35+ Lapsettomat

Seinäkukkanen hyvän saaliin sait. Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja saat tavaraa pakkaseenkin, ettei tarvisi edes ajatella jatkaako hoitoja vai ei.

Anja kyllä mustakin kannattaa se aukiolotutkimus tehdä, on kuitenkin niin nopea ja helppo toimenpide. Julkisella se taitaa olla ihan ensimmäisiä asioita jotka tsekataan.

Chloe just noin se on.
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 113

Torstai 13.5.2010

karmilla 35/40............1.ivf....................siirto 3.5., testi 17.5.
Liisa34 35/35............1. icsi...................siirto 7.5., testi 21.5.
Seinäkukkanen 45.....2.ivf..................... siirto 12.5., testi 26.5.
pottu70 39/41...........4.ivf.....................punktio 12.5., siirto 14.5.
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
wabisabi 40.............1.ivf.......................toukokuu
eva71 39/39............1.iui.......................toukokuu
Soulmama 36/39.......1.iui.......................kesäkuu
Chloe70 40/43..........2.iui.......................kesäkuu
Frangipani 35/39.......1.iui.......................kesäkuu (vko22)
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Vesiheinä 39/43........3.ivf......................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35..................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?
janetski74 35/35.......3.icsi?
Miisamari 36/36.........5.icsi?
Iines-74 36/41...........3.ivf?

Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)

 
Heips!
Nyt vasta huomasin meidän listasta, että plussanneistahan on yllättävän moni raskautunut luomusti.. tosi hienoa!
Auringolle :hug: toivon kesäisiä auringonsäteitä, ei löydy oikein sanoja.
Omaa napaa.. tuntuu, ettei enää yhtään jaksaisi odottaa hoidon alkua. Mitä lähempänä se on, sitä kärsimättömämmäksi alan käydä. Tuntuu, ettei jaksais keskittyä mihinkään. Ensi viikolla pitäisi alkaa piikittely..
 
Hei kaikille, pitkästä aikaa.

Tulin vain taustalta kommentoimaan Auringolle kaikkea hyvää!

Iinekselle uskoa ja toivoa, ja mielenkiinnolla odottelen Sharlin tehoaako akupunktiot sulla! Itse en ole vielä oikein päässyt uuteen vauhtiin...
 
Oon ollu taustalla nyt jonku aikaa, eikä ole ihan kärryillä mitä kaikkee on sattunu. Pikaisesti katsottuna on tapahtunut paljon...

Auringolle toivottelen kaikkea hyvää jatkoon.

Toivotaan Iines vielä et se testi muuttuis plussaksi!

Meille tuli keskussairaalalta aika, vasta syyskuulle. Päätettiin nyt sitten maksaa yksi inssi yksityisellä itse, ei jaksa koko kesää odottaa. Reseptit on haettu ja nyt sit vaan odotellaan menkkojen alkamista, et voi alkaa piikittelemään. Eli lääkkeelinen inssi tehdään kesäkuun alkupuolella.

Temppiä kaikille piinailijoille ja runsaita saaliita punktioihin!
 
Hei kaikille! Olen kuumeillut tuolle vauvakuume puolella, mutta ajattelin nyt tulla tänne puolelle käymään. Ollaan toivottu raskautta vuoden 2009 alusta. Yksi raskaus viime elokuussa joka meni kesken viikolla 8. Sen jälkeen yritystä nyt 7 kuukautta.
Ikää meillä on kummallakin 39 vuotta.
Kummastakaan meistä ei löytynyt lapsettomuutta aiheuttavaa vikaa. Paitsi tuo korkea ikä minulla.
Nyt ensimmäinen inseminaatio ja hormoonihoito tässä kierrossa. Toiveet on korkealla, vaikka tiedän ettei onnistumisprosentti ole kovin korkea. Sekin helpottaaa, että nyt meitä autetaan tässä asiassa. Olen tosi tyytyväinen että päätettiin lähteä hoitoihin.
Kaikille täällä olijoille toivon alkavaa raskautta ja suloisia vauvoja.
 
Hei!

