35+ Lapsettomat

Chloe taas tulin kurkkimaan onko jo jotain kuulunut, mutta ei. Nyt alkaa epäilyttämään että onko sut otettu polille sisään? Toivottavasti kaikki on hyvin ja pääset huomenna siirtoon.

meriharakka mahtavaa että Toivounelmalla olikin kaikki hyvin. Toivottavasti jatko sujuisi ilman pelästyttäviä juttuja.

Auris tervehdys pitkästä aikaa, kiva "kuulla" kuulumiset. Onpas aika jotenkin kulunut nopeesti toisaalta, säkin oot jo noin pitkällä. Kävin profiilista vakoilemassa kuvaa sun massusta :D Sieltä bongasin myös sun la:n. Tsemppiä loppuajaksi.

Ja omaa: tää lähtikin nyt ihan hanskasta, tänään onkin yllätyksekseni kp1, eli pistään alan huomenna. Odotin niitä menkkoja vasta parin päivän päästä, viimekskin kesti pillereitten jälkeen kauemmin. No, nopeesti vaan hommat alulle, aina parempi näin =)
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Perjantai 16.4.2010

Chloe70 40/43.......... 2.ivf.....................siirto 14.4., testi 23.4.
Miisamari 36/36.........4.icsi....................punktio 19.4.
StellaR 38/45..............4.ivf....................vko 16
karmilla 35/40............1.ivf.....................vko 17
Iines-74 36/41...........2.ivf.....................vko 17
vilkas75 35...................suunnitteluaika vko 17
pottu70 39/41...........4.ivf.....................huhtikuu
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.....................vko 18
Liisa34 35/35............1. icsi....................vko 18
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Sharlin 35/42.............3.ivf.....................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Aurinko-65 45.............3.icsi
janetski74 35/35.......2.icsi ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
wabisabi 40/40..........iui?
Relish 35/38...............1.ivf ?
toivorikas-72 37/46...4.icsi?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)

 
No huh huh tuota meriharakan stooria! Ihan kun tässä koko ruljanssissa ei olisi vuoristorataa tarpeeksi... jotenkin sitä itse osaa vasta vaan ajatella plussahaaveeseen asti. Onnea aivan kamalasti, kyllä varmaan on onnellisen pelokas olo.

Chloe kyllä huolestuttaa...

Ja ON sen verran, että ultrassa kaikki mallillaan, rakkulat tasakokoisia ja limis jo riittävän paksu. Mutta tähän asti on päästy aina ennenkin.
 
Moi taas kaverit,

Chloe, huolestuttaa.... toivottavasti kaikki on hyvin? Aivan mahtava saalis oli sulla taas noita munasoluja, olen ihan kateellinen.

Iines, onnea pistelyyn! Mulla huomenna eka ultra, jännittää!

Meriharakka, onneksi olikin väärä hälytys, hui miten pelästyin sun uutisia ensin. Ja sitten helpotuin.

Tervetuloa uusille minunkin puolesta, olen ollut todella laiska kirjoittelemaan viime aikoina mutta olen aina välillä kyllä käynyt kurkkimassa. jotenkin tuntuu ettei ole paljon mitään sanottavaa, tämä rumba on jo niin moneen kertaan käyty läpi... välillä on semmoinen ihan hälläväliä-fiilis koko hoidon suhteen, ja välillä tosi toiveikas.

Chloe, olen ihan samaa mieltä kanssasi noista sairaskorvauksista. ON se kumma että tämä rinnastetaan johonkin silikonirintaleikkauksiin ynnä muihin... tässähän havitellaan kuitenkin uusia veronmaksajia tähän köyhtyvään maahan! Ja nämä vaivat eivät tosiaankaan ole itse aiheutettuja, sen enempää kuin useimmat sairaudet.
 
