35+ Lapsettomat

Hei Hillevi,, siis onko tuo kortisoni nimenomaan niinkun lahjasolun takia tai siitä syystä, että lahjasolujen takia hylkisi? Tiedätkö?
Mulla on tulossa pas, ja alottelen kohta zumenonia 6mg/pv..
 
Heips,

Kris, kortisoni saattaa auttaa myös omien solujen putkihoidoissa, miehen puoleltahan tulee vierasta tavaraa. Mutta erityisesti näissä lahjasoluhoidoissa kortisonia käytetään, jos on epäonnistumisia hyvillä soluilla ja limakalvoilla entuudestaan tai viitettä autoimmuunisairaudesta (mm. kilpirauhasen vajaatoiminta johtuen tulehduksesta, reuma, keliakia tms.)
 
Täällä alkaa laastarin liimaaminen vatsanahkaan huomenna, ei siis tartte piikitellä.
Pe 28.11. on ultra ja siirtoon pitäis päästä tän kuun viimeisellä viikolla.
Nyt jo pelottaa, ettei kumpikaan selviä sulatuksesta :|
On se kumma, kun tarttee miettiä asiat aina pahimman kautta, ettei pettyis niin paljon ja silti pettyy.
Voi kun tulis kunnon lumituisku, ja puhaltais jouluksi plussaviivoja (ei plussapisteitä toim*huom.*) koko tälle palstalle
=)
 
Täällähän näkyy olevan pientä vilskeen poiskasta, kun ainakin Hildellä, Krisillä ja Sinivatukalla on hoidot päällä. Hiirrrmuusesti onnea kaikille. Jospa se plussahana aukeaisi ja palauttausi uskon hoitoihin.

Onko muuten kukaan kokeillu (on varmaankin?!?!) sekä pitkää että lyhyttä kaavaa? Miten tulokset on eronnu?

Valkeata päivää! Ajakaa varovasti!
 
Heips etelän räntäsateeesta...

Kris, kortisonia tiedän määrätyn viikkoa ennen siirtoa ja päivää ennen siirtoa ja syödään suunnilleen yhtä pitkään kuin Lugeja käytetään. Minä aloitin tänään, noin viikko ennen siirtoa. Pelkään että yöunet menevät. Kortisonilla kun on tunnetusti piristävä vaikutus ja helposti mutenkin yöuneni menetän.

Toivottavasti Sinivatukan vattuset tulevat pakkasesta pirteinä ja hyväkuntoisina. Mitä lääkettä on laastareissasi?

Minulla omilla soluilla tehdyistä hoidoista eka oli pitkällä kaavalla ja toka lyhyellä. Molemmista tuli 5-6 munasolua, kaksi siirtokelpoista alkiota ja nega lopputulemaksi...

Kiitos Saara tsempityksestä :wave:
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Kiva, että pinomme on piristynyt! =)

Kovasti onnea hoitoihin kaikille, erityisesti Hilleville, Krisille ja Sinivatukalle!!! Teillä onkin nyt juuri hoidot päällä! Hirmuisesti plussasäteitä tiedän suuntaan! Nyt olisi jo aika se plussa tähän ketjuun saada!

Hilde, puhuit siitä kortisonista. Juuri sillä verikokeella, millä selvitetään ne vasta-aineet ja tukostaipumus, selviää käsittääkseni myös tarve tuolle kortisonihoidolle. Autoimmuunisairaudet vaikuttavat alkion kiinnittymiseen, tai siis saattavat vaikuttaa. Itselläni on lievä psoriasis, joka on autoimmuunisairaus. Kyllä se mieltä kaihertaa, kun meillä alkiot ovat olleet kahdella siirtokerralla loistavia mutta kiinnittyminen ei vaan onnistu. Kaikki muu, kuten kohdun limakalvo ovat olleet myös ok. Voihan se olla, etteivät alkiomme jakaudu nelisoluvaiheen yli. Tää epätietoisuus on aika jäytävää. Haluan ehdottomasti, että ne minun vasta-aineasiani selvitetään ennen seuraavaa hoitoa.

