<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, KESÄ 2014 <3

Täällä ny dpo14 ja siis kp 27/27-31. Mä testailin jo pari päivää sitte, mut ku testeihin ei tullu edes hailuran hailuraa nii aattelin sit että odottelen menkkoja ja heitin vägön niinu kirveen kaivoon tän kierron osalta :(
Menkkojen pitäs alkaa huomenna tai viimeistään sunnuntaina varmaan. Mä en jotenki usko et olis tärpänny ku en saanu mitää haamuja etes noihin testeihin :( eli menkkoja odotellessa...
 
ujm
Mä oon tehnyt testin eilen ja tänään. Tänään kp26/28-31. Luulen että kierto alkaa tasaantua tohon 31 päivään, ainakin nyt useampi kuukaus ollu sinne asti. Joten menkkoihin on vielä oletetusti 5-6 päivää, eli sinäänsä ei ihme ettei testit välttämättä vielä näytä.

Tänään saatoin nähdä siinä jotain mutta mies repi tikun kädestä ja heitti roskiin sanoen että kyllä sen sitten näkee kun siinä on viiva :D Luulen että häntäkin harmittaa kovasti nuo viime kuun haamut jotka toiveita nosti.

Varmaan tässä tulee testailtua melkein joka päivä kun noita tikkuja tuossa nyt on.
 
Ensin: paljon kiitos tuesta! <3

Toiseksi: Meillä on kaikki jäissä, kunnes mun paino on pudonnut n. 25 kg. En ymmärrä miten moisen määrän muka saa kohtuullisessa ajassa pois. Vaikka olen elämätapojani muuttanut jo aikaisemmin, niin ei kelvannut lääkärille. Miehelle tehdään paljon lisätutkimuksoa ja mm. uusi sperma-analyysi ja kromosomitutkimus. Näiden tuloksia saadaan odotella heinäkuun loppuun. Sitten kun mun paino on reilassa, niin meidät laitetaan kunnallisella ivf jonoon.

Että sellasta.... Pysyn varmasti taustailemassa täällä edellen. En vaan jaksaisi joka päivä näitä murehtia, kun mitään ei tapahdu. Tsemppiä muille!
 
ujm
Katey: suosittelisin laihduttamaan alkuun ison osan ketoosilla pois, ja sen jälkeen jatkaa niukalla ja tiukalla ruokavaliolla josta ei lipsuta. Itse laihdutin ketoosilla 85kg-> 68kg kymmenessä viikossa ja siitä jatkoin superdieetin ohjeilla. Ruokavalio löytyy googlettamalla esim go fat go. Tiukkaa on ja treenata pitäisi paljon, mutta sulla on todella hyvä motivaattori taustalla!

En tiedä sun taustoja, mutta suosittelen salitreeniä. Lihaksien kasvu lisää kalorinkulutusta myös levossa, jolloin lepokulutuskin nousee eli saat syödä enemmän/laihdut nopeammin. Jos et oo koskaan salilla ollut niin salit tarjoaa sellasia alotuskertoja, jossa pt tekee sulle saliohjelman ja yhden opastuskerran jossa käydään läpi se mitä ja miten tehdään. Salin lisäks lenkkeily on hyvä.

Ja tupakka ja alkoholi kokonaan pois, mikä on varmaan aika ehdoton hoitoihin pääsyllekin? Tai näin oon käsittänyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Katey
mymosa
Tsemppiä katey laihdutus projektiin.. onneks on motivaattori joka varmasti auttaa. Ja hyvä että oot jo muuttanut tottumuksia.

Täällä sama eessä.. laihdutusta ja jos ei nyt tärppää niin isompi vaihde päälle. Yksin tää on aika mälsää mutta saapahan lenkillä kuunnella musaa ja juosta omaa tahtia.

Salia ja uintia kannatan myös. Salille vaan mukaan joku joka käyny ennenkin. Ne laitteet alkaa pian tökkii ja enempi tuloksia sais vapailla painoilla. Kahvakuulakin on hyvä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katey
mymosa
Ovistikut vaa haalenee joten eiköhän se menny jos ees oli. Eipä kyllä oo sunnuntain jälkeen saatu hommailtuakaan kun ukko kipeenä ollut. Ahistaa kun ei oo voinut ees pusutella ettei tartu.
 
Voi ihanaa, miten olette niin positiivisia ja kannustavia! Kiitos paljon vinkeistä. Käyn tutustumassa ujm, tuohon ketoosiasiaan. Viimeksi olin painonvartijoissa mukana, jospa nyt jotain muuta. Salilla käyminen ihan hepreaa mulle. Uimista vois näin kesäaikaan koittaa harjoittaa. Saapa nähdä mihin tämä vielä johtaa. :)
 


Sunnuntai 8.6.2014

Nimimerkki.....ikä..............kp............yk.........ya......monesko...

