35+ Lapsettomat

Olen taustaillut varsin ahkerasti ja jännännyt mukana vaiheissanne. Meriharakalle varovaiset onnittelut, toivottavasti viiva vahvistuu! :flower:

Ultrassa käyty tänään ja siellä köllötteli yksi pikkuinen, sydän sykki - MIKÄ HELPOTUS!! Pikkuinen on ottanut kasvuspurtin, luulin että olisin 7+2 mutta mitta oli 15 mm vastaten 8+0.

Tästä tuli sitten viimeinen sillä lapsettomuusklinikalla käynti. Lääkityksessä alkoi "alasajo", ja nyt pitäisi ilmottautua omalääkärille jatkoa varten (asumme ulkomailla, täällä ei ole neuvolasysteemiä ). Kauhulla odotetaan seuraavaa etappia, vielä ei pahemmin uskalla hengähtää, kun km kummittelee muistissa.

Toivon teille kaikille onnellista jatkoa ja voimakkaita plussapuhureita!! :heart:

Mullu 8+0
 
Iltaa taas!

Mullu onnittelut pienen sykkeen johdosta :heart: . Tottahan käyt meille edelleenkin päivittämässä kuulumiset?

Liisa mä pidän peukkuja että huomenna kaikki näyttää hyvältä, ja pääsette siihen inssiin. Tosiaan mullakin on, varsinkin silloin kun hoitorintamalla oikeesti tapahtuu jotain, tosi vaikee välillä keskittyä johonkin muuhun. Tsemppiä huomiseen d :) b

Missäs Chloe on? Lieneekö työmatkalla tai muuten saanut ajatukset pois näistä... Muistanko oikein, eikö sulla ala ne sumuttelut nyt ihan pian, tällä tai ens viikolla?
 
Täältä myös lämpimät onnittelut Mullulle ultran tiimoilta! Ihanaa lukea positiivisia uutisia :)

Oma 1. ultra edessä huomenna. Huh, että hirvittää - niin kuin hcg-arvojen soittelussa ei olisi ollut tarpeeksi sydämentykytystä.

Minä myös peukutan Liisalle starttia inssiin!

 
Tässä meni monta tuntia kun luin tämän 35+ ketjun viestejä, itse olen tämän teille monille jo tutun polun alussa, vasta kuudet kuukautisten alut itkettynä... kuukausi sitten tehtiin minulle perustutkimukset, joiden mukaan ainakaan siinä kuussa ei ovulaatiota ollut tapahtunut, muutoin hormooniverikokeet ja kohtu olivat noin kai kunnossa... 2 pvä kun olin saanut yksityiseltä nämä verikokeiden tulokset tuli polikliniikalta kirje, että mahdollisesti kesäkuulle 2010 saa ajan... aika pitkältä tuo aika tuntuu... varsinkin kun ikää on 35v. Mies menee nyt perustutkimuksiin ensi viikon maanantaina.

Olemme miehen kanssa olleet yhdessä kolme vuotta ja hänellä on 8v ja 10v ikäiset lapset, jotka meillä joka toinen viikonloppu. Ja jotenkin nämä lapsiviikonloput nyt ovat tuntuneet kuukausikuukaudelta raskaammilta minulle. Elän puolittain lapsiperhe-elämää, ilman omaa lasta tai päätösvaltaa lasten harrastuksiin yms isompiin tekemisiin.

Onko teillä muilla parisuhdetta jossa miehellä on lapsia? Mielelläni kuulisin miten näiden lapsiviikonloppujen tuskaa toiset lapsettomat ovat onnistuneet lievittämään?

Vaikka mieheni on todella empaattinen ja ymmärtää suruni kuukautisten aina vaan alkaessa, hän ei toisaalta jaa lapsettomuutta kanssani, hänellähän on entisestä liitostaan lapset, ja se yksinäisyys tämän suuren surun kanssa tekee asiasta vielä kipeämmän. Varsinkin kun kaikilla läheisillä ystävillä on nyt 5v-1v lapsia ja pari myös nyt raskaana.

Vielä vasta voin aavistella kuinka kivinen tie tässä on edessä, nyt kuukautiset juuri päällä ja kaikista masentunein olo =(

Voimia teille kaikille!
 
