35+ Lapsettomat

Hei! Olen vm-71 ja mies -76. Takana IVF-hoito keväällä 2007, tuoresiirrossa 1 alkio, nega. 1 PAS + (km) ja 2 PAS + (km). Nyt maalikkuussa oli toinen IVF ja tuoresiirrossa siirrettiin 2 alkiota. Vain 5 saatiin pakkaseen, mutta hyvä että jotain. Nyt piinailen ja menossa on pp 7. Veritesti 27.3, mutta pääsen labraan vasta 31.3, joten tuloksen kuulen aprillipäivänä 1.4 =)
Hyperin takia saikulla ollaan, nyt vointi alkaa jo olla parempi. Kävin hakemassa apteekintestin ja nyt mietin, että joko sitä testais pp12.. silloin ei taida enää Pregnyl (annostus 10000) veressä kummitella.

En ihmettele jos plussaan... ongelma vaan taitaa olla, ettei nuo pikkuiset viihdy sisällä 8-9rv pitempään :(

 
Piina jatkuu edelleen, nyt siis menossa pp13. Testi näyttää edelleen haamua, tosin hiukan vahvempaa kuin aiemmin. Vuotoa on kuitenkin ollut koko ajan... Onko kellään kokemusta tällaisesta vuodosta? Kaksi alkiota siirrettiin, joten toivo on että toinen olisi kiinnittynyt. Veritestiin pääsen vasta pääsiäisen jälkeen, jos sinne asti päästään.

Kiitos Hillevi, noita plussapuhalluksia todellakin nyt tarvitsen! Sinullekin onnea tulevaan alkionsiirtoon ja hyvää lopputulosta toivottelen! Niin kuin tietysti kaikille muillekin!
 
Testit tehty ja negaahan se taas näytti, onneksi 4 alkiota vielä pakkasessa. Lomat niin kuin melkein pidetty, onneksi on vielä tämä pääsiäinen B) !
Onnittelut Suru plussasta ! Vuotoa voi olla vaikka olet raskaanakin.
Hyvää pääsiäistä kaikille !
Paljon munia...
T:maariaa :heart:
 
Pahoittelut negatestistä maariaa! Teillä onneksi on noita huruneniä!!! Toivotaan että siellä piileskelee juuri se oikea alkio! Kiitos onnitteluista, vaikka itse en osaakaan ajatella asiaa noin positiivisesti...

Vuoto vähenemään päin ja testi edelleen eilisen luokkaa selkeä, mutta vaaleampi kuin toinen viiva. Nyt loppu testaaminen. Seuraavan testin teen vasta tiistaina ja jos se vielä näytää positiivistä, menen veritestiin.

 
Surulle Onnea Haamu Plussasta, toivotaan että testi näyttää tänään vahvaa plussaa

Minulla pp12 ja Acon (25) näytti äsken puhtaan negan. Eilen illalla pientä tuhruttelua :'( Testaan vielä testipäivänä ja jos näyttää negaa, lopetan luget. Torstaina olisi veritesti, mutta olemme matkoilla, joten otan tavallisen apteekintestin mukaan. Onneksi pakkasessa on 5 alkiota, toivottavasti joku heistä kestää sulatuksen.
 
Hillevi kiitos rohkaisusta, tiedän, että ensimmäisestäkin voi napata, silti en vielä halua - no, you know - liikoja toivoa ;) Otamme rauhallisesti. Onnea sinulle, tiedän, että olet Pietarissa "hakumatkalla". Toivottavasti kaikki sujuu ja onni on myötä!

Kävin tänään 0-ultrassa. Sumuttelut tehonneet ja Menopuria pistelemään huomisesta alkaen.

Kevät aurinkoa kaikille!
 
Hilleville toivottelen täällä onnekasta hakumatkaa, toivottavasti kaikki sujui kommelluksitta ja pian saadaan jännittää tuloksia. Pidetään peukkua pystyssä ja pottuvarpaita kanssa. Myös Surulle toivon, että haalea kakkosviiva vahvistuu pontevaksi plussaksi. Peukutuksia myös sinne!

Minulla olisi huomenna lääkärinvastaanotto ja 0 ultra - vuoto alkoi tosin vasta eilen, joten en tiedä mitä vastaanotolla tehdään. Ultraus näissä niagaroissa voi olla kyllä melko ronskia puuhaa :whistle:
 
Samoilla aikatauluilla tuntuu nyt useampi etenevän. Minäkin kävin tänään 0-ultrassa ja puregon piikitykset aloitin jo tänään. Ja eipä se sitten niin kamalaa ollutkaan, pistän nyt aluksi 150 yksikköä ja seuraava ultra ensi maaanantaina.

