35+ Lapsettomat

pottu jeeeee!!! Mä uskon vahvasti että se sunkin sissi sinnittelee huomiseen ja saat sen kyytiin.

Piti aamulla kysymäni vielä, et millainen vuoto teillä on ollut punktion/tuoresiirron jälkeen? Ja sit ällövaroitus!! Tää vaikuttaa kovin oudolta tää vuoto, sellasta tumman ruskeeta tahnaa. Viimeks tuli muistaakseni ihan reippaasti oikein verta. Pitäisköhän tota kysyä huomenna, ellei ole muuttunut? Ettei sit oo mitään tulehdusta tms. Sorryt näistä kuvailuista :ashamed:
 
Anja lainasin tuolta Ninnattaren aiemmin tekemän luettelon oireista, ja ruksitin siihen mitä multa löytyy. Arvot kuitenkin oli ok, T4-V 15.7 ja tsh 1.3

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Perusoireita kilpparista ovat:

* väsymys X
* haluttomuus X
* vatsaoireet X
* aivosumu eli sellainen ei-selkeä ajatuksen juoksu X
* ihon kutina X
* kylmä X
* lapsettomuus X
* kaikenlaiset epämääräiset sairaudet
* hiustenlähtö X
* nyrjähdykset
* huono muisti X
* sydämen tykytys X
* hikoilee helposti X
* sokeritasapaino heittelee
muoks* Tästä alaspäin on lisättyjä oireita
* tunne, että happi loppuu
* palan tunne kurkussa X
* lihominen
* keskenmeno
* keliakia
* kuume ei nouse X
* vaikea nousta aamulla sängystä (olo tosi vetämätön) X
* silmäongelmat
* nivelongelmat X
* huonot hampaat
* huonot kynnet
Noita kaikkia oireita löytyy, mut voihan ne olla jostain muustakin. Kai?
 
Näköjään roikun täällä nyt tänään koko ajan...

Ehkä sun Iines kannattais kuitenkin käydä kilppariasioihin erikoistuneelle lääkärille? Kaiken varalta? Kilppariasioissa pitäisi hoitaa oireiden mukaan, voi olla että sulle nuo arvot on huonot. Tosin yksityislekuri maksaa aina tietysti enemmän, ja nuo kilpparityypit tuntuu olevan kaikki yksityisen puolella...

Onko kukaan käyttänyt Donna-sylkitestiä? Hankin sit sellaisenkin, ja nyt olen ihan sekaisin. Testinäytön mukaan ovis olis päällä parhaillaan (niitä "saniaisia" koko linssi täynnä ). Ovistikussa ei näy kuitenkaan edes haamua. Ja nyt on kp10, eli olis kyllä todella aikaista. Äh.
 
Kiitos wabisabi, kun olit heti vastannut! Joo, mulla Puregonille vielä huonompi vaste eli yksi raaka munis saatiin. Se sitten kypsytettiin ja sille tehtiin icsi ja siirrettiin. Ei tietty tullut toivottua tulosta (vaikka en tuossa vaiheessa enää toivonutkaan). Aluksi Puregonilla näytti hyvältä eli oli kuusi munarakkulaa kasvamassa ja suht suuriksikin ne kasvoivat, mutta niissä ei sitten ollut mitään. Menopurilla ollaan saatu parhaimmillaan neljä.

Taidanpa sitten soittaa sille lääkärille ensi kierron alussa. Katsotaan, millainen tilanne munasarjoisssa on (onko siellä edes yhtään potentiaalia). Minulla nimittäin oli alunperin ajatuksena, että käyttäisimme samaan aikaa molempia lääkkeitä, mutta tämä tuntui olevan aika uutta, joten en sitten viitsinyt ehdottaa. Nyt kun kuulen, että tällaista tehdään, taidan kuitenkin piipittää ajatuksen ilmoille. Fostimon on muuten uusi lääke, vaan ei tunnu olevan kovin positiivisia kokemuksia...

Toivottavasti wabisabi sinulla maanantaina hyvät näkymät! Muille myös paljon hyviä ajatuksia!
 
