35+ Lapsettomat

mun pikkuinen ei kasva :'( Eka ultrassahan (rv 6+jotain) kaikki oli hyvin. Sydän löi ja koko vastasi viikkoja. Viikkoa myöhemmin tehdyssä ultrassa sydän yhä löi, mutta pituutta ei ollut tullut lisää. Lääkäri oli vähäpuheinen, eikä ottanut kantaa, mistä on kyse. Hänen mielestään tässä vaiheessa ei myöskään tarvita mitään seurantaa, vaan np-ultra on sitten seuraava ( yli 3 viikon kuluttua!). 4 keskenmenoa kokeneena pelkään pahinta.... Onneksi pieni sydän kuitenkin jaksaa vielä sykkiä, se antaa hitusen toivoa.

Muurain Olen niin pahoillani. Meillä kävi eräässä hoitopaikassa niin usein lähes samoin (aina saatiin vain 1 huonolaatuinen alkio siirrettäväksi). Ko paikan lääkäri totesi kylmästi vain, että se on iästä kiinni, jos munasolut ovat huonolaatuisia, eivätkä hedelmöity. Mutta minä vähät välitin ko. lääkärin sanoista (tosin lopetimme hoidot ko. paikassa). Ja nyt olen ihan luomusti raskaana. Toivon voimia sulle ja parempaa onnea jatkossa. Ethän menetä toivoa :hug:
 
Heippa kaikille, :wave: Täällä on tapahtumia kerrakseen. Toivotaan nyt maijamette ny kuitenkin parasta :heart: aika outoa lääkäriltä, ettei se sen kummemmin kommentoinut tilannetta..

Itse olen ollut vähän hiljaiselolla ja odotellut sitä tätiä kylään ja kyllhän se tulikin. KÄvin viimevkolla akupunktiossa ja eikös sitten samana iltana, kun kotiin kerkesin jo vuoto alkanutkin! Kerroin kyllä akupunktiolääkärille tästä ongelmasta ja hän varmaan sitten pisteli neulat sellaisiin paikkoihin ja lämmitteli niin, että kyllähän se sieltä tuli :eek:
Seuraavana päivänä, eli torstaina aloitin piikittelyn ja nyt on jo olo aika turpea.. Viime yö meni valvoessa ja pyöriessä vatsan päällä. Mitähän tästä vielä ehtii tulla?? :eek: Vähän arveluttaa, kun on vasta 6päivää pistänyt ja olo on jo tällainen.
Mulla on lyhyt kaava ja annostukset poikkeavat aiemmista 2 ivf.hoidoista niin, että nyt alotettiin heti menopurilla 150iu ja puregonilla 50iu. Keskiviikkona ultra.

Edelleen olen vähän sormi suussa sen akupunktion kanssa, kun akup.lääkäri sanoi, että voipi käydä akupunktiossa hoitojen aikana ja määräsi vielä jotain yrttilääkkeitäkin ja sitten taas klinikalla olivat sitä mieltä, ettei mitään ylimääräistä pitäisi ottaa -vitamiinejakaan tms. ja toiset teetkin heidän mielestään kiellettyä!! :eek:
 
Moikka !
Kyllä täällä on tosiaan ikäviä asioita tapahtunut, mutta "eteenpäin sanoi mummo lumessa" on mentävä. Toivottavasti maijameten vuoto loppuu ja raskaus sujuu hyvin loppuun asti. :heart:
Meillä tänään siirto, 2 .siirrettiin toinen ab ja toinen ac blastokystia. Minulle ei nuo luokitukset sano mitään, mutta lääkäri totesi toisen olevan huippu ja toinen hyvä. Pakkaseen ei jäänyt mitään. Mutta nyt piinnaillaan seuraavat 10 päivää ainaskin, mulla pitäisi menkat alkaa tämän viikon lopulla. Saas nähdä !? :wave:
Tsemppiä kaikille !!!
t.maariaa
 
Kiitos Kris. Tuosta akupunktiosta - minä ainakin olen käynyt hoitojen aikana akupunktiossa. Kärsin migreenistä ja se on ainakin oman lapsettomuuslääkärini mukaan aivan sallittu hoitomuoto lapsettomuushoitojen aikana. Vitamiineista kannattanee välttää sellaisia valmisteita, joissa on mukana A-vitamiinia. Mutta ainakin Multitabs raskaana-monivitamiinivalmistetta ihan suositellaan käytettäväksi, kun on raskaana tai suunnittelee raskautta. Mulla on ollut se käytössä pitkään. Ja raskaana ollaan.... Monet yrttivalmisteet sen sijaan ovat kiellettyjä ainakin raskausaikana, joten en itse ehkä niitä ottaisi lapsettomuushoitojenkaan aikana. Tsemppiä huomiseen ultraan! Itsekin olen menossa ultraan - muista syistä - pelottaa !!

