<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Meille syntyi täydellinen pieni poika rv 40+0, eli äitienpäivänä 9.5. 3270 g ja 51cm. Synnytys meni uskomattoman hyvin. En ottanut minkäänlaisia kipulääkkeitä, ei tullut repeämiä, ei tarvinnut leikata välilihaa... oli vain ihan mielettömän ihana ja voimakas kokemus. Nyt ollaan oltu parisen päivää kotona ja kaikki on ihanasti.

Kauheasti onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä loppuaikaan kaikille joilla vielä vauva masussa.

Suunnattoman onnellinen AnnaBanana.
 
lypy Kiva, tätä menoo ollaan kyl kahestaan täällä ;)

hentta oikein lämpöiset onnittelut!! ihana synnytyskertomus! :heart: :flower:

zizilisko täällä sama juttu, etät limatulppaa bongaillaan aina ku mahollista, mut eipä sitä oo vielä näkyny, enkä ees tiedä irtooko se mulla :LOL: :whistle:

kyyneltenhymy kiitos tarinasta!! :)

Möhvi lämpöiset onnittelut myös sinne!! :heart: :flower: Toivottavasti pojalla tulehdusarvot lähtee laskuun pian :hug:

Varanikille vielä kovasti onnea :flower: Ja miten ihana teidän tytön tyllerö onkaan!! :heart: Tahtoo oman kans jo maailmaan :heart:

minttuxxx oikein ihanaiset onnittelut sinne prinsessasta!! :heart: :flower:

AnnaBanana oi ja teillekin! oikein lämpöiset onnittelut prinssistä!! :heart: :flower:

Voi eiiii, mää en ala *laittaa kädet puuskaan* kaikki vaan jakautuu ja ite saa vielä pahimmillaan ootella 4vkoa!! |O |O Olis jo niin ihana päästä harjoittelemaan vauva-arkea :heart:

Tänään tullu vietettyä koko päivä pihalla, kun niin mahtava ja lämmin ilma. Kävelty on urakalla, mut eipä ne kauheesti saa aikaan, ku kivuttomia suppareita ja menkkamaista tunnetta, joka tuntuu epämiellyttävälle.

Alisa & Hippu 38+ 1
 
Paljon onnea vauvoista!! :heart: kylläpä niitä onkin tullut :) AnnaBananan vaavi se valitsikin hienon päivän ilmaantua tälle puolen :heart:

Oma olo on oikein hyvä, ei supistele ei sitten yhtään.. rinnat vain valuu.. varsinkin puristaessa :whistle: ja olo on iso :) Mutta kyllä näillä helteillä kelpaa.. jos vaikka saisi jopa vähän rusketusta tähän iholle jos lukisi parvekkeella kirjaa ja söisi suklaata.

IO 38+1
 
Ompa tullut vauvoja :D .

Onnea Möhvi pojasta :flower: :flower: :heart: !

Varanikille vielä onnea tytöstä :flower: :heart: . Aivan ihana kuva pikkusesta :heart: , haluis jo itekkin nyytin....

minttu :flower: onnea tytöstä :heart: .

AnnaBanana :flower: onnea pikkumiehestä :heart: ! Ihanaa kuulla että sulla oli toi synnytys noin mukava kokemus.

Kiitos kun ootte jaksanu kirjotella tänne noita synnytyskertomuksia kun niitä on tosi mukavaa lueskella.

Plaah, täällä supisteli tänään kolmisen tuntia mut sitten ne loppu :kieh: . Oltiin jo varmisteltu hoitoon esikkoa ja koiruutta, ei sitten tarvinnu kuitenkaan lähtee. Jotenkin en oikeen osaa aatella koska sinne oikeesti pitää sitten lähteä. Meiltäkin kun on sairaalaan matkaa, varsinkin jos pitää esikoinen eka viedä hoitoon.