Anja sama vika, roikun näemmä täällä mennen tullen enkä oikein saa mitään järkevää aikaseks. Mut haitanneeko tuo... Lisänä tohon aiempaan listaan olis vielä sydämen hidas syke (mua luullaan aina aktiiviurheilijaksi, kun niillä kuulemma on), turvotus (nilkat, silmien ympärillä ). Vois tosiaan olla aiheellista poiketa jossain yksityisellä tän asian kanssa. Pitää vaan alkaa etsiskeleen et missä täälläpäin olis semmonen joka noista tietää. En mä siitä hinnasta välitä, oon joutunut ramppaan niin paljon ennenkin yksityisellä ton toisen sairauteni takia.

*muoks. Oliko se wabisabi, joka sanoi keräävänsä vielä rohkeutta siihen aukiolotutkimukseen? Ei sitä kannata kammota, ei se kaikilla niin paha ole. Ei se mulla ainakaan niin paljon sattunut, ja lisäks se kestää vaan hetken, ehkä 5 min. Sen hetken kestää kyllä. Lisäks mua ainakin ohjeistettiin ottaan jo etukäteen panadolia, sekin varmaan auttoi siihen ettei se hirveästi sattunut. Sorry jos nyt sekotin sut johonkin toiseen :ashamed:

Fiialiia laitetaanko sutkin listalle mukaan? :)
 
Vitsi mikä päivä! Ihan onneni kukkuloilla tehnyt pihahommia ja istutellut orvokkeja. Tulppaanit puskee itseään kohti aurinkoa ja linnut laulaa kilpaa. Sitten päätin poksauttaa skumpat ja nauttia lopun päivää auringosta. Ja jumankauta - naapurin emäntähän se siellä omalla puolella hieroskelee keskivartaloaan siihen malliin, että oksat pois. Miksi nää uutiset sattuu yhä enemmän ja enemmän? Just kun äitienpäivästä jollain tavalla selvisin. Et se siitä kivasta vapaapäivästä. Taidan mennä sisään ja peiton alle. Mua ei huvita enää mikään.
 
Frangipani mulla kanssa tuntuu, et kaikki isomahaset tai vaunuja työntävät aiheuttaa semmosen muljahduksen sisuksissa. Tuntuu kun sisäelimet vaihtais paikkaa. Arka asia myös mulle.

Tosta naapurustosta tuli mieleeni, et johonkin lähelle on muuttanut joku perhe, jossa siis lapsia. Se niitten isä huutaa niille koko ajan. Sitä on tullut tossa nyt mielessäni ihmeteltyä, et miks niille kokoajan huudetaan? Paha sanoa kun en onneks sinne näe, et mitä siellä tapahtuu. Ihmetyttää vaan.
 
Seinäkukkanen
Pottu onnea kovasti huomiseen siirtoon! Toivottavasti saa hienon alkion kyytiin.

Ja Wabisabi kyllä minä olen siellä Fertinovalla ja minun lääkärini on se nuorehko naislääkäri SU, myös NS on muutaman kerran ollut minulla. Kenellä sinä käyt? Kiitokset rohkaisusta, ehkä sitä seuraavaakin hoitoa vielä pitää miettiä. Minun on edelleen aika vaikeata kerätä uskoa tähän alkiopoloiseeni, mutta yritän nyt olla positiivisellä mielellä. Onnea munisten kasvatteluun.

Ja Iines minulla on hirmuisesti noita samoja kilpparioireita myös. Hidas syke ja jonkinlaisia harmittomia rytmihäiriötä on ollut, kuume ei nouse, väsymys, lihominen ja paleleminen. Olen käynyt aikaisemminkin lääkärillä valittelemassa tästä kilppariasiasta kun meillä on vajaatoimintaa myös suvussa, mutta minulle on aina sanottu, että arvoni ovat ihan normaalit. Ja nyt kun lääkitys on päällä niin voin paljon paremmin.

Ja tuosta hoidon jälkeisestä vuodosta: minulla oli kyllä tosi runsaat kuukautiset ja kestivät kahdeksan päivää kun normaalisti kestävät viisi. Ihan kunnon verta tuli. Jos sinulla jatkuu tuollainen outo vuoto niin kyllä minusta kannattaisi käydä kysymässä mistä on kyse.

Mites Liisa sinun piinailut sujuu?

