<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Mulla oli esikoisen odotuksessa poikaolo, söin suolaista ja voin hyvin, maha oli poikamaha kai? Ainakin näin sanottiin. Mutta tyttö siis syntyi :heart: Tokassa kun saatiin tosiaan jo np-ultrassa tietää että poika tulossa niin ei ollut mitään oloja.
Nyt jotenkin tyttöolo? Ei mitenkään erityisemmin tee mieli suolasta tai makeeta, vaihtelee päivittäin jopa tunneittain :D Mutta oon voinu tosi huonosti ja vaivoja tuplasti enemmän kuin aiemmin kummankaan kanssa, en kai mä niin vanha vielä ole että kroppa pragaa jo? :whistle:

Ei haluttu kummassakaan tietää mutta np-ultrassa tuli tokan kanssa ilmi, nyt varmaan halutaan tietää, tai sitten ei, en tiedä, aika näyttää :)

Mies kai toivoo vähän enemmän poikaa, ei kummallakaan erityistä toivetta kuitenkaan kunhan jompi kumpi tulee B)

Alisa84; toi ummetus on tosi kamalaa!! Ne mahakivut jotka siitä tulee on ihan über-hirveitä |O Aamuisin tosi usein herään kun mahaan koskee julmetusti ja sit täytyy mennä vessaan kökkimään ja toivomaan että jotain tulee uloskin. Ihan tuskaa. Ilmavaivat aiheuttaa myös sellasia kramppeja mulla, niin epämiellyttävää |O

Tervetuloa Sanni86 :flower:

Mulla oli myös kakkosta odotellessa vaikeuksia netissä olemisen kanssa, kun täällä palstalla kun lukee kaikenlaisia juttuja niin mulla meni pää ihan sekasin kaikesta ja stressasin ihan turhaan kaikesta, mies onneksi huomasi sen ja sai mut pitämään taukoa, nyt yritän pitää aina järjen mukana :D

Tervetuloa Inkeri :flower:

Sanse; täällä myös seuraava neuvolakäynti vasta joskus rvko 20 tietämillä, järkkyä mutta täällä se kyllä johtuu siitä kun mulla jo kolmas raskaus niin en ilmeisesti tarvitse niin paljon paapomista :'( :xmas:
Onnea tupakanpolton lopettamisesta! Itsellä mennään jo toista viikkoa ilman ja hyvää tekee B)

Täällä kans valkkaria, mietin jo et onkohan mulla hiiva mut seurailen vielä muutaman päivän.

Pahoinvointi täällä näköjään hellittänyt, luulen että vaikuttaa kun yritän syödä usein ja juoda paljon, aamuisin täytyy oikeen kiirehtiä aamupalalle kun alkaa maha kurnimaan.

BTL :heart: nytty 9+3
 
Tervetuloa uusille :heart: :heart:

Oon pitäny vähän hiljaiseloa mutta ahkerasti lukenut teidän juttuja ;) Varmasti täältäkin enemmän tulee tekstiä jos selvitään np-ultrasta ehjänä :D

Itse asiassa en edes muista millon oon kirjotellu mut varhaisultrassa kävin vkolla 7+1 ja tulokas oli oikeassa paikassa ja syke näkyi hyvin. Noh, helpotus oli huikea, mutta historian vuoksi, en todellakaan pysty odottelemaan rauhallisin mielin seuraavaa ultraa. Kahdessa km:ssa syke on näkynyt mutta sitten seuraavassa enää ei.... :'(

No mut jos nyt onnistuis VIHDOIN ? Pahoinvointia on ollut mutta todella epämääräsesti. Parina päivänä saattaa olla tosi huono olo ja sit taas kolmeen päivään ei mitään. Tissit alkaa nyt vasta kipuilemaan enemmän. Tässä odotuksessa on ollut tosi omituinen juttu tuon ruokahalun kanssa. Ensin kotona haaveilee jostain herkusta tms. ja sit kun menee kauppaan niin se haaveiltu asia alkaa ällöttään ihan hirmusesti..... :whistle: weird?

