Onpas täällä todellakin ollut synkkä päivä. :'( Mä elän niin täysillä teidän kaikkien mukana joka vaiheessa. Kaikki noi tunteet on niin tuttuja ja liian monta kertaa koettuja. Miten sitä aina jaksaakin yhä uuden pettymyksen, ahdistuksen, surun, masennuksen ja kaikki ne paskat tunteet. Ja sitten taas koottua voimat uuteen yritykseen ja toiveikkuuteen. On vaan pakko jaksaa, muutahan vaihtoehtoa meillä ei ole. :/ On vaan uskottava siihen, että joku päivä hyvinkin mahdollisesti meidän sinnikkyys palkitaan.
Janetski, todella surettaa sun puolesta. :hug: Koko elämä tuntuu varmasti nyt yhdentekevältä ja täysin kohtuuttomalta. Anna itsellesi lupa kaikkiin niihin kurjiin tunteisiin, se on ainoa keino käsitellä taas tämäkin pettymys ja nousta sitten jaloilleen uudelleen, kun aika on. Toivotaan nyt, että lääkäreillä olisi teille takataskussa joku keino, kun menette sinne 18. pvä. Voisiko ehkä hormoniannostusta hieman nostaa? En tiedä, mutta toivon, että ne kuitenkin löytää vielä keinoja, useinhan niin on, vaikka itsestä tilanne näyttää toivottomalta.
Miisamarille kanssa :hug: Kuinka runsasta se vuoto on? Kyllä mä suna menisin kuitenkin testiin. Oletko kotitestillä testannut? Tälläkin palstalla on nähty esimerkkejä, että vuoto ei aina merkitse kaikkein pahinta. Toivotaanko kuitenkin vielä vähän edes? Joka tapauksessa oireesi vaikuttavat musta siltä, että ainakin jonkinlaista kiinnittymisyritystä on voinut olla, mikä sekin on ihan hyvä tulevaa ajatellen.
Liisalle onnea, että pääsette siirtoon!
Iines, ne luget on kyllä pirullisia, kun saavat aikaan kaikenlaisia oireita. Mutta eihän sulla aiemmin tuollaisia oireita ole niistä tullut!!! Ei menkkakivut ala noin aikaisin. Voi hyvin olla, että kiinnittyminen on tapahtunut ja ne on kiinnittymiskipuja sekä kohdun kasvukipuja. Tiedän, että toi odottelu ja jännittäminen on sananmukaisesti pii-naa-vaa, mutta jostain syystä mulla on erittäin vahvasti sellainen fiilis, että sä plussaat tästä pinosta nyt! En tiedä mistä se fiilis tulee, mutta olen luottavainen .. =)
Me käytiin tänään sitten keskustelukäynnillä lääkärissä. Lääkäri arvioi samaa kuin monet täällä mulle sanoi eli että pitkän kaavan hoito ei mulle sopinut, minkä vuoksi sain hyperin ja munasolujen laatu kärsi. Kaiken kaikkiaan eka IVF lyhyellä kaavalla meni paremmin, saatiin pakkaseen tavaraa yms. Paitsi että silloin sain sen possuflunssan. Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä, että kaikkien solut ei pidä pitkästä viljelystä, vaan ne kannattaisi siirtää kohtuun jo aiemmin. Kuitenkin meillä on tullut hyvin soluja, lähes kaikki on molemmilla kerroilla hedelmöittyneet ja lähteneet kehittymään alkioiksi. Jossain vaiheessa ne sitten kuitenkin kuukahtaa ennen blastoksi pääsyä.Ei voida tietää, onko syy soluissa vai tässä pitkän viljelyn sopimatomuudessa. Muita lisätutkimuksia meille ei tehdä kuin multa otetaan kilpirauhasen vasta-aineet. Miehen siittiöiden dna-testi perutaan. Kuulemma ei sillä tuloksella ole merkitystä, koska jos häikkää on, sille ei voi tehdä mitään ja silti viimeinen IVF kannattaa tehdä. Lääkäri suositteli sitä testiä sitten jos joudumme arvioimaan kannattaako jatkaa hoitoja yksityisellä. Tärkein hoito on nyt miehen tupakkalakko, josta lääkäri antoi pontevat ohjeet! 3 kk pitää lakkoilla ennen kuin se näkyy siittiöissä. Kesä menee siis siinä. Meille olisi tarjottu 3. IVF jo ensi kuussa, mutta yhdessä tästä syytä päätimme lääkärin kanssa, että se tehdään vasta elo-syyskuussa, lyhyellä kaavalla, 2. päivän siirtona. Myös mun henkisen uupumuksen vuoksi sitä ajankohtaa siirrettiin. Sen sijaan meille tehdään mun pyynnöstä vielä yksi inseminaatio nyt seuraavasta kierrosta kesäkuussa, koska siitä aikanaan raskauduinkin. Heinäkuussa kokeillaan clomeja ja ovulaation induktiota, käyn yksityisellä ultrassa, koska klinikka on kiinni. Tää tuntuu nyt todella luonnonmukaiselta ja hyvältä ratkaisulta ja olen melkoisen huojentunut.