<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Jee, täällä tehty nyt vuorostaan limatulppabongaus, eihän tässä enää unta saa kun niin into piukeena tästä edistyksestä ja "merkkien" ilmaantumisesta. Eilen supistelikin tosi paljon, joten ei se hukkaan menny :). Jaaha, kai sitä pitää yrittää jossain vaiheessa saada unta, ukkonenkin jyrisee, niin sekin karkuutti unet..

40+2
 
Onnittelut taas uusille vauvatuneille :flower:
Kiva kun jaksatte synnytyskertomuksia kirjoitella, mukava omaa nyyttiä odotellessa lueskella. =)

Meillevauva, mulla myös esikoinen käynnistettiin ja päätyi sitten sektioon, niin tämän toisen synnytystapa-arviossa kun kysyin entä jos menee yliaikaiseksi niin mitä tehdään (lääkäri oli muutenkin tosi sektiovastainen), niin sanoi vaan, että kyllä voidaan käynnistää lääkkeillä, kohtuun vaan laitetaan joku anturi mittaamaan niitä supistuksia ettei mene liian rajuksi ja tarkkaillaan sitä edellistä haavaa. Mua kyllä vähän epäilyttää.. ja toive tietysti että lähtisi itekseen käyntiin, sen vuoksi aion nyt siellä vyöhyketerapiassa juosta niin kauan kunnes tuottaa tulosta :LOL:
Tällä viikolla kävin ekan kerran ja oli ihan mukava kokemus, tosi rentouttava ja sellaista paineen tunnetta alkoi lantion seudulla tuntua, ja nyt on muutenkin ollut jo vähän supistuksia öisin, ei nyt pahoja, mutta semmoisia että ovat valvottaneet kuitenkin.

Ihanan kesäiset säät tuli, onneksi ei tarvi mahan kanssa kauan hikoilla =)
miranth ja masu 38+5
 
tänne ei mitään uutta. edelleenkään en edes tiedä mikä supistus on koska niitä ei ole vielläkään olut :ashamed: Viime yö vatsa oli kuitenkin koko ajan todella kipeä alhaalta että luulen ettei kaikki ole ihan hyvin, tänään jatkuu sama menkkamainen,viiltävä,pistävä kipu(ja ei ole mitään liitos kipuja ne on ihan erillaisia).Lähden päivystykseen illalla jos ei mene ohi..

tänään siis 40+5
 

40+2

*muoks*n. 6 tuntia myöhemmin:tapahtunut vatsan tyhjennys * 5 ja sellaisia kipuja että piti "jo" kauratyyny ja mihen hieronta ottaa käyttöön, eli aika tujakoita. Sain sitte puol tuntia tuossa nukuttuu, ku yöllä heräsin kolmelta kipuihin ja limatulppaan, jota tuli sit verellisenä tässä aamulla uudestaan. Saas nähdä, pääseekö jo tänään vai hellittääkö nää kivut nyt päiväks. Huomennahan se mun omien laskujen mukaan vasta laskettu onkin..

Samassa oleville paaaaljon suppareita ja limatulpan liukenemisia :)

Finu tuo menkkajomotus kuulostaa lupaavalta, onhan vaavi kuitenkin liikkunut? Tsemppiä ja edistystä toivottelen jos toden teolla tekee tuloaan tositoimet sullekin!

Tipsula81 rv 40+2 (omat laskut 39+6)
 
sanzkuli Onnittelut vielä vaavista! :flower: ihanan kuuloinen synnytystarina sullakin! :heart:

vendela Itekin sitä käynnistykseen joutumista vähän vieroksun, mutta mutta.. vielä kuitenkin on toivoa, ettei siihen tarvis mennä.

meillevauva ahaa, enpäs tuota tiennytkään. Säähän olit rehkiny oikein kunnolla, tuliko niitä suppareita edes yöllä? :p

IhanaOmena Jep, nää säät kyllä pitää mieltä positiivisempana kuin mitä jos olisi kylmää ja harmaata. Tänään auringon palvonta jatkuu B) Onhan se kivempi mennä synnärille hieman väriä saaneena :LOL: :D Mullakin aavistus turvotusta havaittavissa, ehkä sormissa ja varpaissa jonkin verran.

Tipsula JEEEE!! Toivottavasti synnytys lähtis kohta puolin kunnolla käyntiin :)

miranth määki ajattelin ens viikolla kokeilla tuota vyöhyketerapiaa, toivoisin, että se jotain sais aikaan :p

Finu Jospa ne tosiaan on suppareita ja enteilis alkavaa synnytystä :hug:

Eilen samat suppailut jatku mitä viimiset kuukauden. Eilen tuli taas sellasia neulanpistos tuntemuksia tuonne jonnekin alapäähän, toivon kovasti, että ne jotain sais aikaan.