Olitte jutelleet mm.vaunuhankinnoista. Meillä esikko siis 2,5v. jos tämä kakkoskaveri päättää syntyä. En osaa vielä edes miettiä moista, peruspessimisti ei pety :LOL:

Ulkona tuulee niin et meinaa tukka lähtee, ootteko muut huomannu et raitis ulkoilma (mielellään pikkupakkanen) pitää pahoinvoinnin aisoissa?

TT & vauva 8+2 (ultran mukaan)
 
Moikka!

En osaa oikein vielä mitään kommentoida, mutta yritän päästä mukaan :)

Meille tulossa (jos kaikki sujuu hyvin) toinen lapsi toukokuussa. Ensimmäinen syntyi -07 ja oli pitkien lapsettomuushoitojen tulos (IVF). Km rv 10 alkuvuodesta (IVF). Mutta nyt sitten odotetaankin luomuvauvaa :heart: Ultrassa käyty rv 7 ja siellä sykki sydän ja vastasi viikkoja ja nyt eilen ja tänään olen suureksi ihmeekseni saanut sydänäänet kuulumaan kotidopplerilla. Katoin kellosta aikaa ja tosi hurjaa vauhtia 165krt/min. sykki sydän!

BUAM: Sinun innoittamana uskalsin jo kokeilla ääniä tuolla kotivekottimella ja aivan selvästihän ne jo kuuluivat!

Iitu 8+5
 
vautsi iitu sinäki nuin aikasin oot saanu äänet kuuluviin :heart:

mulle sattu äsken kumma juttu, nousin sohvalta nopeesti ja alavatsalle tuli semmonen puristus ja maha meni jotenki kovaksi (?) tuntu tosi kummalta, ei oo ennen sattunu vastaavaa. pikkusen säikähin oli sen verran vahva tunne, siihen liitty myös pientä nipistelyä säteili nivusiinkin.. :eek:

 
Heipsan ja myrskyistä keskiviikkoa! Onnea taasen uudet ja tervetuloa joukkoon :wave:
Mukava kuulla että täällä on hyviä uutisia monella, sydänääniä ja ultrakuulumisia.

Siirryn tässä omanapa-juttuihin, kun en oikein osaa keskittyä nyt muuhun :ashamed:
Eli tänään käyty ultrassa ja siellähän se meidän pieni huiski menemään :heart: Vastasi viikkoja 10+2 (nyt kk laskettuna 9+6), pituutta (pääperämitta) huimat 3,5cm :) . Toinen mitta oli hiukan pienempi, mikä näkyy kuvassakin, mutta tyyppi liikkui tosiaan niin reippaasti että oli varmaan vähän mutkalla siinä kohtaa.. la olisi siis 3.5 eli hiukan pidemmällä ollaan :)
On tämä kyllä huikea tunne, ei pysty sanoin kuvailemaan! Mun äitille myös kerrottu tänään ja vitsit kun alkaa touhotus, eka lapsenlapsi kun kyseessä. Melkein meinasi jo hermot mennä :)

Terkuin A-L-M ja mörkö 10+2 :heart:
 
Heippa!

Tuolta huhtikuisista siirryn tänne toukokuisiin, kun la muuttui tänään ultrassa 15 päivää eteenpäin. Uusi la on sitten 6.5. Meille on tulossa viides lapsi, jos kaikki menee hyvin. :heart: Edelliset on 8v ja 5v tytöt ja 4v ja 2v pojat. Hulinaa siis riittää. :D

Olo on ollut melkoinen väsymyksen, issiaksen, pahoinvoinnin ja päänsäryn takia, mutta ehkä tämä tästä pikkuhiljaa helpottaa.

MMV + sintti 9+6
 
Iltaa mammat,

kivaa kun saa lukea positiivisia ultrakuulumisia :)

Ummetukseen Eikös sitä raskaanakin saa käyttää jotain ummetuslääkettä? Mä olen välttyny moiselta kun laitan vehnänleseitä vähän joka paikkaan, jogurttiin, puuroon, ihan lihakastikkeisiin, tänään lettutaikinaan, hyvä etten ripottele leivän päällekkin :kieh: Sitten ruisleipä ja edes pikku happihyppy joka pvä. Ja täysin samaa mieltä kuin TT, että toimii myös öglö oloon. Joku mainitsi muuten satsumat ja mulla helppii ne kans :)

