<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Ekana harmittelut uuteen kiertoon joutuneille :( Ja monella näyttää olevan epätoivoinen olo tässä kierrossa. Jospa sitä kuitenkin tulisi iloisia yllätyksiä!

Nonii, alkaa täälläkin vähän ajatukset selkiytyä. Mies haluais jatkaa yrittämistä, vaikka tietää että otan aina sen pettymyksen tosi raskaasti.. Minä en haluais jatkaa ja jätin jo foolihapon ja vehnänalkioöljyn. Lisäksi juhannuksena tuli juomisen lisäksi poltettua eka kertaa uuden vuoden jälkeen! Oli hyvää :p Ovistestejä säästelen vielä jostain syystä, vaikken niitä nyt aio käyttää... Olihan niissä pitkälle päiväystä. Niin en tiedä, ehkä tästä sitten tulee jotain tjottailua käytännössä, kun toinen haluaa yrittää ja toinen ei :D Mutta tottakai haluaisin olla raskaana ja saada vauvan, mutta en enää yhtään halua yrittää. Hassua, miten sitä silloin ennen yrityksen alkua ajatteli, että vähän se on sitten ihanaa aikaa kun yritetään tulla raskaaksi.. Mutta ehkä se sen kierron tai pari oli vielä ihanaa. Huomena yritän saada elokuulle gynelle ajan, mutta ei meillä ole vara (tai varmaan olisi jos todella haluttaisiin) sen enempää mitään alkaa tutkimaan ja hoitamaan. Mitähän sitä ees ekana tehdään, kun mun kierto on kuitenkin niin säännöllinen ja testien mukaan oviski tapahtuu ja on tosi säännöllinen...?

Nyt suunnittelen kuitenkin vauvatonta tulevaisuutta. Ensi keväänä valmistun ja sitten saadaankin muuttaa mun töiden perässä johonkin, missä niitä nyt ois. Oon kyllä innoissaan siitä, että vihdoin pääsis töihin ja tienaamaan.

Ihana blogi Mymosa :)
 
Mulla vähän sama fiillis kuin Liipalla, haluaisin olla raskaana ja saada vauvan, mutta tää yrittäminen on hirveää ja turhauttavaa. Olisi edes säännöllinen kierto niin tietäisi milloin pitäisi todella yrittää. Täällä siis edelleen sekä ovis- että r-testit negaa eikä menkkojakaan näy, ovistestejä on tossa rivissä 24 ja r-testejä 5. On ihan hullu olo kun täytyy koko ajan käydä katsomassa testejä uudelleen jos joku edes olisi muuttunut positiivisemmaksi. Yritän huomenna soittaa gynelle ultra-aikaa...
 
SJ
Joo kyllä nää ihan oikeet menkat on mitkä (taas) alkoi.. soitin mun tutulle joka on naistentautien erikoislääkäri (jolle puhuin keskenmenostakin silloin) niin oli sitä mieltä että hormoonit on km jälkeen sekasi ja sen takia tulee menkat kahen viikon välein ja etten ole ilmeisesti ovuloinut lainkaan km jälkeen eli viimeisen kuukauden aikana. Nyt siis vaan toivotaan että parin viikon päästä tulis ovulaatio eikä menkkoja ja sais siitä tärpin.. on tää aika erikoista touhua. En kyllä oottanut todellakaan että vauvan yrittämisestä tulee tällästä kun se niin monilla kavereilla tuntuu olevan niin helppoa ja yksinkertaista.

Liipa: ymmärrän sua kyllä hyvin, kuten just itekkin kirjotin niin ei tää yritysaika ihan kiin ruususta oo kun ajattelin.. pelkkiä pettymyksiä ollut lukuunottamatta niitä maaliskuisia plussia r-testeissä ja pienen alkion sykettä ultrassa mut nekin vaan lisäs tietysti vtutusta kun keskenmeno tuli ja sen jälkeen on ollut tällästä.
 
