35+ Lapsettomat

Hei kaikki, sen verran stressaa nämä asiat että ajattelin hakeutua vertaistuen piiriin... :)
Ikää 35, yritystä 9 kuukautta. Miehellä on kaikki tutkitusti ok, itse olen jossain hormonikartoituksissa just nyt, yksityisellä.
Kaverit sanoo ettei pidä näin vähän ajan jälkeen hermostua, mutta en mahda mitään sille että pelottaa. Yllättäviä tunteita noussut pintaan; isoja pelkoja, kateutta jne. Masennus kuukautisten aikaan on todella hurja. :(
Järjetön pelkoni on tämä: että mussa on jotain vikaa, mutta että sitä ei löydy. Ahdistus estää välillä näkemästä raskaana olevia kavereita tai sellaisia jolla on pieni vauva. Tunnen hirveetä huonommuutta ja kateutta, enkä tykkää itsestäni silloin.. siksi mielummin välttelen. Mutta ei mikään paras ratkaisu sekään :eek:
Tiedättekö miten julkisella pääsee hoitoihin? Terveyskeskuslääkäriäni ei kiinnostanut tämä ongelma lainkaan. Yritin kysellä ovulaatiotesteistä (joissa en saa näkymään mitään) mutta sanoi että he eivät hoida sellaisia asioita. Ollaan oltu perustutkimuksissa julkisella mutta rahat ei tule ikinä riittämään jos hoitoihin lähdetään...
Kivaa lukea teidän viestejä, tuntuu ettei ole niin yksin. Hirveästi tsemppiä teille kaikille!!
Anja

PS: Onko täällä kellään kilpiirauhasen vajaatoimintaa? Mulla on, mutta lääkäreitä ei tunnu se kiinnostavan, eikä moni tiedä siitä oikein mitään (kuulin kahden vuoden lääkityksen jälkeen että ei saisi ikinä ottaa kalsiumia samaan aikaan lääkkeen kanssa, kun vie tehot. Yksikään lääkäri ei ollut tästä maininnut eikä terveyskeskuslääkärini tiennyt edes asiasta kysyttäessä. Voisko kilpirauhanen vaikuttaa raskaaksituloon? Ja missä siihen sais apua...
 
Tervehdys naiset!

Mulla ei ihan paras sunnuntai, oon viettänyt tän päivän peiton alla. Vissiin onnistunut saamaan jostain lievän mahataudin, palellut ihan hillittömästi ja oksettava olo. En oo joutunut oksentaan, mut joka hetki ollu tunne et kohta on rynnättävä :x Nyt ehkä elämä alkaa taas voittaa. Ja ei, vaikka oireet kuulostaa samalta kun Villiheinällä, mun tapauksessa kyseessä on ihan vaan tauti. Huh.

Seinäkukkanen tervetuloa mukaan! Oot kyllä tosi rohkea nainen. Tsemppiä piinailuun, toivottavasti pikkupupuset tarraa oikein kovasti kiinni!

jipsis kiitos.

Villiheinä ei kun mulla on se seuraava yritys vasta vko 17, siis huhtikuun lopulla. Elikkäs vieläkin tajuttoman kaukana. Joo, siis kunhan menkat alkaa, alan kp2 syömään niitä e-pillereitä ja syön yhteen menoon niitä tonne vkolle 14 asti, ilman taukoja. Sit mulla on vkolla 15 kontrolliaika, ja siitä sit alkaa hoito jos kaikki ok. Menkkoja odottelen ens viikonloppuna, jos ne tulee ajallaan. Hienoa että testi senkun tummenee!

Anja tervetuloa myös mukaan! Noi kaikki sun kuvailemat tunteet on ihan tuttuja meille tän asian kanssa painiskeleville. Tänne tulee paljon purettua omaa mieltänsä niissä ei niin mukavissakin asioissa, ja täältä löytyy aina tukea ja tsemppiä.