Iitu Meillä kans esikko, 8kk, saatiin clomeilla ja nyt toinen tulossa luomuna :heart:

MetsäMörrinVaimolla
onkin sitten kokemusta pienestä ikäerosta, noiden 5 ja 4v kohdalla. Itse olen mietiskellyt asiaa jonkin verran, kun ikäeroa tulee n. 1v 5kk. Haluaisitko keroa fiiliksiä? Vai onko aika kullannut jo muistot?
Itse kenties pelkään eniten sitä kun kuulee sanottavan, että eka lapsi on helppo että uskaltaa tehdä toisen ja niin on tosiaan monelle käynyt ja myös meille. Että pelkään että tämä pikkusisar onkin sitten kiljukaula-koliikki-yöheräilijä-allergikko joka saa vanhemmat näyttämään zombieilta :eek:

Valkovuodosta piti kommentoida jo eilen että mulla oli ekassa raskaudessa niin paljon ja paksua valkovuotoa, aina tonne puoleenväliin saakka, että kun ukon kanssa oltiin harrastettu lemmen leikkejä niin oli kaikki paikat siinä tahnassa :ashamed: Ei ollut sitten kovin haluttava olo sen ja hillittömän aknen ja muuten vaan turpean oloni kanssa. Huomaan nyt kans että aika pakkasella on halut jo tässä kohtaa :/

Missäs vaiheessa niitä b vitamiineja ja maitohappoja kannattaa alkaa popsia? Ei kait ne pahitteeksi olis vaikka samantein, niin ja kalaöljyä kans :) Hevi-pilleristi taas hei :wave:

Mä niin jänskään kun mun lapsuudenystävä on jo yritelly vuoden vaavia tai siis jättäneet pillerit pois ja nyt jos ja ehkä hän olis paksuna tulis meitin pienille vain 2 vko ikäeroa!!! Voi iiik!! Kun siis uskomatonta mutta mun lapsuudenystävillä ei kellään ole vielä lapsia, vaikka ollaan jo vanhoja akkoja, siis paitti ny mä olin eka esikoisen kanssa. No vkl:na sanoi tekevänsä testin jollei menkat ala. Mä pakahdun!! :heart:

Ei tänne kummempaa. Ollut aika energinen päivä vaikka on öglöttänytkin. Olen pyrkiny syömään tiuhaan aika ajoin jotain, banaania, satsumoita, manteleita, pähkinöitä, rusinoita ja vesi pulloa ilman en liiku minnekkään.

Hyvää yötä! ..voi ei tuo ukko kuorsaa että kuuluu tänne asti, pitäisköhän suosioll ajäädä soffalle :p

HM ja pikkiriikki 7+3 :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave: .

Valkovuodosta on puhuttu ja lisääntynyt on täälläkin oikeen selvästi. Välillä oon miettinyt oikeen et pikkuhousunsuojia pitäis rueta käyttää... Muistan kyllä esikoisen kohdalla saman että lorahtelemalla tuli välillä ja muistaakseni se tasaantui jossakin vaiheessa.

Tyttö/Poikaolo: Mulla on jotenkin sellanen olo että poika tulis, miehellä taas sellanen olo että tyttö tulis :D . Kumpikin käy, ei meillä oo mitään erityisiä toiveita. Kunhan sais nauttii raskaudesta loppuun saakka ja ois terve lapsi.

Painoakin on nyt tullut parisen kiloa. Rinnat on kasvanut ihan hirveesti että en ihmettele tuota painoa siksikään. Nyt aamusti huomasin että ei oo masukaan enään littee vaan pullottaa hiukan. Malttamattomana tietty ootan milloin alkaa kunnon vauvamasu näkymään.

Väsymystä pukkaa edelleen ja pahoinvointi on pahinta aina iltaisin. Esikoisen kohdalla oli samoin että iltaisin voin pahoin. Töihin oon ottanut hedelmiä mukaan että parin tunnin välein pystyis jotain laittaa suuhun niin ei tuu pahoinvointiakaan niin helpolla. Ja vettä oon kanssa juonut. Kahvi ei oikeen enään maistu, mutta puolikupillista pystyn tarpeenvaatiessa juomaan.

