Uskomaton juttu! Nukuin melkein kellon ympäri ja kun heräsin yhdentoista maissa, oli suuri osa turvotuksesta (ainakin väliaikaisesti) poissa. Kävin vaa'alla ja 3 kg on kadonnut turvotuksesta iltaan verrattuna. Eli kai tässä toipumassa ollaan. Nestettä pitää juoda n. 3 litraa päivässä. Mies on söötti, se mittasi vettä kannuihin valmiiksi jääkaappiin ja kysyi aamulla töihin lähtiessä, pitääkö hänen ottaa imurin letkut mukaan, että muistan levätä kanssa. Heh. Sairaalaan se toi mulle tuliaisiksi Aku Ankan taskukirjan! Kuulemma, että saisin nauraa. En ollutkaan niitä lukenut melkein 30 vuoteen.
Seinäkukkanen, tsemppiä sulle piikittelyihin. Siitä se taas lähtee. Mun nähdäkseni ns. nollaultra tehdään melkein aina ennen piikitysten aloitusta. Limakalvon paksuus mitataan niissä kontrolliultrissa, samalla kun seurataan follien kasvua. Yleensä kai sen suhteen ei ole ongelmia.
Rosmariini, kiitos rohkaisevasta tarinasta. Mä en tiedä e-pillereiden käytöstä oman hormonitoiminnan nollaajana. Tehdäänkö teille nollaamista ylipäätään? Sitähän ei aina tehdä, vaan käsittääkseni useimmiten nykyään hoidot tehdään ns. lyhyellä kaavalla eli piikit aloitetaan suoraan ilman mitään oman hormonitoiminnan alasajoa eli sumuja yms.
Aurinko, todella hieno juttu, että päätitte vielä lähteä hoitoon. Toivon todella, että nyt tärppää! Mä en enää muista millaiset oli ekat menkat km:n jälkeen, mutta sen muistan että olin todella iloinen, kun ne tuli, vaikka neuvolalääkäri oli juuri sanonut, ettei niitä tule vielä pitkään aikaan. Muistan myös silloin hoitajien ja lääkäreiden sanoneen, että on ihan normaalia ja hyvin yleistä, että ekat menkat keskenmenon jälkeen on todella runsaat. Sulla ei siis ole syytä huoleen.
Villiheinä, jaksamista pahoinvoinnin kanssa! Mä en vielä tiedä, mitä pakkaseen laitetaan. Eilen oli soluja sen verran, mutta ne ei olleet vielä blastoja, joten sanoivat vielä viljelevänsä niitä ennen pakastamista. Saas nähdä selviääkö yksikään. Viimeksi ei niistä vielä jatkoviljellyistä selvinnyt yksikään. Eli ei suuri munasolumäärä välttämättä takaa mitään.
Liisa, koeta tehdä kaikkea mistä nautit ja kerätä voimia hoitoon.
Susannalle lämmin halaus ja onnea ja voimia adoptioprosessiin!
Iines, säkin aloitit jo piikit. Hyvä, hyvä! Kohta olet sinäkin piinailemassa. Tällä kertaa kaikki menee varmasti hyvin jo kaiken todennäköisyydenkin mukaan!
Wellamolle ja Siiri Sisiliskolle kovasti onnea plussasta!
Miisamari, mä ymmärrän ton kisaväsymyksen tunteen, mullakin on sitä aina välillä, mut sitten aina välillä taas sisuuntuu ja on täynnä tarmoa ja tahtoa, kuten mä nyt tän hyperin jälkeen. Periksi ei anneta! Pärkeles! Juu, noi korvausasiat on todellakin aivan perseestä. Mä sain nyt lääkäriltä uuden todistuksen koko ajalta ja siinä on diagnoosina vatsakivut. Luulis menevän läpi!
StellaR, hurjasti peukutuksia, et tällä kertaa kaikki menee nappiin loppuun saakka! Lisää vaan noita kiinalaisen lääketieteen juttuja, ne kiinnostaa myös mua, vaikka en ainakaan vielä ole niitä kokeillut. Toivottavasti ne pallerot nyt tepsii sulla ja tulet raskaaksi tällä yrityksellä!
Meriharakka, ihanaa, että kaikki kääntyi lopulta hyvin. Olen niin iloinen puolestasi. Aikamoisia kauhun hetkiä olet joutunut kokemaan!!!!
Ninnatar, jännä et ne kyseli teidän suhteesta. Kyllä hoitoja tehdään avopareille, mekin ollaan avopari, eikä koko asiasta ole edes kysytty. Kyselit kustannuksista julkisella puolella. En tiedä, onko teillä tulossa IVF vai inseminaatio, joten vastaan molempien osalta. Inseminaatiossa maksaa vain lääkkeet & poliklinikkamaksut. Lääkitys on yksilöllistä, mutta yleensä kai siinä käytetään vain Clomifenia munarakkulan kypsytykseen ja irrotuspiikki ennen toimenpidettä. Lääkekustannukset alle 100 e/ hoito. Lisäksi polimaksut, jotka on ainakin Tampereella n. 25 e/kerta, käyntejä tulee n. 3-4/ hoito. Inseminaatioiden määrä on tapauskohtaista, mutta yleensä niitä ei tehdä yli 3 kertaa. IVF tehdään kolme kertaa julkisella ja siihen kuuluu lisäksi myös mahdolliset pakastealkion siirrot. Polimaksut on sama 25 e paitsi punktiopäivänä n. 80 e, alkionsiirto maksaa myös vain sen polimaksun n. 25 e. Käyntejä tulee enemmän kuin inseminaatiossa, mutta niidenkin määrä on yksilöllistä. Meillä on ollut noin 200 e edestä polimaksuja/ ivf. Lääkekustannuksetkin ovat yksilöllisiä, mutta kelan raja on n. 670 e/vuosi ja se menee kyllä yli heti ekassa hoidossa. Ylimenevä osa palautetaan ja loppuvuoden lääkkeet maksaa vain 1,50 kpl. Meillä meni heti ekalla viikolla yli 1000 lääkkeisiin.
Toivottavasti tästä vastauksesta oli apua Ninnatar, onnea hoitoihin!
Auringonkukka, kiva kuulla sunkin kuulumisia ja kokemuksia punktion&siirron jälkeen. Sä olet jo lähellä laskettua aikaa, hui! Itsepäinen istuja, söötti nimitys. Voimia loppukoitoksiin!