<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Hihii :D . Mukana ollaan!!! Tänään olin TYKSissä kontrollissa ja siellä oli pikkuinen ja sydän sykkis :heart: . Saatiin todistusaineistoakin mukaan eli yks ultrakuva. Mä oon niin onnellinen.
Viikkoja oli joko 6+5 tai 6+6. Eli mulla oli siis 40pvän kierto ja laskettu aika menis sinne kesäkuun alkuun. Ois silti mukavaa turista täällä kun ootte niin tsempannu mua.
 
maira toi ei todellakaan näytä missään suhteessa siltä miltä mulla ultra kuvat :/ vaan siltä miltä ruudulla näytti kun gynellä kohdistus pielessä ja etti sikiötä... :whistle: eli tais tädillä olla vähän taidot ruosteessa :kieh: toivottavasti saat nyt äänet kotona kuuluviin tai pääset ultraan. niin ja mulla ollut molemmista rv 7+1 kun oon ollut ultrassa ja syke näkynyt hyvin eli kyl sen niillä viikoilla pitäs jo näkyä...stemppiä :heart:

selis aivan uskomatonta ja ihanaa :flower: onneks olkoon ihan jätisti :hug: voin vaan kuvitella kuin ihanalta tuntuu :D

nyt ruuan laittoon... :wave:
 
Pitää nyt tulla kertomaan nt-ultran kuulumisia. Eli kaikki oli vauvalla oikein hyvin ja vastasi kuulemma viikkoja (11+5 ultran mukaan). Mikä hienointa, niin sairaalalla oli uusi 3D-ultralaite, jota ultraaja kokeili, kun oli kuulemma aikaa. Kyllä oli sitten hienoa kuvaa tuolla 3D-laitteella! Vauva näkyi niin selvästi ja saatiin mukaankin pari hienoa kuvaa =) Ja oikein mukava mieli jäi koko käynnistä, kun ei ollut kiire mihinkään ja saatiin ihan kaikessa rauhassa katsella vaavia. Vauva viuhtoi aluksi kovasti käsillä ja jaloilla menemään, mutta taisi lopuksi nukahtaa, kun asetti kädet pään eteen eikä enää liikuskellut mihinkään. Niin suloiselta näytti :heart:

Nyt on oikein levollinen olo kaiken kaikkiaan. Tuntuu hyvältä, kun tietää, että kaikki on pikkuisella hyvin.

Tsemppiä kaikille, että jaksatte odottaa ekaan ultraan! Ensin se tuntuu niin kaukaiselta eikä malttaisi millään sinne asti odottaa, mutta äkkiä se aika kuitenkin kuluu!
 
Ihanaa kun on hyviä ultra uutisia :heart: :flower:
Paitti sitten tää Mairan tapaus :eek: ..jos mä olisin sinä niin soittaisin ja antaisin palautetta, sekä vaatisin uusintaa. Ajatella että joku herkkänahkaisempi voisi alkaa kuvitella vaikka ja mitä!! Siks toiseks jos sattuisi niinkin, kuin yhdellä tuttavalla että juurikin ekassa ultrassa ei ollut löydöksiä ja passittivat että uudestaan sitten jonkun ajan kuluttua..noh tämän naisen sukulainen sattui olemaan naistentautien asiantuntija ja oli heti passittanut uusintaan, tuloksena että sikiö olikin kiinnittynyt munanjohtimeen ja naiselta jouduttiin poistamaan koko toinen munanjohdin. En siis halua mitenkään säikytellä, mutta näinkin on käynyt :/ Uskomaton toope se ultraaja :(

Täällä ollu tosi tosi vetämätön pvä. Raahauduttiin esikoisesn kanssa sentäs äiti-vaavijumppaan ja sen jälkeen tulikin tosi kamala olo vaikk asöin banaanin heti ku jumppa loppui. Sitten olenkin ottanu jo yhdet päikkärit, makoillu ja syönyt koko ajan. Mun tekee mieli kaikkee suolaista, jopa metvursti-suolakurkkuleipiä on menny jo 4 kpl, yleensä en syö metukkaa kuin aniharvoin :p Juu ja paino on tosissaan nousussa, se pari kg on ja pysyy ja tällä menolla ihmekös tuo :p

Räntää sataa, bää!

hm 8+1
 
Selis
Mahtava juttu! :D Oikein paljon onnea!! :heart: :flower:


