35+ Lapsettomat

janetski :hug: Voi ei... Toivottavasti löytyy joku keino vielä. Koita jaksaa.

Miisamari
:hug: Ole hyvällä omallatunnolla tekemättä mitään. Ei tuollaista kuulukaan jaksaa. Kiitos peukutuksesta!

Saa nähdä tuleeko uni silmään ensi yönä... jos kumpikaan kahdesta muniksesta ei hedelmöity... Onneks on tää saikku, ihan mahdotonta ois keskittyä töihin. En tosiaankaan jaksais yhtään työongelmaa, menis varmaan kuppi nurin, jos joku sanois yhdenkin vähänkin poikkipuolisen sanan. Fyysisesti olo ihan ok.
 
janetski voi ei!!! Ihan kamala tilanne. En voi kun jaksamista ja voimia toivottaa. Mä uskon että niillä lääkäreillä on vielä joku kikka takataskussaan teille. :hug:

Liisa jännäksi menee sullakin. Toivottavasti ne kaksi hedelmöittyy ja sinnittelee siirtoon asti. Peukkuja pitelen, että pääset siirtoon.

Miisamari voi ei myös sinne! Sulla siis myös oli kipuja? Millaisia ja milloin? Mulle kyllä sanottiin, että pitää testata vaikka vuoto alkaisikin. Voimia ja jaksamisia myös sulle :hug:

Uskomattoman huonoja uutisia ollut täällä viime aikoina :(
 
Iines, mulla oli siis pp3-6 kohdussa paljon tuntemuksia. Semmoista menkkakivun tyylistä mutta kuitenkin erilaista, enemmän niin kuin kuumotusta/raavintaa/paineen tunnetta. Siinä ei ollut semmoista pistävää tunnetta kuten mun menkkakivuissa. En ole ennen niin tarkalleen pystynyt kohdistamaan missä mun kohtu on mutta niinä päivinä tiesin sen tarkalleen. Siitä tuli lähes oksettava olo, mutta kun se pysyi siellä alhaalla kohdun kohdalla niin ei tullut oksu ylös asti. Lisäksi yhtenä yönä heräsin kovaan pistävään tunteeseen alavatsan sivulla, vähän niinkuin oviskipu mutta kovempi. En ole koskaan kokenut moisia tuntemuksia aiemmin, ja siitähän mun toiveet tietty heräsi... mutta tuntemattomat ovat siis lugejen tiet, mitä vain niistä voi näköjään saada vaivoikseen. Beware, ystävät!
Joo mullekin on joka siirrossa sanottu että pitää joka tapauksessa testata mutta ei kyllä yhtään huvittaisi sitä negaa taas tuijottaa. :(

Liisa toivottavasti saat hieman rentouduttua vaikka tuo odottaminen on ihan piinaavaa. Muistan kun me saatiin ekassa hoidossa tieto että on kolme hedelmöittynyttä ja sitten jännättiin kaksi vuorokautta että tuleeko niistä yhtäkään kunnon alkiota, se oli ihan kamalaa.
 
Miisamari joo mulla alkoi kanssa alavatsassa kipuilla melkein heti siirron jälkeen. Mut se oli aikaslailla lievempää kun tää. Ja onhan sekin yks niistä lugejen moninaisista haittavaikutuksista. Eilen oli tosi kovat "menkkakivut", yön aikana helpotti. Tänään on taas lievempää, mut muutama semmonen tosi terävä viilto on ollut. Puhumattakaan niistä muista lugejen aiheuttamista "oireista". Mut mä tiedän, että ne tekee kaikki mahdolliset olot, niinkun viimekskin. Eli en erehdy luuleen niitä mikskään muuks kun lugeoireeks :kieh: Mä tiedän sen turhauttavan tunteen, kun pitäis testata, mut tietää tuijottavansa taas tyhjää ruutua. Sitä mäkin oon miettinyt jo, että missä vaiheessa ens viikolla olis paras ajankohta tuijottaa sitä. Mä en muista yhtään, saitteko te jotain pakkaseen?
 
