<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Täällä oleviin puheenaiheisiin kommentoin, että kyllähän se vuoden saattaapi ottaa, vaikka ei olisikaan mitään ns. vikaa lisääntymishommissa. Jos kierron todennäköisyys tulla raskaaksi on 15-20% niin ei ihme, jos ei heti tärppää. Tsemppiä ja pitkiä hermoja meille kaikille siis! Ja juuri tutustuin uuteen tutkimukseen, jonka mukaan hedelmällisyys laskisi merkitsevästi vasta 35-vuotiaasta eteenpäin, eikä 30-vuotiaasta, kuten aiemmin on ajateltu.

Voisin itseni liittää piinailijalistalle. Eli näin perjantaina dpo 12 menossa. Ajattelin, että voisin jo aamulla tehdä testin, kun viikonloppuna olen taas reissussa ja menisi muuten maanantaihin. Vaikka tiedän, että mitään ei edes kuuluisi näkyä, mutta tilasin vähän reilumman satsin niitä testejä... *kröhöm*
 
Heippa Jks14 ja Haavemaa
Mä en tiedä mitä nää oireet on mutta jotenki mä niiiiin toivoisin että liittys raskautumiseen eli siis mulla on ollu nyt maanantaista lähtien (maananti oli dpo 3) ihan hirveet ilmavaivat ja mahakin vähän outona. Lisäks on nyt kolmatta päivää sellasta pientä menkkajuilintaa mahassa.... Voi että kun olis raskautunut! Mä menin hätähousuna ja tein testinkin jo tänä aamuna mutta eihän se nyt dpo 7 mitään vielä näytä :stick:
Eilen oli tosi voimaton olo ja tänään kurkku kipee. Joten varmaan noi mun oireet on vaan jotain kesäflunssaa, ihan tyhmää... Mut toivoa en vielä heitä. jospa siellä joku pikkukaveri yrittäs päästä matkaan :heart:
Mä täällä jo laskeskelen että kyllä periaatteessa jo yk3 pitäs olla suuremmat todennäköisyydet raskautua kun olla raskautumatta jos kerran joka kierrossa on n. 20% mahkut niin nää kolme kiertoyritystä kun lykkää yhteen niin sehän olis jo 60% mahkut
Mä oon niin malttamaton! :LOL:

Ainii! olin unohtaa kaikista mahtavimman "oireen" eli jotain hormonaalista tässä tapahtuu vaikka ei sit raskautta oliskaan mut noiden ilmavaivojen lisäksi mulla on siis mielialat heilahdellu ihan järkyttävällä tavalla. Mä oon nyt kolme päivää ärsyyntyny ihan minimaalisista jutuista ja tiuskinu miehelle. Sitte parin minuutin päästä ollu kainalossa kiehnäämässä hellyyden kipeyttäni.... whaat!? Mieski jo pitää mua ihan hulluna :LOL:
 
Viimeksi muokattu:


Sunnuntai 29.6.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...

KP 50 -->

lottaevelii..........33.............52/28-31...........2...........03/14.......4.

KP 40 -->

Ujm.................25..............49/28-31...........6..........12/13........1.
pieni toive.........24.............44/37..............2/0(ku jälk.)......02/14........3

KP 30 -->

Spukka............20+...........34/??..............2............04/14..........1.
Vappuvaavi......31.............32/28..............2............05/14..........2.

KP 20 -->

FantaViona.......27............27/??..............1............06/14...........1.
Haavemaa........25............25/30.............2............05/14..........1.
Mariannika........28..........24/37..............8............08/13...........1.
carna...............26...........24/27-30.........3.............04/14..........1.
KultaSieni.........28...........23/27..............3.............04/14..........1.
Jks14...............27...........23/28-30.........5.............01/14...........?
Uimis...............25............20/30.............5.............3/14............1.

KP 10 -->

Ikkuspikkus.......23............16/27..............4............03/14...........1.
Sirppanainen....24............11/30...............8.............12/13............1.

KP 1 -->

Minisport.........27.......... 8/34.............11...............08/13............1.
Wivi................25...........8/28-44.........6/2(trlt).........01/14..........1.
SJ....................23............7/28(?)......4/2(km jälk.)...12/13........1.
{anskutin}.......30............7/27-31..........3..............5/14..........2.
Empuska..........22............2/??..........9..................11/13..........1.

Taustalla

Hep87..............27.................../??...............1..........05/14........1.
Bella-...............21............../26-29........5.................01/14.........1.
Liipa................24.............../27............6..................1/14............2.
Katey..............25................/39............3................12/13............1.
kiskisnami..........23............./30-35........2...............02/14............1.
jammaillen.........23............./??.............3...............02/14............1.

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Spukka
KultaSieni (dpo 9)
Jks14 (dpo 9)
Haavemaa (dpo 9)
FantaViona (dpo 14)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Testailin tyylipuhtaan negan, mikä on tietysti tällaiselle hätähousulle ihan oikein. ;) Odottelen rauhassa maanantaihin ja kokeilen uudestaan. Tosin tänään tuli jo jotain pientä rusehtavaa vuotoa, mikä nyt tietysti voi olla mitä vain. Hieman on tappiomielialaa ilmassa. :(
 
No niiiiin! Gynellä käyty ja toivottuja vastauksia saatu, niin kiva:) kohtu normaali, munasarjat normaalit ja kaikki on normaalia ja toimivaa, jipii! Paitsi siis hormonit, lääkäri kirjoitti terolut reseptin. Im so exciting, jos niillä saataisiin joku järki tähän touhuun <3
Gyne sanoi että tässä kierrossa on irronnut munasolu, mutta ei ole hedelmöitynyt tai jotain vastaava! ;D olin vain niin Happy niistä kaikista "normaaleista" ja toimivista jutuista että loppu menikin vissiin ohi, heh.

Menkkojen oletusalkamispäivä olisi vkon sisällä tai sitten uutta r-testiä! -.- seuraava etappi sitten se odottelu : D
 
IkkusPikkus Mulla on käynnissä yk3 ja aloitettiin 5/14 :)

Täällä on päällä ahdistus ja angsti kaikesta muusta kuin raskautumisesta. Ei mitään vakavaa, mutta perusarki on nyt vaan pers*estä. Tai ehkä tässä vähän vaikuttaa noi menkatkin ja se pettymys.
 
KultaSieni mulla on ollut myös ihan älyttömästi ilmavaivoja ja vatsa ihan outo! Tosin voi johtua kaikesta ruuasta mitä olen syönyt (epäterveellistä ja paljon). Tänään on alavatsassa ja kohdussa tuntunut jomotusta ja yhdessä kohtaa tuntu, niin kovin et silmissä saakka välähti! En siltikään usko, että mitään oli/on. En vaan jaksa uskoa enään..
 
Kuullostaa tosi lupaavalta Jks14 ;) Ihanaa Empuska! Varmasti huojentavaa tietää että kaikki ok :)

OmaN. Voi kun alkais ees menkat kun joudun syömään noita antibioottimyrkkyjä nyt viikon :/ Sit jos ei alakkaa ja oon syöny noita nii oon kyllä yks stressipallo! :p
 
Mäkin haluan menkat jo:( hassua, joskus nuoruudessa ootti menkkoja ja PELKÄSI että on raskaana ja nyt toivoisi sitä enemmän kun mitään! Onneks on kesä ja kärpäset ja ah niin ihana vesisade ainainen, välillä saattanee siis oll jotain muutakin ajateltavaa kun raskaus ja vauvat.

Onko täällä muita kun miä ja Wivi jotka popsivat teroja? Haluaisin asiasta vähän kokemusta.. Tai rupattelenkin jo toisessa ketjussa asiasta.
 
Spukka mä luulen, että noi nippailut jne johtuu jostain muusta. Keho "stressaa", kun mä mietin kaikkea raskausjuttuja, niin aiheuttaa tuollaisia tuntemuksia.

Haluatko sä ihan tosissaan, että menkat alkais? ;)
 
Jks14: NO EN! :D Mut koitan saada vähän itteeni huijattua että jos en oo paksuna nii ei tarviis oottaa jotai megakiertoo ja liehuttuu vauvajutut mielessä :p Esimerkiksi eilen lähti käsistä kun katselin ihan älyttömyyksissäni raskauskeijun sivuilta kaikkee kotidopplereita ja bolakorujaki ja laitoin jo ostoslistallekkin, kunnes sitten tarpeeksi "shoppailtuani" suljin onnellisena välilehden 0 euroa köyhempänä. Eli alkaa mennä jo vähän pimeilyn puolelle tämä "odottelu".

Nyt on ihan pakko kysyä, että myöntääkö kukaan muu "shoppailevansa" odotus- ja lapsiajan tarvikkeita tällee yrittäessä ja piinaillessa?
 
Viimeksi muokattu:
Spukka no sitähän minäkin meinasin :D Toivottavasti itsesi huijaus onnistuu! :)
Mä uskottelen itselleni etten raskaudu, niin jos se vaik auttais! (Tunne on aika vahvasti sellainen, mutta kirves ei ole vielä kaivossa.)

Mä en käy "shoppailemassa", koska en pysty. Alussa sitä mietin, että mitä ja minkälaista sitä sit hankkii vauvalle, mutta ei vauvaa kuulu. :( Sit jos alkaa kuulumaan, niin sit shoppaan ja kunnolla! (Tai no sen mihin varat riittää :D).
 
Varmaan itelläki jossai vaiheessa tuo "shoppailu" lopahtaa, mutta on sitä nyt jatkunu jo pari vuotta vaikka aloitettiin yritys vasta äskettäin :D Vähän niinku ikkunashoppailuu mut ilman sitä hyötyliikuntaa :D
 
ON: Täällä jännäillään.. Jos laskee mun kierron siitä kun menkat "kunnolla" alkoi viimeksi (mulla alkaa aina tiputtelulla) niin nyt olis kp 30 ja näin pitkää kiertoa ei ole ollut esikoisen syntymän jälkeen.. :D Pari apteekin omaa tehty, ja harmaa viivanpaikka näkyy, jopa mies näkee, mutta en tässä nyt vielä intoile. Koska tää kierto meni sairastellessa ja työstressissä niin voi hyvin siitäkin johtua tää venyminen. Mähän olin siis jo keskiviikkona ihan varma et menkat alkaa niinkun aina alkaa, mut nyt on siis ollu 3 päivää menkkakipuja ja mitään muuta ei kuulu, eilen yhden kerran pyyhkeessä vaaleanpunaista valkovuotoa. Muuten mitään oloja ei ole, mutta katotaan nyt mihin tää päätyy, esikoisesta plussasin myöhään, vähän epäilen että mulla toi aina luteaalivaihe on lyhyt ja ovis ollu aika myöhään taskin.

Nyt meni ihan omaksi vuodatukseksi, huomenna apteekkiin sit ostaan lisää testejä jos menkkoja ei kuulu ;) apteekin omia en nyt kyllä osta, mua risoo noi viivat, jotka on ihan selkeet mutta ei punaiset :D

Plussatuulia piinailijoille! Ja ovisonnea kans :)
 
Mä myönnän kyllä välillä shoppailevani vauvaan liittyviä juttuja, lähinnä vaatteita. Yksi hyllyllinen löytyy pieniä vauvanvaatteita yms, tätä en ole harrastanut piiiiitkään aikaan mutta silloin yrityksen alkuajoilta tuli osteltua. Kai sitä yrityksen alussa kuvitteli että eiköhän tässä kohta olla jo raskaana että hyvähän näitä on ostaa, mutta kuinkas kävikään : D
 
Jeejeejee!

En voi päivittää punaisella, mutta nyt päivitystä kerrakseen, thank god!

Empuska, 22v, kp 1/??, yk9, ya 11/13
Kiertopäivien määrää en uskalla veikata, kun otan terot käyttöön sitten parin vkon kuluttua! :)
 
Joo mäkin oon vauvanvaateshoppailija, kuten edellä taisinkin jo mainita... Voi voi :ashamed:

Mua niin ottaa päähän tää vuotelujuttu. *Ällövaroitus* eilen tosiaan alkoi vuoto ja jatkuu, mutta ei ole kuukautisvuotomaista vaan juoksevaa ja rusehtavaa. Ei kovin runsasta kuitenkaan. Olen aikalailla luopunut toivosta tän kierron suhteen, ja vaikka järjellisesti ajateltuna takana vasta yksi kierto niin silti tuntuu pahalta. En uskalla vielä tänne päivittää uutta kiertoa alkaneeksi, eli katsotaan, mihin tilanne tästä kehittyy. Kaikenlisäksi sain kivan kesänuhan kaupanpäälliseksi eli niiskutusterveisiä täältä. :/

Vappuvaavilla tosi jännät paikat! Toivotaan parasta, pidän peukkuja!
 
Viimeksi muokattu:
SJ
Vappuvaaville peukut pystyssä että olisit raskaana!!

Anskutin, meinasitko ovista tikuttaa tässä kierrossa? Sulla samat kpt kjn mulla niin mietin et millonkohan tuon tikuttelun aloittais..
 
Öäh... Kp 34 ja kauheet mahanippailut ja kauhee väsymys! Ei oo kyllä yhtää menkka eikä raskausolot. On vaan semmoinen ns. täysi olo vaikka ruokahalujakaan ei kauheasti ole.. Oon nyt malttanu kaks päivää olla testaamatta, mutta luulen että tänä iltana hairahdan viivojentiirailupolulle. Ei vaan pysy enää kasassa.
 
Heip kuumeilijat!

Niin siinä kävi, että tän illan tikussa on kaksi viivaa, eli kai se nyt on uskottava että ainakin tällä hetkellä olen raskaana :) Siinä kolmen minuutin kohdalla ilmestyi haalea viiva ja 5 minuutissa jo aika selkeä, vaikka vaalea pinkki niin pinkki kuitenkin.. Nyt siis edellisestä tuhruttelusta lähtien kp 33/28 ja siitä mistä vuoto viimeksi kunnolla alkoi niin kp 31/28. Hitaasti toi viiva siis mulla tulee ;) Eli kai mut voi lisätä plussanneisiin, tullaan sit maitojunalla takasin jos joku menee pieleen, ei kai sitä etukäteen kannata murehtia. Nytkin edelleen tulee välillä hentoa vaaleenpunasta välillä valkovuodon seassa, mut esikoisesta oli kans alussa pieniä ruskeita/pinkkejä vuotoja niin kai tää on joku tyyppivika meikäläisessä.

Nyt jälkiviisaana eka oire tais olla keskiviikkona (sillon kun menkkojen piti alkaa) se että iski naama täyteen finnejä, naama kukki kyllä esikoisestakin alussa, ja sit toinen oli ne kovat menkkakivut ilman vuotoa. Eilen ja tänään onkin sit tullu rytinällä rintojen arkuus ja krapulainen olotila, nyt jotenkin vaan myöhemmin kun esikoisesta, mut kiinnittyminen on voinut olla aika myöhään kun vielä alkuviikosta oli täysin normaali olo :D Eli siis tän kiertoon resepti oli korvatulehdus, antibioottikuuri siihen, kämpän myynti, työstressi, hillitön hiiva/bakteeritulehdus alakerrassa ja seksiä 2 päivän välein ovisviikolla, ja kirves oli jo kaivossa tällä yhtälöllä.. Ehkä ajatukset oli sit kaikessa muussa kun yrittämisestä.

Kaikkea hyvää teille, olette ihania vertaistuessa <3 Ja pahoittelut kun olin nyt just yksi niistä "ärsyttävistä" yk2 plussaajista.. Toivon sydämestäni että kaikki saatte nopeasti plussan ja vauvan syliin asti!! <3
 
Onnea vappuvaaville <3 spukka tuloksia odotellaan.. :)

Mä en oo antanut itseni shoppailla mitään vauvoihin liittyvää. Ampuisin niin nopeesti yli jos sortuisin edes yhden sukan ostamaan. Tulisi sellainen himo ostella kaikkea ihanaa <3 mut heti kun plussa tulee nii annan itselleni luvan :)
 
vappuvaaville tuhannesti onnea matkaan! Ole ylpeästi ärsyttävä toisen yk: plussaaja :) eihän se muilta ole pois jos toinen plussaa, samat mahikset kaikilla on silti!

Mikä tilanne jks14 ja kultasieni? Joko olette hätähousuisesti kerenneet testata? Minulla tekisi mieli mutta taidan malttaa vielä...:D oireita ei oikeastaan ole, ainoastaan lämmöt koholla ja paljon valkovuotoa n. Dpo6 asti. Lauantaina join yhden pienen siiderin ruuan kanssa ja sain järkyttävän vatsakivun... Lopulta kipu laantui hieman, mutta tuli vielä lopuksi muutama tosi terävä kipu alavatsaankin... Eipä sillä, ei minulla mitään tuhruakaan ole tulllut, joten tuskiin mikään olisi edes kiinnittynyt!

Tänään tuntunut taas menkkamaisia kipuja alaselässä ja mahassa, joten eiköhän täti tule tuossa ensi viikolla :/
 

Yhteistyössä