Ummetus on täälläkin välillä meinannut tullu. Todella ikävää, esikoisenkin kohdalla oli sellanen vaihe että siitä kärsin mutta se meni onneksi ohi. Muistaaksin raskaana ollessa sai levolacia käyttää. Mä oon aatellu että mulla johtuu osittain ummetus siitä kun en enään juo kahvia. Ennen tuli päivänmittaan juotu kymmenkunta kupillista ja nyt ei mee aina ees yhtä kuppia. Oon juonut teetä vaihtoehtosesti ja sehän kovettaa vattaa, ainakin mulla.

Nyt töihin =)
 
Huomenta!

Täällä valvottu kipeän poitsun kans. Esikoinen tuli eilen päiväkodissa kipeeks ja soittivat hakeen ja siellähän se kuumeinen poika oli. Mul oli vieressä sit sellanen tulikuuma patteri ku se nukku yön mun vieressä. :D
Itellä karsee hiki...

valkovuodosta niin täälläkin sitä on, mutta on ihan normaalia, ainakin esikoiselta oli kun ei haise tms. Mutta pikkuhousunsuojat saa olla käytössä.

Uusille paljon tervetuloa ja onnea plussasta!

Ja MetsäMörrinVaimokin tänne tuli =) Mulla vielä tasan viikko np:hen ja sitten saa selville varmasti että millä viikoilla mennään. Toivon kyllä totisesti ettei kovin oo jälessä. Mutta jos ketään ei haittaa ni pulisen molemmissa, kun on niin loppua huhtikuuta LA, että voi syntyä ihan kummassa vain...

Musta on tosi ihanaa kun mun yks kaveri oottaa samaan aikaan vauvaa, meillä on eroa 7 viikkoa, mutta niin että ehditään olla kuitenkin yhtä aikaa äitiyslomalla. Ja on ihana ku voi jollekkin höpistä livenäkin raskaanaolemisesta ku tuntuu ettei kehtaa koko ajan höpistä muille raskaudesta... =)

Mut nyt poikaa hoitaan, taas kuume nousi.. :/

buam 11+1
 
Huomenta mammat!

Tääällä ei oo juurikaan mitään tapahtunu..Mulle on taas iskeny hirmuinen epäusko sen suhteen että ei mun mahassa mitää kasva, kuvittelen vaan kaiken... :ashamed: Mä en käsitä miten ihmeessä mun pää saa käännettyä asiat noin.. :whistle: Noh, ultraan "enää" vajaa kk, sittenha hommat selviää..
Mullakin on pikkuhiljaa rinnat alkanu vähän turpoamaan ja ovat hemmetin kipeet aika ajoin. :) Väsymystäkin on ilmassa jonnin verran, ja sen huomaa...Iltasella menny nyt aika monta kertaa isännän kanssa tappeluks kun väsyneenä alkaa vänkää.. :ashamed: Yritin kyllä selittää että en mä tahalteni aina sitä tee, mutta eihän mies sitä ymmärtäny, sano vaan että turha laittaa minkään hormonin piikkiin, ei tunnu sille uppoovan päähän että en mä sille mitään voi että alan esim. itkee todella herkästi, sitten kun ennen en oo itkeskelly niin siinäkin lopputulos on aika usein se että isäntä huutaa täällä "lopeta se vollottaminen, mikä hemmetti sua vaivaa ku joka asiasta pitää alkaa rääkymään"...Mitenkä sit tuollasen asian sille selität... :/
Oon huomannu että koska tää raskaus on ensimmäinen kummallekkin meistä, tulee hirmuisesti yhteentörmäyksiä kun mies ei ymmärrä mitä tapahtuu yhtään sen enempää kun minäkään.