Tosta julkiselle hoitoon pääsystä. Sun pitää vaatia, että vaikka se lääkäri kenen hoidossa olet ollut noissa hormonijutuissa, laittaa sulle lähetteen julkiselle puolelle. Sieltä tulee sitten aikanaan kutsu, kun ovat vastaanottaneet lähetteen. Julkisella ne taitaa vaatia että yritystä on takana vähintään vuosi ennenkuin hoitoihin lähdetään, mut eihän teillä enää ole paljoa vaille. Eli ei muuta kun lähetettä pyytämään :)

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa!

muoks. Seinäkukkanen hyvää syntymäpäivää! Laitoinko ton sun testipäivän oikein?
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Sunnuntai 14.3.2010

Villiheinä 37/45..........3.ivf/icsi......siirto 3.3. (+ testattu, testi 17.3.)
Seinäkukkanen 45.....1.ivf.....................siirto 8.3. (testi 22.3.)
Liisa34 35/35.............1. iui.................. 11.3.
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 2.pas...... vko 11
Chloe70 39/42.......... 2.ivf.....................vko 14
Soulmama 36/39.......1.iui.....................maaliskuu?
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas........huhtikuu
pottu70 39/41...........4.ivf.....................huhtikuu
StellaR 38/45..............4.ivf.....................huhtikuu
Iines-74 35/40...........2.ivf.....................vko 17
Susanna74 36...........3.ivf.....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi....................kevät
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
karmilla 35/40............käyntiaika maaliskuun alussa?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35.................käyntiaika kesäkuu
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Aurinko-65 45.............3.icsi ?
janetski74 35/35.......2.icsi ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu..............................................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)

 
Seinäkukkanen ja Anja Tervetuloa!

Onnea kaikille raskauden ensipäiviä ja -viikkoja viettäville!

Mä täällä malttamattomana odotan ajan kulumista, koska laskeskelin tuossa, että toukokuun alussa ois eka mahis punktioon ja siirtoon, kun huhtikuun lopulla alkavasta kierrosta päästään kokeileen ICSI:tä. Siis jos hoito onnistuisi. Pirskutin pääsiäinen, kun tulee just tähän väliin... Iines Sulla samanlaista odottelua. Mitäs keksittäis, että aika menis nopeemmin? Tai no, mullahan on tän inssin piinapäivätkin menossa, mutta yritän lääkärin neuvosta olla olematta kauhean toiveikas. Ja yks luomuihmeen yrityskin ehditään vielä ennen varsinaisten hoitojen alkamista. Tahtoo vapun nyt heti ;)
 
Liisa mulla ei mitään luomumahkuja ole, kun alkaa ne ihanat e-pilleritkin tässä. Eikä taida olla ilman niitäkään..Sä saat sentään nyt vielä piinailla. Jotain on tosiaan keksittävä, aika matelee |O Vappuna mulla olis toivottavasti piinailut meneillään ;)
 
Seinäkukkanen
Hei kaikki ja kiitos lämpimistä tervetulotoivotuksista =) ja kiitos StellaRrohkaisevista sanoistasi. Minulle lääkäri oli toivottavasti turhankin tiukka tuon onnistumisprosentin kanssa etten kuvittelisi liikoja, mutta hienoa kuulla, että on muitakin minun ikäisiäni joilla on onnistunut. Iinekselleparanemisia ja voimia odotella hoitojen alkua! Kivaa nähdä itsensä tuolla listalla!

Anja, tuosta kilpirauhasesta, minulla ainakin sanottiin, että se vaikuttaa raskautumiseen ja nyt syön kilpirauhaslääkitystä vaikka arvoni olikin siellä normaalien rajoissa, vaikkakin vajaatoiminnan rajoilla. Luettuani täältä ketjusta aika paljon sen merkityksestä myös kysyin sitä lääkäriltäni ja päädyimme siihen ettei lääkityksestä olisi haittaakaan. Kilpirauhaslääkitys saattaa myös tietysti olla tuon yöhikoilunikin aiheuttaja.

Tänään minulla on ollut aikalailla menkkamaisia vatsavihlomisia, mikä tuntuu vähän masentavalta, mutta pidän kyllä vielä toivoa yllä.

Leppoisaa Sunnuntai iltaa!
 
