<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Kiitos naiset!!! En siis heitä vielä kirvestä kaivoon vaan odottelen ihan rauhassa. :)

Bella- kiva, kun kävit kertomassa kuulumisia ja toivottavasti teillä tärppää pian! :)

{Anskutin} toivottavasti tervehdyt pian! Kipeenä ei todellakaan ole kivaa :/ Sulla niin jännät päivätkin menossa! Jännittää sun puolesta! :)
 
Jännittäminen lakkasi yöllä, kun heräsin vessaan. Tänään siis kp1 yk3 Vaikka olikin sellainen olo, että tästä kierrosta ei mitään tule, niin kirpaisi :/

Pohdin, että nyt mennään viel ilman ovistestejä ainakin sinne syyskuulle asti. Jos ei reissusta tulla raskaana kotiin niin sit ruvetaan etsimään ovulaatiota. Tällä välin (huomaatteko kuinka heitin jo kirveen kaivoon...) ajattelin pudottaa 10% painostani, josko olisin sitten parempi alustakin uuden elämän kasvulle.
 
Jks14 PMS ja raskausolot voi olla aika samanlaisiakin, varsinkin siinä heti ovulaation jälkeen. Mulla muuttuu oireet siinä noin viikko ovulaatiosta ns. normioloihin, ovulaation jälkeen kipuilee mulla ainakin keltarauhanen ja tissit turpoo hetkellisesti, sitten menkkoja kohti nää molemmat helpottaa ja ei tunnu oikeen miltään. Mutta niinkun sanottu niin jokaisella oireilee erilailla. :)

Anskutin pahoittelut.. :hug: Ja perästä tullaan yk3:seen sun kanssa.. Nyt jo tuntuu taas menkkasärkyjä, ja ihan vamasti tänään tulee jo vertakin. Onhan tässä säännöllisessä kierrossa puolensa, että ei tarvii menkkoja odotella mutta toisaalta tää kellontarkkuus ottaa päähän kun raskaaksi ei tule siitä huolimatta. :headwall: Tähän kiertoon osui siis mulla kans flunssa korvatulehduksen kanssa plus toi ah niin ihana tulehdus sitten alakertaan antibioottikuurin jäljiltä, että puolikuntoinen olo ei mullakaan näitä tärppitunnelmia nostanut. Pikaista paranemista ja kyllä meidän aika vielä tulee! :)

Esikoisen tärppiaika oli muuten 3 vuotta sitten elokuun alussa, eli jos samassa tärppäis niin sitten yk5 olisi meillä se maaginen ja tulis melkeen sama laskettua aika :D

Plussatuulia piinailijoille!!
 
Vappuvaavi :hug: harmi että menkkaolot siellä kolkuttelee, mutta ehkä ensi kuussa on meidän aika. Tai elokuussa :) Ja tosiaan positiivisena voi pitää sitä, että kierto tulee just silloin kun pitäiskin.

Meillä esikoinen tärppäsi Wappuyönä, joten seuraava syntynee aivan eri vuodenaikaan. Tavallaan kivakin niin ei oo kaikki lasten juhlat heti joulun jälkeen :D
 
Mä aamulla mietin, että pitäiskö sitä alkaa pikkuhiljaa luopumaan ajatuksesta, että tulisin raskaaksi.. Seuraava yk6 (yk7) kuullostaa todella hirveeltä ja mietin, että pakko olla jotain vikaa jossain, kun ei vielä ole tärpännyt (en usko, että tässä kierrossa niin olisi käynyt). Miten tä voi olla näin hankalaa ja etenkin pitkäkestoista?? Yhdellä mun kaverilla tärppäs kyllä vasta yk8, joten mahdollisuuksia on vielä, mutta mutta.. Rupee toivo loppumaan.
Muistan, kun kierukka lähti ja oli samoja ajatuksia, kuin muillakin täällä olevilla, että "Ihanaa alkaa yrittämään vauvaa ja olen varmaan pian jo raskaana!!" Eipä tosiaan käynyt niin. :/
 