Ai niin, vielä noista lyhyestä ja pitkästä kaavasta. Meillä satiin lyhyellä kaavalla paremman laatuisia alkioita. Oletan siis, että munikset olivat parempia. Määrä oli suunnilleen sama kuin pitkällä kaavalla, eli siirrettävää jäi pitkällä kaavalla 2, ei niin hyvää ja lyhyellä kaavalla kolme TOP -alkiota. Ja pakkaseen ei siis ole saatu kuin 2 TOP-alkioo tällä toisella, menneellä kierroksella.
Siitä luokituksesta. En kyllä ymmärrä, miten mulle on selitetty tuo luokitusasia. Olisiko olemassa sitten jokin muukin arvosteluasteikko alkioille?

Kaikille hyvää tulevaa viikonloppua ja voimia tulevaan! :heart:
Minä lähden taas valmistautumaan töihin...
 
Kiva kun täällä on muitakin suht samassa vaiheessa olevia! Mutta, minä en ihan vielä ole hoitoa aloittanu, kun odotan menkkoja alkavaksi, VAAN EI NE ALA! Zumenon pitäs alottaa kp2, sillä 6mg/pv annostuksella..
Ei minulla mun mielestä ole mitään tollasia verikokeita otettu :eek: perusverikoe otettaan, josta katotaan ettei o mitään tulehduksia tms. puolen vuoden välein siellä paikassa, missä me ollaan hoidossa. Se koe otetaan molemmista. Ellei noita verikokeita sitten oteta ihan hoitoon ryhtymisen alkuvaiheessa, ennen kun aletaan edes miettiä, että mitä hoitoja tehdään? Silloin alkutilanteessa on muistaakseni otettu useampia kokeita, siis ehkä kolme vuotta tai neljä vuotta sitten..
Mulla on se ongelma alkion kiinnittymisessä. Siirretyt alkiot ovat olleet lääkärin mukaan ihan hyviä ja tosi hyviäkin toiset, mutta eipä ole tarrannut..
Mulla on nyt 3 ivf.hoito ja siirtoja on jo aika monta takana ja kaikki vuoden aikana. Hoitoihin ryhdyttiin vuosi sitten elokuussa.. :ashamed: en tiedä oikein enää, että mikä tässä auttaisi.. :ashamed:
Nyt olen käynyt myös akupunktiossa ja kiinalaisessa hoidossa elokuusta alkaen.
 
Hillevi Laastarit on Estradot-nimisiä ja tarkoitettu (ainakin pakkausselosteen mukaan ) vaihdevuosien hoitoon. Siitä vapautuu pieniä määriä estrogeenia verenkiertoon. Vaihdetaan kolmen päivän välein, samoja lääkkeitä on myös tabuina ja geelinä.
Olipa taas kamalaa luettavaa senkin paketin käyttöohjeet :LOL: sivuvaikutuksia oli jos jonkinlaisia.

Kiitos tsempityksistä, vahva voiton tahto on taas päällä. Aloitin tänään tyrnin nauttimisen (mm. vahvistaa ja hoitaa limakalvoja) , satuin lukemaan siitä ja ajattelin että kaikki keinot on koitettava.
 
Pakkaspäivää!

Kris, taitaa olla niin, että aika nihkeästi noita erikoistutkimuksia määrätään. Ne ovat kuitenkin aika kalliita (80-300e) ja minäkin olen saanut tutkimukset sisätautilääkäriltä, joka ymmärtää että hoidot hoidon perään alkaa käydä kukkarolle ja turhauttavat. Hänen mukaansa on parempi tutkia, kun ei mitään selkeää syytä ole löytynyt - kuten endo tms. Ja klinikathan nettoavat tietenkin hoidoista ihan kivasti - vaikka varmaan parhaansa yrittävät, kun usein pari yritystä tarvitaan kuitenkin. Alkuvaiheessa yleensä tutkitaan hormonimäärät ja sellaiset perusjutut, mutta nämä vasta-aineet ja tukostaipumukset ovat sellaisia, mitä tutkitaan jos on useita epäonnistumisia ja ne pitää melkeinpä itse vaatia.