Selis ja "mötkäle" 37+1
 
No pahasti pelkään että mä oon kans yhdessä koossa vielä 4 viikkoa. Sit olis jo 42 viikkoa täynnä ja lähen vaatimaan sektiota.. Mulla on koko ajan ollu sellainen oma intuitio että ite ei tää lähde syntymään. Oikeesti, kerrankin, toivoisin ettei intuitio ole taas oikeassa :|
Musta vaan ei ole hyväksi mennä "liian" yliajalle, ihan jo senkin takia että ei istukan kuulu toimia ikuisesti jne. Tokihan ne sairaalassa ja kontrolleissa seuraa tarkkaan mutta silti.
Eniten epäilyttää se että supistuksia ei todellakaan ole niin paljon saati edes hetkittäin kovia että ne mitään valmistelisi tai kypsyttäisi. Kun lääkeellinen käynnistys on poissuljettu vaihtoehto.

Blaah..
noh, koti kiiltää kohta :whistle:
rv 38, rairai!
 
Hirmuisesti onnea kaikille jotka on taas saanu vauvoja!!!! :flower: =) :heart:

Mulla olis tänään ollu la jos sitä ei olis ultrassa niin pirusti siirretty... *kade* Mut ei, kyllä se sinne kesäkuulle varmaan menee, ja pitkälle mun tuurilla... :snotty:
 
Kaikki vissiin lähteny synnyttämään, kun on niin hiljasta... :)

Paljon Onnea taas vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower: Eihän tässä pysy perässä enää, kun koko ajan tulee uusia iloisia uutisia :D
Ja suloisen palleron varanikki pyöräyttänyt :heart: Kuvia on aina kiva katsella ;) Vastasyntyneet on vaan niin ihania!

Me oltiin miehen kanssa eilen leffassa. Eka ja varmaan vähään aikaan vika kerta, kun kahdestaan päästiin kolmosen syntymän jälkeen. Istuma-asento ei ollut ihan paras mahdollinen tän mahan kanssa, mutta kyllä sen kärsi, kun leffa oli hyvä :)
Eilen supistelikin koko päivän. Kivuttomia tosin, mutta on nää kivuttomatkin nykyään erilaisia kuin aikaisemmassa vaiheessa. Paljon tujumpia ja pidempi kestoisia. Leffan jälkeen rupesi sitten supistusten yhteydessä vähän jomottamaankin. Toivottavasti nää nyt edes jotain saisivat aikaan.

Ihana aurinkoinen päivä tulossa. Nauttikaahan auringosta ja lämmöstä :)

zizilisko+ nuppu 38+0
 
onpas taas tullut vauvoja millään en pysty kaikkia nimeltä luettelemaan niin kaikille isosti onnea :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
on se vaan niin mukavaa kun täällä koko ajan tapahtuu :D

mulla pari päivää ollut tosi kuvottava olo :x mitään ei tekis mieli syödä mutta pitää väkisin jotain koittaa pistää alas...
kyllä nyt rupee olemaan jo vähän sellanen olo että kyllä tää on taas nähty ja olisin ihan valmis siirtyyn eteenpäin eli vauva-arkeen :heart:
kunhan nyt syntyis tän kuun puolella!!!

nyt nauttimaan ihanasta kesästä :D :wave:
 
Heippa! Mä voisin liittyä myös joukkoon, La on 29.5 ja synnytyssairaala on Ls. Mä oon seuraillu keskusteluja, mutta en ole osannu kirjottaa tänne :) Toivottavasti nyt mun kirjotus näkyy :) Tuleva lapsi on toinen, esikois tyttö on syntynyt -08 kesällä. Nyt on myös tyttöä lupailtu ultrassa. Onnittelut kaikille vauvan saaneille!

Nannis+vaavi 37+6
 
Annulii79 varmaan jo laitoksella..

