Cava, kiitos tietopaketista. Jos tuo ohje oli minulle, että iltapäivällä ei kannata mitata arvoja, niin tiesin sen! Jos luit palstaa aiemmilta päiviltä, niin huomasit varmaan, että minulla on ollut hyperstimulaatio ja olen ollut sairaalassa sekä kuumeillut ja oksennellut, minkä vuoksi nyt tänään kontrolloitiin verikokeella ties monettako kertaa mm. koholla ollut crp ja nestearvot. Pyysin myös kilpirauhasarvoja, ja koska äitini sairastaa vajaatoimintaa, tiesin, että arvot tulee mitata ennen kilo 10 aamulla. Olenkin nyt heti huomenaamulla menossa taas labraan niitä mittauttamaan. Lähinnä haluan selvittää tämän asian. Jos arvot on ok, niin se siitä sitten. Mä olen vasta ihan viime päivinä ottanut selvää noista viitearvoasiosta ja todellakin Suomi tuntuu olevan täysin jälkijunassa tässä. Saan tietää arvot jo huomenna ja jos TSH on tuon 2 luokkaa, varaan heti ajan endokrinologille, Taysista asiaa lienee turha kysellä, viitearvot kun ovat mitä ovat. Tuo estrogeenipointti oli todella hyvä! Tarkoittaako se siis myös sitä, että estrogenihoidot voivat merkittävästikin vaikuttaa kilpirauhasarvoihin? Mä meinaan nyt perehtyä tähän asiaan kunnolla! Kiitos myös linkkivinkeistä!
Kiitti Pottu! Toivottavasti sun hoito tulee sujumaan paljon paremmin!
Anja, todellakin, pitäisiköhän sun varmuuden vuoksi tehdä raskaustesti? Kummaa muuten, et se lh-piikki näkyy noin kauan.
Miisamari, älä nyt vielä luovuta. Hienoa, että pääsitte siirtoon! Oletko sä muuten varma, että ne teidän klinikan lääkärit tietää tarpeeksi kilpirauhasasioista, kun ei ole sen alan erityispätevyyttä, ja onko sen endokrinologinkaan tiedot ihan tän päivän tasolla? Kyllähän moni ottaa lääkityksen jo tohon arvoon 2,5 mikäli vauvatoiveita on. Jos ei oireile, eikä halua raskaaksi, se ei välttämättä vaadi lääkitystä.
Iines, joko sä tiedät, koska sun punktio on? Meidän alkiot ei olleet ihan blastokystejä eli klinikka sössi siinäkin. Nimenomaan sen vuoksi tehtiin pitkän kaavan hoito, että ajoitus pelaisi ja silti ne siirsi ne päivää ennen oletettua blastovaihetta. Mulle hoitaja selitti, että vaikka ne olikin melkein blastoja ja on jo kiinnittyneet jos ovat, niin ei istukkahormonia välttämättä ole tarpeeksi vielä. Verestä se voisi aiemmin jo näkyäkin. Mutta hänen mukaansa se ei näkyisi välttämättä edes verestä tänään. En tiedä enää ketä uskoa. Mä ehdotin Lugesteronin vaihtoa, mutta HT sanoi sen olevan turhaa, koska kaikissa muissakin on sama vaikuttava aine (progesteroni) ja juuri se aiheuttaa mulle oireet.
Shenda, mun mies on yrittänyt lakkoa useampaan kertaan, parhaimmillaan se oli syksyllä 3 kk polttamatta, mutta ratkesi taas. Missä teille tehdään se dna-testi? tiedätkö paljonko maksaa? Meillä on ollut siitä myös puhetta ja nyt, jos tääkään ei onnistunut, on aika todellakin laatia uudet sunnitelmat ja ottaa ITSE asioista selvää, kun klinikka ei sitä tee.
Toivorikas, haitko lääkkeet? Uteliaana odotan tietoja siitä, miten ne vaikuttaa.
Miten Stella jakselee? :hug: