35+ Lapsettomat

Heippa kaikille!
Vaahtokarkki, mun mielestä mulla on ollut kanssa tota samaa kokoluokkaa ekassa ultrassa. Ja tossahan sitten lääkäri määrittää lääkeannostusta suurempaan tai pienempään, mikäli koossa on jotain moittimista..

Noista testeistä , kilpirauhas- ja muut kokeet. Mulla ei ole otettu mitään tollasia kokeita missään vaiheessa, kun on lapsettomuutta ihmetelty. Menin ekakerralla kun asia alkoi askaruttaa, niin yksityiselle gynegologille ja hän sanoi, että tulepa reilun puolen vuoden kuluttua uudelleen jos ei mitään ole tapahtunut ja hanki painoa itsellesi lisää. NO, mitään ei kuulunut ja menin uudestaan hänen vast.otolle, jolloin hän laittoi lähetteen sairaalaan ja sitä kautta sitten hkiin naikkarille. Mutta meidäthän siirrettiin sitten sieltä yksityiselle.

Soitin klinikalle ja keskustelin lääkärin kanssa. Nyt on yksi välikierto ja sitten seuraaviin menkkoihin tehdään pas. Meillä on pakkasessa kahdessa oljessa 3 alkiota. Eli 3+3. Kysäisin lääkäriltä, että pitäisikö kohtuun tähystää, jos siellä on jotakin, mikä olisi esteenä kiinnittymiseen. Hän sanoi, että "hyvä idea, hyvä kun otit puheeksi". Se tehtäisiin ennen passia. Mutta ihmettelin kyllä tuota vastausta, että eikös se olisi lääkärin tehtävä miettiä näitä kiinnittymisen vaikeuksia ja syitä, eikä minun, että mitä pitäisi tehdä :eek: Että onko tämä oikeasti tällaista arpapeliä ja arvailua tämä homma!!??
 
Heippa kaikki!

Ei ole tullut kirjoteltua juurikaan. Olen odotellut, että mitähän tässä on edessä. Ja kun ei oikein tiedä, niin yrittää olla ajattelematta asiaa. Vaan nyt tiedän jo jotain eli tänään kävin ultrassa ja löytyihän niitä palleroita sitten muutama. Ei mitään valtavaa saalista ole näköpiirissä, mutta jokunen kuitenkin. Ke punktio. Että näin pitkälle ollaan tällä kertaa päästy.

Kyselit Vaahtis noista folleista. Sulla näyttää olevan mukava määrä kasvamassa. Tuosta koosta - mulla oli kp 7 yks 8 mm folli, joka tänään eli kp 10 oli jo 18 mm!!! Joten kyllä toi koko varmaan ihan hyvä on kp:lle 6. Tosin toi kasvuvauhtikin on niin yksilöllistä. Voi olla, että koska mulla vain toi yks kasvamassa toisella puolella, se kasvaakin sitten nopeemmin. Näin päättelin, koska toisella puolella useampia ja kasvuvauhti huomattavati hitaampi.

Kyllä mäkin Kris ihmettelen, ettei sulle tehty mitään testejä ennen kuin alettiin hoitaa. Mekin ollaan yksityisellä (Väestöliitossa) ja kyllä siellä kokeet kuuluvat asiaan. Mistäs sitä muuten tiedetään, että mille aletaan?!? Ja koska meillä todettiin miehen siittiöissä olevan ongelmaa, päädyttiin heti ICSI:iin. Sitä ei kyllä vielä ole saatu toteutettua, koska - ylläri, ylläri - mäkin osoittauduin vähän ongelmallisemmaksi kuin testit alunperin antoivat ymmärtää. Eli vaste hormooneille ei näytä olevan kovin kummonen. No, nyt ollaan kuitenkin menossa eteenpäin.

PALJON TSEMPPIÄ KAIKILLE! Toivotaan ja uskotaan...
 
Päätimme nyt sitten lähteä ivf:ään, aika varattu sen prosessi alkuun panemiseen. Kertokaas yksityisillä klinikoilla ivf:ssä käyneet kustannuksista, hinnan näen tietysti klinikan sivuilta, mutta siihen päälle tulevat varmaan ne lääkkeet, jotka eivät ihan halpoja liene.

Itseäni etukäteen jännittää ajatus pistämisestä, miten olette sen kanssa selvinneet, oliko aluksi vaikeaa?
 
Onpas täällä ketju hiljentynyt syksyn pimeyden mukana..

Saara, miten teidän punktion ja siirron lopulta kävi? Saitteko edes sen itseksekseen kasvaneen matkaan mukaan? Tsemppiä piinailuun.