Täälläkin edistystä!
Eilen iltayöstä suppaili pari tuntia 10 minsan välein, mut ne oli tosi lieviä kivuiltaan, eka mietin että lähdenkö käveleksimään pitkin asuntoa, että jouduttais, mut ku eivät kipeitä olleet niin päätin että nukun niin saa levätä JOS vaikka lähtö olisi tullu..no nukahin sitte ja heräsin normaalisti aamulla, kuten tässä näkyy :kieh:
Eilen ja tänään on myös urakalla tyhjentäny suolistoa.. no 16.5 se LA mun omien laskelmien mukaan onkin, ku ei mul oo se 28 pvn kierto minkä mukaan ne neuvolassa sen laskee.

Toivottavasti tuo Tikkiksen ruuhka helpottaisi, ei tunnu mitenkään houkuttelevalta sairaalakammoisena olla missään päiväaulassa pelkällä sermillä erotettuna :x

40+1
 
Jep eli tyttövauva syntyi tiistaina 11.5 klo 17.04, mittoina oli 3130 ja 47cm. Synnytys oli ihana! kolmas kerta siis toden sanoo. Neljältä alkoi supistukset , puoli viideltä sain jo spinaalin ja sitten se vauva jo tulikin. Siis todella kivutonta meininkiä. Kaikenlisäksi vauveli vaikuttaisi tyytyväiseltä ja kiltiltä tapaukselta, mikä on niin onni kun edellinen vauveli oli koliikki vauva ja oli niin rankkaa joten nyt jos pääsee taas nauttimaan kunnolla pienen kanssa olemisesta! Tää urakka oli toistaiseksi tässä ja uudet haasteet siis edessä! Onnea teille kaikille muille vauvautuneille ja teille jotka olette menossa vääntämään niin toivon yhtä hyvää synnytys kokemusta!!
 
Onnea Heikunkeikun :) :) :heart: Hieno kuulla että jäi positiivinen kuva synnytyksestä ja vauvakin on ollut rauhallinen jos aiemman kanssa oli enempi tuota itkeskelyä.

Onko meistä jäljellä olevista joku seurannut onko kaikilla mennyt ultran mukaan annettu sukupuoliarvio oikein kaikilla näillä joiden vauva on jo tullu :D ? Mua on alkanu jostain syystä jännittää jos sieltä tupsahtaakin toisen sukupuolen edustaja ja mamma menee ihan lukkoon siinä synnytyspedillä :LOL: Eipä sillä ole mitään merkitystä tietenkään mutta olishan se vähän hassua kun saisi kotiintulokamppeetkin käydä mies kaikessa hiljaisuudessa vaihtamassa :LOL:
 
Onnea jälleen kerran kaikille vauvaantuneille. Niin ihanaa että vauvoja alkaa nyt tulla oikein urakalla. :flower:

Ajattelin jakaa synnytyskokemukseni teidän kanssa. Ehkäpä siitä on apua joillekin, jotka jännittävät synnytystä.

Eli siis 8.5, päivä ennen laskettua aikaa, päätin viettää aivan rennon päivän. Ajattelin että rentoutuminen on paras keino saada vauva tulemaan. Syötiin miehen kanssa aamiainen vuoteessa, luettiin kirjoja, sitten lähdettiin ravintolaan lounaalle ja käytiin kirjastossa. menkkamaista jomotusta oli koko päivän, ja hieman sellainen omituinen olo. Äitini oli myös neuvonut, että joskus synnytyksen käynnistymiseen tarvitsee vain puoli lasia viiniä kun se rentouttaa. :LOL: Ja minähän sitten otin puoli lasia luomuviiniä, joka rentoutti kyllä samantien, sillä en ole mitään juonut kymmeneen kuukauteen. Kävin vielä saunassakin.