Jks14 älä nyt vaivu epätoivoon siellä!! :heart: 6kk-12kk on ihan normaaliaika tulla raskaaksi, eikä mitään vikaa välttämättä ole! Vuoden jälkeen sitten tutkitaan jos on aihetta, mutta ei yk 6 ole vielä paljoa vaikka siltä tuntuukin.. :)

En halua iästä saarnata, mutta 25 vuodesta alkaa jo hedelmällisyys heikkenemään naisella tasaista tahtia ja sitä kautta yritysaikakin pitenee.. Mulle sanoi neuvolan täti juuri toukokuussa että "varaudu että saatte yrittää puoli vuotta tai vuoden ja se on ihan normaalia tuossa iässä" Ikää siis mulla 31v. Saako udella onko sulla ollut kierto ja ovis ihan normaali kierukan jälkeen? Mulla kesti pillerien jälkeen varmaan 8kk ennenkuin kierto tasoittui ennen esikoista.. eli sekin voi vielä vaikuttaa.. Tsemppiä sinne! :wave:
 
Vappuvaavi mulla oli kuparikierukka ja sen jälkeen kierrot ollu 28-29 päivää, kerran vissiin oli 30 päivää. Ovulaatio kerran jäänyt välistä, mutta muuten on ollut joka kk. Mulla on todella selkeät ovulaatiokivut ja säännöllinen ovulaatiokin. Luulempa, että tuo mainitsemasi ikäjuttu vois olla tän kaiken takana. Olen 27, tänä syksynä täytän 28. Aikaisempi raskaus tapahtui, kun olin 19v ja silloin lopetin e-pillerit ja siitä 5kk, niin raskauduin. Jospa mä rauhassa nyt sit vaan odottelen, että se vuos tulee täyteen (ellei sitä ennen tärppiä kuulu) ja sit käydään juttelemassa. Kiitos sulle tsempistä!! :heart:
 
SJ
Anskutin: pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :(
Jks: ymmärrän kyllä nuo ajatukset, mutta älä vielä luovuta, jos pillereiden jälkeen sulla meni 5yk ennen raskautumista niin ehkä nyt vaan tulee pieni "ikälisä", enkä mä tuota ikä-asiaa ressais ei 27 kuitenkaan oo raskautumisen suhteen mikään kovin korkea ikä :) tsemppiä nyt kuitenkin et olis kaikesta huolimatta tärppi käyny. Ei niitä oloja ja tuntemuksia kannata liikaa miettiä (helpommin sanottu kun tehty!) Kaikki raskaudet on niin erilaisia.
Pieni toive: mikä sun tilanne oli kun minä en enää muista? Millon toi ku oli vai ihan vasta? Tervetuloa takaisin ja tsemppiä!!
On: maailman raivostuttavimmat kp:t menossa.. millekkään ei voi tehdä mitään kun kp3 nyt. Tosi tosi runsaat kuukautiset, ihan tunnin välein saa sidettä vaihtaa.. mäkin ehdin ostaa sillon rv12 äitiysvaatteita, myin kaikki yhelle kaverille joka on paksuna kun en voinu keskenmenon jälkeen katella niitä vaatteita kotona. Saapa nähä uskallanko ens kerralla ees ostaa mitään ennen kun on pakko. Jos ens kerta tässä siis tulee.
 
SJ, taisi olla vielä kevään viestipinkassa kun tuosta kirjoittelin. Toukokuussa leikattiin toinen munanjohdin pois tuon kohdun ulkoisen vuoksi. Suunnilleen kolme viikkoa aiemmin oli plussa testi tehty, seuraavana päivänä plussasta alkoi vuoto kovien vatsakipujen kanssa (luultiin tällöin keskenmenoksi) ja päivä ennen sairaalaan joutumista alettiin epäillä rypäleraskautta. Tuon rypäleraskaus epäilyn vuoksi sairaalaan lähdinkin, kun vatsa alkoi kipuilla, mutta olikin sitten tosiaan kohdun ulkoinen...
 
Mut voi siirtää taustalle. Tänään käyty ultrassa ja johtofollikkelia ei löytynyt ja kohdun limakalvo todella ohut eli joku horrostila taas päällä :( Reseptin clomeihin sain, mutta päädyttiin miehen kanssa tässä kesä vielä katselemaan jos luomuna onnistuisi kuitenkin. Yritän nyt vaan vähentää töitä, nauttia kesästä ja saada painoa n. 5 kg lisää. Seurailen kuitenkin varmasti teidän muiden tilannetta ja ilmoittelen jos itsellä alkaa jotain tapahtumaan. Ihanaa kesää kaikille ja plussatuulia!
 
SJ
Pieni toive: taisi tuo sun juttu sattua just sillon kun en ite täällä foorumilla pyörinyt kun plussasin maaliskuussa ja sain keskenmenon toukokuun lopussa niin en siinä raskaana ollessa täällä hirveesti pyöriny. Pahoittelut, tosi ikävä juttu mutta onneksi ei ollut rypäleraskaus eikös se ole melkein huonompi vaihtoehto kuin ku? Mut ikävä juttu joka tapauksessa. Toivottavasti sulla menkat alkais pian ja pääsisit piinailemaan! :) mulla tullut km jälkeen jo kahet menkat (km reilu kuukausi sitten) ja siihen vielä 1,5 viikon km jälkivuoto niin tää on ollut yhtä vuotoa. Tosin ne ekat kuukautiset oli tosi niukat että oli varmaan jotain välivuotoa, nyt tulee ihan lorottamalla..

Hep: ikävä kuulla että tilanne on tuo.. ehkä ihan hyvä idea ottaa kesä "rennommin" ja miettiä rauhassa hoidon aloitusta :)
 
Anteeksi arvon naiset TAAS tämä hiljaiselo,töissä ja muutenkin ollut aikamoinen hulina. Raskaustestejä kulunut menkkojen oletusalkamispäivän jälkeen about miljoona mutta nyt ollut useamman päivän testihiljaisuus.

Äsken tein ihan huvikseni testin suuuuuper pienestä pissasta, ilman mtn pidätyksiä. Viivanpaikka sieltä meidän mielestä napsahti ihan selkeästi, mutta lähinnä kylmä uskottelen itselleni että joku vika siinä testissä on/oli. Hitto kun saisin tunnukset aikaa.comiin pelaamaan niin voisin näyttää kuvaa teillekkin :(
 
Minun piinailua vaan pahenee. Maanantaina pissatesti tk:lla nega. Tänään dg munuaisaltaan tulehdus ja sain viikoksi sellaiset antibiootit mitä ei raskaana saa ottaa. Sanoin siitä niin oli sit vaan että maanantaina nega nii sillä mennään. Mut tosissaan toivoo en oo vielä menettäny.

PS. Tää kipu on ihan peeeeeeeeestä!! Ois kelvannu vaan ne alavatsakivut vielä, mutta että selkä... Jabaaaaaa :S
 
Toisessa ketjussa osasivatkin jo vastata että viallinen testihän se oli, niinkuin arvelinkin. Harmi silti :( Tänään aamulla testi puhdas nega. Kivat nää megakierrot hei, joka toinen kierto vähintään on tämmöinen superpitkä. Tosi kurjaa :(
 


Torstai 26.6.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...


KP 40 -->

lottaevelii..........33.............49/28-31...........2...........03/14.......4.
Ujm.................25..............46/28-31...........6..........12/13........1.
pieni toive.........24.............41/37..............2/0(ku jälk.)......02/14........3
Empuska..........??...............40/30-->..........8.......... 11/13..........1.

KP 30 -->

Spukka............20+...........31/??..............2............04/14..........1.