Hei kaikki pitkästä aikaa. Olen käynyt silloin tällöin kurkkimassa mitä palstalla tapahtuu. Ja paljonhan täällä on menossa. Nyt on pakko kuitenkin jakaa uutinen kanssanne; tein aamulla ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Paljonhan tästä on vielä matkaa sinne loppuun saakka, mutta testin tulos yllätti ihan täydellisesti. Meille tehtiin kaksi viikkoa sitten kahden alkion pas-siirto ja oireita ei ole ollut minkäänlaisia. SIksi en ole kirjoitellutkaan, koska odotukset eivät ole olleet kovin suuret. Erona aikaisempiin siirtoihin oli, että kävin kevään siellä akupunktiossa, lomailimme ja olimme reilut 3 kk hoitotauolla (mikä teki todella hyvää..) ja mielestäni selätin stressin näiden keinojen avulla. Ainakin oloni on ollut seesteinen ja elämästä on löytynyt mielekkyyttä hoitojen ulkopuolelta. Meille tehtiin ensimmäinen lääkkeellinen pas ja molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta. Pakkaseen jäi siis vielä 3 alkiota. Jotta asiasta kuitenkaan sen enempää vielä riemuitsisin niin odottelen vielä verikokeen tuloksia huomiselle. Huomaan että kaikki varovaisuus on paikallaan vaikka testin tulos olikin selkeä. Ihanaa aurinkoista päivää kaikille!
 
Hei, minäkin tulin kurkkimaan Chloen siirtouutisia. Toivottavasti kaikki on hyvin. Mäkin olin tosi kipee monta päivää ton punktion jälkeen, varmaan just siksi kun tuli paljon munasoluja. Wellamo, valtavan paljon onnea sulle! Olipa hienoja uutisia! Toivotaan, ettei oireita tulekaan kovasti. Tää ainainen öklötysolo alkaa kyllä nyppiä. Iines, onnea pistosten alkuun! Milloin sulla on ultra? Ilmeisesti se möykky oli hävinnyt. En lukenut kun tämän sivun, täytyy kattoo noi aiemmatkin. T. Villiheinä ja rv 8+5
 
Chloe mä vähän aavistelinkin että jouduit jäämään sinne sisään, oireet kuulosti ihan siltä, ja sit kun susta ei mitään kuulunut. Toivottavasti olo on paranemaan päin. Hyvä että siirtoon kuitenkin päästiin. Nyt tsemppiä piinailuun d :) b

Miisamari miltäs ultrassa näytti? Hyvältä toivottavasti.

wellamo mahtavaa, onnittelut :flower: Siirrän sut kyllä jo plussanneisiin, kun kerran testi oli selkeä.

Villiheinä kiitos tsempityksistä, niitä tarvitaan. Siis mulla oli ultra maanantaina, jolloin todettiin sen kystan onneks hävinneen, ja todettiin että päästään pistään. Sit mulla on seuraava ens maanantaina.

Tää on taas tää tuttu fiilis: eka odottaa että alkaispa hommat pian. Nyt sit kun tänään pitäis eka piikki pistää, on ollut kauhee ahdistus päällä taas. Aiemminkin on ollut sama homma, just ennen ekaa piikkiä on tullut tällänen olo, sit se helpottaa sen ekan piikin jälkeen :/
 
Minut saa poistaa listoilta. Päätimme lopettaa hoidot kahden inssin ja kahden ivf:n jälkeen. Kaikista tuli negaa. Olo on päätöksen jälkeen ollut jotenkin helpottunut. Koin lapsettomuushoidot todella raskaina ja elämä oli pelkkää hoitorumbaa viimeiset 1,5 vuotta. Elämä jatkuu nyt ilman hoitoja ja olemme päättäneet lähteä adoptioprosessiin. Tiedän, että ei sekään tule olemaan helppo tie, mutta olemma todella optimistisia ja positiivisia sen suhteen. Ehkä se on meidän mahdollisuus tulla vanhemmiksi.

Toivotan teille kaikille plussatuulia ja jaksamista ja kiitokset kaikesta tuesta ja tsemppaamisesta viimeisen 1,5 vuoden aikana! =)
 
Onnea Wellamo! Huippu-uutisesi vahvistaa siis ounastuksiani, että stressistä kun pääsis eroon ja sitten ne kiinalaiset kikat on selvästi se juttu... eli minäkin aion pitää kanssa taukoa tämän hoidon jälkeen ja valmistautuu kunnolla.

Chloe, onneksi pääsit sentään siirtoon. Odotamme raporttia!
 
