35+ Lapsettomat

Voi ei pottu. Tosi harmi ettei vieläkään. Jatkuvat pettymiset on jotain ihan hirveetä. Jaksamisia teille molemmille :hug:

sinivatukka huhuu? Mikä sun tilanne on?

Stella mä tiedän ton sun ajatuksen. Mulla sikäli sama tilanne, et ikinä en ole plussaa saanut ja epäilen onko se edes mahdollista. Mulla oli viime joulukuussa ihan haamujen haamu, siis tosi hailakka harmahtava viivanpaikka. Oon alkanut epäileen sitäkin, että jos se oli vaan sitä, kun niin kovasti haluaisi siinä jotain nähdä, kuvitteli siihen semmosen hailun viivanpaikan :/

Mites meriharakan ja toivorikkaan piinailu sujuu? Onko mitään tuntemuksia? Aiotteko ottaa varaslähdön testailuun? ;)
 
Kiitos tuesta Villiheinä ja Iines. Arvasin jo muutama päivä sitten, että ohi meni, kun alkoi olla rusehtavaa vuotoa. Toisaalta mielessä pyöri jatkuvat vessassa ramppaamiset, vatsan vihlaisut ym. jotka olivat mukamas merkkejä jostain muusta. Vielä labraan ajaessa mieleen tuli, että jospa vähäinen ruskea vuoto ei merkitsisi molempien palleroisten epäonnistumista. Turha toivo. Pakkasessa meillä ei ole mitään. Tämä oli kolmesta hoitokerrasta ensimmäinen, kun saatiin edes kaksi alkiota aikaiseksi ja pidettiin parhaana laittaa ne heti kyytiin. Taas palattiin siis lähtöruutuun. Huoh.
 
Voimia, Pottu, täältäkin. Niin epäreilua. Itsellä käynyt myös useasti mielessä, että miten ihmeessä homma onnistuu niin helposti sellaisilta, jotka tuntuvat tekevän kaikkensa tuhotakseen kaiken maailman päihteillä terveytensä ja kaiken muun siinä ohessa. Ja taas ne, jotka yrittävät ja toivovat kaikesta sydämestään, saavat kestää ainaisia pettymyksiä.
 
Villiheinä, se hematoomakeskenmeno tuli rv 7, eli onneksi ei kovin myöhään. Mutta koville se on mullakin ottanut, vielä kun lääkärikin totesi alkion mitä ilmeisimmin olleen ok :'(
Pelkään myös uutta hematomaa (mulla kun onnistuneessakin raskaudessa sellainen oli, mutta onneksi kuivui aika alussa kokoon). Tiedän, että jos uusi raskaus alkaa niin sitten sitä vasta pelätä saakin. Peukkuja sinne kovasti, että kyytiläiset tarraavat lujasti kiinni!
 
Villiheinä Onnea sulle kyytiläisen kanssa. Pidän peukkuja. Mä sain nyt respetin uusiin masislääkkeisiin psykiatrilta. Mun syksyinen lääkitys oli sen mielestä ihan turha (annostus ihan lapsellisen pieni), se saattaa jopa vaarantaa Kelan tuen saamisen terapiaa varten. Ne voi todeta, että ei ole kunnolla yritetty lääkehoitoa. Itse olen kuvitellut popsivani lääkitystä ja ihmetellyt vaan, kun ei olo parane. Mutta nyt 10 kk ekan lekurikäynnin jälkeen alkaa vaikuttaa siltä, että saa masennukseeni hoitoa. Tämä lapsettomuushan ei tosiaan ole mitenkään pirstänyt ainakaan. En osaa sanoa, kuinka suuri rooli sillä on masennuksen puhkeamisessa omalla kohdallani.

Lisää omaa napaa: Kävimme nyt yksityisellä klinikalla ja siellä lääkäri ei edes kysynyt mun painoani. Ultrattiin taas ja ihan hyvältä näytti. Heti alkavalla viikolla on oviksen aika ja menen uudelleen ultrattavaksi ja miehen siemennesteanalyysi uusitaan. Jos kaikki menee aivan putkeen eli ovis todella tapahtuu ja miehen tulokset olis vähemmän paremmat kuin viimeks, niin tehtäis inseminaatio nyt heti. Jotenkin innostuin ihan hirveesti, kun lääkäri tätä selitti, mutta nyt alkaa hiipiä pessimismi puseroon. Pelottaa, että petyn ihan hirveesti, jos ei niitä siittiöitä nytkään ole yhtään enempää. Seuraava suunnitelma on sitten mikrohedelmöitys 2 kk päästä. Mun seuraava ovis osuu tylsästi pääsiäiseen, joten menee yks kierto ohi.