Voih miten kurjalta tuntuu lukea teidän haastavista yrityksistä :/ Meillä oli ensimmäinen raskaus just sellainen Oho, nythän me sit ollaankin raskaana-tyyppinen ja koska nyt on menossa jo toinen yritys niin alkaa jo nyt hiipiä pelko, että entäs jos tää ei nyt olekaan niin helppoa. Ja totta tosiaan tää stressi ei varmasti helpota.

Tänään hupsuttelin sellaisen ihanan saparopään kanssa töissä kun äitinsä sovitti vaatteita ja tuli kauhea ikävä omaa tytärtä. Siis sitä joka on jo olemassa ja ilostuttaa meidän elämää joka päivä. Oli ihana huomata, että ikävöi sitä olemassa olevaa lasta eikä vain kaivannut uutta, koska sitäkin on tapahtunut että pienen vauvan tai taaperon nähdessäni olen vain alkanut kaipaamaan uutta vauvaa, kun vauvan kaipuu on ollut niin suurta. Epäreilua tuolle esikoiselle :heart: Ehkä tää omalta osaltaan helpottaa seuraavaan kiertoon varautumista, kun osaa nauttia siitä mitä jo on. Mutta voin kuvitella miten kamalaa se on teille, jotka odotatte sitä ensimmäistäkin ihmettä saapuvaksi ja tapahtuvaksi :heart: Tsemppiä ja paljon lempeitä tuulia :)

Nyt täytyy mennä ottamaan unta kun vihdoin on pakko. Viime viikko meni yöt opintoja paketoidessa ja nyt oon aivan finaalissa ja huomenna aamupäivällä pitäisi päästä töihin. Ihanaa päästä nukkumaan :)
 
jks14: Samat jännäpäivät meillä, mukavaa! Toivottavasti nyt tärppää molemmilla =) Vielä ei ole tuntunut mitään ihmeellistä, mutta ilmeisesti kiinnittyminen ois seuraava, josta periaatteessa vois huomata (kipuja tai vuotoa)... en tiedä oikein mitä ajatella, tulin yk1 jälkeen niin korkealta ja kovaa pilvilinnoista alas, joten en jaksa oikein odotella enää liikoja, kaikki aikanaan!;)

Minä luulin kanssa että vauvan yrittäminen olisi ihanaa aikaa ja se ajatuskin jollain tapaa kiehtoi ennen yritystä. Nyt lähinnä stressaa että onko oikea aika ja onko harrastettu tarpeeksi usein yms. Sen takia vaikutus ollutkin ehkä päinvastainen normaaliin ja seksiä ollut suhteellisen vähän :D Ei voi siis sanoa että yrittämällä yritetään, mutta jospa ajoitus menis kohdalleen (en tikuttanut ovista).
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut menkkojen yllättämille!

Spukka, sulle pidän peukkuja! Toivotaan, toivotaan!

Oma napa - olen ottanut ilon irti raskaudettomuudestani tänään ja syönyt sushia sekä juonut siiderin. :D Sunnuntaina ajattelin testailla. Oireita ei juuri ole, mitä nyt vähän turvottaa. Mistä tilailette teidän raskaustestinne, vai ostatteko apteekista?

Mä olen hieman hullu nainen ;), mutta rakastan vauvanvaatteita ehkä vielä enemmän kuin kenkiä, mikä on jo aika paljon. Mun mielestäni on ihanaa hypistellä niitä pieniä, pehmeitä vaatteita. Ja mun pääni kun on vähän pehmennyt tästä yrityksestä niin menin ja ostin muutaman vauvanvaatteen nettialeista. Mutta kun halvalla sai... Mies vaan pyöritteli päätänsä, mutta perustelin ostoni sillä, että lähipiiriin on paljon vauvoja tulossa ja aina tarvitaan lahjoja. :)
 
Viimeksi muokattu:
image

Tässä nyt näitä ovistestejä. Ylin eilisilta, keskimmäinen tämä aamu ja alin illalta. Luonnonvalo oli aika kirkas joten livenä nuo värit on hieman tummemmat.