Onpas täällä todellakin ollut synkkä päivä. :'( Mä elän niin täysillä teidän kaikkien mukana joka vaiheessa. Kaikki noi tunteet on niin tuttuja ja liian monta kertaa koettuja. Miten sitä aina jaksaakin yhä uuden pettymyksen, ahdistuksen, surun, masennuksen ja kaikki ne paskat tunteet. Ja sitten taas koottua voimat uuteen yritykseen ja toiveikkuuteen. On vaan pakko jaksaa, muutahan vaihtoehtoa meillä ei ole. :/ On vaan uskottava siihen, että joku päivä hyvinkin mahdollisesti meidän sinnikkyys palkitaan.

Janetski, todella surettaa sun puolesta. :hug: Koko elämä tuntuu varmasti nyt yhdentekevältä ja täysin kohtuuttomalta. Anna itsellesi lupa kaikkiin niihin kurjiin tunteisiin, se on ainoa keino käsitellä taas tämäkin pettymys ja nousta sitten jaloilleen uudelleen, kun aika on. Toivotaan nyt, että lääkäreillä olisi teille takataskussa joku keino, kun menette sinne 18. pvä. Voisiko ehkä hormoniannostusta hieman nostaa? En tiedä, mutta toivon, että ne kuitenkin löytää vielä keinoja, useinhan niin on, vaikka itsestä tilanne näyttää toivottomalta.

Miisamarille kanssa :hug: Kuinka runsasta se vuoto on? Kyllä mä suna menisin kuitenkin testiin. Oletko kotitestillä testannut? Tälläkin palstalla on nähty esimerkkejä, että vuoto ei aina merkitse kaikkein pahinta. Toivotaanko kuitenkin vielä vähän edes? Joka tapauksessa oireesi vaikuttavat musta siltä, että ainakin jonkinlaista kiinnittymisyritystä on voinut olla, mikä sekin on ihan hyvä tulevaa ajatellen.

Liisalle onnea, että pääsette siirtoon!

Iines, ne luget on kyllä pirullisia, kun saavat aikaan kaikenlaisia oireita. Mutta eihän sulla aiemmin tuollaisia oireita ole niistä tullut!!! Ei menkkakivut ala noin aikaisin. Voi hyvin olla, että kiinnittyminen on tapahtunut ja ne on kiinnittymiskipuja sekä kohdun kasvukipuja. Tiedän, että toi odottelu ja jännittäminen on sananmukaisesti pii-naa-vaa, mutta jostain syystä mulla on erittäin vahvasti sellainen fiilis, että sä plussaat tästä pinosta nyt! En tiedä mistä se fiilis tulee, mutta olen luottavainen .. =)

Me käytiin tänään sitten keskustelukäynnillä lääkärissä. Lääkäri arvioi samaa kuin monet täällä mulle sanoi eli että pitkän kaavan hoito ei mulle sopinut, minkä vuoksi sain hyperin ja munasolujen laatu kärsi. Kaiken kaikkiaan eka IVF lyhyellä kaavalla meni paremmin, saatiin pakkaseen tavaraa yms. Paitsi että silloin sain sen possuflunssan. Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että kaikkien solut ei pidä pitkästä viljelystä, vaan ne kannattaisi siirtää kohtuun jo aiemmin. Kuitenkin meillä on tullut hyvin soluja, lähes kaikki on molemmilla kerroilla hedelmöittyneet ja lähteneet kehittymään alkioiksi. Jossain vaiheessa ne sitten kuitenkin kuukahtaa ennen blastoksi pääsyä.Ei voida tietää, onko syy soluissa vai tässä pitkän viljelyn sopimatomuudessa. Muita lisätutkimuksia meille ei tehdä kuin multa otetaan kilpirauhasen vasta-aineet. Miehen siittiöiden dna-testi perutaan. Kuulemma ei sillä tuloksella ole merkitystä, koska jos häikkää on, sille ei voi tehdä mitään ja silti viimeinen IVF kannattaa tehdä. Lääkäri suositteli sitä testiä sitten jos joudumme arvioimaan kannattaako jatkaa hoitoja yksityisellä. Tärkein hoito on nyt miehen tupakkalakko, josta lääkäri antoi pontevat ohjeet! 3 kk pitää lakkoilla ennen kuin se näkyy siittiöissä. Kesä menee siis siinä. Meille olisi tarjottu 3. IVF jo ensi kuussa, mutta yhdessä tästä syytä päätimme lääkärin kanssa, että se tehdään vasta elo-syyskuussa, lyhyellä kaavalla, 2. päivän siirtona. Myös mun henkisen uupumuksen vuoksi sitä ajankohtaa siirrettiin. Sen sijaan meille tehdään mun pyynnöstä vielä yksi inseminaatio nyt seuraavasta kierrosta kesäkuussa, koska siitä aikanaan raskauduinkin. Heinäkuussa kokeillaan clomeja ja ovulaation induktiota, käyn yksityisellä ultrassa, koska klinikka on kiinni. Tää tuntuu nyt todella luonnonmukaiselta ja hyvältä ratkaisulta ja olen melkoisen huojentunut. :)
 