Kävin esittäytymässä pikaisesti maaliskuussa, mutta sitten siirryin taustalle sattuneesta syystä: ensimmäinen IVF meni puihin huonon Puregon-vasteen takia, follit eivät vain kasvaneet ja IVF:stä tulikin inssi - mistä en sitten tullut raskaaksi... Huhtikuun taukoilin, ja nyt on edessä uusi IVF-yritys (alkaa itseasiassa huomenna). Nyt saan super-annostuksen Puregonia ja sen rinnalle vielä Menopurin, ja piikitykset aloitetaan aiemmin kuin edellisellä kerralla... Pelottaa suoraan sanottuna ihan hirveästi, ettei vastatta tule nytkään. Ikää on 40 (pian 41), joten siitähän nämä ongelmat varmaan johtuvat :'(

Täällä on tapahtunut niin paljon kuukaudessa, etten voi kuin toivottaa kollektiivisesti kovasti onnea plussanneille, ja pahoittelut niille, joilla ei ole vielä onnistunut... Ainakaan huono raskautumisonni ei ole johtunut vertaistuen puutteesta - sen verran ihana on tämä palsta =)
 
Ihan heti kärkeen kiitoksia kaikille - olen tässä kevään aikana seurannut ah-niin-voimia-antavaa keskusteluanne! Ilmoittautuisin mieluusti joukkoon nyt ihan julkisestikin :wave:
Ikää on mittarissa 35 ja risat, mies täyttää kesällä 39. Enemmän ja vähemmän yritystä ja kikkailua omatoimisesti jo vuodesta 2005, mutta kuten kuvasta kuuluu - toistaiseksi tuloksetta. 2006 käytiin tutkimukset ja reitti oli auki hoitoihin, mut silloin tuntui vähemmän stressaavalta jättää hoidot tekemättä ja keksiä muuta tekemistä ja antaa luonnon hoitaa tehtävänsä :LOL: Mentiin naimisiin, rakennettiin talo, vaihdoin työpaikkaa ja tuettiin miehen vanhempia heidän sairastaessaan vakavasti. Viime syksynä alkoi taas olla voimia tähän projektiin ja jos totta puhutaan, niin ikään liittyvä perälauta alkoi jo hirvittää liiaksi.
Tässä siis taas ollaan - suunnittelukäynti julkisella tehtynä tänä aamuna ja toiveet ekasta luomukiertoinssistä korkealla (vko 22). Mulla ei pitäisi olla mitään murehdittavaa, mutta miehellä oli ja on edelleen tosi vähän terveitä siimahäntiä. Mut ilmeisesti kuitenkin riittävästi, et jotain kannattaa yrittää...
Piinaajille peukkuja ja muillekin uskoa tulevaan!
 
nyt vaan o.n.: menkkakivut jo mahtavat ja tuhruakin näkyvissä. Että näin se meni taas :'( Joo, testaan aamulla sen negan pois.

Tulen paremmalla hetkellä kommentoimaan muille, nyt vaan v***ttaa ankarasti. Uusille kuitenkin tervetuloa!
 
Seinäkukkanen
Minullakin huonoja uutisia. Kymmenestä munasolusta oli hedelmöittynyt vain kaksi ja niistäkin vain toinen normaalisti :( Eli nyt on vain yksi alkio ja siirto tapahtuukin jo huomenna, jos alkio poloinen sinne asti kestää. Ymmärrän tietty, että tämä ikä sen varmaan tekee, mutta viimeksi kymmenestä hedelmöittyi seitsemän ja kolmantena päivänä siirrettiin kaksi. Muita vielä viljeltiin pidempään. Vaikka sillonkaan ne loput sitten ei jaksanut enään jakaantua, jaksoivat luultavasti aika pitkälle. Kyllä tämän kertainen oli pettymys. Tietysti toivo elää vielä, mutta ei näytä kovin hyvältä.

iines :hug:

Uusille tervetuloa!
 
Mun piti taustailla, mutta oli pakko tulla antamaan voimahali Seinäkukkaselle ja Iinekselle. Toivoa vielä on, mutta jos käy ikävästi (v*?%ttaa ankarasti), kyllä siitäkin selviää! Ja uutta kehiin vaan!

Itse alan nyt pikku tauon jälkeen taas ottamaan homman työn alle. Akupunktio varattu ja lämpöjäkin jaksan taas mittailla. Uskotaan vaan, että kyllä kaikki vielä järjestyy.