Anja73 tervetuloa mukaan. Meillä tehtiin lähete yksityiseltä Taysiin joulukuussa ja meidän eka käyntiaika oli muistaakseni huhtikuussa. Silloin vielä jouduin soittaan ajasta, kun lähete oli hukkunut jonnekin. Sit elokuussa oli meidän toka ivf. Eka tehtiin yksityisellä. Eli ei hirveen pitkä odotus. Pas oli marraskuussa ja nyt tää kolmas icsi sit maaliskuussa. Hyvin on meillä ainakin julkinen puoli toiminut. Esim. Kaikki mahdolliset testit kilpirauhanen, sokeri, keliakia, jotka vähänkään voi vaikuttaa katottiin. Ja kilpirauhaseen aloitettiin varovainen lääkitys, jota yksityinen asiaan perehtynyt lääkäri nosti noin nelinkertaiseksi. Kilpirauhasen vajaatoiminta heikentää alkion kiinnittymistä ja myös lisää keskenmenoja. Ei kannata yhtään aikailla, vaan reippaasti pyytää lähetettä! Kyllä siinä vuosi tulee odottamista täyteen ennen kun mitään aikaa kuuluu. Ja kannattaa soitella sinne ja kysellä perään. Iines, ok nyt ymmärrän et susta tuntuu pitkältä ajalta. Se olikin Toivorikas jolla oli viikolla 11 hoito ja Chloe vko 14. Vaikka keväällä on ehkä helpompi tehdä muutakin, kun voi nauttia ulkoilusäistä jne. Ja sit on pääsiäisloma, joka toisaalta pahasti sotkee asioita. Tietääkö kukaan pitääkö klinikat pitempää lomaa, esim Tays? Liisa34 pidetään peukkuja että toukokuun alun hoitoa ei enää tarvita!!!! Ja Seinäkukkanen piinailee myös. Milloin sulla olikaan testi? Iinekselle pikaista paranemista! T. Villiheinä
 
Kiitos teille kannustavista viesteistä... jotenkin helpotti oloa...

Olen ihan ulalla noista hoidoista. Meille ei ole kukaan edes maininnut että yksityisen kautta pääsis julkiselle. Sekavaa on, ja paljon uutta opittavaa.

Viikon päästä aika sinne yksityiselle, koitan kysyä silloin.

Se terveyskeskuksen lääkäri oli kyllä tosi masentava tapaus, asia ei kiinnostanut häntä lainkaan... :(
No, raportoin miten etenee... Hyvää viikkoa teille kaikille! :)
 
Anja ei näistä hoitojutuista kukaan varmaan etukäteen paljon tiedä, ennenkun ite joutuu asian kanssa tekemisiin. Täältä löytyy vertaistuen lisäksi paljon tietoa, aina kannattaa kysyä jos joku asia askarruttaa, kyllä täältä aina yleensä joku tietää vastauksen :)

Villiheinä mä oon miettinyt tota kilppari-juttua. Siinä Ninnattaren laittamassa listassa oli suurin osa oireista sellasia mitä multa löytyy, mut kuitenkin arvot oli ok, tsh 1,3. Voiko silti olla jotain ongelmaa kilppareissa? On jo kauan ollut semmosia tuntemuksia et kaikki ei ole ihan normaalia, mut kun kokeet otetaan ja niissä ei mitään löydy, lääkärit antaa asian olla. Kai nää olot voi olla jostain muustakin johtuvaa, kun vaan tietäis mistä. Ja kun lääkäri sanoo et on ihan terve, kai se uskottava on :(
 
Iines, mä en tiedä, mutta kun kävin JS sisätautilääkärillä Koskikl, niin tiesi tosi paljon ja otatti vasta-ainekokeita ja myös T3V arvon, mitä Tays ei ottanut. Ja hoito lähti enemmän siitä et oireita jos on niin lääkettä kehiin, oli arvot sit viitearvoissa eli ei. Muistaakseni sanoi, että joillakin tarvii olla arvot lähes liikatoiminnan puolella et vois hyvin. Multa lähti ennen hiuksia hirveet määrät, mut se on loppunut kokonaan. Ei mikään empaattinen tapaus toi, mutta hoitanut 40 v kilppari-ihmisiä eli tietoo löytyy. Mun pitäis taas menna sinne, mut se vie rahaa niin paljon. Noi näytteet maksaa yksityisellä... Luin jostain et raskaana lääkeannosta on lisättävä ja seurattava säännöllisesti eli ei se kai auta muu kun varata taas aikaa esim pääsiäisen jälkeen. En ihan heti mee, kun tuntuu siltä et taas tulee keskenmeno kun pahoinvoinnit on lusittu. Ei yhtään jaksa luottaa tähän. Jotenkin tosi masentunut olo. Onko Jipsis ja Meriharakka teillä samoja oloja? Siinä mun ekassa raskaudessa en osannut yhtään pelätä mitään keskenmenoo. Pelkäsin kaikkia tutkimuksia ihan järkyttävästi. Mut nyt tuntuu et se oli helpompaa :).
 