Chloe oon käynyt jo moneen kertaan kurkkimassa, joko sun sotasuunnitelmat on selvät. Ihanaa, että sun käynti oli hyvä, ja sait taas siitä uskoa jatkaa. Noi teidän suunnitelmat kuullostaa tosi hyviltä! Mä uskon että lyhyt kaava ja lyhyt viljely vois olla se ratkaisu. Tai vielä parempi, jos niitä ei tarvita, vaan noi kevyemmät aseet tehoaa. Mä oon kyllä tosi iloinen, että aseita löytyi =) Niin niistä lugeoireista, ei mulla muistaakseni ollut silloin viime tuoresiirron jälkeen tälläsiä viiltoja ja kipuja ym. Mut joka kierros on kuitenkin erilainen... Yritän nyt kuitenkin ihan neutraalein mielin jatkaa piinailua, välillä tosin meinaa vajota epätoivon syövereihin.

Mä mietin sitä viimestä mahdollista hoitoakin jo. Oliskos sulla jotain hyvää vinkkiä antaa, ettei tarvis jonossa tököttää taas sitä puolta vuotta? Jos vinkkejä löytyy, laita vaikkapa yv:tä. Mä pelkään et jos jonotan taas puoli vuotta, mun loppukin solutuotanto hiipuu kokonaan siinä ajassa :(
 
Iines =) :flower: Kiitos kivoista sanoistasi. Mä luulen, että meidän ei tarvi jonotella niin kauaa mun iän vuoksi, kun olen 40, siksi ne kiirehtii. Voithan sä pyytää niitä jo nyt laittaan varoiksi jonoon... en mä muuta keksi. Miksi teidän pitää jonottaa niin kauan? Noh, toisaalta mä en usko, et sitä kolmatta hoitoa teillä tarvitaan edes. ;) Noi kivut lupaa hyvää...
 
Chloe niin tosiaan, jos ne siks kiirehtii. Kyllä mä heti jos/kun negatesti pärähtää, soitan ja haluan ajan lääkärille, et pääsee sinne jonoon. Kyl se varmaan kesätaukojen jälkeen on taas joku loka-marraskuu, ennenku pääsis punktioon. Kuka lääkäri teillä oli? Ihan vaan sillä, et otan sit miehen mukaan, että saa kanssa sen saman tupakka-puhuttelun :LOL:
 
Iines hyvä läppä! :LOL: En mä muista sen lääkärin nimeä. Se oli joku joka ei koskaan aiemmin ole ollut siellä! Siis ei HT, EP, KA tai PD. Sattumoisin oli muuten sama lääkäri, joka kesällä osastolla, koitti kaivaa alkion jäänteitä ulos... Tuli aluksi vähän huono fiilis siitä muistosta, mutta hän oli ihan ok ja sitten soitti ja kysyi joltain muulta ohjeita. Olisikohan ne mut edes tehneet enää inssiä? En tiedä, mut pääasia et me se saatiin. Mä tosiaan luulen, et sun ja mun neljän vuoden ikäero on se ratkaiseva tekijä tässä. Sitä paitsi mitään negatestiä EI pärähdä sulle! ;)

Hyvää yötä kaikille!
 