Noin tunti viinin ja saunan jälkeen alkoi supistukset. Aluksi ne tulivat joka yhdeksäs minuutti, sitten joka seitsemäs, sitten joka viides. Kello oli ehkä yksi yöllä, ja aloin sytyttelemään kynttilöitä ja laitoin rentouttavaa musiikkia soimaan. Aina supistuksen tullessa mua auttoi kovasti jaloilla tömistely. Välillä supistukset tuntuivat enemmän alaselässä kuin alavatsalla, ja silloin auttoi kovasti kun mies hieroi selkää.

Kaksitoista tuntia myöhemmin supistuksia tuli edelleen, mutta vain joka 7min. Päätin sinnitellä kotona, koska ajattelin, että enpä usko että tästä lähdetään synnyttämään, sillä kivut eivät olleet niin kovia kuin olin etukäteen kuvitellut. 14 tuntia supistusten alkamisesta ne alkoivat taas tulla joka 5minuutti, ja siinä vaiheessa istuin suihkussa. Supistukset olivat niin kivuliaita, että käytin matalia ääniä apuna. vaivuin jokaisen supistuksen välissä ikäänkuin johonkin ihme transsiin. Se oli aivan ihmeellinen kokemus.

16 tuntia supistusten alkamisesta sanoin miehelle, että pitäisiköhän meidän lähteä sairaalaan. Sanoin myös, että musta tuntuu että ne lähettää mut takaisin kotiin, että olen varmaan vain sentin auki.

No, sairaalaan päästyämme tehtiin tutkimus ja olin 7 cm auki!! Pääsin heti ammeeseen, joka oli synnytystoiveissani, ja lilluin siellä melkein kaksi tuntia. Supistukset olivat siellä ammeessa jo niin kipeitä, että muutaman kohdalla hengitysharjoitukset eivät enää auttaneet. Mies auttoi mua äänenkäytössä, ja ne matalat äännähdykset todella tuntuivat vähän auttavan. Kätilöt sanoivat, että tiedäthän että sinulla on mahdollisuus saada kipulääkkeitä. Sanoin että tiedän, ja ei kiitos. Sitten he tarjosivat aquarakkuloita. Sanoin ei kiitos.

Mun piti nousta ammeesta jotta kätilö voi tarkistaa kohdunsuun tilanteen, ja se olikin 9.5 cm auki. Siinä vaiheessa kätilö puhkaisi kalvot, koska epäili että kohdunsuu ei avautuisi tuota viimeista 0.5 cm jos kalvot olisivat tiellä. Heti kun kalvot oli puhkaistu supistukset nousivat sellaiseen potenssiin että huhhuh. vaivuin jokaisen supistuksen jälkeen jälleen sellaiseen unenomaiseen tilaan, ja rentoutuminen oli helppoa. Mies oli niin ihanasti tukena koko kokemuksen ajan.
Sitten mua alkoikin ponnistuttamaan, ja käännyin kontalleni sellaista isoa säkkiä vasten. Kätilö antoi luvan ponnistaa. Musta tuntui että siinä kontillaan säkkiä vasten en saanut ihan sellaista voimaa siihen ponnistukseen kuin olisin halunnut, ja supistuksetkin alkoivat hieman harventua. Kätilö päätti siinä vaiheessa, että nyt on laitettava oksitosiinitippa supistuksia vauhdittamaan. vauva voi hyvin koko ajan. Sydänäänet vahvat ja tasaiset. Heti kun kätilö oli saanut tippakanyylin käteen, hän ja mieheni nostivat minut synnytysjakkaralle ja alkoi taas kauheasti ponnistuttaa.

Synnytysjakkaralle siirtyminen oli paras mahdollinen juttu!! Ponnistussuunta löytyi heti, ja vauva tuli muutamassa minuutissa. Se tunne, kun pää oli ulkona, oli jotain ihan mieletöntä. Sellaista kipua ja kiristystä en ole koskaan eläissäni ennen kokenut. Kätilö sanoi vain, että yksi minuutti ja vauva on ulkona, ja se antoi voimaa. Huusin siinä vaiheessa suoraa kurkkua, ja kätilö sanoi, että nyt olisi tärkeää pysyä rauhallisena, sillä en saa juuri nyt ponnistaa ettei tule repeämiä. Minua ohjattiin ihan mielettömän hyvin. Kätilöt olivat aivan ihania. Mies piti minusta lujaa kiinni kun istuin siinä jakkaralla, ja se tuntui kanssa tosi hyvältä. Ja sieltä se ihana pieni poika sitten tuli. Aivan täydellinen.