KP 40 -->

Maatilanprinsessa87..........54/??............1............04/14........
desider83……........30……..47/27……..….tjot…………...05/14....2
Mariannika.........28...........40/35...........7.............08/13........1

KP 30 -->

Bella-...............21...........38/26-29.......5.............01/14........1
Kaneli88...........25...........36/25-32........4.............02/14........1
lottaevelii.........33.............31/28-31........2............03/14.......4
Hep87..............27.............30/??...........1.............05/14.......1
carna...............26............30/30.............2............04/14.......1

KP 20 -->

Ujm..................25..........28/28-31..........6..........12/13........1
Ikkuspikkus.......23...........23/27..............3...........03/14........1
Wivi................25...........23/28-44.........5/1(trlt)......01/14......1
Wuf................ 29...........21/30.............2...............04/14........2
Sirppanainen.....24..........21/30..............7..............12/13........1
mymosa............31..........20/27...........4/2(c)..........12/13........4

KP 10 -->

Minisport...........27...........18/34............10..............08/13.........1
Liipa................24.............18/27.............5...............1/14..........2
Spukka............20+...........13/??..............2.............04/14..........1
Vappuvaavi.......31............11/28..............2.............05/14..........2

KP 1 -->

FantaViona.......27............8/??..............1...............06/14............1
Haavemaa........25............4/30..............2...............05/14............1
KultaSieni..........28...........2/27..............3...............04/14............1
Jks14................27...........2/28-30..........5...............01/14......?

Taustalla

Katey..............25.........../39............3.......12/13........1
kiskisnami..........23........../30-35........2........02/14.........1
jammaillen.........23.........../??.............3........02/14........1

:popcorn:Piinailijat:popcorn:


Liipa (dpo 6)
Wivi (dpo 7)
Mymosa (dpo 6)


..............DPO:T..................
*Päivä jolloin ovis+ DPO -1
*Päivä jolloin ovis DPO 0
*Seuraavat päivät DPO 1, DPO 2 jne...



Plussanneet:




2014
Tammikuu

nuorallatanssija (yk2)
Sandri (yk3)
Elviira86 (yk1)
Annuski (yk5)

Helmikuu

Anni00 (yk1)
SannaMarko (yk2)
Ponityttö (yk1)
Sonetti (yk2)
Kinkula- (yk2)
Nalle-Puh

Maaliskuu

Heranen (yk3)
toivontähti (yk2)
SJ (yk3) kkm 12+0

Huhtikuu

MaryahR (yk1)
Miija87 (yk4)

Toukokuu

Gislie (yk1)
hiliputti (yk1)
tähtityttö89 (yk4)
Sissinen (yk3)



Plussanneiden ketju *klik*


BLOGEJA
kuukiuru come to mama
heranen The one I laugh with
ponityttö Multaa ja Timantteja
SannaMarko Vauvahaaveilua
Kaneli88 Ripaus sokeria ja kanelia elämään

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Ne listailijat, joista ei kuulu aikoihin mitään ja kp:t paukkuvat yli 50, poistetaan, joten käythän kertomassa kuulumisia listalla pysyäksesi :) Mukaan pääsee taas uudestaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa! Kävin keväällä vanhaan keskusteluun kirjottamassa muutaman viestin ennenkuin meidän piti aloittaa yrittäminen. Sen jälkeen onkin sitten elämä heitellyt.

Siitä kierrosta kun piti jättää pillerit pois, jäikin sitten menkat tulematta kokonaan. Ja plussahan sieltä pärähti testiin. Ilmeisesti juuri aiemmin vaihdetut minipillerit ei mulle sopineet ja pettivät. Kauaa ei saatu tosin nauttia ilosta kun tuo kuitenkin meni kesken.

Nyt on sitten kolmatta kuukautta virallisesti yritetty taas ja vielä ei tapahdu mitään.. Menkat pitäisi alkaa tiistaina joten piinaavaa odottelua on edessä. Eikä helpota kun hoidan työkseni lapsia ja huomenna vietän koko päivän 3kk vauvan kanssa.
 
uimis, pahoittelut :( Toivottavasti tärppää pian uudestaan ja tervetuloa takaisin! :)

Jaaaaaaa erittäin herkkä testi erittäin nega. Dpo 10 pitäis jo näyttää jotain, eli en oikein jaksa enää uskoa tän kierron tuovan tärppiä. Siis romukoppaan kaikki oireet taas, mikään ei tarkoita mitään :( Vois alkaa jo henkisesti valmistautumaan uuteen kiertoon...
 
Moi, Tänne sais päivittää kp1/27 ja yk3
Mua ärsyttää ku mun menkat alkaa aina ihan hirveillä kivuilla ja aina yöllä tai tosi aikasin aamulla. Ja tottakai niihin kipuihin herää vasta kun ne on niin kovia että itku meinaa tulla ja uni ei tuu ennen kun sörkylääke alkaa vaikuttaa. Onks kellään muilla yhtä voimakkaita menkkakipuja? Mulla kestää menkkojen 1-2 ekaa päivää.
 
