Tänään oli siirto. Matkaan tuli kaksi blastokystialkiota. Vielä jäi epäselväksi saatiinko pakkaseen mitään, sillä viljelevät kahta alkiota huomiseen ja katsovat pääsevätkö pakkaseen vai päätyvätkö roskikseen laadusta riippuen. Pergoveriksella saatiin hyvin kypsiä soluja, toisin kun ennen eli 15 solusta 13 oli kypsää ja 10 hedelmöittyi. Niiden kuuden jakaantuminen oli vaan loppunut kesken tässä viiden päivän viljelyssä. En tiedä miten kestän jos pakkaseen ei jää mitään ja taas pitäis aloittaa hoito. Vähän oon sillä kannalla ettei enää jatketa. Toivorikas, onko sulla raskauoireita? Näiden blastokystien pitäis kai kiinnittyä heti kohta eli vois kai ollakin jo tuntemuksia. Vaikka eihän kaikille tule mitään. Mulla on kyllä tullut pahoinvointia sen verran että molemmilla plussakerroille oon tiennyt plussasta jo ennen testiä. Mutta se toinenhan raskaus meni hematooman takia kesken viikolla 9. Toisesta luomusta meillä on suloinen 4-vuotias poika. Kyllä mä syön masennuslääkettä, ja söin koko viime raskautenikin. Suositus on että ihan loppuraskaudesta lopettaa hetkeksi ettei vauvalle tule mitään vieroitusoireita, mutta ei herranjestas lääkitystä hoidoissa lopeteta. Tietysti masennuslääkkeissäkin on eroja. Mulla on Seronil. Ja aina gynekologi ja psykiatri on olleet samoilla linjoilla että ei missään nimessä saa lopettaa lääkitystä. Ainakin viiden eri gynen kanssa oon jutellut asiasta. On kuulemma sikiöllekin vaarallisempaa jos äiti on kovin ahdistunut kun jos söisi lääkkeitä ja voisi hyvin. Olen kiltisti uskonut heitä. Ja täytyy sanoa ettei meidän lapsi voisi olla paljon terävämpi, lukee jo ja puhuu melko hyvin englantia vaikka on vasta 4. Eikä muutakaan erikoista ole hänessä. Eli turvallisin mielin vaan. Ainoot ketkä varoitteli lääkkeestä oli terveydenhoitaja, mutta ei hänkään sitten enää kun kerroin lääkäreiden nimet ja sen mitä he olivat sanoneet. Yhteekään kielteisesti suhtautuvaan lääkäriin en ole törmännyt. En Taysissa enkä yksityisellä. Tosin tk-lääkäreillä en koskaan käykään. Kävin neuvolassa ja lääkärit hoidin omalla gynellä yksityisesti. Tuleepa pitkä viesti, mutta suututtaa ihan sun puolesta. Nyt ei muuta kun piinaillaan. Ja yritetään miettiä muita asioita. T. Villiheinä ja Nuppu ja Pupunen