laukaissut, kun luin, että n. 30% allergiaoireet pahenee raskauden aikana, 30% paranee..jos se ois se tekijä. Näyttää toistaiseks siltä, että voidaan jatkaa hoitoja, mutta haluan kuitenkin luonnolliseen kiertoon seuraavaks, sen verran pelottaa kuiteski, vaikka mulla nyt adrenaliinipiikki onkin itsellä varalla.

Sharlin, ihanaa, että pääsette jatkamaan hoitoja! ( jos tätä nyt ihanaksi voi kutsua =)). Koska teillä olisi seuraava siirto? Niin ja hienoa, jos kyse ei olekaan mistään vakavammasta, vaikka voihan se allergiakin olla melko vakava. Toivottavasti on ohimenevää!

Polkka, voi surkujen surku. Toivon, toivon, että ehditte PASiin juuri enne pääsiäistä!

Heidari, Tervetuloa ivf-maailmaan. Toivottavasti nämä hoidot tuovat teille pian tuloksia.

Ekis ja Myy, vielä pari päivää punktioon, jännää!

Katrin, Mulla on kokemuksia vain pitkästä. Muhun eivät hormonit vaikuta millään tavalla, ihme kyllä...

Täällä tosi tylsää. Tekis jo mieli täällä lopettaa Progesteronit, koska en ole raskaana. Tiedän sen jo nyt ihan varmasti. Kyllä on turhaa touhua nämä hoidot :headwall:

Toivis, piinailuparini, miten siellä menee? Toivon tosiaan, että paremmmin kuin minulla täällä?

Viimeksi muokattu:
Pakko oli tulla hihkumaan Sharlinin tilannetta! Hyvä, hyvä, hyvä - ne kaikkein mustimmat pilvet siis väistyivät. Ei kun pökköä pesään taas. (Olikohan tuo muuten vähän huono kielikuva tähän teemaan liittyen..?)

Voe voe Hoppis. Niin hyvin tiedän nuo fiilikset, voi keljutus. Edelleen yritän toivoa, että luonto joskus yllättäisi meidät kaikkitietävät piinailijat yllätysplussalla täydellisen oireettoman piinisjakson päätteeksi. Jospa kuitenkin, joku kerta... Ehkä jo tämä kerta? (Lunttasin vähän... Teillä on siis oikein terhakkaat kuutoset pakkasessa - kyllä sieltä plussa vielä pullahtaa ennemmin tai myöhemmin, sanon ma!)

Hemmetin hitaasti toi täti vaan lyllertää... Pitäiskö käydä kaulahuivista vetämässä se peremmälle, niin on sitten vierailu kärsitty.

Polkka, niin pahintahan tässä on se, että joutuu reilun viikon kitkuttelemaan, vaikka jo tietää tuloksen. Toivottavasti me joudumme täti-kurjaa odottamaan vielä viikon, jotta PAS ei satu pääsiäiseen vaan saadaan ajoitettua heti sen jälkeen. Toivis, huvittavaa on oikeasti se, että sanot, ettet oikein jaksa uskoa PASeihin. Minulta taas alkaa usko mennä tuoresiirtoihin, kun me ei niillä päästä mihinkään. (vaikka ei päästä kuyllä PASeissakaan :p ) Eikö se tilastollisesti ole niin, että jos alkio selviää hyvin sulatuksesta, onnistumistodennäköisyys PASissa on ihan samaa luokkaa kuin tuoresiirrossa.

Viimeksi muokattu:
Polkka juu pökköä on pesään laitettu :) tässä vuosien mittaan niin paljon, että aina ei huvittaisi..
Hoppis ja Toivis kyllä mäkin uskon PAS:iin. Siinä jyvät erottuu kun kaikki ei selviä sulatuksesta.

Ihan 100% varmuutta ei vielä hoitojen jatkamisesta ole, ennen kun on keskusteltu lääkäreiden kanssa. Joka tapauksessa ajattelin seuraavaa hoitoa toukokuulle, huhtikuu ois vielä lepoa ja kun siinä on se pääsiäinen sotkemassa.