Omituista mun mielestä, viivat on koko ajan saman vahvusia, mutta haalenevat koko ajan..?
 
FantaViona Mä tilasin kotitesti.fi:stä just pari puikkotestiä. Hintaa tuli postikulujen kanssa 5.40 tai sinnepäin. Sitten kun noi on käytetty ja jos ei siihen mennessä ole tärpännyt, niin ajattelin vasta aloittaa oviksen tikuttamisen joten en vielä ovistikkuja edes katsonut, mutta siellä on niitäkin.

Haavemaa Oih ne pienet vaatteet. Mä ompelen itse ja kun saan tuon lopputyön pois käsistä, niin ajattelin hautautua tonne ompelupisteeseeni. Ensin vaatetan vähän tuota 2,5 veetä, mutta sen jälkeen vois muutamat 50 ja 56 senttiset kietaisubodyt ommella :p
 
Haavemaa ja jks14 Mä oon teidän kanssa samoissa lukemissa menossa eli tänään on siis dpo 4 menossa :) Mulla yk 3. Mä niin toivon että olis nyt tärppiny, jotenki eka kierto jossa fiiliskin on sellanen että olis muuten saattanu tärppiäki.
Me on petipuuhia harrasteltu oviksen tienoilla pari kolme kertaa eli dpo -2, dpo -1 ja viimeinen meni jo dpo 1, mut munasoluhan voi hedelmöittyä jopa vuorokauden irtoamisesta ja tarkkaa ovishetkeähän ei voi tietää kun on ovisplussasta n. 24-48h, joten tuokaan pupuilu ei varmaan menny hukkaan ;). Ei oo otettu sillain mitään "pakko joka päivä" paniikkia, koska siitä vaan kärsii parisuhde ja fiilikset. Kyllähän muutama tallettelu oviksen tienoilla pitäis riittää ja säilyy fiiliskin siihen puuhaan :rolleyes:

Yhtään ei tätä oman vauvan kaipuuta helpota että veli tuli 8kk ikäisen poikansa kanssa kyläilemään. Asuvat siis toisella puolella suomea ja nähdään ikävä kyllä vaan parin kuukauden välein. Ja se niiden poika.... siis voi luoja että se on maailman suloisin lapsi! (toki vaativa niinkun kai kaikki lapset :D ) Ja joo voin olla vähän puoluleellinen mutta oikeesti se on niiiiin kaunis lapsi! :D Tää nimenomainen muksu on muuten se mun vauvakuumeen heräämisen syykin! :D Mä oon aina ollu "lapsivihaaja" ja oon sitä kai vieläkin tavallaan, mutta kaipuu omaan lapseen on syttynyt ja rakkaus tietty veljenpoikaa kohtaan kova :heart:
Kerroin veljen vaimolle meidän yrityksestä. Kukaan muu ei tiedä (bestiksiä lukuunottamatta).
Toivottavasti nyt oikeesti tärppäis!
 
Spukka, pidetään peukkuja että saadaan susta kesäkuun kolmas plussaaja! Vajaa viikko vielä olis meidän 3,45 plussaan tässä kuussa ;)

Täällä kp 28/28 ja menkkoja odotellaan huomiseksi. Kiitos SJ tsempeistä "tärppiolon puuttumiseen" :) Mulla kyllä oli esikoisesta niin vahvat oireet, että sen olis huomannu kyllä kuka vaan :D Tissit kasvo jo ennen plussaa ihan omiin sfääreihin ja kahvia en voinut juoda enää ollenkaan. Niin nyt ei näytä olevan mitään sellaista.. Ja muutenkin, rauhallisin mielin seuraavaan kiertoon :) Tavallaan on hyväkin että tietää jo tossa viikkoa ennnen menkkoja että onko jotain meneillään vai ei, niin ei tarvii jännittää enää vaan odotella uutta kierto..