Mutta tänään ottamaan mittoja hääpukua varten! :heart:
(sikälimikäli kun meidän yhteisymmärrys riittää sinne hääpäivään asti...) :LOL:

Maira ja mytty 8+6
 
Maira Laita miehes lukemaan tosta neuvolakirjasesta se isälle osio, olikohan 11 viikon kohdalta, siinä lukee näistä mielialanvaihteluista. Muistaakseni....
Harmi juttu, mut toivottavasti se siittä :hug:
 
Tervetuloa Metsämörrin vaimo :flower:

No mä syön ruisleipää ja tuorevihanneksia yritän syödä mahd. paljon, puurosta en välitä. Luumuja söin joku aika sitten mutta ei ollut huomattavaa vaikutusta ummetukseen :ashamed: Tää on varmaan vaan joku kärsittävä juttu nyt, tälläkin hetkellä tuntuu pahalta suolessa ja maha kramppailee ----> kohta vessaan :kieh: Yleensä tää on alkanu kunnolla vasta kun alkanut syömään rautaa mutta nyt näköjään päättiki alottaa heti jo, mä meen varmaan ihan tukkoon ku alotan raudan syönnin |O
Mä kans entisenä kahvinjuojana kävin kyllä useempaan kertaan vessassa aamukahvien jälkeen.

Mulla kans rinnat kasvanu ja maha pömpöttää, ei saa edes sisään vedettyä :LOL: Mutta aina iltaisin ja aamuisin kun makoilen sängyssä niin kokeilen ihan tuolta alavatsalta tota pikkukumpua, joka siis tuntuu jo niin söpösti :heart: En malta odottaa et kasvaa siitä, kivaa nyt jo testailla niin huomaa kuinka se siitä kasvaa.

Mä sain myös ultra-ajan ja se on kahen viikon päästä perjantaina eli olikohan 23.10. Aion kyllä alottaa viikonlopun jo sillon ja jättää menemättä koko päivänä kouluun :D Jännittää jo! Just miehelle sanoin että noin kaks vuotta sit saatiin tokasta tietää että poika tulee, saa nähä mitä siellä kahen viikon päästä näkyy :heart: Toivottavasti saadaan lapset mummille hoitoon, kertaakaan en oo käyny yksin ultrassa enkä haluais käydäkään :snotty:

Maira; ei kuulosta kivalta :( :hug: Kummallakin kun on tilanteeseen sopeutumista. Tää kun on meille jo kolmas niin mies syyttää kaikesta mun hormoneja :D Mä itken, kiukuttelen, valitan, raivoan ihan mitä vaan niin kohauttaa olkapäitään ja tulee halaamaan tms, kun tietää että kuuluu tähän. Oon ollu ihan äimänä kun ymmärtää näinkin hyvin. Voi kun miehesi todella tajuaisi että ne on ne hormonit!!! =) Eikä mikään selitys kaikelle. Voimia!

BTL :heart: nytty 9+4
 
haavemamma73: Meillä noilla kakkosella ja kolmosella on ikäeroa vain 1v1kk ja sattui vielä niin, et kolmosella oli pahat allergiat ja valvotti ensimmäiset 3kk niin, että en nukkunut kuin max 0,5h:n pätkissä 3h yössä. Mutta siitäkin selvittiin. Kakkonen oli kyllä helppo lapsi ja hyvin omatoiminen jo tuossa 1v iässä. Söi itse ja pukemaankin oppi itse aika aikaisin. Viihtyi omissa leikeissään yms. Vaikka alku oli kamala, enkä siitä hirveästi edes muista, niin kuitenkin on aivan mahtava juttu, että ovat noin pienellä ikäerolla. Lapsilla on hyvin seuraa toisistaan ja leikkivät hyvin yhteen, kun ovat niin samanikäisiä. Esikoisen ja kakkosen ikäero on 3v3kk ja tahtoo tuo vanhin pitää noita pienempiä ihan "pikkupentuina", niinkuin itse sen ilmaisee. Eikä oikein kaveria kotoa löydy.
Siihenhän ei itse voi vaikuttaa, että millainen lapsi syntyy, et onko helppo vai vaativa, mutta apua kannattaa pyytää ajoissa, jos vähänkään tuntuu, ettei jaksa. Pienestä ikäerosta kyllä selviää! =)
 
päivää...

Näpyttelen pikapikaa tänne ennenkun töihin menen..
En malta oottaa kun maanantaina on se ultra :heart: sitten saa varmennuksen laskettuunaikaan :)

valkovuodosta tääl on kans ja kunnolla. No toivottavasti se helepottaa jossainvaiheessa.