Sharlin: hyvät uutiset sulla ja mahottomasti onnea seuraavaan hoitoon! Pitäisköhän munkin mennä johonkin testeihin kun mulla on ollut nyt nenä tukossa ja varsinkin aamulla limaa tulee niin varmaan vuoden alusta. Aina on ollut keväisin koska ilm. joku lievä siitepölyallergia mut ei kai se tammikuussa jo voi alkaa? Toivottavasti Polkka ehtii passiin ennen pääsiäistä. Hoppis: eipä ole paljon paremmat fiilikset täällä, ei mitään merkittäviä tuntemuksia. Plääh. No, huomenna aloitan testailun kuitenkin, mun mielestä on parempi testata aikaisin, silloin vaikka nega tulee niin se voi vielä muuttua plussaksi. Jos odotan PP10 asti niin tuhru on takuuvarmasti alkanut ja sittenhän sen jo tietää varmasti että pieleen on mennyt....

Minä pyörin täällä edelleen, kun en uskalla odottajienpuolellekaan siirtyä... Toivottavasti saan täältä ison porukan mukaan :)

Kaikille piinailijoille haluan muistuttaa, että plussa voi tulla täytenä yllätyksenä, ilman mitään raskausoireita. Minulla on nyt 16. päivä siirron jälkeen, eikä edelleenkään mitään oireita. Ainoa oire on vatsan juimiminen samaan tapaan kuin yleensä paria päivää ennen kuukautisia. Lisäksi on lievää pahoinvointia, mutta se johtunee lääkkeistä ja on jopa vähentynyt siirron jälkeen. Minä olen aina odottanut veritestiin, joten negan muuttumisesta plussaksi en itse tiedä, mutta niinkin täällä on monelle käynyt.

Hoppis, ja muutkin, jotka pelkäävät pääsiäisen sotkevan aikatauluja. Oletko kysynyt lääkkellisen PASin mahdollisuutta? Meillä piti olla PAS jo helmikuussa, mutta se olisi sattunut juuri viikonlopppuun. Maaliskuussa ei haluttu enää ottaa sitä riskiä ja lääkkeellisellä PASilla voitiin lisäksi varmistaa, että kohdun limakalvo on riittävän hyvä.

Sharlin, totta, pääsiäinen ja siksi monet jättiyllärimunat kuuluisivat ehdottomasti ajankohtaan :D.

Polkka, krhm minkä kielikuvan pököstä ja pesästä tähän löysit! Eipä paljon paremmin näitä puuhia voisi esittää :D

toivikselle ja hoppikselle oireetonta plussaa!

myy, tsempit huomiselle, keräähän paljon munia koriin!
Itsellä huomenna vielä ultra.

Hiiripöllö, me selviämme pääsiäisen yli ja mielummin teemme PASin ilman hormoneja. Niitä tulee kyllä napsittua ihan riittävästi näiden vuosien aikana muutenkin! =)

Myy, punktiokuulumisia?

Polkka, mitä sanoivat ultrassa?

Toivis, milloin meinaat testata? Pidän sinulle kaikki peukut (2 kpl :D) pystyssä!

Me lähdemme viikonlopuksi Zürichiin. Pääseepä vähän eroon tästä arjesta!

Toivis, ei ihme, että näytti negaa, testasit niin aikaisin. Minä en voi vielä testata, koska ajattelen, että puolentoista viikon takainen irrotuspiikki vielä voi vaikuttaa. Mutta maanantaina varmaankin testaan. Negaahan se näyttää, vaikeaa olla positiivinen. Tuntuu, että se keskenmennyt raskaus varmaan oli meidän ensimmäinen ja viimeinen mahdollisuus!

Heidari, teillä alkaa nyt ensimmäinen kunnon hoito. Tilastollisesti teillä on paljon paremmat mahdollisuudet onnistua kuin meillä pidemmän ajan mukana olleilla, kai. Positiivisesti vaan eteenpäin! Vaikka emme mekään kyllä anna periksi!