Tervetuloa uudet!
 
omanapa update: Aamulla tuli yllätys: kilpirauhasarvot olivat laskeneet todella huimasti aivan minimaalisella lääkeannoksen lisäyksellä. Kun aiemmin tsh oli raskautumisen kannalta viitearvojen yläpäässä (3), nyt hipoo pohjaa (0,3)! Mutta parempi näin kuulemma, lääkäri sanoi että mennään täällä annostuksella, koska jos raskautuminen tapahtuu, annosta täytyisi nostaa normaalisti neljänneksellä kuitenkin.

Seuraavaksi suuntasin sitten munatorvien aukiolotutkimukseen. Oli se aika tukalaa... kävi ilmi että kohdunsuuni on tosi tiukka, ja aluksi ei meinannut tulla operaatiosta mitään. Onnellinen uutinen kuitenkin oli kun homma lopulta onnistui, selvisi että kaikki on kunnossa. Lääkäri sanoi että joskus ihmiset yllättäen raskautuu tuon toimenpiteen jälkeen, että se vois jotenkin avata systeemiä tms. Oletteko kuulleet semmoisesta?
Jäämme miehen kanssa peukut pystyssä odottelemaan ovispäiviä...
 
Punktiouutiset: kolme rakkulaa, vain yhdestä löytyi yksi ainokainen solu. Pettymys, mutta yllättävän pieni sellainen. Osasin odottaa heikkoa tulosta, koska hoito venyi niin pitkäksi. Pelkäsin kuitenkin eniten sitä, että ei löydy edes yhtä ainokaista. Huomenna tiedetään oliko siinä ainesta välierään vai ei. Takaraivossa jyskyttää edelleen pelko siitä, että pitkä piikittely vaikutti laatuun. Perjantaille on kuitenkin alustavasti siirtoaika varattu. Jo nyt on hitto, jos ei päästä edes yrittämään raskautumista!
 
No niin, aamulla siis testasin sen negan pois. Olo on ihan suht ok, kun siihen osas jo varautua. Ja ihan kun eräs viisas nainen :heart: täällä muutama viikko sitten sanoi, kyllä jokainen kroppansa tuntee. Eipä tässä auta kun lähteä taas nokka maassa kohti uusia pettymyksiä. Ihan ekaks otetaan käyttöön plan-a: otan viikonlopun aikana kunnon kalsarikännit. Mieskin lähti reissuun, eli saan öristä täällä ihan rauhassa. Sit aletaan suunnitteleen plan-b:tä.

Anja harmi et se aukiolotutkimus oli sulla ikävä. Ja jep, mä oon kuullut siitä, et joskus joku voi raskautua sen tutkimuksen jälkeen kun putket on rassattu. Itseasiassa tiedän yhden hoitsun, jolle kävi noin, itse kertoi mulle siitä. Et ei kun ovista hyödyntään.

pottu tosi harmillista et oli vaan yks solu. Toivottavasti on sitä laadukkaampi, ja sinnittelee siirtoon asti. Pidän peukkuja että pääset siirtoon.

Nyt tää lähtee pihahommiin nauttiin auringosta, se on parasta terapiaa. Palaillaan...
 
Voi harmi Iines! :hug: Nega on aina tyrmäys, mutta ei niin suuri, jos siihen on osannut jo varautua. Positiiviset uutiset ovat olleet viime aikoina niin kiven alla tällä palstalla, joten ei muuta kuin kiviä kääntämään. Pihahommaterapia rules!

Anja, varmasti helpottavaa tietää, että röörit on auki. Meidän lääkäri sanoi, että aukiolotutkimus on kaikkein kivuliain mitä näissä hoidoissa joutuu kokemaan. Olen samaa mieltä. Punktiossa kun kipu pidetään lääkkeillä poissa.

Toivottavasti Seinäkukkasen siirto sujui ongelmitta.

Minä yritän pitää pessimismin aisoissa enkä muka ennen huomista ja perjantaista tuomiota vielä mieti että milloin voidaan tehdä seuraava hoito (lomakausi sotkee), yritetäänkö edes enää omilla aineksilla ja jos ei niin mitä, missä, milloin?
 
