35+ Lapsettomat

Chloe, myöhästyneet synttärionnittelut ja tervetuloa tälle vuosikymmenelle! Eiköhän se paras lahja kivuista huolimatta odottele siellä!!! Olen myös mielenkiinnolla lukenut Eero Varilan tekstejä netistä, hän on niin hyvä lääkäri. Tekstissä tulee hyvin ilmi ettei suurilla annosmäärillä kannata lähteä hakemaan suurta saalista, vaan pienemmällä määrällä laadukkaampaa.

StellaR ja Iines, harmi kun saalis jää pieneksi, mutta lohdutukseksi voin kokemuksesta kertoa että yksikin hyvä alkio riittää siirtoon asti ja plussatestiin!

Torstaina aloitan pistokset Menopurilla. Toivottavasti saataisiin loppupeleissä edes se "yksi" alkio siirtoon asti. Ensimmäinen ultra on kp5 ja sitä jännitetään jo nyt.
 
Terveisiä endokrinologilta, sain tyroksiinilääkityksen ja lähetteen sokerirasituskokeeseen. Erittäin miellyttävä lääkäri joka kuunteli minua ja selitti hyvin, eikä leimannut minua hysteeriseksi kun selitin TSH 2,8 arvosta ja kilpirauhasen ongelmien mahdollisesta vaikutuksesta alkion kiinnittymiseen. Sanoi että voi olla että minulla ei ole mitään sairautta mutta että lääkityksestä ei ole haittaa koska aivolisäke korjaa kyllä oman tuotannon pienemmäksi jos lääkitys aloitetaan vaikka oma tuotanto olisi riittävä. Sanoi myös että kilpirauhanen ja muut hormonitasot vaikuttavat monella tavalla raskautumiseen, sekä myös keskenmenoihin. Eli käyn huomenna labrassa ja sitten aloitan tyroksiinilääkityksen. Arvot kontrolloidaan taas kesän jälkeen. Lääkäri sanoi että tavoitearvo kun hoidetaan niin on lähempänä 1.
 
Kiitos kaikille kun yritätte piristää, päivä on mennyt aika apeissa tunnelmissa.

toivorikas hyvä että saatte naikkarilla vielä yhden hoidon. Jospas se olis sitten SE hoito, kun sait tyroksiininkin.

Aurinko jospa se vaan meniskin noin...

Mietin päivällä, et tärkeintä kuitenkin olis päästä edes siihen tuoresiirtoon. Nyt en halua masentaa ketään, mut kun tota meidänkin listaa katsoo, niin isoin osa tärpeistä on tullut tuoresiirroissa. Tietty mukana on muutama pas:issa onnistunutkin. Jotenkin mä uskon enemmän tuoresiirtoon. Tää on tietty vaan mun mielipide.

Eli Stella, pidetään sitä tuoresiirtoon pääsyä tavoitteena. Koska sulle selviää tilanne ja koska sulla on siirto?

Mites Miisamarin punktio muuten meni?

Onkohan Chloe taas otettu sisään sairaalaan? Toivottavasti tilanne ei ole pahentunut.

Niin ja vielä omaa, mulla oli aamulla ihan järkyt viiltelyt tuolla munasarjojen paikkeilla. Mun tuurilla tietty ne onnettomat ehtii karkaan sieltä vielä ennen aikojaan. Tänä iltana menis eka jarru.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Keskiviikko 21.4.2010

Chloe70 40/43.......... 2.ivf.....................siirto 14.4., testi 24.4.
Miisamari 36/36.........4.icsi....................punktio 19.4., siirto 22.4.
StellaR 38/45..............4.ivf...................punktio 19.4., siirto
Iines-74 36/41...........2.ivf....................punktio 26.4.
karmilla 35/40............1.ivf.....................vko 17
vilkas75 35......................suunnitteluaika vko 17
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.......................vko 18
Liisa34 35/35............1. icsi....................vko 18
pottu70 39/41...........4.ivf.....................vko 18-19
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
janetski74 35/35.......2.icsi....................toukokuu
Aurinko-65 45.............3.icsi..................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
wabisabi 40/40..........iui?
Relish 35/38...............1.ivf ?


Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)


 
Voi vitsi täällä taas sattuu ja tapahtuu. Iines ja Stella ja Chloe, ootte mun ajatuksissa, rankat ajat teillä kaikilla.

Iines, tiedän tuon tunteen, kahdessa hoidossa meilläkin näytti ultrassa surkealta mutta sitten kun lääkettä lisättiin niin pääsi sieltä kuitenkin muutama muukin rakkula vielä mukaan geimeihin. Mutta tuloksena kuitenkin kummassakin vain yksi ainokainen kunnon alkio, eli eipä niistä ollut iloa kuin sen muutaman päivän punktion ja siirron välissä. Toisaalta mäkin tiedän monia joilla on sitten siitä pienestä saaliista raskaus lähtenyt, ja itsekin olen sillä kannalla että mieluummin yksi hyvä kuin kymmenen huonoa alkiota. Toisaalta taas se että aina joutuu aloittamaan ihan tyhjästä uudelleen on myös todella rasittavaa.

Mullakin oli tällä kertaa hevoskuuri kuten Chloella, ja munasoluja saatiinkin tällä kertaa peräti 15!! Tosin mietityttää niiden laatu, etenkin nyt kun laitoit tuon eeron artikkelin. Olen ollut aika heikossa hapessa punktion jälkeen, tosi kipeä maha mutta nyt alkaa onneksi helpottamaan. Toivottavasti sinullakin Chloe pian alkaisi näyttää jo paremmalta, kuulostaa ihan painajaismaiselta että vähän väliä olet vähällä joutua takaisin sairaalaan! Mutta pidän täällä kovasti peukkuja alkion puolesta, ehkäpä nuo rankat oireet tosiaan kielivät raskaudesta!? Synttärionnittelut täältäkin, harmi että se ei nyt kovin juhlavissa merkeissä mennyt.

Toivorikas, mahtavaa että saatte vielä yhden hoidon! Tosi hienoa. Laitoinkin sulle kyssärin tuonne toiselle palstalle noista kilpparijutuista, mistä löysit noin hyvän lääkärin?

Pottu mikä teillä onkaan nyt tilanne, onko lääkitys jo päällä.?

Eli täällä siis edelleen sängyn pohjalla kärvistellään, elätellen toivoa että siirtoon päästäisiin mutta en uskalla yhtään luottaa siihenkään...
 
IInekselle vielä, ne kivut voivat johtua siitäkin että pikkurakkulat ovat lähteneet huimaan kasvuun. Mua aina kivistelee silloin kun on kasvuspurtti päällä. Eli älä nyt huoli vielä. Ja tuossa lyhessä kaavassahan lopullinen tulos selviää vasta punktiossa, ultrat eivät kerro ollenkaan niin paljoa kuin pitkässä, rakkulat kasvavat ihan eri tavalla. Joten pidän peukkuja sun munishautomon puolesta ja uskon edelleen parasta!
 
Miisamari kiitos! Voi jospa se tosiaan oliskin sitä, et siellä joku spurttaa täysillä mukaan. Mulla ei kyllä annostusta enää voi nostaa, norsun annoksella mennään jo. Mut edelleen viiltelee inhasti. Hyvä saalis sulla, varmasti tosta määrästä pääset siirtoon. Koska se siirto on?

Miten karmillan piikittelyt muuten on lähteneet käyntiin?

Entäs Liisa ja Seinäkukkanen, joko pian alatte pistään?
 
Täällä on jännäämistä kerrakseen. Toivon niin, että te punktion läpikäyneet pääsette siirtoon!

Miisamari, meillä alkaa piikittely huomenna. Herätellään kroppaa 3 pvää Menopurilla just ennen vuotopäiviä. Kierron alusta isketään seuraavat piikit. Toukokuun alkupuoliskolla pitäis olla punktio, jos ei kierto taas muutu noista ekoista piikeistä johtuen. Viimeeksi vähän venyi. Kalenteria on tullut selattua kovasti kun mietityttää mitä suunnitelmia uskaltaa tehdä mihinkin.