Moiks! Täällä täti hidasteli niin, että siirto ei onnistu ennen pääsiäistä, paitsi ehkä jos ennenaikaistetaan ovulaatiota hiukan. Maanantaina tietää sitten enemmän. On mahdollista että seuraava siirto menee kesäkuulle.

Siirsin itseni pois listamme ykkösketjusta toistaiseksi. Jos ken innostuu listaa päivittelemään niin siitä vaan! Se on helppoa: valitse "Lainaa" ja poista sitten viestin alusta ja lopussa olevat QUOTE-tägit. Olen itse yrittänyt tällätä listan aina suurin piirtein joka toisen uuden, alkavan sivun kärkeen. Aina ei ole onnistunut, eikä se nyt oikeesti niin tärkeää ole. Nyt viimeisin lista on sivulla 204.

Toki päivittelen itsekin, mutta jos tässä tulee vähän hoitotaukoa, niin en ehkä ihan niin usein käy palstailemassa (jos siis maltan pysyä poissa:)).

Eipä noista tilastoista niin tiedä. Itsellä on tällähetkellä niin negatiivinen ja epätoivoinen olo. Olen ajatellut, et se varmaan johtuu siitä, et haluaa tavallaan suojella itseään, ettei sit pettyis niistä negatiivisista uutisista niin paljon. Vai mitä mieltä ootte? Jaksatteko muut olla aina vaan positiivisella mielellä? Malttamattomana kyl odotan menkkojen alkua, pitäis alkaa noin viikon päästä, niin sitten päästäis aloittamaan hoidot.

Hoidot alkoivat sitten tänään tähän pitkän kaavan mukaan, olipas melko timankka pistos. Mulla kun ei yleensä noi pistokset tunnu missään, niin nyt kyllä tuntui. Pääsiäisen jälkeen eka ultra.

Nyt ihanat naiset plussatuulet puhaltamaan, niin minäkin pääsen mukaan junaan. On noita poppiksia kertynyt jo kaappiin :popcorn:

toivis toivotaan että muuttuu vielä plussaksi!
sharlin hyviä uutisia. kiva kuulla. :)

ON: eilen oli punktio ja kivuliaampi oli kuin viimeksi. Olin ihan poikki koko eilisen ja nukahdin puoli 10 soffalle.. 10 solua saatiin. Tänään soittivat labrasta että 9lle oli tehty mikrohedelmöitys ja 6 oli hedelmöittynyt. Maanantaina aamulla vielä soittavat tilanteen ja ma on sit siirto jos ja kun siirrettävää on (peukut ja varpaat pystyyn!!). Hieman oli laiha saalis, ja oli mieli maassa jo etukäteen, kun ke ultran mukaan tiesin että ei ole paljon hyviä ja oikeankokoisia muniksia tulossa. Toisaalta viimeksi hedelmöittyi 4 ja niistä 2 oli (surkeaa) siirtokelpoista. Toivon todella että noista kuudesta jatkaisi eloaan enemmän kuin 1 tai 2.. Nyt on päivän pidempi viljely viikonlopun takia (viimeksi oli 2 päivänä siirtom, nyt 3.) ja sekin vähän pelottaa että kuukahtaako kaikki maanantaihin mennessä. :/ mut eipä se nyt auta kun koittaa relata ja olla ajattelematta liikaa. Tällä kertaa ei ole niin maha kipeä kuin viimeksi, jolloin hiivin monta päivää kun oli paikat niin hallänä. Nyt jo aamulla imuroin ja siivoilin ja puuhastelin pihalla. Kohtuu hyvä vointi siis tänään.

Eli maanantaina on ehkä lisää raportoitavaa täältä. :)

Tsmepit teille ja mukavaa viikonlooppua!

myy, kiva että vointisi on nyt parempi kuin viimeksi. Huomiseen peukut täpöillä! Siirtoon ja pakkaseen laadukkaita soluja!

Perjantain ultranäkymät olivat kovin samanmoisella kaavalla kuin viiimeksikin. Kortisoni pisti kierroksia niin että sain nukuttua neljä tuntia. No, olipa ihanaa seurata päivän valkenemista ja lintujen heräämistä. Myöhään illalla vielä irrotus ja I'm good to go.