Sinivatukka, pahoittelut. Toivottavasti pas:n kanssa on parempi onni. Ja onneksi pakkasessa on siirrettävää.

Karatin, kyllä pistoksista selviää. Ajatus etukäteen on minusta pahempi kuin itse toteutus. Neula ainakin Puregonissa niin pieni ettei näissä rasvakerroksissa tunnu missään :LOL: Tosin nyt yli 10 päivää kahta piikkiä laittaneena alkaa tuntua siltä, että tämä tökkiminen riittää.

Huomenna punktio, jännittää rakkuloiden saalis, solujen kypsyys ja jakautumiskyky aika paljon.

 
Näyttää tosiaan olevan aikas hiljasta.

Vaahtis mulla meneillään piinailupäivät, nyt nro 3. Loppujen lopuks saatiin kolme kypysnyttä munasolua, mutta vaan yks niistä lähti jakaantumaan niinku pitää. Se sit siirrettiin. Tämä on nyt sitten aika jännää, mutta yritän olla ajattelematta (ei pakkasess mitään, ei oo ollutkaan). Haluan kuitenki toivoa mahollisimman kauan enkä ole ees suunitellu testipäiviä tms. Yritän nauttia kaikin voimin toivosta.

Me ollaan oltu yksityisellä ja karatin, kyllä tuli maksaan aika lailla (varmaan jotain lähemmäs kolmee tuhatta). Siksiki tilanne on niin jännä. Jos nimittäin tulevaisuutta ajattelee, nii on pikkusen rahat ja aika (ikä ) vähissä.

Hyvänlaatuista saalista Vaahtikselle ja jaksuja kaikille!
 
pitkästä aikaa! Kyllä tosiaan on hiljentynyt täälläkin sananvaihto! Itse olen kyllä käynyt välillä lukemassa kuulumisianne, mutta matalaa profiilia olen muuten pitänyt. Se tuntuu olevan helpompaa mulle ja pystyn keskittymään muuhunkin elämään kuin näihin hoitoihin.

Pikku hiljaa olen alkanut ajatella, että sitä muutakin elämää on vaikka emme pikkuista saisikaan koskaan. Nyt menossa tällä hetkellä II-hoidon eka PAS ja pp5. Odotukset on aika nollassa. Kahdesta ekasta ICSI:stä vuoto alkoi pp11, joten sitä odotellessa.

Toivotan teille kaikille aurinkoista syksyä kaikesta huolimatta! :heart:
 
Olen täällä taustaillut kuten Jäyhiskinja pitänyt matalaa profiilia kun se on helpompaa olla ajattelematta koko asiaa tai ainakin yrittää olla ajattelmatta.
Mekin ollaan pikku-hiljaa tultu miehen kanssa tulokseen, että ei tämä elämä niin kauheaa ole kahdestaan ilman sitä lasta. Näin se mieli muuttuu kun aikaa ja pettymyksiä tulee liikaa.
Emme ole vielä 100% päättäneet menemmekö maaliskuussa Naikkarille vai ei...Tässä on vielä 4 kk:tta aikaa miettiä mutta nyt sanoisin että 70% varmuudella EI mennä enää uuteen hoitoon.

Jäyhis - Sulle peukutan ja sydänmestäni toivon, että onnistutte :flower:

Kuntoilu on jatkunut Flamingossa ja olen paikasta tykännyt todella paljon..ja painoa on lähtenyt 5kg..Jee ! Mies ei oikein tajua mun laihista ja kuntoilu innostusta kun kuulemma mun EI tartte laihtua..Tjaa..siitä olen itse vallan erimieltä ja enpähän mä miehen takia tätä teekkään :D

Nyt teille kaikille toivotan rauhaisaa joulunodotusta, kynttilän valoa ja rakkautta :heart:

Jannika :heart:
 
Täällä on kyllä nykyään kovin hiljaista! Mitä kaikki mahtaa touhuta? Mitä teille kuuluu? Ihan tässä on ikävä teitä tullut!!!! :D

Saara10!!!! Miten teillä kävi, kun muistaakseni suunnilleen samoissa ajoissa mentiin!? Toivottavasti olisit plussannut!!!! Mulla oli testipäivä eilen torstaina (6.11.) ja negaa näytti. Soitin sitten heti sairaalaan ja hoitaja sanoi, että lääkityksen voi saman tien lopettaa. Joten vuotoa tässä nyt odottelen alkavaksi. Ihme kyllä, Luget pitivät tällä kertaa vuodon pois. Kahdesta ensimmäisestä siirrosta on vuoto alkanut jo pp11.