Hän on ollut niin uskomattoman rauhallinen nämä ensimmäiset viisi päivää, ja uskon tuon lääkkeettömän synnytyksen vaikuttaneen siihen jollakin lailla. Aivan ihana synnytyskokemus. Repeämiä ei tosiaan tullut, ihan pieni nirhauma vain häpyhuuleen. Olin heti synnytyksen jälkeen jo niin hyvinvoiva, että en voinut uskoa sitä itsekään.

Tsemppiä kaikille, ja toivon teille ihania synnytyskokemuksia!!
 
AnnaBanana Kuulostaa aivan mahtavalta!Voikun itekki pääsis tollaseen tilaan.. Täällä mä melkein itkua tihrustan kun lueskelen näitä... =) :heart:

Onnea myös muille vauvan tulosta juuri ilmottaneille! :heart: Ei meinaa enää pysyä mukana vaikka koko ajan kyttään tätä pinoa... :D

Mies teki kivan yllärin ja soitti kun oli menossa tehtaalle et mennään syömään yhdessä, joten käytiin sit "romanttisesti" lounastamassa abc:llä! :D Harvinaista herkkua nähä näin kesken päivän joten mulle tuli tosi hyvä mieli.. :)

Rupespa tuossa muuten naurattaa kun mulle tehtiin se painoarvio rv 33+3 jonka mukaan vauva olis syntyessää reilun 3kg, no...se oli nyt tiistaina sen reilun 3kg... :LOL: Ei ihan mene käsi kädessä noi arviot...
 
ihanaOmena täällä rusketusta jo kerätty, on ollu sen verran hyvät ilmat :p Mää mietin tässä yks päivä tuota samaa, että onko kaikilla sukupuliveikkaukset menny oikein :D Mulla itellä oli jossain vaiheessa vahva tunne, että tää asukki onkin jotain ihan muuta, ku mitä ultrassa luvattu. Nyt on taas fiilikset sellaset, että jospa se paikkansa pitäis :)

selis paljonko teiltä olikaan sairaalaan matkaa?

Meillevauva Miks sulla on lääkkeellinen käynnistys poissuljettu? Ei tarvi vastata, jos et haluu.

cristiina jospa tuo kuvottava olo enteilis synnytyksen käynnistymistä ;)

nannis tervetuloa mukaan!! :wave:

tipsula jospa se siitä pikkuhiljaa lähtis eteneen tuo homma, toivotaan!! *peukuttaa ja puhaltaa suppareita sinne* =)

onnea onnea heikunkeikun!! :flower: :heart: Tää tahtoo kans noin ihanan synnytyksen :)

annabanana oii, kuulostipa ihanalta! *sniif*

maira ihania nuo miesten pikku yllärit :heart:

Ihanaa, tänään bongattu puisso pienen pienet lehtien silmut :heart: Aamusta jo kaheksan aikaan päivä on ollu hiostava. Onneks odotus on näin loppusuoralla, ettei tarvi kärvistellä koko kesää ison mahan kanssa. Hassua miten joka yö odotan supistuksia ja ainakun aamuisin herään, niin petyn, kun mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut :D No jospa se sitten käynnistyy rytinällä.. ;)
 
:heart: Prinsessa syntyi Rv 41+2 11.5 klo 20.27.:heart:

3795g oli painoa ja 50cm pituutta. Tässä siitä hiukan enemmän.