Nyt pihatöihin, saapahan jotain konkreettista aikaiseksi.
 
Toivorikas, hieno homma, kun saatte vielä yhden hoidon julkisella. Tietysti on piiiiiinallista odotella syksyyn, mutta kerää tänä aikana kaikki voimat mitä pystyt ja koita hoitaa itsesi huippuvireeseen! B) Hyvä, että sait lääkityksen kilpirauhaseen. Mua askarruttaa kanssa tuo asia, koska mun äidillä on vajaatoimintaa ja hän on juuri valistanut mua siitä, että ns. normaaleina pidetyt arvot ei suinkaan aina sitä ole. Pitääkin kysellä vielä niiden mun "normaaleiden" arvojen perään.

Iines, korjaatko sä mulle testipäiväksi 24.4.? Eli se päivä annettiin siirrossa testipäiväksi, vaikka sen ensin piti olla toi 23.4. Hassua, testipäivä on sama päivä, jolloin viime keväänä tehtiin raskauteen johtanut inseminatio. Ja TOTTAKAI te pääsette tuoresiirtoon, mä kuule uskon siihen ihan täysillä! Sitä paitsi voi hyvinkin käydä, kuten Miisamari kirjoitti, että loppupeleissä niitä alkioita tuleekin enemmän! Mulla näkyi viimeisessä ultrassa 8 follia ja sit tuli se 20.

Anja, mä joskus kyselin Clearbluen puhelinpalvelusta tota samaa asiaa, kun lh-huippu näkyi monta päivää peräkkäin. He sanoi, että ensimmäinen päivä, kun se huippu näkyy, on oikea. Joillakin kuitenkin sen hormonin poistuminen/aleneminen elimistöstä kestää useamman päivän, minkä vuoksi testi näyttää liian pitkään lh-huippua. Luota siihen ekaan päivään siis.

Aurinko, kiitos! Kieltämättä sunnuntaina eka ajatus oli: olen nelikymppinen, enkä VIELÄKÄÄN äiti. Me taidetaan olla palstan vanhimmasta päästä. Toisaalta meitä nelikymppisiä on täällä plussannutkin!

Miisamarille onnea hyvin menneestä punktiosta ja saaliista. Koska siirto on? Mua kanssa mietityttää kovasti se Varilan teksti, että jopa 70 % munasoluista voi olla viallisia ivf-hoidoissa hormoneista johtuen. Olen aina luullut, että vika on mussa, kun hävikki on niin suurta, mutta se saattaakin olla koko hoitotavassa. Luulen, että nämä asiat tulee vielä paljon muuttumaan tulevaisuudessa. Joskus miettii, ollaanko me vain lääketehtaiden rahasampoja? Miksi esimerkiksi Lugesteronia tyrkytetään kaikille vakiona, vaikka omassa keltarauhashormonin tuotannossa ei olisi mitään vikaa? Mä en käyttänyt lugeja, kun tulin raskaaksi, enkä voinut näin huonosti. Ja esim. limakalvo on kasvanut paremmin omilla kuin keinotekoisilla hormoneilla, kuten myös Iineksellä!

Mulla oli veriarvot vähän paremmat kuin sunnuntaina, mutta olen edelleen ihan poikki. Oksentelua on ollut eilen ja tänään. Olette suloisia, kun jaksatte uskoa tähän, mutta mä en enää kaikkien pettymysten jälkeen osaa/uskalla. Mikä tahansa oire voi johtua vain hormoneista tai tästä hyperi-tilasta. Oksentelu on hyperin tyypillinen oire. Niin se on aina ollut aiemminkin, että oireita riittää, mutta raskautta ne ei ole merkinneet, yhtä kertaa lukuunottamatta. Luulen, että taas tulee pettymys. Siksi en edes uskalla testata, en kestä aina pettyä!
 
Väliaika täältä. Ei ole kuulunut klinikalta mitään, joten toivotaan, että homma skulaa ja ovat hedelmöittyneet ja lähteneet jakaantumaan. Huomenna viimeistään soittavat ja varmistavat, päästäänkö siirtoon ylipäänsä...