Jaksuja kaikille
:hug:
 
Sunnuntaita!

Liisa kiva kuulla että käynti oli mukavampi kun aiempi ja tosi mukava kuulla että pääsette tuumasta toimeen. Hyvä että sait nyt uuden lääkityksen, toivottavasti se nyt auttaa. Varmaan sekin jo vaikuttaa mielialaan positiivisesti, ettei heti tyrmätty, vaan asiat oikeesti lähtee eteneen. Toivottavasti miehelläsi on nyt paljon hyviä simppoja =)

Päivittelin listaa, ja siirsin sinivatukan tonne alas. Jos sulla on jotain uutista, kerro ihmeessä että saadaan sut siirrettyä oikeeseen paikkaan.

Mites karmilla? Koska se käynti on, vai onko ollut jo? Jos on ollut, niin miten hommat lähtee eteneen?

Piinailijoilla alkaa olla jännät paikat, huomenna testi. Peukkuja pidetään loppuun saakka!
 
Hei, Liisa34: tosi kiva, että sait parempaa hoitoa ja toivottavasti kaikki menee inseminaatiossa hyvin. Meillä tehtiin nyt tää hoito kokonaan icsillä koska miehen simpat on hyvin hitaita ja sperma jotekin paksua. Eivät halunneet ottaa riskiä. Olikos sulla niitten kilppariarvojen kanssa jotain? Kannattaa pyytää kunnon annos Thyroxinia kanssa jos se olit sinä jolla TSH oli 2,5 eli sama kun mulla aluksi. Nyt syön 0,1 ja sit vielä lasten pikkutabletin ja voin paljon paremmin. Se hoito yksityisellä on niin kallista että kilppariarvot kannattaa hoidattaa kuntoon! Toivon että meillä menis nyt paremmin kun arvot on ok. Plussartuulia kaikille testaajille! Toivorikas, jännittää hirveesti sun puolesta. T. Villiheinä ja Pupunen sekä Nuppu
 
Kiitos kaikille kannustuksesta. Tänään siis PP11 ja testi erittäin nega. Vuoto ei ole kuitenkaan alkanut ja miehen sanoin toivo elää niin kauan kuin se alkaa tai huominen veritesti on nega. Kaikennäköisiä nippailuja ja nappailuja on mutta kun sitä kyttäilee ja kuulostelee itseään tuhat kertaa enemmän kuin normaalisti ennen menkkoja niin mistä sitä tietää mikä on erilaista ja mikä tavanomaista. Huomenna iltapäivällä siis tuomio.
 
Maanantaita kaikille, voi Toivorikas mä pidän peukkuja oikeen kovasti. Ihmeen aikaisin sulla testipäivä???? Mulla pp14 kotona testi. Välillä on tuntevinaan jotain oireita ja sitten taas on ihan varma, ettei tästäkään tullut mitään. Miksi tän täytyy olla tällaista vuoristorataa, toivo ja epätoivo vaihtelee... Onko kaikille piinailijoilla samaa? Kun pystyis unohtaan koko asian ja kattoon sit testipäivänä ilman tällasia arvailuja! Meriharakka ja Sinivatukka, miten teillä? Onnea piinailun loppumetreille! Pottu, millainen vointi? Aiotteko vielä jatkaa? Paljon voimia sulle. T. Villiheinä tällä hetkellä varmana negasta
 
Nyt vaan oma napa eli juuri sain soiton naikkarilta ja negahan se oli :'( . Eipä taida mun kohtuun mikään kiinnittyä.... Yhteen passiin on vielä alkiot pakkasessa, yritetään varmaankin heti seuraavaan kiertoon lääkkeetön pas. Aika jumalattoman masentunut fiilis just nyt.
 