Mä tässä päätin että parempi kun ei nyt mieti tuota ultra hommaa ettei stressaa liikaa, mulla on kuitenkin kolmen viikon päästä taas ultra jolloin sen tekee ihan ultrahoitaja, sitten ei pitäis olla enää epäselvyyksiä. Tää toivottelee mukavat viikon jatkot, lähen pariks päivään maalle porukoille odottelee talvea! :wave:
 
nyt olis sitten käyty ensimmäinen neukkari käyty mutta sydän ääniä ei saatu kuulumaan :( mutta noh ei heitetä kirvestä kaivoon viellä... 3.11 sitten lääkäriaika ja ultra silloin ainakin pitäisi jotain kuulua... toivotaan vaan että pysyy mukana sinne asti... oli kyllä kiva saada niitä kaikkia lippusia ja lappusia ja se neuolakortti.. mutta täällä huono olo senkun jatkuu ja hirmu väsymys.... kurkkukin meinaa olla kipee...
noh ei muutaku heipparallaa 7+1
 
Nyt on ultrassa käyty ja kaikki hyvin. Sydän sykki 164. Vastasi viikkoja :)
Kuvia sain hillittömän rivin :D Ja koko lysti ei maksanut kuin 69 euroa. Ja ultraus tehtiin mahan päältä (ei tarvinnut olla ees pissaamatta). Tais olla melkosen hyvät laitteet. Ja paikka oli Oulussa Gyneko.
Kohdussa on nesteen täyttämä alue 10 x 25 mm. Saattaa olla verta tai kudosnestettä. Ei vaarallinen sikiölle. Voi vuotaa pois, eli jos verta tulee ei kannata hätääntyä.

Hyvät fiilikset :)

-lypy rv 8+3
 
Olen tuolla huhtikuisissa löyhästi kulkenut mukana. Tänään ultrassa la siirtyi toukokuulle eli 5.5 olis uusi odotettu ajankohta. Ensimmäistä odotetaan ja Oulusta ollaan eli Oys olis sitten se se meidän lapsenpäästöpaikko kun aika koittaa..

Olen teidän juttuja nyt tässä pari tuntia lueskellut ja mielellään liittyisin seuraanne kokemusten vaihtoon..

Tosin huonovointisuus, väsymys ja pakollinen työssäkäynti vaatii veronsa, mutta kuitenkin kiva kun on joku paikka johon voi tulla välillä mieltä keventämään, mies kun ei kaikkea ymmärrä eikä samassa tilassa olevia kavereita oikein ole..

No tänään tosiaan kävi ilmi että kuukautisten mukaan la (30.4) siirtyikin toukokuun viidenteen. Sen kyllä melkein arvasin että toukokuulle menee, koska kierto pari-kolme päivää pidempi.. Itse kyllä laskelmoin että 3.5. olisi todennäköisempi ajankohta, mutta tällaiset mittojen mukaan olevat tiedot nyt tuli. Vauva kuitenkin liikkui ja vaikutti hyvinvoivalta, että se tärkeintä.. Se minua vain hieman ihmetyttää kun kävin vähän reilut kolme viikkoa sitten yksityisellä ultrassa ja sen mukaan olisi tuo 3.5. ollut myös se la.. Mutta ehkei se parin päivän heitto ole mitään oikeasti vakavaa.. Hieman vain ylihysteerinen taidan olla.. :/

Joku kyseli sikainfluessa rokotteesta minulle sanottiin neuvolassa, että ensin rokotetaan terveydenhuollon henkilökunta ja sen jälkeen pidemmällä raskaanaolevat, sitten vasta jonossa tulee me alkuraskaanaolevat ym. Ja minulle neuvolantäti antoi ymmärtää, että se on omassa harkinnassa kannattaako ottaa, tutkittu ei ole juurta jaksain vaikka onkin kehitetty muiden influenssarokotteiden pohjalta. Eräs lääkäri luennoi rokotteen tärkeydestä ja siitä kuinka sen haittavaikutukset ovat olemattomia sen rinnalla mikäli itse sikatauti iskee.. Itse taidan kyllä rokotteen ottaa kun sen aika tulee..