Täältä tulee raporttia: maanantaina soitin siis klinikalle ja hoitaja suositteli alavatsakipujen ja turvotuksen vuoksi, että menen varmuuden vuoksi Taysin äitiyspolille päivystykseen ultrattavaksi. Siellä otettiin verikokeita ja virtsanäyte ja miehen kanssa odoteltiin lähes kolme tuntia lääkärille pääsyä. Koko paikka oli täynnä viimeisillään raskaana olevia naisia, kolme lähti synnytyssaliin sinä aikana, jotkut lähetettiin takaisin kotiin, yhdellä naisella oli keskenmeno. Tuli niin mieleen oma keskenmeno kesällä, kun oltiin samassa paikassa. Muutenkin tuli väkisinkin niitä isoja masuja katsellessa ja sydänääniä taustalla kuunnellessa mieleen, miksi KAIKKI nuo muut ovat raskaana ja mä aina täällä vain ikävissä merkeissä käymässä.

Kun vihdoin pääsin lääkärille, osoitti verikoe ja ultra, että hyperstimulaatiota se oli. Mulla oli tietyt veriarvot koholla munasarjat turvonneet (toinen 10 cm) ja nestettä vatsaontelossa. Jouduin osastolle ja nesteytykseen, jossa olin siis melkein kaksi vuorokautta. Samalla osastolla, jossa olin kekenmenon vuoksi. Hirveä deja vu! Kävin samassa vessassa pissalla samanlaisella metalliastialla (ulostulevan pissan määrä mitattiin), jossa kesällä "synnytin" alkiota ulos. Voitte kuvitella, millaisia ikäviä muistoja se herätti. Lisäksi koko ajan pelkäsin, voiko siirtoa edes tehdä. Eipä tullut yöllä uni silmään.

Mun hyperi oli kuitenkin lievä ja pääsin tänään kotiin, sairauslomaa tämä viikko ja perjantaina pitää soittaa klinikalle, kertoa mikä on tilanne. Mun vatsa on niin turvoksissa, etten saanut sairaalasta lähtiessä housuja lainkaan kiinni, en vetskaria enkä nappeja. Paino on noussut punktion jälkeen useita kiloja ja vyötärön ympärys 10 cm!!!.

Siirto kuitenkin tehtiin. Testipäivä muuttui, se on 24.4. Eli 2 melkein blastovaiheessa olevaa morulaa siirrettiin, alkiot oli hitaasti kehittyneet eli toinen on kuulemma tänään illalla blastokystivaiheessa ja toinen tod.näk. huomenna. Sitä en tiedä, vaikuttaako tämä hyperi kiinnittymismahdollisuuksiin, en huomannut kysyä. 17 munasolua oli kypsiä ja 7 pääsi näin pitkälle. Aikamoinen hävikki siis.

Jos jostakin olin todella positiivisesti yllättynyt, niin Taysin hormoni- ja lapsettomuuspolin toiminnasta. Taysin osastolääkärit maalaili uhkakuvia asiaa tuntematta, jopa vielä tänään sanoi, ettei koko siirtoa voida tehdä ja että en pääse kotiin, vaan jään vielä osastolle ja vatsasta punktoidaan nestettä. Mutta klinikalta mua kävi 3 kertaa lääkäri katsomassa ja tutkimassa osastolla ja sain todella hyvän, asiantuntevan ja sympaattisen kohtelun. Samoin klinikalla iltapäivällä. Suuri osa mun tänhetkisestä turvotuksesta johtuu lugeista. Ne kerryttää mulla valtavan määrän ilmaa suolistoon. Veriarvot jo melkein normaalit ja paraneminen hyvässä vauhdissa.

Kiitos myös teille! Olette ihania! Lämmitti niin sydäntä lukea, että olette olleet minusta huolissanne! :heart:

Sori, kun tuli vaan omaa napaa nyt. Olen aika väsyksissä vieläkin, mutta luen huomenna ajan kanssa läpi kunnolla, mitä täällä on kirjoiteltu ja tapahtunut ja kommentoin sitten...
 
Onnea plussaneille!

meriharakka ja Chloe Kylläpä teillä riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin. Toivottavasti Chloella tarraa kiinni ja meriharakalla tarraa kiinni entistäkin tiukemmin.

Susanna Ihana kuulla, että suuntaatte positiivisin mielin eteenpäin. Onnea adoptiotielle!

Mä odotan menkkoja, joiden pitäs alkaa ensi tiistain paikkeilla, ja samalla innon ja pelon sekaisin tuntein pistosten käynnistymistä... tai siis ennen kaikkea sitä ensimmäistä ultraa. Töissä stressaa ja ihmissuhteet stressaa... Mun pitäs varmaan kans varata aika akupunktioon ihan rentoutumisen takia, oon nukkunutkin tällä viikolla tosi huonosti. Voikohan akupunktiosta olla haittaa hoidon aikana? Kävin viime kesänä muutaman kerran masiksen takia ja oli kyllä ihanan rentouttavaa.
 