Millaisia alkioita teille muille on yleensä siirretty? Mietityttää vaan, kun nämä viimeisimmätkin meillä olivat vaan kaksi- ja kolmisoluiset, vaikka eiväthän ne taida julkisella niitä alkioita viljelläkään kuin sen pari päivää. Kyllä on ottanut taas aika koville tämä epäonnistuminen, vaikka olinkin alusta saakka hyvin pessimistinen. Eilinen päivä meni taas itkiessä. Onneksi mies on ollut lohduttamassa. Yksi hoitokerta olisi jäljellä julkisella ja jotenkin ajattelen vaan, ettei me taideta heidän hoidoillaan ainakaan onnistua. Haluaisin jo siirtyä yksityiselle. Olisiko teillä, siskot, suositella hyvää klinikkaa?

Haluaisin myös, että multa tutkittaisiin nämä kudos- ja tuma vasta-aineet sekä tukostaipumus. Epäilen, ettei niitä tutkita lainkaan julkisella puolella, koska nehän maksaa.

Jannika07. Kiitos kovasti peukutuksista! Tuntuu kyllä tosi mukavalta saada kannustusta. Harmi, ettei vaan vieläkään meillä hoito onnistunut. Tässä alkaa oikeasti tuntemaan itsensä mahoksi, vanhaksi ämmäksi...
Oletpa saanut, Jannika, itsesi solakoitumaan tosi hienosti! Tsemppiä sulle liikuntaan jatkoonkin. Onhan siitä niin paljon kaikkea hyötyä, mieli on ihan erilainen ja jaksaa joka suhteessa paremmin! Olispa itsestäni samaan! Miten ihmeessä sitä sais itseään niskasta kiinni? Jotenkin on taas ollut vaan niin uppoutunut näihin hoitoihin, ettei jaksa ajatella muuta. Töissäkin on ollut taas vaikee olla, kun pitäis jaksaa kuunnella asiakkaita ja olla iloinen ja ymmärtäväinen. Veikeeta se on taas ollut.


Joko Sinivatukan PAS-aikataulu on tiedossa? Paljon tsempitystä mukaan nyt sinulle. Olisi ihanaa jos meistä joku täällä viimein plussaisi! Pahoittelut sulle siitä edellisestä, joka ei tuottanut tulosta! =(

Kris, mustakin tuntuu että tää on niin arpapeliä näiden hoitojen kanssa. Sen takia meinasinkin kysyä myös noita vasta-aineiden ottoa itsestäni, kun seuraavan kerran menen lääkärin pakeille. Täytyy kai kysyä, että onhan musta sitten otettu muut mahdolliset asiaan vaikuttavat kokeet, kun se ei taida olla tosiaankaan mikään itsestäänselvyys että niitä otettaisiin automaattisesti.

Karatin, onnea IVF:ään!!! Pistäminen ei ole ollenkaan hankalaa ja ainakaan itselläni se ei tuntunut oikeastaan yhtään miltään. Harmillista, noista klinikoiden hinnoista minulla ei ole mitään omakohtaista tietoa, mutta muistan lukeneeni että noin parin tuhannen euron kieppeillä maksaisi IVF kaiken kaikkiaan.

Vaahtis!!!, missä mennään? Kuulumisia!!!

Voimia, voimia kaikille tuleviin koitoksiin! Ja viimein sitä plussatuulta tähänkin pinoon!!!!

 
Onpa kiva Jäyhis, kun aktivoit pinoa ja laitot kunnon kuulumiset! Itsekin tuntuu, ettei oikein jaksa kirjoittaa. Olo on pelkkää odottamista ja mielessä samat asiat tuhannenteen kertaan.

Mutta samalla kurjuuden kurjuus ja pahoittelut negasta Jäyhis. Voin kuvitella eilisen kurjuuden, onneksi tämän päivän viestisi henki jo reippatta. En tiedä, onko onnistumisprosentit sen parempi yksityisellä. Tietysti hoitoja on helpompi suunnitella ja ehkä herkemmin kuunnellaan asiakkaankin toiveita. MItä muuten tulee noihin siirto´- ja alkion laatu käytäntöihin niin sekin vaihtelee myös yksityisillä. JOtkut kertoo luokituksen, jotkut ei. Jotkut siirtää 4-, jotkut 8-soluisina. Mikään ei tietysti takaa yhtään mitään. Tilastollisesti onnistumisprosentit saattaa kohota vähän, mutta oli lähtötilanne mikä tahansa, totuus taita olla se, että maksimissaan onnistumiset on 25-30 % luokkaa.