Seinäkukkanen
Tervehdys kaikki

onpa täällä tapahtumarikasta ollut muutamana päivänä. Kuullostaa hyvältä suunnitelmalta Chloe teidän jatkonne. Ja varmasti taukokin on hyväksi tuollaisen rulianssin jälkeen.

Janetskille pahotteluni ja voimia. Tuo on varmasti tosi raskasta kun ei kaiken vaivan jälkeen pääse siirtoon asti. Toivottavasti kuitenkin ratkaisu löytyy seuraavaan hoitoon.

Miisamarille myös halaus. Ja kyllähän sitä vuotoa voi kuitenkin olla, joten kannattaa varmasti tehdä testi kumminkin.

Liisalle tsemppiä odotteluun. Pidän kovasti peukkuja, että solut voivat hyvin ja kovasti jakaantuvat. Mitenkäs Auringon punktio??

Minulla on ollut tosi kiireinen projekti menossa muutamana päivänä enkä oikein ole ehtinyt keskittyä koko hoitoon. Ehkä se on hyväkin. Eilen kävin ekassa ultrassa ja lääkärin mukaan kaikki näytti hyvältä. 8-10 rakkulaa oli näkyvillä, osa pienempiä ja osa isompia, mutta lääkärin oli sitä mieltä, että pienemmätkin saattaisivat keretä kasvaa mukaan. Toka ultra on perjantaina ja punktio on mahdollisesti se 10.5 tai sitten 11.5. Meillä taitaakin Pottu olla sama aikataulu.

Huomaan vaan nyt kun olen tehnyt tosi pitkää päivää ja joutunut seisomaan koko päivät ja nostelemaan ja kantamaan, että alaselkää särkee kovasti ja on vaikeata jaksaa seisoa. Vähän jo pelottaa, että voivatko ne munasolut irrota ennenaikaisesti. No onneksi huomisen jälkeen helpottaa.

Iines, kuullostavat lupaavilta sinun oireesi.

Täytyypä lähteäkin tästä piikittelemään =)
 
Joo testattu on, puhdasta negaa vaan kuten aina ennenkin. :'( Eikö meillä ikinä ole onni myötä näissä perheen perustamis-asioissa... Olen niin loputtoman väsynyt tähän. Juuri niinkuin Chloe sanoi, aina vaan uudestaan keräämässä näitä säpäleitä kasaan ja yrittää löytää uusia voimia ja myönteistä asennetta. Poistun nyt taustalle nuolemaan haavojani ja toivotan teille kaikille jännäilijöille ja piikittelijöille oikein paljon onnea matkaan.
 
Miisamari :hug: Ihan sanattomaksi vetää taas :'(

Chloe
Teidän strategia kuulostaa tosi hyvältä. Toisaalta saat vähän lepoa hoidoista, mutta toisaalta joka kuukausi on yritystä niillä keveämmillä keinoilla. Koita nauttia kesästä! Tsemppiä myös sun miehelle tupakkalakkoon.

ON: Meidän molemmat munasolut oli hedelmöittyneet! Siirtopiinailu siis jatkuu huomiseen. Mieletön helpotus jo tämäkin. Nyt yritän nauttia tästä saikkupäivästä. Fyysisesti olo on ihan ehta. Johtuu varmaan pienestä saaliista, ettei ole mitään kipuja tai edes arkuutta.

Tsemppiä Iinekselle piinailuun ja Seinäkukkaselle punktion jännäämiseen. Ja kaikille muille kans!
 
Seinäkukkanen
Voi Miisamari :hug: Voimia sinulle.

Liisalle tsemppiä odotteluun. Onpa jännittävää.