Maariaa Tsemppiä piinailuun. Pidän täällä peukkuja, että pikkuiset huippuyksilöt löytävät masusta pitkäaikaisen asuinpaikan.
 
Maarialle tsemppiä ja tarrasukkia roppakaupalla molemmille yksilöille! :heart:
Maijamette, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mikä ultra sulla on?

Siitä akupunktiohoidosta, -minä olen käynyt siinä nimenomaa lapsettomuuden hoitona. Tämä kiinalainen lääkäri on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon ja ne hänen määräämänsä yrttilääkkeet ovat myös lapsettomuuden hoidoksi tarkoittamiaan. HÄnen mielestään kohdun limakalvoa tulee hoitaa ja pehmentää ja puhdistaa jne..jotta kiinnittyminen tapahtuisi :eek:
Tässäpä se asia, joka vähän mietityttääkin, kun klinikalla hoitava lääkärini ei tällaisiin asioihin ota kantaa ja sanoikin, että se kiinnittyminen on jonkun muun ylemmän käsissä! Ja sitten taas kinkkilääkärin mielestä yrttilääkinnällä voitaisiin hoitaa.. Ja toisekseen, kun kokemukset on jo kahdesta tuloksettomasta ivf.hoidosta.. niin vähän mietityttää, josko nämä akupunktiolääkärin yrttilääkkeet tepsisivät?
 
Ilmoitan vain, että nega napsasti taas :headwall: . Olen käsitellyt jo tämän tuskan niin monesti, etten saanut enään edes kyyneltäkään tulemaan. Uskon edelleenkin, että seuraavalla kerralla onnistumme...

Maaarialle pitkää pinnaa piinauksen kanssa... Täällä taustalla pitelen peukkuja sinulle :heart:.
Maijamette voimia sinulle ja toivotaan parasta.
Muurain meilläkin meni eka ICSI silleen, että oli todella paljon munasoluja ja kaikki oli raakoja, koska gonalF annos oli liian suuri. Seuraavasta hoidosta tuli tyttö:heart:. , joten vielä teilläkin on hyvät mahdollisuudet saada nyytti kainaloon.

Kaikille teille parempia onnistumisia ja uskoa, että pieniä ihmeitä voi vielä joskus tapahtua meille kaikille.
:hug:
 
Lämpimiä lohtuhaleja maijametelle ja sitruunapommille :hug:
Toivottavasti maijameten pikkuinen on vain vähän viivytellyt kasvussaan ja np-ultrassa uusi kasvupyrähdys näkyisi.

Maariaan alkioille lähetän kiinnittymis- ja kasvuintoa rekkalastillisen. Jalkakylpyjä ja lämpimään peitteeseen kietoutumista suositellaan, että alavatsan verenkierto pysyisi vilkkaana.

Muuraimelle tsemppimieltä, hyvä hengähtää ja kerätä voimia seuraavaan kertaan.

Kris, superhautoja, mitähän ultra näytti?

Parempaa keskiviikkoa kaikille järkyttävän tiistain jälkeen!
Hillevi
 
Kuinka aikaisin/tai mihin kk-kierron aikaan olette käyneet akupunktiossa? Ajattelin että voisihan sitäkin kokeilla kun kaikkea muuta on jo yritetty. Meillä tosin saattaa lokakuun ICSI siirtyä koska ensin pitää saada miehen sperma puhtaaksi(siitä löytyi bakteereja) ja sitä ei voi käyttää. Mies on nyt lääkekuurilla ja totaalisessa alkoholikiellossa.

Tsemppiä piinailijoille ja tiukkaa liimaa. ja toivottavasti maijameten pikkuinen jatkaa kasvamista.
 
