35+ Lapsettomat

Heippa!
Mulla yksi verikoe takana (maanantaina) ja sen perusteella nostettiin Pregnylin annostusta 200-> 250 iu:un, huomenna taas verikoe ja ultra. Minkälaisia annoksia te muut pistelette? Jotenkin kuulostaa aika isolta noi mun annokset, taitaa olla huono vaste vai mitä. Tänään hiukkasen nipistellyt alavatsaa, joten ehkä siellä jotain tapahtuu.
Pelottaa jollei olekkaan mitään kerättävää...
Kris:llä ainakin kuulostaa hyvältä saaliilta :)
 
Hei Sinvatukka, mulla oli tosi pienet annokset, kun on ylivilkas munasarja, joten en osaa sanoa, mikä on "normaali" annos. Mulla oli Menopuria 75 ja Puregonia 25, mutta ens kerralla varmasti nostetaan annoksia, että saadaan enemmän muniksia.

Tsemppiä sulle"hautomiseen", jokainen on oma yksilönsä ja annokset sen mukaiset.

 
Voi kuinka harmillista Janski ja Maaria. Kuulostaa tutuilta tunnelmilta, mutta toivottavasti voimia löytyy vielä uuteen yritykseen, jos siltä tuntuu. Kyllä sitä itsekin jo näin yhden Icsin perusteella miettiin, montako kertaa tätä jaksaa ainakaan alusta alkaen, jos pakkaseen ei saada mitään. Olisikin muuten mielenkiintoista lukea jotain tilastoa, kuinka mones hoito keskimäärin tuo tuloksen. Kaikkea olen ehtinyt googlaamaan, mutta tätä en..

Kris, sullahan kasvaa komea saalis ja vielä ilmeisesti tasakokoisia. Onnea punktioon!

Itse olen miettinyt täällä hiljaiseloa viettäesesäni, että pitäisikö sitä akupunktiota nyt kuitenkin kokeilla.. Sanokaas nyt vielä, voiko sitä kokeilla hoitojen aikana? Vyöhyketerapiasta muistan, että sitä ei suositeltu päällekäin.. Tekee nimittäin mieli tehdä vielä itse jotain ennen kuin uusi hoitokierto alkaa 13.10.

Voimia!
 
Voimahalit Janskille ja maariaalle! :heart: Kyllä vetää mielen apeaksi teidän puolesta, etenkin kun on itselläkin tuoreessa muistissa se mieletön pettymyksen tunne.

Saarallakin on ollut kestämistä, kun edellinen hoito ei edennyt edes punktioon saakka. Toivottavasti päätätte vielä jatkaa hoitoja! Voimia teille!

Krisillä on hienot munismäärät! Tsempitykset punktioon!

Sinivatukalle pistoslääkkeistä. Tarkoitat varmaan Pregnylillä Puregonia? Mä pistelin molemmissa IVF:ssä Puregonia 150 IU/päivä. Molemmilla kerroilla saatiin noin 10 munista (vaan), mutta olivat hyvin tasakokoisia ja tällä jälkimmäisellä kerralla (lyhyt kaava) olivat laadultaakin hyviä. Mutta kumallakaan kerralla ei saatu tuosta kymmenestä kuin muutamia siirtokelpoisia. En tiedä, onko lääkemäärillä sitten mitään tekemistä tuon asian kanssa.

Noista tilastoista... Vaahtis, muistan lukeneeni jostain että keskimäärin joka neljäs siirto toisi plussan, niin että kyllä meillä toivoa vielä on!

Voimia kaikille ja aurinkoista syksyä! :heart:

 
Hei kaikille!

Vieläkö mahtuisi mukaan joukkoon :wave:
Täällä olisi 36-vuotias 2-vuotiaan tytön äiti ja kovasti pikkusisarus hänelle toiveissa.
Yritys aloitettiin jo viime vuoden lopulla, tosin aikalailla tulee jos on tullakseen-periaatteella. Tiedossa nimittäin oli, että helppoa ei varmaan tule olemaan; esikoista yritetiin melkein kaksi vuotta. Oltiin tutkimuksissa julkisella puolella ja mitään suurempaa estettä raskautumiselle ei löytynyt. Luteaalivaihe on ollut minulla lyhyt: vain n. 10 päivää ja sitä varten sain hoidoksi Lugesteron kuurin aina loppukierron tueksi. Kolmas tälläinen kierto sitten onnistui =) Nyt sitten kävin gynegologilta taas reseptin pyytämässä ja sainkin. Nähtäväksi jää, auttaako se tällä kertaa. Tässä kierrossa on tarkoitus aloittaa, kunhan vaan saisin bongattua oviksen. Ovistestejä olen jo pari päivää tehnyt mutta tuloksetta. Myöhäisessä vaiheessa se tavallisesti tuleekin, nyt vasta kp 13/28-30.

