<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

voi ei mollimelooni ja selis!!! ei oo reilua yhtään :'(
jospa siulla selis kaikki olis kuitenki hyvin! älä viel heitä toivoa menemään

tänään on käyty shoppaileen, voi että olin väsy ku päästiin kotiin. mulla on samantyylistä masuoireilua ku BTL ja Alisa enimmäkseen ummettaa sit välillä saattaakin tulla reippaasti.. :ashamed: :LOL: ja pierettää varsinkin iltasin :LOL:

ootan ihan tosi paljon maanantaita, pääsen neuvolaan ja kuunnellaan vauvelia, järjen mukaan kaikki on ok mut ku nää oireet on helpottanu ja turvotuskin laskenu niin välillä tuntuu niin ei-raskaana olevalta..

huomenna lähetään ehkä vähän pyöriin kaupungille illalla, katotaan miten tää mamma jaksaa :D




höh miks tuo ei näytä oikeen.. :| tänään on kyl 10+4. on tää niin päivän päälle :D
 
mollimelooni ja selis :hug: Miten voi olla noin kuin MM:llä? En ole koskaan moisesta kuullut ja jo 3. kerta, tosi raskasta. Jaksuja!
Selis, älä heitä kirvestä kaivoon ennen kunnon tutkimusta.

Kissoista Meidänkin kisu kömpii illalla syliin kun vaavi on mennyt nukkumaan. Nukkuu myös meidän parisängyssä, mut ollaan siirretty se jalkopäähän koska tykkään ottaa vaavin klo 8 aamumaidon jälkeen viekkuun pötköilemään. Pahinta kissalle oli vissiin eka 2 kk kun baby nukkui perhepetissä ja loppuajan oli äipän tississä kiinni :/

Mun piti mennä leffaan tänään, mut en jaksakkaan. Miehellä alkaa huomisesta hirvestys, eli viikonloputkin on sitten siellä kiinni. Saadaan oll atypyn kanssa kaiket päivät kahdestaan. No voinhan mä mennä kyllä si joku toinen perjantai.

Nyt tv:nn tuijotusta ja irtiksii :)

Hyvää viikonloppua!

HM ja pikkiriikki 7+5
 
Hei, ilmottaudun minäkin tänne. Eli kolmatta odotellaan jo innolla tässä perheessä.. Tämä raskaus on eronnut aikasemmista täysin, niissä ei ollut mitään ongelmia. Nyt on niin matalat paineet, että olen jäässä koko ajan, päätä särkee ja huono olo koko ajan, leposyke pyörii 90 hujakoilla.

Eilen käytiin yksityisesti ultrassa, koska on ollut pientä verenvuotoa muutamana päivänä ja tuulimunan kokeneena ajattelin, että haluan tietää onko siellä masussa jotain vai ei. Ja pieni sydänhän siellä sykki :heart: , tuntui, että iso stressijärkäle vyöri jonnekin hukkateille =)

Laskettu aika on 30.5 ja NKL:n osastot tulevat tutuksi ja uutta tulokasta on vastassa 7 ja 8 vuotiaat isot siskot, rotikka ja kaksi katti kultaa :D ja me vanhemmat tietysti
 
Tytöillä on 1v2vkoa ikäeroa. Mulla oli niin kiltit tytöt, söi, nukku ja oli tyytyväisiä. Raskain vaihe oli siinä kohtaan, kun molemmat liikku ja keksi kaikenlaista kivaa, mut korvien välissä ei äitin käskyt menny ihan jakeluun :LOL:

Nyt sit odotellaan sitä teini-ikää ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Belvis:
Tytöillä on 1v2vkoa ikäeroa. Mulla oli niin kiltit tytöt, söi, nukku ja oli tyytyväisiä. Raskain vaihe oli siinä kohtaan, kun molemmat liikku ja keksi kaikenlaista kivaa, mut korvien välissä ei äitin käskyt menny ihan jakeluun :LOL:

Nyt sit odotellaan sitä teini-ikää ;)
Mulla just saman verran ikäeroa tytöillä 3v ja 5v ovat nytten ja kauheasti tappelevat keskenään :heart: |O
 
selis ja mollimelooni :hug: voimia teille menetyksestä. tosi kurjia juttuja :ashamed: eipä siihen oikein muuta osaa sanoa, voin vaan kuvitella kuinka surulliselta tuntuu :(

varanikki LA muuttunut nyt 27.5 :heart:

ultrassa oltu kaikki oli hyvin sydän löi selkeästi ja kokoa oli huikeat 1cm :D nyt siis viikot 7+1
vähän rupes jännittään siinä gynen oven takana ootellessa...ja sitten kun päästiin ultraan niin hetken katteli hiljaa ennen kun sano mitään... ehti tulla jo sellanen tuska päälle että nyt ei kaikki oo hyvin...mutta onneksi oli :heart:
poika/ tyttö olo mulla ei o ollut mikään olo mut tänään ultrassa kun olin niin jotenkin tuli ihan poika olo... :whistle:

tervetuloa uusille :flower:

nyt meen kattoon hauskoja kotivideoita ja syömään suklaata ;)
 
mun piti tulla ihan vaan käymään kun tossa luin Selisin km-epäilystä.. sattuneesta syystä käyn huvikseni lukemassa teidän juttuja kunhan on aikaa (toka ois tulossa, la toukokuun lopussa, varhaisultrassa näkyi yksi kaveri ja sykekin näkyi).
Siis mulla oli ekassa raskaudessa sellainen tapaus että viikoilla 6+jotain ihan yhtäkkiä alkoi vuoto jota kesti useemman päivän. Kävin päivystyksessä peloissani, kävin yksityisellä joka ultrasi ja joutui toteamaan että raskaus ois menny kesken. Ihmetystä aiheutti mun lievät mutta selvät raskausoireet.. Päivystykseen kun mentiin, lekuri ultrasi uudelleen, ihan vaan varmistaakseen tilanteen. Sieltäpä löytyi toinen alkio keskenmenneen (tuulimuna) takaa! ja sillä oli jo sykekin.. Eli jokaisessa ultrassa (varhaisultra+2 km-epäilyultraa) näkyi koko ajan vaan yksi alkio, toinen oli piilossa viikoille 8 asti.
Kannattaa olla siis realisti mutta silti olla "raskaana kunnes toisin todistetaan".

Mut joo, tsemppiä kaikille! mä ehkä liityn joukkoonne joskus np-ultran jälkeen jos ehdin ja jaksan :)
 
Selis Vielä lohdutukseksi yksi tositarina. Mun eräs tuttava koki tosi tosi vaikean raskauden ekan KM:n jälkeen, en lähde tässä kaikkea tuskien taipalia selittämään, mutta mm kerran istui vessanpöntöllä pitkät tovit koska verta tuli ihan lorottaen ja oli siis aivan varma että kesken meni ja niin poliltakin sanottiin puhelimeen. No kaveri meni sitten tutkimuksiin ja siellä se pikkuinen porskutti edelleen, sanoivat hoitohenkilöstö etteivät ole koskaan tälläistä tapausta tavanneet. Eli tosiaan kaikki on vielä tosi mahdollista :heart:

JIHAA!!!!! Pakko vielä kertoo että mun lapsuuden ystävä on kuin onkin raskaana ja meitin vaavit syntyy sitten vajaan kk:n ikäerolla. Mä olen niin onnellinen. Hypin ja hihkuin kun sain kuulla nin että umpiväsynyttä pikkutypyäkin alkoi naurattaa, siinä sitten hihkuttiin kimpassa!
 
emv
Huomenta!

Mollimelooni olen tosi pahoillani! :hug:

Seliksen suhteen toivotaan vielä! Tsemppiä! :hug:

Cristiina: kiva kun jaoit ultrakuulumiset, onneks sulla kaikki hyvin!

Belvis ja muut uudet oikein kovasti tervetuloa ja oloa.