Sikiön hidastunut kasvu ja oireeton raskauteni olivat tälläkin kertaa huonoja merkkejä. Sikiö todettiin eilen kuolleeksi. Pieni sydän ei sykkinyt enää Kaavinta tehty ja nyt yritettävä toipua tästä viidennestä menetyksestä :'( En taida jaksaa enää edes yrittää, kun syytä näihin menetyksiin ei vaan löydy.
 
Voi maijamette... Lämpimiä lohtuhaleja sinulle :hug:
Voimia ja uskoa elämään sinulle ja miehellesi haluan lähettää. Onneksi teillä on toisenne! :heart:
Ei tätä elämänmenoa aina jaksa ymmärtää, miksi on niin epäreilua. T. Hillevi

"Katselen täältä kaukaa
Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?"

- tuntematon
 
Voimahaleja maijametelle :hug:

Meillä on eka klinikkakäynti takana, spermanäyte annettu, sen tuloksia odotellaan. Lääkäri alkoi puhumaan koeputkihedelmöityksestä, minusta tuntui, että puhui ensisijaisena vaihtoehtona. Oma pää ihan sekaisin, eikö ensin yritetä muuten, hormoneilla tms. Pelottaa, epävarma olo ja mietin mihin sitä on valmis. Kestäisikö sitä pettymystä, ettei alkio kiinnity jne... Täältä niin usein lukee noita epäonnistuneita.
 
Maijametelle lohdutuksen haleja :hug: . Tosi ikävä asia.
Karatin Lääkärin suunnitelmat ivf.hoidosta perustuvat varmasti niihin syihin, joista lapsettomuutenne johtuu. Myös meillä heti ekakäynnillä alettiin suunnittelemaan ivf.hoitoa ja sillä tiellä ollaan edelleen. KOlmas yritys (hoito) lähti käyntiin juuri.

Hillevi jos superhautoja oisin, oisi varmasti jo jotakin tulosta tähän mennessä tullut! Vaan ei mitään |O . Ultrakuulumisia: Rakkuloita on lääkärin mukaan "ihan kivasti" ja lääkitys jatkuu samanmoisena. Rakkuloita oli noin 10-12. Mun lääkäri ei koskaan sano tai laske tarkkaa määrää, vaan katselee sitä niiden kokoa enemmänkin ja määrittelee lääkeannostusta. Mutta jotain tommosta se laskeskeli.. ja kooltaan rakkulat oli nyt jotain 8-11 mm. Punktio ajoittuu noin 3pv tienoille ja siirto sitten maanantaille eli 6pv tienoille, näillä näkymin.
Eli tämä kolmas hoito eroaa nyt lääkityksen suhteen ja myös sillä, että niitä mahdollisia hedelmöittyneitä alkioita viljellään kauemmin, eli perjantaista- sunnuntaihin tai maanantaihin ja maanantaina siirto, kun aiemmin siirto on ollut yhden päivän välillä..
Tiger minä olen käynyt ainakin akupunktiossa noin parin vkon välein. Eikä kait kierrolla siinä ole merkitystä. Ainakin mun akupunktiolääkäri kysyy aina mun sinne mennessä, että koskas on ollut kuukautiset ja sen mukaan sitten toimii..
Nyt kumminkin kallistun vähän siihen suuntaan ajatusteni kanssa, etten ehkä uskalla mennä nyt kesken ivf.hoidon akupunktioon, enkä kyllä ole niitä yrttilääkkeitäkään syönyt
:eek: tiedä sitten onko merkitystä..
 
Olen todella pahoillani tapahtuneesta ! :hug:
Onnea punktioon Kris ! Teillä on kivasti munasoluja !
oma napa: Negaa tulee varmaan tästäkin hoidosta, ei ole mitää oireita. Rinnat ovat kipeät, mutta se johtuu Pregnylistä.
Testi päivä on 3.10. jos ei täti punainen kurvaa ferrarilla ennen sitä. :wave:
t.maariaa :heart:
 
Voi Maijamette :'( ei sanoja löydy lohduttamaan. Elämä kohtelee joskus niin väärin. Voimia teille ja pitäkää toisistanne huolta.