Tiistaina 11.5 meille oli varattu aika yliaikaiskontrolliin Poriin klo. 8.30. Siellä ensin ultrattiin, vauvalla oli kaikki hyvin. Sittent ehtiin sisätutkimus, jossa todettiin, että olin 3cm auki ja kaulaa 3cm jäljellä. Lääkäri ensin vaikutti siltä, et laittas mut kotiin, mut sitte kuitenki päätti, et koitetaa cytotecillä käynnistää.

Ensimmäinen kapseli laitettiin kohdunsuulle klo 9.30. Siitä siirryttiin sitten osastolle odottelee et tapahtuuko mitään. N. 11.00 alko tulee supistuksia, ei mitää mahottoman kovia, mut kuitenki, noin 5min välein. Sisätutkimus tehtiin 14.00, auki edelleen 3cm, kaula lyhentynyt kahteen senttiin. Kätilö sanoi, että hyvältä vaikuttaa, että noin nopeasti jo jotai tapahtunut. Eikä määrännyt enempää kapseleita. Seuraava sisätutkimus tehtii 15.30, tilanne sama, hiukan reilu 3cm ehkä auki. Edellee jäätiin odottelee. Supistukset voimistui pikku hiljaa, väli oli tasasesti se n. 5min. Sitten tehtiin vielä tutkimus klo 16.30. Siinä olin 4cm auki, kaulaa 2cm ja kalvopussi pullotti. Joten nyt lääkäri oli kahden vaiheilla, puhkastako kalvot vai ei. Itse sanoin heti, että haluan ne puhkaistavan. Siirryttiin siis synnytyssaliin! :)

17.00 kalvot puhkaistiin. Välittömästi sen jälkeen supistukset voimistuivat ihan hirveästi supistus supistukselta. Jo 18.00 aikoihin olin niin kipeä, et pyysin saada kivunlievitystä. Ensin annettiin ilokaasua, se ei kipuun auttanut, mut rauhoitti muuten kun hengitteli rauhassa. Jonkin aikaa sen jälkeen, aikaa en enää muista, sain epiduraalin. Tässä vaiheessa kaulaa ei ollut enää jäljellä, mut auki olin edelleen sen n. 4cm. Epiduraalin rinnalle melko pian laitettiin oksitosiini, epiduraali oli vienyt suurimman huipun supistuksilta. Sisätutkimus tehtiin taas n. 19.00 aikoihin, olin 5cm auki.

Kahdeksan aikoihin alkoi tuntua paineen tunnetta, mutta kun ei sattunut, en ajattelut että vielä mitään kummempaa tapahtunut on, vauva ehkä vain valuu vähän alaspäin. En saanut enää nousta, joten alusastialle tein sitten isommat asiat:D Sen jälkeen tehtiin sisätutkimus, ja kätilö sanoi,että tuntee jo pään ja olen 10cm auki, et nyt sitte ponnistetaa. Miehen mukaan tässä kohtaa mun ilme oli näkemisen arvoinen; ei mulla ollut yhtää ponnistamisen tarvetta, miten se muka nyt jo voi tulla?! :D

Ponnistusvaihe merkattiin alkaneeksi 20.15. Ekat 5min meni odotellessa, kun ei vaan tuntunut et pitää ponnistaa. Sitten mun käskettiin jo ponnistella heti kun tunnen pienintäkin painetta. Tunsin pikkuriikkisen supistuksen poikasen, ja aloin ponnistaa. POnnistin, ponnistin ja ponnistin, ja se tuntu ihan omituiselta; aikaisemmissa synnytyksissä se on sattunut ihan mielettömästi, ja nyt ei tuntutut oikein miltään. Katsoin alaspäin, ja huomasin,e t vauvan pää on jo ulkona! :O Enkä ollut edes huomannut mitään. :D Sitten käskettii ponnistaa vielä kerran kunnolla, se jo vähän tuntui, ja sitten vauva olikin ulkona <3 Kello 20.27 syntyi meidän 3795g ja 50cm prinsessa! <3