Joku muu kyseli vitamiineista Minulle yksityisellä neuvolassa suositeltiin omega3, raskaus monivitamiinia ja foolihappoa. Itse olen foolihappoa syönyt jo raskaudensuunnitteluvaiheessa ja monivitamiinin ja omega3 aloitin raskautumisen jälkeen, vaikkakin huonon olon ja etovuuden takia en pysty joka päivä mitään "möykkyjä" nielemään. Lisäksi syön lacto7 valmistetta vastustuskyvyn ylläpitämiseksi ja lisäksi luin jostain, että se saattaisi ehkäistä tulevan lapsen allergioita.. Tästä valmisteesta kysyin neuvolasta (kerroin myös muut vitamiinit mitä syön) niin sanottiin, ettei haittaakaan ole.

).) Maha on hieman pyöristynyt. (Ihanaa) vaikka housut ei mahdu kunnolla kiinni ja pomolle en ole töissä vielä kertonut..

Joku puhuikin jo haluttomuudesta petipuuhiin.. Me ollaan tasan kaksi kertaa harrastettu seksiä raskautumisen jälkeen.. Miehellä pinna niin tiukalla että sinkuu, vaikka koettaa olla ymmärtäväinen.. Tänään soitin pari saikkupäivää tämän oksentelun ja väsymyksen vuoksi ja koetan nyt saada itsestäni irti että imuroisin ja koettaisin löytää romanttisia tunteita itsestäni kun mies tulee yhdeksän jälkeen väsyneenä kotiin... Kyllä tämä seksittömyys minuunkin vaikuttaa varmaan just "mielimaassa"-olo osittain johtuu tästä asiasta..

Toinen asia miksi vetämätön olo on se kun en saata syödä.. Siis hedelmiä syön, piimää, jugurttia, mutta ei lämmintä ruokaa oikein mitään. Tänään syöny yhden perunan! senkin kahdessa osassa.. Ihme ettei paino ole tippunut. Onko kellään muulla ruuan suhteen suunnatonta valikointia, minä en saata ajatellakaan mitään rasvaista enkä lihaa enkä kalaa eikä makeakaan meinaa maistua.. Vauva rukka minun masussani varmaan ihan nälissään, ei ihme ettei vastaa ihan oikeaa hedelmöitysajankohtaa... :ashamed:

Tulipa pitkästi, mutta nyt vaikenen!

Haaveena äitiys ja pikkuruinen 10+5
 
Selis, määhän sanoin etten laske sua pois :D Ihana juttu :flower: :hug:

Lypylle kans onnea hienoista kuulumisista ja mahdottoman iisistä ultrasta :flower: :D

Tervetuloa haaveena äitiys, onpa sulla kyllä kurja tuo pahoinvointi. Mulla vaikka ällöttää vähän väliä, maistuu ruoka erittäin hyvin, rasvaista lihaa tekee hulluna mieli ja kaikkea muuta hyvää. Seksin suhteen ei tee oikein mieli, mutta sytyn kuin raketti kun hieman oikeista naruista vetelee :whistle: :ashamed: :D

Vitamiineista vielä. Mulle apteekin tätsy sanoi että vaikka syönkin multivita familyä, voisi pahaan oloon ottaa jotakin b-vitamiinivalmistetta lisäksi. Kannattanee kokeilla mitä tahansa jos oikein kurjaa on.

Muistakaas mammat hakea myös ne minisunit tai muu d-vitamiinivalmiste pimeille kuukausille
:wave:
 
A-L-M
Pakko udella että missä päin sie pidät majaa, katselin vaan tuota listaa et sulla näytti olevan synnytyspaikkana keski-suomen keskussairaala? Sinnehän mäkin nimittäin suuntaan sitten ulkoistamaan myttyäni. :)

tyttö82
Mulla on kans 3.11 ultra, mulla ei vaan ole ollenkaan alkuajan lääkäriä, on kuulemma omasta neuvolasta lääkäri koko marraskuun pois ja eivät perusterveille ilman jatkuvaa lääkitystä oleville sitten anna lääkäri aikoja.