Huomenia, voi Chloe kylläpä meni jännäksi. Pääasia että hyperi on menossa ohi ja pääsitte siirtoon! Teillähän jäi sitten vielä monta blastokystaa pakkaseenkin. Todella hienoa! Oon kyllä varma että nyt on sun vuoro plussata. Yrität vaan juoda ja levätä ja katsella vaikka mukavia leffoja tai lukea jotain kivaa. Mulla alkoi pahoinvointi sit viikon päästä siirrosta eli et sä kauaa saa levätä, jos samoin käy. Hyvä että kävivät sieltä katsomassa sua. Tuntui varmaan hirveeltä olla osastolla ja pelätä ettei pääse siirtoon ja sit toi keskenmeno... Sharlin, mulla oli Pergoverista 5 päivää ja Gonalia aluks. Ei kirvellyt, vaikka monet oli kirjoittaneet että se kirvelee. Ainoo et oli järkyttävän kallis lääke. No Kelahan maksaa sit takas omavastuun yli kaiken. Mulla auttoi tosi hyvin munasolujen raakuuteen, eli saatiin lähes pelkästään kypsiä soluja. Iines, muistan ton ahdistuksen noissa pistoissa. Onneksi ne on pian ohi! Tsemppiä! Meriharakka, toi sun juttu oli suoraan kauhuskenaario ykkönen. Onneks loppui hyvin. Sanoiko ne mitään et onks tollanen verisuonen katkeaminen yleistäkin? Tuliko se Lugejen lopettamisen jälkeen? Mollainen sun olo nyt on? Mä sain kanssa luvan lopettaa Luget. Onneksi. Alkoi olla niin ahdistunut olo niistä. Joko oot käynyt neuvolassa? Entä np-ultrassa? T. Villiheinä + rv 8+6
 
Chloe, hienoa kuulla että kaikki meni kuitenkin hyvin ja siirtoon päästiin ja hyvän saaliin saitte noin hirveän kokemuksen kautta. Pidetään peukkuja että tarraavat kiinni!! Itselläni ei ole kokemusta hyperista, mutta ei varmaankaan ole mikään ihana olotila.

Susannalle onnea adoptioprosessiin!

Liisalle positiivista energiaa! Akupunktion vaikutuksesta hoidon aikana en osaa sanoa, mutta kannattaisi harkita jos siitä on ollut näkyvää apua. Välillä vaan tuntuu siltä, että kaikki ongelmat kasaantuu yhtä aikaa eikä mikään onnistu. Kokemuksesta tiedän, että hoidon aloittaminen on stressaavaa aikaa, mutta kunhan se siitä käynnistyy.

Itsekin olen samassa tilanteessa, päätimme lähteä vielä kolmanteen hoitoon mukaan. Viimeksi päästiin niin lähelle ettei tätä voi keskenkään jättää. Ensi torstaina pitäisi jo aloittaa herätepistokset Menopurilla ja kuukautisten jälkeen mennään reseptillä Arimidex/Menopur/Cetrotide. Etukäteen jännitän jo nouseeko rakkuloita tarpeeksi ja päästäänkö siirtoon asti. Toivottavasti km ja nämä muutamat kk:t välissä eivät ole huonontaneet mahdollisuutta. Eniten huolettaa ensimmäiset kuukautiseni km:n jälkeen jotka oli poikkeavat, kestivät puolitoista viikkoa ja hyytymiä tuli aika paljon. Lääkärin mukaan tästä ei haittaa, vaan hoito voidaan aloittaa heti seuraavaan kiertoon ja pääasia oli että kohtu oli hyvin tyhjentynyt gynegologikäynnillä puolitoista kuukautta sitten.

Muistatteko minkälaiset teillä oli ensimmäiset kuukautiset km:n jälkeen?
 
Cholelle pikaista paranemista hyperistä ja toivottavasti tuloksena kaikesta kärsimyksestä olisi se suuresti odotettu raskaus :hug:

Meriharakka, olipa extrakarsea kokemus. Kun mun ystävä odotti mun kummipoikaa, hänellä oli sama juttu ja olisivat laittaneet suoraan kaavintaan, mutta ystävä päätti odottaa, että pääsee varmuuden vuoksi ultraan. Ja nyt kummipoika on 13 v. Onneksi kaikki oli hyvin!