Ovis- ja plussatuulia kaikille :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Spukka
Oi, ihana kun täällä on samoissa ajatuksissa ihmisiä! :heart: Kyllä muistan niin hyvin ku ekassa yk:ssa mietin, että no nyt se on menoa ja nyt meille tulee uusi vauva, ja olin niin varma että raskaudun ku mies kattooki mua ehkäsyn lopettamisen jälkeen. :D

Mä pesin esikoisen vanhoja vauvan vaatteita niihin aikoihin ku alettiin yrittään, koska ne oli ulkovarastossa ja sinne oli päässy kosteutta. Sitten jätin ne "varastoon" saunaan pitkäksi aikaa ja kävin aina hypistelemässä ja nuuhkimassa niitä. No pari kuukautta meni ennen ku kannoin ne pettyneenä oikeeseen varastoon sisällä. Niitä vauvan vaatteita meillä ois ihan ok hyvin, vaikka varmasti jotaki ostettas uuttaki, mutta mitä mun tekis mieli ostaa on raskausvaatteet!! Meinasin alku vuodesta alesta jo tilata, mutta onneksi en ostanu.. Oon kyllä sen jälkeen vaatekaappia sillä silmällä katellu, että mitä vois pitää raskaanaki. Mutta oikeet raskausvaatteet on kyllä niin ihania..

Harmi SJ, ettei nyt tullukkaan ovista :( Toivottavasti se parin viikon päästä tulee ja tärppi käy!

Toivottavasti Hep87 pian selviää tuo sun tilanne. Varmasti tosi raastavaa ku ei yhtään tiiä mitä tapahtuu. :(
 


Tiistai 24.6.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...


KP 40 -->

lottaevelii..........33.............47/28-31.........2...........03/14.......4.
Hep87..............27.............46/??...............1..........05/14........1.
Ujm.................25.............44/28-31..........6..........12/13........1.

KP 30 -->

Empuska..........??...........38/30-->.........8............ 11/13..........1.

KP 20 -->

Spukka............20+...........29/??..............2............04/14..........1.
Vappuvaavi......31............27/28..............2............05/14..........2.
{anskutin}.......30............27/27-31..........2..............5/14..........2.
FantaViona.......27............22/??..............1............06/14...........1.
Haavemaa........25............20/30.............2............05/14..........1.

KP 10 -->

Mariannika........28..........19/37..............8............08/13...........1.
carna...............26...........19/27-30.........3.............04/14..........1.
KultaSieni.........28...........19/27..............3.............04/14..........1.
Jks14...............27...........18/28-30.........5.............01/14...........?
Uimis...............25............15/30.............5.............3/14............1.
Ikkuspikkus.......23............11/27..............4............03/14...........1.


KP 1 -->

Sirppanainen....24............6/30...............8.............12/13............1.
Minisport.........27.......... 3/34.............11...............08/13............1.
Wivi................25...........3/28-44.........6/2(trlt).........01/14..........1.
SJ....................23............2/28(?)......4/2(km jälk.)...12/13........1.

Taustalla

Bella-...............21............../26-29........5.................01/14.........1.
Liipa................24.............../27............6..................1/14............2.
Katey..............25................/39............3................12/13............1.
kiskisnami..........23............./30-35........2...............02/14............1.
jammaillen.........23............./??.............3...............02/14............1.

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Spukka
KultaSieni (dpo 4)
Jks14 (dpo 4)
{anskutin} (dpo 12)
Haavemaa (dpo 4)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
KultaSieni ja Haavemaa meillä kaikilla tosiaan on samat dpo:t, jännää! :) Mulla ollut munasarjoissa kipuilua päivittäin ja alaselässä välillä tuntuu myös. Tiedän, että vasta dpo4 mennään ja on ovulaation jälkeisiä maininkeja (<- hassu sana en ikinä käytä) :D. Meillä tämä kierto yk5 (periaatteessa jo yk6, koska kierukka lähti tammikuun alusta. Olen vaan laskenut sen kk pois, kun ei yrittämällä yritetty). Kauhistuttaa toi lukema yk6, mutta toisaalta aikaa tärppiin voi mennä. Katsoin noita aiempia tärppejä, niin pisin aika on yk4, kun on tärpännyt. Mulla alkaa loma ensviikon torstaina, niin suunnittelen nyt kaikkea kivaa menoa lomaksi, koska mun ajatus on et yk6 (yk7) alkaa ensiviikon lopulla.

