Kiitos tervetulotoivotuksista
Luen suurella mielenkiinnolla kaikki teidät jutut, mutta en ehkä ihan vielä osaa niitä kommentoida muuten kuin että olen hengessä mukana!
Tänään oli ultra ja sama "Hei, housut pois, kaikki ok ja näkemiin" -lääkäri... Aloitimme hoidot Kätilöopistolla josta meidät siirrettiin Naistenklinikalle ja kaikki lääkärit on olleet samanlaisia, mutta eipä auttane valittaa kun saa kuitenkin hoitoa. No itse asiassa IVF-infon meille piti Mervi Halttunen joka oli todella miellyttävä. Onneksi kaikki hoitajat on olleet toistaiseksi mukavia.
En siis tosiaan tiedä muuta kuin että kaikki on hyvin ja punktioaika on tiistaina. Hoitaja arveli että pärjään ilman esilääkitystä koska en jännitä toimenpidettä ja minä kun ajattelin ottaa kaiken puudutuksen mitä tarjolla on
Onneksi sen kuulemma saa kuitenkin jos siltä punktioaamuna tuntuu.
Nyt on ollut koko viikon limavuotoa ja suurin osa ruoista ällöttää. En pysty syömään kuin ihan vähän ja heti tulee paha olo. Ikuinen laihduttaja minussa tosin salaa riemuitsee tästä... Mielialat on pysyneet kohtuuden rajoissa mitä nyt itku tuntuu olevan herkässä. Onneksi miehellä on lehmän hermot. Hiustenlähtö on astunut takaisin kuvaan eli se oli toinen "dramaattisimmista" muutoksista joita olen hoitojen aikana huomannut. Ensimmäisen hormonihoidon aikana hiukseni oheni puolella. Lisäksi rintoihini ilmestyi kuin tyhjästä melko runsaasti kystia ja diagnosoin itse että ne johtui näistä lääkkeistä. Onko kukaan muu huomannut tällaista? Olen tihrustanut kaikkien lääkkeiden sivuvaikutukset muttei niissä nyt ihan suoraan tällaista sanottu. Lääkärille kun yrittää puhua tällaisesta niin ei ole tuntunut ihan aika ja/tai kiinnostus riittävän.
Toivottavasti tästä ei tule liian pitkä viesti... Unohdin mainita ensimmäisessä viestissä että minulla on lievä kilpirauhasen vajaatoiminta joka on ollut lääkkeillä hyvin tasapainossa. Lisäksi joudun syömään beetasalpaajia rytmihäiriöihin, kohonneeseen verenpaineeseen ja migreenin estoon. Nyt kaikki yllämainitut tuntuu olevan hallinnassa joten olen pystynyt pienentämään annosta. Kysyin yleislääkäriltä voinko syödä Emconcoria jos tulen raskaaksi ja hän sanoi ettet missään nimessä mutta passitti minut vielä kardiologille. Kardiologi sanoi että voit syödä sitä ihan huoletta... Eipä tullut kovin turvallinen olo. Nyt annostus on kuitenkin kuulemma niin pieni että sen kokonaan poisjättämistä voi jo harkita. Lisäksi syön tällä hetkellä antihistamiinia voimakkaaseen pujoallergiaan ja olen ymmärtänyt että tabletti olisi syytä vaihtaa paikallisesti vaikuttaviin lääkkeisiin? Yritin näistäkin kysellä NKL:n lääkäriltä mutta hän sanoi että ovat oman lääkärini asioita eikä siellä oteta näihin kantaa... Työterveyslääkäri oli vähän sitä mieltä että turha näitä on nyt pohtia kun en ole vielä edes raskaana. Ei kovin mieltäylentävää kun en valmiiksi tiedä näistä asioista juurikaan.
Joskohan tämä vuodatus riittäisi tältä erää. Toivotan pitkää pinnaa ja onnen kultahippuja teille!