Sellaista piti kysymäni, kun meillä on ekan IVF:n hoitosuunnittelukerta toukokuun lopussa NKL:lla, että ovatko nuo sumut ja e-pillereiden syöminen vaihtoehtoisia tapoja ajaa oman kropan hormonitoiminta alas? Vasta elokuussa pääsee varsinaisiin hoitoihin, mutta eikö esim. e-pillereitä voisi syödä jo aikaisemmin ja ehkä silleen päästäis jo elokussa itse asiaan.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!
 
Seinäkukkanen
Täällä tapahtuu hurjasti asioita!Hienoa Chloe että pääsitte siirtoon! Toivottavasti hyperi helpottaa ja pikkuiset tarraavat kiinni! Meriharakalle myös onnea, ihanaa että kaikki oli hyvin kuitenkin. Ja suuret onnettelut Wellamolle :flower:

Hauskaa Aurinko että päätitte vielä yrittää. Minulla pitäisi alkaa kuukautiset ensi viikolla ja kävinkin jo puregonit ostamassa valmiiksi. Kovasti jännittää aloittaa uudestaan hoito. Ja Iines kyllä minuakin se ensimmäinen piikki hirvittää. Ei se pistäminen vaan pelko siitä, että mokaa jotenkin. Mikä teillä Aurinko on sellainen herättelypiikki? Minulla on nyt taas tavalliset Femar-Puregon-Orgalutran lääkkeet. Ilmeisesti nuo lääkekoktailit kehittyvät koko ajan vai onko eri lääkäreillä vaan erilaisia käytäntöjä.

Vähän huolestuttaa se, että minulla oli semmoisia välivuotoja tässä kierrossa. On niitä ollut aikaisemmin, mutta nyt ei tiedä mikä johtuu siitä edellisestä hoidosta ja mikä on vain jotain muuta. Onko teille muille tehty jotain ultraa ennenkuin aloitatte pistelyn. En kuullut viime hoidossani myöskään mitään siitä limakalvojen paksuudesta mistä täälläkin on paljon puhuttu. Tutkitaanko sitä niissä ultrissa, jolloin tarkastellaam munarakkuloiden kasvuakin?

Hyviä vointeja kaikille!
 
Uskomaton juttu! Nukuin melkein kellon ympäri ja kun heräsin yhdentoista maissa, oli suuri osa turvotuksesta (ainakin väliaikaisesti) poissa. Kävin vaa'alla ja 3 kg on kadonnut turvotuksesta iltaan verrattuna. Eli kai tässä toipumassa ollaan. Nestettä pitää juoda n. 3 litraa päivässä. Mies on söötti, se mittasi vettä kannuihin valmiiksi jääkaappiin ja kysyi aamulla töihin lähtiessä, pitääkö hänen ottaa imurin letkut mukaan, että muistan levätä kanssa. Heh. Sairaalaan se toi mulle tuliaisiksi Aku Ankan taskukirjan! Kuulemma, että saisin nauraa. En ollutkaan niitä lukenut melkein 30 vuoteen.

Seinäkukkanen, tsemppiä sulle piikittelyihin. Siitä se taas lähtee. Mun nähdäkseni ns. nollaultra tehdään melkein aina ennen piikitysten aloitusta. Limakalvon paksuus mitataan niissä kontrolliultrissa, samalla kun seurataan follien kasvua. Yleensä kai sen suhteen ei ole ongelmia.

Rosmariini, kiitos rohkaisevasta tarinasta. Mä en tiedä e-pillereiden käytöstä oman hormonitoiminnan nollaajana. Tehdäänkö teille nollaamista ylipäätään? Sitähän ei aina tehdä, vaan käsittääkseni useimmiten nykyään hoidot tehdään ns. lyhyellä kaavalla eli piikit aloitetaan suoraan ilman mitään oman hormonitoiminnan alasajoa eli sumuja yms.