ON: Toinenkin yövuoro sujunut hyvin! Jee! Huomenna...eiku siis tänään tietty, kaverin ja sen avon tuparit. Eivät vielä tiedä raskaudesta. Ostaiskohan holitonta viiniä vai kertoisko? Ei, itse asiassa jos en itte kerro niin tuo oma puoliso ei kyllä pysty pitämään uutisia sisällään. Silloinki kun saatiin tietää tulossa olevasta pikkutyypistä, ei oltu ees ehditty keskustella et kerrotaanko vai ei, kun hän jo tunnusti kertoneensa veljelleen ja parhaalle kaverilleen ja kovasti pyyteli anteeks, muttei millään kuulemma voinut pitää sisällään (olin siis itte töissä) kun oli hänen tähän astisen elämänsä onnellisin päivä :heart: :heart: Juu eli täytyy vaan valita et haluanko kertoo itte vai antaa hänen kertoa...

Hauskaa viikonloppua!

-emv ja james jessenpoika 9+0
 
Viikon palstatauon jälkeen moi!
Kylläpä meni hetki, että sai jutut luettua.
Uusille tervetuloa ja isot halit huonoja uutisia saaneille!

Mulla ois sitten maanantaina ultra. Viikkoja ois silloin 8+3. Edelleen voin pelottavan hyvin. Ei pahoinvointeja juurikaan, vaikka kahdesta aiemmasta oli pahoinvointia. Rinnat on kyllä niin muuttuneet, että ne ois vaikka jo valmiit imettämään :D
Painoa on tullut 2 kiloa. Onneks ei enempää, nimittäin tuntuu että oisin vielä isompana... Äippähousuja alan hommaamaan heti maanantain ultran jälkeen, jos masussa kaikki hyvin.
Leppoisaa lauantaita!
 
Selis Aika jännä ettei heti lähdetty ultraamaan :( Kurjaa joutua piinailemaan :hug: Haluan kuitenkin valaa hieman uskoa: miekkosen veljen vaimo, jolla on takana useampi keskenmeno, oli raskaana (nyt synnyttänyt tytön) ja alkuraskaudessa hänellä oli paljonkin vuotoja. Yhden kerran hän vuosi niin kovasti, että lattialla oleva mattokin likaantui verestä, silti pienen pieni selvisi tähän maailmaan.

BTL Mullakin huono alaselkä, varmaan jossain vaiheessa joudun hommaamaan tukiliivin. :/

Belvis Tervetuloa mukaan! :wave: Paljonkos sulla oli viikkoja, kun kävitte ultrassa? =)

Cristiina Ihania ultrakuulumisia! Onnittelut! :heart:

Lypy Tsemppiä tulevaan ultraan! :)

Voi elämä, tänään olis saunailta enkä todellakaan tiedä onnistunko viilaamaan porukkaa linssiin. en nimittäin vielä halua paljastua.. :whistle: Joudun varmasti ottamaan hirveät eväät mukaan, ettei huono olo yllätä. :headwall:

3 yötä ultraan, pelottavan vähän.. :|
 
mollimelooni Paljon jaksamista, ei ole varmasti helppoa tuollainen.. :hug:

Selis Pidetään peukkuja että ultra näyttäis että vielä siellä porskutetaan, jaksamisia sinnekkin. :hug:


Mulla on ollu toiminnan täyteinen vuorokausi, äidin kanssa ankaraa hääkoristeiden shoppailua sekä kutsujen askartelua ja tänää onneks aamusta saatiin kaikki loputkin kamat kasaan ja jopa äitille mekko. Alkaa vaan ottaa aika koville tää kun en saa öisin nukuttua, tai nukahdan kyllä hyvin mutta sitten se heräily alkaa parin tunnin päästä ja menee koko yö ihan piloille..Tätä on ollu koko alkuraskauden, tiedä sitten onko stressistä vai mistä.
:whistle:
Maha-asukki ilmeisesti ei oikein oo mun kanssa samoilla linjoilla tästä parin päivän heilumisesta koska öklö olot ja mahaan koskeminen on alkanu yleistyy, täytyy varmaan loppu viikonloppu pyhittää ihan vaan olemiselle.
Siinäpä meidän kuulumiset tältä erää.