KultaSieni te olette mun mielestä pupuillut hyvinä dpo:ina ja mahdollisuus tärppiin on hyvä! :) Toivottavasti meitä kaikkia tai ainakin teitä onnistaa tässä kierrossa!!
Meillä touhuttiin dpo-1 ja dpo0. Saas nähdä kuin käy! :)
 
Ymmärrättekö tämän tekstin niin, että jos tulee pms-oireita ovulaation jälkeen, niin se tarkoittaa et tärppiä ei ole käynyt??

OVULAATION JÄLKEEN"Kun munasolu on irronnut, se siirtyy munanjohtimeen ja alkaa liikkua kohtua kohti. Munasolu säilyy elinkykyisenä 24 tuntia. Siittiöiden säilyminen vaihtelee, mutta yleensä ne ovat toimintakykyisiä 3–5 päivää, joten ovulaatiota edeltävät päivät ja ovulaatiopäivä ovat hedelmällisimmät, eli päiviä, joina yhdynnästä seuraava raskaus on todennäköisin. Kun ovulaatio on tapahtunut, munarakkula alkaa tuottaa toista hormonia, progesteronia.
Progesteroni jatkaa kohdun limakalvon valmistautumista hedelmöitynyttä munasolua varten. Samalla tyhjä munarakkula kutistuu, jatkaa progesteronin tuotantoa ja alkaa tuottaa myös estrogeenia. Tällöin saatat tuntea PMS-oireita, kuten rintojen arkuutta, turvotusta, väsymystä, masennusta ja ärtymystä."
 
Moikka kaikille ja pahoittelut etten ole ollut täällä aktiivisena vähään aikaan! Olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutten jotenkin vaan näköjään saa aikaiseksi alkaa kertomaan omia kuulumisia, varsinkaan kun mitään ei oikein tapahdu.. Ajattelinkin, että mut vois ottaa pois vähäksi ajaksi tuolta listoilta, vaikka taustailenkin täällä. :)

Tärppionnea jokaiselle ja onnea plussanneille! :) Niin ja meillä yritys jatkuu samaan tapaan kuin ennenkin, vaikka taustailenkin vähän aikaa.
 
Jks14: Noin minäkin tuon ymmärtäisin. .. Mut toisaalta mitä on kaikkee ehtiny netistä lukea niin voi plussata anyway ja nuo oireetkin kulkee vissiin aika käsi kädessä (tällee yltiöpositiivisena ajatellen) :D

Vaihteeks omaa napaa: laitoin keijulta 4 puikkoo 10ky/ml ja 9 liuskaa 25ky/ml. Saas nähä kummat saapuu ensin - testit vai (kukkahattu)täti :p
 
  • Tykkää
Reactions: ikkuspikkus
Jks14 Tuntemuksetkin voi heitellä eri kiertojen välillä paljonkin, joten olisin ihan rauhallisin mielin vielä.

Liipa Mä olen meidän syksyn jenkkilän reissua varten kattonut kaikki äitiysvaateliikkeet joissa pitää käydä :D En mä mitenkään kovasti odota sitä, että saa pukeutua raskausvaatteisiin :p

Ja omaanapaa: Iski sit ihan kunnon taudin päälle. Tulin illalla töistä ja oli kuumetta, kaikki nivelet kipeet, päätä särki, jomotti lihaksia ja kurkkua korventaa. Raskaana tai ei, nakkasin Buranan nassuun ja painelin peiton alle. Äsken vedettiin iltapalaa ja nyt on sit huono olo. Tekis mieli testata mutta ehkä odottelen vielä ainakin aamuun. Periaatteessa jännäpäivät alkaa nyt..Jännittää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jks14

Yhteistyössä