Seinäkukkanen
Tänään kävin siis siirrossa, ja se yksi ainoa alkio siirrettiin. Se oli jakautunut vain kaksisoluiseksi, joten toivo ei ole kovin suuri :( olen itse asiassa aika toivoni menettänyt. ehkä olisikin pitänyt odottaa siirtoa sinne perjantaille, mikä oli alkuperäinen suunnitelma. Silloin olisi nähnyt onko siitä alkoista mihinkään. Nyt joutuu kaksi viikkoa piinailemaan, ja varmaan ihan turhaan. Tänään ainakin tuntuu tosi masentuneelta. Keskustelin lääkärin kanssa myös lyhyesti, ja hän sanoi ettei oikein voi suositella hoitojen jatkamista kun munasolujen laatu on näköjään iästäni johtuen jo niin huono. Aika surullista. Tämä on nyt sitten viimeinen toivoni. Ja olen oikeasti kyllä iloinen että siirtoon päästiin, mutta vaikeata on uskoa. Surullinen mieli on.

Iines haluksia ja voimia! Olen niin pahoillani puolestanne. Plan a kuullostaa hyvältä nollaukselta.

Pottu pidän peukkuja teidän alkiolle.
 
Auringolle ja Iinekselle paljon voimia minultakin...

Anja kiva kun aukiolotutkimus tuotti hyvän tuloksen. Olen itse koettanut kerätä rohkeutta tuota tutkimusta varten... ehkäpä ensi kuussa!

Seinäkukkanen, olen taustaillut pari kuuta, joten muistanko ihan väärin: olitko hoidossa Fertinovalla ja oliko sinulla nuorehko naislääkäri (anteeksi, jos muistan miten sattuu - en nyt löytänyt todistuskappaletta tuolta pinosta penkomisestani huolimatta!). Ajattelin vain, että jos käy niin surkeasti, ettei tämä hoito pure (toivotaan kyllä kovasti, että puree!!) niin kannattaisikohan sinun vielä kysäistä toistakin (jonkun kokeneemman) mielipidettä, ennen kuin ihan kokonaan luovutat? Kun iästä huolimatta olet kuitenkin päässyt noin pitkälle hoidoissa, ja munasolujakin kehittyy stimulaatiolla hienosti... Ja yksi selvisi nytkin! Ymmärrän todella hyvin, jos et vain jaksa enempää, mutta juttelisin itse vielä varmuuden vuoksi toisenkin lääkärin kanssa ennen lopullista päätöstä. Mutta nyt joka tapauksessa paljon voimia ja peukutuksia, sekä alkiolle että sinulle!

Minulla alkoi uusi hoitorupeama eilen (Fertinovassa). Saa nähdä miten käy - saadaanko stimuloitua folleja tällä kertaa riittävästi IVF:ää varten. Ensimmäinen ultra on maanantaina...
 
Hei teidänkin pinoon!
Olen silloin tällöin lukenut pinoanne ja jopa kirjoittanutkin kerran. Lapsettomana lapsen yrittäjänä elän mukana vaiheissanne ja olenkin pahoillani Iineksen ja Seinäkukkasen puolesta. Seinäkukkasella pieni toivon hiven ehkä vielä jäljellä ja toivon parasta. Samoin Potulle toivon kovasti sitä siirrettävää alkiota. Tiedän, miltä tuntuu, kun odottaa uutisia, että pääseekö sitä ylipäänsä siirtoon.

wabisabille lykkyä pyttyyn hoitoon. Miten noita kahta lääkettä yhdistetään teillä? Joka toinen päivä? Vai ensin monta päivää yhtä ja sitten toista? Itse ehdotin meidän seuraavassa kierrossa alkavalle hoidolle myös kahta lääkettä ja päädyttiin Fostimoniin ja Menopuriin, ensin 6 päivää Fostimonia ja sen jälkeen loput Menopuria. Vielä kuitenkin mietin, kävisinkö kerran vielä juttelemassa. Syksyllä saatiin tosi huonot vasteet Puregonille (Fostimon ehkä vähän saman tyyppinen), joten vähän se arveluttaa.
 
Huomenta!

Ihan ekaks, kiitos teille ihanille myötätunnosta :heart:

pottu tyrmäys tosiaan, mut ei niin paha kun pelkäsin. Kai siihen mielialaan vaikuttaa just sekin, et on niin ihanaa kun tosiaan voi myllätä tuolla pihalla. Mä pidän peukkuja, et saat perjantaina sen kyytiläisen.