Kiitokset kaikille rohkaisusta ja kannustuksesta =)
 
Anja nauratti (mustaa huumoria...), kun luin sun kuvauksen noista bileistä. Ja Frangipanille kävi yhtä ohraisesti, vaikkei mennyt omaa kukkapenkkiään kauemmaksi. On se surullisenhupaisaa (enemmän kuitenkin surullista kuin hupaisaa...), ettei päästä oikein mihinkään pakoon noita ikuisia mahoja ja harsoliinoja :/

IInes , joo se olin minä joka jänistelen aukiolotutkimusta. Lääkäri mainitsi sen maaliskuussa, kun IVF meni puihin ja tehtiinkin inssi. Eli että jos näin käy toistamiseen, niin aukiolotutkimus olisi paikallaan. Kiitos kannustuksesta! Yritän tosiaan nyt päästä kammosta yli.

Fiialiia minun oma lääkärini vaikutti sen verran epävarmalta lääkityksen suhteen, että menin ja konsultoin paria muutakin lääkäriä ennen kuin esitin toiveen, että mennään Puregon & Mepopur -yhdistelmällä eteenpäin. Tulen kyllä sitten kertomaan, puriko tuo lääkitys vai ei. Toivotaan, että sinullekin saadaan pikaisesti sopiva lääkitys!

Seinäkukkanen, olen käynyt ihan samalla lääkärillä. Aivan superihana ihminen ja varmasti asiantunteva, mutta ei kovin kokenut. Ja sitä kokemustahan juuri tarvittaisiin näissä hankalammissa / harvinaisemmissa pulmissa. Olen itse joutunut konsultoimaan muitakin välillä, mutten ole kuitenkaan vaihtanut lääkäriä kokonaan - sen verran olen hänestä pitänyt! :)

Potulle paljon onnea huomiseen!
 
Laitanmpa minäkin muutaman sanan fertinovasta.Meillä oli lääkärinä MM ja yhden kerran SU ja ultrat teki NS.SU oli kaikista mukavin ,empaattisin ja otti miehenkin hyvin huomioon, selitti IVF hoidon tarkkaan.MM ja NS lähinnä puhuivat just sen mitä oli tarpeellista,tosin hoitivat kyllä hommansa hyvin ja kok ajan mullekkin punktiossa ja siirrossa kerrottiin mitä tapahtuu.Kaikista mukavin oli kuitenkin ANSA , se IVF hoitaja, aivan IHANA ihminen :heart: :heart: :heart:
 
Wabisabi, ehdottomasti kannattaa mennä siihen tutkimukseen! Voi ei, nyt musta tuntuu että pahensin sun pelkoja. Se oli mulla kyllä tukalaa kuten sanoin, mutta ei kivuliasta. Tukaluus johtui siitä että kohdunsuuni on tosiaan jotenkin poikkeuksellisen kapea, ja jouduin makaamaan siinä pitkään kun homma ei meinannut onnistua... Mutta tämä on siis täysin poikkeuksellinen tilanne. Jos sä olet jo inssissäkin ollut, ei tuon pitäisi olla yhtään ihmeempää. Sitä nestettä kohdussa ja munasarjoissa en edes tuntenut.
Normaalisti koko toimenpide on ohi kymmenessä minuutissa. Ja tosiaan jotkut kuulemma ovat raskautuneet luomusti sen jälkeen!
Olen itse tosi iloinen että sain selvitettyä, ettei siellä ollut mitään pielessä. Varsinkin kun hoidot on niin kalliita, on hyvä tsekata että niillä on mahdollisuus onnistua.
Eli rohkeesti vaan!
 
Tulin kurkkiin joko pottu on saanut puhelun. Peukut tanassa edelleen täällä.

Seinäkukkanen näyttäis olevan samoja oireita. Oliko sulla millaiset arvot ennen lääkitystä? Mistähän keksis semmosen lääkärin, joka ei heti naurais ovesta ulos?

wabisabi ei sitä tarvi kammota, se on niin nopeesti ohi. Sinne vaan!