Superkyllästys näihin hoitoin. Taitaa olla viimeinen hoito nyt putkessa. Tuntuu että vatsanahka herkistyy kerta kerralta aremmaksi, samoin kuin punktio on joka kerran tuntunut enemmän. Ehkä sitä paikat alkaa jo arpeutua näistä lukemattomista pistoista. Ja eräs huomio vielä pistoksista. Eli se, että se ohuista ohuin neula ei olekaan kivuttommin mitä pistoon tulee. Menopurin uudessa multidose piikeissä on 0,33mm piikki ja se on jo niin ohut että mun pitää se työntää väkisin nahasta sisään. Sattuu ja verta tulee helpommin. Hieman paksumpi neula taas hulahtaa ihosta läpi kuin itsekseen. Kaikkea hyödyllistä tietoa näistä hoidoista tarttuukin matkaan... Ja siitä kannattaa jo maksaakin.

Kylläpäs täällä tapahtuu, ei taas pysy kärryillä, että kenellä mikäkin vaihe menossa!

Polkka, lohtuhalit sulle. Toivottavasti aikataulut nyt olis sopivat teille. Tai ehkä sitten kesäkuussa piinistellään taas yhessä...

Heidari, mun on kanssa vaikee olla kovin positiivinen. Pessimisti ei pety, on mun mottoni.. Sitten, kun tehdään eka ivf, on varmaan väkisin toiveikkaampi, kun siinä pitäis olla kuitenkin niin paljon paremmat mahikset. Siksipä ahdistaa jo valmiiks, kuinka suuri pettymys ivf:n jälkeisestä negasta tulis..

Toivikselle toivotan vielä toivoa!!

Toivottavasti Hoppiksella oli ihana reissu! Aina on hyvä päästä vähän arjesta ja hoitostressistä irtautumaan.

Myylle isot tsempit huomiselle!

Eka, toi pistäminen on kyllä jännä homma. Viimeks onnistuin kerran pistämään niin, että ei tuntunut ollenkaan. Kun olis sellanen taito, että näkis noi hermot tuolla mahaläskissä, niin vois aina pistää niitten väliin...

Meillä ei auttanut, vaikka kuinka pantiin pökköä pesään (siis omg, mikä mahtava nimitys tälle toiminnalle!). Menkat alkoi täysin ilman ennakkovaroitusta vähän etuajassa ja vielä harvinaisen kivuliaina. :(

PP10 ja lumivalkoinen, puhdas nega. Kyl tää tais olla tässä. Perkele. Nyt kyllä ketuttaa. Keskiviikkona veritesti mut luulen että tuhru alkaa tänään illalla tai viim. huomenna. Ja jätän todellakin luget heti pois kun ekat tuhrut näkyy, en halua että menkat viivästyvät niiden takia. Mullahan jäi ne muutenkin nyt kotiin kun oltiin mökillä, eli en laittanut pe tai la. Viimeks tuhru alkoi jo su-ilta, mutta kun jatkoin lugeja ja lopetin ne vasta ke niin vuoto alkoi to. Ja sit ovisplussa tuli jo kp 12. Eli kierrosta tulee n. 26pv koska kroppaa "hämättiin". Never again.

Puhdas nega täälläkin :'(. Testasin tänä aamuna negan pois, koska olin 100% varma, etten ole raskaana. Ei voi mitään. Mietin paljon sitä, että onko tässä oikeasti enää realistisia mahdollisuuksia edes onnistua. Meille on nyt tehty 5 siirtoa, tuloksena on ollut yksi luonnon virhe, jonka luonto on sitten korjannut. Kunpa tietäisimme, onko vika siittiöissä vai munasoluissa, jotta voisimme siirtyä vaikka lahjasoluihin. Mietimme avopuolisoni / kihlattuni kanssa, josko menisimme äkkiä naimisiin jossain, jotta pääsisimme edes adoptiojonoon...