Onkos muilla kissoja? Tääl on kaks ja anoppi muistaa muistuttaa aina että en saa koskea kissan ulosteeseen ja kissat pitää hävittää kun vauva on ihan karvois ja kissat nukkuu sitten rattaissa.
 
Jes, sain helpotusta tähän mun ollakko vaiko eikö olla stressiin, soitin neuvolaan ja sain pika kurkkaus ajan maanantai aamulle, eli kurkataan vaan pikasesti ultralla et näkyykö siellä yhtään mitään vielä.. :heart:
 
Kissoja meillä on kolme, ja vanhastaan muistan kyllä että vauva saattaa olla "vähän" kissankarvoissa.. Esikoisen vauva-aikana meillä oli yksi kissa ja yksi pieni koira. Kun kaivoin hänen vauvavaatteensa esiin niin niissä on vieläkin kissankarvoja. Nyt meillä on kyllä makuuhuoneet kissavapaata aluetta. Mulla ainoa huoli kissoihin liittyen on se, ettei vaan tulisi allergiaa.

Imoen 9+2
 
kylläpä oli kasvuvauhti sun pikkusella johjo. mä epäilen et mul ois iskeny rd lopussa, mut neukkutäti ei ole sitä mieltä koska sokerirasituksessa ei ollu mitää ja viel rv 25+5 4d ultrassa onni oli normaalikokonen. en tiiä mistä kasvu johtu sit.

mullahan tehtiin käsin painoarviota neukussa joka kerta ja aina vastaus oli että MAX 3.5kg on tulossa, viimesellä käynnilläkin vielä sama virsi ja mä väitin että ei pie paikkaansa.. no ei pitäny..

Nyt pitää valmistautuu työharjotteluu lähtöö. vähän rikki olo, eilen tuli 14h töitä, tänää ilta, huome taas 14h päivä, la ilta ja su aamu.. plaaaaaaah.. tätä se opiskelu ja työ yhdistettynä on
 
Moikka pitkästä aikaa ja kiitos kun jaksatte kirjoitella, luen kyllä ahkeraan, oma kirjoitus jää vaan vähemmälle..

Olen kärsinyt nyt noin 2,5 vkoa ihan tajuttoman voimakkaasta raskauspahoivoinnista.. ekan kanssa ei ollut mitään tällaista.. sairaslomalla ollaan vielä ensi viikko, toivottavasti helpottaisi tämä olo!!!

Tänään kävin neuvolalääkärillä juuri pahoinvoinnin vuoksi (painoa tippunut aika runsaasti, en onneksi vielä ainakaan joutunut tippaan), ja se tekikin sit samalla sisätutkimuksen ja dopplerilla kuunteli ja voi ihemettä, mulla kk mukaan olis vasta 8+3 ja sieltä kuului heti selvät äänet!!! :) sanoi vaan lääkäri, että todennäköisesti on pidemmällä, mitä itsekin olin jo ihan aluksikin arvellut... mulla olisi alkuraskauden ultraan varattu aika ensi tiistaille, nyt tässä pohdin menenkö vaiko en... kun äänet kuuluu, niin pikkuinen sikiö siellä siis on,mutta paikastahan ei kai voi olla ihan varma kuin ultralla? Mitä tekisitte? Olen kyllä sellainen hermoheikko, että ehkä kannattaisi mennä, että saa mielenrauhan :)

t. Porkkana ja papu 8+3 (tai enemmän)
 
emv
porkkana11: tosi kurjaa toi raju pahoinvointi! Mä palailen tänään töihin (yövuoro), olin samasta syystä saikulla, mulla siis helpottanut, enää pahoinvointia toisinaan. Toivottavasti sullakin helpottais toi sairasloma, et sen jälkeen voisit paremmin :hug: :hug: :hug: Se tekee odotuksesta aika rankkaa, raskaudesta nauttiminen on silloin kovin hankalaa! Mulla auttoi lepo, siis nukuin tosi paljon sairaslomalla. Ja join vettä tosi paljon silloin kun pahoinvointi oli rajua, se auttoi usein, joo ja salmiakkitikkarit. Hang in there!! Ihana muuten et sait kuulla äänet! Nyt tietää et elämää on varmasti :heart:

Voi Maira ei kuulosta liian helpolle sullakaan! :hug:

Tervetuloa iitu ja onnea plussasta!