Kaikille kärvistelijöille paaaaaljon voimia odotukseen ja puhaltelen suppariatuulia jokaiselle!

Alisa & Hippu 38+3 (miten tää 38 viikko jumittaaa aivan paikoillaan.. |O )
 
Onnea äidille 4.pojasta! :flower: :heart:

Tipsula taitaa kyl nyt päästä tositoimiin, ihanaa, paljon onnea ja voimia koitokseen! :hug: Ja kerrohan sitten mikä tilanne siellä tikkamäellä on, kun kerran alkuviikosta ollut viel osastolla "ruuhkaista" :D ...ehkä meidän pikkuinen aavisti sen ja jätti tulematta ajallaan.. nojoo hehheh :LOL:

Samoin Finu, toivotaan, että sullakin synnytys alkamassa, eikä mitään muuta nuo vaivat. Ja kenties sulla sit alkaa synnytys vaan tuolleen kertarysäyksellä, jos ei kerran aiemmin ole ollut suppareita tms.! Tsemiä molemmille! :)

On kyl niin mahtava helle ja ilma ulkona, että taitaa olla pakko lähteä aurinkoon käppäilemään, jos se mieli vähän kohentuis. Jälleen yksi normaali yö ja pitkät unet takana |O joten ei ainakaan väsymys paina :)

päivä kerrallaan vendela & tyty 40+4
 
Onnea jälleen uusille nyyttinsä hakeneille. :flower: :flower: :flower: :flower:

Täällä on jo etukäteen murehdittu tulevia neuvolakäyntejä, ylihuomenna on ensimmäinen, ja ne käynnit kyllä saa taas aikaan itkun jos toisenkin. :/ Ikinä ei ole hyvä, jos ei vauvan paino nouse on äidissä jotain vikaa, sitte kun sitä tuleekin kerralla enemmän, taas on äidissä vikaa kun on tuputtanu ruokaa. Että niille ei kyllä mikään ikinä kelpaa, kaks käyrille sopimatonta lasta (eli koko ajan liian pieniä ikäisekseen) jo perheestä löytyy niin mitäs tää kolmas kun on ihan alamittainen jo syntymästään lähtien eikä varmaan tuu ikinä yltämään niille helkkarin käppyröille...

:/ :/ :/ :/

Alakuloinen Adelade ja Kirppu 2vkoa+2pvää
 
Näköjään se sit riippuu paikkakunnasta ja lääkäristäkin käynnistetäänkö sektion jälkeen vai ei.. Noh, mä voin ihan hyvin mennä suoraan sektioonkin ilman käynnistystä.

Kivat pökkelöt mun jalat on |O eikä olo muutenkaan ole parhain. Sormien niveletkin on NIIN kipeet että tekee pahaa.. Just aamulla totesin että jos jäykkyys ja kipuilu jatkuu taas synnytyksen jälkeenkin niin miten mä pystyn pitämään vauvaa kun sormet ei taivu eikä niissä ole voimaa :(
Eilisestä siivousurakasta tuli lähinnä aikaiseksi "liskojen yö".. Piti laittaa tukivyökin yöksi, jalkoihin ja sormiin sattui jne. Että eipä tarvi enää siivoilla..

 
Onnea vauvan saaneille Teitä olikin monta :flower: :heart:

Meillevauva Mulla sama näitten käsien kanssa :headwall: sormet on ihan pökkelöt ja aamuisin ei taivu nyrkkiin ollenkaan :kieh: ja voimaa niissä ei ole ollenkaan. Ja jalat on niin turvoksissa,että piti ottaa tänään miehen groksit käyttöön ku omat ei mahdu.

Ja sit kaiken lisäks alko tänään koskee hampaaseen :kieh: se hammas olis pitäny jo aikaa sit poistaa mut en muista et miks eivät poistaneet :/ no onneks on särkylääke auttanu. Pitää huomenna soittaa päivystykseen ja pyytää,et jos antasivat sieltä reseptillä lääkettä. Ku eivät poistakkaan sitä näin loppu raskaudessa ku puudutusaine voi käynnistää synnytyksen.

Meillä mies on nyt sit kotosalla kesäkuun puoleen väliin asti :D

Ja sit menee hakkeenajoon takas kesäkuunloppuun asti ja sit sanoo ittesä irti ja menee ajamaan puita. On tykänny siitä hommasta aina. Ihme ku on jo ratin takana istunu kohta 20 vuotta :whistle:

Nyt mies lähti poikien kanssa pyöräilemään.

Mulla on maanantaina sairaalaan meno ottaavat verikokeet ja sydänkäyrää ku tiistaina on sit se sektio.