Minulla ei ole selkeästi todettu autoimmuunisairautta, mutta sisätautilääkäri oli sitä mieltä, että kuuden alkion siirron (negaa) jälkeen kannattaa kokeilla kortisonituella. Minä en ole lukenut kortisonipurkista mahdollisia sivuvaikutuksia - nekin on moninaisia. Mutta yhden päivän käytön jälkeen olen vielä normioloinen. Ehkä vähän huimaa, mutta Zumetkin aiheuttaa sitä ja annosta nostettiin 8 mg päivässä.

muoks. Minulla alkionhakumatka tasan viikon päästä, perjantaina. Samana iltana ja heti launtainakin pikkujoulut - täytyy ottaa oma rypälemehupurkki mukaan :saint:

Yritetään nauttia tulevasta pakkasviikonlopusta, kunpa pääsisikin hiihtämään!
Voikaa kaikki hyvin!
Hilde
 
Ihanaa kun on lunta ja valoisaa!

Hillevi, kiitos tiedosta. Mun täytyy vihjaista mun lääkärille kans tuota kortisonia.. Mullakin on siirrelty, .. täytyy oikein laskea.. tähän mennessä noin 10 alkiota, ilman MINKÄÄNLAISTA tulosta. Välillä kaksi ja välillä yksi. Tuota samaa minäkin olen miettinyt, että näinhän se on, että klinikat nettoavat tästä hommasta. Lähes samalla kaavalla ja tavalla yritetään toisensa jälkeen.
Koska sulla olikaan Hillevi se siirto?

Iloista viikonloppua! Nyt voi laittaa jo kynttilöitä ja jouluvaloja..
:heart:
 
Onpa täällä ollut hiljaista, missä kaikki olette?

Oli pakko tulla kirjoittamaan kuulumisia, sillä olen testannut elämäni ensimmäisen plussan!

Keskiviikkona ostin apteekista kaksi raskaustestiä (Gravidan) ja testasin illalla heti toisen. Ajattelin, että taas kerran on edessä negatesti, mutta onpahan aamulla helpompi mennä veritestiin kun tietää, että taas sataa lunta tupaa iltapäivällä kun tulosta soitetaan.

Testin ohjeiden mukaan tulos on luettavissa noin 5 minuutin jälkeen ja tämän jälkeen testiä ei tule enää tulkita virhetulosten takia. Positiivinen ei negaksi muutu, mutta negatiivisesta voi tulla ns roskishaamu.

Tein testin, katsoin ruutua heti, ei mitään. Eipä tietenkään, osasinhan sitä odottaakin, joten jätin testauksen siihen. Tein iltapalaa ja vaihdoin kotivaatteet, siivosin keittiön. Tartuin tikkuun heittääkseni sen roskiin, mutta hetkinen, eikös testi-ikkunassa ollutkin toinenkin viiva, hailakkaakin hailakampi vaaleanpunainen, mutta kuitenkin havaittavissa. Elämäni ensimmäinen haamu! Aikaa testauksesta oli kulunut noin vartti.

Päätin tehdä aamulla vielä aamuvirtsasta toisen testin, koska mieltä alkoi kalvamaan epävarmuus. Nyt mittaisin sen 5 minuuttisen sekkarilla ja katsoisin, olisiko haamu silloinkin havattavissa. Unenpöppörössä aamulla pissasin vain tyytyväisenä pönttöön tikku kädessäni. Että voi olla ihminen hölmö!! Yritin vielä tikistää hetken päästä ja sain sen verran että testin tuli suoritettua ja kyllä siinä 5 minsan päästä oli hailakka haamu. Ei muuta kun labraan.

Iltapäivällä tuli soitto, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Sain elämäni ensimmäisen plussatuloksen!! HCG arvon pitäisi olla ~50, minulla se oli 66, joten näyttäisi testin mukaan tulos olevan ok.