Tänään minulla on sellainen juhlapäivä ja täytyy nyt miettiä sitten sitä viitsiikö riskeerata ja ottaa sitä yhtä viinilasillista. Mutta suurempi jännäily on kyllä se, että joudun illalla luultavasti piikittämään jossain ravintolan vessassa. Sitä en ole vielä kertaakaan tehnyt vaan edelleen aina ohjevihkonen kädessä vaihe vaiheelta rauhassa suoritan tämän toimenpiteen :LOL:
 
Miisamari pahoittelut negasta. Olis ollut jo aika saada hyviä uutisia tähän porukkaan. Koita saada jotenkin kaavittua palaset uudelleen kasaan, että löytyy voimia jatkaa taistelua. Jaksamisia ja halaus :hug:

Liisa jännät ajat on käsillä. Tsemppiä huomiseen siirtoon, koska kyllähän sä siihen pääset!

Seinäkukkanen huh, mulla ei kyllä onnistuis toi ravintolan vessassa pistäminen. Tai kai se onnistuis, jos olis pakko. Tosin mä joutuisin ottaan miehenkin sinne mukaan, kun se on aina hoitanut välineet kuntoon, mä vaan pistän :LOL:
 
lyhennetyllä listalla nyt hoidossa olevat ja hoitoa odottavat

pidempi lista löytyy sivulta 113

Sunnuntai 9.5.2010

Iines-74 36/41...........2.ivf....................siirto 28.4., testi 12.5.
karmilla 35/40............1.ivf....................siirto 3.5., testi 17.5.
Liisa34 35/35............1. icsi...................siirto 7.5., testi 21.5.
Aurinko-65 45.............3.icsi...................punktio 5.5., siirto 7.5.
Seinäkukkanen 45.....2.ivf.......................punktio 10.5.
pottu70 39/41...........4.ivf.....................punktio 12.5.
Sharlin 35/42.............3.ivf....................toukokuu
Chloe70 40/43............iui.......................kesäkuu
Rosmariini -74 35/36..1.ivf/icsi.................elokuu
toivorikas-72 37/46...4.icsi.....................syksy
Vesiheinä 39/43........3.ivf......................syksy?
Ninnatar 36/32..........ensikäynti...........?
Anja73 35...................tutkimukset
vilkas75 35..................tutkimukset
Marjaana71 37/34.....clomit
Sointu2010 40/40......femarit+clomit
Sinivatukka 40/37.....3.ivf:n 1.pas ?
Soulmama 36/39.......1.iui?
Relish 35/38...............1.ivf ?
StellaR 38/45............5.ivf?
janetski74 35/35.......3.icsi?
Miisamari 36/36.........5.icsi?


Plussanneet :heart:

Tikru70, tyttö syntyi 22.8.09.......... (3.ivf)
Maaria, poika syntyi 17.12.09........ (5.icsi)
Vaahtokarkki, tyttö syntyi 13.1.10 ..(3.icsi)
sarina13, tyttö syntyi 17.2.10..........(1.ivf:n 1.pas)
talvikauris, poika syntyi 24.3............(1.ivf)
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat).............. (3.ivf)
vilhelmiina72 (tuplat)..(1.siirto luovutetuilla, taustalla 6 ivf:ää omilla)
Auringonkukka, LA 31.5.10............ (3.icsi)
tyhmäblondi73............................... (1.ivf:n 1.pas)
idaliina, LA 13.7. ............................ (2.icsi)
Möhkö-72...................................... (1.ivf/icsi)
mileena......................................... (luomu)
Wäinö............................................(luomu, inssiä odotellessa)
Mullu, LA 21.10.10.........................(3.icsi:n 2.pas)
meriharakka...................................(2.ivf)
jipsis...............................................(luomu)
Villiheinä, LA 20.11.10....................(3.ivf/icsi)
Siiri Sisilisko....................................(luomu)
wellamo 38/41...............................(1.ivf:n 3.pas)

[/quote]

 
Miisamari, pahoittelut negasta ja voimia!!