Tänään käytiin katsomassa sairaalassa eilen syntynyttä sukulaispoikaa. Elämä on joskus aika surku hupaisaa...samana päivänä rupean pistelemään itseäni tarkoituksena raskautua ja käyn katsomassa vastasyntynyttä. Olen kyllä oikein tyytyväinen, että lähdin vierailulle.

Plussapuhalluksia piinailijoille :whistle: ja kaikille onnea hoitoihin!
 
Kiitos Tikru peukutuksesta ja pottuvarpailusta!

Ikävää, että Maariaalle tuli nega, voimia pettymykseen!

Hopottitarelle vielä viimehetken onnen toivotukset, toivottavasti saisit plussan "virallisena" testipäivänä!

Suru72, toivottavasti sinä sait jo eilen plussan!

Ja omaan napaan:
Maanantaina siirretiin 8- ja 7-soluiset alkiot ja tänään mahdollisesti pakastetaan loput, mikäli ovat laadukkaita ja jatkaneet jakautumista. Munasoluja tuli 10 kpl, 7 hedelmöittyi, joista ainakin pari alkiota oli kehittynyt hitaasti ja jostain oli joku solu kuollutkin. Siirretyt olivat oikein hyvälaatuisia. Lääkäri ja muu henkilökunta oli erittäin ystävällistä ja kaikki meni sujuvasti. Paitsi, kun piti maksaa. Luottokortissani on käyttöraja ja lasku oli reilusti sen yli. Soitto luottokuntaan pelasti tilanteen, mutta kaikki käteisrahani käytin hotellin maksamiseen, klinikan apteekissa ja toisessa apteekissa, koska yksi lääke oli klinikan apteekista loppu. Illan ja eilisen päivän elelin 200 ruplalla, eli sain ostettua vähän leipää, juustoa ja kivennäisvettä, joka oli niin suolaista, että jäi juomatta. Eilinen päivä hotellin luovutuksen jälkeen junan lähtöä odotellessa (4 tuntia) tuulisessa ja lopulta lumituiskuisessa Pietarissa ilman rahaa oli aika tylsä... ja junakin oli sitten yli tunnin myöhässä. Kyllä oli ihana päästä kotiin oman kullan tekemää ruokaa syömään - ja kainaloon :saint:

Kaikille uutta kierrosta aloitteleville paljon hyvää onnea matkaan tälle kierrokselle!

Iloista pyrypäivää,
Hillevi
 
Kiva Hillevi kuulla, että kotona olet taas. Nyt jatketaan sitten ahkerasti peukutusta. Jännittävää!

Kauheassa lumipyryssä kaahailin aamulla kohti klinikkaa ja myöhästyin kunnolla . Onneksi lääkäri (se minun ja Lumikin "lemppari") oli vielä enemmän myöhässä, joten kaikki meni lopulta ihan hyvin ja se ultrakin saatiin tehdyksi, vaikka vuotoa vielä olikin.

Kaikki oli 0-ultrassa kohdallaan, joten apteekin kautta (lasku yli 800!! Auts!) takaisin töihin. Tänään aloitan sitten iki-ihanan piikityksen. Viimeksi annos oli 150 yksikköä Puregonia ja nyt huima 250. Vähän arvelluttaa, koska jo viimeksi purskahdin töissä itkuun kesken palaverin, mitäköhän on nyt luvassa?

Miten muut selvisitte lumimyräkästä??
 
No jopas oli Hillevi sulla reissu! Onneksi kuitenkin se tärkein sujui hyvin, mutta takuulla muistat tuon matkan ;)

Minäkin aloitin eilen piikittämään - muuten ok, mutta kirvely pääsi yllättämään... Tosissaan kirveli hetken niin maan...! Mutta se oli vain hetkellistä. Siitä selviää :D
 
Olin muutaman hetken "lomalla" ja täällähän tapahtuu vaikka mitä!!! Maarialle ja Hopottitarelle pahoittelut negatuloksista:-(

Suru72; älä vielä luovuta! Ystävättärelläni oli heikko plussa pp 14 ja eriasteinen tuhruttelu jatkui viikkoja. Tuloksena kuitenkin terve poika.