Nyt pelottaa ja jännittää vietävästi, olemme vasta niin alussa. Selkään koskee ja on menkkamaisia kipuja alavatsalla. Voi kun pikkuinen olisi tarrannut oikein kunnolla kiinni. Viisi vuotta yrittämistä, olisiko tässä vihdoin odotettu lopputulos?
 
Tikru70 Olipas hienoja uutisia :flower:
Tulikos plussa ivf:stä vai mistä hoidosta? Näissä hommissa pelko on se ikävä asia joka kulkee mukana koko ajan, mutta täytyy vaan uskoa onnistumiseen.
Taitaa mennä viikonloppu siellä aika sekavissa tunnelmissa

=)
Todella mahtavaa!

Täällä oltiin eilen ultrassa ja kaikki näytti hyvältä (niinkuin aina). Pas on ensi viikon tiistaina jos selviävät sulatuksesta. Jännittäviä aikoja siis täälläkin.
 
Täällä on yritetty kasata itseä pettymysen jälkeen. Punktion tuloksena oli yksi vaivainen munasolu, joka sekin osoittautui epäkypsäksi, eikä päästy siirtoon asti. Tammikuussa alkaa uusi piikitys, puregon vaihtui menopuriin, jospa se tepsisi minuun paremmin, myös pregnyl-annos tuplattiin.
 
Heippa kaikille,

Ja ensimmäisenä hurjasti onnea Tikrulle! Tosiaan ei ole tässä ketjussa näitä uutisia ollut ihan viime aikona. Olisiko kiva kuulla tosiaan, miten ne hoidot teillä menikään vai olitteko vielä hoidoissa asti. Olen ainakin itse ihan lahopää eli en muista tosiaa muiden vaiheita ja taidan olla myös laiska seuraamaan tuolta edellisiltä sivuilta..

Karatinille roppakaupalla voimia jatkaa. On niin turhauttavaa pettyä määrään, laatuun ja tuloksettomuuteen ja joutua sitten odottelemaan taas pitkä pitkä aika ennen seuraavaa vaihetta.

Hillevi ja muut, puhuitte kortisonista. Onko jotakin selkeää syytä, mihin sen pitäisi vaikuttaa? Tai miksi sitä siis käytetään noissa kiinnitymistapauksissa? Siihen se käsittääkseni liittyy? Meidän klinikalla on ollut tällä viikolla kouloutuspäivät, jossa he ottavat kantaa juuri kortisonin käyttöön. Se on kuulemma yleisesti käytetty tapa Ruotsissa, mutta ei vielä Suomessa. Minä olen kilpirauhaseni kanssa ilmeisesti sellainen tapaus, jolle sitä voisi mahdollisesti määrätä. Itse kuitenkin kaipaan tietoa, mihin se perustuu. Tuntuu, että yhtään ylimääräistä lääkettä en enää kehooni halua hormonien lisäksi ellei ole selkeä osoitus siitä, mihin se voi vaikuttaa..

Sinivatukka, meillä taitaa olla PAS aika samoina päivinä. Ja täälläkin limakalvo ja kohtu näyttää mitä parhaimmalta, kuten aina : ) Meillä pitäisi päästä siirtoon ke, jos ne alkioreppanat selviävät sulatuksesta. Itsellä olo on taas ihan pessimistinen. Muistan vaan sen huonon alkion luokan enkä yhtään osaa ajatella positiivisesti sitä, että nyt edes päästään yrittämään PAS:sia. Tsemppiä teille!

Huh, nyt vuorossa treffit ystäväpariskunnan kanssa, joiden laskettu aika on alle kuukauden päästä. Ei näihin tilanteisiin osaa edelleenkään suhtautua neutraalisti.
 
Olipas ihanaa lukea Tikrun uutiset! Paljon onnea ja halauksia :hug: .
Täällä on alkanut olla kovin hiljaista.. mihinköhän kaikki väki on kadonnut?

Minä en ole myöskään aiemmin tuosta kortisonista kuullut ja aion kysäistä tohtorilta, että voisiko siitä olla apua minun tapauksessani.