Meille ei ole yksityisellä ehdotettu mitään mainitsemistasi testeistä. Joskus olen lääkärin kanssa tutkimusten määrästä jutellut, mutta hän on aina todennut, että lisätieto harvoin muuttaa hoitokäytäntöjä. Ellei kyse ole asiasta, jossa tarvitaan lahjasoluja. JOlloin tutkimukset tietysti nopeuttaisivat siihen prosessiin siirtymistä. Niin ja tietenkin tukosriskiä voidaan hoitaakin. Mutta nämä on varmaan niin henkilökohtaisia juttuja, kuinka paljon haluaa tietää. Ja tietysti myös klinikkakohtaisia. Meille esimerkiksi selvisi tällä kertaa, että ivf:llä hyvät solut eivät hedelmöity, mutta icsillä kyllä. Siittiöt eivät siis pääse pinnan läpi. Mutta sen selvittäminen, johtuuko se siittiöstä tai munasolun rakenteesta tai hormoneista ei hyödytä mitään. Keinona on joka tapauksessa vain icsi.

Mitenkäs tosiaan muilla piinailijoilla? Saara? ja oletkos Keratinkin jo lähellä punktiota?

Jannikan kuntokuuri kuulostaa upealta. TÄällä vaan tykitetään hormoneja, joiden kuvittelen turvottavan, syödään suruun ja liikutaan vähän kun punktion jälkeen on ollut sekä kiirettä että paljon kipuja.. Täällä on siis plussaa - vaa'assa! :LOL:

Vielä vähän ON. Testi on ensi tiistaina. PUnktiossa saatiin noin 10 solua. Niistä puolet icsiin, puolet ivf:ään. Icsillä hedelmöittyi 4, ivf:llä ei tosiaan yhtään = eka syy mihinkään löytyi. Siirrettiin 4-soluinen 3-luokkainen ja samaa laatua meni 3 pakkaseen. Toiveet ei tuon laadun takia ole korkealla ja oikeastaan harmittaa että sen edes tietää. Sitä automaattisesti ajattelee mahiksia huonoksi kun alkio ei ole priimaa. Mutta ei auta kuin piinailla. OIreita ei ole mihinkään suuntaan. No, tavallisia mahakipuja tähän aikaan kiertoon sopivasti.

Tsemppiä ja kertokaahan kuulumisia!
 
Mä jo luulin, että kaikki yli kolmevitoset on oudosti kadonneet maankamaralta :LOL:
No onneks niin ei ollut.

Meillä on ens tiistaina pas-suunnittelu, mitä se sitten tarkoittaakin. Siitä eteenpäin ei mitään tietoa. Aika kuluu hurjaa vauhtia, 40 läjähtää tauluun ens kesänä ja sitten on siirryttävä yksityiselle puolelle.
Toisaalta olen lukenut paljonkin juttuja joissa pas on tuottanut sen toivotun tuloksen joten eletään päivä kerrallaan.
Pikku hiljaa olen alkanut työstää ajatusta siitäkin mahdollisuudesta, ettei meille sitä nyyttiä suoda, mutta kuten sanoin, päivä kerrallaan.

Plussia kyllä kaivattaisiin tähän pinoon, se valaisi uskoa muillekin.

Mistä te saatte tietää noita solu-juttuja?! Ei mulle ainakaan kerrottu viime ivf:ssä mitään siitä, kuinkamoni soluisia laitetaan mihinkin, en tajunnut myöskään kysyä
:whistle:

Mukavaa viikonloppua kaikille ja :hug: tässä masentavassa syksyn pimeydessä!
 
Nythän täällä jo viestiä pulpahtelee jonkin verran.

No, ekaks ne uutiset, jotta pääsee ikävistä asioista. Negahan se tuli tännekin. Lyhyesti tarina meni niin, että alku tuntui ihan lupaavalta (rintoja aristi, vilutti, hajut tuntuivat voimakkailta), mutta sit tapahtu jotain ja ne vähitellen katosivat. Siitäpä sitten tekemään testiä (pari päivää siinä pähkäillessä meni) ja haamuhan sieltä tuli pp10. Uus testi ja pp11 nega, samoin kuin virallisena päivänä eli pp14. Tänään eli 15. pv alkoivat kuukautiset, juuri oikeaan aikaan. Sen verran rankaks meni, että olen ollut sairaslomalla pp11:sta lähtien (nukkuminen osoittautu ongelmaksi). Sit vielä perhepiirissä iloisia odotusuutisia. Ei ole minulta pois ja kunhan tässä aikaa kuluu, niin varmasti osaan myös iloita heidän puolestaan - ja kyllä mä oikeestaan iloitsen jo nyt, koska eipä heilläkään odotus ollut itsestäänselvyys. Mutta tämä ajankohta vain pikkusen ottaa koville.