Voi ei Toivorikas. Iso lohtuhalaus. Voin kuvitella sun tuntemukset. Tosin ne blastokystit selviää pakastuksesta paremmin ja kiinnittymisprosentit on myös suuremmat. Ehkä vihdoin pas tuo kaivatun tuloksen! Mä tiedän et tuun kans kovaa alas, jos nega tulee, koska kahdella blastokystillä pitäis se plussa kyllä tulla. Mies laski et olis 80 prosenttia kahden blastokystin mahdollisuudet raskauttaa eli jos kuuluu siihen 20 prosenttiin niin voi v mikä tuuri. 4 blastokystillä sen pitäis kuitenkin olla 160 prosenttia et raskautuu! Eli kyllä sun vuoron on pakko tulla... Meillä taas ei varmaan oo niitä pakkasukkoja, joten jos tää menee pieleen niin me ollaan taas alkutekijöissä. Tai siis ei tiedetä miten niiden kahden jatkoviljellyn kävi. Lääkekekatto tosin on täynnä eli seuraava kerta olis jo edullinen, heh heh... Kyllä nyt olis aika ruveta plussia ropisemaan tännekin!!!!! On tää sellaista hermopeliä. Toivorikas, mun piti lohduttaa sua, mutten oikeen osaa. Mä olin niin varma että sä plussaat. Rutistus. T. Villiheinä, Pupunen ja Nuppu
 
Villiheinä: ei ne meidän alkiot ole olleet blastokystejä, pakastettu 3 päivän ikäisinä kait 7-soluisina ja tässä siirrossa ne kaksi oli 8 ja 7 soluiset. Eikö ne huurunenät ensin "taannu" vähän ja sitten lähtevät jakautumaan uudestaan? Kai niitä voisi yrittää viljellä blastokystiksi asti mutta oletan että pakastetut ovat sen verran heikentyneitä että heittävät veivinsä kyllä niin pitkässä viljelyssä? Tietääkö joku?
 
Pahoittelut ja voimahali Potulle ja Toivorikkaalle! Olisin niin sydämmestäni toivonut teille hyviä uutisia.Toivon että jaksatte nostaa hännän pystyyn uskoa tulevaisuuteen! Kyllä niitä ihmeitä sattuu! Tää piinailu on omalla kohdalla ollut pahin. Aikaisemmat eivät ole tuntuneet lainkaan niin raskailta. Kai se on ollut aina itsestäänselvyys että täti hyökkää kylään heti kun mahdollista. Ei ole edes testiä tarvinnut tehdä. Viime lauvantaina tuli sellasta rusehtavaa vuotoa, ja repesin sitten ihan totaalisesti.Mieskin oli ihan kummissaan, kun yleensä oon ottanut rauhallisesti huonot tulokset. Odotukset on vaan ollu niin korkeella, kun vihdoinkin saatiin alkioita. No vuoto lakkasi, ja olenkin odotellut koska se hyökyaalto tulee. Aattelin etten testais ollenkaan. Työkaveri (lapsettomuus hoidoissa myös), sanoi, että pakko se joskus on kohdata, ja jos sen nyt tietää ei tarvi enään pelätä. Tein testin äsken, kun sain itselleni vakuuteltua, ettei siihen kuole. Testi näytti haaleaa plussaa. Aika kummat fiilikset. En meinaa uskoa, että testi oikeesti pitää paikkansa. Ja eihän se vielä mitään kerro. En usko että pystyn luottaan mihinkään ennen ultraa, ehken vielä sittenkään... Pelkää, että joku vetää maton alta tai herää unesta. Kaikki olikin pelkkää unelmaa. Haen vielä huomenna uusia testejä....
 
Meriharakka, pidän sinulle peukkuja! Koska menet verikokeeseen? Itselläkin oli ensimmäinen testi hyvin haalea, seuraavana päivänä hcg 54.

Ja tosiaan ihan unohtui, oikein hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:
 
Voi harmi, Toivorikas! Suru on surtava, mutta hienoa, että jaksatte jo miettiä tulevaa.

Villiheinä myötätuulta piinailun loppuun saakka!

Meriharakka, kuulostaa ihan oikealta plussalta! Ymmärrän epäuskon etenkin sen ruskean vuodon jälkeen. Onpa hienoa saada lisää onnistumisia tälle palstalle!

Me olemme itkeneet suurimmat itkut ja mietimme jo seuraavaa ICSI:ä, joka on ehkä huhtikuussa, jos pääsiäinen ei pahasti sotke. Toki pettymys on usein vielä mielessä ja asiasta puhutaan paljon, mutta mennyt on mennyttä. Haluamme vielä yrittää, koska meillä jokainen hoitokerta on ollut edellistä parempi eli ollaan löydetty sopivammat lääkkeet. Nyt keskitymme nauttimaan pistosvapaista viikoista.
 