Maira ja mytty 9+1
 
Mairalle Onnittelut häiden johdosta :heart: Niin ihanaa, me mentiin naimisiin kesän lopulla ja nyt kattlee kaiholla valokuvia, vaikka silloin järjestelyissä tuntui että olis jo ohi kun koko aika oli jotain hommia ja meillä vielä toi pikkuinen. Häntä sitten roikotin mukana ties monet häämekon sovitukset, kynsien laitot ym. onneksi tuo neiti ei vielä siloin ryöminyt vaan pysyi paikoillaan kiltisti turvakaukalossa :) Olet varmaan kertonutkin, mutta milloin suuri päivä on?

buam pitää munkin alkaa filmaa. Filmasin esikoisestakin ja on kiva vertailla, ihan sata varmana nyt on jo paljon isopi röllykkä kun minusta en ehtinyt ihan palautua ton mahamakkaran kanssa, siis en ikinä ole ollut mikään pyykkilauta, mutta nyt tuota voisi kuvata vaikka toispuoleiseksi uimarenkaaksi :/ Jostai just luin että maha ei vältisti palaudu koskaan, ja varmasti ei mulla ainakaan kun ikääkin on jo reippaammin. No mikäs siinä, elämä on :)

Nyt syömään ennenkuin tuo pikkuinen herää liki kolmentunnin vaunupäikkäreiltä :heart: Isukilla alkoi hirvestys tänään, että saadaan ollakin ihan tyttöporukalla viikonloput jouluun saakka :p ..no toivottavasti saadaan pakastin täyteen lihaa!!!

hm ja pikkiriikki 7+6
 

Belvis Tervetuloa mukaan! :wave: Paljonkos sulla oli viikkoja, kun kävitte ultrassa? =)



6+5 oli viikot, kysyin etukäteen, että voiko näin pienillä viikoilla tulla (aikasemmissa raskauksissa on kyllä onnistunu) ja suosittelivat, että olisi 7+jotain , mutta toivottivat tervetulleeks. Olihan se jo 7mm pitkä toukka =)
 
Iltoja tyttäret!

Ensin suuret pahoittelut matkasta tippuneille!!! :hug:

Muutenpa täällä ei mitään kummempia, maha jo tosiaan on pullahtanu esiin ja siitä mulle jo huomautellaankin, että onko vauva tulossa jne jne jne.
Nyt en enää sitä salaile, kun jokainen jolla on silmät päässään ni sen näkee.
Ens viikollahan sit on se np ja sen jälkeen saadaan olla jo muutenkin turvallisimmilla vesillä. keskiviikkona jo alkaakin 13 viikko.
Mä luulen ettei mulla tuo LA muutu, kun mahakin on pullahtanu esiin, mut jos ketään ei haittaa ni oisin teidänkin matkassa kun on niin loppukuusta huhtikuuta toi, että ihan hyvin voi olla että tulee vasta toukokuussa.
Kateellisena kävin kurkkimassa tuota syyskuisten listaa kun siellä on jo kaikki poksahtaneet ja saaneet vauvansa. Pianhan sitä jo mekin sitten =)
Ei varmaan enää mene pitkään kun jo heinäkuisillekin tulee oma lista. Kamala, että se aika kuitenkin sitten vierähti nopeaan.

Mut nyt teetä ja sympatiaa, on NÄLKÄ!

buam 11+3
 
no ei puhettakaan et olisin jaksanu tänään lähteä liikkeelle tuonne kaupungin yöhön, semmosia suunnitelmia oli. täällä kotona makaan sohvalla ja syön lontoonrea suklaata :p tosi väsy päivä ollu taas, päivällä olin aivan poikki, väkisin valu silmät vähän väliä kii.