Näin tämä oma napa.

Jäyhis sulle pahoittelut negasta. Noista alkioista. Mullehan on siirretty vaan yks ja se oli kahden päivän viljelyn jälkeen nätti nelisoluinen. Ei sitä rankattu millään asteikolla, mutta mulle sanottiin, että hyvin tasakokoiset solut ja muutenkin hyvännäköinen, joten eipä kai se sitten siitä ollut kiinni.

Mukava kuulla sustakin Vaahtis. Peukut nyt pystyssä, että alkio kiinnittyy. Voi raskautua, vaikkei alkio oliskaan arvioitu parhaaksi mahdolliseksi, ainakin muistelen jossain pinossa lukeneeni plussasta vähän huonommallakin alkiolla. Mut tietenki voi ja saa varautua siihen, ettei toivottua tulosta tulekaan. On se vaan niin rankkaa sit pettyä, kun jo ehtii toivoa...

Olet Sinivatukka aivan oikeessa, että tähänkin pinoon kaivattaisiin nyt niitä plussia, jotta jaksais uskoa. Mut ehkä niin vielä käy.

Kaikille sisukasta mieltä ja mielekästä tekemistä (muutakin ku näitä hoitojuttuja)!
 
Meillä punktio ja siirto suunnitteilla viikolle 48. Huomenna otan viimeisen keltarauhashormonin, sitten odotellaan vuodon alkamista ja pistäminen alkaa kp2. Ampullit odottaa jo valmiina jääkaapissa. Yritän pitää jalat maassa ja toiveikkuuden pienenä, ettei tipu niin korkealta.
 
Ensiksi tervetuloa uudet ! :wave:
Oma napa: Kävimme viime viikolla loppukeskustelussa VL:ssä. Soittavat ensi kuussa mitä ovat keskustelleet meidän tapauksesta. Kelan korvaus on jokatapauksessa meidän kohdalta loppuun käytetty jos ei kela muuta korvaus käytäntöä.
3 hoitoa on tehty !
Keskustelimme luovutetuista munasoluista tai siittiöistä, olisiko niistä apua meille. No täytyy odotella vastausta. Haluan kuulla sen ja sitten päätämme mitä teeme. Loppuiko tähän vai onko meillä rahaa hoitoon, jonka kustannamme täysin itse.
Tsemppiä kaikille ja paljon plussa säteitä ! :heart:
T.maariaa
 
Tänään oltiin pas:sin suunnittelussa. Sain ihan itse valita tehdäänkö omaan vaiko lääkkeelliseen. Valitsin lääkkeellisen, omassa olis se ärsyttävä mahdollisuus, että osuu viikonlopulle ja sit siirtyis seuraavaan kiertoon.
Sinänsä harvinaista, että multa edes kysyttiin, kunnallisella puolella ei juurikaan ole vaihtoehtoja annettu.
Selvis sekin, että meillä on yksi olki pakkasessa ja siinä kaksi solua, jos molemmat selviää sulatuksesta, ne kummatkin siirretään.
Toivottavasti edes toinen selviää.
Estradot laastarit alkaa ilmeisestikin ens viikolla, koska täti on silloin tulossa käymään.
Ihanaa, että jotain taas tapahtuu =)

Saara10 :hug: kyllä sitä saikkaria kannattaa ottaa ja kerätä itseään kokoon, on nämä senverran rankkoja juttuja, sekä kropalle, että päälle.

Terveisiä ja jaksamista kaikille
:heart:
 
Kiitos kaikille teille, kun jaksatte kannustaa!!!

Ihan ensiksi Saara10:lle pahoittelut negasta! Voimia sulle ja tsemppirutistuksia :hug: Itsellä on myös niin tuoreessa muistissa tuo koettu pettymyksen tunne, se on kyllä riipivää. Varmasti sattuu vielä enemmän, kun perhepiirissä on vauvauutisia. Ymmärrän ihan täysin, jos et nyt jaksa iloita täysillä heidän puolestaan. Ajankohta on ankea muiden onnesta iloitsemiseen, vaikka se ei itseltä pois olekaan.