Täälläkin kaikki piinailut ovat loppuneet vähäksi aikaa... Kp 3/30 aivan jäätävillä menkkakivuilla! Heti kyllä muistin miksi aikoinani murkkuikäisenä pillerit hankin... Viime yö juurikin meni juurikin taas siihen, että kahden jälkeen heräsin ottamaan muutaman buranan ja sitten sängyssä kiduin vatsakipuni kanssa ja odotin särkylääkkeet apua... Huh. Ei voi synnytyskivut tuosta hirveän paljon pahemmaksi muuttua, sitten on nimittäin jo taju kankaalla!

Jos jotain positiivista pitää menkkojen alkamisesti hakea niin se, että kroppani toimii. Oli myös mukava huomata kuinka mies oli pettynyt, kun vauvaa ei tulekaan vielä.

Myös se on positiivista, että ne joilla on nyt menkat, ehtivät ehkä vielä kesäkuun piinailijoihin uudelleen :)

Kaikille paljon tsemppiä!
 
KultaSieni, täällä yksi kärsijä. Yleensä vielä juuri noin, että herään aamuyöllä aivan hirvittävään kipuun ja sitä kestää sitten reilu vuorokauden. Viime kerta oli tosi helppo, uskon, että kun söin sitä primaspania niin veri oli juoksevampaa eikä tullut niin paljon hyytymää.

Ja sitten... Meillä oli tänä aamuna vakava keskustelu mun negatestin jälkeen. Tehtiin miehen kanssa vähän laskelmia ja todettiin, että meidän yritys päättyy tähän. Tämän vuoden puolella jos olis pääsy alkamaan äitiysloman niin oltais tultu mun 2012 työtulojen avulla toimeen äp-rahalla. Jos ens vuoden puolelle menee niin ei pärjätä millään, koska olen ollut opiskelemassa ja tienannut tosi vähän. Tämä kierto oli siis viimeinen mahdollisuus ja nyt pitää sitten odottaa, että rahatilanne korjaantuu. Ikävää, mutta en halua kuitenkaan lapsen kanssa kituuttaa minimituloilla.

Olen itkenyt tätä päätöstä koko aamun, mutta toisaalta olo on myös helpottunut, koska alkoi stressaamaan niin paljon koko yritys. Minut voi siis poistaa listalta.

Kaikkea hyvää teille ihanille! :hug: :wave:
 
Äh oi Niuski! Toivotan kovasti jaksamista ja onnea tulevaisuuteen. Kyllä se hyvä hetki sieltä vielä tulee. :)

Kultasieni, pärjäätkö ihan buranalla? Jos ne ei auta niin mene hakemaan kunnon mömmöt niihin kipuihin! Nimim. usean vuoden kärsinyt kammottavista menkkakivuista. Mä olen ollut niin kovissa kivuissa että puhumaan en ole pystynyt, tavan buranoista ei ole ollut apua nimeksikään ja taju on miltei lähtenyt kivun määrästä. Syön itse 1g panadolia tai 500mg panacodia kipuihin. Lisäksi käytän kuumaa kaurapussia alavatsalla. Muistutan kuitenkin, että mulla ei kaikki ole ihan reilassa, niin kipukin on erilaista ja jokainenhan kokee kivun omalla tavallaan. :) Toivottavasti löydät oman tapasi selättää kivun.
 
Voi Niuski :'( Pahaa teki poistaa siut listalta. Ymmärrän kyllä ratkaisun. Tsemppii sinne opiskeluihin.

Lista päivitetty :)

Mie kans kärsin ennen pillereitä tosi kovista kivuista. Odotin että ehkäsyn jälkeen ne olisivat palanneet mutta kumma juttu eivät ole. Pitäisikö tuostakin huolestua vai vaan olla tyytyväinen...

Muoks: Uimis tervetuloa joukkoon ja pahoittelut keskenmenosta :( Ilmoittele jos haluat ihan listoille :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Niuskille iso halaus <3

Meillä on myös tilanne että jos yritys menee syksyyn niin tipun minimi äitiysrahalle.. nyt jos tärppäis niin saisin saman kuin kuopukselta kun alle 3v.

Ei oo nää kotiäidin tuet päätä huimaavia. Ja sitten leikkaavat lapsilisää vielä.
 
Niuski onpa kurjaa! Vaan ymmärrän sinua hyvin.

Minä (joka en ole juonut yrityksen aloituksen jälkeen tippaakaan) join neljä alkoholi annosta. Oli ihanaa!! Ja sain jopa vauvat hetkeksi pois ajatuksista :) jännä juttu että ei edes kaduta. Verenkierto ei kuitenkaan vielä olisi yhteinen ja vauva ei tuosta alkoholista siis kärsisi. Katsotaan viikon päästä tuleeko plussaa..
 

Yhteistyössä