Aurinkoista viikonloppua B)
 
Moi!
Kyllä nuo kilpparioireet tuntuu olevan aika yleispäteviä, lähes kaikki sopii myös meikäläiseenkin.. Vähän tuntuu, että jossakin välissä melkein kenellä vaan voi olla oireita, esim. kylmyys, ihon kutina, vatsaongelmat jne.. Mutta en väitä etteikö sillä olisi vaikutusta lapsettomuuteen, varmasti on iso juttu, eikä oikein vielä ehkä lääkäritkään tiedä siitä. Jotenkin en nyt vaan jaksais ruveta seitä selvittämään erikoislääkärin kautta. TSH on ollut kuitenkin hyvä, muistaakseni 1,4.
 
Vauhdikas päivä tänään! Klinikalta soittivat aamulla, että meidän ainokainen oli siirtovalmis! Ihan uskomatonta, yksi ainoa solu ja se hedelmöittyi ja jakaantui! Siirto oli aamupäivällä ja silloin kuulin, että meidän palleroinen oli ehtinyt näinä kahtena päivänä 4-soluiseksi. Parannusta edelliseen kertaan, jolloin oli vain 2-soluisia. Nyt sitten piinaillaan. Testipäivä on pe 28.5.
 
Voi miten ihania uutisia, pottu! :flower: Nyt toivotaan sitten parasta!! =)

Anja ja Iines kiitos hirmuisesti tsemppauksesta! 5-10 minuuttia on tosiaan superlyhyt aika... Lopetankin heti kauhujuttujen etsimisen, ja varaan ajan siihen aukiolotutkimukseen B)
 
Loistavaa, Pottu!

Iines, kannattaa rekisteröityä kilpirauhas.info -sivuston keskustelufoorumille. Siellä on kokonainen osio omistettu tälle hyvien lääkäreiden vinkkaukselle. Tietysti kannattaa myös kysyä foorumilaisilta, tietääkö joku sellaista lääkäriä joka tuntisi sekä lapsettomuutta että kilpirauhasasiaa.
 
Voi kun mahtavaa pottu, että pääsitte siirtoon!

Tuosta listalle mukaantulosta. Teidän pinonne on tosi ihana ja täältä saa paljon apua ja tukea. Te olette kuitenkin useimmat (saatatte olla kaikkikin) nuorempia, joten itsestä tuntuu, että ollaan toooosi epätoivoisia, kun vielä yritetään. Ollaan siis kumpikin 40+, voisi ehkä sanoa, että 40++.

Ihanaa perjantaita (lämmin on ainakin täällä)!
 
pottu ihan mahtavaa! Nyt tsemppiä piinapäiviin d :) b

wabisabi niinhän se on, että yleensä löytää just ne kauheimmat kokemukset netistä, asiassa kun asiassa. Otat vaan kipulääkettä reilusti etukäteen, niin hyvin se menee.

Anja noi on niin mystisiä noi kilpparijutut. Ihan kun Sharlin sanoi, lähes kaikilta löytyy jotain noista oireista. Tuskin kuitenkaan kaikilla on jotain piileviä kilppariongelmia. Mut mulla taitaa kyllä olla aika kattava valikoima outoja oireita. Pitänee selvittää kunhan kerää voimia.

Fiialiia no saattaa olla, et moni meistä on alle sen 40, mut kun katsot listaa, siellä on myös päälle nelikymppisiä, ette ole ainoita tosiaankaan. Pääasia täällä on, et ollaan 35+, enemmän ja vähemmän epätoivoisia kaikki =)

Täälläkin on helle B)
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 113

Perjantai 14.5.2010

karmilla 35/40............1.ivf....................siirto 3.5., testi 17.5.
Liisa34 35/35............1. icsi...................siirto 7.5., testi 21.5.
Seinäkukkanen 45.....2.ivf..................... siirto 12.5., testi 26.5.
pottu70 39/41...........4.ivf.....................siirto 14.5., testi 28.5.
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
wabisabi 40.............1.ivf.......................toukokuu
eva71 39/39............1.iui.......................toukokuu
Soulmama 36/39.......1.iui.......................kesäkuu
Chloe70 40/43..........2.iui.......................kesäkuu
Frangipani 35/39.......1.iui.......................kesäkuu (vko22)
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Vesiheinä 39/43........3.ivf......................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35..................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?
janetski74 35/35.......3.icsi?
Miisamari 36/36.........5.icsi?
Iines-74 36/41...........3.ivf?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)

[/quote]

 
Seinäkukkanen
Onnea paljon Pottu hienoa, että saitte 4-soluisen kyytiin. Kuullostaa lupaavalta!