Synnytys meni siis todella helposti ja mukavasti verrattuna edellisiin. :) Tällä kertaa ei jäänyt kammoa ;) :heart:
 
Todella paljon onnea jälleen kaikille vauvaantuneille! :flower: :flower:

annabanana, kuulostaa just niin täydelliseltä toi synnytys kuin vaan voi, samoin sanzkuli - kiitos teille kertomuksista! Niitä oli todella mukava lukea. Ja taisi olla muitakin .. joten kiitos kaikille. ei jää nimet päähän kun niin paljon on täällä tosiaan viime päivinä näitä ihania tapahtumia :D

Ja lypy, alisa84, selis, maira, meillevauva, ihanaomena ja tipsula81 ja muutkin kanssasisaret, täällä vielä kans odotellaan. tippa linssissä lueskellut ihania kertomuksia, katsellut kuvia ja koettanut houkutella meidän mukeloa ulos.. |O

itsellä alkaa hiipiä monenlaisia ajatuksia päähän, jokapäivä kun yliaikaa mennään. vaikka turvottaa ja maha painaa, niin fyysisesti on tällä hetkellä jopa parempi olla kuin henkisesti. sitä ajattelee, joutuuko kans käynnistykseen, kun sitä en millään haluaisi :( Istukkakin on jo tässä vaiheessa ne parhaat hetkensä nähnyt, joten sitä vaan yrittää kuunnella vauvan liikkeitä, että kaikki ois vielä siellä masussa mahdollisimman hyvin. kun tosiaan supistelut tuntuu hävinneen kuin tuhka tuuleen :(

ulkona aivan ihana ilma, mutta ajatukset harhailee, ja odottelu jatkuu..

vähän alavireinen vendela & tyty 40+3
 
Kiva tosiaan lukea synnytyskertomuksia! mä toivon että itsekin saisin kokea positiivisen synnytyksen, ilman pahempia komplikaatioita. Vaikka en (ainakaan vielä) tunnusta että ois edellisestä kerrasta jääny mitään kammoa vaikka karsea olikin..

Alisa84 lääkkeellinen käynnistys ei käy jos edellinen synnytys päätyi sektioon. Mulla oli siis periaatteessa alatiesynnytys mutta koska virhetarjonnan takia imukuppikin irtosi, päädyttiin pikapikaa sektioon.

Järjettömän upea päivä ollut! mieskin on kotona ja käytiin ulkona syömässä (näköjään meidän tyttö tykkää kreikkalaisesta ruoasta..) ja jätskillä. Loppupäivä ollaan oltu pihalla ja mä pesin ikkunat (missä supistukset??) ja harkitsen vielä saunan pesemistä. Tyttö jo "auttoi" pesemällä juuriharjalla saunan lasioven :whistle:. Sit voiskin illalla vaikka laittaa saunan päälle..

Vatsassa kiertää mutta taas villi veikkaus on että jäätelö aiheuttaa ne.
Mieskin "lohdutteli" että onhan tässä vielä 2 viikkoa aikaa.. Niin onkin ja pakkohan se on kestää.. Mutta jonkinlaista harjoitussupparia olis kiva saada.

 
Nannis :wave: !

Heikunkeikun :flower: onnea tytöstä :heart: ! Kiva että sulle jäi noin positiivinen kokemus synnytyksestä.

AnnaBananan synnytyskertomus oli kyllä hyvä! Ihan nostan hattua kun menit luomuna. Itellä on niin matala kipukynnys että mulle saa antaa kaikki mahdolliset tropit :ashamed: .

Sanzkulille onnea tytöstä :flower: :heart: . Aika nopsaan sielläkin synnytys kuitenkin käynnistyksestä huolimatta meni.