Onko kellään siirretty kolmea alkiota kerrallaan? Mietin tässä, että kun meillä on kahdessa oljessa molemmissa kolme alkiota. Että jos ne selviäisivät kaikki kolme sulatuksen, niin voitaisiinko ne kolme siirtää.. onko kokemuksia??
 
Tikrulle oikein isot onnittelut, olipa ihana avata pino kun oli näin iloiset uutiset :heart: Paljon onnea että kaikki menisi hyvin!

Karatin, ikävästi kävi teillä. :hug: Toivottavasti Menopurilla onnistuu paremmin. Minulla taitaa olla ikää (44v) enemmän kuin sinulla ja pienillä annoksilla Menopuria on saatu 5 ja 6 kypsää munasolua. Lääkärini mukaan se on tämän ikäiselle parempi koska sisältää kahta hormonia.

Sinivatukalle paljon onnea ensi viikolle!

En ole Kris kuullut, että nykyään siirrettäisiin Suomessa kolmea alkiota. Aika outoa, että on pakattu kolme samaan, mitäs jos ne kaikki selviävät sulatuksesta - ehkä voidaan pakastaa uudelleen.

Meillä oli siirto perjantaina, kaksi top-alkiota sain kyytiin ja kolme pakastettiin. Limakalvokin oli 2mm aikaisempia kertoja paksumi. Eli lähtökohdat parhaat tässä neljännessä hoidossa. Mieheni kanssa olemme käyneet akupunktiossa puoli vuotta lähes viikottain, se ja miehen terveyskuuri oli parantanut spermaa aika lailla. Eilen oltiin pikkujouluissa, jossa bändi soitti nupit kaakossa ja tuli mieleeni, mitähän alkiot siitä tärinästä tykkäsivät...

Kortisoni jollain tapaa estää elimistöä hylkimään alkiota. Jos naisella on viitteitä autoimmuunisairaudesta, reuma, kilpirauhashäiriö jne. siloin kortisoni todennäköisesti voi auttaa. Tutkimustuloksia ei aiheesta paljon vielä kuulemma ole.

Kaikille hyvää joulukuun alkua ja plussatuuli tulevaan!
Hillevi :wave:
 
Kysymys teille pas:n läpikäyneet. Mulla pas on nyt kiertopäivänä 20-22, laskutkin on jo sekaisin. Eli limakalvoa on kasvatettu kohtuullinen määrä. Oletteko törmänneet siihen, että limakalvo voisi olla liian paksu tai että tästä pitkästä odottelusta olisi jotain haittaa? Minulla siis lääkkeellinen pas eli Zumenonia otettu kp1 alkaen.

Ja Tikru, vielä pahoittelut, etten ajatellut onnitteluja laittaessani, että sinähän olet ketjun käynnistäjä! Joten entistä suuremmat onnittelut oikeaan osoitteeseen.
 
Mulla siirto oli kp 18 ja Zumet kp1:stä. Limakalvo oli 10,4 mm siirrossa eli ei se taida ihan helposti liian paksuksi kasvaa. Eikä kai sillä lukemalla ole selkeää ylärajaa, kunhan vain kasvatus on aloitettu selkeän vuodon jälkeen/alkaessa, ei vanhan päälle.
 
Heippa kaikki ystävät!

Täällä kärvistellään edelleen melkoisessa piinassa. Ei se plussatulos näköjään taivaita aukaise kun hetkeksi vaan epätietoisuus jatkuu. Mutta tietysti parempi näin. Nyt jännitän kaikkia mahakouraisuja ja menkkaoireita, pysyykö kaveri kyydissä? Pari viikkoa olisi ekaan ultaan, jossa selviää, onko kyydissä oikeasti ketään ja toimiiko sydän.