Siinäpä tulikin kai tärkeimmät... mukava jos mukaan vielä pääsee jännittämään!
Kovasti voimia kaikille tasapuolisesti ja yritän tässä vähän selailla viestejänne taaksepäin, josko sitten oppisin tuntemaan paremmin :)
 
Heipat heti uudestaan!

Selailin vähän tätä ketjua taaksepäin ja näinköhän minua huolitte mukaan... niin tohkeissani itsestäni kerroin, että huomasin vasta jälkeenpäin minua koskevan vain tuon ikäkriteerin. (Kun yksi lapsi minulla jo on) Tuo lapsettomuus-asia vaan jäi niin voimallisesti mieleen silloin esikoista yrittäessä, että nytkin nämä samat teemat valtaa mielen. Toivottavasti en loukannut ketään.

Monella teillä on ollut rankkoja kokemuksia, voimia jatkamaan eteenpäin =)
Itselläni oli lääkärin kanssa puhetta, että mennään näillä avuilla puolisen vuotta ja sitten voi harkita, haluaako lähteä vielä hoitoihin.

Mutta nyt lopetan; oikein hyvää syksyn jatkoa ja paljon positiivisia uutisia kaikille =)
 
Kiitokset kaikille tsempityksistä!

Vaahtokarkki Mä kyllä kävin akupunktiossa myöskin tämän hoidon aikana. Siinä paikassa, jossa minä kävin, akupunktiota lapsettomuushoitona suositeltiin parin vkon välein. Ja hän olisi myös ottanut minut vastaan tänään, eli vaikka punktio on ylihuomenna. Ja nimenomaan suositteli, että vielä olisi hyväksi tehdä hoito. Mutta mulla on pregnylin pisto samaan aikaan, ja jouduin jo akupunktion toistamiseen perumaan ja muita aikoja ei enää ollut, joten sitä viimehetken apua en enää voinu käyttää.

Kyselit myös lääkemääristä, mulla on ollut tämän lyhyen kaavan aikana lääkkeinä, Menopur 150iu, Puregon 50 iu, ja Orgalutron loppuhoidon ajan (la-ke) sekä nyt tänään Pregnyl (määränä kaksi ampullia lääkeosaa/ 1liuotin, määrää en tarkemmin katsonut :eek: )

Tänään olo alkoi jo muuttua.. ihmettilinkin kun mitään kummempaa ei ole ollut. Vatsaa alkoi äkkiä tänään kouristella ihan järkyttävästi ja ajattelinkin, että mitenhän selviän huomisesta työpäivästä jos olo tällaiseksi muuttuu.. :eek: Olo helpottui, kun tulin kotiin ja menin sohvalle hetkeksi..
 
jäyhis :whistle: joopa joo, lääkkeet menee iloisesti sekaisin, toivottavasti pistän sentään oikein.
Tää on taas omaa napaa: Tänään siis verikoe ja ultra.
Petyin ihan sairaasti, kun saaliista näyttää tulevan aika surkea. Oikealta puolelta löytyi 4 ja vasemmalta kaksi. Lääkärikin sanoi, että aika vähän mutta tarpeeksi. Omasta mielestä se kuulostaa vähäiseltä ja mieli maassa.
Lääkitystä rukattiin taas, Puregon laskettiin takaisin siihen 200iu:n ja mukaan otettiin Menopur 150iu näillä mennään pari päivää ja perjantaina taas verikokeeseen/ultraan ja punktio-ohjaukseen.

Kris toivottavasti vatsan kouristelu oli ohimenevää =)
 
Nyt on spermatestin vastaus selvillä; kaikki kunnossa sillä saralla. Clomit menossa nyt, mutta ollaan kallistumassa vähän sille kannalle, että josko sittenkin lähdetäis ivf:ään. Tässä kierrossa kuitenkin clomit otettu. Nyt kp 12/21-29, maha on ollut kipeä, mutta tikku ei näytä ovista :(
 
Päivitetäänpäs tännekin tietoja..
Olin viime keskiviikkona punktiossa ja niitä löytyi yhteensä 12 kpl 6 molemmilta puolilta.
Niissä sisältä löytyi solu 8kpl.
Torstain soitto kertoi, että 5 oli hedelmöittynyt ja tänään sitten siirrettiin yksi ja aloitetaan Luget. Pakkaseenkin saatiin jotain, hermostuksissani en taaskaan pystynyt sisäistämään täysin lääkärin pikaista selostusta, mutta ilmeisesti pakkaseen meni 2 solua.
Testipäivä on 24.10.
 
Hei !
Olette varmaan arvanneetkin, että meille ei tule vauvaa tästäkään hoidosta ! :'(
Olen ajatellut pitää taukoa tältä palstalta ja katsoa jatkoa tässä rauhassa.
Mutta toivotan kaikille plussa tuulia ja hyvää vointia niille joille raskaus on jo alkanut :heart:
Tulen varmaan välillä lueskelemaan teidän kuulumisia !
Mukavaan viikonloppua teille kaikille ! :wave:
t.maariaa
 
Heippa vaan kaikille.