Mut ei muuta ku mukavaa loppuodotusta kanssasisaret :wave:

baby dream ja masuasukki 38+6
 
34 vauvaa, onnittelut heille joille en oo ehtinyt onnitella, montahan teitä taas olikin!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Aika menee äkkiä, Neiti-Norsu on jo 5pv vanha :heart: Nukkuu päivän, mölisee yöllä 2-3tuntia ja syö enemmän kuin kukaan ikinä |O :D Päivisin riittää tissimaito mutta yöllä pitää antaa pullosta. Noh, eikai se haittaa =)

Pers on hyvin kipiä edelleen, ei juuri kärsi koneella istuskella. Puolisen tuntia nyt päivittelin ja pakko on pikkuhiljaa nousta ylös.
Turvotuksetkaan ei oo oikeen lähtenyt laskemaan ja rr on koholla.. :/

Auts, tissit soi ja Neiti-Norsu vaan kuorsaa |O
 
Täällä vielä yhtenä kappaleena.. Kaikki mahdolliset vauhdituskikat on kyllä koitettu (ässät, lenkkeilyt, kukkapenkin teot, maalausprojektit, auton pesut ja vahaukset, autoajelut sorateillä, jne), mutta eipä niillä mitään tehoa tunnu olevan.. Tänään jopa tein pyörälenkin!! :D Oon kyllä koittanut ehdotella vauvalle että esim. just huominen sunnuntai olis hyvä päivä syntyä, sais mieskin aloittaa lomansa isyysloman varsinaisessa merkityksessä.

Masu kyllä roikkuu tosi alhaalla, olin varmaan melko koominen näky äskeisellä pyörälenkillä :D Supistukset ovat kivuttomia vatsan kiristelyjä, edelleen...
Tän viikon neuvolassa kaikki oli ok, hemppa noussut yli 130:n enkä oo edes syönyt rautatabletteja viime aikoina. Painokin oli pysynyt samana. Nyt kyllä turvottaa ihan älyttömästi näitten lämpimien kelien takia!!!! Nilkasta ei luita erota ja sormetkin on ihan turtana, puuuuh!!

Onnea ihan kaikille vauvan jo saaneille!!!! teitä on jo niin paljon etten ala ihan jokaista nimeltä luetteleen :)
Ja meille vielä odottaville tsemppiä viimisiin päiviin!!!

Zarppa ja potkupallomasu 39+2
 
Onnea tosi paljon kaikille vauvansa saaneille! :flower:

Täällä kovasti odotellaan ensi perjantaita jolloin meidän vauveli tulee maailmaan. :)
Torstaina menen jo osastolle ja sitten perjantaina leikkaavat. Jännittää pirusti.

Riikka ja pikkuinen 37+6 :heart:
 
Mä lainasin mun äidin verenpainemittaria (sillä on samanlainen ku mun neuvolassa) koska viimeks neukkutäti vihjaili että vois seurailla ku alapaine oli alkanu nousemaan. Noh, tänään sit alapaineet on vedelleet 90 tietämissä.. Täti totesi että jos nousee just tollasiin lukuihin niin pitäis soittaa. Katellaan siis vielä huomenna ja maanantaina soitan.
Turvotus on kans tosissaan alkanu. Silleen kiva että nyt on vaan se vajaa 2 vkoa laskettuun aikaan, viime raskaudessa tämmöset oireet iski kuukautta aikaisemmin. Mut vielä ei oleollut protskuja pissassa, mikä taitaa olla sairaalassa se tärkein tekijä jolla mitataan raskausmyrkytyksen olemassaolo.. Periaatteessa ei kyl sitä pitäis ollakaan.

Mulla on ollu nyt leppoisat 3 päivää ku mies on pitäny pitkän viikonlopun lomaa. Tyttö hengailee vaan isänsä kanssa eikä kauheesti huomaa ees mua :D. Eilen mies totesi pihalla auringossa että jos tulee tällainen kesä niin hänhän viettää sen pihalla aurinkoa ottaen! Vauva voi nukkua varjossa ja tyttö leikkii hiekkalaatikolla B). Mä kuulemma saan tehä mitä haluan, mies lupasi aina huudella mun perään ku vauvalla iskee nälkä. Kätevää!

jepu, mä meen mittailee paineita :wave:
 
äiti ja 4 poikaa Oikein lämpöiset onnittelut prinssin syntymän johdosta!! :heart: Ihana kuulla, että teidän poika on turvallisesti maailmassa :heart:

adelade no onpas kurjaa toimintaa :hug: Täällä varmaan sit kans kuullaan noista painoista ja pituuksista sitten joskus. Toivoisin, että vertaisivat vähän vanhempiinkin eikä vain pelkkiin käyriin. :headwall:

baby dream voi ei, sullakin vain raskausaika käy vähiin. Ihanaa, kohta on pikkuinen sylissä! :heart:

Varanikki oih, teidänkin ronsunpoikanen jo 5 päivää. Ihanaa, kun toinen nukkuu noin hyvin :)

Pilkkuliinin pojille 2kk onnittelut! :flower: Siellähän ollaan jo aikamiehiä kohta ;)

zara säähän oot rehkiny oikein urakalla, jospa se nyt yöllä sitte ilmoittelis ainakin supistusten merkeissä. Täälläkin pyörälenkkiä tehty, pyöräily ei vaan kauheen hyvälle tunnu, ku tuntuu jotenkin, et tuo maha on hieman eessä :D :whistle:

Riikka alle viikko, niin teidänkin vaavi maailmassa :heart: Mää haluun kans!! :saint:

Sunhan pitää sit koko kesäks hommata kaikkee tekemistä, jos mies kerta luvannu ottaa arskaa ja huolehtia lapsista ;)

Täällä muuten kuulu mahasta joku outo napsahdus, het ku joku shamppanja pullon korkki ois auennu, outoa! :eek: ensimmäiset pienet raskausarvetkin bongattu ja mää kun luulin, että niitä ei ois tullu :headwall: :headwall: Mahaa kiristäny koko päivän, varsinkin tuosta korkeimmasta kohdasta (navan seudusta). Suppareitakin tulee, mutku ne ei jää päälle vaan on ihans atunnaisia vierailijoita.. |O Täällä tullu nyt jotenkin malttamaton olo. Kauheesti netistä lukenu synnytystä ennakoivia merkkejä jne.. Ja sitä kovempi kuume on saada vauva maailmaan. :saint:
 
Kaikille vauvaantuneille onnittelut! :flower: :flower:

Täällä jännät ajat meneillään, tunti sitten meni vedet. (tosin sitkeesti jaksaa edelleenkin lorahdella sitä..) Nyt odotellaan sitten suppareiden tuloa. Sairaalasta sanoivat et viimeistään puolenpäivän aikaan huomenna ottavat sinne sisälle. Saas nähdä kuin käy :D

Järvenneito ja pikkanen 41+1
 
Järvenneito oijoi! Siellä jännät paikat! :) Oliko mitään ennakkomerkkejä vai menikö vain yht'äkkiä veet? Kovasti tsemppiä ja onnea tulevaan synnytykseen! Voimia! :heart:

Aamusta käyty koiran kans 40min lenkillä ja muutama suppari matkalla tuli. Sitte pariin kertaan tuikkas aika mukavasti tuonne jonnekin kohdunsuulle, ihan ku neulan sinne ois joku työntäny. Tuskinpa nuo kuitenkaan mitään saa aikaan, vielä niin voimattomia kuitenkin.. |O
 
äiti ja 3poikaa :flower: , onnea neljännestä pojasta :heart: !

Tipsulalle tais tulla synnärille lähtö...

Finu, jospa sullakin se synnytys vihdoin käynnistyis :hug: .

Järvenneito; huih, sielläkin päästään jo tositoimiin.

Eilen tuli touhuiltu pihalla aikalailla ja paloin sitten selästä ja olkapäistä oikeen kunnolla :( . Yleensä en edes pala ja nyt oikeen kunnolla. Helle tekee kyllä olon selvästi tukalammaksi ja turvotustakin on enempi huomattavissa. Tää lähtee taas hommiin jos vaikka sais aikaseks napakampia supistuksia! Niitä vähemmän kivuliaitahan tulee tuon tuosta.

Selis ja "mötkäle" 37+4
 
Päiviä!

Meillä nukuttiin viiteen asti tänä aamuna :D Seukattiin, tissiteltiin ja paskottiin ja taas nukutaan :D Takuulla helle tekee ettei pikkunen jaksa kauhiasti seukata kerrallaan, tuossa aamusella oli vielä ihanan viileää, niin jaksoi Neiti-Norsu kovasti tarinoida, "ynh" "örr" "lutsunlutsunlutsun" (nyrkki suussa) kova on kyllä syömään, pulloa ei tarvittu yöllä, mut varmaan kuus tissillistä meni siinä mussutellessa :heart:

huomenna pitäis tulla neukkatäti kotikäynnille, kummallakin tytöllä on kevään viimoset kerhot ja tiistaina eskariin tutustuminen isommalla. Sit saaki rentoutua toviks (kai) .

Auts, taas soipi maitopuhelin |O

Järvenneidolle tsemppiä ja finulle jaksuja, taitaa sulla synnytys käynnistyä varsin rytinällä sitten =)

Niinjoo, olikos meillä joku avannut pinoa tuonne vauvapuolelle? :attn: Kurkkimaan->

VN & Neiti-Norsu 6pv :heart:
 

Yhteistyössä