Minun lähisukulaiseni koki kovia hiljakkoin. Hän testasi plussan samoihin aikoihin, kun itse valmistauduin PAS:iin. Sitten hänellä oli kuitenkin alkanut vuoto ja myöhemmin "raskaus" todettiin tuulimunaksi. Yritin lohduttaa häntä samalla kun itse tein negatestin ja kyllä jotenkin tuntui tosi vaikealta yrittää lohduttaa kolmen lapsen äitiä ja surra samalla omaa menetystä. Vaikea selittää, mutta jotenkin tuntui hetkellisesti siltä, ettei hänellä ole oikeutta surra niin kovasti, onhan hänellä jo kolme lasta todisteena että homma onnistuu ja varmasti hän ehtii tehdä vielä vaikka kolme lisää. Heidän nuorimmaisensa täytti juuri vuoden, eli ehkä hänen elimistönsä ei ollut vielä valmis uuteen raskauteen. Vaikea selittää noita omia tuntoja tuon asian suhteen. Eihän kenestäkään saa edes ajatella, ettei tuosta toisesta ihmisestä saa tuntua noin pahalta, kun hänellä on jo kolme lasta ennestään! Ääh... en tiedä miten tuon asian selittäisin. No, luultavasti/toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Sitä kun itse antaisi mitä vaan (niin kuin tiedätte), että saisi edes yhden kerran tuntea pikkuisen liikkeet omassa masussaan :ashamed:

Vaahtis! Hyvä, että jotain selvisi teidän alkioiden hedelmöityksestä! Varmaan jatkossa kaikkia munikset sitten icsataan. Se on hyvä, ettei mene sitten ainakaan munasoluja hukkaan. Noista alkioiden luokituksista. Puhuin niistä oman hoitajani kanssa ekan ICSI:n jälkeen, kun ajattelin että silloin siirrettiin tosi huonot alkiot. Hän kertoi, että luokitus menee ykkösestä kolmoseen niin, että ykkönen on ns "huonoin" ja kolmonen "paras" ja lisäsi että meidän siirrossa oli toinen hyvä alkio, ollessaan nelisoluinen 2-laatuinen ja toinen vähän heikompi kaksisoluinen 2,5-laatuinen. Eli miten tuo luokitus nyt sitten mahtaa mennä? Onko teille muille erikseen selitetty laatuluokitus? Itse luulin ensin sen menevän juuri niin päin, että ykkönen on paras jne... Joten, kyllä minä ymmärrän Vaahtis tuosta kertomastasi, että sinulle olisi siirretty luokitukseltaan paras mahdollinen, nelisoluinen alkio ja toinen yhtä hyvä olisi vielä jäänyt pakkaseen. Onnea sinulle hirmuisesti piinailuun!!! Ja tupeeta pöllyttävät plussapuhkut.....pufffffff:whistle:fffffffffffff.....+++++++

Sinivatukalle onnea PAS:iin!!!! Mukavaa, että tuli taas hommiin säpinää! Missäs olittekaan hoidettavana? Varmasti yksityisellä otetaan paljon enemmän huomioon asiakkaan toiveita ja siellä on enemmän aikaa kuunnella. Minua on vähän ahdistanut, kun olen kokenut ettei lääkärillä ole aikaa kuunnella kysymyksiäni.

Maariaa, meillä myös alkaa loppu häämöttää julkisen puolen hoidoissa. Yksi hoito jäljellä, enkä jaksa olla kovin positiivinen onnistumisen suhteen. Meillä ei ole järin hyvin menneet hoidot tähän saakka. Ekassa hoidossa ei saatu mitään pakkaseen ja toisessakin vaan kaksi alkiota. Miten teillä menikään nuo jutut? Itsekin ajattelin kysä lääkäriltä seuraavalla kerralla, että onko enää realistista lähteä ylipäätään yrittämään hoitoja enää yksityiselle puolelle. Haluaisin ainakin, että minusta otettasiin se verikoe, mistä tehtäisiin kudos- ja tumavasta-aine tutkimus, tukostaipumustutkimus ja endokriinisten rauhasten vasta-ainetutkimus. Kun luin muistaakseni verkkiksen puolelta, että jos naiselta tavataan verestä jokin vasta-aine tai tukostaipumus on koholla, niin asialla saattaa olla yhteys siihen miksi alkio ei kiinnity. Ainakin noista haluaisin selvyyden, ennen kuin lähdemme yksityiselle rahojamme kantamaan, kun tuo verikoe ei ihan mahdottomasti maksa. Tuota asiaa oli kysynyt verkkiksessä nainen, jolle oli tehty 13 siirtoa hyvillä alkioilla, eikä yksikään alkio ollut edes yrittänyt kiinnittyä! Meillehän nyt ei olla tehty vasta kuin kolme siirtoa, mutta jokaisessa on siirretty hyviä alkioita.