Seinäkukkanen, ihanaa lukea että täällä on muitakin "veteraaneja" minun lisäksi, 45v. puolella täälläkin ikävä kyllä ollaan. Hienoa kun olet lähtenyt yksinäisenä naisena mukaan hoitoon! Itsekin sitä aikoinaan suunnittelin, kun meillä kotona lapsettomuusasia ajoi suhteen kriisiin ja oltiin vähän aikaa erossa. Mutta se kannatti nyt meillä on melkein 3v. poika ekan ICSI:n tuloksena.

Onnistumisprosentista ihmettelen lääkärin arviota?!? Vuosi sitten, kun teimme ensimmäisen ICSI:n oli lääkärin mukaan onnistumisprosentti 7%:n luokkaa. Kevään hoidossa vaihdoimme klinikkaa ja hoitokin oli ihan erilailla räätälöity, lääkärin mukaan prosentti oli n. 30% ja siitä raskauduin. Ei kannata miettiä sitä niin pienenä mahdollisuutena, tsemppiä sinne!! Luget teki minullekin tuon kaltaisia oireita.

Meidän pitäisi tehdä pikaisesti päätös lähdetäänkö vielä kolmanteen hoitoon mukaan ennen kuin kaikki munasolut uhkaa loppumaan. Vasta viime viikolla loppui keskenmenovuoto, ainakin yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ennen kuin saa asiat etenemään.

Villiheinä, yritä nauttia ihanista raskausoireista miettimättä menneitä -helpommin sanottu kuin tehty-. Ihan varmasti kaikki menee hyvin tällä kertaa!!
 
Heissan Anja73! tuntuu että olette aika samassa vaiheessa kuin me. Itse jätin terveyskeskuskäynnin väliin ja suoraan yksityisen gynen ajalle. Hän oli tosi kannustava ja ihana, ja laittoi tosiaan pyytämättä sen lähetteen julkiselle puolelle. Julkiselta tuli heti viikko minun yksityisen käynnin jälkeen kirje että aika saadaan noin kesäkuulle, pitkä aika...mutta ilmeisesti se on niin että julkiselle pääsee vasta kun on vuosi yritystä takana, eli meillä tulee juuri kesäkuussa vuosi täyteen. Miehellä tänään perustutkimusaika... jos hänellä kaikki kunnossa niin mietitään ehkä vielä yhtä yksityisellä käyntiä ennen kesäkuun julkista-aikaa, kun sitten perustutkimusten mukaan ainoa ongelma olisi että minulla ei tapahdu ovulaatiota, ainakaan joka kuukausi. Onko muut käyneet yksityisellä muutoin kuin perustutkimuksissa? Millä yksityisklinikoilla olette käyneet?
 
Heippa taas!

Villiheinä et nyt luovuta, hyvin se menee!

Mulla on taas aamusta asti ollut oksettava olo. Nyt sit iltapäivällä ihan järkyttävät alavatsakivut, välillä töissä veti ihan kaksinkerroin. Työkaverikin oli ihan hätinä et mikä mun on. Voiko se kysta aiheuttaa tota pahoinvointia? Mä en yhtään muista aiemmasta, et olis ollut pahoinvointia, ainoastaan niitä hengitysvaikeuksia kun se vuosi vatsaonteloon. Voihan h****tti jos se on se mikä kipuilee |O
 