Aurinko, todella hieno juttu, että päätitte vielä lähteä hoitoon. Toivon todella, että nyt tärppää! Mä en enää muista millaiset oli ekat menkat km:n jälkeen, mutta sen muistan että olin todella iloinen, kun ne tuli, vaikka neuvolalääkäri oli juuri sanonut, ettei niitä tule vielä pitkään aikaan. Muistan myös silloin hoitajien ja lääkäreiden sanoneen, että on ihan normaalia ja hyvin yleistä, että ekat menkat keskenmenon jälkeen on todella runsaat. Sulla ei siis ole syytä huoleen.

Villiheinä, jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Mä en vielä tiedä, mitä pakkaseen laitetaan. Eilen oli soluja sen verran, mutta ne ei olleet vielä blastoja, joten sanoivat vielä viljelevänsä niitä ennen pakastamista. Saas nähdä selviääkö yksikään. Viimeksi ei niistä vielä jatkoviljellyistä selvinnyt yksikään. Eli ei suuri munasolumäärä välttämättä takaa mitään.

Liisa, koeta tehdä kaikkea mistä nautit ja kerätä voimia hoitoon.

Susannalle lämmin halaus ja onnea ja voimia adoptioprosessiin!

Iines, säkin aloitit jo piikit. Hyvä, hyvä! Kohta olet sinäkin piinailemassa. Tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin jo kaiken todennäköisyydenkin mukaan!

Wellamolle ja Siiri Sisiliskolle kovasti onnea plussasta!

Miisamari, mä ymmärrän ton kisaväsymyksen tunteen, mullakin on sitä aina välillä, mut sitten aina välillä taas sisuuntuu ja on täynnä tarmoa ja tahtoa, kuten mä nyt tän hyperin jälkeen. Periksi ei anneta! Pärkeles! Juu, noi korvausasiat on todellakin aivan perseestä. Mä sain nyt lääkäriltä uuden todistuksen koko ajalta ja siinä on diagnoosina vatsakivut. Luulis menevän läpi!

StellaR, hurjasti peukutuksia, et tällä kertaa kaikki menee nappiin loppuun saakka! Lisää vaan noita kiinalaisen lääketieteen juttuja, ne kiinnostaa myös mua, vaikka en ainakaan vielä ole niitä kokeillut. Toivottavasti ne pallerot nyt tepsii sulla ja tulet raskaaksi tällä yrityksellä!

Meriharakka, ihanaa, että kaikki kääntyi lopulta hyvin. Olen niin iloinen puolestasi. Aikamoisia kauhun hetkiä olet joutunut kokemaan!!!!


Ninnatar, jännä et ne kyseli teidän suhteesta. Kyllä hoitoja tehdään avopareille, mekin ollaan avopari, eikä koko asiasta ole edes kysytty. Kyselit kustannuksista julkisella puolella. En tiedä, onko teillä tulossa IVF vai inseminaatio, joten vastaan molempien osalta. Inseminaatiossa maksaa vain lääkkeet & poliklinikkamaksut. Lääkitys on yksilöllistä, mutta yleensä kai siinä käytetään vain Clomifenia munarakkulan kypsytykseen ja irrotuspiikki ennen toimenpidettä. Lääkekustannukset alle 100 e/ hoito. Lisäksi polimaksut, jotka on ainakin Tampereella n. 25 e/kerta, käyntejä tulee n. 3-4/ hoito. Inseminaatioiden määrä on tapauskohtaista, mutta yleensä niitä ei tehdä yli 3 kertaa. IVF tehdään kolme kertaa julkisella ja siihen kuuluu lisäksi myös mahdolliset pakastealkion siirrot. Polimaksut on sama 25 e paitsi punktiopäivänä n. 80 e, alkionsiirto maksaa myös vain sen polimaksun n. 25 e. Käyntejä tulee enemmän kuin inseminaatiossa, mutta niidenkin määrä on yksilöllistä. Meillä on ollut noin 200 e edestä polimaksuja/ ivf. Lääkekustannuksetkin ovat yksilöllisiä, mutta kelan raja on n. 670 e/vuosi ja se menee kyllä yli heti ekassa hoidossa. Ylimenevä osa palautetaan ja loppuvuoden lääkkeet maksaa vain 1,50 kpl. Meillä meni heti ekalla viikolla yli 1000 lääkkeisiin.

Toivottavasti tästä vastauksesta oli apua Ninnatar, onnea hoitoihin!


Auringonkukka, kiva kuulla sunkin kuulumisia ja kokemuksia punktion&siirron jälkeen. Sä olet jo lähellä laskettua aikaa, hui! Itsepäinen istuja, söötti nimitys. Voimia loppukoitoksiin!