Heippa! Mieheni labratulokset eivät merkittävästi parantuneet ja lekurin mukaan ovat selvästi sitä "suoraan mikrohedelmöitykseen" -tasoa. Siitä huolimatta tehtiin eilen inssi. Ei vaan kuullemma kannata näillä siittiömäärillä olla kovin toiveikas. Ja mites se sitten onnistuu... hyvin oon onnistunut psyykkaamaan itseni joka kuukausi sitä luomuihmettäkin toivomaan ;) Jännitti eilisen päivän ihan pirusti, mutta pettymys ei sitten ollut hirveän suuri, kun inssi kuitenkin tehtiin. Olisi ehkä ollut suurempi, jos olisin lähtenyt tyhjällä kohdulla sieltä. Hyvät uutiset ovat, että mun osalta kaikki näyttää hyvältä ja lekuri ei veloittanut tästä "toivottomasta" toimenpiteestä muuta kuin siemennesteen tutkimisen ja käsittelyn.

vilkas Tervetuloa! Meillä ei miehelläkään ole lapsia ennestään, mutta silti hän ei ole kyllä ollenkaan niin innoissaan tästä projektista kuin minä. Innoissaan on ehkä väärä sana, mutta mulle on äärimmäisen tärkeää, että tähän nyt ryhdytään. Ja mua kyllä korpeaa välillä rankasti se, että mies kiukuttelee esmes rahanmenon takia hoitoja vastaan eikä tietty tykkää kun pitää antaa näytteitä. Ihan kun musta ois jotenkin kivaa lähteä tähän rumbaan vain siksi, että haluan lapsen juuri HÄNEN kanssaan! Joka toinen viikko epäilen, että mitenköhän meidän suhteen tässä käy ja joka toinen viikko olen varma, että tämä vaan vahvistaa meidän liittoa. Toisaalta ymmärrän miestäkin ja itsekin välillä mietin, että onko tässä sittenkään mitään järkeä... mutta tunneasiahan tämä kai on. Ei järjen mukaan elämällä taida tulla onnelliseksi.
 
Hei, Meriharakka, mitä kuuluu? Oletko testannut uudestaan? Mollu, onneksi olkoon. Liisa 34 toivotaan että inssi onnistuu. Voi olla että sun mies on sen takia tuollainen, kun miehille on tosi vaikeeta varmaan jos vika on heissä. Tai mun ystävällä on niin ja hänen miehensä on käyttäytynyt samalla tavalla. Arka aihe. Meillä vikaa on molemmissa. Mutta mulla on ehkä uutisia eli testasin eilen illalla selvän vaalean viivan. Mulla on ollut hirveän väsynyt olo ja oksettava olo ja paleltanut ja niin en sit enää kestänyt, vaan testasin, ja kaksi viivaa sieltä tuli! Nyt täytyy vaan toivoa että ultrassakin näkyis jotain sitten kun se joskus on. Ja ennen kaikkea ettei taas tulis keskenmenoa tai hematoomaa. Tai ettei olis tuulimuna tai kohdun ulkopuolinen tai muuta. Ja että ens viikolla olis vielä vahvempi viiva! En voi uskoa tätä! Mutta oksettava olo ei juuri anna unohtaakaan... Terveisin Villiheinä
 
Onnittelut Meriharakka ja Villiheinä :heart: :heart:. Muitten onnistuminen antaa uskoa myös itselle. Liisalle plussatuulia, kyllä niitä plussia tulee huonoistakin lähtökohdista! Itse sain aamulla tosissani taistella seuraavaan kiertoon uuden yrityksen, No, ensin hoitaja sanoi että tämä kierto osuu juuri viikoille 13-14 eli yritys menee silloin huhtikuulle (naikkari kiinni vkot 13-14) ja sit mä kysyin että eikö voi edes yrittää että eikö se riipu siitä milloin mun ovis on? Onneksi suostui sit siihen kun sanoin että mulla on sen verran ikää etten halua hirveesti ylimääräisiä odotella. Nyt siis toivotaan että hymynaama ilmestyy tikkuun viimeistään ma 22.3.!!
 
Hello!!
Vau Villiheinä!!! Kiva että sullakin onnistui!!! =) Tein uuden testin eilen,ihan digitaalisen, ja näytöllä luki raskaana 1-2viikkoa. Kai se sitten täytyy vissiin uskoa. Meillä ei oo lainkaan veritestiä, joten oikeesti uskon vasta ekan ultran jälkeen. Onko kellään kokemuksia näistä diginäytöllisistä??? Oireita ei mitään suurempia. Viluttaa, mutta mua nyt viluttaa aina, villasukat kesät talvet!! =) , hajut tuntuu kauheen voimakkailta, ja alavatsalla nipistelee siellä täällä.
Huomenna viimeinen työpäivä ja sitten viikon loma hiihdellen ja laskitellen lapissa!! Tulee kyllä tarpeeseen. On ollut jokseenkin rankka alkuvuosi, ihan näitten hoitojen takia. Nyt toki helpotti osaltaan tää plussaus, mutta en koe silti olevani raskaana, vaan oon saavuttanut taas yhden askelman. Luulen että eka ultraus kauhistuttaa mua enemmän kuin mitkään punktiot tai aukiolotutkimukset!!! edelleen vessaanmeno tuntuu, kuin menisi tuomittavaksi!! Vieläkin tutkin vessapaperia melkein suurennuslasilla, että jos siinä vaikka olisikin veriviiruja!! :/
Mutta nyt toivottelen kauniita ja aurinkoisia kevätpäiviä!!!
 