Iines, tuosta onko tuoresiirto vai pas, mulla ei ole ikinä päästy pakastukseen asti! Tällä kertaa otetiin verikokeetkin jo liuosta varten, ja piti saada tyyliin useita pakkaseen, mutta toisinpa kävi. Suoraan sanottuna, jos nyt ei päästä siirtoon, siinä onkin lääkärilläkin kai toteamisen paikka, että pitkä kaava ei vaan toiminut mulla.
 
Seinäkukkanen
Täälläpä tapahtuu tosi paljon koko ajan.

Otetaanko alkioiden liosta varten verikoeet yleensä?? Luin jotain juttua noista liuoksista, mutta en tiennyt, että niitä valitaan jotenkin erikseen ??

Tuo Varilan artikkeli kuullosti tosi järkeenkäyvältä ja varmasti hoidot tulevat kehittymään lempeämpään suuntaan. Minullakin oli ja tulee olemaan uudessakin hoidossa Puregonia 300 yksikköä päivässä, mikä kait on melko paljon. Se on kieltämättä myös tosi kallista kun näin vanhana ([/b]Chloe minä taidan kyllä olla koko ketjun vanhin :ashamed: ) joutuu itse maksamaan lääkkeet kokonaan.

Minulla oli viime punktiossa kymmenen munista, mutta olin kyllä niistäkin aika kipeä. Viikon verran punktion jälkeen särki aika kovasti ja esim. pissatessa munasarjoista viilsi pahasti. Joka yö oli pakko ottaa muutama panadol. Luulin kuitenkin, että se on ihan normaalia.
Chloe voin vain kuvitella kuinka kamalaa sinulla on. Toivottavasti se kuitenkin nyt tietää onnistumista ja plussaa!

StellaR ja Iines komppaan tässä muita, että eihän niitä alkioita tarvita kuin se yksi hyvä. Vaikka kyllä minustakin olisi rauhoittavampaa saada useampia, että olisi sitten mistä valita.

Liisa jokas sinä pääsit pistelemään. Minulla ei sitten menkat vaan ala :( Kalenterin sivut kohta jo irtoaa kun hermostuksissani lasken päiviä.

Miisamarille onnea saaliista!
 
Voi kiitos kaikki, Seinäkukkanen, Pottu, Iines, Chloe....olette kyllä tosi ihania. Otin juuri taas särkylääkeannoksen ja toivon että uni tulisi pian ja että huomenna olo olisi parempi. En jaksaisi enää yhtään maata paikoillaan, ja mitään muuta ei oikein voi tehdä kun mahaan alkaa muuten heti sattua kovasti. Voihan plaah, toipuisinpa pian. Tosin ei pitäisi yhtään valittaa kun vertaa esim Chloen tilaan, en voi kuvitellakaan millaista tämä olisi jos vielä oksentelisin! Nyt sattuu jo kovasti pelkkä yskiminen tai vessassa käyntikin... Siirto on todennäköisesti torstaina, tai ehkä jo huomenna jos soittavat. En jaksa edes ajatella koko asiaa, yritän vain elää tässä hetkessä ja olla stressaamatta. Mikä on tosi vaikeaa, etenkin kun ei voi oikein tehdä mitään mikä veisi ajatukset muualle.

Pottu tsemppiä ja onnea matkaan, toivotaan että menkat ovat yhteistyöhaluiset!
Seinäkukkanen, voi kammo jos minullakin nämä kivut jatkuvat viikon verran! Torstaina olisi kyllä ihan pakko olla jo työkunnossa...

Iines, en uskalla luottaa siirtoon pääsyn kanssa kun se on joka kerta ollut niin hilkulla vaikka muniksia olisi ollut mukavasti. Koskaan ei enempää kuin yksi alkio, eli yhtä hyvin se yksi on voinut jäädä tulemattakin.... Milloin se sun punktiopäivä selviää?

Tsemppiä kaikille teille urheille taistelijoille ja hyvää yötä!
 
Hei kaikille!

