Pikakuulumiset täältä...
Ensinnäkin
ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE ja teille jotka vielä odottelette tsemppiä viimeisiin päiviin ja
PALJON SUPPARITUULIA . En kerkeä taaskaan lukemaan kaikkia kuulumisia, ehkä sitten ensi yönä :ashamed: niin pääsee kommentoimaan vähän tarkemmin.
Tää haluis kans osallistua uuteen ketjuun, mutta kai joku sitten laittaa salasanaa? ja linkkiä, mä kun en ole ehtinyt tutkimaan niin paljoa, että tietäisin mihin "siirrytään"
Me tosiaan päästiin 4pvän jälkeen osastolta pois. Mitään tietoa ei ole miksi tulehdusarvot oli koholla, mutta epäilen että hörppäsi lapsivettä.
Täällä menee päivät ihan ok. Poika nukkuu ja syö ja paskoo
Yöllä meinaa sitten päästä hel... valloilleen. Poika on meinaan päättänyt, että välillä 24-04 on ihan selkeesti hyvä huutaa masuvaivoja ja väkistä muutenkin. Cuplatonia on nyt syöty muutama päivä ja päivisin nukkuu muutamat päikkärit äitin valvovan silmän alla mahallaan, niin pääsee ilmat pihalle. Samoin jalkoja pumppaillaan ja jumpataan ja masua hierotaan, ei vaan tunnu kauheesti mikään auttavan
Eli
NEUVOJA JA VINKKEJÄ OTETAAN VASTAAN.
Poika on hyvin nostanut painonsa, oli jo ekalla neuvola käynnillä 90g oli syntymäpainon ja nyt ekassa lasten neuvolassa n. 4300g kun syntymäpaino oli 3900g
Ruokahalu kohdillaan siis ja tosiaan kun tää meidän imetys on niinkin huvittavaa, että maitoa suihkuaa joka suuntaan, poika kun syö niin sen jälkeen pitää vielä pumpata kummatkin rinnat, muuten räjähtää. Eli maitoa tulee, ehkä vähän liikaakin. Ilmeisesti noi meidän mahavaivat johtuukin siitä, että maitoa tulee niin paineella, että toinen joutuu nieleskelemään välillä turhankin vauhdilla ja ilmaa menee siksi mahaan
Mulla on vähän ollut vähät unet viimeisen 2,5 viikon aikana, kun en tajua päivisin aina nukkua ja yöt menee sitten tosiaan valvoessa. Noh, ehkä mä opin jossain vaiheessa. Tosin mä kun valittelin painonnousua, niin huomaa kuinka imetys vaikuttaa. 2 vko ja painoa lähtenyt 16,5kg
Alle aloituspainon mentiin jo ekalla viikolla, kun painoa oli lähtenyt 13kg
Jeee!
Ja saatiin vihdoinkin maistraatin hyväksyntä pojan nimelle. Hänestä ei nyt sitten tullutkaan Napoleon (jota kyllä suunnittelin vakavasti herran egon vuoksi) vaan Seán
Toinen ja kolmas nimi ovat myöskin irlantilaisia/englantilaisia. Nyt pitäisi jotain nimeämispippaloa alkaa järjestämään, kunhan kerkeäisi miettimään. Ensin mietin 12.6. kun poika olisi kuukeuden, mutta taitaa mennä heinäkuun puolelle...
Mutta nyt kuuluu taas vaativaa vikinää ja ärinää tuolta makkarin puolelta. Herralla taitaa olla nälkä
Taas...
Ja vielä kerran onnea kaikille ja tsemppiä vielä odottaville. Toivottavasti kaikilla menee hyvin synnytys ja vauva-arki alkaa rauhallisesti ja hyvin.
Möhvi ja Seán 2vko 3pvä
*muoks* tässä vielä linkki pojan kuvaan, kun en osaa sitä tänne liittää
http://www.facebook.com/photo.php?pid=4121763&l=ffcb1ee95d&id=694734562