Hilleville hurjasti onnea piinailuun! Oli sinullakin aika hurja matka, mutta se toivottavasti kannatti:) Asetelmat ainakin näyttävät oikein hyviltä, joten toivotaan, että kummatkin pikkuiset tarraisivat lujasti kiinni! Litratolkulla liimaa!!!

Tikrulle, Banaanille ja Auringokukalle myötäisiä tuulia piikittelyyn! Perästä tullaan.

Mulle tuli "täti punainen" kylään maanantaina ja nyt odotellaan vaan seuraavaa lääkäriaikaa, joka on 1.4.. Pistokset aloitetaan 2.4. ja siitä se sitten lähtee.

Nuo pistokset osaavat välillä olla haastavia. Muistan jollain hoitokierroksella, kun lääkäri näytti jopa hämmentyneeltä, kun olin osannut piikittää vatsamakkarani aivan dalmatialaisen näköiseksi. En ymmärrä, mikä sillä kerralla oli niin poikkeavaa, kun koskaan aikaisemmin en saanut itseäni sen näköiseksi enkä myöskään seuraavilla kerroilla. Vähän oli vatsalöllö herkkänä, mutta kyllä se siitä sitten toipui:)
 
Onpa teitä nyt monta, joilla aikataulut ovat aika samoissa. Tuleekin huhtikuulle oikein piinapino. Oikein paljon onnea kaikille tulevaan hoitoon!
Toivottavasti minäkin saan jatkaa piinailua kanssanne vielä huhtikuussa, HCG-testi on 4.4, tuloksen saan viikonlopun vuoksi vasta 7.4. kun menen terveyskeskuksen labraan. Täytyy säästää, mistä voi ;)

Minulla kokemusta yhdestä pistelyhoidosta (Menopur). Huomasin, että joku kohta vatsanahkassa oli todella kipeä, mutta yleensä ei sattunut ollenkaan. Jos joskus osuin kipeään kohtaan, en pistänytkään loppuun asti vaan vaihdoin kohtaa. Mustelmia varmasti tulee enemmän silloin, kun veri on ohutta. Minulla on nyt aspirin-kuuri, että kohdun hiussuonissa veri virtaisi paremmin. En tiedä estääkö korkea hemoglobiini (minulla 143) hiussuonten verenkierron vai onko ne muut verihiutaleet kun ei mahdu hiussuoniin. Lääkäri käski tarkkailla, jos alkaa tulla kovin helposti mustelmia, kannattaa vähentää aspirinin määrää.

Pietarin lääkäri määräsi kahta lihakseen!!! pistettävää hormonia, joita pitäisi ottaa, jos tulee vuotoa. Näin ovat pelastaneet kuulemma monta alkiota huuhtoutumasta vuodon mukana. Onneksi sairaanhoitajasiskoni asuu lähellä ja voi tulla minua piikittelemään, jos tarvetta tulee.

Aurinkoista talvipäivän iltaa ja iloista mieltä teille kaikille kannustaville pinokavereille!
Hillevi
 
Hei !
Täällä on monella jännitäviä aikoja, elän hengessä mukana ! Kun tätä lapsen teko projektia on jo takana 4-vuotta, niin tietä miten jännittävää se välilä on. Toivottavasti tämä maalis-huhtikuu toisi teille kaikille plussa tuulia !! :heart:
Oma napa: seuraavasta kierrosta aloitan progynovat ja tehdään pas lääkkeelliseen kiertoon.
Kun on mennyt muutama kierto hilkulla päästäänkö siirton vai ei ...
Tarra liimaa teille kaikille, jotka piinailette !
:wave:
T:maariaa
 
Juuri pistin masuun toisen piikin. Tuo 250 yksikköä tuntuu aivan hillittömältä määrältä. Kynä vain rutisee rutisemistaan eikä loppua tunnu tulevan millään. Ilmeisesti lääkäri päätti, että nyt sitten isketään eukkoon oikein kunnon tropit, niin eiköhän ala munasarjoissa tapahtua ;)

Viimeksi oli tosiaan 8 munarakkulaa vasemmalla, oikealla ei yhtään. Näistä saatiin 3 munasolua, jotka kaikki lähtivät jakautumaan. Itsenäisyyspäivänä muut hyytyivät, mutta yksi päästiin siirtämään. Silloin annostus oli sen 150 yksikköä. Saas nähdä mikä nyt on tuloksena tämän "tykityksen" seurauksena.