ON: Tänään tosiaan töihin paluu! Jipii! Meen tosi mielellään taas töihin, toivottavasti nyt vähä paremmin menee kuin aiemmin. Ihan hauska aloittaa yövuoroilla...siis kaks yövuoroa ja sit taas parin päivän vapaat. Ei oo liian rankka alku ainakaan. Olo on tänään hyvä, verensokerit hyvät ja olo valoisa. :) Kohta taidan lähtee päikkäreille et jaksaa sit sen yön kans valvoo.

Nautitaan syksystä naiset! (villasukkaa jalkaan, kynttilöitä palamaan, teetä ja suklaata...)

-emv ja james jessenpoika 8+5 tai jtn sinne päin
 
Pikaset n-lekurikuulumiset vaan :wave:
Hemppa 122, pissit ok ja kohtu suurempi kuin näillä viikoilla yleensä :O Syke kuului selvästi ja lääkäri veikkaili että ollaan jo pidemmällä mitä luulinkaan. Noh 20.päivä selviää ultrassa sitten :)

Typerää varmaan, mutta tuntuu etten haluais vaihtaa pinoa jos tuota LA:ta muutellaan... :ashamed:

Lisäilen uudet hiukka myöhemmin, kiiru ulos :wave:
 
Imoen miksi pelkäät, että kissat aiheuttaisivat allergiaa? Päinvastoin, se, että perheessä on eläimiä vähentää HUOMATTAVASTI lasten riskiä allergioihin, koska ne tottuvat pienestä pitäen eläinpölyyn jne. ja luovat luonnollisen vastustuskyvyn niille. Koirat ovat allergian karkoituksessa parempia kuin kissat, mutta kyllä kissatkin sen touhun hoitavat.

Meillä on aina ollut kissoja kun on ollut vauvoja ja koirakin on aina ollut, paitsi nyt kun tää pikkanen syntyy niin koiraa ei enää ole. Joo, on kissat nukkuneet vaunuissa ja pinnasängyssä, mutta mitä sitten? Nukkuvat kissat minunkin kanssani sängyssä ja sohvalla. Yksikään kissoista ei ole ikinä kylläkään nukkunut kummassakaan vauvan ollessa siellä, eli tää kauhutarina, että kissa tukehduttaisi vauvan on ylihysteriaa.
Meillä siis kolme kissaa ja neljäs salaisissa haaveissa :)

Ja toi kissankakka, kuinka moni ei raskaana ollessaankaan sitä kakkaa paljailla käsillä käsittelee? Kyllä mä ainakin aina käytän lapiota siihen touhuun, eikä vielä oo tullut kertaakaan mieleen tunkea sitä "sikaria" suuhun, joten se siitä, ettei raskaana ollessaan saisi kissanhiekka-astioita siivota. Mulle yksi jo siitä sano, et nyt se on sitten sun miehen työ siivota se ja totesin, että jos mä en sitä siivois sitä ei siivottaisi kertaakaan ennen kesäkuuta. Mulla kun on muutenkin tapana pestä kädet sen jälkeen.

Huh, anteeksi paasaus :D mua vaan kyllästyttää hysteria koskien kissoja ja se, kuinka ihmiset luopuu kissoistaan vauvan syntyessä, mä kun en voisi kuvitellakaan elämääni ilman niitä ihania karvakeriä :heart: (ja joo, kukaan ei puhunut mitään luopumisesta, mut tää on jotain raskausaikaista ylihysteriaa :LOL: )

Mä oon ollut kotona tänään, kolmatta päivää oli jo lämpöä ja mä sitten aamulla suoriuduin sairaanhoitajalle hakemaan saikkua, huominenkin olis vielä saikkua, mut saa nähdä mihin tää olo tästä menee, tossa kun vähän aikaa sitten mittasin oli kuume taas noussut, mut toisaalta en tahtois olla kotonakaan, kun töitä on, mitä pitäis tehdä ihan oikeasti.