Villiheinälle onnittelut plussasta :heart: ja Liisalle tärppipuhuria! Toivorikas, toivottavasti pääsette pääsiäiseksi tositoimiin, turha odottelu on tosiaan ikävää.

Kävin tänään ultrassa ja sykehän sieltä löytyi :heart: . Kokokin vastasi 7+3, nyt 7+4 - tosin olen melkeinpä varma, että hedelmöittyminen on tapahtunut joitakin päiviä "normia" myöhemmin, että kenties meilläkin on spurttailtu :) Epäuskoinen olo, täytyy vaan yrittää pitää pää kylmänä ja varovaisen positiivisena.
 
Heippa taas!

vilkas tervetuloa mukaan porukkaan!

Liisa kiva että inssi kuitenkin tehtiin. Pidetään peukkuja seuraavat pari viikkoa. Ei muuta kun pitkää piinailupinnaa.

Villiheinä varovaiset onnittelut! Mulla lyö nyt ihan tyhjää, mikä pp sulla nyt onkaan?

meriharakka vielä uudelleen tosi isot onnittelut! Laitan sut jo plussanneisiin, kunhan ehdin päivittää :)

jipsis onnittelut ultranäkymistä :heart:

Pitää taas mennä, tuun illalla uudestaan.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Torstai 11.3.2010

Villiheinä 37/45..........3.ivf/icsi..............siirto 3.3. (testi 17.3.)
Liisa34 35/35.............1. iui.................. 11.3.
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 2.pas...... vko 11
Chloe70 39/42.......... 2.ivf.....................vko 14
Soulmama 36/39.......1.iui.....................maaliskuu?
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas........huhtikuu
pottu70 39/41...........4.ivf.....................huhtikuu
Iines-74 35/40...........2.ivf.....................vko 17
Susanna74 36...........3.ivf.....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi....................kevät
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
karmilla 35/40............käyntiaika maaliskuun alussa?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
vilkas75 35.................käyntiaika kesäkuu
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Aurinko-65 45.............3.icsi ?
StellaR 38/45.............4.ivf ?
janetski74 35/35.......2.icsi ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu..............................................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
 
No niin, päivitin siis listan. Ihanaa siirtää meriharakka tonne alas. Sinne on niin mukavaa siirrellä porukkaa, jospa se tahti siitä nyt lähtee kiihtyyn :D Villiheinää en nyt vielä sinne siirtänyt, siirretään sit lähempänä virallista testipäivää ;)

Tää tuntuu jotenkin taas ihan toivottomalta, tää kierto tuntuu ihan järjettömän pitkältä |O . Vaikka todellisuudessa nyt on vasta kp20. Menkkoja odottaa ristiriitaisin miettein: toisaalta odottaa et ne alkais, niin pääsis syömään niitä kivoja pillereitä, eli hoitaan sitä ongelmaa pois. Toisaalta niitä ei ikinä kaipaile alkaviksi... Taas tuntuu matka sinne hoitoon tosi pitkältä. Toisaalta pelkään tuleeko siitä taaskaan mitään, jos taas tulee jotain p***aa niskaan eikä päästä edes aloittaan :ashamed: Että tälläsin miettein tänään.
 
Oikeasti, niin pahat (risti)riidat taas. mies kokee tämän kaiken niin erilailla. Minä lapseton, hän haluaa että elämä hlpompaa kun meillä myös yhteinen lapsi... vaikeaa ollla jopa parisuhteen ainoa lapseton =(

voimahaleja kaikille
 
Onnittelut Mullulle, Meriharakalle ja Villiheinälle!

Tervehdys myös kaikille muille! Olen tässä yrittänyt vähän vähäisempää palstailua, kun eipä tässä ihmeempiä tapahdu ennen elokuuta ja luomukiertojen mahikset on mitä on. Mä nautin kevätauringon paisteesta - tänään join ekaa kertaa päiväkahvit partsilla B)

Mukavaa viikonloppua toivottaen,
Rosmariini, kp 21, DPO 6 (?)
 