Kaikille voimasäteitä :saint: ja jaksailuja kaikenlaisiin tuleviin koitoksiin!
 
Heippa,

Noin vuosi sitten tuli tämä ketju polkaistua pystyyn. Nyt palasin katsomaan, mitä kuuluu.

Kertauksen vuoksi omaa "historiaa"

Olen kohta 38 v. ja kärsin endometrioosista. Lasta on yritetty reilut 4 vuotta tuloksetta, ei yhtään plussaa. Meillä on parhaillaan menossa kolmas ja näillä näkymin viimeinen IVF-hoito julkisellapuolella Helsingin Naistenklinikalla.

Ensimmäinen hoitorumba oli lähes tasan vuosi sitten. Hoidon tuloksena saatiin yksi tuoresiirto (3 munasolua löytyi, kaikki hedelmöittyivät, mutta vain yksi oli normaali alkio siirtopäivänä;)

Toinen rumba polkaistiin käyntiin kuluvan vuoden huhtikuussa josta tuloksena yksi tuore- ja yksi pakkassiirto elokuussa (8 munarakkulaa, joissa 4 munasolua, kolme hedelmöittyi, normaaleita alkioita 2).

Tämä kolmas hoito on edennyt nyt siihen vaiheeseen, että tänään sain yhden kyytiläisen matkaan mukaan (jälleen 8 munarakkulaa, joissa 3 munasolua, kaikki hedelmöittyivät normaaleiksi alkioiksi. Tuoresiirto tänään ja 2 pakkaseen).

Meillä on hoidot menneet yleensä hyvin tähän vaiheeseen asti. Kiinnittymistä vain ei tapahtu, ei edes yritystä. Toivoin kovasti, että olisivat siirtäneet kerralla kaksi alkioita, nyt kun kyseessä on viimein hoitokierroksemme, mutta ei. Ei tule kuulemma kyseeseen, kun alkiot ovat niin hyvä laatuisia. Harmittaa kovasti! :(

Mutta nyt häntä pystyyn, onhan mukana sentään yksi reissulainen. Toivottavasti on sitkeää tyyppiä ja päättää tarrata kiinni oikein kunnolla =)

Lämpimiä syysajatuksia kaikille ja voimia pimeisiin aikoihin. Kynttilät syttymään ja herkkuja pöytään alkavan viikonlopun kunniaksi. Tsemppiä kohtalonsisaret!
 
Mukava, että tässäkin ketjussa on vähän keskustelu aktivoitunut!

Täällä aloitettiin piikitys, ensi viikolla ultrat, punktio ja siirto sitten seuraavalla viikolla, jos niihin asti päästään.

Tikrulle peukutuksia, voi kun nyt tarraisi lujasti kiinni!
 
Heissan kaikille ja ensimmäisenä Saara pahoittelut negasta, varsinkin kun sait jo aavistuksen plussasta. Unettomuus on täälläkin tuttua testauksen lähestyessä, onneksi sulla oli rohkeutta hakea sairaslomaa.

Nega testattu täälläkin. Sen vain aavisti ja tuntemukset olivat niin tuttuja. Nyt ei edes mitään kiinnittymisyritystä, hcg oli käytännössä nolla. Pettymys oli kova, kovempi kuin kertaakaan aikaisemmin. Mutta nyt on taas kiivetty ylöspäin. Siirrymme suoraan PAS:iin. Itselle jotenkin tuntuu luontevammalta mennä rytinälle eteenpäin. Odottelu on niin turhauttavaa. Toki kyllä tässä pelottaa pakkasessa olevien alkioiden laatu. Pelkään, että tämä laatu tosiaan koituu meidän kohtaloksi: kun hoitoihin reagoin hyvin, määrät on hyviä, hedelmöittyminen tapahtuu, mutta sitten tosiaan alkaa ongelmat.

JÄyhis meidän klinikalla se luokitus on nimittäin juuri toisin päin. I on paras ja V huonoin, mutta III käsittääkseni viimeinen siirrettävä luokka. Mutta toisaalta mitä tehdä huippualkioilla, jos ne eivät kiinnity.


Sinivatukka, miten se lääkkeellinen ja omaan kiertoon eroaakaan? Otetaanko luonnollisessa kierrossa mitään lääkkeitä ja siirretäänkö alkio vain oman ovulaation aikaan? Mitäs sille omassa ovulaatiossa irtoavalle munasolulle tapahtuu?