Hei!
Mahtuuko tänne mukaan? Olen tuolta luovutettujen jonosta, mutta täällä oli niin hyviä juttuja, että piti tulla lukemaan.
Taustoista, että itselläni ikää 35, mies 42v. Yritystä takana n.4 ,5v. Muutama inseminaatio, ivf ja icsi, joista kummastakin tosi huonolaatuiset munasolut, siirtoon ei koskaan päästy. Marraskuusta ollaan jonotettu luovutettuja. Nyt käytiin ilmottautumassa toisella klinikalla ja sieltä otettiin lisäkokeita. Lääkäri oli sitä mieltä, että mahdollisesti kannattaisi vielä omillakin yrittää, jos ei verikokeissa mitään radikaalia ilmene, mutta vastaukset kestää kuukauden. En sitten tiedä mitä tehdään kun vastaukset tulee, pudotaan luovutettujen jonosta jos vielä yritetään ja se ois kauhee pettymys, jos omilla ei onnistukkaan ja joutuu aloittamaan taas jonottamisen.. No, täytyy ottaa asia kerrallaan.
Tuohon julkinen, yksityinen keskusteluun sen verran, että me mentiin julkiselle, odotettiin kyllä aikoja pitkään ja siellä sai kynsin ja hampain taistella vapaista ajoista, mutta sitten päästiin ostopalveluna Väestöliitolle, siinä kävi kyllä tuuri. Väestöliitto on ainakin pääkaupunkiseudulla edullisin, mutta nyt kun olen käynyt myös Felicitaksessa, olen heidän ammattitaitoon ollut tyytyväisempi.
Vilkas75 Meillä myös tilanne, että miehellä 10v. lapsi edellisestä liitosta, joka meillä joka toinen viikonloppu. On kyllä haasteellista ollut, huh.. Lapsi oireilee ja mies on väsynyt ja musta tuntuu, että senkin takia ei ehkä niin innoissaan ole hankkimassa toista, koska pääsee helpommalla mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa ja kokee itsensäkin vanhaksi. Mutta en voi valittaa, kyllä mies on näissä hoidoissa ollut ihan mukana ja tukenut.
 
Iines, pitäisköhän sun kuitenkin pyytää aika sinne polille tsekkaukseen? Aika kumma, jos mahatauti tekee noin kipeitä kouristuksia ja helpottaa välillä pahoinvointi ja sit taas... Vaikka eikös sitä Noro virusta oo liikkeellä ja se häipyy välillä... Onko sun umppari leikattu? Mulla tuli siitä pahoinvointia ja vatsakipuja ensin koko alamahalle ja sit vasta alkoi kohdistua oikeelle alas. Toivottavasti pääset pian kuntoon! Sharlin, onko se sääntö et ei voi jonottaa luovutettuja soluja jos vielä kokeilee kerran omilla? Katsoiko kukaan eilistä dokumenttia Intian kohdunvuokrauksesta? Kommentteja?
 
Villiheinä Kyllä voi jonottaa samalla, mutta kun me ollaan jonon ihan ensimmäisiä ja hoito osuu varmaankin samalle hetkelle kun luovuttaja löytyy ja jos ei sillä hetkellä olla valmiita, tiputaan pois.. Katsoin sen ohjelman ja kyllä mulla tuli valitettavasti sellainen ikävä fiilis kuinka köyhien surkeilla oloilla rahastetaan ja jotenkin luonnonvastaiselta, vaikka itsekkin olen tosiaan luovutetuilla ryhtymässä hoitoon. Onhan se tosiaan niin, että kohdunvuokraus on varmasti hienoin asia mitä nainen naiselle voi tehdä, mutta jos siinä motivaationa olisi pelkkä hyvä tahto, mutta kun valitettavasti on raha..
 
Seinäkukkanen
Hei,
Aurinko65 ihanaa tosiaan, että on joku muukin tämänikäinen täällä! Ja lohduttavaa kuulla, että onnistumisprosentit olisivatkin hiukan paremmat kun minulle povailtiin. Ja onpa ihanaa, että teillä on onnistunut jo kerran ja olette jo yhden lapsen saaneet =)
Oletko sinä saanut nyt mitään korvauksia Kelalta esim lääkkeistä? Minä olen maksanut itse sekä hoidon että lääkkeet ilman Kela korvauksia, mutta apteekista sanoivat että Kelalta voisi jälkikäteen yrittää saada jotain korvausta lääkkeistä. Kallistahan tämä on.

Villiheinä toivottavasti pystyt kuitenkin jossain vaiheessa rauhoittumaan ja nauttimaan raskaudestasi...odottelen mielenkiinnolla on sinulla yksi vai kaksi nuppusta tulossa =)

Kuullostaapa Iines tosi kurjalta sinun olosi. Toivottavasti selviää mistä on kysymys.

Minulla ei juuri nyt ole enää oikeastaan mitään oireita. En tiedä pitäisikö jo nyt jotain tuntea kun on pp8 menossa. Rinnatkaan eivät enää ole arat, mahassa välillä on outoja tuntemuksia, mutta ne taitavat johtua noista lugeista. Odotus on vaikeata, toisaalta nyt on hienoa se, että voi elää toivossa ja ajatella että kyllä tämä onnistuu.
 