Ketju on vähän autioitunut, mutta tulkaahan ainakin jännäilijät Sinivatukka ja Kris kertomaan, mitkä on piinailun tunnelmat. Samoin Karatin. Ja hieno homma Sinivatukka myös siitä, että alkuun huolestuttanut tilanne osoittautuikin hyväksi. Ja pakkaseenkin meni vielä toivoa!

Meilläkin päästään tällä viikolla tositoimiin, kun tänään kävin ultrassa tutkituttamassa e-pillereiden jälkeisen tilanteen. Hyvältä näyttää, kun on molemmin puolin pieniä alkuja tulossa. Pistokset alkaa 2. päivänä kun menkat vaan alkaisi. Vähän hirvityttää, kun lääkemäärät on nyt samat kuin tuossa ekassa saaliin osalta pieleen menneessä kierrossa. Lääkärin mukaan, jos tällä kertaa käy samoin eikä kyse olekaan väärästä ajoituksesta orgalutranin ja pregnylin kanssa, on vika oikeasti munasoluissa ja sitten tilanne on jo tosi vakava. Mutta edelleen kaikki mahikset olemassa ja toivotaan hyvää saalista ja ekan kerran olleen huonoa tuuria. Miten sitä kuitenkin vaan muistaa ne lääkärin huonoimmat sanat..

Maarialle vielä tsemppiä ja hyvää taukoilua, mitä se sitten tämän asian parissa tarkoittaakin..



 
heips vaan kaikille!
Löysin tälläisen hyvältä kuulostavan ketjun =) Tosin olen jo 40v tänä vuonna täyttänyt,joten taidan olla vanhimmasta päästä.Hoitoja on tehty todella paljon ja keskenmenoja koettu monta.
Ensiviikolla olisi jälleen vuorossa pas-siirto jos alkiot selviää sulatuksesta.
Lueskellessani ketjua(en muista kuka kirjoitti) :ashamed: ,että todellakin 6.hoidon jälkeen onnistumiset alkaa laskea tai siis onnistumis% pienenee.Munkin lääkäri sanoi niin.
No käydään tää 5.hoito ensin läpi ja murehditaan sitten muuta :/
Täytynee tutkiskella tässä nyt muitakin ketjuja,onko yhtään tämmöstä vanhusta liikenteessä enää hoitojen tiimoilta liikenteessä :attn:
 
Tervetuloa tirulii!
Minä olen jo 44, eli et ole ollenkaan vielä seniori tässä joukossa ;)
Viime viikkoina on pinossa ollut hiljaisempaa, minäkin olen kirjoitellut enemmän tuolla luovutettu munasoluhoito -pinossa.

Maariaalle tsemppiä. Taidan arvata kuinka pahalta tuntuu.

Minäkin olen viime päivinä ollut alamaissa, eikö meille ehdikään lasta tulla - kohta olen liian vanha. Eilen kyselin yhteen tutkimukseen mahdollisesti pääsyä kunnalliselle puolelle, gyne tyrmäsi ja sanoi ettei tällaisia kannata tutkia. 44v on vain vanha ja raskaaksi tuleminen on harvinaista. Lisäsi vielä että yksityiset klinikat tekevät hoitoja kaikille haluaville, vaikkei toivoa olisi. Olipa masentavaa!

Minua ihmetyttää klinikoiden toiminnassa se, että raskautta estäviä tekijöitä ei tutkita, tehdään vain hoitoja peräperää. Ainakin kilpirauhas-arvojen normaalius, keliakia ja veren hyytymistekijät olisi hyvä tutkia. Varsinkin jos useita hyviä alkioita on siirretty, eikä raskaus ole loppuun saakka edennyt. Nämä tutkimukset kuitenkin tulevat paljon halvemmiksi kuin hoidot.

Onnea kaikille tuleviin hoitoihin ja menossa oleviin piinapäiviin! :wave:
Hillevi
 
Mä nyt rustailen sit kahdessa ketjussa heti alkuunsa :eek: .Tuolla 40+ myös,muttei se varmaankaa ketään haittaa.Tais tulla addikti tänne 2+palstailuun..kiitos sinulle,joka kerroit näistä vähän varttuneempien palstoista ;)
 
Hei,
Eipä ole Vaahtokarkki mitään kertomista. Matalalentoa tässä menty jo muutamia päiviä, kun tulos alkoi jo tuntua varmalta. Ja tänään aavistukseni sitten varmistuikin. Ei tarvinnut edes testata!

