<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

SJ
Kaneli: tuohan on aivan SELVÄ haamu :) kyllä luulis helluntaina jonkun apteekin päivystävän.. katoppas netistä :) varovaisesti onnea jo nyt!

Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja pahoittelut uimikselle keskenmenosta :(

Täällä ei mitään uutta. Aamulla särki alaselkää niin että piti ottaa särkylääke. Mistä lie johtui kun ei vielä ainakaan menkat pitäis alkaa yli viikkoon.
 
SJ
Ja mymosa: nään kyllä sunkin testeissä viivat myös hcg :) Oi kun se vahvenis ja saisit kunnon plussan, olisit sen ansainnut! Vaikuttaa kyllä lupaavalta.. ei ne ovistestitkään huvikseen vahvistu!
 
Mymosa: kyl mie nään kanssa noissa siun testeissä jotain :) Toivottavasti tarkoittaisi vahvistumista :heart:

Joo huomenna mennää apteekkiin. Katsoin aiemmin illalla että olisi ollut ysiin asti yks apteekki auki (mies jo kysy että mennääkö) mutta huomenna on kanssa Jumbon apteekki auki niin sinne sitten. En tiiä yhtään mitä aatella kun en oo koskaan saanut testeihin mitää haamua muistuttavaakaan... Pudotus on kyllä sitten todella korkeelta jos menkat tästä alkavat.
 
Niuski, voi harmi :( Ootko ihan varma nyt? Ootte kuitenki jonku aikaa jo yrittänyt, niin eihän se lapsi välttämättä tule myöhemmin ollenkaa. Anteeksi kun olen kyyninen, mutta itse ajattelen paljon juuri sitä, että tästä en enää nuorru ja mahollisuudet saada lapsia lisää vähenee vuosi vuodelta. Varmasti todella raskas päätös lopettaa yrittäminen nyt. :'(

Rahasta vielä: mä oon kans opiskellut nyt, niin vähimmäis äitiyspäivärahalla mentäisiin, mutta itse näen sen vain parannuksena opintotukeen nähden :D Mulla on aika päinvastainen ajatus tuosta, eli mielummin teen nyt lapset ja sitten ku haen töitä niin voisin jo sanoa että nyt on lapset tehty. Ja sitten vois alkaa tienaamaan. Jokaisella on tietenkin oma tilanne ja ilman miehen tuloja olisikin todella tiukkaa..

Kaneli, minäkin näen haamun! Vaikken yleensä nää nuissa missään mitään vaikka monet kirjoittais että näkee :D Huippua! Vahvistumisia!!! :flower: Huomenna apteekkiin, täällä jännätään sun puolesta :popcorn:
 
mymosa
Jäädään siis jännäilee kanelin uutta testiä :)

Mä en oikeedti tiiä miyen viallinen toi mun r-testi on kosks mitään ei todellakaan vielä pitäs näkyä ja jotenkin taas fiilis ettei näykään
 


Sunnuntai 8.6.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...

KP 40 -->

Maatilanprinsessa87..........54/??............1............04/14........
desider83……........30……..47/27……..….tjot…………...05/14....2
Mariannika.........28...........40/35...........7.............08/13........1

KP 30 -->

Bella-...............21...........38/26-29.......5.............01/14........1
Kaneli88...........25...........36/25-32........4.............02/14........1
lottaevelii.........33.............31/28-31........2............03/14.......4
Hep87..............27.............30/??...........1.............05/14.......1
carna...............26............30/30.............2............04/14.......1

KP 20 -->

Ujm..................25..........28/28-31..........6..........12/13........1
Ikkuspikkus.......23...........23/27..............3...........03/14........1
Wivi................25...........23/28-44.........5/1(trlt)......01/14......1
Wuf................ 29...........21/30.............2...............04/14........2
Sirppanainen.....24..........21/30..............7..............12/13........1
mymosa............31..........20/27...........4/2(c)..........12/13........4

KP 10 -->

Minisport...........27...........18/34............10..............08/13.........1
Liipa................24.............18/27.............5...............1/14..........2
Spukka............20+...........13/??..............2.............04/14..........1
Vappuvaavi......31............11/28..............2.............05/14..........2
{anskutin}.......30............10/27-31..........2..............5/14..........2

KP 1 -->

FantaViona.......27............6/??..............1...............06/14............1
Haavemaa........25............4/30..............2...............05/14............1
KultaSieni..........28...........2/27..............3...............04/14............1
Jks14................27...........2/28-30..........5...............01/14......?