Lyhyt kertaus tarinastamme eli perheenlisäystä aloimme toivomaan 2004. Mitään ei kuitenkaan kuulunut, joten hakeuduimme vähitellen yksityiselle tutkimuksiin. Minulta löydettiin lopulta endo, jota leikattiin 2006. Vuosi sitten 2007 marraskuussa alkoi hoidot julkisella puolella ensimmäinen ivf-hoito, josta yksi tuoresiirto, huhtikuussa 2008 toinen ivf, josta yksi tuore ja yksi pas siirto. Nyt oli meneillään viimeinen eli kolmas hoitokierros ja troppeja annettiin oikein sen mukaisesti (puregon 1. hoito 150, 2.hoito 250 ja 3. hoito 300). Lisäksi otin Berexit mukaan, koska ystäväni väitti niiden tehoavan. ;)

Tiedä sitten Berexien, Puregon annoksen tai onnen osuutta asiaan, mutta plussa tuli nyt vihdoin. Aiemmin ei ole ollut minkäälaista kiinnittymisyritystäkään, aina 100% puhdas nega vaikka omasta mielestäni minulla oli jos minkälaisia oireita. Aika outoa, nyt oireita ei ollut ja olin ihan varma, että tulos on nega :|

Mutta se omasta navasta. Tsemppiä kaikille hoitoihin, hiihdelkäähän perästä-saadaan vihdoin plussahanat auki tässäkin ketjussa.

Karatinille iso :hug: ja voimia.
 
Voi hitsin pimpula! Ei se vaan ole mahdottomuus sittenkään plussan tuleminen tähän meidän pinoon! Oikein lämpinät onnitteluhalit sinulle, Tikru!!!! :heart: Teidän hoitohistoria kuulostaa paljon meidän historialta, endoa lukuunottamatta. Meillä myös kolmas hoito lähdössä käyntiin. Toivoa siis vielä on.

Karatinille voimia jatkoon. Kuulostaa niin epäreilulta, että jo tuossa vaiheessa hoitoa joutuu noin pettymään.

Täällä on ollut puhetta noista verikokeista ja niistä tehtävistä tutkimuksista. Olen ymmärtänyt, että niitä tutkimuksia täytyy itse osata vaatia ihan niin kuin Hildekin tuolla aikaisemmin sanoi. Haluaisin itseltäni otettavan juuri ne vasta-aineet ja tukostaipumus ennen seuraavaa ja viimeistä julkisen puolen hoitoa tai viimeistään ennen kuin siirrymme yksityiselle. Kerroin siitä hoitajalle ja kerroin meneväni vaikka oman gynekologini kautta hakemaan lähetteen. Hoitaja sanoi, että kyllä saan lähetteen niihin heidänkin lääkäriltään jos haluan. Seuraava lääkäriaika on 12.12. ja täytyy siellä sitten ottaa asia puheeksi. Tietty nuo kokeet maksavat aika lailla, mutta mieluummin maksan asian selvittämiseksi, ennen kuin alamme maksaa tuhansia yksityiselle klinikalle yhdestäkään hoidosta.

Vasta-aineet ja tukostaipumus vaikuttavat juuri alkion kiinnittymiseen. Minulle on siirretty kaikkiaan viisi alkiota, joista kolme on ollut TOP -luokkaa, kaikista negaa eikä edes kiiinnittymisyritystä kertaakaan. Minusta tuntuu hullulta, että negaan päättyneitä alkionsiirtoja tehdään vaikka kuinka, eikä kukaan edes ehdota missään vaiheessa noita vasta-aineita ym, tutkittaviksi. Jos kokeissa ei löydetä mitään vikaa, voin ainakin olla varma asiasta eikä tarvitse jälkeen päin miettiä, että olisiko nekin tutkimukset kannattanut tehdä.

Tänäänkö Sinivatukalla piti olla PAS? Laitahan kuulumisia!!!!!! :wave:

Voimasäteitä kaikille teille ja Tikrulle vielä kerran oikein napakka onnenrutistus!
 
Pas oli tosiaan tänään ja kaksi siirrettiin, toinen parempi kuin toinen. En tiedä paljonko niissä oli eroa tai ylipäätään mitä eroa niissä oli :) mut ihanaa että edes yksi oli selvinnyt sulatuksesta ja mahtavaa että molemmat. Nyt sitten piinistellään, 16 päivä on testi jos sinne asti päästään, viimeksi ei tarvinnut testailla.

Karatin :hug: voimia!