Fiialiia kyllä täällä olen listoilla minäkin 40+++ epätoivoinen (45v). Nyt olenkin ainut ikäloppu kun Aurinkokin poistui paikalta. Tervetuloa vaan!

Iines minulla oli se ths alunalkaen 3,9 eikä lääkäri olisi mitään lääkitystä määrännytkään, mutta luettuani täältä tuon asian tärkeydestä kinusin sen ja nyt arvo on 1,4. En sitten tiedä tämän hoitorupeaman jälkeen saanko jostain muualta näillä arvoilla lääkitystä. Luulen, että kokeilen kuitenkin koska lääkitys selkeästi auttaa oireisiin.

Minulla on edelleen punktiosta johtuen (tai sitten lugesteroiden syytä) hirmuinen pallomaha. En oikein tiedä mitä laittaisin vaatetta päälle näin helteellä =)
 
Omg, taas mä oon täällä! Mies on reissussa, on vaan niin paljon aikaa roikkua täällä. Mä oon kyllä tosi iloinen sen puolesta, kauan odotettu reissu parhaan kaverinsa kanssa. Niin, mä oon sitten kotona, ja kävi niin että toteutan plan-a:ta. Eikä ollenkaan hassumpaa :D

Seinäkukkanen kiitos vastauksesta. Muuten mä en koe että olisit mitenkään ikäloppu joukossamme. Tosin mulla on niin, et moni ihmisistä joiden kanssa olen enemmän tekemisissä on about sun ikää. Oon jotenkin tottunut enemmän oleen tekemisissä itseäni vanhempien hlöitten kanssa. Mulle on joskus sanottu, et oon vanhana syntynyt :kieh:

Tää jatkaa jääkiekkoilua ja plan-a:ta :p
 
Olen lueskellut teidän pinoa jo pitkään ja elänyt eri vaiheissanne mukana, välillä jopa kyynel silmässä. Haluankin kiittää teitä aivan mahtavasta tuesta, sillä olen saanut paljon voimaa ja toivoakin omaan tilanteeseen teidän kauttanne. Meillä takana yritystä useampi vuosi, ensin luomusti ja myöhemmin IVF ja ICSI ja nyt on viimeinkin meneillään kolmas hoito eli ICSI. Lapsettomuuden syynä on endometrioosi (todettiin laparoskopiassa) ja vuosi sitten diagnosoitiin munanjohtimet viallisiksi (leikattiin ennen joulua), ja tietty mun ikäkin alkaa olla jo yksi syy (minä 38v/mies 34v). Nyt viimeinkin olemme päässeet taas hoitoon ja olenkin tässä piikitellyt viikon verran. Ensi viikolla on punktio ke tai to ja sit jännäillään päästäänkö siirtoon asti.
Wabisabi ja Fiialiia, meillä on tehty jokainen hoito eri hormoneilla: 1.IVF puregonilla mutta huonolla menestyksellä, sillä emme päässeet lainkaan siirtoon asti. Seuraava olikin sitten ICSI ja silloin puregon/menopur coctaili, silloin saimme kaksi alkiota, mutta kumpikaan ei kiinnittynyt. Nyt tässä kolmannessa ICSI hoidossa meillä on käytössä pelkkä menopur ja tuntuu että se toimii hyvin. Tällä hetkellä rakkuloita kasvamassa n. 12kpl. Toivotaan nyt että päästään siirtoon asti!
Tämä on ollut niin tapahtumarikas ketju, että toivotan näin yhteisesti kaikille plussanneille lämpimästi onnea ja muille uskoa ja toivoa tulevaan! =)
 