Chloe, hienoa kuulla että teidän suunnitelmat etenee ja ihan lupaavalla tavalla!

Iines, tutulta kuullostaa nuo kivut, siellä taitaa tapahtua jotain tosi lupaavaa:)

Liisalle onnea saaliista, hienoa kun saitte edes kaksi!

Seinäkukkanen, Puregon kynällä tuli joskus testattua ravintolan vessassa piikittämistä, ei ollut mitään hirveen mukavaa. Toivottavasti silti nautit juhlista.

Meidän kotikone tilttasi enkä ole päässyt tänne kirjoittelemaan saikulla ollessa kunnes läksin töissä käymään. Meillä alkoi punktio lupaavasti, minulla oli jopa neljä kypsää munasolua josta olin aivan otettu. Vastoinkäymiset alkoi, kun jostain syystä miehen siittiöistä ei löytynyt hyviä juuri millään. Tänään soittivat, että neljästä yksi ainokainen oli hedelmöittynyt ja huomenna aamulla ilmoittavat onko se lähtenyt jakautumaan. Voihan v.... että ihmistä voi v.....aa.... Saattaa jäädä meidän siirto kokonaan tekemättä, mutta aamulla se selviää.
 
Iines Meillä muuten sama työnjako miehen kans. Mies leikki kemistiä ja mä vaan pistin :)

Aurinko
Voi kökkö. Pidetään nyt niin peukkuja toisillemme että teidän ainokainen ja meidän kaksikko ois hyvässä iskussa huomenna. Tulee varmaan painajaismaisen pitkä aamu. Oon niin aamuvirkkukin, että ehdin monta tuntia pelätä puhelimen soivan... Tai no, ei kai ne ennen ysiä soita klinikalta.
 
Aurinko voi ei, kävipä kökkö tuuri. Toihan kuulostaa ihan samalta kun mulla, neljä solua saatiin joista yksi ainoa siirtokelpoinen. Pidän sulle peukkuja että saat sen ainokaisen kyytiin.

Tänään ollut ihan paskat fiilikset onnistumisen suhteen ja muutenkin. Lisäks vielä toi ukko on välillä ihan idiootti :headwall:
 
Miisamari, ai siinä kävi sitten noin, todella surkeeta. Toivon sulle jaksamista. :hug: Koska tahansa siltä tuntuukin, muista, että me ollaan täällä sua varten lohduttamassa ja ymmärtämässä.

Seinäkukkanen, musta voit ihan hyvin ottaa lasillisen viiniä. Toivottavasti piikitys sujuu/sujui hankalista olosuhteista huolimatta.

Auringon ja Liisan huomista täällä jännitetään. Kyllä mä uskon, että pääsette molemmat siirtoon huomenna! Tulkaahan sitten heti kertomaan ja koittakaa saada hyvin nukuttua!

Iines, lippu korkeella vaan! Mitäs se sun ukko nyt on tehnyt? Tää tilanna kiristää välillä pinnaa ja parisuhdetta. Toivottavasti huomenna on parempi päivä!
 