Meriharakka hurjasti onnea plussasta! Kyllä se siitä tummenee, usko pois. Onko sulla jotain oireita? Kukas muu täällä testailee? Toivorikas, joo kyllä viljellään sulatuksen jälkeenkin jossain paikoissa blastoiksi asti, mutta ei teilläkään ihan lyhin viljely ole ollut kun kerran olivat 7 ja 8 soluisia. Ja ne pakkasukot voi sulaa täydellisesti. Meillä kävi viimeksi niin, mutta nega tuli silti. Olin ihan varma ettei mun geeneillä pakastusta kestetä kunnolla. Kukahan muu täällä oli jolla oli pitkä viljely???? T. Villiheinä
 
Hyvää Naistenpäivää myös täältä!

toivorikas voi harmitus, pahoittelut ja :hug: . Tosiaan hienoa että jaksat heti suunnitella uutta yritystä. Jaksuja.

meriharakka jeeee! Hyvältä kuulostaa. Tottakai se siitä tummenee, eikös nyt ole vasta pp12? Mahtavat onnittelut :heart:

pottu hyvä että olette päässeet pahimman pettymyksen yli ja jaksatte suunnata katseen jo uuteen hoitoon. Josko päästäis piinaileen yhdessä :)

muok. meriharakka laitoin ton listalle nyt noin. Haluatko odottaa vielä verikokeen vastausta, vai laitetaanko heti jo tonne alas? =)
 
Laitan minäkin lusikkani tuohon viljelyasiaan. Jos on pakastettu 2-päiväisinä, niin on yleensä 4-soluisia ja kolmipäiväiset parhaimmillaan 8-soluisia. Blastokystilla saadaan tosiaan hyviä tuloksia, mutta sitten jos on näitä meikäläisen 'herkkänahkaisia' alkioita, jotka ei noita litkuja kestä niin kannattaa hyvinkin pakastaa jo kahden päivän jälkeen. Mullahan en on kuukahtaneet sen kahden päivän jälkeen, mutta kun jätettiin se kolmas päivä pois niin kohdussa ovatkin jakautuneet pidemmälle.

Mystisiä nämä hommat, mutta meillä ei näissä hoidoissa ole mikään asian mennyt oppikirjan mukaan. Lääkärikin sitä jo huokaili.

Voimia kaikille!
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

alkuperäinen lista löytyy sivulta 83

Maanantai 8.3.2010

meriharakka 36/37....2.ivf....................siirto 24.2. (+ testattu 8.3.)
Liisa34 35/35.............1. iui.................. vko 10
Villiheinä 37/45..........3.ivf/icsi..............siirto 3.3. (testi 17.3.)
karmilla 35/40............käyntiaika maaliskuun alussa
Chloe70 39/42.......... 2.ivf.....................vko 14
toivorikas-72 37/46...3.icsi:n 2.pas......maaliskuu
Soulmama 36/39.......1.iui.....................maaliskuu?
wellamo 38/41.......... 1.ivf:n 3.pas........huhtikuu
pottu70 39/41...........4.ivf.....................huhtikuu
Iines-74 35/40...........2.ivf.....................vko 17
Susanna74 36...........3.ivf.....................kevät
Miisamari 36/36.........4.icsi....................kevät
Vesiheinä 39/43........3.ivf.....................toukokuu
Rosmariini -7435/36..1.ivf/icsi.................elokuu
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
sela 40/38.................jonottaa luovutettuja munasoluja
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Cris 36v.....................4.icsi ?
Sitronella 35/41........ 4.ivf ?
Toivoja.......................2.ivf ?
Nipsu72 37................ 2.ivf ?
marigold 35/35..........2.ivf ?
Aurinko-65 45.............3.icsi ?
StellaR 38/45.............4.ivf ?
janetski74 35/35.......2.icsi ?
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris....................................... (1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka............................... (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (?1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu..............................................(3.icsi:n 2.pas)


 
Huh, onkin ollut piiiiitkä tauko, ettei tullu täällä käytyä. Yritin vähän lueskella, mitä täällä on tapahtunut, ja paljon onkin.... Surullisia ja iloisia uutisia. Mutta iloiset uutiset antavat toivoa myös niille, joilla ei niin hyvin menekään.