Voi helvetti, mikä päivä! Olen täällä aiemmin kertoillut, että asumme paritalossa ja meidän entiset naapurit oli kerrassaan hurmaava lääkäriperhe, joilla oli kolme lasta. Vanhemmat niistä, kaksi tytöntylleröä, kävi meillä aina kylässä. Mutta ekana kesänä, kun muutimme tähän, mulle teki tosi tiukkaa katsella, kun tämä nainen oli raskaana ja odotti sitä kolmatta lastaan viimeisillään. Noh, mutta he muuttivat pois vajaa vuosi sitten. Ihan kyynelsilmin jouduin tytöt hyvästelemään. Ja vielä myöhemminkin heiltä on tullut piirustuksia postissa, muuttivat toiselle puolelle Suomea. Uudet naapurimme ovat kolmikymppinen pariskunta ja rouva on nyrpeä tyyppi, joka harvoin vaivautuu edes tervehtimään. Tänään hän purjehti taas nenä pystyssä ohi vastaamatta mun tervehdykseen - ja JUMALAUTA tietenkin maha pystyssä! Me oltiin juuri miehen kanssa kauppaan menossa ja mulle tuli aivan primitiivireaktio. Aloin itkemään niin, etten meinannut sinne kauppaan päästä, vaan menin miehen perässä itkettyäni aikani autossa - ja aurinkolasit päässä silmät punaisena. En pitkään aikaan ole tuntenut noin voimakasta katkeruuden ja kateuden tunnetta. Mies sanoi, ettei uskalla sanoa mitään, koska kumminkin suutun ja suutun siitäkin, jos hän ei sano mitään. Ja kaupassa tietysti joka toinen nainen tuntui olevan maha pystyssä tai vauvan kanssa. Mä olen suorastaan pelännyt tätä. Juuri tota tollaista, että joku voi ostaa valmiiksi perheasunnoksi neliön, rempata sen ja sitten tosta vaan hommata lapsen kuin postimyynnistä tilaten. Miksi kaikilla muilla se käy noin mutkattomasti mutta ei meillä??? Lisäksi sunnuntaina pitäisi mennä hoitamaan meidän parivuotista kummipoikaa ja suoraan sanoen en jaksaisi eikä huvittaisi. Todella yleviä ajatuksia. Tulee sellainen olo, että koska olen tällainen kateellinen paska, en edes ansaitse oma lasta. Jostain kumman syystä kaikki raskaana olevat naiset asuu aina mun naapurissa tai on samalla työpaikalla. Meillä on ollut kaksi naapuria tässä paritalossa kolmen vuoden aikana ja molemmat on olleet paksuna!

Mä en mitenkään ole kärryillä, mitä kaikkea täällä on tapahtunut viime päivinä.En ole ehtinyt kirjoittaa, koska olin pari päivää aamusta iltaan työmatkalla ja eilenkään en edes avannut konetta. Täällä tuntuu samanlaiset ajatukset pyörivän muillakin mielessä. Anjalle halit, kamalat kemut!


Iines, mä olen todella pahoillani, ettei teillä sitten onnistunutkaan tämä hoito. Jättirutistus sulle! Mä olin jotenkin niin varma, että teillä nappaisi nyt. Mutta ei näköjään auta kuin odottaa sitä kolmatta hoitoa, toivotaan kuitenkin, ettei se ihan syyskuulle mene. Mä jotenkin ymmärsin meidän viime käynnillä, ettei siellä juuri nyt ole paljoa jonoa (ehkä kaikki muut on tulleet raskaaksi paitsi mä ja sä)
:LOL:


Seinäkukkanen ainakin pääsi siirtoon, kovasti onnen potkuja, että nyt tärppäisi. Tää palsta kaipaa nyt positiivisempia tuulia!

Anja, ei nuo miehet tosiaankaan aina tajua, miten nää fiilikset saa meidät käyttäytymään. Välillä on vaan pakko purkaa näitä paineita, ei sitä aina pysty hallitseen kärsiikö niistä täysin osattomat henkilöt. Ei ihme, että tulit huonolle tuulelle tuossa tilanteessa.

Carinnalle ja muille uusille tervetuloa porukkaan!

Wabisabi, ei se aukiolotutkimus todellakaan tunnu juuri miltään, vaikka sanana kuulostaa kamalalta. Se on vähän kuin menkkamaista kipua, mutta paljon livempää. Rohkeesti vaan...

Pottu, aivan mahtavaa, että pääsitte siirtoon!!!
 