Seinäkukkanen kyllä niistä rupusemmistakin alkioista vauvoja on tullut. Ehkä sillä on jopa paremmat mahdollisuudet sun kyydissä kun maljalla. Peukkuja pidetään, että kyytiläinen onkin sitkeä sissi. Jos kuitenkin käy toisin, munkin mielestä sun kannattaa kuitenkin kysyä vielä toisen lääkärin mielipide, ennen lopullista päätöstä lopettaa yritys. Mutta sitä ennen uskotaan siihen sissiin!

Mä eilen treenasin sitä plan-a:ta varten yhden oluen verran. Tuntu et sekin nousi päähän, kun on ollut niin pitkään tipatta. Niin, sen unohdin eilen sanoa, et soitin negatuloksen ja sain uuden ajan lääkärille kesäkuun tokalle viikolle. Keskustellaan jatkosta. En vaan tiedä et mitä tehdä, jos taas joutuu odottaan 4-5 kk uutta yritystä. Täs ei olis kyllä yhtään ylimäärästä aikaa odotella. Mietinkin sitä yksityiselle menoa. Siinä sit on tietty se rahapolitiikka, mistä hitosta mä sellaset rahat riuhtasen? Sit oon miettinyt sitä kilppari-hommaa. Mulla on tuhottomasti kaikenlaisia kummia oireita, mut arvot kuitenkin hyvät. Mietinkin et pitäiskö sitä kuitenkin tutkailla. Jos arvot on ok, niin oireittenko perusteella lääkäri päättää lääkityksen tarpeesta? Pää savuaa jo näistä pohdinnoista.
 
Tervetuloa Fiialiia. Helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, jolle on saatu Puregonista huonot vasteet. Piikitin viimeksi 300iu / vrk, ja tuloksena vain surkeat 2 follia... Lääkäri pohti, että kyseessä saattoi olla ehkä huono kierto, sopimaton lääkitys, taikka sitten iästä johtuen (40) munasarjoissa ei ole vain riittävästi reserviä. Päätettiin kokeilla kuitenkin uudelleen. Nyt sain saman Puregon-annostelun ja siihen vielä 150iu / vrk Menopuria päälle. Eli joka päivä kumpaakin. Ja aloitin piikitykset päivää aiemmin (kp2) kuin viimeksi... Tepsikö sinulla Puregon syksyllä ollenkaan? Fostimonista en ole aiemmin kuullutkaan. Se on varmaan vähän harvinaisempi lääke?
 
Soittivat aamulla klinikalla, että meidän ainokainen solu oli hedelmöittynyt ja näyttää tässä vaiheessa oikein hyvältä. Huh helpotus. Jännitys jatkuu huomiseen aamuun, jolloin soittavat päästäänkö siirtoon.
 
Tosi hienoa, Pottu!

Iines mitkä ne sun kilppariarvot on? Ja millaisia oireita? Kyllä sitä ehkä kannattaa miettiä.

Mä menin eilen bileisiin joista olin varma että siellä ainakaan en joudu tämän asian kanssa kasvotusten. Toisin kävi! Yksi kaveri selitti, miten ihanaa lapsen saaminen on ja että "suosittelee lämpimästi" (ahaa, kiitos), toinen tilitti omia vauvahaaveitaan ("suunnittelemme syksyä" ) ja tuntui olettavan, että minua asia ei kosketa. Lopulta tiedusteli kuitenkin että "No mikä sun kanta tähän lapsiasiaan on". Jaa-a, mikähän se on.
Vauvoja oli paikalla enemmänkin, ja jossain vaiheessa (asiasta tietävä ) ystäväni nauroi hysteerisesti kun istuin pöydässä kaljapullo kourassa, imettävät äidit kummallakin puolellani vauvoineen ja harsoliinoineen. Siinä oli valokuvan paikka, itseäkin jo nauratti.
Lopulta olin kuitenkin huonolla tuulella ja kotiin tultuani aloin muutaman kaljan voimin haastaa riitaa miehen kanssa. Todella ylevää. Aamu on mennyt lepytellessä. Ei tuo vaikuta vihaiselta, mutta apealta kyllä. Kahvi sänkyyn ei näköjään vielä ratkaissut asiaa, siirryn lounashommiin... ;)
 

Yhteistyössä