Ajattelin jättää progesteronit pois viimeistään huomisen jälkeen ja jättää ne viimeiset 5 päivää ottamatta. Parempi, että päästään pian jatkamaan. Seuraavalla kerralla meinaan kyllä vaatia kahden alkion siirtoa, jos kaksi kuudesta pakasteesta edes selviää...

Voi ei mitä huonoja uutisia, halauksia ja voimia molemmille.:headwall:

Toivorikas, mulla tuli ensimmäinen hienoinen haamu vasta dpo13 (eli pp11). Mihinkäänhän se ei sitten johtanut, mutta voihan niitä olla myöhäisiä ja silti ihan kunnollisia kiinnittymisiä. Monesko dpo sinulla menossa, 12 vai? Oletko varma että luget kannattaa vielä ihan lopettaa. No toisaalta, useinhan sen vain tietää.:(

Hoppis, kannattaa kyllä ehdottomasti vaatia sitä kahden alkion siirtoa. Ei ole kyllä mitään perusteita kieltäytyä kun noinkin monta siirtoa jo takana. Pyydä myös alkiokuoren avausta. Se voi lisätä vanhemmilla raskausmahkuja. Vaikka eihän se viisi _siirtoa_ nyt sinällään paljoa ole, mutta pitäisi olla jo riittävästi kärsimystä siinäkin niin että voitaisiin ottaa jo kaikki konstit käyttöön.

Onko teillä kummallakaan ollut mitään tukilääkityksiä, kortisonia yms?

Itsekin pelkään nyt tuon kemiallisen herättämän toiveen jälkeen sitä tympeää lakanaa. Meille tulossa nyt viides siirto jos siihen päästään. Eli kerran on vain PASsiin asti onnistunut. Itse asiassa nyt on erittäin pessimistinen olo. Meille tehdään kolmannen päivän siirto, joka meille on tarkoittanut aina mahdollisimman huonoa tulosta. Helvetillistä katoa ja pakkaseen ei tule jäämään mitään ja voi olla että siirtoon saadaan juuri ja juuri yksi. Suoraan sanottuna nyppii. Sanovat että kolmannen päivän siirto on parempi, itse en vain usko siihen. Vaikka eihän minun uskollani tietysti ole mitään vaikutusta tai merkitystä. :mad:

Armi, aloitteletko sinä inssikierrosta nyt?

Ekis: mulla on - öööö- dpo 14 kait. :confused: Siis jos ovisplussa pärähti ti 29.3. ? Vai miten se lasketaan? Eli taitaa olla kyllä menetetty tää alkio. Ja tää oli mun KAHDEKSAS SIIRTO.:headwall: Kerran on siirretty kaks, muuten yks. Ehkä nyt sitten viimeisellä kerralla saadaan kahden siirto naikkarilla jos niistä kolmesta jäljellä olevasta kaks on siirtokelpoista. Alkionkuoren avausta eivät varmasti tuolla harrasta. On tää kyllä hullun hommaa. Alkaa oikeesti polla hajoamaan pikku hiljaa, puhumattakaan kaikesta moskasta mitä itteensä on piikitelly ja tunkenu ja napsinu. :vampire: Joo, mulla on kortisoni käytössä, yleensä ollut myös minidisperin mutta jätin sen nyt pois. Ehkä seuraavalla kerralla taas otan. Mulla myös verenpaine- ja kilpirauhaslääkitykset. :rolleyes:
Hoppis: :hug: eipä tässä muuta voi sanoa.

Toivorikas, joo taitaa olla dpo13 sinulla. Muutaman päivän varmaan voi vielä toivoa jos oikein toivorikas on. Itse olen kyllä myös varhain hanskat narikkaan heittävä.
Dpo lasketaan siis niin, että ovispäivä (tai punktiopäivä) on dpo0. Eli sinulle siirrettiin neljäntenä päivänä (kolmipäiväinen?) alkio?

On nää jänniä kanssa nää oheislääkitykset. Mulle tulee nyt IHAN KAIKKI, mitä kurkusta, nahan läpi tai alapäästä voi sisäänsä vain tunkea:x

Polkka, jos nainen on kuulolla niin tulisitko kertomaan onko olot ok? Ikävä jo tätä meidän pinon adhd-tapausta ;)

Viimeksi muokattu:
Hoppis ja Toivorikas :hug: voimia..