Hei naiset! Minä täällä jo kirjoittelin, että jään taustailemaan kun siirtoon ei päästykkään ja kuulosti, että hoitoja ei kannata jatkaakaan. Itkin miestä vasten koko keskiviikon, vaikka en yleensä kyyneltä päästä. Jotenkin tuntui aivan ylipääsemättömältä, että minun takiani ei mieheni saa koskaan tuntea isyyden iloa. Alunperinhän vika piti olla miehen siittiöissä ja sen olisin kyllä voinut hyväksyä, että sen takia ei saada lapsia. Ihmeellinen tuo ihmisen mieli! No, sitten miehen kanssa asiasta puhuttiin ja päätettiin, että ei tätä asiaa kyllä tähän heitetä, koska ei nyt vielä aivan ikäloppuja olla. Mies soitti vielä samana iltana vyöhyketerapeutille ja kävimme siellä eilen. Ja arvatkaa mitä!!!! Se terapeutti sanoi, että minulla on aivan selvästi kilpirauhasen vajaatoiminta. Minä olin aivan suu pyöreänä, että miten se voi olla kun ths arvo oli 1,18. Silloinhan kyllä väestöliiton lääkäri sanoi, että usein tällaisen fragmentoitumisen takana voi olla kilpirauhasongelmia. Vyöhyketerapeutti taas meinasi, että hän ei kauhean paljon pistä painoarvoa tuollaisille luvuille, kun asian tuntee selvästi jalkapohjista. Ja kun mies painoi kohdasta, joka hänen mukaansa vastasi kilpirauhasta, olin singota siitä tuolilta kattoon. Aivan järkyttävä tuska... Sitten äsken tutkin netistä vajaatoiminnan oireet ja yllätys yllätys, lähes kaikki sopivat minuun. Osahan sanoo, että nämä vyöhyketerapeutit ovat huuhaahommia, mutta ainakin minun kohdallani sai kovasti luotua uskoa tulevaan. Hän vielä kertoi, että on monta pariskuntaa auttanut raskautumaan ja eihän minulla ole mitään syytä olla häntä uskomatta =)

Oli pakko purkautua teille naiset, että toivoa en ole vielä menettänyt, vaikka aivan pohjamudissa vähän aikaa ryvinkin. Kiitos kaikille teille tsemppauksesta!

Miisamari :hug:

Iines, allekirjoitan täysin sen omaltakohdaltanikin, että miehet ovat välillä täysin idiootteja. Mutta kyllä ne ovat sitten välillä täysin korvaamattomiakin. Olenkin sanonut omalle miehelleni, että en kyllä aina tiedä että itkisinkö vai nauraisinko vai että pussaisinko vai löisinkö.... Ja sitä paitsi uskon siihen, että kyllä se Iines iloksi muuttuu ja aloitat tähän porukkaan plussatuulet!

Auringolle ja Liisalle onnea! Sovitaan niin, että minä käytin tämän siirron osalta tämän ryhmän huonon tuurin ja te saatte kyytiläisiä mukaan...
 
janetski Hienoa. Niinhän se kai on, että kilppariongelmissa pitäisi tuijottaa oireita eikä labralukemia. Toivottavasti saat nyt kilppariarvot kuntoon ja sit uutta yritystä taas.

Iines
Meidän pitää vaan jaksaa noita miehiä, kun nekin jaksaa meitä...

Meillä on tunnin päästä siirtoaika eikä puhelin ole soinut. Alan siis tehdä lähtöä klinikalle :) What a happy morning :)
 
Janetski Juu, ei kannata heittää kirvestä kaivoon. Noi kilpirauhasjutut on niin yleisiä! Eikö täällä palstalla ole niitä, jotka on käyneet kilppariasioihin erikoistuneen lääkärin luona..? kannattaa jostain yrittää bongata hyvä lääkäri. On se kyllä niin tuurista kiinni, löytyykö syy ongelmiin ja onnistuuko nää. Mutta se on tosi hieno juttu, jos asialle löytyy selitys!
Ja sitten on myös olemassa vielä muitakin mahdollisuuksia eli luovutetut munasolut tai alkiot. Itselle ajatus tuo ainakin kovasti lohtua, kun ei ole aivan toivoton asia, että loppuelämäksi täysin lapsettomaksi jäisi. Ja mitä enemmän asiaa sulattelee luovutetusta hoidosta, tuntuu että sen luonnollisemmalta se tuntuu. Mutta toki tietysti toivon ihan hulluna, että oma hoito vielä onnistuisi.
Miisamarille :hug: jaksamisia.
 
Tuo kilpirauhasasia on niin yleinen Suomessa, ja silti niin harva lääkäri tietää siitä yhtään mitään! Suututtaa oikein. Mulle sanoi yksi (asiantunteva) lääkäri että TSH pitäisi olla alle kahden, mielummin lähempänä yhtä. Kannattaa etsiä kilppariasioita tunteva lääkäri- Esim kilpirauhas.info -sivujen keskusteluissa ihmiset suosittelevat hyväksi kokemiaan lääkäreitä. Sellaisia, jotka ottavat tämän tosissaan.