Voi ei, Chloe, kävipäs teillä hirveän huono tuuri naapurien suhteen... Noille primitiivireaktioille ei vaan mahda mitään -- en tulee ihan aidosti jostakin syvältä mielen uumenista vuosien kärsimysten seurauksena... Ihan paras tilanne olisi, kun olisi naapurissa iloinen eläkepariskunta taikka teini-ikäistä porukkaa, jotka pitää vanhempien poissa ollessa niin hirveitä kotibileitä, ettei ainakaan kävis kateeksi :kieh:

Me ollaan sikäli onnekkaita (koputtaa seinään...), että meidän lähipiirissä on mennyt lapsivaihe jo paljolti ohi. Toisaalta viime aikoina oon törmännyt sellaiseen, että jotkut on sanoneet ihan suoraan (siis jopa oma äitikin, mistä putosin melkein pyrstölleni!), että "onpas hyvä, kun et hankkinut lapsia, niin pääsit panostamaan täysillä tuohon sun uraan". Siis tyyliin lapsia on kaikilla, mutta uraa on kuitenkin suht harvalla... Olen ollut ihan järkyttynyt, että siis mitä!!? Ensin jauhetaan vauvoista vuosikaudet, ja sitten käännetään kelkka täysin. Tavallaan olen helpottunut siitä, ettei kukaan arvaa, mitä tässä puuhaillaan. Tavallaan taas loukkaantunut siitä, että joku kuvittelee, että ura olis mulle muka tärkeämpi kuin lapsi! Ja loukkaantunut vielä siitäkin, että olen näiden ihmisten mielestä ilmeisesti liian vanha enää edes ajattelemaan vauvoja... Kenellekään ei ole tullut missään vaiheessa siis mieleen, että saatetaan kärsiä lapsettomuudesta!

Huippu oli kuitenkin se, kun yksi ystävistäni (39 vee) soitti mulle yksi ilta ja pähkäili kannattaisiko jättää ehkäisy pois ja "hankkia edes yksi vauva". "Onhan ne vauvat suloisia, mutta pilaisiko se uran, suhteen, kropan, vapauden tulla ja mennä jne...". Kuuntelin kyyneleet silmissä ja kiitin onneani, että oltiin puhelimessa eikä kasvokkain. Tässäkin oli taas oletuksena se, että lapset tulla tupsahtaa nappia painamalla. Ja että mulle voi puhua, kun olen niin ilmeisesti ura-ihminen joka ei siis edes halua lapsia. No, oikeastaan oma vika, kun en ole koskaan jakanut tätä suurinta ongelmaa muiden kuin ihan parhaimpien ystävien kanssa...

Carinna, tervetuloa mukaan! Onpas teilläkin hoitohistoriaa takana. Todella kiva kuulla, että lääkitys on nyt saatu kohdalleen =). Toivotaan, että nyt onnistaa! Fiialiia, taidankin sitten seuraavaksi kinuta Menopuria yksinään, jos tämä Puregon-Menopur-koktail osoittautuu yhtä tehottomaksi kuin Puregon yksinään...

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille! =)
 
No niin, tempaisin sitten eilen ne kalsarikännit. Nyt sitten kärsitään seurauksista :x

Carinna tervetuloa mukaan!

Chloe aika ikävä tilanne sulla noitten naapureitten suhteen. Mulla on onneks lähinaapurit kuus-seittemänkymppisiä. Olis ehkä silti paras asua jossain metsän keskellä, ettei vahingossakaan törmäisi yhteenkään mahaan. Noita reaktioita varmaan tulee jossain vaiheessa kaikille näiden asioiden kanssa painiskeleville. Oma vastaava on vielä hyvässä muistissa. Olisko se sit tosiaan niin, et ne olis siellä saanut kaikki muut paksuksi, paitsi sut ja mut? :LOL: Mulla on sinne aika kesäkuun tokalle viikolle, sit tiedetään missä mennään, vai mennäänkö ollenkaan.

wabisabi ai että "hankkia edes yksi vauva". Jopas oli kommentti, saatika pilaako se muun elämän. No, ehkä mäkin kuvittelin silloin kuus vuotta sitten, et me vaan hankitaan se vauva. Ei sitä silloin osannut edes kuvitella, et se ei onnistuiskaan ihan naps vaan. Karu totuus valkeni sit ajan kanssa. Kunpa se oliskin niin helppoa, että niitä vaan hankitaan.

Ulkona olis taas ihana ilma, eri asia pystyykö tässä nyt mitään tekeen :x
 

Yhteistyössä