KP 20 -->

Vappuvaavi......31............29/28..............2............05/14..........2.
FantaViona.......27............24/??..............1............06/14...........1.
Haavemaa........25............22/30.............2............05/14..........1.
Mariannika........28..........21/37..............8............08/13...........1.
carna...............26...........21/27-30.........3.............04/14..........1.
KultaSieni.........28...........21/27..............3.............04/14..........1.
Jks14...............27...........20/28-30.........5.............01/14...........?

KP 10 -->

Uimis...............25............17/30.............5.............3/14............1.
Ikkuspikkus.......23............13/27..............4............03/14...........1.

KP 1 -->

Sirppanainen....24............8/30...............8.............12/13............1.
Minisport.........27.......... 5/34.............11...............08/13............1.
Wivi................25...........5/28-44.........6/2(trlt).........01/14..........1.
SJ....................23............4/28(?)......4/2(km jälk.)...12/13........1.
{anskutin}.......30............4/27-31..........2..............6/14..........2.

Taustalla

Hep87..............27.................../??...............1..........05/14........1.
Bella-...............21............../26-29........5.................01/14.........1.
Liipa................24.............../27............6..................1/14............2.
Katey..............25................/39............3................12/13............1.
kiskisnami..........23............./30-35........2...............02/14............1.
jammaillen.........23............./??.............3...............02/14............1.

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Spukka
KultaSieni (dpo 6)
Jks14 (dpo 6)
Haavemaa (dpo 6)



..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)

Kesäkuu

Kaneli88 (yk4)
Wuf (yk2)

Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Uimis Make fashion, not war
mymosa Hattaraa ja Hirmuliskoja

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Höpisen yksiskeni täällä, hih.

Varasin ajan juuri huomiselle gynelle, yksityiselle tietty. Ajattelin keskustella kyllä tästä niin epäsäännöllisestä kierrosta, toiveenakin olisi kyllä että jotkut terot tms antaisi matkaan. Mielenterveys järkkyy tämän odottamisen kanssa kyllä mulla sekä miehellä >.< Kertokaa toki jos teillä on kokemuksia, epäsäännöllisestä kierrosta ja onko siihen saatu ratkaisua.. ://
 
Jks14: Hahaa, juuri olin tulossa samaa kyselemään teiltä!

On tämä jännittävää, kertakaikkisesti. Lämmöt on koholla (taas!) niinkuin oli viime kierrossakin oviksen jälkeen.. Elättelen toiveita, että se olisi hyvä merkki kun lämmöt on kuitenkin nyt jotain 37.3 pintaan. Muuta tuntemusta ei ole, ei oikeastaan yhtään mitään! :( Lämmötkin huomasin vain, kun mies kysyi illalla sängyssä, että miten olen niin KUUMA :D

Miten sinulla Jks14, joko plussa tuntuu lähestyvän ?;)
 
Haavemaa Ai olit vai? :D :D Mä en ole lämpöjä mittaillut ja ei oiken ole mitään tuntemuksia, ehkä hiukan munasarjoissa välillä tuntuu jotain mut hyvin pientä. Itsellä sellainen olo, että yk6 (yk7) lähdetään. Huomenna vasta dpo7, mutta silti. :/

Toivottavasti sun lämpö enteilee raskautta! :) Jollain meistä on pakko olla käynyt tärppi, minä se kyllä tuskin olen, mutta toivon et TEILLÄ on käynyt! :)
Onko sulla yhtään sellainen olo, että olis tärppi käynyt? Mä en osaa enään odottaa sitä olleskaan, kun niin monta kuukautta olen pettynyt. :/ Eeeehkä joskus sit.
 
Wivi, ai vitsi miulle kyllä kans! Eipähän oo ennen oltu näin innoissaan pimpsalääkäristä, mutta kertakaikkisen ihanaa olisi saada helpotusta tähän tilanteeseen.

Kerrassaan hyvä päivä loppujen lopuksi! n__n
 

Yhteistyössä