Mites Myyllä?

Kyllä ois aika saada tähän ketjuun positiivisiakin uutisia taas.

Mun on pakko purnata teille ystäväiseni.. Mun menkat piti alkaa viime to, mutta ne on jonkin verran epäsäännölliset ja viikonloppuna jo taistelin, etten testaa, en en, koska se on nega. Sitten mietin kaikkea, että mulla oli tässä kierrossa sellainen outo vuoto kesken kaiken, mitä ei oo vissiin koskaan ollut, no heti mietin, että se vois olla kiinnittymisvuotoa, kun sopivasti aika täsmäs. Sitten on ollut huimausta ja palan tunnetta kurkussa ja yksi yö vihloi alavatsaa oudosti. Taistelin ja taistelin ja ajattelin, et jos menkat ei maanantaihin mennessä ole alkanut, testaan koska syön nyt kauhean kasan allergialääkkeitä, niin ettei kävis mitään vahinkoa.. No, sitten sorruin testiin ja negahan se oli. Sitä on vaan jälkeenpäin niin tyhmä ja tyhjä olo, että miten sitä voikaan kuvitella, kun oikeesti mahdollisuudet luomuna meillä on niin minimaaliset. Tosin ihmeitä tapahtuu, mut ei meille.. Ottaa päähän. :headwall:

Noista siirtojen määrästä.. Me ollaan nyt tahkottu hoitoja jotain 4,5v. siis ensin omilla ja sitten luovutetuilla ja siirto on silti tehty vaan kolmella solulla, nekin kaikki luovutetuilla.

kylläpä tätä ketjua nyt koetellaan taas negoilla! Ei voi tykätä. :/ Nyt ei ole muuta suuntaa kuin ylös ja kaikkein mahtavin plussa aalto käyntiin! On se tosiaan niin väärin kun hoitoja takana on monella ikuisuus ja ei voida suoda sitä onnistumista. Mutta sitä suuremmat tsempit teille jotka jaksatte jatkaa ja odottaa sitä omaa vuoroa olla onnettaren suosiossa.

Täällä olisi kyydissä nyt 2 alkiota, ihan itse hain ne kaukaa tampereelta tänään. :) Aamu meni itkuksi kun soittivat klinikalta että kuudesta hedelmöittyneestä oli viisi jakautunut ja niissä on yksi hyvä, yksi ok, kolmas huono ja kaksi oli monitumaisia. Eli pakkaseen ei TAASKAAN MITÄÄN! Uskomatonta että joutuu aloittamaan taas nollasta jos tämä ei nyt onnistu. EI kuulema kannata yhtä huonoa pakastaa kun mahkut on minimaaliset laskuun nähden. voi pylly.

Mut kun klinikalle pääsin ja oma ihana lääkäri (C.T) oli siellä, näytti solujen kuvia ja oli empaattinen ja ihana ja totesi että toinen siirretty oli hänen mukaansa hyvä 8 soluinen ja toinen 5 soluinen, ihan ok, mutta ei mikään huipuyksilö, niin nyt pitää ajatella positiivisesti ja ajatella että ei haittaa kun ei pakasteeseen saatu mitään. Kuulema avalla ei niin herkästi pakasteta jos ei ole hyviä soluja, eli en ole ihan kummajainen siellä.. nyt sitten vaan lugeja alapäästä ja kortisoonia yläpäästä ja kädet ristiin tai jotain että nämä pikku soluset nyt tarraisivat kiinni. Viime kerran 2 soluisiin nähden kuitenkin tuli optimistisempi olo. Ehkä pudotaan korkealta ja kovaa mutta se on sitten sen ajan murhe. Testata saa kuulema 22.4.

Eli tällaista tänne. Nyt ajattelin yrittää nauttia elämästä, tavata kavereita, viettää aikaa perheen kanssa ja istuskella ulkona kun salillekaan ei nyt voi mennä. :) aurinkoista viikkoa kaikille!

Yhteistyössä