Tikru, kiva kuulla pitkästä aikaa. Toivottavasti nyt on kyydissä reipas tarraaja.

Maaria ja Karatin, rauhallista odottelua omissa vaiheissanne.

Toivotaan, että talven alku toisi plussia tähän pinoon ja pimeyttä piristämään. Tsemppiä ladyt!
 
Meille tehty 4 icsi/ivf hoitoa ja muutamat passit päälle. Saldona on yksi kohdun ulkoinen, epäilen että olisiko jotain tapahtunut tässä viimeisessä hoidossa. Siis jonkun asteista kiinnittymistä tai sitten se lääkemäärä teki tepposen. Viimeinen hoito tehtiin pitkällä kaavalla. Ne menkat jotka tulivat sen jälkeen olivat niin kamalat. Vuosin kuin niagara, ne vastas kolmea vuotoa yhteensä. Ja niitä hyytymiä, yäk .............
1.hoito tehtiin Fertinovalla ja loput 3. VL:ssä (hoidossa naikkarilla)
Nyt mietitään mitä tehdään vai tehdäänkö mitään ????? :headwall:
Meille ei ole tehty mitään verikokeita, muuta kuin tsh ja fsh jne. Ne normaalit, mitä yleensä hoitojen alussa tehdään. Mutta ei mitään hylkimiskokeita, kromosomikokeita jne.
Alkioita ollaan saatu ihan hyvin ja top luokkaakin joka hoidossa, mutta ne ei kiinnity.
:'(
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja plussa tuulia joka huusholliin !!! :heart:
Lapsettomuushoidot on kestävyys laji, olen jostakin lukenut.
t. maariaa
 
Jäyhis, me ollaan tyks:ssä hoidossa, aika "liukuhihna" meininkiä ;) siksi olinkin yllättynyt kun kerrankin johonkin asiaan sai vaikuttaa.

Vaahtokarkki, Tämä on meidän eka pas eikä ole hajuakaan, mihin se oma munasolu häviää. Se vain oli selvää, että lääkkeellisessä (meillä käytössä laastari) voidaan pelata päivien suhteen. Sanottiin että jos luomu kierrossa ovistesti näyttää torstaina plussaa, joudutaan homma siirtämään seuraavaan kiertoon ja toivomaan silloin parasta.
Tämä on muutenkin sellaista hermoja repivää odottelua, että halusin ehdottomasti lääkkeellisen, ei olis kestänyt sitä ettei mitään tapahtuisikaan.
Sinänsä kiva että sain sen lääkkellisen, vaikka mulla on hyvin säännöllinen kierto ja oviskin pongattu aina, ainakin siihen aikaan kun niitä joutui tikuttelemaan. Limiksenkin tilaa tuli ekan kerran kyseltyä viimeksi, eikä siinäkään ole ollut mitään vikaa.
Pikkasen ärsyttää mikä h#/&=%i sitten on vikana, kun mikään ei kerran ole vikana :/

Täällä odotellaan tätiä kovasti, eiköhän se alkuviikosta porhalla paikalle kivuliaasti niinkuin aina ennenkin.

Tsemppiä kaikille uuteen alkavaan viikkoon :wave:
 
Minäkin voisin palata pikkuhiljaa kehiin!
Odottelen vuodon alkamista ja kp2 alkaa zumenon 6g/pv. Tarkemmasta siirtoaikataulusta en viel tiedä. Ultra on kp 10-12..
Meilläkin on 3ivf hoito ja nyt siis tämän viimeisen eka pas. Ei pakkasessa paljon olekkaan. Kahdessa oljessa 3 ja 3..

Jotenkin tässä on mennyt vain päivä kerrallansa eteenpäin, pienellä hiljaiselolla, odottaen päivää parempaa.. :ashamed:
 
Hei kaikille,
vanhojakin nimiä palannut pinoon. kiva kiva!

Meillä tulossa neljäs IVF-hoito, toinen lahjamunasoluilla. Siirto on parin viikon päästä.
Kovasti toivotaan onnistumista, alkaa ikä painaa ja pankkitilit on ihan tyhjät... Mutta jotekin ei ollenkaan jännitä. Täytyy toivoa, että stressihormonit pysyiskin matalalla. Mulla Zume 4mg päivä ja huomenna ultra, nyt pp 9. Saan hoitoon lisäksi kortisonin, mikä voi vähentää alkion hylkimistä.

Plussatuulet saisi tähänkin pinnon viimein tulla oikein urakalla!
Positiivista mieltä kaikille :heart:

Hillevi
 

Yhteistyössä