..olipas paljon kysymyksiä matkan varrella, katotaan mitä muistan, vai onko raskaus jo supistanut aivosoluja minimaalisen pieniks =)
Itse syön omegoita (löytyy valmisteita ilman a-vitamiiniä, mutta nykyään sitä saa syödä raskaana olevat), en kylläkään raskauden takia, oon vaan syönyt aina. D-vitamiinilisän aloitin nyt ja foolihappoa (vahvaa reseptifoolia)olen syönyt jo raskauden suunnitteluvaiheessa ja nyt pitäis jatkaa sitä noin 3 kuukautta. Lisäks peruslääkkeet, joita ilman ei tietty voi olla. Rauta varmaan astuu kuvioihin jossain kohtaan. Maitohappobakteereita syön enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti..mietein pitäiskö olla nyt vähän tarkempi, mut en oo vielä jaksanu miettii niin pitkälle
Kohdun itseasiassa tunsin jo tyyliin ennen positiivistä testiä..oli sellanen ihme vanne, kun makas, johtuu varmaan kun lapsena on leikattu napatyrä, se on jotenkin ollu aina raskauksissa kauheen pinkee...ainakin kuvittelen, että se on kohtu
Sikainfluenssa rokotetta en meinannut aluksi ottaa, koska 80-luvulla otettu a-influenssa rokotteet oli ihan kaameita ja kaks kertaa sen otin ja 2 kertaa jouduin sairaalaan...Nyt sitten raskaus muutti tilannetta ja lisäksi olen vielä riskiryhmässä työnpuolesta ja diabetes I:n takia. Keuhkokapasiteetti muutenkin huononee raskauden aikana ja kaikki jälkitaudit ovat jotenkin keuhkoihin liittyvää eli ehkä se on parempi ottaa. No, miehellä on kesäkuulta "sikainfluenssa-epäily" diagnoosi ja olihan se aivan kaameeta niiden jälkitautien kanssa.
Mä olen aina ollut raskauksien aikaan suoraan sanottu aika nymfo
Melkein jo siinä rajoilla, ettei mies pakkaa kamojaan ja muuta pois. Nyt ollaan sitten oltu vähän rauhallisemmin, koska mulla oli se lievä verenvuoto eikä vieläkään oikein tunnu aika olevan ihan kunnossa. Tai sitten sitä vaan kuuntelee itseään nii-in tarkasti, että ylireagoi koko ajan elimistön sanomisiin.
Verenpaineet on niin matalat, että se tekee mulle huonoa oloa, huippausta ja oon aivan jäässä koko ajan. Maha on kasvanut..alkaa jo tuntua siltä, että tarvii närästyslääkkeitä ja äitiyshousut. Ehkä nämä aikasemmat kerran on löysyttäny kropan ihan totaalisesti
Kaikki hajut etoo oli se sitten ruoka tai ihan mitä vaan, tänään aamulla pesin hampaita naama irvessä, kun alko hammastahnan haju tehä pahaa. Mielihaluja ei onneks oo ku appelsiinit ja perunamuusi!! Älkää kysykö , ei ymmärrä
Kaameet, jos tekis suklaata mieli, mä olisin varmaan jo päässyt mahaportin ohitusleikkaukseen muuten
Nyt sit vaan odotellaan seuraavia ultria ja neuvolakäyntejä...ja miestä reissusta :heart: