35+ Lapsettomat

Kirjoittelin tänne tuossa ennen joulua mutta olen lukenut teidän kuulumisia.
Me sitten teimme viidennen passin tammikuussa ja ihmeeksemme saimma plussan testiin jo pp11 ja joka veritestillä vahvistettiin pp14. Pahoinvointi oli kovaa yms. kaikki klassiset raskauoireet tuli päälle kunnes viime maanantaina rv5+2 alkoi erittäin runsas verenvuoto jota kesti n. 3h :( Menin ultraan tiistai-aamuna, lääkäri löysi ruskuaispussin ja sanoi, ettei ainakaan tällä vuodolla vielä ole ulos tullut jotan nyt pitää odotella..Vuotoa ei sen jälkeen ole tullut MUTTA kaikki raskausoireet hävisi kuin siihen kun verenvuoto alkoi. Nyt sitten vain odotellaan 3.3 ultraa jossa sitten katsotaan joudunko kaavintaan vai meneekö lääkkeillä tämä loppuun.

Tuntuu niin turhalta tehdä hoitoja ja saada sitä plussaa testiin kun näin kuitenkin menee..plussa mitä se on? välttämätön paha joka pitää tehdä mutta josta ei kuitenkaa mitään tule muutakuin pahaaolo ja surua..100 kertaa mieluummin nega kuin tämä.

Toivottavasti teillä onnistuu. Minä taidan nyt jättää nämä hoidot tähän.

 
Heippa,

Onnea Tikrulle punaisista ja paljon lykästystä uudelle kierrokselle! Toivottavasti saat työmatkasi jollain tavalla "selitetyksi". Minullakin on ollut vuosien varrella tiukkoja tilanteita työasioiden ja hoitojen sattuessa päällekkäin. Ei ollenkaan hyvä juttu, koska ko. asia lisää stressiä entisestään. Tällä kertaa ei tavatakaan odotushuoneessa, kun meillä tositoimet ajoittuvat luultavasti viikolle 16 (jos sellaisiin edes päästään tällä heikohkolla munintakyvylläni):)

Lämpimät lohtuhalaukset Jannika07:lle! Vuodenvaihteessa itse saman läpikäyneenä tiedän miltä sinusta tuntuu. Älä kuitenkaan vielä heitä hanskoja nurkkaan ennen kuin asia on aivan varma. Vuoto ja raskausoireiden häviäminen on tietysti huolestuttavaa, mutta joskos se vauvanalku siellä vielä sinnittelisi:) Tule kuitenkin kertomaan, kuinka asia eteni!

Hillevin kuulumisia osaankin jo seurailla toisessa ketjussa:) Jännityksellä odottelen iloisia uutisia!

Snow White

 
Minäkin toivon kovasti, että Tikrun aikataulut menevät parhain päin. Ainakin nyt on vatsaflunssaa ollut liikkeellä ja tavallistakin, ehkä sinuun voisi iskeä sellainen jos työmatkaviikolle hoitoja pukkaa :)

Jannika, hyvältä kuulostaa, että ultrassa näkyi ruskuaispussi eikä vuotoa ole sen jälkeen ollut. Toivottavasti 3.3. kaiken vahvistetaan olevan kunnossa. Plussa hoidoista on ihana asia ja jos se pieni ilo jota uskaltaa tuntea, viedään niin pian - tuntuu todella pahalta. Voimia sinulle! Minun elämäni ainoa plussa tähän mennessä ehti varhaisultran ikään, muistaakseni noin 9 viikkoa - kun se todettiin tuulimunaksi.

Meillä edessä pääsiäisenä hoito lahjamunasoluilla, kaikki etukäteisvalmistelut on nyt reilassa ja toivotaan vain luovuttajalta ainakin muutamaa niin hyvälaatuista solua, että päästäisiin siirtoon saakka.

Aurinkoista viikkoa kaikille!
Hillevi
 
Meillä huomen aamulla punktio edessä :eek: :eek: Eka ivf siis. Hyperi uhka on joten olen joutunut ottamaan tosi iisisti jo viikon verran ja vettä tullut juotua (lekurin määräys) niin että pursuaa jo kohta korvistakin. Nyt pitää toivoa että hyperi ei iskisi...
 
lasta toivova, 35v. Ollaan yritetty vasta alle puoli vuotta, mutta toivoisin neuvoja kokeneemmilta konkareilta. Lääkärin mukaan kun tässä iässä pitäisi mennä jo puolen vuoden jälkeen tutkimuksiin, niihin ei olla siis vielä menty. Ovistestejä olen tehnyt muutaman kerran, mutta ei näytä tuottavan tulosta, tosin en ole joka kerta varma, tuleeko ovista lainkaan, jos viiva jää haaleaksi eikä tummempaa tule.

En haluaisi mielellään alkaa hormonihoitoja lääkkeiden sivuvaikutusten ym. stressin takia, joten onko mitään muita lapsettomuushoitoja kuin lääkkeelliset? Prolaktinoomaan joudun käyttämään lääkitystä, jotta ylipäätään saisin ovulaation ja lääkkeen avulla menkat onkin olleet säännölliset, n. 28-32pv kierto. Aikaisemmin olivat lähes aina epäsäännölliset. En siis vielä tiedä, onko vikaa minussa vai miehessä, hänkin söi pari vuotta lääkettä, joka tuolloin alensi siittiöiden toimintaa, minkä olisi sittemmin pitänyt palautua.

Onko mahdollista, että olisin saanut varhaisia keskenmenoja silloin, kun menkat on olleet muutaman päivän myöhässä? On tullut luettua, että ne ovat hyvin yleisiä. Kerran tunsin päivän ajan pahoinvointia, kun olisin ollut viikon "mahdollisesti" raskaana, mutta sieltähän menkat tuli 3pv myöhässä. Tietysti tuo on voinut olla vain omaa kuvittelua...
 
Tänään soittivat naikkarilta aikataulua ja sinnehän juuri työmatkan ajankohdalle se operaatio osui kuten epäilinkin, siis sikäli mikäli jotain kerättävää kertyy.. Ei auta muu kun sanoa töissä, että matka jää minun kohdalta nyt tekemättä. Mutisen jotain epämääräistä "toimenpiteestä". Pomo varmaan jo ihmettelee, että mikä himskatti tuota oikein vaivaa kun on alvariinsa "toimenpiteissä". Onneksi on mies esimiehenä, ei todennäköisesti aavistakaan mitä on meneillään. =)

Jannikalle iso hali :hug: Olen todella pahoillani puolestasi. Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki olisi hyvin. On varmasti hirmu rankkaa ensin kokea mieletön plussan riemu ja ilo, sitten mätkähtää alas korkeuksista. Tsemppiä!

Harmi Snow White, että ei päästä tällä kertaa kulkemaan hoitoja yhdessä. No minä avaan latua sinulle. Arvaa vaan olinko aivan mielettömän iloinen ja helpottunut, kun laitoit viestiä siitä, että se aivan karmea tapaus sieltä klinikalta ei ole enää siellä. Huh! Oli kyllä melkoinen pakkaus. Pidän peukkuja, että teilläkin päästään keräilyyn ja siirtoon. Minulla alkaa sumuttelu viikolla 11, piikitys viikolla 12 ja keräily sitten viikolla 15.

Hillevin kuulumisia olen lukenut toisesta ketjusta. Minäkin jännittyneenä seuraan tapahtumianne ja pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että kaikki menisi hienosti ja saataisiin vihdoin plussakkaita uutisia.

Maricalle rauhallista mieltä huomiseen. Ainakin itselläni eka ivf-punktio meni vallan mainiosti. Jännitin sen verran, että antoivat hyvät esilääkkeet. Tabujen jälkeen oli mukavan pumpulinen olo.

Ekotytölle tervetuloa joukkoon! Omakohtaisesti suosittelen hakeutumaan tutkimuksiin ja hoitoihin mahdollisimman pian. Itse hakeuduin 33 vuotiaana tutkimuksiin ekan kerran ja melko rauhallista tempoa edettiin. Päätös hoitoihin hakeutumisesta oli yllättävän vaikeaa, jotenkin ei meinannut uskoa, että lapsettomuus on totisinta totta meidän kohdalla. Nyt 37 on jo mittarissa ja eka hoitojakso takana ja toinen edessä. Olisi pitänyt hakeutua hoitoihin jo aiemmin. Nyt harmittaa, että ollaan odoteltu näinkin kauan. Mutta jokainen tekee omien tuntemuksiensa mukaan.
 
Heips vaan kaikille,

Tervetuloa Ekotytölle minunkin puolesta! Sanoisin ihan samaa sinulle kuin Tikrukin eli kannattaa mahdollisimman varhain hakeutua ainakin tutkimuksiin. Tutkimusten perusteella lääkäri osaa myös todennäköisesti arvioida, onko "omatoiminen" lisääntyminen mahdollista vai kannattaisiko luontoa hieman avittaa joko kevyemmillä tai hieman järeämmillä keinoilla. Luonnonmukaista "poppaskonsteista" ei ole mitään tutkittua tulosta, mutta jotkut vannovat esim. homeopatian, vyöhyketerapian tai hermoratahieronnan nimeen. En itse henkilökohtaisesti usko, että em. hoidoista olisi kovasti apua, mikäli lapsettomuuden syy on esim. rakenteellinen tai vaikeasti hormonaalinen.

En tiedä, mitä muut konkarit sanovat, mutta mielestäni hormoonihoidot eivät aiheuta (ainakaan minulle vaikka hevosannoksia nautiskelen) kovin kummoisia sivuvaikutuksia kuin jotkut tahot antavat ymmärtää. En osaa pitää nenän kirvelyä, yöhikoilua tai mustelmia vatsanahassa kovin vakavina. Toiset puolestaan kokevat ne erittäin epämiellyttävinä. Tokihan jotkut herkemmät ihmiset saattavat saada pahojankin oireita kuten Marica, mutta niiden esiintymisprosentit ovat onneksi suhteellisen matalia. Sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee;-)

Tuohon kysymykseesi varhaisista keskenmenoista on lääkärinkin varmaan vaikea vastata, koska myös esim. keltarauhaskystat myöhästyttävät menkkoja ainakin minulla. Olen niihin taipuvainen ja muutamaan kertaan tuokin seikka on tullut todistetuksi (ultrassa on nähty kysta ja menkat tulevat heti pari-kolme päivää myöhässä).

Tikru hoi! Joudun ehkä ottamaan sanomisiani takaisin, koska hämäännyin siitä seikasta, ettemme joutuneetkaan tällä kertaa sen vaalean lääkärin puheille. Pahoitteluni! "Lääkäri Vaalea" siis on luultavammin siellä edelleenkin haastattelemassa uusia asiakkaaksi pyrkiviä. Sen käytännön asiat hoitaneen tumman lääkärin tilalle on tullut tuo mainitsemani symppis lääkäri (on erikoistumassa klinikalla tämän vuoden). Ikävä, että joudut skippaamaan työmatkan ja keksimään "toimenpidetarinoita", mutta "first things first" - eiks niin!?! Hurjat peukutukset "bd bd" teillekin tähän uuteen hoitosessioon!!! Kerro kuulumisia matkan varrella!

Kovasti onnea Maricalle huomiseen punktioon! Toivottavasti hyperi asettuu kiltisti eikä tule enää häiritsemään:)

Ootteko muuten huomannu, etten osaa kirjoittaa lyhyesti vaikka kuinka yritän tsempata? =)
 
Hei Suvituuli,

Minulla on kokemusta tästäkin aiheesta - ikävä kyllä:-( Olen käynyt läpi 5 stimulaatiota ja jos oikein muistan, jokaisessa stimulaatiossa osa munasoluistani on ollut monitumaisia (viimeksi saalis oli vaivaiset kaksi munasolua - toinen niistä oli monitumainen ja toinen valioyksilö). Nyt olemme taas lähdössä uuteen yritykseen ja pelkään pahoin, että lisääntyvä ikäni (kohta 38 v.) kasvattaa monitumaisten solujen osuutta jo ennestäänkin heikossa saaliissani:-( Monitumaisuushan liittyy "parasta ennen" -päiväyksen umpeutumiseen ja nuoruuseliksiiriä ei kuulemma ole vielä keksitty;-)
 
eli hcg oli vain 38,5 sen jo osasin aavistaa kun oireet hävisi maanantaisen vuodon kanssa.
Lopetin tukilääkityksen ja nyt onkin jo havaittavissa että vuoto alkaa kunnolla uudelleen.
Näin meni meidän toinen "raskaus" :( En kuitenkaan ole hirveän surullinen , enemmänkin helpottunut kun selvisi nyt tilanne. Maanantaina ultra jossa katsotaan onko kohtu tyhjentynyt itsekeen vai tarvitaanko lääkkeellistä tyhjennystä, toivottavasti ei.
Sen vain sanon, että miljoona kertaa se nega kuin nämä plussat joista ei tule mitään.
Tsemppiä teille kaikille ja kun plussan nappaatte toivottavasti se on sitten se plussa joka menee loppuun asti
 
Mullakin sama ongelma eli ikä (39v). Mun kaikki kolme alkiota oli monitumaisia ja nyt mietin kuumeisesti, oliko tämä tässä vai vieläkä kokeilisin kerran "kiellon päälle". Sitten onkin jäljellä enää se pieni mahdollisuus luovutetuilla soluilla...Onko sulla käsitystä, vaikuttaako lääkkeen vaihto mitään vai tuottaako kroppa aina suht saman määrän rakkuloita ja soluja?
suvituuli-68
 
Täällähän pino on vilkastunut tosi paljon kun on muutaman päivän poissa ! Tervetuloa uusille ja pahoitteluni neganneille/ keskeytyneille !!!!!
Tänään kävin ultrassa ja me varmaan päästään pakastealkoin siirtoon, lääkäri meinasi että ovulaatio on varmaan tänään tai huomenna mutta digitesteri ei näyttänyt vielä edes puoleen väliin sitä palkkia. Jos se olisi nyt se ovis niin sitten tämä kierto jäisi taas välistä kun siirto osuisi viikonlopulle. :headwall:
No toivotaan parasta ! Niin täällä oli joku(en muista nimeä) menossa punktioon onnea matkaan !!!! :heart:
Meille tehty 3 iv/icsi hoitoa, yksi vielä olisi mahdollisuus saada näin maksusitumus asiakkaana. Yksi tehtiin ensin omalla rahalla Fertinovassa ja nämä loput sitten Väestöliitossa.
Meillä pakasteessa 6 alkiota.
Tsemppiä kaikille !!!!!!!!!!!
T:maariaa
 
Hei kaikki

Jannikalle lohtuhalaus, ikävää että plussasi oli niin lyhytaikainen!

Vaikka minulla ikää jo 43, ei viidessä ivf:ssä kypsyneessä munasolussani ollut monitumaisuutta. Solunjakautumisvaiheessa sitten alkioiden laatu huononi selkeästi. Ehkä ikä ja tumien määrä eivät olekaan niin suoraviivaisesti yhteydessä. Toivottavasti hyviä munasoluja löytyy ensi kerralla. Niinhän se on, että yksi hyvä munasolu riittää ja sitä ei tiedä, koska se löytyy.

Ihanaa, kun Kela nosti ikärajan 43:n, eli korvauksen saa nyt automaattisesti 1.2.2008 tehdyistä hoidoista siihen saakka kun täyttää 43. Minua se ei auta, kun olen jo 43, mutta monelle vähän yli nelikymppiselle antaa mahdollisuuden.

Toivottavasti Marican punktio meni hyvin!!

Tsemppiä kaikille!
Hillevi :wave:
 
Heippa,

Vielä monitumaisuuteen; monitumaisuus ei toki ole suoraan suhteessa naisen fyysiseen ikään, mutta naisen munasarjojen ikääntymiseen ja niiden toimintakykyyn se kuulemma liittyy. Itselläni munasarjat ovat hiipumaan päin vaikka alle 4-kymppinen vielä olen ja kuulemma tämä monitumaisuus liittyy siihen seikkaan - ei siis omaan ikään vaan munasarjojen "ikääntymiseen".

Suvituuli-68; Mulla kolme ekaa ivf/icsiä tehtiin Puregonilla ja saadut solut olivat kovin fragmentoituneita ja kun vaihdoimme Menopuriin, munasolujen laatu parani. Ainakin minulla lääkkeen vaihto auttoi munasolujen laatuun ja ekalla kerralla tämän toisen lääkkeen kanssa myös hetkellisesti jopa määräänkin. En tiedä vaikuttaako lääkkeen vaihto millään tavalla monitumaisten munasolujen syntymiseen - monitumaisuushan on munasolun virheellinen ominaisuus. Toki täytyy muistaa, että jokainen hoitokierros on erilainen ja tuloskin voi vaihdella huomattavasti. Kannattaa yrittää niin kauan kuin rahkeet riittävät - niin henkiset kuin taloudelliset.

Eräs ystäväni oli taannoin punktiossa ja tuloksena 42 rakkulaa, joissa 35 munasolua. Näistä 18 kpl hedelmöittyi ja nyt jännitetään niiden jatkokehittymistä. Heilläkin ongelma piilee jakautumisvaiheessa. Huima määrä joka tapauksessa!

 
:hug:

Pahoitteluni, että aavistuksesi osoittautui todeksi:-( Olen kanssasi samaa mieltä, että mieluummin nega kuin " hailakka plussa". Toivotaan, että sinäkin selviäisit tapahtuneesta ilman lääketieteellisiä operaatioita. Minä jouduin ravaamaan klinikalla useita viikkoja ultrissa ja verikokeissa, kun alkiota ei löydetty vaikka hcg oli parhaimmillaan yli 1300. Onneksi juttu päättyi luonnollisesti ilman solumyrkkyjä ym. kamaluuksia.

Hyvää jatkoa kaikesta ikävästä huolimatta! Toivottavasti jaksaisitte vielä taistella sen oman nyytin saamiseksi!
 
Hei taas, minullakin munasolujen kasvatuslääkkeenä oli Menopur eikä tosiaan monitumaisia soluja ollut ollenkaan viidessä kypsyneessä. Varmaan se munasarjojen ikääntyminen, joka ei tosiaan ole naisen iästä kiinni, vaikuttaa monitumaisuuteenkin. Minulle on kaksi lääkäriä sanonut, että munasarjat näyttävät ja toimivat niin, että ikääntyminen ei vielä niissä näy, mutta sitten kun alkiot jakautuivat, tuli niihin häiriöitä, olisiko sitä fragmentoitumista, ikään kuin roskaa solujen väleihin (kuvasta näytettiin).

Kevätaurinkoa kaikille!
Hillevi
 
SnowWhite-Kiitos lohdutuksesta
:hug:




Kunnon vuoto alkoi sitten eilen kunnolla sekä kivut. Maanantaina on sitten jälkitarkastus ja tämä asia saa päätöksen. Edellinen plussahan meni siihen , että todettiin kohdunulkoinen ja hcg oli huimat 28000 kun jouduin leikkauspöydälle ja oikea munajohdin leikattiin pois.Joten ei hirveesti kiinnosta hoitojen jatkaminen..ja jos se plussa sieltä tulee niin....Valitettavasti siitä ei enää näiden tapahtumien jälkeen voi iloita kuten ensimmäisestä plussasta(josta siis tämä KU)


Kaikille onnea tuleviin hoitoihin...pitäkää lippu korkealla munkin puolesta . Täällä ei nyt oikein jakseta :'(
 
Joukkoonne liittyy reilu 35 v rouva jolla reilut pari vuotta vanhempi mies. Lasta yritetty 3 vuotta. Reilu vuosi sitten selvisi lapsettomuuden syyksi siittiöiden huono laatu. Viime syksynä oli tarkoitus tehdä inseminaatio luomu kiertoon mutta peruuntui koska siittiöt olivat liian huonoja. Taas vei aikaa toipua järkytyksestä ja eka ICS nyt takana. Saaliina 2 alkiota mitkä molemmat heikohkoja ja klinikka suositteli molempien siirtoa vaikka yleensä ehdottomasti suosittavat yhden alkion siirtoa. Nyt odottelemme mielialat vaihdellen kuinka käy. Pakkasessa ei ole siis mitään odottamassa. Realistisesti ajatellen positiivista on turha kauheasti odotella mutta silti toivo nostaa päätään. Harmittaa ettemme ymmärtäneet biologiaa ja alkaneet yrittää lasta kauan sitten. Nyt tuntuu että pelivara käy vähiin vaikka näin alussa ollaankin.

Kuulisin mielellänne myös vertailuja eri klinikoista etenkin jos jollain on kokemusta useammalta. Onko julkisella puolella toivoa? Jonotilanne ainakin vaikuttaa hankalalta. Entäpä hoito?

Tsemppiä teille kaikille. Ihailen kykyänne tsempata muita omien vaikeuksienne keskellä. Jatkakaa samaan malliin siskot!
 
Tervetuloa Milja71 mukaan ja kasapäin onnistumissäteitä!Toivottavasti nuo kaksi "heikkoa" tukevat toisiaan niin, että edes toinen jaksaisi jatkaa kehitystään ihan loppuun asti - mieluummin tietysti molemmat:)

Meillä on kokemusta Hesan VL:sta (3 x ivf/icsi) ja 2 x NKL (icsi). En oikeastaan löydä eroa julkisen ja yksityisen hoitopaikan välillä muuta kuin ehkä yksityisen eduksi joustavammat vastaanottoajat ja henkilökunnan parempi tavoitettavuus. Luonnollisesti yksityisen puolen eduksi voidaan myös lukea hoitomuodon joustavampi valinta eli mahdollisuus mm. lyhyen kaavan hoitoon, jota julkinen puoli ei tee. Ja tietysti yksityisellä puolella kokee olevansa ehkä enemmän "yksilö" (olethan maksava asiakas) kuin julkisen puolen "rouva X". Minulla ei ole henkilökohtaisesti tarvetta olla hyvä "tuttu" henkilökunnan/lääkärin kanssa, joten julkisen puolen toimintatapa on sopinut minulle ihan hyvin. Se on myös paljon kukkaroystävällisempi:)

Ja sitten vähän omasta navasta. Sain tänään aikataulun 6. hoitokierrokselle. Eka käynti (=sumun aloitus) on ma 17.3. ja siitä se sitten lähtee. Punktio osunee viikolle 16, jos sinne asti päästään. Toivon kaiken menevän "putkeen", koska tämä on meidän viimeinen hoito julkisella puolella!

Mitenkäs muut ladyt etenee omissa aikatauluissaan/suunnitelmissaan?
 
Kiitos vertailusta. Kukkaroepäystävällisyys todettu privaatissa, taas tuli reilun parin tonnin lasku klinikalta. Olenkin miettinyt että ei taida olla toista potilasryhmää joka joutuisi maksamaan tällaisia summia hoidostaan. Itse pelkään toimenpiteitä aika lailla ja oletan saavani yksityisellä puolella paremman kipulääkityksen. Ei kyllä voinut kehua punktiossa ja siirtohan meni ilman vaikka tarvetta olisi ollut. Julkisen puolen jonotilanne on vaan sietämätön, samoin tuo 3 yritystä ja ulos. Tästähän pitäisi alkaa pommittaa kansanedustajia! Yritetään sentään tehdä toivottuja veronmaksajia. Abortin saa kyllä jonottamatta sutjakasti. Ja rajattoman monta kertaa. Ystäväni oli sekä avaklinikaalla että VL:lla Tampereella ja hoidot loppui tuloksettomana vl:n sietämättömän kivuliaaseen punktioon joten en ole sinnekään uskaltautunut.

Ja mies tuossa luki olan yli ja huomautti että olen 36+ !! Olin unohtanut kun olin katsonut vuoden takaisia papereitani missä lukee että olen 35+. Hitsi.
Näin odotusta odottavan aika kuluu madellen mutta huomaamatta...


Ihanaa löytää tällainen ryhmä!
Voimia kaikille ja ennenkaikkea positiivisia testituloksia!
 
Milja71; olen samaa mieltä kanssasi, että on kohtuutonta maksattaa meillä lapsettomuudesta kärsivillä aivan järjettömiä yksityisen puolen hoitomaksuja (+ vielä lääkkeet) kun me sentään yritämme saada tänne niitä uusia veronmaksajia emmekä ravaa hoidoissa ihan huviksemme. Päättäjät pitäisi tosiaan saada tajuamaan kuinka isosta ja vakavasta asiasta on kysymys!

Mekin maksoimme itsemme "kipeiksi" aikoinaan yksityisellä puolella ja surkeista tuloksista masentuneina laitoimme itsemme jonoon julkiselle puolelle. Nyt ollaan julkisella vikalla kierroksella ja sen jälkeen taas täytyy miettiä seuraavaa mahdollista hoitopaikkaa - todennäköisesti se tulee olemaan Fertinova. Olen kuullut ko. yrityksestä ainoastaan pelkkää hyvää. Eräs ystäväni käy siellä hoidoissa ja hänkin on ollut erittäin tyytyväinen heidän toimintaansa kaikelta osin. Myös punktiot ovat sujuneet hienosti vaikka rakkuloita on ollut tolkuton määrä (42 kpl).

Minä en enää uskalla henkkareitani edes vilkaista - siellä muistaakseni lukee, että tänä vuonna mittariin tulee 38 v. ja sen myötä aika tosiaan alkaa olla vähissä:-(

Tämä palsta on ollut näiden "raskaiden" vuosien (vuodesta 2003) aikana todellinen henkireikä. Minä valitettavasti koen näistä lapsettomuusasioista puhumisen varsin tyhjänpäiväiseksi tätä samaa piinaa kokemattomien kanssa ja siksi vertaistuki täällä palstalla on ollut minulle erittäin tärkeä asia. Kiva, että olette olemassa (vaikka oikeasti toivoisin, ettei meidän kenenkään tarvitsi täällä palstailla)!
 
Hei,
Täällä myös yksi Kelan vastaantulemattomuutta ymmärtämätön. Ehkä tällä palstalla jo kerroinkin kuinka ikävältä tuntui, kun hain vuodenvaihteessa korvausta ekaan icsiimme. Korvausta ei tullut, hoidot maksoi 2400 ja lääkkeet 250. Sain Menopurit ystävältä halvalla (plussasi hoitojen välissa). Kelan korvausta en sanut, ikää on jo 43, mutta siitä ei perusteluissa puhuttu vaan syynä oli spontaani raskaus - vuodelta 2005, joka paljastui tuulimunaksi. Tämä tuulimuna on ainoa, mitä olemme saaneet aikaiseksi reilu 5 vuotta ahkerasti yrittämällä kotona + 3 IUI ja 1 ICSI. Kelan lääkärin mukaan meillä ei ole sellaista sairautta, joka estäisi raskautumisen... mistähän tämä lapsettomuus sitten johtuisi??
Kunhan jaksan, lähetän valituksen kelaan.

Aion myös tulevista hoidosta laittaa korvaushakemuksen, näkevät sitten, että hoitoihin tosiaan on tarvetta. Hyvä ajatus Milja pommittaa kansanedustajia. Ehkä pitäisi perustaa adressi sinne nettisysteemiin, mihin niitä voi itse luoda ja laittaa kaikille keskustelupalstoille pyyntö allekirjoittaa vetoomus. Sitten kun siinä olisi tarpeeksi nimiä, voisi toimittaa eduskuntaan tai hallitukselle.

Minulla on kokemusta tutkimuksista Kättäriltä, ihan ok, mutta esim eräällä kerralla lääkäri ei kertaakaan katsonut minua kasvoihin, alapäähän vain ja lopun vastaanottoaikaa papereihin. Hoitajan piti sanoa minulle, että vastaanotto päättyi ja pitäisi poistua... Diacorissa olen ollut hoidoissa. Asiallista ja välillä ehkä vähän kiireistä, mutta asiat on aina hoituneet hyvin ja hoitajat olleet avuliaita ja lämpimiä.

Toivottavasti Milja alkio/t pysyvät kyydissä, positiivisia tuulia sinnepäin :heart:

Kunpa teilläkin Snow White tällä uudella kierroksella tärppäisi :heart:
Minäkin olen kuullut Fertinovasta vain hyvää.

Hyvää viikonloppua!
Hillevi
 
Maanantaina olin alkion siirrossa 2 vesseliä laitettu 5-7 soluiset. Mutta itse en odota enää mitään, toki olisi mukava saada kaksi viivaa siihen raskaustestiin !
:heart:
Mutta olen joutunut pettymään niin monta kertaa, joten parempi odottaa vaan sitä negaa.
Tervetuloa uusille !!!!!
Me ollaan maksusitoumus asiakkaina helsingin väestöliitossa, kun naikkarilla oli ruuhkaa.
Tyytyväinen olen ollut, meille yksi hoito tehtiin Fertinovassa sekin on hyvä.
Plussa tuulia kaikille !
T:maaria
:wave:
 
Hyvä idea tuo nettiadressi! Ihan oikeasti olen ajatellut että kun tästä toivun niin voisin lähteä vaikka kadulle keräämään nimiä adressiin. En tosiaan keksi muuta ihmisryhmää jota näin syrjitään. Valitusta kelaan ja jos ei mene läpi niin EU:n johonkin ihmisoikeus systeemiin vaan. Miten hitossa joku voi päättää että sori, nyt on rouvalla ikää niin että eiköhän anneta olla ja kun on joskus plussaakin väläyttänyt. Voi voi.
Olen jo valmis vaikka eduskuntatalon portaiden valtaukseen!! Ja lupaan etten ikinä unohda tätä kokemusta vaikka ihme tapahtuisi ja alkaisin lisääntyä kanin lailla.

Onkohan tämä tolkuton määtä hormoneja sekoittanut mun pään lolullisesti kun hetkittäin olen toiveikas, välillä suorastaan raivoisa ja valitettavasti suurimmaksi osaksi aika epätoivoinen. Ei tämä ihan näin intensiivistä ollut ennen tätä. Vaikka täytyy myöntää että olin kuvitellut että hoidot menis hiukka paremmin ja niitä alkiota tulisi edes pari pakkaseenkin niin olisi enempi pelivaraa.


Itekään en välitä puhua aiheesta muiden kuin saman kokeneiden kanssa. Aikoinaan kerrein joillekin että yritämme vauvaa ja eikö alkanut tulla kyselyä joka viikko että jokos ollaan raskaana. Ai että ärsytti selitellä että ei olla vaikka yritetään tieteellisen tarkasti. Että mä olen kyllästynyt tähän luonnottomaan lisääntymiseen.
Ja ne hyvä tarkoittavat neuvot ja tarinat. Ei jaksa enää kuunnella.

Tietääkö kukaan miten nopeasti uuden kierroksen hoitoja voi aloittaa jos ei tärppää?

Kiitos teille!
Haleja ja voimia kaikille!


 
Maarialle ihan hirvittävästi onnea "haudontaan" tai tässä vaiheessa kai taidetaan vielä sanoa, että onnea piinailuun! Alkuasetelma kuullostaa ainakin tosi hyvältä - kaksi hyvin jakautunutta veijaria. Muista Maaria, että rento ja positiivinen mieliala kuitenkin vaikuttaa koko kroppaan. Yritä siis edes varovaisesti olla positiivisella mielellä!

Ukkovalta; käsitykseni mukaan Anna on NKL:n vakituinen lääkäri, joka pääsääntöisesti vastaanottaa uudet asiakkaat eli on lääkärinä ns. ensikäynnillä. Tämän jälkeen asiakkaat(ainakin meidät) siirretään toisen lääkärin (erikoistuvan) hoteisiin - vuonna 2005 oli Jarna, viime vuonna oli Sofia ja tänä alkuvuonna Varpu.

Arvon ladyt! Kuka meistä olisi niin hyvä verbaalisesti (kirjallisesti), että saisimme aikaiseksi nettiadressin? Lupaan hankkia siihen heti ainakin 30 allekirjoittajaa:) Tulen myös mukaan notkumaan Eduskuntatalon portaille, jos olette sinne menossa:)

Tunnistin myös itsessäni nuo kaikki Miljan mainitsemat tunneskaalat - epätoivosta raivoon. Joskus täällä aiemmin kirjoittelinkin, että kaikkein raskainta näissä hoidoissa minulle on ollut juuri henkinen kärsimys. Itse operatiiviset toimenpiteet ja lääkkeiden aiheuttamat epämukavuudet/kivut eivät tunnu missään henkisen kipuilun rinnalla. Sattukoot operaatiot kuinka paljon tahansa, jos vaan tuloksena on sylintäytettä. Taidan siis olla jonkin sortin hullu tai muuten vaan epätoivoinen:)

Hoitojen tiheydestä olen päässyt vuosien varrella sellaiseen käsitykseen, että kropan olisi hyvä antaa levähtää hoitokierrosten välillä yhden-kahden kierron verran. Meillä muinoin tehtiin kolme pitkän kaavan hoitoa aika tiukalla aikataululla eli toukokuussa, elokuussa ja marraskuussa - tuloksetta:-(

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

 

Yhteistyössä