Alisa, ei meillä mikään mahoton matka tonne sairaalaan ole, ehkä kolkytviis kilsaa max, mut ajallisesti huonolla tuurilla sinne kestää ajaa jos ruuhkaa. Ja sit jos tarvii esikoinen ensiks viedä hoitoon niin tarvii laskee lisää aikaa.

Muutama onneton supistus tullut tänään, eli eipä kaiketi vielä oo syntymässä. Mä voisin kyllä luopua tästä mahasta kun helteet on tullu, meillä on niin kuuma sisälläkin että huhhu... Onneks kuitenkin loppumetreillä menossa niin ei tarvii pitkään helteessä olla viimesillään.

Selis ja "mötkäle" 37+2
 
Alisa: munkin piti tänään ottaa ihan kunnolla aurinkoa ja rinnan poltinkin heti, kun ennen kuin varsinaisesti ehdin rasvaamaan.. olin jo palanut :whistle: Toivottavasti sää suosii meitä koko loppuajan.. mieli on ainakin positiivinen näiden säiden ansiosta :)

Maira: Ihana tuo ruokishetki miehen kanssa :heart: pienet yllätykset on parhaita ja musta tuntuu että nyt kun kotona kärvistelee niin kaikki pienikin piristys on niin tarpeen.


Mulla alkanut turvottaa jalkoja.. huvittavan näköiset nilkat ja jalkapöydät ;) Silti käytän ihan pokkana lyhyttä hulmuavaa mekkoa ja pikkuisia kenkiä.. ettei ole tukala olo.. :)

Supistuksia tai muita merkkejä ei ole edelleenkään. Vendela, toivottavasti pystyisit vielä hetken kestämään odottelua. Liikelaskentaa sitten jos aivan hiljaiselta vaikuttaa. Kuinkas se muuten on.. puhuit "istukan nähneen parhaat päivät".. mitenkähän yleistä se on että ne heikkenee jotenkin merkittävästi.. en ole oikeen aiheeseen törmännyt ja kuinka sitä voisi sitten itse tunnistaa..

IO 38+2
 
annabanana todella ihanan kuuloinen synnytys :heart: (jos sanaa ihana voi käyttää :LOL: ) edellisessä synnytyksessä kun otin epiduraalin niin nyt en ainakaan stä ota! ja miettinyt että mitä sitten...??? synnytyskertomustasi lukiessa tuli fiilis että voihan sitä yrittää selvitä ilman mitään... =)
aquarakkuloista mulla jäi hyvä fiilis kyllä kun supistukset tuntu selässä viimeks...
itseä rupes oikein suututtaan kun luin tota tekstiäs että "kalvot puhkastiin että viimenen 1/2cm aukee niin itsellänihän oli sama tilanne ekan kanssa ja kätilö jäi odottelemaan että avot puhkes ja siinä sit oltiin reilusti yli tunti 9,5cm auki :/ ja sit kun "suostu" kalvot puhkaseen niin saman tein alko ponnistusvaihe...hyvä kätilö on kyllä todellaa iso juttu!!!
 
Meillevauva mulle ainakin sanottiin, että kyllä voi käynnistää vaikka oiskin eka päättynyt sektioon, ihan oman tahdon mukaan, suositus on että käynnistyis itsestään, mutta näinhän ei aina käy. Itse ainakin haluan käynnistyksen jos ei mitään tapahdu, mulla siis yliaikakontrolli ens vkon perjantaina. Esikoisesta ei tullut yhtään supistusta käynnistyksestä huolimatta ja lopulta päädyttiin sektioon keskeytyneen synnytyksen ja tulehdusarvojen nousun vuoksi.

Ja nyt tosiaan mennään 40+3 tilanteessa eikä merkkiäkään mistään. Siivosinkin tänään oikein kunnolla ja sain vain kivuliasta viiltelykipua, mikä ei ainakaan mulla tee tuolla kohdunsuulla mitään... Sattuu välillä ihan kivasti, mutta eipä juuri muuta.

magdalena77 40+3
 

Yhteistyössä