Mikäs on kohtalonsisarien banaanin ja Auringokukan fiilikset. Onko vielä mitään tuntemuksia ollut hormonilatauksista? Missäpäin olette hoidossa?

Hilleville tsemppiä, huhtikuu koittaa tuota pikaa.. Onneksi selvisit kaikista kommelluksista huolimatta matkasta hienosti kotiin.

Snow White hiihtelehän perässä, latu on auki! Kohta pääset taas sinäkin pistämään piikkejä masuun.

Onko teillä ollut muuten hoitojen aikana tunnepurkauksia tai muita kummallisia käyttäytymisiä, jotka olisi johtuneet lääkityksestä? Minä tosiaan viimeksi sain pari tosi mahtavaa raivostumiskohtausta ja kerran pillahdin kesken kokouksen töissä itkuun, vähänkös noloa!! Nyt jännittää, kun tuota pistoannosta vielä melkein tuplattiin...

Huomenna on miehen työpaikan avec-juhlat, toivottavasti ei siellä iske hormonihirmu. Olisi siinä miehellä maanantaina töissä selitettävää
;)
 
Tikru70 Olen nyt pistellyt kolme kertaa 150 yksikköä puregonia ja eipä mitään ihmeempiä tuntemuksia ole vielä ollut. Omasta mielestäni olen ollut hieman normaalia herkempi ärsyyntymään ja yleensä vielä jostain mitättömästä asiasta...Luulen kyllä, että synarelalla on osuutensa tässä. Minä stressaan välillä ihan kauheasti siitä että unohdan piikitykset ja sumuttelut ajallaan. Tosin on tämä asia niin koko ajan mielessä ettei varmaan ihan helposti luulisi unohtuvan. Ollaan hoidosssa julkisella puolella ja ultrissa käyn Kanta-Hämeen keskussairaalassa Hämeenlinnassa ja punktio tehdään Tampereella.
Hilleville onnea piinailuun!
Snow White ihan kohtahan on jo ensi viikko ja pääset piikityshommiin kanssamme =)
Auringokukka Minulla ainakin toisinaan kirvelee pistelyn jälkeen aika paljonkin, mutta ei aina, mistä lie sitten johtuu..
Tsemppiä kaikille :heart:
 
Tervehdys kaikille ja terveisiä tuolta aasiasta! :wave:
Minäkin pääsin matkan aikana piikityshommiin. Aloitin pistokset päivää ennen kotiinpäin lähtöä, eli 21.3 menopurilla. Aikataulut meni vähän matkalla sekaisin, kun laskin aikaerot pieleen ja olinkin sitten seuraavana päivänä lentokoneessa kun olis pitänyt pistää. No en arvannut alkaa sekoittelemaan tota menopur-annosta koneessa, nehän olis ollut varmaan pitkin lattiaa! :eek:
JOten odottelin koneen laskeutumista ja pistin heti autossa annoksen. Mun annostus on 150iuta.
Eilen kävin sitten ultrassa ja aiemmin suunniteltua coctailia vähän muutettiin ja repertuaariin lisättiin vielä puregon.
Eli nyt mulla menee menopur, puregon ja ylihuomenna alkaa lisäksi [i]orgalutron.[/i] Syyynä tähän lisäykseen oli lääkärin mukaan, ettei menopur ollut vielä kasvattanut rakkuloita tarpeeks. Ne oli nyt 8mm ja suunniteltu punktio ajottuisi ehkä ens vkon perjantaille tai maanantaille..

Aijuu lisänä tälle määrätylle lääkerepertuaarille, sain matkalla keuhkoputkentulehduksen ja antibiooottikuurin. Eilen lääkäri vielä määräs ton diflux.. mikä se nyt oli se hiivalääke. Punktiossa ei saa kuulemma missään tapauksessa olla hiivatulehdusta. Ja mulla se lykkää päälle, aina antibioottikuurin aikana. Olo on aika karsee.. ja olen ihan sänkypotilaana ollut tämän viikkoa. |O
 
Synarelasta olin muutaman päivän ehkä hieman tavallista ärtyisämpi ennen vuotoa (joka tuli muuten kellontarkasti ajallaan - mutta tosi niagarana ja kunnon kipujen kanssa). Nyt takana kaksi piikkiä. Vatsa on hieman arka piikkien kohdalta, taitaa olla mustelmat sisäpuolella ;) Verikokeitakin otettaessa mulle tulee muhkeat mustelmat, jos en paina lujaa ja piiitkäään. Mutta eihän tätä piikitystä pitkään kestä. Maanantaina 7.4. on ilmeisesti punktio, päivä selviää viikon päästä tarkalleen. Maanantaina menen seuraavaan ultraan, saas nähdä onko tapahtunut jotain!