Hei, mites muuten teil on noitten rakenneultrien kanssa?
Täällä on nyt alkanu joku kokeilu et kaikki pääsee rakenneultraan, tai ainaki siihen käsitykseen minä jäin terkkarin puheista ettei sinne ennen kaikki ole päässy ihan noin vaan..Toisaalta toi terkkari nyt on muutenkin vähä niin ja näin, kuten olemme huomanneet..
:D

Seksistä. Mun täytyy tunnustaa että aika reilusti on halut tipahtanu, johtuu varmaan osittain siitä että väsyttää koko ajan nii hemmetisti...Ja on se vähän siitäkin kiinni et vaikka mulla mieli olis mukana niin jostain syystä toi toinen pää ei oo nyt oikein toiminu sen mukaan miten pitäis, ihme homma..Että ei oo ihme jos vähenee, isäntä siitä jaksaa välillä vähän muistuttaakkin.. :ashamed: Totesin sille just eilen et turha valittaa, nyttenkin on kuitenkin tuuleteltu peittoja väh. 2-3 krt viikossa... ;)

Vitamiineja en syö muita kun niitä raskausajan vitamiineja, täytyy kattoo josko vielä arsenaalia yrittäis jotenkin täydentää, ehkä kuitenkin mielummin yrittäis ottaa ne ihan hedelmistä ja vihanneksista..
 
Buam Täällä yks joka kärsii jo nyt ajoittain noista lonkkakivuista :/ Varsinkin sohvalla maatessa kylkiasennossa lonkat tulee kipeeks.. :kieh:

Cebra Hui, teillähän on ollu oikein kunnon talvi sisällä.. Ite en kyllä mitenkään tarkenis, hrrr!!

ALM Meillä myös kolmio, mutta ei mee asuntojärjestelyt sen kummemmin uusiks. Haaveillaan kylläkin omakotitalon rakentamisesta, mutta ei ehkä ihan vielä :whistle: Onnittelut, että olet päässyt jo näin pitkälle! :flower: Varmasti mahtava fiilis :heart: :hug:

Misuli Oli varmasti ihanaa kuulla sydänäänet :heart:

Maira Meillä ei vielä noin aikaisilla viikoilla edes hoitajat ultraa vaan aina gyne. Toiseksi meillä ultrataan kaikki varhaisultrat sisäkautta, jolloin näkyvyys huomattavasti parempi. Suosittelen kyllä varaamaan uuden ultran, jotta oma pää ei hajoa miettimiseen. Kyllä jo 7+ viikoillakin pitäis näkyä ihan selvä möykky. Mulla edellisessä raskaudessa löyty alkio 6+ viikoilla ja sykekin näkyi. Voimia tilanteen kanssa! :hug:

Kyyneltenhymy Ihania kuulumisia! :heart:

Selis Mä tiesin! Oikein suuret onnittelut! Ihanaa, etät näitäkin tarinoita löytyy :hug: :heart: Selviskö vuodon syy?

Loviisi Ihania kuulumisia tekin ootte saanu :heart: Vähän kade kyl oon tuosta 3D:stä :whistle:

Tyttö Meillä neuvolassa ei lähdetä kuuntelemaan edes noin aikaisin sydänääniä, kun harvoin kuuluvat. eiköhän kaikki oo hyvin :hug:

Lypy Onnittelut sinullekin ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Haaveena äitiys Tervetuloa mukaan! :wave: Ei kannata huolestua tuosta muutaman päivän heitosta, se on ihan normaalia, sillä alkio on vielä niin pieni, että tarkkaa mittaa on vaikea saada. La voi tulla muuttumaan vielä np:ssa. :hug:

Tietääkö kukaan, että onko lakiehdotus isyysloman pidennyksestä menny läpi? Onko isyysloman pituus ens vuoden alusta alkaen 5 viikkoa? :D :whistle:

Huomenna ultra, jännittää ihan pirusti, että kärsitäänkö tässä turhaan näistä oireista.. :ashamed: Kovasti pelottaa tuo tuulimunan mahdollisuus..
 
Alisa, siellä oli vanhasta sektiosta tullut arpeuma/haavauma mikä oli selvästi aiheuttanut pientä vuotoa. Ei kuulemman vaarallista ja todennäköistä on että sieltä vielä osa tuleekin pois kun oli ärtynyt. Oli se vaan niin upeeta ku lääkäri sano et täällähän on elämää :D . Tsemppiä huomiseen ultraan!!

tyttö, aika aikasessa vaiheessa on kuunneltu sydänääniä. Ei meidän neuvolassa ainakaan ennen 12 viikkoa ees yritetä ettei tuu pettymyksiä. Eipä kaiketi ees noin aikasessa vaiheessa välttämättä kuulu.

vitamiineista oon syönyt ihan perus multivitaa kun sitä apteekissa tarjosivat. Ja oon syönyt monta kuukautta jo etukäteen, lähinnä sen foolihapon takia. Seuraavaks kun tuo purkki kohta loppuu ajattelin hommata sitä raskausajan multivitaa.

varanikki, kivaa oli pysyä jengissä edelleen mukana. Mulle vois muuttaa varmaan sen lasketun ajan vaikka viimenen toukokuuta kun nyt olikin viikkoja vähempi.
 