On varmaan parempi keskustella lääkärin mielipide akupunktioon. Nyt alkuun keskityn oikeaan ruokavalioon ja liikuntaan. Töidenkään ei pitäisi stressata kun olen vuorotteluvapaalla. Toivottavasti nyt edes jokunen plussa tulisi tähän pinoon.
 
Hei kaikille,

Vieläkö tänne uskaltaisi kysyä mukaan? :wave:
Olen juuri 37 täyttävä yhden luomupojan äiti, jolla ensimmäinen IVF takana ja pp8 tänään.

Jotenkin kamalaa, mutta samalla lohdullista nähdä, että meitä on todella paljon painimassa tämän saman ongelman kanssa. Ei se ole aina niin, että "tehdään" lapset nuorena... ei niitä niin vaan tehdä, kyllä ne saadaan. ;)

Toivotan hyvää viikonloppua kaikille. Haleja ja tarrasukkia ja voimia. :hug: :heart: :hug:
 
maijametelle voimahaleja :hug: Olen tosi pahoillani puolestasi. Vaikeaa edes löytää lohdutuksen sanoja.

Tervetuloa mukaan, Janski71! Ikävästä syystähän me täällä kaikki ollaan, mutta onneksi meistä on niin paljon tukea toisillemme. Minkä ikäinen poika sinulla Janski on? Millainen teidän tausta on muuten, miksi olette joutuneet hoitoihin?

).( Soittelin aamulla sairaalaan ja sovittiin hoitajan kanssa, että seuraavalla kierrolla alkaa Zumenonit ja varaan sitten myös ajan siihen kohdun limakalvon ultraan. PAS olisi siis näillä näkymin lokakuun viimeisellä viikolla. Meni onneksi nopeasti ohi se epätoivon olo! Pari päivää sitä kesti ja varmaankin vielä nuo hormonit herkistävät mieltä entisestään...

Voimia kaikille ja viikonlopun jatkoa!
 
Moi Jäyhis,

Poika on 2001 syntynyt ja viime kesänä aika oli viimein kypsä toiselle. Tulinkin heti raskaaksi, mutta se meni kesken ennenkuin kunnolla alkoikaan. Seuraavasta kierrosta olin taas raskaana, mutta se sitkeä sissi kiinnittyi munatorveen, eikä suostunut millään keinoin tulemaan sieltä pois. :( Lopulta abortoitui vatsaonteloon ja koko torvi repesi. Eipä siinä mitään, mutta kun oli ainut... :'(

Nyt siis ensimmäinen IVF menossa pp8. :p

On todella palkitsevaa lukea toisten kokemuksia ja vaihtaa kuulumisia ihmisten kanssa, jotka käyvät läpi samaa, kuin itse. Ei muut voi millään ymmärtää kaikkia kummia juttuja, mitä päässä liikkuu. :eek:

Hyvää viikonloppua sinulle ja kaikille muillekin.
:hug:
 
Kävin nyt hakemassa nuo ekat ClomHexalit. Päätettiin nyt kokeilla ekaks kuitenkin niillä. Odotellaan samalla spermatutkimuksen vastausta. Ehkä sitten inseminaatio jo tässä kierrossa, jos vastaus ennättää tulla ennen oikeaa ajankohtaa. Mietitään vielä lähdetäänkö IVF:ään vielä.
Noista lääkkeistä, pakkauksestahan löytyy vain saksankielinen tuoteseloste ja käyttöohje, onko kenelläkään tietoa löytyykö se jostain suomeksi?
 
Maijamette, voi kuinka julmaa jälleen positiivisen alun jälkeen. Isot isot pahoittelut ja samantien voiman toivotukset. On välillä todella turhauttavaa seurata, kuinka saman asian erilaisten vaiheiden, hetkittäisten toivon tunteiden ja pettymysten kanssa me täällä kamppailemme. JOkaiselle kun sen onnistumisen soisi.

Sitruunapommi, pahoittelut sinnekin. Hyvä, jos olet kuitenkin jo saanut kiinni uudesta toivosta.


Maaria, äläs vielä mene asioiden edelle. Tsemppiä!

Janski, tervetuloa mukaan.

Muille tasapuolisesti tsemppiä hiljaista e-pillerieloa viettävältä vaahtikselta..
 
Huomenta!

Hei pitkästä - no, parisen viikkoa - aikaa. Täällä on tapahtunut ja ikäviäkin uutisia löytyy.