Iines Voi sua! Ootko käynyt lääkärissä? Eihän toi nyt normaalilta kuulosta. Sulla on tosiaan pitkä odotus, kun kuukauteen ei tapahdu pillerien takia yhtään mitään. Mä voin sentään jakaa tän odotuksen 2 vkon jaksoihin... oviksen odotus ja menkkojen odotus. Vaikka onhan se luomumahku meilläkin aika lähellä nollaa, mutta ei ihan pyöreä nolla kuitenkaan.

Anja Kyllä se niin on, että jos vaan on rahaa käydä yksityisellä edes perustutkimuksissa, niin kannattaa. Saa hyvää ja nopeaa palvelua ilman, että tarvitsee itse kaikkea kinuta. (Ei toki varmasti koske kaikkia terveyskeskuksia ja sairaaloita tuo huono palvelu.) Onnea teille aloittamallanne tiellä! Itsekin olen siis alkutaipaleella.

Huomasin aamulla, että mulla on vatsassa pienen nyrkin kokoinen mustelma. Ei voi johtua muusta kuin viime viikolla saamastani pregnyl-piikistä. Mustelma on vaan tullut melkein viikon viiveellä. Kiva kun alan itse pistellä itseäni... oon varmaan pelkkää mustelmaa koko nainen :LOL: Huomenna tulee viikko inssistä, kyllä aika matelee.

En katsonut tuota dokkaria kohdunvuokrauksesta, mutta olen lukenut siitä jotain. Täytyy sanoa, että olen aika epätoivoinen tässä lapsiasiassa, mutta en niin epätoivoinen, että lähtisin käyttämään hyväkseni jonkun intialaisen naisen ahdinkoa saadakseni itselleni lapsen. Näinhän se varmaan on, että näillä naisilla ei ole juuri muita mahdollisuuksia elättää itseään ja perhettään. Minun mielestäni sijaissynnytyksen pitää aina tapahtua auttamisen halusta eikä maksusta, muuten syntyy tälläistä erittäin epäeettistä bisnestä.

Toivottavasti en nyt puhu aiheen vierestä, kun en tosiaan hennonnut edes katsoa ko. ohjelmaa.
 
Moi taas!

Sharlin tervetuloa mukaan vaan! Kieltämättä kinkkinen toi teidän tilanne, kokeillakko vielä omilla vai koittaa niillä luovutetuilla. Tosi harmi et ne osuu samoihin aikoihin. Asiaa pitänee pohtia monelta kantilta ennen päätöstä. Voimia päätöksen tekoon teille, oli se sitten kumpi vaan.

Villiheinä mikä olo, onko oireet palautuneet? Peukkuja pidellään edelleen, että viiva on entisestään huomenna vahvistunut!

Seinäkukkanen piiiiiitkää piinailupinnaa, peukkuja pidellään d :) b

Liisa sulle myös d :) b, ettei sitä huhtikuun aikaa edes tarvittaisi.

Ja sitten taas omaa oloa: tää kroppa on ihan sekasin. Tänään ei ole ollut sitä huonoa oloa enää, huh. Eikä alavatsa ole ollut ihan niin kipeä kun eilen. Illalla tuli vielä lisäksi alaselkäsärky, sekään ei ihan niin paha tänään kun eilen. Sorry tää on ällöä, mut kerron silti: Tänään päivällä tuli ihan vähän rusehtavaa tuhrua :eek: Jospa se hankkii niitä menkkoja, vaikkei mulla ikinä ennen olekaan se noin alkanut. Nyt vissiin kp25, eli hiukan etuajassa ne olis. Mut jos tää kroppa on tosiaan mennyt ihan sekasin siitä kun piikitykset keskeytettiin. Tai jos se kysta sotkee systeemejä. Ei ymmärrä :eek: . En nyt vielä ole lääkäriin menossa, seurailen tilanteen kehittymistä :/
 
Hei kaikki, Iines niin se varmaan on et sulla on menkat etuajassa ja ne piikitykset on syypää asiaan. Kuulostaa järkevältä. Eihän ne nyt oo ihan kevyttä kamaa. Toivottavasti alkaa kunnolla niin pääset aloittamaan pillerit ja etiäpäin kohti hoitoo ja plussaa! Itestä sen verran et huono olo jatkuu. Huomenna testaan taas ja sitten soitan tuloksen polille. Oon niin hirveen itkuherkkäkin nyt et en oikeen ymmärrä. Näin voimakkaita oireita ei oo kyllä ollut aiemmin. Mikskähän tää meneekään, jos jatkuu? Yleensä sanotaan et viikko 9-10 ois ne pahimmat... meriharakka, miten sun vointi? Entä Jipsis? Chloe, onko sun hoito missä vaiheessa?
 