Huomenta!

Selis Ihanaa et sullakin se vuoto oli sitten muutaku keskenmenoa meinaavaa. :hug:

Haaveena äitiys Onnea ultrasta ja hyvistä uutisista. Mutta elä murehdi tuota syömättömyyttä, sikiö ottaa susta kaiken mitä se tarvii, se ei näe nälkää vaikka sä et saiskaan nyt syötyä monipuolisesti. Mulla oli muutama viikko takaperin sama juttu, ettei voinu lämmintä ruokaa esim syödä ko pikkusen kerrallaan ja se pahoinvointikin oli mitä hirveintä. Ja mulla on paino tippunu ihan reilusti tässä raskauden aikana, nyt aletaan lähenteleen -10 kg kohta, mutta neuvolassakin sanoivat että se vauva ottaa musta kyllä kaiken sen mitä se kasvamiseen tarvitsee. Eli en oo itekään tästä huolissani sen enempää.

(.) Täällä meni taas yö pyöriessä ton lonkan takia. Vasen lonkka on se mikä mulle vihottelee koko ajan. Lähinnä öisin. Mutta jospa tää tästä....Ainakin sitten viimeistään....keväällä?
Mua on ruvennu ihan hirmusesti jännittämään se torstain ultra. Hirvee pelko päällä siitä, et onko kaikki kunnossa....
No, ylihuomennahan se jo on. Tänään on vielä koulusta etä ja huomenna sit kouluun ni menee huominenkin nopeeta. Torstaina taas vp ja melkosta odottamista se koko päivä ku on vasta 16.30 se ultra. Mä hypin varmasti päivänmittaan seinille täällä...

Nyt pitää mennä herättään poitsu ja viemään se aamupalalla päiväkotiin ja sit pitäis alkaa kirjottaan esseetä....pyh!

buam 11+6 (huomenna poksuu!!)
 
Kyselin jo aiemmin mutta kukaan ei huomioinut, kysyn uudestaan että tunnetteko/näettekö kohdun kun makaatte mahallaan?
Mietin vaan kun tänäki aamuna kattelin vauvamahaa mahallaan niin se korkein kohta oli hiukan vasemmalla, eikä tossa keskellä. Ehkä tyhmää varsinkin näin kolmatta odottavalta mutta ihmettelin vaan :ashamed: Korkeimpaan kohtaan oli noin 6 sormenleveyttä navasta. En nyt kai huolissani ole, ihmettelen vaan.

Muokkaan, koska äsken menin mahalleen makaamaan ja vauvamaha oli kadonnut jonnekin syövereihin, eli vauva ilmeisesti vain "hengaili" siinä kohtaa ja siksi kohdun korkein kohta oli siinä sivussa :D Oli kuitenkin sen verran ihana maha että toivottavasti punkee itsensä useamminkin tohon näkyville :heart:
 
BornToLose Mä eilen kattelin tuota mahaa, niin mulla on kohtu aika korkeella jo, että en tiiä sit mitä torstain ultrassa tulee, kun on mun mielestä "liian" korkealla näihin viikkoihin nähden. Ja ei kyse ole turvotuksesta, kun se on jättäny mut jo rauhaan ja on samalla paikkaa joka vuorokauden aikaan.

Silti mä jännitän hulluna torstaita... :/
 
buam:
Missä kohdin se korkein kohta tuntuu? Äsken kun maha oli silleen pinnassa niin oli tosiaan ehkä ton 6 sormenleveyttä navasta alaspäin. Mutta mulla ei kyllä ole hajua että millä kohdin sen "kuuluisi" olla näillä viikoilla. Mullakin kuitenkin kolmas niin kohtu varmaan venyy vähän nopeammin? Ja mulla on turvotusta iltaisin mutta tota möykkyä ei kyllä luulisi turvotukseksi kun on vaan tietyssä kohtaa. Ja oon kyllä aamuisin ihan eri näkönen mahan kohdalta ku iltasin turvotuksen kanssa :x
 
Kuittailen vaan että hengissä ollaan ja lukemassa käyn kyl säännöllisesti, mut ei vaan jostian syystä tuu kirjotettua juurikaan.