Joo, olipas paasaus ja omaa napaa, mä taidan suoriutua taas sängyn pohjalle kissojen kanssa :)

tatomira ja suppis 6+4
 
olen ollut hiukan hiljainen noh johtuu varmaan siitä kun on niin epävarma olo tästä rasaudesta lukenut olen koko aika teidän juttuja.. toivon vaan että äkkiä tulis se maanantai niin pääsee neuvolaan :) pitäs lähtee kolaan pihaa kun ukkeli on poissa aina viikot ja tuli varmaan sellaset 40cm lunta eilen... huh huh noh jos rauhallisesti yrittäs...
 
tyttö82
40 senttiä?!?! :whistle: No huh huh, meillä ei oo muuta kun märkää... Täällä peukutellaan että kaikki sujuu hyvin ja salamatkustaja pysyy mukana. :flower:


Aika veikeetä, mullahan ei oo ollu juurikaan pahoinvointia, oksentanu en ole kertaakaan ja tähän asti on huono olo tullu lähinnä autossa ja jos on ollu liian kauan syömättä, nyt on sit iltapäivän aikana ilmestyny tällänen öklötysolo, en siis oksenna mut päätä jomottaa, pyörryttää ja öklöttää...Tällästäkö tää nyt sit on? :p
Ja tottakai nää olotilat iskee sillon kun pitäis jaksaa siivota ja kokkailla, isännästä kun ei suuremmin apua ole koska ajaa rekkaa ja tulee hyvällä tuurilla ehkä jo 9 aikaa kotiin.. :whistle: Että tervetuloaa vaan äiti tänne koirankarvojen ja hiekkakasojen keskelle.. :LOL:
Noh, jos koittais saada pizzan uuniin ja syönnin jälkeen vähä helpottais olo.
Hyvää päivänjatkoa kaikille! =)
 
Haa, päikkärit vedetty ja ihan eri olo taas =). Nyt on hetkeksi energiaa!! Vaikka kyllä haukotuttaakin vielä.

Täälläkin on ollu tuota mielialanvaihdoksia aika lailla. Ne tulee ja menee tosi nopsaan, tänään oikeen itteänikin hävetti töissä kun meikäläinen kiukkus muille ja sit hetken aikaa meni ja olin taas ihan oma rauhallinen itteni :LOL: . Onneks ite tietää mistä ne johtuu, työkaveri tosin ei...

Kissoista oli murhetta. Meillä on kanssa kissa, asustaa tuolla pihalla ja tallissa. Esikoisen kohdalla varoittelivat muut että rattaisiin kissasuoja ettei vauva tukehdu. Ei meillä kissa kyllä rattaisiin tunge ja muutenkin mieluummin kattelee lapsia välimatkan päästä. En oo joutunu kakkoja siivoilee kun ei tuo mein kissi käytä hiekkalaatikkoa, mutta esikoista odottaessa kissoja oli kaks ja ne oli sisällä juur leikattuna ja silloin siivoilin hanskat kädessä lapiolla kakkoja ja pesin aina kädet sen jälkeen. Pitää vaan käyttää maalaisjärkeä.
Mäkin oon aatellu ettei tuu niin helpolla allergioita kun on näitä elukoita joka lähtöön.
 
Neuvolassa käyty ekaa kertaa ja ne alkuhärpätykset tehty. Sain varhaisultraan ajan ensi viikolle, iik :eek: Meiän kunta tai oikeestaan neuvola on niin ihana, että tarjoaa nt-ultran ja rakenneultran lisäksi varhaisultran ja tarvittaessa lisäultria raskauden aikana =) Viime raskaudessa katsottiin viimeisen kuukauden aikana lähes joka kerta miten päin pikkunen siellä mahassa köllöttelee :heart:

Maira, Porkkana11: mulla pahoinvointi alkoi eilen, nyt on aivan kamala olotila :( Jos tää olo huononee joka päivä tälleen, niin oon pian vuodepotilas. Mulla ei ollut ekan aikana oikeestaan minkäänlaisia raskausoireita ja nyt sitten tuntuu että kolottaa joka paikkaa...

Nyt täytyy mennä, esikko (4kk) kutsuu...
 

Yhteistyössä