Kris sun lääkemäärällä voisit perustaa pienen apteekin. Olethan varovainen ettet sekoita lääkkeitä? :p
 
Onpa täällä tosiaan vilskettä! Kaikilla tuntuu olevan joko piikittelyt, piinailut tai muuten vaan odottelut meneillään. Kivaa, että olette päässeet tositoimiin!

Minä täällä vaan hikoilen öisin ja vetelen suihketta nenään:) Menopurit odottelevat kaapissa ensi viikon tykityksen aloittamista. Tuo teillä useimmilla näyttää olevan käytössä Puregon. Se on annostelultaan tosi kiva juttu, kun piikityksen voi hoitaa kätsästi "vasemmalla kädellä". Mua lääkitään Menopurilla ja annostuskin on aivan tolkuton - 600 IU/vrk (mä pistän itseeni vuorokaudessa tai parissa saman määrän kuin joku toinen herkempi koko stimuloinnin aikana). Siinä sitä saa olla lutrailemassa, kun pitää liuottaa 6 kuiva-aineampullia kahteen nesteampulliin ja saada vielä se kahden ampullin nestesatsi imettyä yhteen ruiskuun. No, johan tätä sotkottelua on jo parin kierroksen verran harjoiteltu ja homma on jo hyvin hanskassa.

Kysäisin muuten lääkäriltä, onko markkinoille tulossa mitään uutta tehokasta troppia, joka olisi annoskynässä. Uusi troppi on kuulemma tulossa, mutta sekin on perinteiseen ruiskutyyliin annosteltavaa mallia. Plääh!

Hillevi; mikä tuo lihakseen pistettävä aine on? Muistatko kauppanimeä tai vaikuttavaa ainetta? Varsin kiinnostava aine, jos sillä voidaan pelastaa huuhtoutumassa olevat alkiot.

Galluppia: kuinka moni teistä käyttää aspiriinia hoitojen aikana? Olen harkinnut se mukaan ottamista tähän hoitokierrokseen ihan näin "omasta määräyksestä", koska minullakin on ollut taipumusta korkeaan hemoglobiiniin (parhaimmillaan 156).

Aurinkoista päivän jatkoa!


 
Johan olemme kömpineet talvipesistä innolla palstailemaan. Onkin ihana auringonpaiste ulkona!

Aikamoinen hevoskuuri Snow Whitella, toivottavasti se toimii hyvin eikä tulisi kovasti sivuvaikutuksia. Minullakin oli edellisellä kierroksella (1. IVF) Menopur, 150 IU oli annostus ja viisi munasolua kypsyi. Lihakseen pistettävää lääkettä alkuraskauden vuodon sattuessa on kotiapteekissani kahta laatua: Progesteron 2,5% ja Dicinon. Molempia on 20-30 ampullia. Tunsin itseni salakuljettajaksi tai ainakin hiihtomaajoukkueen jäseneksi, kun palasin Pietarista lasteineni =) Dicinon ei ole Aspirinin vastalääke vaan vaikuttaa jotenkin muuten verenvuotoa tyrehdyttävästi.

Krisillä myös ihan monipuolinen coctail, toivottavasti paranet pian keuhkoputkentulehduksesta ja hiivasta. Ehkä olet kokeillut maitohappobakteereja viimemainitun ehkäisemiseen, moni saa niistä avun.

Auringonkukalle ja Banaanille myös tsemppiä piikityskauteen, toivottavasti mielenrauha säilyy. Minäkin olin kamalan äksy piikitysvaiheessa...

Kaikille palstalaisille aurinkoista ja virkistävää viikonloppua!
Hillevi
 
Kirjoitin pitkän viestin ja puf, sinne hävisi!

Eli testasin silloin pp18 ja tulos oli edelleen haamuplussa. Klinikalta olivat sitä mieltä, että olisi pitänyt kuitenkin olla jo selkeä plussa, mutta piti kuitenkin vielä testata loppuviikosta. Testasin sitten TAAS eilen pp20 ja tulos olikin ihan selkeä plussa. Nyt sitten menen maanantaina veritestiin, että saadaan varmuus tälle tilanteelle, toivottavasti ainakin.