täällä on nyt ollu kipuja vatsassa, pistelee :| oletan sen olevan ihan normaalia =) kunhan sitä puristavaa tunnetta ei tulis enää useesti, tänään tuli ku autolla ajoin :/

pitää ottaa ihan levon kannalta tää viikonloppu ja maanantaina sit neuvolaan =)

marjutti ja masuvauva 10+5

 
haavemamma73
Hääpäivä on 12.12.09, eli ei ole kauaa..Tää tuli muutenki aika nopealla aikataululla ku isäntä kosas kun kuuli että saadaan perheenlisäystä, hän kun on suvun ainoa jatkaja nii on kato vimpan päälle.. :p
Jaa teilläkin on alkanu tää viikonloppu aamujen ilo, eväiden teko ja pyssyjen raahaus.. :D Meillä kans ukko lähti tänää ekaa kertaa tänä vuonna hirvestää, olivat yhen ampuneetkin. Ei sillä, parempi oliskin tulla saalista, muuten jää hääkeitosta lihat puuttumaan.. ;)

Nyt tää menee nautiskelemaan aplarimehua hyvän elokuvan ja isännän kera! :) Mukavaa iltaa kaikille!
 
Kiitos suunnattomasti kaikille että ootte jaksanu tsempata mua :hug: .
Onhan tietty kaikki mahdollista, mutta tietty pelkään pahinta kun se lääkäri niin mulle sanoi. Eilen tuli joku klöntti ja hiukan vuotoa kun kävin vessassa, ei ees siteeseen juuri jäänyt mitään että vähäistähän tää on ollut. Kohdusta se vuoto kuulemman tulee.
Tuun sitten ilmottelemaan miten ultrasssa käy, kunhan ensiks sinne saakka päästäisiin...
 
Huomenta!

Voi Selis sulla on kyllä piinaavia hetkiä siellä! Tosi jännä kyllä ettet ole vielä ultraan päässyt, itse silloin km aikaan pääsin heti samana päivänä jatkotutkimuksiin, jossa sain jatkohoitoohjeet sekä mikä tärkeintä, sairaslomaa töistä. Mutta vieläkin pidän sulle peukkuja että kaikki kääntyisi parhain päin :hug: :hug: :hug:

buamin mahaa ihailin mahakuvaketjussa, eipä tuota enää piilotella B)

lypy ja Marjutti86 onnea huomisiin ultriin, hyvin siellä kaikki on!

Paljon olitte taas kirjoitelleet, pitäsköhän täällä käydä useemmin ni pysyisi paremmin kärryillä... Omaan napaan ei ihmeellistä, äklötys vaivaa ajoittain eikä katso aikaa eikä paikkaa. Onneksi en ole oksentanut kertaakaan, toistuvista yökkäilyistä huolimatta. Olen ennen pystynyt syömään huomattavankin isoja annoksia, nyt ei pysty kun pieniä vaan ja tulee stoppi. Töissä hieman hankala tätä jatkuvaa syömistä toteuttaa.. Vatsa turpoilee iltaa kohti eikä aamuisinkaan mene enää kuin yhdet farkut jalkaan. Jotenkin en vaan saa aikaiseksi niitä äitiysvaatteita vielä ostella. Hirmusen kalliitakin ovat!Talven takkiongelma mietityttää, ehkäpä kirpparilta käytävä sitten ostamassa joku megakokonen takki kun sen aika on.

A-L-M ja mörkö 10+6 :heart: (huomenna alkaa 12.viikko!!!)
 
Voi luoja mikä yö takana!
Jo illalla nukkumaan mennessä maha tosi kipeä. Erityisesti vasemmalta alhaalta. Sain kuitenkin sitten unen, mutta hetken päästä heräsin kun olen ihan tuskaisen kipeä. Otin Panadolin ja se auttoi jonkin ajan päästä. Olin ihan varma yöllä, että nyt tulee sairaalaan lähtö ja raskaus on kohdunulkoinen.... Ja tietty olen tässä pitemmän aikaa yksin lasten kans, kun mies ulkomailla... No nyt aamulla ei ole enää maha kipeä. Kai tää voi olla normaaliakin? Kyllähän maha voi olla tosi kipeä ilman mitää kummempaa syytä.... Kummalla puolellahan se umpisuoli onkaan. Aivan mahtavaa päästä huomenna ultraan ja näkeen oikeesti missä mennään!
-lypy rv 8+2
 

Yhteistyössä