Minulla on maanantaina kilpirauhasarvojen tsekkaus labrassa, kun kuusi viikkoa on menty korotetulla annoksella (TSH oli viimeksi kolme kun loppukierron verikokeiden yhteydessä otettiin). Kilpparin lääkitsemisessä on ärsyttävää se, että lääkeannostuksen säätäminen on hidasta ja täytyy usein kokeilla monta kertaa ennen kuin osuu kohdalleen.

Janetski, voisitko mainostaa kenellä vyöhyketerapeutilla kävit? Niitä on niin moneen junaan. Olisi varmasti monelle kullanarvoinen tieto!

Olen elellyt hiljaiseloa mutta myötäelänyt teidän vaiheita, tippa on tullut välillä linssiin. Miksi tämän täytyy olla joillekin näin vaikeeta ja joillekin niin älyttömän helppoa? Ei oo reilua...

Tein tänään ratkaisun asiassa, jota olen pitkään ja hartaasti miettinyt. Läheinen ystäväni oli pyytänyt mua pian syntyvän lapsensa kummiksi, ja olin siihen jo suostunutkin. Asia on kuitenkin muuttunut koko ajan vaikeammaksi, lopulta todella kivuliaaksi. Tuossa negapäivinä lopulta tulin siihen tulokseen, että voimat ei riitä. Kirjoitin hänelle kirjeen, jossa yritin selittää, miksi en nyt pystykään siihen, mitä lupasin. Jätin kirjeen odottamaan "selvempää päivää" ja tänään muuntelin sitä vähän ja lähetin.
Viestin kirjoittaminen ja lähettäminen tuntui älyttömän vaikeelta. Tiedän, ettei hän voi ymmärtää täysin kuitenkaan. Ei siksi, etteikö hän ihmisenä olisi todella ymmärtäväinen ja lämmin - varmasti hän antaa sen anteeksi ja sanoo, että kaikki on hyvin. Mutta kokemus vain on ihan eri. Tuntuu yksinäiseltä tietää, että vaikka selitän tuntojani, toinen ei sitä voi täysin ymmärtää. Ystäväni tuli kerrasta raskaaksi eikä ole ikinä näitä keloja koskaan käynyt läpi. Siksi tuntuu että vaikka kuinka asettelisin sanojani, meidän välissä on joku valtava muuri, jonka taakse emme kumpikaan näe.
Pelkään, mitä tapahtuu kun lapsi syntyy. Menetänkö ystävän kun en pysty tämän parempaan? :'(
 
Tervehdys!

No se ukko tosiaan on välillä niin idiootti. Tää ei siis liity millään lailla tähän hoito ym kuvioon. Joskus vaan tuntuu et se ei tajua ajatella asioita kun vaan omalta kannaltaan, kuinka itselle joku juttu on parempi. Ei ota yhtään huomioon et se saattaa "vähän" vaikeuttaa muitten elämää. Oikein semmonen perus napa-nöyhtä :headwall: Onneks sitä sattuu vaan silloin tällöin, onhan se välillä ihan ihanakin. Tosin aion vielä tässä viikonlopun aikana sanoa pari valittua sanaa...

janetski hienoa että löysit taas puhtia jatkaa. Mä aion kanssa varmaan seuraavaks hinata itseni johonkin vyöhyketerapeutille. Se vaan et mistä löytäis hyvän, eikä mitään hörhöä?

Liisa ja Aurinko teidän siirtouutisille lähinnä tänne tulin, miten meni?

Anja tollaset ratkaisut on raskaita tehdä, mut joskus niitä vaan on pakko, oman itsensä takia.

Kiitos taas kaikille teille ihanille tsempeistä, ei auta kun odotella vieläkin. Oireita olis vaikka muille jakaa, mut tekeekö mun pääni mulle tepposia, kun niin kovasti haluais tän onnistuneen? Sekin on mahdollista :(
 

Yhteistyössä