Taustalla

Katey..............25.........../39............3.......12/13........1
kiskisnami..........23........../30-35........2........02/14.........1
jammaillen.........23.........../??.............3........02/14........1

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Liipa (dpo 6)
Wivi (dpo 7)
Mymosa (dpo 6)
Sirppanainen (dpo 5)


..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)



Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mukaan ilmoittautuisi uusi yrittäjä. Jo tässä on odotettukin tätä yrittämisen alkua melkein vuosi. Mutta sovittiin aikoinaan, että mulla pitää olla tutkinto plakkarissa ennen kuin toinen lapsi voi tulla. Ensimmäinen tutkinto tuli viime kesäkuussa ja toinen suodaan toivottavasti elokuussa, joten nyt on hyvä hetki aloittaa. Tai itse asiassa aloitettiin jo edelliskierrosta ja sitä edellisessä jännättiin, että oisko tärpännyt vähän vahingossa. Laskisin silti, että meillä on menossa toinen yritys.

Vähän meistä: Minä olen 30-vuotias ja tosiaan aivan pian valmistumassa. Mieheni opiskelee samassa yliopistossa ja on 28-vuotias (Moon PUUUUMA :p) ja hänen valmistumisessaan menee vielä pari vuotta. Meidän esikoinen on nyt 2v4kk ja hän sai aikanaan alkunsa ensimmäisestä yrityksestä ja se tuli meille aivan yllätyksenä kyllä. Oltiin varauduttu useamman kuukauden harjoituksiin. Saapa siis nähdä, että kuinka tällä kertaa käy.

Yrittämistä varmaan tulee helpottamaan se, että ilmeisesti mun kroppa on nyt alkanut antaa merkkejä ovulaatiosta. Aiemmin en ole edes kyttäämällä moista pystynyt huomaamaan, mutta viime kierrossa ei jäänyt kyllä epäselväksi että milloin kropassa tapahtui. Pari päivää aivan järkyttävä huono olo, väsymys ja yksi kunnon kouraisu vasemman munasarjan puolella. Totesin miehelle, että jos tää tapahtuisi muulloin kuin kierron puolivälin paikkeilla, huolestuisin :D

Tässä päivitystiedot:
{anskutin}.......30......10/27-31........2.......5/14........2

Olikohan siinä nyt kaikki. Diplomityö stressaa tällä hetkellä melko paljon, joten en paljoa odota ihmeitä. Toisaalta ne valmistujaiset on elokuussa, että voishan sillon skumppaakin juoda. Ehkä siis elämme tjot-aikaa. Syyskuussa mennään perheen kanssa pidemmälle lomamatkalle ja toki silloin olisi kiva että lentokoneessa ei tarvitse voida pahoin :) Edellisessä raskaudessa junat olivat ne pahimmat pahoinvoinnin aiheuttajat :p
 
FantaVionalle vinkkaan, että kun mä odotin alkuvaiheessa esikoista, oli juurikin touko-kesäkuu ja töissä ja työporukalla jos jonkin laista kissanristiäistä ja terdereissua ja kesäjuhlaa. Mun ratkaisu oli karpalomehu ja soodavesi. Kävin tilaamassa sen terdellä aina niin että muut ei nähneet ja baarimikolta pyysin sen samanlaiseen lasiin kuin lonkeron. Joku oli joskus vähän kateellinen kun mä sain limelohkon mun "lonkerooni", mutta muuten eivät aavistaneet. Paitsi yks mies (!) jolla oli joku kuudes aisti ja joka arvas ties mistä sen että oon raskaana. Se meidän toimiston kesäjuhlissa tuli yhtäkkiä halaamaan mua ja sanoi onneks olkoon. Ihmettelin, että mitäs nyt niin se vaan vinkkas silmää. Korrekti mies kun ei kertonut kelleen ennen kuin mä kerroin :)
 
Anskutin, tervetuloa joukkoon! Hyvä tuo juomavinkki, toivottavasti tarvitsen sitä tänä kesänä. ;) Rohkea tuo mies kun sua noin tuli onnittelemaan! Harvoin vieraat tai tututkaan uskaltavat, varsinkaan miehet.

Listaan sellainen korjaus, että mulla tänään su 8.6. vasta kp 6. Menkat vetelevät viimeisiään. Pientä nippailua on ollut vas. munasarjan kohdalla ja mä oon tietysti kuulostellut, olisiko varhainen ovulaatio. Voihan tuo ollakin, kun on tosiaan eka kierto piiiitkän e-pillerielämän lopettamisen jälkeen. Tosin todennäköisesti siellä vaan menkat vielä jomottelevat, pessimisti ei pety. :p

Täällä oli puhetta laihdutuksesta. Minä taas en suosittelisi kellekään vauvatoiveiselle ketoosidieettiä! Se on tosi rajua keholle, ja monesti pistää kropan sekaisin, pahimmillaan hormonitoiminta heittää häränpyllyä pitkäksi aikaa. Puhun myös omasta kokemuksestani, valitettavasti. Eli laihdutus vain "hyväkarpin" kautta jos jotain karppijuttua haluaa kokeilla.
 
Kiitos kaikille tsempeistä :) Kyllä me Liipa mietittiin tosi tarkkaan, pidetään nyt ainakin vuosi taukoa ja katsotaan sitten uudestaan. Voihan se olla, että mieli vielä piankin muuttuu ja sitten tulen tänne rytinällä takaisin :D

Hyvää kesää kaikille ja paljon plussia! Olette olleet ihan korvaamaton tuki ja turva mulle :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Liipa ja Katey
Minut sais lisätä kans piinailijoihin, dpo 5
Tietäiskö kukaan vastausta tällaiseen kysymykseen; mistä voisi johtua että ovulaatio-oireet lisääntyy oviksen jälkeen? ovisplussan sain kp 15 ja ovisoireet "jylläs" parhaimmillaan kp 17-19, limoineen ja nippailuineen kaikkineen. ja siis jatkuu edelleen lievästi. vai onko tää sitteki ihan asiaankuuluvaa :D tikkujen perusteella ovulaatio on tapahtunut kp 15-16 välillä koska kp16 ovistikku oli jo haalea.
 
Lista päivitetty. Anskutille tervetulotoivotukset!

Ei varmaan ketoosidietti ole hyvä jos raskaaksi haluaa, mutta Kateyn tapauksessa kun painoa pitää saada hyvällä vauhdilla alas, että pääsee hoitoihin, niin varmaan yksi vaihtoehto? Rankka aivan varmasti.

Maatilanprinsessa87, Desider 83 huhuu mitäs teille kuuluu kun pidätte piikkipaikkaa???
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Sirppanainen.. ovulaatiohan tapahtuu vasta plussan jälkeen 1-2pvän päästä. Joten hyvinkin voi olla irtoamiskipuja :)

Mäkin oon kyllä mieltä että kannattaa ottaa vähän rankempi alotus laihutukseen niin saa nesteet liikkeelle ja siitä lähtee tasottamaan.. ite sain viime vuonna 20kg pois ja hormonimuutokselta ei voi välttyä.
 
Niuski ikävää kuulla, että olet poistumassa listalta :( mites eikös tuon äippärahan voi laskea myös viimeisen puolen vuoden tuloista.. eli jos puolessa vuodessa nousee tulot merkittävästi niin voidaan käyttää niitä laskennallisesti vuosituloina. Jotain oon kuullut tuosta.

Kaneli88 tuo on haamu! Iik! Varovasti ja kevyesti onnea, nyt vaan odotetaan, että vahvistuu! :)

Niin ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!
 
Joo tiedän että ovulaatio tapahtuu päivän parin sisällä/päästä plussasta, ja luulen että se tapahtui kp 16 ellei jo ed. päivänä. ihmettelenkin sitä että miksi oireet jatkuu edelleen, nyt kp 21. Mahollistahan on se, ettei sitä ovulaatiota oo päässy tapahtumaan ollenkaan, plussan saanu testiin mut sit irtoamista ei tapahukkaan. Mut en jaksa tästä nyt ressiä ottaa, eiköhän tää oo ihan normaalia :) Muuten ihan normiolot, toiveet ei oo korkealla.
 
:O mie oon ihan pyörällä päästäni. Puoli tuntia kiersin kehää testi kädessä ja ihmettelin (koirat vähän katto). Yksin olen siis kotona ja mies tulee joskus illalla... Soitin kyllä sille että käy ostaa kukkakimpun. En mie silti kyllä ymmärrä. Miehän heitin pyyhkeen kehään jo alkukierrosta. Seksiäkin ollut vain kerran viikossa... Pitää tehdä vielä digi huomenna.

(lasketun ajan kurkkasin ja laitoin kieropäiviksi keskimääräisen ajan eli 28 niin sain la:ksi 8.2 joka on mei hääpäivä :LOL: )
 
Onnea Kaneli! :heart: Toivottavasti saatte parhaan mahdollisen vuosipäivälahjan!

Mä voisin muuten alkaa päivittään, mutta jos tästä nyt menkat taas alkaa niin tiiän että romahan taas ihan täysin. Oon tähän kiertoon ladannu niin paljon odotuksia... Mutta voihan sitä päivittää useampikin, kun tämä sama nyt kiertää joka sivulla? Voisin vaikka jatkaa tästä, ja sit jos mua ei näy niin joku muu laittaa?
 
Jopa minä (en koskaan huomaa haamuja) näen tuossa plussan! Voi Kaneli paljon onnea <3

Täällä täysin normaali olo. Huomenna napsin viimeisen teron ja sit vaan odotellaan menkkoja. Huoh. Noh toivon että terot toimii ja menkat alkais jo perajantaina. En jaksaisi taas kahta viikkoa vain odotella menkkoja.
 

Yhteistyössä