Superonnittelut villiheinä ja meriharakka! On aina niin mahtavaa kuulla, kun joku onnistuu, etenkin useamman yrityksen jälkeen. Antaa uskoa.

Nykyinen lääkärini yksityisellä on kyllä fantastinen. Olin suunnittelukäynnillä ja hän sanoi, että sanoisi kyllä suoraan, jos tässä hakataan päätä seinään ja rahaa menee vaan hukkaan. Kuulemma speksien mukaan hän uskoo, että viime negassa käytiin jo hyvin lähellä, ja jotkut vaan kulkee kivisemmän tien. Just mitä halusinkin kuulla. Lisäksi lääkkeet meni vaihtoon ja seuraavaksi kokeillaan pitkää kaavaa (ekaa kertaa sumutteet ja jokin uudehko lääke). Jos vaikka solujen laatu paranis, määrähän on aina ollut ok. Eli hedelmöityshoitotoimenpide nro 8 ottelussa meitsi vastaan lapsettomuus, ivf-erä nro 4 huhtikuussa.

Hyvää viikonloppua!
 
Paljon onnea Mullulle, Meriharakalle ja Villiheinälle!!!

Ihanaa ja kannustavaa lukea iloisia uutisia onnistumisesta. Kaikilla on kuitenkin takana rankka urakka, johon mahtuu paljon hikeä ja kyyneleitä. Onnea myös muille testaajille!
 
Hei, Mullu onnittelut ultrasta! Onnea myös Meriharakka. Milloin sulla on ultra aika? Iines mulle käy hyvin et mut siirretään vasta ultran jälkeen plussanneisiin. Koko ajan mielessä keskenmeno. Tää tuntuu tosiaan vaan yhdeltä vaiheelta tässä hoitorumbassa. En usko et pystyn iloitseen ennen viikkoa 30, jos sellaista koskaan tulee. Testailen tosiaan uudemman kerran ensi ke, silloin toivottavasti kontrolliviiva ja testiviiva yhtä vahvoja, vaikka nytkin selkeä. Kuvottava olo sen kun jatkuu ja nukun säännölliset päikkärit. Vähän hirvittää millaiseksi tää meneekään, kun alussa jo tällaista. Mulla kyllä aina alkanut pahoinvointi tosi aikaisin. Viimeksi vaan oli se hematooma, joka nyt koko ajan mielessä. Aika kuluu niin hitaasti. Iines74, oon samaa mieltä, aika matelee. Villiheinä
 
Villiheinä onkohan tossa listassa väärin noi sun päivämäärät? Nyt iski epäilys. Siis että tottakai siirrän sut heti plussanneisiin, jos sulla on testipäivä ollut jo. En yhtään ihmettelis jos oon häärästellyt sinne väärää tietoa. Sorry :ashamed:

Rosmariini sulla on kyllä mielettömän hyvät hermot :D

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Seinäkukkanen
Hei
olen lukenut parin viikon aikana koko tämän ketjun läpi alusta alkaen(tunteja ja tunteja) ja oppinut paljon ja elänyt mukana teidän kokemuksianne. Nyt ajattelin uskaltautua kirjoittaa tännä itsekin, jos minut huolitte mukaan. Minä olen nimittäin ryhtynyt tähän hoitoon ihan yksinäisenä naisena lahjasolusiittiöillä. Ja näin kovin kovin vanhana.
Tämä on minun ensimmäinen ivf ja paraikaa menossa pp5. Punktio oli 5.3. ja siirto 8.3. Itse hoito meni hyvin. Lääkkeenä oli femar+puregon+ orgalutran+ pregnyl. Munasoluja löytyi 10 kpl joista hedelmöittyi 7kpl. Siirtopäivänä alkoista kuitenkin vain yksi oli 7 soluinen ja fragmentoitunut (en tiedä kuinka paljon) ja toinen kerkesi juuri jakautua 6 soluiseksi. Niiden olisi pitänyt kuulemma olla silloin 6-10 soluisia. Nämä molemmat sitten siirrettiin. Loppuja alkioita viljeltiin vielä muutama päivä, mutta ne eivät jaksaneet enää jakaantua, joten pakkaseen ei sitten saatu mitään. Nyt sitten jännitän täällä näiden pikkualkioitteni puolesta, sen yhden hitaan ja toisen hiukka rupusen. Alunalkaen lääkäri sanoi, että mahdollisuuteni saada lapsi on alle 1 prosentin, johtuen tästä iästäni.
On hirvittävän vaikeata keskittyä mihinkään muuhun kun miettimään tätä asiaa. Toive lapsesta on kuitenkin ollut niin kova, että halusin nyt kuitenkin vielä yrittää tätä asiaa, kun elämäni on erittäin vaikean, pitkän suhteen ja eron jälkeen vihdoin tasaantunut. Takanani siitä suhteesta on yksi keskenmeno. Voi kunpa olisin vain aloittanut tämän hoidon edes vähän aikaisemmin.
Oireita on vähän, mutta johtuvat kyllä tuosta lugesteronista, joka aiheuttaa minulla hirveän kovaa väsymystä ja pientä pahoinvointia. Myös rinnat ovat arat, mutta olivat jo ennen siirtoakin. Nyt on uusi kummallinen oire. Herään joka yö klo 4 siihen, että olen likomärkä hiestä, hiukset ja yöpaita ihan hikisinä. Onko kellään muulla ollut tälläistä??Onko minulle tullut vaihdevuodet kesken hoitojen vai aiheuttavatko nämä kaikki hormonimäärät mitä on sisäänsä laittanut tälläistä? Milloin alkiot yleensä kiinnittyvät jos ovat kiinnittyäkseen. Jostain luin, että 4-5 päivän jälkeen?
Tämä kirjoitusketju on ollut minulla henkireikä tämän jännityksen keskellä ja kiitos teille, että olette rohkeasti kirjoittaneet tunteitanne tännä. Suuret onnittelut plussanneille, Meriharakalle ja Villiheinälle ja muille tietysti myös. Iines myös sinun mietteitäsi olen seurannut tiiviista, toivottavasti pääset pian etenemään hoidoissa.