 
Seinäkukkanen, herätepistoksilla on tarkoitus "herätellä henkiin" jo olemassaolevia rakkuloita ja kasvattaa niitä. Lääkärin mielestä minun ikäiselleni (sniif) ei kannata enää tehdä pitkää kaavaa, jossa ajetaan koko hormonitoiminta alas, vaan mieluummin tällä lyhyellä kaavalla ja tehostettuna herätepistoksilla. Tämä edellyttää säännöllisiä kuukautisia.
Menopur on itselläni tehonnut paremmin kuin Puregon ja viimeksi käytin alussa ensin Pergoverista kunnes se loppui apteekista vaihtoi lääkäri Menopuriin. En huomannut Pergoverista mitään kirvelyä, samanlailla se meni kuin muutkin.

Itselleni on tehty lyhyessä kaavassa ultra suunnittelukäynnillä, mutta ei ennen pistosten aloittamista, sekä muutama päivä pistelyn jälkeen jotta näkee miten rakkulat ovat reagoineet lääkkeeseen. Pitkässä kaavassa oli nollaultra ennen pistosten aloittamista.

Chloe, kiitos viestistä, hienoa kun olet jo toipunut ja voit paremmin!
 
Seinäkukkanen, herätepistoksilla on tarkoitus "herätellä henkiin" jo olemassaolevia rakkuloita ja kasvattaa niitä. Lääkärin mielestä minun ikäiselleni (sniif) ei kannata enää tehdä pitkää kaavaa, jossa ajetaan koko hormonitoiminta alas, vaan mieluummin tällä lyhyellä kaavalla ja tehostettuna herätepistoksilla. Tämä edellyttää säännöllisiä kuukautisia.
Menopur on itselläni tehonnut paremmin kuin Puregon ja viimeksi käytin alussa ensin Pergoverista kunnes se loppui apteekista vaihtoi lääkäri Menopuriin. En huomannut Pergoverista mitään kirvelyä, samanlailla se meni kuin muutkin.

Itselleni on tehty ultra lyhyessä kaavassa suunnittelukäynnillä, mutta ei ennen pistosten aloittamista, sekä muutama päivä pistelyn jälkeen jotta näkee miten rakkulat ovat reagoineet lääkkeeseen. Pitkässä kaavassa oli nollaultra ennen pistosten aloittamista.

Chloe, kiitos viestistä ja hienoa kun olet jo toipunut ja voit hyvin!
 
Rosmariini e-pillereitä voidaan käyttää, jos esim. fsh arvo on koholla, se vähän laskee sitä ja silloin hoidossa saadaan tasalaatuisempia munasoluja. Jos on PCO (monirakkulatauti) saattaa myös rauhoittaa sairautta ja pienille kystillekkin e-pillerit kai on hyväksi. Mutta ei niitä automaattisesti hoidossa käytetä. Sumuja toisaan käytetään pitkässä kaavassa ja jos on e-pillerit, niiden käyttö lopetetaan ennen hoitokiertoa ja sumuja käytetään hoidon aikana.
Villiheinälle kiitoksia infosta!
Chloelle parempia vointeja! ihana mies sinulla tosiaan. Lugeista mullekkin tuli joskus hirveesti ilmavaivoja, en pystynyt ees autossa istuu, kun teki kylkiin niin häijyä. Ajattelin, että jos ois kokeillut jotain esim. Cuplatoneja apteekista, mutta yritin tehdä kevyitä jumppaliikkeitä, pumpaten jalkoja koukussa vatsan päälle, että saa torven soimaan..
Stella Oon menossa lauantaina sille samalle tädille. Mun on pitänyt jo tosi pitkään käydä siellä, mutta en ole saanut aikaiseksi lähteä lähinnä kulkuyhteyksien takia..
Oma hoito alkaa näillä näkymin vk 20..
 
Moikka kaikille! Jos vielä edes muistatte...

Olen pysytellyt poissa viimeisen pari kolme sivua, mutta ryhdyn nyt lueskelemaan, mitä kaikkea teille tänne kuuluu.

