Voi
Chloe, olet kokenut kovia! Mutta onneksi tärkein eli alkionsiirto onnistui ja muutenkin taitaa jo olo olla parempi. Mulla oli yhden punktion jälkitarkastuksessa munasarjan koko 12,5cm, eli todella turvonnut, mutta ei kuitenkaan mitään hyperiin viittaavaa. Eli ilmeisesti se ei ole senteistä ainakaan kiinni se hyperi vaan jollain muulla mitataan. Mikä teidän alkiotilanne nyt sitten on, siirrettiinkö siis yksi ja kuusi pakkaseen? Saitko tietää mistä kato johtui, oliko jotain tiettyä ongelmaa?
Chloe, minäkin olen ihmetellyt kun Kelalta ei tule sitä lappua, ostoksista on jo reilusti yli viikko ja yli tonnilla tuli shoppailtua. Viime vuonna mullekin tuli ihan parissa päivässä. Toisaalta toi tuhkapilvihän voi nyt viivästyttää postin kulkua vaikka kuinka. No, täytynee jossain vaiheessa kysellä jos ei ala kuulua.
Iines ja Aurinko, mulla samanlaiset selittelyongelmat töissä. Omia menoja piisaa lähes joka päivälle, todella hankalaa. Olen onnistunut osan niistä peitellä sillä että teen etätöitä osan aikaa. En ole vielä keksinyt mitä punktiopäivälle sanoisi, flunssa ja oksennustauti jo käytetty viime hoidoissa. Tosin voihan ne tulla aina uudelleen...
Iines kiitos kysymästä, ultratilanne ihan ok ja punktio onkin jo maanantaina. En uskalla odottaa mitään mutta yritän toivoa että jotain edes saataisiin aikaiseksi. Edes yksi pieni alkio. Mun olo on tosi hyvä, vielä ei arvaisi yhtään mitä kaikkea siellä mahassa muhiikaan. Lääkäri kyllä jo varoitteli että ei saa enää liikuntaa harrastaa eikä mitään äkkiliikkeitä.
Wellamo, kovasti onnea plussasta!! Niin se vaan sitten joskus osuukin omalle kohdalle se onnen potku.
Täytyy toivoa että kaikki saadaan se vuorollamme kokea!
Susanna, teille toivon onnea adoptioprosessiin! Kärsivällisyys palkitaan.
Rosmariini, yleensä hoidot aloitetaan sumuttelulla. E-pillereitä käytetään ymmärtääkseni esim niissä tilanteissa jos on kystia tai endometrioosia tms. Eli jos teille on sanottu että hoito olisi elokuussa, niin sumuttelu alkaisi joko heinäkuun tai elokuun kierron 21. päivä (tai noin viikko ovulaatiosta). Tietty hoitosuunnitelma on aina yksilöllinen, mutta tämä on käsittääkseni se basic-malli jota useimmiten käytetään (jos pitkä hoito tehdään). Pco-tapauksille tehdään kai aina lyhyt hoito ja muillekin välillä, riippuu varmaan monista tekijöistä. Pitkän kaavan etu on että saadaan tasalaatuisempia munarakkuloita ja yleensä myös enemmän kuin lyhyellä, ja voidaan paremmin ajoittaa punktiopäivä (ettei mene viikonlopulle).
Relish, mäkin olen ymmärtänyt että julkiselle mennessä ei todellakaan kannata kertoa jos on käynyt hoidoissa yksityisellä ennen sitä. Eli käykää ihmeessä tässä välissä yksityisellä jos siltä tuntuu mutta kannattaa olla ihan hys hys sitten naikkarilla (jos haluaa sieltä ne kolme hoitoa ilman mitään taisteluja). Sain tällaisen ohjeen mun omaltakin gynekologilta (yksityinen gynis, ei lapsettomuusklinikalla).