Vaahtokarkille roppakaupalla onnea huomiseen koitokseen, piinaillaan yhdessä B)

Tulin muuten kysyneeksi, mitä sille omalle munasolulle on tapahtunut, ja vastaus oli, ettei sitä muodostu ollenkaan tässä kierrossa, laastari estää sen.
Ja mä olin eilen ihan varma, kun vatsaa nipisteli vasemmalta, että ovis siellä ilmoittelee, oli siis jotain muita kipuiluja.

Tässä menee taas kivasti seuraavat kaks viikkoa, kun kuuntelee kokoajan omassa kehossa tapahtuvia tuntemuksia ja yrittää kehittää diagnooseja.

Hilleville mukavia piinispäiviä, eiköhän ne solut oo jammailleet siellä musiikin tahtiin niinkuin pikkujouluissa kuuluukin =)
Jäyhis Jos julkiselta saatte lähetteen, eikai niitä tutkimuksia sitten tarvitse kokonaan itse maksaa, vai täytyykö?!
Eihän ne julkisella mitään ylimääräisiä tutkimuksia tyrkytä, kaikki pitäisi itse osata kysyä. Sinänsä outoa, voisihan siinä kaikki osapuolet säästää pitkän pennin jos selvitettäisiin hiukkasen pitemmälle syitä lapsettomuuteen.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Sinivatukka, tasatahtiin tosiaan mennään. Minulla siirto tänään ja kaksi siirrettiin. Molemmat joten kuten pakkasesta selvinneitä, jatkoivat kuitenkin jakaantumistaan. Pakkanen menikin myös kerralla tyhjäksi. Harmittavaista oli oikeastaan limakalvo, joka oli vain 8 mm. Meidän klinikalla on veritestit käytössä, joten meikäläinen kirii testipäivissä edelle, testaan jo 15. päivä. Huh, tsemppiä meille molemmille!

Haluan vielä sanoa ainakin Hilleville ja Jäyhikselle testeistä että aikaisemmin linjaillessani tämän oman klinikkani käytäntöjä noista vasta-aine ym. kokeista en tarkoittanut sitä, että se olisi jotenkin oikein tapa. Minusta on ihan ymmärrettävää, että tietoa haluaa niin paljon kuin sitä on saatavilla, vaikuttaa se lopulta hoitoon tai ei. Ymmärrys on kuitenkin tässä prosessissa tärkeä asia. On vaikea käsitellä lapsettomuutta, jos ei sille ole selitystä. Alan havahtua siihen itsekin.

Hillevi, kortisonista sen verran, että minulle se nyt yhtäkkiä tosiaan määrättiin, kilpirauhasen takia, vaikka yksi kiinnittymisyritys onkin. Näyttöä avusta ei varsinaisesti ole, klinikalla muutamalle kokeiltu. Ja onnistuneita kokeiluja tietysti muualla. Minä olen nyt sitten seuraava testipotilas. Kuuri on mieto 10 mg/päivä ja vain 5 päivää. Mutta alkaahan tässä olla näitä pillereitä popsittavaksi :LOL:

Oletteko muuten käyneet Simpukan tapaamisissa? Ajattelin itse rohkaistua ensi viikolla.
 
Sinivatukka ja Vaahtokarkki, tervetuloa piinistelemään :heart:
Minulla aikataulu vain muutamia päiviä teitä edellä.... ja veritestipäivä 12.12.
Eikä oikeastaan oireita, paitsi pahantuulisuutta ja nännit arat. Minulla kortisoni toistaiseksi kaksi tablettia päivässä.

Jäyhis, joihinkin testeihin voi saada lähetteen myös esim. sisätautilääkäriltä, joka erikoistunut lapsettomuuteen. Esim. Töölön Mehiläisessä muutama sellainen lääkäri. Silloin ainakin saa kela-korvauksen. Tromboositaipumus-testin hinta on noin 300 ja kela-korvauksella noin 90 e.

Vaahtis, ehkä tapaamme tiistaina, yritän ehtiä pikkujouluun. :xmas:
Hilde
 

Yhteistyössä