Seinäkukkanen ja pikkupupuset
:heart: :heart:
 
Stella, tuntuipa hyvältä lukea, että olet saanut hoitojesi suhteen uutta tuulta purjeisiin, jospa nyt löytyisi aseet. Iines, jaksamista tuskasteluun, odottelu ja tietämättömyys on tosi turhauttavaa.

Tervehdys Seinäkukkanen :flower: Toivottavasti pikkupupusesi tarraavat tiukasti kiinni, tsemppiä piinailuun!


Tässä on pari päivää nyt yritelty totutella ajatukseen, että raskaana ollaan, epäusko kummittelee edelleen vahvana. Eli päivä kerrallaan mennään. Uskaltauduin ilmoittautumaan tuonne odotusosastolle, mutta aion kyllä seurailla aktiivisesti teidän kuulumisia, toivottavasti nähdään pian +-pinossa!

jipsis
 
Sunnuntaita kaikille, Iines kyllä sä oot laittanut ihan oikeet päivämäärät eli testasin viikkoa ennen virallista testipäivää koska mulla oli niin hirvee olo. Testiviiva oli selkeä mutta ei yhtä vahva kun kontrolliviiva. Testaan uudestaan virallisena päivänä, mutta tää väsymys, palelu ja oksettava olo on kyllä niin selviä ja niin aikaisin et mielessä on käynyt, että onkohan ne meidän molemmat blastokystit kiinnittyneet... Apua. Tai onko joku rypäleraskaus, vai mikä nosti hcg-arvoja tosi pian paljon. Tietääkö kukaan? Mulle kuitenkin eka ultra merkkaa tosi paljon. Ennen sitä en yhtään iloitse, kun viimeksi löytyi se iso hematooma sykkeen lisäksi. Voi se oli hirveetä! Seinäkukkanen, tervetuloa joukkoon, hyvää syntymäpäivää ja toivotaan että pikkuiset kiinnittyvät! Iines, oliko sulla viikolla 14 seuraava hoito? Toivotaan että pääset pian jatkamaan. Oliko niin että eka syöt kuurin e-pillereitä tai jotain hormonia ja sit aloitetaan pistokset, jos kaikki ok? Liisa, millainen olo? Meriharakka milloin ne ottaa ultraan Taysissa? Saan soittaa ke sinne ja toivon tosiaan että ennen pääsiäistä sais ajan, oon niin malttamaton. Ja pelkään sitä ultraa ihan sairaasti! Villiheinä
 
Tervetuloa ja oikein hyvää syntymäpäivää Seinäkukkanen!

Olen hieman ihmeissäni tuosta 1 % mahdollisuudesta iän takia. Itse tunnen useampia neljävitosia, jotka ovat viimei aikoina saaneet lapsia. Itse olen 38, tänä vuonna 39, ja munasoluissa samaa fragmentoitumista. Ei kukaan ole ainakaan vielä sanonut, että oltais noin pienillä todennäköisyyksillä liikkeellä. Nyt vaan tsemppiä peliin yhtä paljon kun sulta löytyy rohkeuttaa lähteä rumbaan yksin!

Ja kaunista sunnuntaita kaikille!
 

Yhteistyössä