Aivan samaa Hillevi pohdin minäkin.. hoitoja vaan vedetään läpi lähes samalla kaavalla, tutkimatta enempää, miksei jotain tapahdu tai tapahtuu..

Mullakin on nyt 3 ivffää takana ja tänään ajattelin testata, mutten ehtinyt, kun vuoto alkoikin. Nyt sitten alkaa toivo olla jo mennyttä, enkä usko oikein pakkasessa olevien kahden satsinkaan tähän enää paljon auttavan. On niin monta siirtoa tehty ja mistään ei ole plussattu. Alkiotkin on ilmeisesti olleet ainakin suht hyviä. Mutta tämän aamua olenkin mietiskellyt, että mihin tässä nyt rupeaisi.. alkaa toivo jo hiipua homman onnistumisesta. :ashamed:
 
Olipa Krisilläkin surulliset uutiset, koita jaksaa :hug:
Vaikka tiedän kyllä, että pari päivää menee helposti ihan alamaissa. Olisko jotain positiivista kuitenkin näköpiirissä... Onko sulta testattu nuo edellä mainitsemani - eikö kuitnekin yhteensä aika monta alkiota ole sinulle siirretty?

Voi kun Vaahtis saisi edes plussan, peukut nostan pystyyn!

Koitetaan jotenkin nauttia kuitenkin viikonlopusta, jospa vaikka kaunis ulkoilusää tulisi.
Hillevi
 
On siirretty, niin monta, etten edes suoralta kädeltä muista. Ekasta ivffästä varmaan tuore+ 2 passia, tokasta saman verran ja nyt on kolmas ja tuores. tehty.. Siellä klinikalla, ei kyllä tutkita mitään, kuten kerroin.. määrätään lääkkeet ja uusi hoito, ohjeet postissa.. jne. Miten noi kertomasi voi siis tutkituttaa??
 
Voi sentään, Kris, olen todella pahoillani. Mieli on varmasti maassa niin kuin saakin olla. Jäikö teillä vielä tästä kerrasta pakkaseen? Voimia katsella tulevaisuuteen!

Hillevi otti esiin hyviä testejä, eikö teiltä keneltäkään ole otettu kilpirauhaskokeita? Sen pitäisi olla kyllä aikas vakiota, koska vajaatoiminnalla on oikeasti yhteys lapsettomuuteen, tosin niin myös keliakialla. MOlemmat voi kuitenkin helposti tutkituttaa terkkarissa ja varmaan ihan perustyöterveydessä, ne on niin rutiinikokeita. Keliakiatestin saa myös apteekista nykyisin.

Tirulii, tervetuloa mukaan. Onko teillä mitään selittävää tekijää löydetty, jos ei nyt tuijoteta alkuunkaan sitä ikää..?

Tarkistan vielä tyhmää asiaa, jos hoitoja tulee enmmän kuin se Kelan korvaama 3 niin maksatteko itse koko hoidon kulut? Eli sillä keinoin siis mahdollisuus jatkaa hoitoja, vaikka KElan kolmen hoidon korvauskatto tulee täyteen?

Viikonloppua kaikille!. Täällä pistellään innokkaasti ja toivotaan, että kasvamassa on sopivaa vauhtia tasakokoisia palleroita. Ma ultra kertoo sitten suunnan.
 
Pahoittelut Kris :hug:
Tervetuloa joukkoon Tirulii, meikäläinen saavuttaa tuon 40. vuoden rajapyykin ensi kesänä, en kylläkään käsitä mihin ne kaikki vuodet on oikein menneet ;)

Täällä pp.8 menossa, mieliala vaihtelee toiveikkaasta alakuloon, nyt onneksi ulkona kiva ilma, joten taidan lähteä koirien kanssa hiukan haukkaamaan happea.
Hauskaa viikonloppua kaikille!

ps. Vaahtokarkki muistahan käydä maanantaina kertomassa ultrakuulumisia.
 
Kp1 taas (tai no, ehkä se 1. on vasta huomenna, tihuuttaa vielä sen verran vähän, nää on aina niin hankalia).

Keskusteltiin tänään miehen kanssa, mennään nyt tämä kierto vielä pelkillä clomeilla, seuraavasta sitten ivf.
 
Nopsaan ultarakuulumisia. Molemmilla puolilla oli tasakokoisia folleja 5+6 kpl. Helpotus, ettei mitään superkasvavaa sooloilijaa havaittu toistaiseksi. Luulin jo kaiken tietäväni, mutta nyt pohdin, onko 8 mm hyvä koko follille tässä vaiheessa kiertoa, kp6. Toivottavasti. Nyt seurataan pari kertaa tällä viikolla ja ensi ma mahdollisesti punktio jos kaikki menee hyvin.

Tsemppiä piinailuun Sinivatukka ja pahoittelu Karatin, jos vuoto tosiaan alkoi.

huhuu, mites muut piinailijat??
 

Yhteistyössä