Maijamette olen kovin pahoillani menetyksesi johdosta.

Muurain toivottavasti seuraavalla kerralla hedelmöittyminenkin tapahtuu. Kun munasoluja on aluperin vähän, on siinä turhan jännät paikat. Iselläni lähti vain kaksi kasvamaan, joten emme päässeet punktioon saakka.

Sitruunapommille pahoittelut negasta. Uskotaan vain edelleen tulevaisuuteen. Minäkin teen niin, vaikka vielä en tiedäkään, miten jatkamme.

Jäyhis hienoa, että pääsette niin pian eteenpäin ja uuteen yritykseen!

Kris ja Tiger tuosta akupunktiosta. Olen itse nyt käynyt kerran viikossa akupunktiossa. Iselläni tosin ei ole nimenomaan keskitytty lapsettomuuteen, vaan lähinnä unettomuuden hoitoon. Toinen, mihin olemme keskittyneet, on tuo kilpirauhasen toiminta. Arvo oli jonkin verran turhan lähellä raja-arvoja, joten halusin apua, koska sehän vaikuttaa lapsettomuuteenkin. Unettomuuteen apua on tullut, kilpirauhasesta en tiedä, koska arvoa ei ole mitattu. Tällä viikolla on tarkoitus käydä vielä kerran tuolla akupunktiossa ja sitten jättää se joksikin aikaa. Mitään lääkkeita tms. ei akulääkäri ole tarjonnut. Muuten Krisin ja muidenkin tuntemusten perusteella vaikuttaisi olevan hyvä merkki se, että turvottaa. Silloin näyttää olevan munarakkuloita tulossa useampia. Itselläni ei tuntunut juuri miltään ja eipä niitä rakkuloitakaan sitten ollut.

Kuten tuolla syyskuun pinossa kertoilin, itselle pettymys siitä, ettemme päässeet edes punktioon saakka oli suuri, mutta onneksi on ollut paljon kaikkea muuta puuhaa eikä ole ehtinyt keskittyä murehtimiseen. Vähitellen mieli on tasaantunut, vaikka tietenkin huolestuttaa se, ettemme koskaan pääsisi eteenpäin. Onneksi sitä tekemistä riittää edelleen. Se, mitä nyt teemme, on edelleen epävarmaa. Vielä emme ole täysin haudanneet toivetta omasta nyytistä. Katsotaan nyt...

Toiveikasta syyspäivän jatkoa!

Saara
 
Hei !
Mulla alkoi eilen ruskea tuhru, joten tämäkin hoito taitaa olla tässä :headwall:
Harmittaa tosi paljon..........
Sovittiin miehen kanssa, että tämä olisi viimeinen hoito. Mutta nyt olen alkanut perumaan vähän. No täytyy keskustella, mitä mieltä hän on.
Ymmärrän kyllä että tässä on kohta 4-vuotta mennyt ja saldona vain yksi kohdun ulkoinen.
Ja rahaakin on palanut kiitettävästi !
Anteeksi tämä oma napaisuus !!
Mitä teille muille kuuluu ?
t.maariaa
 
Terveisiä ultrasta :wave:

Lohtuhalit maarialle ja janski71, toi on niin tuttu tunne. Harmittaa niin paljon ja aiemmista ajatuksistaan alkaa pikkuhiljaa luopua, että josko kumminkin vielä yrittäisi.. Hoitava lääkärimme sanoi, että aina kuudentee hoitoon (ivf) saakka raskautumisprosentti nousee ja sen jälkeen alkaa laskea.. Ainakin meillä siihen on vielä samanmoinen matka, joka kohta on kuljettu.

Kävin tänään ulrtrassa. Muniksia noin parikymmentä. Koko about 17mm, joten punktio on sittern perjantaina aamusta 9.30 ja siirto maanantaina.
Olo on ollut kohtalaisen hyvä, oikeestaan vasta tänään alkaa vatsa oikein tuntumaan jotenkin turpeelta ja erilaiselta kun mitä se on ollut. Aiemmissa hoidoissa vatsan kanssa oli jo tässä vaiheessa tosi vaikeeta, portaat ym. liikkuminen, nyt ei sellaisia tuntemuksia ollenkaan ole.. :eek:
 

Yhteistyössä