Olemme nyt virallisesti sitten julkisella puolella IVF-jonossa ja postia klinikalta odotellaan. Aika tasan puolen vuoden päästä taas alkaa tapahtua. Kysyin klinikalta, voimmeko käydä yksityisellä jonotusaikana ja heillä ei ole mitään sitä vastaan. Ainoastaan tulee huomioida se, että yksityisen pakkasen pitää olla tyhjä, ennen kuin julkisella hoidot aloitetaan. Nyt yritän alkaa järjestelemään rahoitusta, kun ei millään uskaltaisi vanheta puolta vuotta tekemättä mitään...

Palaan kommentoimaan teitä muita, kun olen saanut luetuksi kuulumisenne!
 
Relish: oliko niin että käyt naikkarilla? Varoituksen sana nimittäin tuosta yksityisellä käymisestä jonotusaikana, meillä nimittäin vähensivät kaksi felicitaksessa tehtyä hoitoa niistä kolmesta jotka pitäisi saada julkisella, eli lupasivat meille vain yhden hoidon! Minullekin sanottiin kun aikoinaan kysyin että saa käydä jonotusaikana yksityisellä, mutta hoitaja ei todellakaan maininnut tuosta julkisen hoitojen vähentymisestä mitään! Meillä sama homma nimittäin, emme halunneet odottaa puolta vuotta tekemättä mitään kun mulla ikää nyt sitten jo 38 parin viikon päästä. Nythän me odotetaan naikkarin päätöstä siitä että ovatko niiin "armollisia" että hoitavat meitä vielä toisen kerran julkisella. Aiomme ilmanmuuta valittaa päätöksestä jos se on kielteinen mutta ei mulla ole suuria odotuksia siitä että se jotain vaikuttaisi....
 
Susanna hyvää jatkoa ja voimia adoptioprosessiin.

Chloe olipas tapahtumaa kerrakseen. Hyvä että olo on parempi.

Seinäkukkanen ei muakaan se itse pistäminen ahdista, eikä se mokaaminenkaan. Mua vaan ahdistaa se ajatus, et miks h****tissä pitää pistellä itteensä moisia aineita ja mihin sitä taas ollaan menossa. Mulla oli vielä sama ahdistus yölläkin, näin unta karseesta punktiosta. Se lääkäri oli ihan hirvee. Huh. Niin, mulla ei silloin viime yrityksessä ollut sitä 0-ultraa ollenkaan, ja huonosti kävi. Eli jos se 0-ultra olis ollut, oltaisiin nähty se kysta siellä.

Aurinko hienoa että päätitte jatkaa yritystä. Joko osaat sanoa millainen on aikataulu, siis milloin noin on punktio?

Rosmariini mulla oli ne e-pillerit kuivattamassa kystaa pois. Kai se teidän hoito elokuulla menee sun oman kierron mukaan. Ne varmaan nyt suunnittelukäynnillä laskee noin mihin ajankohtaan se osuis, lopullisesti se sitten menee sen mukaan kuinka sun kierto osuu.

Ninnatar Chloe sulle antoikin jo noita hintoja. Noihin lääkkeisiin lisäisin, että lääkitys on tosiaan yksilöllistä. Mulla oli insseissä molemmissa käytössä clomit+menopur+pregnyl, eli oli hieman kalliimpi. Hintoja en muista yhtään, mut voit katsoa niitä vaikka yliopiston apteekin sivuilta. Tosin annostuskin vaikuttaa hintaan. Nyt hain tähän uuteen hoitoon gonalit, hintaa oli päälle 900 e. Jos kaikki menee hyvin, joudun vielä hakemaan sitä lisää yhden kynän (300 e) sekä vielä orgalutranit (jarru) ja pregnylin. Nää joutuu siis nyt maksaan kaikki ite aluks, sieltä kelasta tulee jossain vaiheessa sit palautusta.

Mä en muuten tajua yhtään tota kela-hommaa, et miten se oikein menee? Mähän oon jo tänä vuonna hakenut siihen epäonnistuneeseen yritykseen gonalit, sen kaksi kynää, eli päälle 900 e. Nyt asioin samassa apteekissa, ja se farmaseutti katsoi sieltä koneeltaan, et siellä näkyy ne ostokset, mut se kelan raja ei vielä niillä mennyt yli :eek: Jäi kuulemma vähän vaille, ja nyt se meni yli. Miten se oikein lasketaan, tietääkö joku? Ei ilmeisesti ainakaan tosta koko summasta.

Mies tais lähteä valmisteleen mulle kynää, se hoitaa sen osuuden. Pitänee mennä tuikkaan se nahkaan
 

Yhteistyössä