Taalla yksi tasta ketjusta plussannut tuli vain kertomaan nimi uutisia. Tyttomme sai sunnuntaina kasteessa nimen Eva Mia Aurora.

Eva koska ensimmainen lapsemme. (Toivottavasti ei viimeinen. Uudet hoidot suunniteltu tuonne ensivuoden puolelle.) Mia tarkoittaa italiaksi minun. Isa italialainen. Aurora tulee aurora borealiksesta. Eli hieman pohjoistakin ulottuvuutta nimessa.

Aurinkoista kevatta kaikille ja onnea hoitoihin!
 
Tämä on kyllä ihanan aktiivinen pino, ei meinaa pysyä kyydissä mukana.

Sarina13 Voi kuinka kaunis nimi tytöllä! Paljon onnea pienelle tällä elämän taipaleella! :flower: Ja vanhemmille tietysti kanssa :)

Seinäkukkanen Joko alkaa?

Mullakaan ei merkkejä menkoista eli pistely alkaa aikaisintaan pe (jos menkat alkaa tänään). Saisivat nyt alkaa, koska a) olisi kiva, että kierto pysyisi säännöllisenä b) saataisiin toimenpiteet vapun jälkeiselle viikolle, koska olen sinne jättänyt kalenteriin tilaa sairastella. No, pääasia, että toimenpiteisiin ylipäänsä päästäisiin. Jännittää ihan pirusti.

Edelleen räkätaudissa. Varasin lekuriajan, jospa ne kuvais mun poskiontelot. Kahden saikkupäivän saldona 4 elokuvaa... mitähän sitä tänään katsois. Huomenna ois vaan jo ihan pakko päästä töihin kun siellä kaikki hommat kasaantuu.
 
Pottu, me mennäänkin melkein samalla aikataululla. Otan ensimmäisen herättelypistoksen Menopuria huomenna ja siitä jatkan samalla kaavalla eteenpäin. Minkälaisella annoksella Menopuria herättelet? Minulla on 150 yks./päivä kolmen päivän ajan. Toivottavasti annos riittää eikä munarakkulat nukkuisi vielä ruususen unta:)

Sarina13, onnea paljon koko perheelle ja onpa kaunis nimi!
 
Hyvin on piikittelyt lähteneet,kolme kertaa oon jo pistäny puregonia.Huomenna eka ultra.Mitään oireita ei oo ollu.Tänään sain postissa mihen hormoniverikokeiden laskun toiseen kertaan, vaikka me klinikalla se maksettiin!!Hitto että ottaa päähän, onneksi mulla on mustaa valkoisella,kuitti tallessa.Täytyy huomenna jututtaa" sirpaa......... :headwall:
 
Stella ja Miisamari tilannekatsausta odotetaan, joko olitte siirrossa?

Sarina kaunis nimi tytöllä tottatosiaan :heart:

karmilla tsemppiä huomiseen ultraan!

Oma ultra oli taas tänään. Punktiopäiväksi varmistui maanantai. Nyt siellä näkyi neljäskin pienempi, jota yritetään vielä kasvattaa lisäämällä annostus maksimiin. Jos aiemmin pistin norsun annosta, nyt taitaa olla jo sinivalaan annos :LOL: Pitää kiiruhtaa hakeen lisää myrkkyjä, palailen myöhemmin mm päivittään Chloen testipäivän.
 
Aurinko, kiva saada "matkaseuraa"! Minä herättelen Menopur -annoksella 75 IU x 3 pvää. Viime kerralla se taisi venyttää kiertoa, joten nyt on mielenkiintoista nähdä miten käy tällä kertaa. Tästä se piikittely taas lähtee. Kävin eilen tilaamassa Pergoveristä meidän apteekkiin.

Iines, rakkuloilla on vielä monta pitkää päivää aikaa kasvaa. Hyvä niin. Sinulta vaan loppuu kohta eläinkunnan vertailukohdat kesken... ;)
 
Nonii, myrkyt haettu ja listaa päivitelty. Jos jonkun tiedot väärin, kertokaahan. Saatan olla hiukan hormonipöllyissä :kieh:

pottu joo, yritän kasvatella vielä sitä yhtä pienempää sillä valas-annostuksella.