Hei!

Vieläkö mahtuu mukaan? Ensinnäkin tsemppiä kaikille joilla piinapäivät menossa ja niitä odottaville..

Minulla menossa 3. kerta hoidoissa; 2 tuoresiirtoa --> negaa.. Eilen kävin sitten pakastesiirrossa ja nyt sitten piinaillaan.. Iloisena menin, kun luulin että luovutuskertoja olisi vielä jäljellä tämän jälkeen.. Toisin kuitenkin kävi; kaksi alkiota siirrettiin ja pakasteeseen ei jäänyt mitään :( No, kolmas kerta toden sanoo.. Nämä hoidot oli sitten tässä.. Näin olemme mieheni kanssa sopineet..

Jännittäviä aikoja eletään..

 
Heipä hei kaikille uusille.

Onpa jännittäviä tilanteita naisilla. Sharlin joutuu kyllä itse tekemään päätöksen luovutetuilla vai omilla, kommentoin vain siihen, että toiseen klinikkaan ensin totaalisesti pettyneenä suosittelen myös lämpimästi Felicitasta. Täysi kymppi ammattitaidosta.
Kalliitahan nämä hoidot on kaikkialla yksityisellä, en edes uskalla ajatella, kuinka paljon rahaa tähän on mennyt - joka on tietysti jostain muusta pois ja aiheuttaa stressiä. Mutta mun hermot ei kyllä kestäisi julkisen odottelua, ja mielummin maksan tästä toivosta ja luovun vaikka vaatteista ja lomamatkoista.

Kaveri, jonka ei pitänyt saada lapsia koskaan, sai eilen tytön. Huomenna olen menossa katsomaan... jos kestän. Miehen kanssa mietittiin, että meilläkin olisi nyt vauva, jos olisi edes jokin 3 ekasta hoidosta tärpännyt...
 
Huomenta kaikille! On tosiaan monella nyt jännät paikat, täällä pidetään teille peukkuja ja isovarpaita =).

Villiheinä, joko ehdit testailla uudelleen? Täytyy tunnustaa, että itsellä on aika samansuuntaiset mietteet, on vaan jotenkin niin epäuskoinen olo. Olin ekaan ultraankin psyykannut itseni niin perusteellisesti pahimman varalta, että ne hyvät uutisetkin tuntuivat lähinnä vaan helpottavilta. Ei siis tosiaan ole mitään perhosia vatsassa tai odotuksen onnea, kuten ekassa plussassa. Toisaalta ei myöskään stressaa kuin hetkittäin - yritän suhtautua asiaan niin, että jos on mennäkseen kesken, en pysty siihen vaikuttamaan ja todennäköisesti pikkuinen ei olisi muutenkaan selvinnyt. Odottelen siis seuraavaa etappia eli np-ultraa (1.4.) ja yritän ottaa siihen asti mahdollisimman rennosti. R-oireita on, ajoittaista palelua, öklötystä ja rintojen turvotusta/aristusta. Myös alavatsaa ajoittain nipistelee/kiristää ja (anteeksi yksityiskohdat) valkovuoto on selvästi lisääntynyt rv:sta 7+ eteen päin.
Stella, minäkin kävin Felicitas-klinikalla km-tutkimuksissa ja nyt olen ollut siellä raskauden seurannassa, myös neuvolat aion hoitaa siellä, jos sinne asti päästään. Minä myöskin voin kokemusten perusteella lämpimästi suositella klinikkaa, todella hyvää, paneutuvaa ja nopeaa toimintaa.
Huomasitteko , että tänään tulee Liv-kanavalta Piitu Uskin keskusteluohjelma Naisen suusta, aiheena lapsettomuus? Vieraana on mm. Eve Hietamies, kenties uskaltaudun katsomaan, saattaa kyllä nostaa tunteet pintaan...
 

Yhteistyössä