Eilen neuvolassa kuuluis sydänäänet oikein hienosti ja maanantaina on sitten se np-ultra. Jänskää... Enköä jaksais oottaa.

Mä en vielä kyllä tunne kohtua missään ja neuvolassa eilen kun kysyin ni täti sanoi sen olevan vielä niin syvällä lantion uumenissa ettei sitä voikkaan tuntea. kovin odotan koska se "oikea vauvamasu" alkaa tulla näkyviin. Nyt kun on vaan turvotusta..



ja miks tuo näyttää väärin..? Tänään on jo 11+0 ;) *Poks*
 
Heippa taasen!
Monella täällä taas hyviä kuulumisia, mukavaa :flower: Onnea kaikille tasapuolisesti!

maira laitoin yv:tä :) Mä en ole ihan varma saadaanko täällä rakenneultraa, ensi vuoden alustahan se tulisi pakolliseksi. Mun neuvolatäti ei vielä tiennyt saanko mä sitä, kun ajallisestihan se tehtäisiin joulukuun aikana. Täällä alkaa siirtymäaika 1.11, joten siksi on pieni sauma saada se, varmaan ens neuvolakäynnillä selviää. Tästä siirtymäajasta johtuen, en tiedä saanko veriseulaakaan, np-ultrakin kun kuuluu yli 30-vuotiaille :kieh: No, kuulemani mukaan tuo veriseula hälyttää niin monta kertaa turhaan, että saattaisi jäädä väliin. Toisin sanoen meillä on tähän vuoteen asti saanut vain tuon alkuraskauden ultran, that's it..

haaveena äitiys tervetuloa!

vitamiineista Mä syön lacto-seveniä myös, allergioiden ehkäsemiseksi. Eipä siitä haittaakaan ole, auttaa tai ei.. Lisäksi Multi-tabsin raskausvitamiinia syön, neuvolassa sanoi ettei olis tarvetta tolle d-vitamiinilisälle, kun siinä on se samassa. Mä käytän tosi paljon maitotuotteita, niin toi monivitamiinin kalkki riittää ja tuleehan sitä d-vitamiinia maidostakin. Omega-3:sta oon miettinyt pitäiskö syödä, kun kalaa meillä syödään tosi harvoin. Niitäkin kai on olemassa A-vitamiiniton vaihtoehto..

seksistä täälläkin on kyllä jäänyt vähemmälle huomiolle noi petipuuhat.. Mies sanoi ultran jälkeen, että hänen on vaikea ajatella sitä seksuaalista puolta mussa, kun on nähnyt mitä mun sisällä kasvaa... No, kyllä ne hommat sujuu sitten kun sille päälle satutaan :LOL: Onneksi on läheisyyttä muilla tavoin, ollaan paljon kotona sohvalla sylikkäin jne.

kohdusta mulla on tuntunut jo viikon verran ihan selinmakuullakin tuossa häpyluun yläpuolella. Ei paljoa, mutta kuitenkin. On kyllä kämmenen leveyden verran navan alapuolella se korkein kohta. Seisoessa oikein pullahtaa tuo alamaha ja siksi ei mene suurin osa housuistakaan enää kiinni. Iltaisin täälläkin turvotus lähtee tissien alapuolelta ja näyttää että olis vähintään +20 rv...
 
kohdusta en mä näe/tunne makuulla mitään kovin erityistä, ei taida olla kohtu mulla viel sen kokonen et sitä voiskaan =) seistessä kyllä pömpöttää navan alapuolelta.

Selis nonii hienoa et kaikki oli kuin olikin hyvin! :heart:

päivä kerrallaan kohti np:tä... menis tää aika ny nopeaa =) viel 10 yötä :D

marjutti ja masuvauva 11+1
 
BTL mulla ei kohtu näy kun on makkaravuori päällä. Mut neuvolalääkäri sanoi että se on hiukka isomman oloinen tuossa navan alapuolella ja näytti mulle sen kohdan. Sori kun en huomannut kyselyäsi, todellakaan ei ollut tahallista :D

Mahakuvaa mun on turha ottaa ennen joulua, ei niissä mitään erottuis :D

 

Yhteistyössä