Monella tuntuu olevan hoidot hyvässä vauhdissa, joten onnea hirmuisesti kaikille teille! Toivottavasti saamme oikein 35 plussalaisten plussakevään =) !!!

Tikru70, itsekin olin ihmeissäni lääkemäärästä, jonka lääkäri määräsi viimeksi. Pistin 300 ja aiemmin annos oli ollut 150-250. Lääkäri mietti vieläkin suurempaa annosta. Minuun ei tunnu nuo lääkemäärät tehoavan. Munasolujen määrä on ollut aina 3-7, lääkemäärästä riippumatta. Toivottavasti sinä saat hyvän saaliin ja että mahdollisimman moni lähtee jakautumaan!!!
 
Kiitos Hillevi,, ei o vielä hiivaa , mutta olen toki varautunut. Syönyt kyllä maitohappobakteerikapseleita, idoformia, mutta hoitava lääkäri kun kuuli, että yleensä AINA antibiootista tulee hiiva, niin varuiksi eilen ollessani ultrassa määräsi ton suun kautta otettavan lääkkeen. Että ei sitten vaan tulisikaan sitä hiivaa, koska sitten ens pe tai ma suunnitellussa punktiossa ei hiivaa saa missään tapauksessa kuulemma olla.

Aika kovia annoksia näyttää monellakin olevan tuota menopuria, mulle tosiaan lääkäri määräsi vielä lisäksi puregonin, nähtyään ultrassa tilanteen. Viime ivf-hoidossa käytössä oli pelkästään puregon ja sit orgalutron, mutta nyt noi on siis yhdessä toi menopur ja puregon, ja ylihuomenna lisäksi orgalutron.
Täytyy tosiaan olla tarkkana, ettei mene purtilot sekaisin :LOL: , eilen jo meinasin tökkästä väärää lääkettä :LOL: , onneks huomasin ajoissa!!
 
Tässä totutellaan kesäaikaan. Minä olen varsinainen yökukkuja ja aamunukkuja, joten tiukkaa tekee uuteen rytmiin kiinni pääseminen. Nyt pitää muistaa vielä, että piikitykset pitää tehdä tuntia aikaisemmin...

Olemme me varsinaisia apteekkien toiveasiakkaita. Kauhulla muut apteekissa asioivat katsovat varmasti reseptipinojamme, kun odottelevat omaa vuoroaan. Vieläkö tuolla on lisää lappuja, tämähän kestää ikuisuuden.. ;)

Tarkemmin ajateltuna oma troppimääränihän on sangen kohtuullinen, varsinkin Krisin arsenaaliin verrattuna, en tiedä, miten ihmeessä selviäisin moisesta coctailista! Myös tuo Snow Whitenkin ampullirumba kuulostaa kyllä melkoiselta toimenpiteeltä. Saa olla itseasiassa erittäin tyytyväinen, että itse selviää pelkällä kynänkäytöllä. Onko tuollaisella hevoskuuriannoksella ollut jo vaikutusta mielentilaan?

Kiitokset Suru tsemppauksesta, pidän täällä puolestani sinulle peukkuja ja pottuvarpaitakin pystyssä huomisiin verikokeisiin, voimakkaita plussatuulia!! Puuh...

=)
 
Huh, kyllähän teillä monella on aikamoiset lääkecoctailit :eek:. Itselläni huomenna ultra ja kyllä jo jännittää mikä on tilanne ja kuinka puregonit on vaikuttanut.. ja millaisen lisäyksen saan lääkearsenaaliini, jos ei toivottavaa tulosta. Puregoni pen on niin helppo ja mukava pistellä, että kauhistuttaa ajatus muista, mutta kyllähän sitä tekee mitä vain saadakseen toivotun lopputuloksen ja kaiken kestää :p .
Minä en ole koskaan ollut hyvä näissä kellonsiirtämisjutuissa, mutta eikö nyt pidä kuitenkin pistää lääkkeet tuntia myöhemmin kuin talviajassa...?
Minulle on myös hieman epäselvää kuinka usein hoidon aikana otetaan verikokeita vai otetaanko niitä yleensä seurantaultrien yhteydessä? Huomennahan se minulle polilla selviää, mutta varmaan teillä kokeneemmilla tietoa asiasta.
Tsemppiä kaikille hoitoihin ja toivotaan tosiaan yli 35:lle plussarikasta kevättä :wave: !!!
 

Yhteistyössä