Meidän inssi siirtyi, koska ovis näytti plussaa perjantaina. Lekuri oli sitä mieltä, että yritetään vielä luomukiertoon. No, jos kierto pysyy samana, niin ovis on todennäköisesti taas viikonloppuna. Jos on, niin sitten otetaan lääkkeet kehiin. Eli täällä ei nyt tapahdu muuta kuin odottamista. Paitsi että sain uuden työpaikan ja aloitan pääsiäisen jälkeen uudessa työpaikassa. Tämä tarkoittaa myös kaupungin vaihtoa! Olen hyvin iloinen asiasta ja innoissani uudesta työpaikasta. Hoidot joudutaan sitten myös siirtämään, mutta se ei varmaan mikään ongelma.

Mutta tsemiä vaan kaikille. Palailen astialle, kun jotain tapahtuu ja käyn välillä ihmettelemässä mitä teille kuuluu. :)
 
Iltaa.

Kiitos lumeton kommentista...jatketaan yrittämistä ja toivotaan, että joku sissipallero jaksaisi jatkaa kehitystä. Jos näkisi tosiaan edes kerran jonkun hailakan plussan, se antaisi toivoa. Meillä on aika loppuviikosta taas kerran yksityisellä jatkon suunnitteluun...

Ärsyttää kyllä kun ihmiset asennoituu usein niin, että kunhan menet ja teet vauvoja. Otin nasunuharokotteen, ja eräs ystäväni hyvin kärkkäästi kommentoi että olenko muka raskaana ja ettei itse halua ottaa rokotetta, koska valtio vaan haluaa päästä ylijäämärokotteistaan eroon. Sanoin ihan muina naisina, että ajattelin että nyt olisi hyvä sauma ottaa rokote, jos vaikka tulisin raskaaksi pian. Siitä nainen sitten että "ai te aiotte nyt HANKKIA lapsia...". Minä siihen, ettei se ole niin helppoa enää mun iällä, ja ystävä tietysti siihen että "höpöhöpö, ethän sä ole vanha jne." ja juttu jatkui tyyliin "HALUAAKO sun mieskin nyt lapsia jne". H%&#?tti. Ai että halutaanko ja että on helppoa. Toivottavasti itse osaan ottaa tästä opiksi vastaaviin tilanteisiin, että kuuntelisi vaan eikä kävisi tenttaamaan ja vähättelemään ja pitämään-niin-helppona-kun-ei-kerran-tiedä-miten-asia-on.

Sori ON, oli pakko vuodattaa. Vähän arka aine nääs.
 
Stella, tuo on niin totta, vähättely on usein todella turhauttavaa. Totuus on, ettei monikaan ymmärrä lapsettomuutta ja sen aiheuttamaa kipua, ellei ole sitä itse tavalla tai toisella kokenut. Onneksi löytyy tällaisia foorumeja, vaikka tietenkin toivoisi, ettei näitä tarvittaisi. Hienoa, että suunnittelette jatkoja, tsempitystä tulevaan!
 
Iines Kiitos listan päivityksestä ja tsemppauksesta. Toivottavasti säkin pääset taas pian tositoimiin.

Villiheinä Piti ihan tarkistaa, että mikä se mun kilppariarvo olikaan ja se on 1.3 eli pitäs oleman ihan bueno. Silti kyllä masentaa, lähtee hiuksia yms.

Lohtuhalit negoista :hug:

Onnea meriharakalle. Pidän peukkuja. :flower:

Meillä on huomenna toinen lääkärikäynti yksityisellä. Riippuu miehen labratuloksista, mitä tapahtuu. Ainakin ultrataan, toimiiko mun ovis. (Nyt aloin pelätä sitäkin, että jos se ovis ehtiikin jo mennä.) Jos miehellä on riittävästi siittiöitä, niin kokeillaan inseminaatiota. Muuten meillä on ICSI edessä, mutta tähän kiertoon sitä ei enää ehtinyt. Jännittää ihan hemmetisti, koska oishan se hienoa, jos se inssi tehtäis. Muuten sitten odottelu jatkuu vielä 2 kk. Miten te pystytte keskittymään esmes työasioihin tän kaiken keskellä? Ei vois just nyt vähempää napata ja töitä ois vaikka kuinka.
 

Yhteistyössä