Täähän on kun mopon ajoa, eka kaasuttelua gonalilla että kasvaisivat ja heti perään jarrua orgalutranilla. Koitan pidellä tän mopon kuitenkin hallinnassa, enkä ole pahemmin keulinut (kiipeillyt seinille) :LOL:

Kun päivitin listan, tajusin että Chloella on testi ihan justiinsa. Ootko malttanut pitää näpit vielä irti testeistä? Jännää! Ja peukutuksia tietty!
 
Iines, minkälaisia norsun annoksia sinulla on käytössä?

Chloella on jännät hetket edessä, onnea testiin!

Pottu, omat herättelypistokseni taisi mennä mettään, kk-kiertoni näyttää olevan vieläkin sekaisin km:n jälkeen. Otin aamulla aikaisin ensimmäisen pistoksen, äsken kävin vessassa ja niagara oli yllättäen päässyt valloilleen vajaan viikon etuajassa. Että ne niistä herättelyistä, eipä alkanut hyvin tämä hoito. Voihan p.....
 
Eipä päästy siirtoon asti. Yksi ei edes hedelmöittynyt ja kaksi jakautui epänormaalisti. Pettymystä ei voi sanoin kuvailla, mutta kyllä te tiedätte jos ketkä. Erityisen suuri shokki on se, että aiemmin aina on hedelmöittyneet ja useampi jakautunutkin normaalisti, lisäksi olen tsempannut itse kovasti viime kuukausina (lopettanut kahvin, syönyt kaikkia oikeita aineita, levännyt jne.). Tämä ei voi olla tottakaan!

Tulin töihin ja yritän niellä pettymystä, jatkaa niin kuin ei mitään. Tekisi mieli mennä kotiin ja vaan itkeä eikä nousta ollenkaan. Vittuako tässä millään enää väliä. Ainoa syy oikeastaan, miksi en tee niin, on että lääkäri oli kyllä varsin mahtava puhelimessa ja sovittiin heti aika ensi viikoksi keskusteluun. Hänen mielestään tässä oli vaan huonoa säkää ja joskus näkee näitä, että on jokin käsittämätön takapakkikierto.

Enpä tiedä... mutta pakko kai se on jaksaa elää. Juuri nyt tuntuu tosi vaikealta
 
StellaR, osaan todella kuvitella miltä tuntuu. Mutta tulin kirjoittamaan oman tarinani, josko se loisi toivoa. Meillä meni kolmas hoito just noin penkin alle, kahdella ekalla tuli paljon soluja ja hedelmöittyivät hyvin, siirtoon päästiin vaikkei pakkaseen saatukaan mitään. Kolmannella kerralla tuli kymmenestä follista viisi solua, joista yksikään ei hedelmöittynyt.
Olin sitä mieltä, että se on sitten siinä, mutta lääkäri kannusti ja sanoi, että tämmöisiä kiertoja tapahtuu ja hänestä tuntuu että yksi kerta kannattaa vielä kokeilla. Puoli vuotta kerättiin voimia ja siitä neljännestä saatiin kaksi siirtoon, joista toinen kasvoi vauvaksi.
Vaikkei siltä tosiaan aina tunnu, niin ihmeitä tapahtuu.

Voimia ja jaksamista kovasti!
 
StellaR :hug: Ymmärrän, miltä tuntuu.. siis toi on niin v..mäistä!! Jos mulle käy kolmannen kerran kans noin, niin sitten varmasti luovutan. Mutta tosiaan miksi mekin hoitoon vielä lähdettiin, niin siksi että meillekkin lääkäri sanoi, että voi olla ihan tuurista kiinni. Jostain pitäis vaan repiä niitä voimia uuteen koitokseen. Minkälainen kaava teillä kokonaisuudessaan oli.. mitä lääkkeitä? Jaksamisia. Kyllä se vielä onnistuu ja sitten nää vastoinkäymisetkin unhoittuu toivon mukaan. Mulla taas huomenna akupunktio..
 

Yhteistyössä